YNWA250505
06.02.2021 kl 21:05 5917

Kun få dager/uker til dette slippes i markedet og så sykt deilig å sitte med titusenvis av aksjer som vil mangedoble seg
Life viddy
06.02.2021 kl 21:12 5937

Enig.
Det som er litt komisk er jo att jeg vil tro att vi som hele tiden har hatt troen har bare kjøpt mer enn vi tenkte pga kursnedgangen.
Innen påske så ser vi ikke lave kurser i Life lenger.
Å dem som har fulgt med i det siste har fått en perfekt mulighet å komme inn på lav inngang.
Redigert 06.02.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
flingaas
06.02.2021 kl 22:40 5766

Har vært noen uker på utsiden i håp om at ZENA ville stige, slik at jeg kunne putte gevinsten tilbake i Life. Nå tør jeg ikke vente lenger, og kommer til å gå 50/50 i ZENA/Life på mandag. Dette blir virkelig spennende.
Redigert 06.02.2021 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Santa01
06.02.2021 kl 22:48 5753

Gullit skrev Meget lovende..
Firmaet har nå produsert emballasjen til Cantisense, ikke lenge før raketten fyres av🚀🚀🚀
Covid-vaksiner holder løfte, men en tilbakeføring til normalen vil ta tid. Derfor er Covid-19 testing nøkkelen for å dempe spredning.

digid - Digital Diagnostics AG er på oppdrag for å ′′ bringe kraften fra et laboratorium til alles smarttelefon ". De utviklet en digital koronavirustest som kan oppdage Covid-19 virus innen 5 minutter, uten at det trengs en laboratorium. Qindle støtter Digid i utviklingen av deres emballasjestrategi og sortiment. Vi analyserte helsepersonells brukerreise nøye for å sikre en funksjonell emballasje som støtter dem i deres daglige virksomhet. Fra kommunikasjon, utpakking av erfaring, strukturteknikk til prototyping for pilotprøver lagde vi et smart emballasjesystem for deres CantisenseTM SARS-CoV-2 Test og fremtidige biosensorer.

Vi er glade for å samarbeide med Digid for å lage løsninger som bidrar positivt til mennesker, næringsliv og samfunn. Interessert i å finne ut mer om hvordan vårt team av strateger, designere og ingeniører løser utfordringer? Klikk her: https://bit.ly/3pUceuL

#PackagingInnovation #Design #Prototyping
Ahmed1
07.02.2021 kl 00:29 5599

Dette viser bare hvor mye som må gjøres klart før en test lanseres. DD med sine partnere, jobber på spreng. Har full forståelse for at de ikke ser behovet med å oppdatere oss aksjonærer på hver lille ting som skjer. Testen kommer når den kommer, så vi må bare smøre oss med tålmodighet.
Kaloix
07.02.2021 kl 00:50 5556

hmmmm...'Digid is on a mission to “bring the power of a laboratory to everyone’s smartphone”. They developed a digital coronavirus test for professional usage, that can detect Covid-19 virus within 5 minutes, without the need of a laboratory'.

Datoen 23.02.21, er dette en dato der ny informasjon kommer? Jeg må jo si at dette vekker noe interesse for dette selskapet.
Fra meg selv, kommer det en test som gir svar iløpet av 5 minutter og som er pålitelig, vel da er et slikt selskap interessant for min del. Jeg har jo et øye på dette selskapet som med mange andre.
Gullit
07.02.2021 kl 10:07 5323

Tenk om......
YNWA250505
07.02.2021 kl 10:15 5328

Testsvaret rett på mobilen er rått. Du laster ned testappen, legger inn litt spytt på testeren og i løpet av 5min har du svaret på mobilen. Dette vil bli brukt på alle flyplasser, cruiseskip, byggeplasser, sykehus, skoler og ikke minst innen idrett. Du kommer ikke ombord før du har testbeviset på mobilen din. Milliardene vil renne inn i kassa til DD og LIFE.
AksjeKong1
07.02.2021 kl 11:53 5196

Har sagt det før, men jeg tror fortsatt Lifecare blir en av årets vinneraksjer.🥇😊
Redigert 07.02.2021 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
HP17
07.02.2021 kl 12:07 5177

Dette er faktisk meget lovende og gode nyheter, for det viser at DD nå har ferdigstilt produktet og gjort de endringer som måtte gjøres for å få testen klar til godkjenning.
Brikkene faller på plass nå og tror ikke det er lenge til en har positive nyheter vedr. hurtigtesten.
Ahmed1
07.02.2021 kl 17:49 4909

Litt moro på en søndagskveld hvor man ikke har noe annet å fordrive tiden med:
21.april 2020 kom det nyheter om at DD jobbet med en test og at LC hadde en eierandel der. Dette var en tirsdag.

2. juni 2020 kom det nyheter om at LC og DD har søkt om FDA godkjenning. Dette var en tirsdag.

25. august 2020: godkjent for test av tyske myndigheter. Dette var en tirsdag.

Gjett hvilken ukedag 23.feb 2021 er...?
bj111
07.02.2021 kl 18:23 4833

Det hadde vært helt nydelig. Slippe disse jalla vaksinene som så langt har kommet og kan vente på en ordentlig vaksine som nok kommer på et tidspunkt. Så må man ikke glemme hvilke andre virus som hvert år fører til stort sykefravær på jobb så er ekstreme muligheter om de lykkes.
YNWA250505
07.02.2021 kl 21:57 4570

Bedrifter vil ønske å kjøpe dette til sine ansatte som om/når de føler seg litt pjusk evt er usikker kan ta en test. Det er snakk om milliarder av årlige tester. Herregud så stort det vil bli NÅR de lykkes.
bj111
07.02.2021 kl 22:17 4516

Du skal ikke se bort fra at du er nærmere en sannhet enn de fleste våger å tro. Jeg har vært med på at vi fikk 1 ukes sykefravær på mange fordi en var pjusk da hun kom og ble værre Ila dagen. Alle hun snakket med den dagen var borte i inntil en uke etterpå. Ble vel 8 stk totalt. Hadde vedkommende kunne tatt en virus test på morgenen å fått svar på influensa eller hva det var så kunne det hele vært unngått og fraværet ville vært kun 1 person.
Dette er neppe noen unik historie og det er lett å regne hjem at det er lønnsomt med en dings som kan redusere sykefravær.

Så får vi se hva som kommer fra DD men kommer de med covid-19 testen så er det uttalt at den kan konverteres til å dekke andre virus og da kan dette fort bli helt sinnsykt.
HP17
08.02.2021 kl 08:46 4240

https://qindle.com/work/digid/
Det viser at DD har ferdigstilt produktet og gjort de endringer som måtte gjøres for å få testen klar for godkjenning. Spennende tider for Life aksjonærer. Hurtigtesten som kan bli godkjent og klar til lansering kan være rett rundt hjørnet sammen med hurtigvei til milliardmarked og Sencell. Kursen får nok et løft nå fremover over kr 5 og videre oppover for nå er tiden inne til å ta inn Life i portefølen
Redigert 08.02.2021 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
heilo888
08.02.2021 kl 09:27 4126

At det er like før har optimistene skrevet i månedsvis!

Om testen nå er klar for godkjenning kan det enda være langt fram i og med at et godkjenningsforløp kan ta lang tid.
Dessuten vet man jo ikke om utfallet blir godkjent eller ikke godkjent.
Dubois
08.02.2021 kl 10:23 4017

heilo888 skrev Innlegget er slettet
Manipulasjon på 4,3.
bj111
08.02.2021 kl 10:41 3968

Dersom det stemmer at testen er klar for godkjenning, utløser ikke det en slags meldeplikt for Life? Mener om dette er kjent for gravere her på HO så er det kjent for Life.
Jensemand
08.02.2021 kl 10:48 3946

Testen ska vel blot CE-merkes, så kører den - vi er jo i in vitro
Santa01
08.02.2021 kl 11:44 3854

Det er klart vi er optimister, vi har jo satset og kjøpt aksjer i LIFE for å få en knallgod avkastning. Ut fra intervjuer og meldinger så er Sencell i rute så det holder. Uten å si altfor mye så indikerer Holter at det er kommersiell interesse for Lifecare sin teknologi på blodsukkermåling (Sencell). At de ønsker å bruke sin teknologi på dagens konvensjonelle produkter sier jo alt. Dagens marked er på 30 milliarder. Så hvis de kan bruke sin teknologi som er patentert på eksisterende produkter for å forbedre dem i tillegg til at de jobber frem sin egen unike modell, SOM DE HAR FÅTT EU STØTTE TIL SOM ENESTE KOMMERSIELLE AKTØR, så bør dette være en av OSE`s beste triggere.

Historien rundt hurtigtesten kjenner vi jo til....her kommer stadig traderene og hauser og baisser kursen opp og ned. Den har vært forsinket, men etter alt bråket i høst så ser det ut til at DD har tatt til vettet når det gjelder kommunikasjon ut til markedet. Nå kommer det lite info, men små drypp med oppdateringer på hjemmeside og fremdrift i form av emballasje og nytt design. For meg så fremstår dette som at selskapet har gjort en meget god forberedelse før lansering, slik at prosessen etter godkjenning går raskt. At WiseKey er involvert her styrker seriøsiteten rundt dette, tross urolighetene rundt DD sist høst.

Er like før nå, før en melding kommer... jeg føler meg trygg på at den er positiv. Kursen er definitiv ikke under kr 5 ved en positiv melding:-)
HP17
08.02.2021 kl 12:20 3767

Om DD er ferdige med kliniske forsøkene og klar for godkjenning utløser meldeplikt er jeg ikke sikker på. Blir hurtigtesten godkjent (eller avvist) vil det helt klart omfattes av meldeplikten Life besitter. Men om det er meldepliktig at DD er ferdig med de kliniske forsøkene (eller at den behandles nå) er jeg ikke sikker på om omfattes av meldeplikten. Uansett så kan ikke ting være langt unna når en ser den informasjonen som legges ut på sidene til DD og Qindle. Må si at de produktene virkelig er "lekre" og informasjonen om produktet synliggjør at denne testen vil ha et enormt markedet (bare godkjenningen kommer).
https://qindle.com/work/digid/
Digid is on a mission to “bring the power of a laboratory to everyone’s smartphone”. They developed a digital coronavirus test for professional usage, that can detect Covid-19 virus within 5 minutes, without the need of a laboratory.

Den 25. august 2020 annonserte Lifecare at Digital Diagnostics AG hadde fått godkjennelse til å gjennomføre kliniske forsøk relatert til Cantisens hurtigtest for Covid-19 fra det tyske «Federal Institute for Drugs and Medical Devices» (BfArM). Digital Diagnostics AG har informert Lifecare om at de kliniske forsøkene som opprinnelig var ventet ferdigstilt i løpet av oktober 2020 er forsinket. Forsinkelsen skyldes utfordringer ved den praktiske produksjonsforberedelsen. De kliniske forsøkene ventes nå ferdigstilt tidlig i 2021.
https://newsweb.oslobors.no/message/515289
Redigert 08.02.2021 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
AksjeKong1
08.02.2021 kl 14:06 3596

Ja det er spennende fremover nå. Skjønner ikke dem som selger ut nå like før en evt godkjenning, slår dette til skal nok komma’et flyttes ett hakk bak på dagens kurs 😊 alle baiserne er borte!? Muligens fått fylt opp det dem skulle ha, og venter på turen nordover 👍😊
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:21 3553

PCR tester må justeres for mutanter. Er det noen som vet om man får samme utslag i antigen for mutanter ?
Gullit
09.02.2021 kl 21:37 3136

Godt spørsmål. Mener att det ikke er nødvendig. Dog bør vel en pcr test taes ved positiv svar eller?
Slettet bruker
12.02.2021 kl 13:33 2844

Brikkene ser ut til å være i ferd med å falle på plass. Spent på dagene frem til 23.02 og tiden etter. Life kan stå foran et gjennombrudd i verdensklasse.
rosgun
12.02.2021 kl 13:55 2803

POC tester er en type nanotest som måler mutanter også, dvs det er samme sak.....da det er kroppens reaskjoner som måles ikke antigener.....

En antigen test er ubrukelig...
Ahmed1
13.02.2021 kl 14:18 2522

Stillingsannonse lagt ut igår.
ktk52
13.02.2021 kl 15:21 2457

Dette bekrefter bare det de aller fleste som følger Lifecare/DD. Her står det svart på hvitt at produktet kommer til verdensmarkedet innen veldig kort tid!!!
Neste uke blir det moro!
Mariobros
13.02.2021 kl 15:47 2418

Er "bare" en studentjobb 2 dager i uka, så sånn sett ikke en megabull nyhet i seg selv. Men godt å se at de har 7mill euro i kapital, og at de har tro på fremgang
mrmoe
13.02.2021 kl 15:49 2409

Lite utklipp fra stillingsannonsen som er oversatt i google translate;

"Verdens første Point-of-Care (PoC) SARS-CoV-2 antigen test, som er basert på digids proprietære biosensorteknologi Cantisense ™, ble nylig sendt til de internasjonale myndighetene for markedsføringstillatelse"
bj111
13.02.2021 kl 16:16 2360

Ja ser man det. Rimelig sikker sak dette men Life kunne jo kommet med en melding. Typisk ubrukelig Merkur kommunikasjon med markedet som er enda værre enn de dårligste farma på hovedlisten. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å informere markedet. Har to Merkur aksjer i portisen og de har jeg hatt en stund men skal svært mye til for at jeg hiver med på noe annet fra den listen for de er udugelige mer eller mindre hele gjengen når det kommer til børsmeldinger.

Er det sendt for godkjenning dvs de er ferdige med de kliniske testene så bør det definitivt børsmeldes om Life skal følge børsens regler. Å gjemme seg bak at DD ikke er børsnotert duger ikke for DD har meldeplikt overfor sine aksjonærer om vesentlige hendelser. Gjelder alle AS til og med et boligsameie som er AS og selv Narvestad hadde nok løpt på alle dørene til eiere for å melde mye mindre nyheter enn dette.
rosgun
13.02.2021 kl 17:08 2295

Takk R-offe

Send meg adressen din... Jeg skal sende deg en god flaske champagne !!!

Det var beviset vi trengte for alle baissere...... og de som sitter tungt lastet og som kan laste ytterligere før hønsehjernene må tenke seg om enda engang..

Gratulerer med førsteklasses graving..

Dette var svæææææært bra altså :):):)

Hilsen
'
Rosgun
rosgun
13.02.2021 kl 17:10 2290

Usikker på det med meldeplikt egentig..... Hvis DD hadde vært en del av Lifecare stiller det seg annerledes...

Om Lifecare hadde hatt aksjer i f.eks Greenstat (som ikke er børsnotert) og Greenstat har fått klarsignal for oppstart med Indiske myndigheter for godkjenning av bygging av hydrogenfabrikk hadde jo ikke Lifecare som aksjeeier hatt noen meldeplikt om dette til børsen ??

Dette ville isåfall kommet tidligst frem i kvartalsrapporter under evt finansielle investeringer og avkastning (akkurat som andre plassering som gir inntekt eller tap i regnskapet)

Problemet med mange av aksjonærene i Lifecare er at der unge og lite vitende om regnskap, aksjer og forettninger... Tror det er svært mange nye og uvitende som plutselig skal opptre som blåruss uten at de har noen formening om absolutt noenting annet enn hodeløse høns som går etter de som skriker høyest om det er opp eller ned så følger saueflokken etter uten om i det hele tatt har peiling på firmaet eller bussiness....

Det er det nok dessverre en overvekt av i denne aksjen... Å diskutere på et saklig nivå her har jeg gitt opp......

Redigert 13.02.2021 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
HP17
13.02.2021 kl 18:17 2209

Rett og slett fantastisk. For noen uker en står foran i Life
Verdens første Point-of-Care (PoC) SARS-CoV-2 antigen test, som er basert på digids proprietære biosensorteknologi Cantisense ™, ble nylig sendt til de internasjonale myndighetene for markedsføringstillatelse"
bj111
13.02.2021 kl 18:37 2176

Jeg tenkte det var slik du beskriver. Nå var det norske regler jeg leste og det kan være annerledes i Tyskland men med EU er regelverk relativt likt innen EU. Unoterte aksjeselskap har meldeplikt til sine eiere ved vesentlige hendelser men den er ikke like altomfattende som de børsnoterte.

Men når det er sagt så finner blant annet du frem informasjon som tyder på at det har skjedd noe i DD i forhold til testen og da bør det ikke være ukjent informasjon for Life eller?

Ja det er mye usaklig her inne men det er og noen lyspunkt. Jeg skreiv om dette med meldeplikt for en tid tilbake og la ved noen linker men det var nok mer interessant å rope millions to the market og om ting som allerede er avklart fra Life i forhold til IMS. Nå nevnte jeg det så kan vi vel bare si «here we go again», sorry.

Syntes ikke du skal gi opp å være saklig for er noen som setter mer pris på det enn alt tullet som kommer her inne.

keisam
13.02.2021 kl 18:55 2157

for et ekkokammer, spinner om igjen hele tiden på allerede kjent info, fatter ikke at dere gidder, det kommer ikke noe fra verken DD eller LC før myndighetene bestemmer hva som gjøres med pengene fra IMS og Vucak.
Redigert 13.02.2021 kl 19:00 Du må logge inn for å svare