Corporate Update

FkL
PNOR 01.02.2021 kl 08:30 10472


1 February 2021
PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Corporate Update

PetroNor (OSE ticker: “PNOR”), an independent oil and gas exploration and production company with a focus on production, development and exploration assets across sub-Saharan Africa, announces the following changes to the Board as the Company continues to enhance its Governance structure in line with best practice.

The Company is pleased to announce the appointment of Mrs. Gro Kielland as an independent director to replace Mr. Gerhard Ludvigsen. Following these changes, the Board will consist of seven Directors, of which five are considered to be independent.

Mrs. Kielland is a highly experienced and credible industry figure, having previously been the former CEO of BP Norway, and currently holds a number of non executive roles, including a role on the Board of AkerBP, a company with a market cap of NOK 85 billion and a production of around 200,000 bopd. Mr. Ludvigsen will relinquish his position on the executive team, however, he will remain with the Company in an advisory role with specific focus on the Company’s effective ESG strategy.

Commenting on the changes, PetroNor's Chairman, Eyas Alhomouz, said:

"These changes to the Board further demonstrate PetroNor's commitment to continuous improvement, with a particular emphasis on Governance. We have made considerable progress in this regard in the last year and have assembled a Board with an appropriate level of experience, diversity and independence, capable of delivering our long-term growth objectives. We welcome Gro to the Board and see her appointment as an exceptional demonstration of our industry credibility and growth ambitions. She brings a considerable wealth of operational and strategic experience to our Board and we look forward to benefitting from her insights going forward.

At the same time we acknowledge the invaluable contribution Gerhard has made to the establishment and development of PetroNor, for which we are wholly grateful. We are pleased to retain his considerable knowledge and expertise in his ongoing role as a consultant. He will continue to play an important role as we progress business ventures and enhance our ESG Strategy for the benefit of all our stakeholders."

*****
For further information, please contact:
Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000

PetroNor E&P Limited
UK: 48 Dover Street, London W1S 4FF http://petronorep.com
Tel: +44 (0)20 3655 7810 Fax: +44 (0)20 7106 7762
Norway: Frøyas gate 13, 0273 Oslo
Tel: +47 22 55 46 07 Fax: +47 64 00 27 65
Copyright © 2021 PetroNor E&P Limited, All rights reserved.
FkL
02.02.2021 kl 17:21 2059

Jeg hadde ikke skrevet mitt svar på den måten hvis jeg ikke hadde rimelig god dekning for det jeg skrev, hvilket jeg har. Derimot så kommer du med både konklusjoner og påstander du ikke har dekning for, det tenker jeg blir bare tull hvis vi skal ha en fornuftig diskusjon rundt dette. Endringene som nå er gjort i selskapet ser jeg som et strategisk riktig valg i forhold til vår plan for fremtiden.
Stockpinegal
02.02.2021 kl 18:39 1896

Skulle det ikke komme en pressemelding i dag? Rart at det ikke er sluppet informasjon om saken er utsatt enda en gang, eller hva som skjer. Fristen var vel i dag?
thief
02.02.2021 kl 18:43 1865

Jepp,skal komme i dag.Fikk jo denne fra BEN.R i går!
Dear xxxc


The deadline of the extension is 2 February, as guided in previous materials.  The company will provide an update.


Best

Ben 

Redigert 02.02.2021 kl 18:43 Du må logge inn for å svare
hevih12
02.02.2021 kl 20:01 1684

Kjenner at dette begynner å bli litt for spennende..
Ikke at Senegal betyr all verden for fremtiden til selskapet, med så mye annet på gang, men det vil nok være med å øke interessen i det kortere løp.
Stockpinegal
02.02.2021 kl 20:22 1594

Kun 1 gang tidligere er har PetroNor sendt ut børsmelding så sent: det var når de kom med beskjed om at saken var utsatt i mai...... Lover ikke bra.
Taylor
02.02.2021 kl 20:22 1593

Det er jeg enig i. Klokken tikker ned. Petronor har alltid vært gode på informasjon. Legger meg ikke før vi har mld
Fluefiskeren
02.02.2021 kl 21:22 1444

Den kan vel også komme før børsstart i morgen? Viktig med søvn. Får jo ikke gjort noe uansett.
thief
02.02.2021 kl 21:33 1376

Ja,petronor har alltid vært nøye med å komme med info til riktig tid.Så kan nesten virke som de jobber med et eller annet nå.Ellers kunne de sendt ut melding for en god stund siden.Den forrige utsettelsen kom jo noen dager før fristen, nå er det 2 timer igjen🙂
Stockpinegal
02.02.2021 kl 22:02 1258

Da kom det. Ny utsettelse. 2 måneder. F#&n
Redigert 02.02.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
thief
02.02.2021 kl 22:08 1213

Var jo absolutt ikke ille dette🙂Som sagt,alt annet enn voldgift var meget bra.Da er det vel INGEN tvil om at de vil ha løsning,begge parter!Og at det "bare" ble 2 mnd var heller ikke ille.Man kunne spekulert i om en løsning hadde med lisensrunden å gjøre,da hadde det blitt 4mnd++.Så når løsningen ikke kom i dag,var dette absolutt på den positive siden🙂
tuja
02.02.2021 kl 22:16 1136

Da vet vi at det har ingenting med lisensrunden å gjøre. Så da satser vi på en løsning senest til mnd-skiftet mars/april. Men tror det kommer mye annet snacks før den tid.

:)
Slettet bruker
02.02.2021 kl 22:46 1059

De klarer jo ikke å komme i mål med fristene sine, hvorfor skal de klare det denne 2 gangen? Kanskje alle gode utsettelser er 3? Syns det levers svakt. Vi har vel 1,5 år igjen av produksjons mål 30’ tønner også. Blir nok også utsatt skal dere se...