Nikko's tradingstrÄd - April 2022
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
20.04.2022 kl 20:38
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Vi starter med en ny trÄd for februar 2021.
TrÄden er lukket, men er i prinsippet Äpen for alle. Det eneste kriteriet er at her tillates ingen trakassering eller latterliggjÞring av andre debattanter. Da er det rett ut!
Du kan ellers skrive hva du vil.
Velkommen - hilsen fra Nikko âșïž
OBS! Deter noen nick jeg ikke klarte Ä overfÞre . Bare send melding sÄ fikser jeg tilgang.
TrÄden er lukket, men er i prinsippet Äpen for alle. Det eneste kriteriet er at her tillates ingen trakassering eller latterliggjÞring av andre debattanter. Da er det rett ut!
Du kan ellers skrive hva du vil.
Velkommen - hilsen fra Nikko âșïž
OBS! Deter noen nick jeg ikke klarte Ä overfÞre . Bare send melding sÄ fikser jeg tilgang.
Redigert 01.04.2022 kl 12:25
Du mÄ logge inn for Ä svare
Nikko
18.02.2021 kl 10:11
16832
Ja, det er ingen vits i Ă„ bli rĂŠvkjĂžrt av robotene og shorterne..
KongenAuto
18.02.2021 kl 10:09
16855
Some people here are too naive and just look at the stock's steep decline and hope it at least goes back to 2019 levels and make a small fortune. But the company has a FUNDAMENTAL PROBLEM and that is its CFO. He's too incompetent and has for long run the business at the company. He's repeatedly failed to deliver and stop the company's hemorrhage. THE COMPANY IS BLEEDING CASH EVERY SINGLE QUARTER, and yet noone kicks him out with head first. It's unbelievable. He's the cancer of that company and yet he's in full control of the sticks. He should be nowhere near the control of the company, the sooner the company realizes this the better. Just listen to him talking, he always pushes up the company despite the contrary results and when a reporter or host asks him uncomfortable questions, his mouth gets dry and he folds. He's a scam and he should be fired immediately. You guys have to look at the fundamentals above all. A company that has negative cash flow as a status quo is doomed in the long term. At some point the shareholders deny the company more cash injections and before you know it the company files for bankruptcy protection...
Redigert 18.02.2021 kl 10:10
Nikko
18.02.2021 kl 09:46
16754
Slettet brukerskrev Nikko, skulle ikke vi passe pÄ deg og den salgsknappen? haha ;-)))
Jo, det var helt sant đ±. Men nĂ„ ser alt ut til Ă„ gĂ„ i rĂždt, sĂ„ jeg setter meg pĂ„ gjerdet sĂ„ lenge.
Nikko, skulle ikke vi passe pÄ deg og den salgsknappen? haha ;-)))
Nikko
18.02.2021 kl 09:38
16769
De satser vel kanskje pÄ Ä kjÞre den til kr 3. Der ligger det nok veldig mange stop loss. Time will show
Nikko
18.02.2021 kl 09:36
16726
Lurer pÄ hvor langt ned de skal kjÞre den..?
Jeg hoppet av nÄ. Nok er nok!
Jeg hoppet av nÄ. Nok er nok!
Redigert 18.02.2021 kl 09:37
SÞlbuen. Jeg skal sende en melding til DnB i morges. Fint hvis andre ogsÄ kan gjÞre det.
Da er melding sendt, kl. 09.28
Du har rett. KOA hadde litt mediafokus i desember med Ä gi aksjonÊrer hÄp og forventning om en dobling, kortsiktig. Tredobling, mellomsiktig. OgsÄ kÄret som nyttÄrsrakett, tror jeg at folk har blitt utÄlmodige over at det ikke har bydd pÄ mer innen tidsrommet og solgt seg ut til fordel for andre investeringer. Mine fÞrste kjÞp var pÄ 0,19, sÄ jeg ogsÄ skjÞnner gevinstsikring folk gjerne har benyttet seg av langs veien.
For egentlig, sÄ kan de se situasjonen an og alltid komme inn igjen pÄ en lavere pris. Jeg kan litt for lite om selskapet og vet heller ikke hvor mye tillit aksjonÊrer har til ledelsen men det hentydes i enkelte trÄder at den tilsynelatende ikke er helt pÄ topp. Eller?
Da er melding sendt, kl. 09.28
Du har rett. KOA hadde litt mediafokus i desember med Ä gi aksjonÊrer hÄp og forventning om en dobling, kortsiktig. Tredobling, mellomsiktig. OgsÄ kÄret som nyttÄrsrakett, tror jeg at folk har blitt utÄlmodige over at det ikke har bydd pÄ mer innen tidsrommet og solgt seg ut til fordel for andre investeringer. Mine fÞrste kjÞp var pÄ 0,19, sÄ jeg ogsÄ skjÞnner gevinstsikring folk gjerne har benyttet seg av langs veien.
For egentlig, sÄ kan de se situasjonen an og alltid komme inn igjen pÄ en lavere pris. Jeg kan litt for lite om selskapet og vet heller ikke hvor mye tillit aksjonÊrer har til ledelsen men det hentydes i enkelte trÄder at den tilsynelatende ikke er helt pÄ topp. Eller?
Redigert 18.02.2021 kl 09:37
Gir snart opp pÄ den, Nikko, selv om det snart er rapportering. Se for eks pÄ Jinhui shipping med 'commodities' pÄ topp priser. Der kunne man ha tjent nesten 63% avkastning bare den siste uken...cashet ut og inn igjen her til samme pris spread som KOA har lenge svinget. Man taper penger pÄ tidsaspektet med Ä kjempe mot KOA trading systemet og shortere.
Nikko
18.02.2021 kl 08:50
16912
Jeg er all in og selger ingenting fĂžr kr 4,20.
Hadde jeg hatt mer cash sÄ hadde jeg kjÞpt mer pÄ dette nivÄet. Her mÄ det utvises tÄlmodighet. Neste fradag kommer Q4 resultatene. Det vet vi blir veldig bra, sÄ jeg skjÞnner ikke hvorfor den faller sÄ den gjÞr...?
Hadde jeg hatt mer cash sÄ hadde jeg kjÞpt mer pÄ dette nivÄet. Her mÄ det utvises tÄlmodighet. Neste fradag kommer Q4 resultatene. Det vet vi blir veldig bra, sÄ jeg skjÞnner ikke hvorfor den faller sÄ den gjÞr...?
SĂžlvbuen
17.02.2021 kl 23:48
17202
Tja det mĂ„ hver og en finne ut av hva man tror om. Hvorfor aksjen faller er enkelt, fordi det er fĂŠrre kjĂžpere enn selgere. Selgerne inkl. ca 12-15 mill aksjer fra solgt fra shorter er i flertall mot kjĂžperne. Dvs at dersom 1 eller noen nye kjĂžpere dukket opp med en ny genuin kjĂžpsinteresse av 10-20-30-40-50 mill aksjer er jeg sikker pĂ„ at aksjen ville stige. Tilslutt vil ogsĂ„ shorter finne ut at de mĂ„ kjĂžpe ogsĂ„ for Ă„ unngĂ„ tap. Jeg tror det er helt feil Ă„ ha fokus her pĂ„ forumet om at denne shorteren er problemet. Det er nemlig ikke det. Feilen er at vi ikke fĂ„r inn NYE aksjonĂŠrer i selskapet ! Dette har jeg erfart i mange selskapet tidligere og vet dynamikken hvis det abre kommer inn nye kjĂžpere. Hvordan kan vi skaffe nye slike kjĂžpere ? Jeg nevnte at vi sammen burde rette henvendelse til DnB og Nordnet som begge har store volumer i aksjen hver dag. KOA er kĂ„ret til den aksjen med mest omsetning i DNB i desember og januar. DE BURDE LAGE EN ANALYSE AV SELSKAPET OG DET BĂR ALLE MED KONTO HOS DISSE ETTERLYSE !!!
oscar11
17.02.2021 kl 22:33
17343
UtlÄn av aksjer gjelder kun investeringskonto og ikke ASK.
Ellers sittet pÄ utsiden et par uker nÄ, for fÞrste gang siden inntreden pÄ 0,10 og 0,13 (1,0 og 1,3). NoksÄ nervepirrende det ogsÄ, selv om den midlertidige stasjonering i nhy og litt xxl har vÊrt grei nok. Sett fra utsiden: Liker ikke helt utviklingen, koa har gÄtt voldsomt pÄ kort tid og trenger Ä hente styrke, ikke bare skyld pÄ et par shortposisjoner! Enig med flere her at den muligens skal ned mot 3/3,1 fÞr det snur? Er forventningene til lÞft mot 26.2 sÄ stor at utÄlmodigheten kan slÄ inn? Alt dette de vanlige plusser og minuser fÞr det trykkes pÄ kjÞpsknappen!! Sitter pÄ gjerdet inntil videre med litt uggen fÞlelse for videre nedgang.
Ellers sittet pÄ utsiden et par uker nÄ, for fÞrste gang siden inntreden pÄ 0,10 og 0,13 (1,0 og 1,3). NoksÄ nervepirrende det ogsÄ, selv om den midlertidige stasjonering i nhy og litt xxl har vÊrt grei nok. Sett fra utsiden: Liker ikke helt utviklingen, koa har gÄtt voldsomt pÄ kort tid og trenger Ä hente styrke, ikke bare skyld pÄ et par shortposisjoner! Enig med flere her at den muligens skal ned mot 3/3,1 fÞr det snur? Er forventningene til lÞft mot 26.2 sÄ stor at utÄlmodigheten kan slÄ inn? Alt dette de vanlige plusser og minuser fÞr det trykkes pÄ kjÞpsknappen!! Sitter pÄ gjerdet inntil videre med litt uggen fÞlelse for videre nedgang.
Redigert 17.02.2021 kl 22:35
Garmis
17.02.2021 kl 22:28
17361
Ok, sÄ hvis mange nok legger ut sine aksjer til f.eks. 3.95,- SÄ finnes det ikke dekning fordi aksjene som kan kjÞpes ikke er tilgjengelig fÞr noen vil betale dette. Og dette vil selvfÞlgelig drive prisen til dette nivÄ. Mens det som foregÄr nÄ blant de store er Ä drive prisen nedover pÄ samme mÄte.
Da er det jo bare for helvete og komme seg ut av denne KOA aksjen fortest mulig. Ta et forsmedelig tap og gÄ videre, det er jo faktisk bedre Ä investere i noe som kan kalles nÊrmere redelighet.
Da er det jo bare for helvete og komme seg ut av denne KOA aksjen fortest mulig. Ta et forsmedelig tap og gÄ videre, det er jo faktisk bedre Ä investere i noe som kan kalles nÊrmere redelighet.
Redigert 17.02.2021 kl 22:32
SĂžlvbuen
17.02.2021 kl 21:58
17466
Heisan. Jeg har skrevet en del om shorting og hvilke krefter som driver shorterne, hvis dere ser litt pÄ linken finner dere dette. I stor grad er dette Volatilitetsdrevet, dvs kursendringene dag for dag. Historisk ligger dagsvolatilitet rundt 6 %. I flere dager hadde vi mindre enn dette. Idag var det vel rundt 6-7 % eller 17 Þre ca idag, mener jet at det var. Dette liker shorter pga. det blir enklere for disse og snurre og trade aksjer innenfor dagen. Mht hvem eer ansvarlig for aksjene til den enkelte. Dette er kontofÞrer enten DNB Eller Nornet eller Nordea, avhengig av hvor man er kunde. Sjekk kundeavtalen. Den som mÄ kjÞpe aksjene tilbake i en lÄneavtale er jo lÄntaker. UtlÄner trenger ikke gjÞre noe, men skal kun ha krav pÄ en godtgjÞrelse eller rente for utlÄnet. Den som faktisk eieer aksjene trenger ikke tenke pÄ dette annet enn Ä forsikre seg om at aksene stÄr pÄ konto til enhver tid. Det skal de jo gjÞre.
Garmis
17.02.2021 kl 21:22
17557
TABZE skrev NĂ„ skjĂžnner jeg det med reserver ....
Hvis mange nok reserverer seg mot at sine aksjer kan lÄnes ut vil dette bli det samme som at utlÄner mÄ kjÞpe tilbake disse aksjene.? Det jeg egentlig spÞr om er, har dette tilbakevirkende virkning? Eller mÄ jeg legge ut aksjene for salg fÞr denne virkningen slÄr til?
Redigert 17.02.2021 kl 21:22
TABZE
17.02.2021 kl 21:03
17584
TABZE skrev NĂ„ skjĂžnner jeg det med reserver ....
Men en ting. Jeg har dnb konto men er nordnet ansvarlig for all aksjer i Norge?
Dr Sjur
17.02.2021 kl 20:52
17704
Du kommer til Ä tjene gode penger pÄ sitte long her;) Jeg ser for meg Ä forhÄpentligvis tjene tregangen ila Äret. Tenker vi kan jekke en kald en nÄr den stÄr i 10 kr:-)
TABZE
17.02.2021 kl 20:45
17686
Hei jeg har reservert meg ogsÄ nÄ mot utlÄn av aksjer. Men hva betyr det egentlig? Kan de ikke mer lÄne mine aksjer og shorte dem?
cover
17.02.2021 kl 20:06
17788
Hva gjÞr vi nÄ? Charter torsdag 17. desember?
En hel uke til 4Q fremlegges.
En hel uke til 4Q fremlegges.
Garmis
17.02.2021 kl 19:50
17816
Dette blir som musepiss, de stÞrste aktÞrene tjener gode penger pÄ slike utlÄn. Hvorfor skal ikke Nordnet kunne gjÞre dette?
4300dk
17.02.2021 kl 18:58
17908
Super đđ SĂ„ skal du bare fĂ„ alle nordmĂŠnd til at gĂžre dette ogsĂ„ đ€đ
Lykke til
Saddam68
17.02.2021 kl 18:42
17932
Som jeg forstÄr sÄ er de fleste her "Daytraydere" pluss denne shortingen som foregÄr pga koa's hÞye volaritet.....jeg kan ikke forstÄ at denne kombinasjonen vil fÄ aksjen til Ä stige? Selv sitter jeg longtime pÄ mine aksjer...noen meninger rundt dette?
kapteinkjeks
17.02.2021 kl 17:25
18032
Var inne pÄ Nordnet.no og reserverte meg mot utlÄn av aksjer. SÞk "utlÄn av aksjer" oppe til hÞyre og du kommer rett inn pÄ riktig side...
Ekoll
17.02.2021 kl 15:58
21123
Ja, enig. Ikke sÊrlig respons pÄ Volvo nyheter heller, dette vil nok vise seg pÄ Q4. Men nÄ har vel kanskje Nordnet sin egen agenda, lÄner ut aksjer til short og i ettertid Þker sin eierandel i KOA.
Grimsmo
17.02.2021 kl 15:37
21228
Men de Þkte salget i Kina som ble postet i gÄr veier vel opp for nedgangen i Eu. Synd at Nordnet kun linker bilsalg Eu. Synes de blir litt feil for en verdensomspennende leverandÞr.
Ekoll
17.02.2021 kl 15:09
21318
Faller nok litt pÄ denne nyheten i dag.
https://m.businesstoday.in/lite/story/european-new-car-sales-fall-by-257-year-on-year-in-january-acea/1/431532.html
https://m.businesstoday.in/lite/story/european-new-car-sales-fall-by-257-year-on-year-in-january-acea/1/431532.html
Saddam68
17.02.2021 kl 14:54
21367
Tar denne shortingen aldri slutt eller...hva mÄ til for Ä fÄ en normal aksjeutvikling? Eller kan de bare holde pÄ i det uendelige?
4300dk
17.02.2021 kl 12:49
21626
Tjek lige om jeres aktier i Koa bliver lĂ„nt ud til short. Det lader nemlig til at Nordnet.no lĂ„ner Koa aktier ud til shortere. HjĂŠlp med at fĂ„ det stoppet đđŒđĄ Vidste du at Nordnet lĂ„ner VORES egen aktier ud til short og Hendgefonds? Vores aktier i Kongsberg bliver fx udlĂ„nt af Nordnet til PDT-partners til at modarbejde vores egne aktier og kursstigning. Vi forsĂžger at stoppe det - tjek dette opslag fra Kongsberg Automotiv pĂ„ Shareville.
"Vis det er noen som Þnsker Ä reservert seg for utlÄn av aksjer sÄ kan dere gjÞr det via denne linken fra vores Shareville:
HĂ„per flest mulig gjĂžr detđđœ
https://www.nordnet.no/.../investeringskonto.../utlan-aksjer
Tok meg tid men tror Nordnet har gjort det med vilje at det skal vÊr vanskelig Ä finne hvordan man reserverer seg mot utlÄn,
«Hvordan kan jeg se hvilke aksjer som er lÄnt ut?
Du kan dessverre ikke selv se hvilke aksjer Nordnet Livsforsikring AS lÄner ut.
En gang i kvartalet oppsummerer Nordnet Livsforsikring AS sammen med sin agent de aksjene som har vÊrt lÄnt ut i perioden. Siden Nordnet Livsforsikring AS er formell eier av aksjene er det ogsÄ Nordnet Livsforsikring AS som lÄner de ut til lÄntakerne»
"Vis det er noen som Þnsker Ä reservert seg for utlÄn av aksjer sÄ kan dere gjÞr det via denne linken fra vores Shareville:
HĂ„per flest mulig gjĂžr detđđœ
https://www.nordnet.no/.../investeringskonto.../utlan-aksjer
Tok meg tid men tror Nordnet har gjort det med vilje at det skal vÊr vanskelig Ä finne hvordan man reserverer seg mot utlÄn,
«Hvordan kan jeg se hvilke aksjer som er lÄnt ut?
Du kan dessverre ikke selv se hvilke aksjer Nordnet Livsforsikring AS lÄner ut.
En gang i kvartalet oppsummerer Nordnet Livsforsikring AS sammen med sin agent de aksjene som har vÊrt lÄnt ut i perioden. Siden Nordnet Livsforsikring AS er formell eier av aksjene er det ogsÄ Nordnet Livsforsikring AS som lÄner de ut til lÄntakerne»
AceForMe
17.02.2021 kl 12:32
21676
Spiller dt noen rolle til hvilke kurs man kjĂžper? Har ikke lyst til Ă„ kjĂžpe fra robotene đ (beklager dt dumme spm)
AceForMe
17.02.2021 kl 12:32
21609
Spiller dt noen rolle til hvilke kurs man kjĂžper? Har ikke lyst til Ă„ kjĂžpe fra robotene đ (beklager dt dumme spm)
SĂžlvbuen
17.02.2021 kl 10:29
21892
Nikko skrev Robotene handler med hverandre. Merkelig...,
Ikke rart, ettersom de gir inntrykk av omsetning. BlÄser opp tallene, fÞlg med shorten.
cover
17.02.2021 kl 10:20
21917
Tipper HOD 3,48 innen kl. 15:00. Det betinger at volumet mÄ noe opp.
Fib. 3,43 blir nok for sterk til Ă„ knekkes i dag ser det ut for.
Fib. 3,43 blir nok for sterk til Ă„ knekkes i dag ser det ut for.
Redigert 17.02.2021 kl 10:31
Jeg har prĂžvd Ă„ komme inn i Jinhui i hele dag men prĂžver heller Ă„ kjĂžpe opp i morgendagens 'dip' đł
SĂžlvbuen
16.02.2021 kl 23:21
22401
Hi KongenAuto. Sorry I have not yet responded more fully, too much busy. The Report is closing as we aiming toward Febr 26th, let us see. I am very anxious and postive. I will also let you fellows know aabout Jinhui Shipping yielding up currently because of promising outlooks in the bulkmarket. Both demand and supply is thightening. Share up 30% last 2 days, on higher volumes. The Shipping Co. & Liners believeing the next decade 2021-2030 might be a good as to 2000-2010. 2010-2020 was weakening/sluggish.If BDI, Capesize /Panamax rates still improving Jinhui might be a 5X from NOK 6. Probably attractive dividends comming afterwards :-)))
SĂžlvbuen
16.02.2021 kl 23:21
22374
Hi KongenAuto. Sorry I have not yet responded more fully, too much busy. The Report is closing as we aiming toward Febr 26th, let us see. I am very anxious and postive. I will also let you fellows know aabout Jinhui Shipping yielding up currently because of promising outlooks in the bulkmarket. Both demand and supply is thightening. Share up 30% last 2 days, on higher volumes. The Shipping Co. & Liners believeing the next decade 2021-2030 might be a good as to 2000-2010. 2010-2020 was weakening/sluggish.If BDI, Capesize /Panamax rates still improving Jinhui might be a 5X from NOK 6. Probably attractive dividends comming afterwards :-)))
Nikko
16.02.2021 kl 22:49
22435
Er alle i sjokk fordi den steg med 2,11% i dag?
Den snudde som cover antydet :-)
I morgen fortsetter/starter oppturen. Tipper den gÄr til 3,50 i fÞrste omgang.
Jeg er all in. Tradet litt i dag, Gikk greit i pluss med det, men bare med en liten del av portefÞljen (pÄ cover vis)
Den snudde som cover antydet :-)
I morgen fortsetter/starter oppturen. Tipper den gÄr til 3,50 i fÞrste omgang.
Jeg er all in. Tradet litt i dag, Gikk greit i pluss med det, men bare med en liten del av portefÞljen (pÄ cover vis)
Grimsmo
16.02.2021 kl 16:20
22891
Jaggu sykt Ä fÞlge med pÄ shorterne. Jobber pÄ for Ä holde kursjen nede.
Grimsmo
16.02.2021 kl 13:11
23194
Nikko skrev đđđ
Om noen har noe tĂžrt krutt sĂ„ kjĂžp med begge henda slik at di ikke fĂ„r presset mere nedđđđ°đ°
KongenAuto
16.02.2021 kl 13:09
23128
It will be very interesting to know why Kongsberg didn't make it to positive cash flow despite the surge in China and recovery in Europe. It will be key to its stock development for the next few quarters...I've got my finger resting on the buy button just in case..
Nikko
16.02.2021 kl 13:03
23146
Furuen skrev TĂ„lmodighet er et ukjent ord for deg, Nikko! (",)
đđđ
Nikko
16.02.2021 kl 12:07
23327
Furuen skrev TĂ„lmodighet er et ukjent ord for deg, Nikko! (",)
Du ska fÄ en dag i mÄrrÄ som rein og ubrukt stÄr
med blanke ark og fargestifter tel,
og da kan du rette opp att alle feila fra i gÄr
og da fÄr du det sÄ godt i mÄrrÄ kveld.
Og hvis du itte greie det og alt er like trist,
sÄ ska du hÞre susen over furua som sist.
med blanke ark og fargestifter tel.
;-)
med blanke ark og fargestifter tel,
og da kan du rette opp att alle feila fra i gÄr
og da fÄr du det sÄ godt i mÄrrÄ kveld.
Og hvis du itte greie det og alt er like trist,
sÄ ska du hÞre susen over furua som sist.
med blanke ark og fargestifter tel.
;-)
Nikko
16.02.2021 kl 12:00
23258
waterretaw skrev NĂ„ ryker 3,43 nĂ„r som hellst...đ
Det tror jeg ogsÄ!
Da er det rett opp til 3,50 fĂžr videre oppgang til kr 5
Da er det rett opp til 3,50 fĂžr videre oppgang til kr 5
4300dk
16.02.2021 kl 11:56
23208
God nyhed đ Hold nu fast pĂ„ jeres aktier đđ http://www.china.org.cn/business/2021-02/15/content_77217861.htm?fbclid=IwAR0uMo8UnG_vtyHwB9dIIvGz9kPHC9CqkN052DHKFTU4xwydV9cq-DXMj3E