Belships.En skjult juvel

Vargtas
BELCO 01.02.2021 kl 14:55 168417

Arctic hever kursmål og endrer til kjøp, Belships.

:) V
Redigert 01.02.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Kristoffern
10.02.2021 kl 16:50 51015

Takker for innspill Longsitin. Men tror du er litt på villspor her. Regnskapene er i USD. Og Nav 30.9 var 6,21 Kr aksjen etter tap i Lighthouse og «gamle rater». 4Q, men særlig 1Q vil gi markant bedring. Min antagelse er at Lighthouse vil komme i en positiv inntjening som vanlig er.
NAV har beveget seg i USD med nærmere 20% basert på hva vi har sett. Med positiv inntjening i Lighthouse Nav er det rom for oppjustering her også. Da havner vi nok pent over 7 Nok/ aksjen. Husk valutaomregning på både skip og gjeld. Men synlig inntjening over ei kron aksjen hadde vært velkommen!
Jin er vel ikke sammenlignbar da de har en fæl tendens til å rote vekk inntjente penger på merkelige investeringer i min tid ihvertfall.
Bel har lagt et løp med god governance, respektabel drift og et system hvor de bytter skip mot aksjer. Dette fordrer troverdighet , en kurs tett på NAV og økt governance. Da vil vi ventelig få en betydelig oppgradering fremover etter det løpet de la i 2019.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 14:29 51037

Jag har sett på Bel og den frister ikke å kjøpe, den er for dyr og handles over reelle verdier.
Nav er ikke 7 dollar i Bel, de er rett under 6.
Dette finner du i q3 rapporten og dollar er ned siden q3.

Nå kan sikkert fremtiden by på økte asset verdier og Bel kan gjøre om de lange på bedre rater, men Pr i dag kortsiktig kan jeg ikke se rare oppsiden her.
Dollar fallet siste 1/2 år har dratt ned verdiene i Bel og jeg tror det kommer enda en nedskrivning på asset q4, før det eventuelt kan reversere senere i 2021.

Slik er i alle fall min vurdering av Bel, klart den skal være dyr med denne krem tonnasjen, men Pr i dag mindre interessant.

Selv om det er store kvalitets forskjeller tipper jeg det er langt mer oppside i Jinhui Shipping sine Supramaxer som nå trader på 0,25-0,3 av verdiene.
I et marked der en ser Supra rundt 15k eller kanskje bedre kan en lett regne hjem 0,5/ verdier Jinhui, en dobbling i aksje, for da renner pengene inn i rederiet.
I en tidlig stadie av rew syklus er der også den eldre tonnasje som stiger friskest, så kommer den nyere tonnasje senere i syklusen.
Redigert 10.02.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Kristoffern
10.02.2021 kl 14:23 51040

Lite diskusjon på denne for tiden. Riktig nok tegner 4Q heller kjedelig. Men i løpet av 1Q har ratene steget med over 10%. Så vi snakker vel nå 12-13 000 usd dagen. Alle følger cape-size. Men dette segment kan jo være vel så bra. Dollaren faller. Men skipspriser følger ratene. Så snakket vel Nav nå i overkanten av 7 Nok aksjen. Da har vi vel 20% rabatt her. På forholdsvis moderne tonnasje og en svært kapabel operasjon. Ikke utenkelig at vi med de 13k Usd / dagen nærmer oss ei god krone pr aksje i inntjening i år. Aksjonærkretsen ser litt bredere ut for hver dag.
Slettet bruker
01.02.2021 kl 23:18 51168

Da har de ikke satt seg inn i tallene, Nav i bel vil falle i q4 igjen, til under 6 kroner, dette ser du i q3, dollar har falt kraftig siden den gang.
Dyreste bulk aksjen du finner, flertallet av skipene er også sluttet på svært lave rater.
Redigert 01.02.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare