Belships.En skjult juvel
Arctic hever kursmål og endrer til kjøp, Belships.
:) V
:) V
Redigert 01.02.2021 kl 16:13
Du må logge inn for å svare
Er det selskapet som noen trodde skulle betale 20% dividende å året som henter penger?
Mye tryggere i Jinhui
Jin skipene stiger denne uken 7- 12% , Bel skipene stiger 1,5%-3%
Mye tryggere i Jinhui
Jin skipene stiger denne uken 7- 12% , Bel skipene stiger 1,5%-3%
Redigert 09.03.2021 kl 19:29
Du må logge inn for å svare
Vargtas
10.03.2021 kl 00:07
7367
Er litt merkelig at vi andre aksjeeiere ikke får være med på emisjonen, bare utvalgte ? Men skutene går jo videre inkludert to til
Tenker ceo gotter seg godt nå med den store opsjons pakken han ruger på.
Bel var dyktige som hentet penger over pris bok, ikke noe selvfølge det i et så ilikvid selskap.
Skjønner god de kjørte aksjekursen godt opp i går, litt rottent spill men sånn er det jo gjerne.
Vil vel lagging i lang tid nå i Bel.
Skjønner god de kjørte aksjekursen godt opp i går, litt rottent spill men sånn er det jo gjerne.
Vil vel lagging i lang tid nå i Bel.
Redigert 10.03.2021 kl 15:03
Du må logge inn for å svare
Makrobaronen
11.03.2021 kl 12:52
9231
BELCO er solid om dagen! 14% avkastning på litt over en 2 uker for min del og store volumer. Dette begynner å bli pent. More to come
sparegris
11.03.2021 kl 16:38
9273
Glad jeg ikke hørte på superlim som står fast igjen forlatt på perrongen.
Fest i Belship og denne tror jeg går videre! Sterk økende interesse blant kjøpere nå.
Fest i Belship og denne tror jeg går videre! Sterk økende interesse blant kjøpere nå.
marked1
12.03.2021 kl 08:38
9236
Vi er mange nye investorer som har fått øynene opp for bulksektoren og Belships. Gjeninnhentingen i økonomien etter pandemien vil medføre økt handelsaktivitet, økt etterspørsel etter transportløsninger med påfølgende økte rater for befrakterne. Jeg tror bulk kan få en enorm gjeninnhenting og opptur i tiden fremover.
Har et personlig kursmål på 20 kroner i BELCO når gjeninnhentingen i økonomien kommer. En aksje stiger som kjent på forventninger, før oppturen forventes å komme.
Har et personlig kursmål på 20 kroner i BELCO når gjeninnhentingen i økonomien kommer. En aksje stiger som kjent på forventninger, før oppturen forventes å komme.
Redigert 12.03.2021 kl 08:48
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
12.03.2021 kl 08:48
9269
He-he, når jeg sitter her med mine 90% stigning i år, ser jeg ingen grunn til å misunne deg dine 26%. Og Jin kommer, den skal bare hvile litt.
sparegris
12.03.2021 kl 09:24
9400
20 kr? Hvordan regner du deg frem til det?
Må innrømme at mine regnekunnskaper fundamentalt er håpløst men med et forsøk og estimering av rater ut året så vil PE ligge mellom 3-5... Er jeg på bærtur her? Kursmål på 20 synes jeg bare høres litt drøyt ut...
Må innrømme at mine regnekunnskaper fundamentalt er håpløst men med et forsøk og estimering av rater ut året så vil PE ligge mellom 3-5... Er jeg på bærtur her? Kursmål på 20 synes jeg bare høres litt drøyt ut...
marked1
12.03.2021 kl 09:33
9451
Har ikke noe regnestykke på det. Jeg ser mye på hva som kan skje mht psykologien i en sektor som bulk når / hvis ratene skulle eksplodere, kombinert med at meglerhus oppjusterer kursmål og avisene buller sektoren. Vi har sett hva som skjedde med prisingen i ESG når alle skulle inn -helt vill galematias prising! Skal massene inn i bulk, og 10 - 12 kroner passeres, vil 20 kroner være neste magnet for kursen. Etter min mening, med en god dose synsing.
And0
18.03.2021 kl 14:56
9277
Ser denne tråden har dødd litt ut den siste uken samtidig med at volumet har saktet ned i aksjen. Hva tenker folket her inne om belco videre?
sparegris
18.03.2021 kl 17:23
9271
Stolpetroa siden 5,8 og selger meg ikke ut med det første. Denne kan gå høyt!
StevenG
18.03.2021 kl 19:11
9321
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/18/7644325/baltic-dry-stiger-videre
Tørrbulk virker å ha hengt etter i markedet. Det gir gode muligheter for å komme inn på en billig kurs.
Container hang lenge før den har tatt av og vil fortsette å øke. Container og tørrbulk vil få ett kjempeår slik det nå ser ut
Tørrbulk virker å ha hengt etter i markedet. Det gir gode muligheter for å komme inn på en billig kurs.
Container hang lenge før den har tatt av og vil fortsette å øke. Container og tørrbulk vil få ett kjempeår slik det nå ser ut
And0
19.03.2021 kl 12:56
9320
Har selv lagt merke til det samme, etter å ha gått over tall virker dette som ett selskap som ikke har blitt oppdaget enda med dagens rater. Og jeg ser volumet er økende i dag. Jeg har troen fremover på at dette kan bli en fin aksje å sitte med.
StevenG
19.03.2021 kl 15:52
9321
Ja volumet idag har vært helt vilt ! Stoore kjøpsposter spist opp og sperren på 330 på 7.6 ble borte på kort tid.. Lukter vi starten på en solid reise ?
Jeg tror det :D
Jeg tror det :D
And0
22.03.2021 kl 14:07
9010
Enig, her bør det være meget gode utsikter fremover. Har selv benyttet den siste uken til å laste opp. Fryktet den skulle dra avgårde fra start i dag etter fredagens store volum, men fortsatt ligger den og vaker under 8kr. 2021-2022 blir nok svært bra mtp inntjening for Belco👍
Pinklady
23.03.2021 kl 10:43
8920
Kursmål økt til 10,5 kr i dag hos Pareto, men ingen respons i det hele tatt?
And0
23.03.2021 kl 15:11
8877
Det kommer, når det kommer litt pr rundt hva de tjener på dagens rater og nye avtaler signeres, så blir det nok litt fart i aksjen. Jeg tror vi skal godt over 10kr ila det neste halvåret.
StevenG
23.03.2021 kl 20:46
8877
Ja enig her, kursmål et vil endres i takt med at vi går over nåværende og nye avtaler/rater kommer ut.
BELSHIPS: Pareto øker kursmålet til NOK 10,5 (8), gjentar kjøp
BELSHIPS: Pareto øker kursmålet til NOK 10,5 (8), gjentar kjøp
Kan ikke være mye gøy å ha kjøpt Belco 25% over Nav nå
Krakk i Usa bulk
Krakk i Usa bulk
Redigert 23.03.2021 kl 20:49
Du må logge inn for å svare
Vargtas
24.03.2021 kl 09:08
8882
Belships har inngått intensjonsavtale om kjøp av et japansk designet ultramax-skip på 61.000 dødvekttonn, går det frem av en børsmelding.
BELSHIPS UTVIDER FLÅTEN .
Skipet ventes levert ved fullført bygging fra et kinesisk verft i løpet av oktober-november 2021.
Finansieringen skjer gjennom en 7-årig bareboat charter, og skipet har ved levering en estimert cash breakeven på 10.900 dollar dagen inklusive driftsutgifter.
Belships betaler 2,9 millioner dollar ved signering, ventet i løpet av april 2021, noe som vil bli finansiert av tilgjengelige kontanter.
BELSHIPS UTVIDER FLÅTEN .
Skipet ventes levert ved fullført bygging fra et kinesisk verft i løpet av oktober-november 2021.
Finansieringen skjer gjennom en 7-årig bareboat charter, og skipet har ved levering en estimert cash breakeven på 10.900 dollar dagen inklusive driftsutgifter.
Belships betaler 2,9 millioner dollar ved signering, ventet i løpet av april 2021, noe som vil bli finansiert av tilgjengelige kontanter.
Sulzer
24.03.2021 kl 10:42
8876
Ryktes at en søster til Belcargo, altså 2008 modell Tsuneishi 58000 dwt, er solgt for 15 m usd.
Hvilke skipsverdier har du lagt til grunn for å komme til at Belco omsettes 25% over NAV?
Hvilke skipsverdier har du lagt til grunn for å komme til at Belco omsettes 25% over NAV?
KAH
24.03.2021 kl 12:02
8881
Godt spørsmål som Longsitinbulk bør svare på. Personlig hadde jeg verdsatt det nevnte 58000 skipet til 9.5- 10 mill ved nyttår....En formidal opptur mao. som jeg er helt sikker på at hverken Longsitinbulk eller Børsen generelt har priset inn...
Redigert 24.03.2021 kl 12:03
Du må logge inn for å svare
StevenG
06.04.2021 kl 11:09
8615
kl 0904 idag ble det kjøpt 292 000 ,- aksjer i en bulk.. Noen som skal posisjonere seg før den stikker forbi 8 tallet ?
Vargtas
11.04.2021 kl 12:12
8467
Belships ASA (OSE: BELCO) has entered into an agreement for the acquisition of an Ultramax bulk carrier.
A secondhand Ultramax bulk carrier built in 2017 by a Chinese shipyard will be acquired in a cash and shares transaction. Delivery of the vessel is expected during the second quarter of 2021 whilst an existing time charter party at a marginally cash-positive rate will follow the vessel and is expected to run until the end of October 2021.
The agreed purchase price is USD 21.75 million, of which 80% will be paid in cash. The remaining consideration will be settled through an issue of 4,988,000 new Belships shares to the seller of the vessel. The agreed share price in the transaction is NOK 7.50 per share.
A secondhand Ultramax bulk carrier built in 2017 by a Chinese shipyard will be acquired in a cash and shares transaction. Delivery of the vessel is expected during the second quarter of 2021 whilst an existing time charter party at a marginally cash-positive rate will follow the vessel and is expected to run until the end of October 2021.
The agreed purchase price is USD 21.75 million, of which 80% will be paid in cash. The remaining consideration will be settled through an issue of 4,988,000 new Belships shares to the seller of the vessel. The agreed share price in the transaction is NOK 7.50 per share.
Redigert 11.04.2021 kl 12:13
Du må logge inn for å svare
Da måtte jeg bite i sur eplet å kjøpe meg inn i Belco på 7,5 i dag, fikk ikke ut finger´n når de emiterte.
Ser Bel neppe emikurs igjen i denne syklusen, koker i markedet nå.
Begynner å bli bra daglig omsetning i Belco også, da vet en gjerne hvor det bærer
Ser Bel neppe emikurs igjen i denne syklusen, koker i markedet nå.
Begynner å bli bra daglig omsetning i Belco også, da vet en gjerne hvor det bærer
Redigert 15.04.2021 kl 09:43
Du må logge inn for å svare
Jeg har lagt til grunn de verdier Belco selv oppgir i rapporten, men nå har det jo skjedd endel i selskapet ila de 2 siste kvartaler, asset stiger uke etter uke og verdi på Dry selskapene har jo grovt sett kommet mye opp.
At Belco er et dyrt selskap på 7,5 Pr i dag holder jeg fortsatt på, men de skal jo også prises i topp sjiktet på den flåten de besitter.
Er du uenig at Bel handles over på 7,5? Og hva verdier mener du er rett her Sulzer?
At Belco er et dyrt selskap på 7,5 Pr i dag holder jeg fortsatt på, men de skal jo også prises i topp sjiktet på den flåten de besitter.
Er du uenig at Bel handles over på 7,5? Og hva verdier mener du er rett her Sulzer?
Redigert 15.04.2021 kl 09:55
Du må logge inn for å svare
Nå ryker 8 kronen, vanskelig å spå oppside da en ikke finner teknisk motsatnd over.
Mr Ukjent
22.04.2021 kl 11:33
7841
Blir spennende å se hva som skjer når proppen på 8.30 ryker. Er blitt kjøpt/handlet enorme menger aksjer til den verdien de siste 2 dagene :-)
Vargtas
04.05.2021 kl 16:16
7462
Jo, proppen har røket og nå vandrer den gjennom 9,- og videre.... Og så en hvilepause på 9,5 før den skal videre oppover.
Redigert 21.05.2021 kl 15:57
Du må logge inn for å svare
Helg11
12.05.2021 kl 10:33
7206
Belships ASA (OSE: BELCO) has agreed to acquire a newbuilding resale financed through a bareboat agreement for 10 years. The 61,000 dwt Ultramax bulk carrier of Japanese design is expected to be delivered upon completion of construction at a Chinese yard during November 2021 and will be named BELFORCE. The estimated cash breakeven for the vessel upon delivery is about USD 10,900 per day including operational expenses. Belships will pay a sum of USD 3.0 mill upon signing contract, expected to occur during the second quarter 2021, and which will be financed from available cash. The agreement comes with purchase options significantly below current market values and can be exercised after the third year until the end of the charter. There are no obligations to purchase the vessel. The agreement is conditional upon certain subjects being lifted by the parties involved. Conclusion is expected within June 2021.
Belships is taking over an existing contract for a brand new vessel soon ready for delivery whilst the orderbook approaches the lowest levels seen in 30 years. This vessel transaction signals the competitive advantage Belships has in sourcing ship finance. Belships’ fleet continues to increase and improve with only modest cash investments. Japanese-design Ultramax bulk carriers entering the fleet represent the highest quality and lowest fuel consumption available in the market today.
BELFOREST has been fixed for a time charter contract to a global agricultural corporation for about 1 year at a daily rate of USD 21,250 per day gross. The contract starts running within the end of May 2021.
"This is another step in expanding and developing Belships. We expect this vessel acquisition to add to the company’s increasingly compelling earnings prospects. Together with the latest time charter contract we believe these agreements will generate outsized returns and contribute to generate distributable income," said Belships CEO, Lars Christian Skarsgård.
Belships is taking over an existing contract for a brand new vessel soon ready for delivery whilst the orderbook approaches the lowest levels seen in 30 years. This vessel transaction signals the competitive advantage Belships has in sourcing ship finance. Belships’ fleet continues to increase and improve with only modest cash investments. Japanese-design Ultramax bulk carriers entering the fleet represent the highest quality and lowest fuel consumption available in the market today.
BELFOREST has been fixed for a time charter contract to a global agricultural corporation for about 1 year at a daily rate of USD 21,250 per day gross. The contract starts running within the end of May 2021.
"This is another step in expanding and developing Belships. We expect this vessel acquisition to add to the company’s increasingly compelling earnings prospects. Together with the latest time charter contract we believe these agreements will generate outsized returns and contribute to generate distributable income," said Belships CEO, Lars Christian Skarsgård.
Vargtas
26.05.2021 kl 09:19
6977
Belships
Sterk medvind – lanserer utbytte
Rederiet tredoblet driftsresultatet i første kvartal, og snart kommer det første utbyttet.
Sterk medvind – lanserer utbytte
Rederiet tredoblet driftsresultatet i første kvartal, og snart kommer det første utbyttet.
KAH
26.05.2021 kl 09:20
6931
BELSHIPS ASA: Report 1st Quarter 2021:
EBITDA: $ 14.7 mill (vs. consenus of $ 13.8 mill)
Operating income of $ 76.4 mill (vs. consensus of $ 51.6 mill)
Introduction of dividend policy.
Source. The company and Infront.
EBITDA: $ 14.7 mill (vs. consenus of $ 13.8 mill)
Operating income of $ 76.4 mill (vs. consensus of $ 51.6 mill)
Introduction of dividend policy.
Source. The company and Infront.