Belships.En skjult juvel
Arctic hever kursmÄl og endrer til kjÞp, Belships.
:) V
:) V
Redigert 01.02.2021 kl 16:13
Du mÄ logge inn for Ä svare
StevenG
30.07.2021 kl 10:34
5553
Eagle bulk har vel ogsÄ stÞrstedelen eller hele i midzise , panamax /ultramax .. og det er der ratene har vÊrt stabile med Þkning..
Man ser hvor volatilt det er for selskapene som har stÞrstedel av flÄten i Capezize /handy.. Ratene pÄ Cape svinger noe vanvittig, hvor Kina styrer mye.
Derfor ser jeg for meg en tryggere havn i Belco fremover med hĂžyere rater, god inntjening og i starten av hĂžysesong. Enig/uenig?
Man ser hvor volatilt det er for selskapene som har stÞrstedel av flÄten i Capezize /handy.. Ratene pÄ Cape svinger noe vanvittig, hvor Kina styrer mye.
Derfor ser jeg for meg en tryggere havn i Belco fremover med hĂžyere rater, god inntjening og i starten av hĂžysesong. Enig/uenig?
Hartepool
30.07.2021 kl 11:41
5522
Utbytte kommer nÄ.
Vil Teigen ta en TrÞym med mÄnedlige utbytter,eller blir det kvartalsvise ?
Vil Teigen ta en TrÞym med mÄnedlige utbytter,eller blir det kvartalsvise ?
MorganKane
30.07.2021 kl 11:57
5490
Vel,
Jeg er nÄ tilbake i Belships. Som folk har vÊrt inne pÄ her. Belships har gÄtt ned 30% fra toppen. Samtidig har ratene Þkt sakte men sikkert videre over rekordnivÄene. 2 Ärige ko trakter blir satt rett under 30 000 usd/dag as we speak, mens skip pÄ spot soper inn oppunder 40 000 usd/dag.
Alt tilsier at den varierte lasten som ultra frakter gir lavere volalitet enn Cape. For eksempel, Kina kommer garantert til Ä opprettholde en hÞy import av ulike typer korn. Samtidig er flÄteveksten minimal. Dermed er ogsÄ risikoen mindre. NÄr det er sagt er selvfÞlgelig oppsiden noe mindre sammenlignet med Cape, og har fortsatt endel i golden Ocean. Poenger mitt er at det er pÄ tide Ä fordele pengene litt.
Jeg er nÄ tilbake i Belships. Som folk har vÊrt inne pÄ her. Belships har gÄtt ned 30% fra toppen. Samtidig har ratene Þkt sakte men sikkert videre over rekordnivÄene. 2 Ärige ko trakter blir satt rett under 30 000 usd/dag as we speak, mens skip pÄ spot soper inn oppunder 40 000 usd/dag.
Alt tilsier at den varierte lasten som ultra frakter gir lavere volalitet enn Cape. For eksempel, Kina kommer garantert til Ä opprettholde en hÞy import av ulike typer korn. Samtidig er flÄteveksten minimal. Dermed er ogsÄ risikoen mindre. NÄr det er sagt er selvfÞlgelig oppsiden noe mindre sammenlignet med Cape, og har fortsatt endel i golden Ocean. Poenger mitt er at det er pÄ tide Ä fordele pengene litt.
Torine
30.07.2021 kl 13:36
5395
Norne Sec er normalt nÞkterne i sine kursmÄl og hever til kr 16 etter Q1.
08/07/2021
Anbefaling KjÞp KursmÄl 16
Supramax rates stand out even from great Drybulk performance
Drybulk rates have been very solid YTD overall, but Supramax rates are extremely high, recently breaching the USD 30,000/d level. Belships should benefit from its Supramax/Ultramax fleet and distinctive cargo (grains, agricultural & minerals mostly), let alone the diverse shipping patterns, being not dependent on a single country like China. The rates are expected to stay in elevated levels at least for the remaining part of this year, while in the longer period, high rates are supported by the historically low orderbook for Supra/Ultramax segment, which is below 5%, the lowest growth in 30 years.
08/07/2021
Anbefaling KjÞp KursmÄl 16
Supramax rates stand out even from great Drybulk performance
Drybulk rates have been very solid YTD overall, but Supramax rates are extremely high, recently breaching the USD 30,000/d level. Belships should benefit from its Supramax/Ultramax fleet and distinctive cargo (grains, agricultural & minerals mostly), let alone the diverse shipping patterns, being not dependent on a single country like China. The rates are expected to stay in elevated levels at least for the remaining part of this year, while in the longer period, high rates are supported by the historically low orderbook for Supra/Ultramax segment, which is below 5%, the lowest growth in 30 years.
jess23
30.07.2021 kl 13:52
5376
Q2 blir vel antagelig ikke veldig bra i forhold til en del andre bulkselskaper. Dette pga at store deler av flÄten var bundet til drÞyt $16K hvis jeg ikke husker helt feil. Noe av dette fortsetter vel i ett Är til ogsÄ. Men de ligger an til en fin utvikling pÄ lenger sikt hvis ratene holder seg. De er jo opptatt av Ä hedge/forutsigbarhet og dermed vil de alltid lagge mot andre nÄr ratene stiger, men fÄr det normalt igjen nÄr markedet snur nedover igjen.
Patron72
30.07.2021 kl 14:22
5453
Stemmer dette. Ble guidet pÄ q1 at 88% av skipsdagene i q2 var booket pÄ 16.300 dollar
Belco setter snart ferden mot 15 kr
MorganKane
30.07.2021 kl 22:03
5349
Nei, pÄstanden til jessi james stemmer ikke.
Dvs, det stemmer at 88% av q2 var sikret til drÞyt 16000 usd/dag, men dette var jo i slutten av mai. SelvfÞlgelig var det meste av q2 da spikret. Det gjelder alle shippingselsksper. Hvis man ser pÄ q1 presentasjonen sÄ viser denne ogsÄ at mye mindre var sikret i q3 og q4. Og da til og med til betydelig hÞyere priser (20-30% til ca 20 000 usd/dag), se Belships.com. Jeg tipper at q2 lander pÄ ca 17500 usd/dag ogsÄ guider de 88% pÄ 24 000 i q3.
Med 17500 usd/dag blir q2 helt konge. Q3 og videre fremover blir helt sinnsykt.
Dvs, det stemmer at 88% av q2 var sikret til drÞyt 16000 usd/dag, men dette var jo i slutten av mai. SelvfÞlgelig var det meste av q2 da spikret. Det gjelder alle shippingselsksper. Hvis man ser pÄ q1 presentasjonen sÄ viser denne ogsÄ at mye mindre var sikret i q3 og q4. Og da til og med til betydelig hÞyere priser (20-30% til ca 20 000 usd/dag), se Belships.com. Jeg tipper at q2 lander pÄ ca 17500 usd/dag ogsÄ guider de 88% pÄ 24 000 i q3.
Med 17500 usd/dag blir q2 helt konge. Q3 og videre fremover blir helt sinnsykt.
MorganKane
30.07.2021 kl 23:42
5401
Sorry,
Jeg husket feil. Jessi har rett. Ser at i q3 er 28% allerede booket til drĂžyt 14 000 usd/dag. My bad.
Totalt sÄ vil likevel q3 totalt bli guidet til over 20 000 usd/dag. Det er rÄtt. Og q4 og videre blir som nevnt helt sinnsyke. Hele 2022 og 2023 faktisk. Det er dette som vil prises inn rimelig raskt.
Jeg husket feil. Jessi har rett. Ser at i q3 er 28% allerede booket til drĂžyt 14 000 usd/dag. My bad.
Totalt sÄ vil likevel q3 totalt bli guidet til over 20 000 usd/dag. Det er rÄtt. Og q4 og videre blir som nevnt helt sinnsyke. Hele 2022 og 2023 faktisk. Det er dette som vil prises inn rimelig raskt.
jess23
30.07.2021 kl 23:43
5402
Vet ikke hva du mener med at min pÄstand ikke stemmer. Men du kan jo sjekke mot andre selskaper og sammenligne kommende Q2. Eksempelvis Eagle Bulk har vel forholdsvis lik flÄtesammensetning, de kommer med Q2 til uka. De guidet vel over $20k pÄ Q1 presentasjonen og tipper de slÄr det med grei margin.
Belships sa jo selv pÄ Q1 at de lagger pÄ inntjening nÄr ratene stiger. Og ikke noe galt i det. Denne gangen bommet de med Ä inngÄ sÄpass mye faste kontrakter pÄ drÞyt $16k. Men selv om det henger igjen noen kontrakter pÄ $16k det neste Äret vil jo hoveddelen av flÄten i Q3 gjÞre at kvartalet vi er inne i nÄ blir adskillig bedre.
Belships sa jo selv pÄ Q1 at de lagger pÄ inntjening nÄr ratene stiger. Og ikke noe galt i det. Denne gangen bommet de med Ä inngÄ sÄpass mye faste kontrakter pÄ drÞyt $16k. Men selv om det henger igjen noen kontrakter pÄ $16k det neste Äret vil jo hoveddelen av flÄten i Q3 gjÞre at kvartalet vi er inne i nÄ blir adskillig bedre.
MorganKane
30.07.2021 kl 23:54
5533
Sorry,
Jeg husket feil. Jessi har rett. Ser at i q3 er 28% allerede booket til drĂžyt 14 000 usd/dag. My bad.
Totalt sÄ vil likevel q3 totalt bli guidet til over 20 000 usd/dag. Det er rÄtt. Og q4 og videre blir som nevnt helt sinnsyke. Hele 2022 og 2023 faktisk. Det er dette som vil prises inn rimelig raskt.
Jeg husket feil. Jessi har rett. Ser at i q3 er 28% allerede booket til drĂžyt 14 000 usd/dag. My bad.
Totalt sÄ vil likevel q3 totalt bli guidet til over 20 000 usd/dag. Det er rÄtt. Og q4 og videre blir som nevnt helt sinnsyke. Hele 2022 og 2023 faktisk. Det er dette som vil prises inn rimelig raskt.
Carrera
31.07.2021 kl 00:00
5702
Selv om ratene er hÞyere nÄ sÄ har vel Belships en grei fortjeneste med de faste kontraktene pÄ 16k,eller?
Det oser vel kanskje ikke rekyl i et kvartal der de oppnÄr 16K/ halvpart index, kan da umulig bli rare dividendet av det?
At q3 blir bedre er en selvfÞlge, q3 vil bli veldig bra for alle drybulk selskaper, utover q4 og videre aner vel ingen hvordan markedene blir, selv om det pÄ papiret ser bullish ut.
Holder nok en god knapp pÄ Golden Ocean som nÄ gÄr inn i malm sesong, H2 med full flÄte levert kan bli ekstremt bra, gjÞr ting enkelt etter at bulk aksjene allerede har steget mye, der likviditet alltid er verdt noen kroner.
Belco er bra med flott flÄte, men om oddsene for videre oppgang i Supra er stÞrre en i Cape har jeg mindre tro pÄ, det er vel gjerne videre rate utvikling som bestemmer mye av aksje retning.
Belco trygg havn? finnes ikke trygge havner i shipping, det Ä lÄse for mye av flÄte nÄr det i ettertid ble rally viste seg Ä bli en mindre trygg havn.
Verdt Ä merke seg er ogsÄ utvikling i priser, nyere Supramax tonnasje stiger ikke lenger, men har derimot begynt Ä falle, Cape holder stand.
Det kan kanskje vÊre et fÞrste tegn pÄ at enkelte tror at toppen er nÊr i Supra segmentet.
At q3 blir bedre er en selvfÞlge, q3 vil bli veldig bra for alle drybulk selskaper, utover q4 og videre aner vel ingen hvordan markedene blir, selv om det pÄ papiret ser bullish ut.
Holder nok en god knapp pÄ Golden Ocean som nÄ gÄr inn i malm sesong, H2 med full flÄte levert kan bli ekstremt bra, gjÞr ting enkelt etter at bulk aksjene allerede har steget mye, der likviditet alltid er verdt noen kroner.
Belco er bra med flott flÄte, men om oddsene for videre oppgang i Supra er stÞrre en i Cape har jeg mindre tro pÄ, det er vel gjerne videre rate utvikling som bestemmer mye av aksje retning.
Belco trygg havn? finnes ikke trygge havner i shipping, det Ä lÄse for mye av flÄte nÄr det i ettertid ble rally viste seg Ä bli en mindre trygg havn.
Verdt Ä merke seg er ogsÄ utvikling i priser, nyere Supramax tonnasje stiger ikke lenger, men har derimot begynt Ä falle, Cape holder stand.
Det kan kanskje vÊre et fÞrste tegn pÄ at enkelte tror at toppen er nÊr i Supra segmentet.
Redigert 31.07.2021 kl 09:26
Du mÄ logge inn for Ä svare
MorganKane
31.07.2021 kl 10:01
5703
Vel,
Jeg tror resultatet iBelships kan bli opp mot 10 cent per aksje (inkl positivt bidrag fra light house navigation). I q3 snakker vi raskt 15 cent +, mens i q4 og fremover 20 cent. +. De har nÄ sikret flere lange kontrakter pÄ 22-25 000 og jeg tror det blir flere. Da vil Belships vÊre en trygg havn uansett hva som skjer fremover. Med den lille flÄteveksten som er er det uansett ingenting som tilsier at ratene skal ned under 20 000 igjen. Heller motsatt, de vil holde seg pluss minus 30 000.
Uansett, Golden er priset til 8 x Belships. Det betyr at Golden mÄ tjene 80 cent i q2 og 1, 2 usd i q3 og 1,6 usd i q4 og fremover. Det skjer ikke. Enkelt og greit. I mine Þyne er derfor Belships urettmessig lavere verdsatt enn golden. For Þyeblikket. Jeg mener en fair prising er 6 x Belships. Maks. NÄr det er sagt mener jeg ikke at Golden skal ned. Heller motsatt. Golden skal videre opp. Men poenget er at Belships skal ennÄ mer opp.
Jeg tror resultatet iBelships kan bli opp mot 10 cent per aksje (inkl positivt bidrag fra light house navigation). I q3 snakker vi raskt 15 cent +, mens i q4 og fremover 20 cent. +. De har nÄ sikret flere lange kontrakter pÄ 22-25 000 og jeg tror det blir flere. Da vil Belships vÊre en trygg havn uansett hva som skjer fremover. Med den lille flÄteveksten som er er det uansett ingenting som tilsier at ratene skal ned under 20 000 igjen. Heller motsatt, de vil holde seg pluss minus 30 000.
Uansett, Golden er priset til 8 x Belships. Det betyr at Golden mÄ tjene 80 cent i q2 og 1, 2 usd i q3 og 1,6 usd i q4 og fremover. Det skjer ikke. Enkelt og greit. I mine Þyne er derfor Belships urettmessig lavere verdsatt enn golden. For Þyeblikket. Jeg mener en fair prising er 6 x Belships. Maks. NÄr det er sagt mener jeg ikke at Golden skal ned. Heller motsatt. Golden skal videre opp. Men poenget er at Belships skal ennÄ mer opp.
MorganKane
31.07.2021 kl 10:33
5686
Sorry (igjen),
Golden er prissatt til ca 7 x Belships. Men argumentasjonen er fortsatt riktig, men da er tilsvarende pluss per aksje for golden 0,7, 1,05, og 1,4 usd/aksje. Det skjer heller ikke.
Golden er prissatt til ca 7 x Belships. Men argumentasjonen er fortsatt riktig, men da er tilsvarende pluss per aksje for golden 0,7, 1,05, og 1,4 usd/aksje. Det skjer heller ikke.
Gogl prises pÄ 7x Belco, hva regner du ut i fra? Relle verdier, dividende kapasitet eller inntjening?
Gogl har jo expandert tonnasje noe kolossalt og asset er deep in the money, det blir jo helt totalt feil vektlegge inntjening stÞrst, nÄr det er stÄlet som verdsetter selskapene.
Mener du Belco skal prises med tilsvarende premium Nav som de store Blue chips innen bulk, det skjer ikke, det vet du.
Hvor hÞy dividende grad har Belco? I Gogl vil det trolig ligge pÄ mot 90%, det fÄr du vel ikke i Belco.
Mulig du har rett at Belco er billig og vil stige, men den vil nok uansett ikke stige om ikke Gogl stiger, dette er flokk dyr.
Jeg tipper fortsatt den stĂžrste oppsiden befinner seg i Golden Ocean, og skulle bulk vise svakheter vil det vĂŠre langt mer vrient Ă„ ta exit i Belco.
Noen kommentar pÄ at Supramax ny tonnasje faller for 3 uken pÄ rad? Eller er det et ikke tema nÄr det er akkurat den fallende tonnasjen som Belco besitter.
Vi ser nok toppen i Supra nÄ, flater ut, det tipper jeg, ingen fare det, inntjening Supra er knallgod som den er, men er rimelig sikker pÄ at vi enda ikke har sett noe topp i cape og at asset fortsatt har en hel del Ä gÄ pÄ der.
Gogl har jo expandert tonnasje noe kolossalt og asset er deep in the money, det blir jo helt totalt feil vektlegge inntjening stÞrst, nÄr det er stÄlet som verdsetter selskapene.
Mener du Belco skal prises med tilsvarende premium Nav som de store Blue chips innen bulk, det skjer ikke, det vet du.
Hvor hÞy dividende grad har Belco? I Gogl vil det trolig ligge pÄ mot 90%, det fÄr du vel ikke i Belco.
Mulig du har rett at Belco er billig og vil stige, men den vil nok uansett ikke stige om ikke Gogl stiger, dette er flokk dyr.
Jeg tipper fortsatt den stĂžrste oppsiden befinner seg i Golden Ocean, og skulle bulk vise svakheter vil det vĂŠre langt mer vrient Ă„ ta exit i Belco.
Noen kommentar pÄ at Supramax ny tonnasje faller for 3 uken pÄ rad? Eller er det et ikke tema nÄr det er akkurat den fallende tonnasjen som Belco besitter.
Vi ser nok toppen i Supra nÄ, flater ut, det tipper jeg, ingen fare det, inntjening Supra er knallgod som den er, men er rimelig sikker pÄ at vi enda ikke har sett noe topp i cape og at asset fortsatt har en hel del Ä gÄ pÄ der.
Redigert 31.07.2021 kl 23:55
Du mÄ logge inn for Ä svare
MorganKane
01.08.2021 kl 14:02
5375
Aksjekurs,
87, 1 kr ~ 7 x 11,8 kr.
For enkelhetsskyld regnet jeg alt i verdi/aksje, eventuelt ernings/aksje.
Kan gjerne regne selskapsverdi ogsÄ. Men da blir inntjening etc litt vanskeligere Ä sammenligne.
Jeg mener, til syvende Ä sist, spesielt i langsiktig perspektiv, at verdien bÞr ta utgangspunkt i inntjening. StÄlet vil fÞlge etter. Og det er ikke tvil om at inntjeningen per aksje, i prosent av aksjekursen, vil vÊre betydelig hÞyere for Belships sammenlignet med goldem de neste par Ärene. Som jeg viste vil Belships tjene inn ca 60-70% av aksjekursen de neste 12 mÄneder. Golden vil sannsynligvis ligge rundt 30-40%. Unntaket er selvfÞlgelig hvis Cape gÄr helt til himmels og blir der. Det kan skje, derfor har jeg ogsÄ fortsatt en del i golden, men sannsynligvis holder Cape seg under 40 000 usd/dag.
NÄr det gjelder utbytte vil golden dele ut hele overskuddet i utbytte, mens Belships har sagt at de vil ligge pÄ 50%. Men det er jo ikke slik at de resterende 50% blir borteÄn. De vil benyttes til Ä Þke robustheten til selskapet, vÊre med pÄ Ä finansiere nye oppkjÞp, sikre lav rente pÄ nylÄn og dermed vÊre med pÄ Ä generere ny avkastning til oss aksjonÊrer.
Dessuten, Belships har en betydelig nyere flÄte. Det sikrer skipsprisene ogsÄ. Hvis man skulle fÄ en generell nedgang i markedet om et Är eller to.
87, 1 kr ~ 7 x 11,8 kr.
For enkelhetsskyld regnet jeg alt i verdi/aksje, eventuelt ernings/aksje.
Kan gjerne regne selskapsverdi ogsÄ. Men da blir inntjening etc litt vanskeligere Ä sammenligne.
Jeg mener, til syvende Ä sist, spesielt i langsiktig perspektiv, at verdien bÞr ta utgangspunkt i inntjening. StÄlet vil fÞlge etter. Og det er ikke tvil om at inntjeningen per aksje, i prosent av aksjekursen, vil vÊre betydelig hÞyere for Belships sammenlignet med goldem de neste par Ärene. Som jeg viste vil Belships tjene inn ca 60-70% av aksjekursen de neste 12 mÄneder. Golden vil sannsynligvis ligge rundt 30-40%. Unntaket er selvfÞlgelig hvis Cape gÄr helt til himmels og blir der. Det kan skje, derfor har jeg ogsÄ fortsatt en del i golden, men sannsynligvis holder Cape seg under 40 000 usd/dag.
NÄr det gjelder utbytte vil golden dele ut hele overskuddet i utbytte, mens Belships har sagt at de vil ligge pÄ 50%. Men det er jo ikke slik at de resterende 50% blir borteÄn. De vil benyttes til Ä Þke robustheten til selskapet, vÊre med pÄ Ä finansiere nye oppkjÞp, sikre lav rente pÄ nylÄn og dermed vÊre med pÄ Ä generere ny avkastning til oss aksjonÊrer.
Dessuten, Belships har en betydelig nyere flÄte. Det sikrer skipsprisene ogsÄ. Hvis man skulle fÄ en generell nedgang i markedet om et Är eller to.
Mulla3
01.08.2021 kl 14:23
5463
Ja denne aksjen har sÄ skjule verdier at det ser ikke ut til at noen er interesserte i den
Utbytte fÄr nok fart pÄ interessen ...
Sitter Ă„ spiller den forsvunne diamant med barnebarna dog med en liten vri.
For anledningen sÄ har har spillet blitt gitt ett nytt navn ....
Det forsvunne stemplet ...
Sitter Ă„ spiller den forsvunne diamant med barnebarna dog med en liten vri.
For anledningen sÄ har har spillet blitt gitt ett nytt navn ....
Det forsvunne stemplet ...
Gull i pungen
01.08.2021 kl 17:06
5333
Belships har fem nybygg som leveres i august og september som ikke har kontrakter ennÄ. Dermed har de mulighet til Ä vurdere noen flere certepartier underveis. Spotmarkedet er fortsatt brennhett.
Etter leveringene vil Belships-flÄten bestÄ av 27 bulkskip, med en snittalder pÄ fem Är og en gjennomsnittlig breakeven-rate pÄ cirka 10.500 dollar pr. dag for full dekning av kostnadene.
Etter leveringene vil Belships-flÄten bestÄ av 27 bulkskip, med en snittalder pÄ fem Är og en gjennomsnittlig breakeven-rate pÄ cirka 10.500 dollar pr. dag for full dekning av kostnadene.
Gull i pungen
03.08.2021 kl 08:35
4945
Pareto jekker opp Belships til KjĂžp i dag;
Up to BUY ahead of dividend declaration this monthBELCO has traded down ~20% since mid-June, under-performing peers over the past month. With mid-sized bulker rates remaining on fire and the positive fleet inefficiencies likely to linger on we see limited reason for this, expecting an initial ~NOK 0.2/share DPS at the Q2 release later this month. We believe BELCOâs earnings potential is overlooked at present; and recent TC-fixtures at levels well above our estimates which already imply EV/EBITDA ~4.5x on a modern fleet. Up to BUY (HOLD) again, with TP unchanged at NOK 14.3 (YEâ21 NAV) as we see no reason for discounted pricing given the high-quality modern fleet, shareholder friendly attitude and now firmly stated dividend policy.
Up to BUY ahead of dividend declaration this monthBELCO has traded down ~20% since mid-June, under-performing peers over the past month. With mid-sized bulker rates remaining on fire and the positive fleet inefficiencies likely to linger on we see limited reason for this, expecting an initial ~NOK 0.2/share DPS at the Q2 release later this month. We believe BELCOâs earnings potential is overlooked at present; and recent TC-fixtures at levels well above our estimates which already imply EV/EBITDA ~4.5x on a modern fleet. Up to BUY (HOLD) again, with TP unchanged at NOK 14.3 (YEâ21 NAV) as we see no reason for discounted pricing given the high-quality modern fleet, shareholder friendly attitude and now firmly stated dividend policy.
Teknisk kjÞpsignal utlÞst nÄ, 13 fÞrste stopp
Kristoffern
03.08.2021 kl 18:57
4660
Ser ut som om Pareto regner litt feil her. 2Q vil se en viss bedring men det store lĂžftet kommer i 3 og 4 kvartal. Sa snakker vi 1-1,3 Kr pr aksje i kvartalet. De har ikke med Lighthouse Navigation med en bruttoeksponering 3x Belship selv.
Som tidligere nevnt er det stor usikkerhet om og nÄr dette regnskapsmessig slÄr inn. For 2 kvartal ser ratene ut ril Ä bli 16k + pr dag. Fra 3Q vil dagens rater pÄ 30K pr dag slÄ skikkelig inn.
Regn derfor inn 3-4 Kr aksjen neste 12 mÄneder fra 30.6. Og sannsynligvis 2-3 Är frem. Dette er fortsatt en av de mest interessante aksjer pÄ OB. Og seriÞst undervurdert.
Kontraheringene er smÄ, de har fortsatt 4 halvgamle supramax til salgs, siden emisjonen i mai/juni ikke gikk gjennom. Adder dette til verdiskapningen er vel 20-30 Kr realistisk neste 8 mÄneder. SÄ fÄr vi se.
Underliggende substansgearing er enorm siden mye av flÄten er sluttet inn pÄ B/B eller lease.
Nybygninsdokkene er fullt belagt til sent 2023.
Ser bra ur. Lite attention. Definert utbyttepolitikk. Dokumentert track record via Teigen.
Som tidligere nevnt er det stor usikkerhet om og nÄr dette regnskapsmessig slÄr inn. For 2 kvartal ser ratene ut ril Ä bli 16k + pr dag. Fra 3Q vil dagens rater pÄ 30K pr dag slÄ skikkelig inn.
Regn derfor inn 3-4 Kr aksjen neste 12 mÄneder fra 30.6. Og sannsynligvis 2-3 Är frem. Dette er fortsatt en av de mest interessante aksjer pÄ OB. Og seriÞst undervurdert.
Kontraheringene er smÄ, de har fortsatt 4 halvgamle supramax til salgs, siden emisjonen i mai/juni ikke gikk gjennom. Adder dette til verdiskapningen er vel 20-30 Kr realistisk neste 8 mÄneder. SÄ fÄr vi se.
Underliggende substansgearing er enorm siden mye av flÄten er sluttet inn pÄ B/B eller lease.
Nybygninsdokkene er fullt belagt til sent 2023.
Ser bra ur. Lite attention. Definert utbyttepolitikk. Dokumentert track record via Teigen.
atdnshinc
04.08.2021 kl 21:34
4333
Interessant artikkel i Tradewinds i dag - Belship er bra posisjonert med sin flÄte ::
Supramax bulker market hits highest level since 2008
It has been around 13 years since the last time freight for supramax and ultramax bulkers was this expensive
Opinion
28 July 2021 7:56 GMT
4 August 2021 18:44 GMT UPDATED 4 August 2021 18:44 GMT
By Holly Birkett
Now is a good time for owners of supramax bulk carriers, for which spot rates have reached some of the highest levels seen since 2008.
Day rates as high as $40,000 and even $60,000 are being heard in certain pockets of the market around the world.
Baltic Exchange panellists assessed the average supramax spot rate, which is weighted across 10 benchmark routes, $158 higher on Wednesday at $32,817 per day.
The assessment has never been this high using its current methodology, which was brought in six years ago.
Going back even further, this new level would appear to be highest assessment since mid-September 2008, based on the outdated methodology.
That said, it was a quiet day for reported fixtures on Wednesday and only two new spot deals for supramax and ultramax vessels came to light.
An unnamed charterer reportedly fixed Chelleram Shipping's 61,087-dwt ultramax Darya Mira (built 2021) for a trip from Jakarta to Singapore/Japan via South Africa from 11 August at a daily rate of $38,500.
Lack of tonnage and strong demand in the India to Middle East Gulf range has led to day rates of above $38,000 for vessels fixing for trips from southeast Asia via South Africa, according to a report on Wednesday by Fearnresearch, the research arm of Norwegian shipbroker Fearnleys.
Firm demand
Why have spot rates got to such high levels? Strong demand for the vessels across the board, according to Fearnresearch.
Grain cargoes from eastern Europe are still coming thick and fast, which is supporting vessel demand in the region and pushing rates to almost double Wednesday's Baltic assessment.
The Black Sea market is "still very active", Fearnresearch said.
Fronthaul trips from the region are currently paying anything from $55,000 to $60,000 per day, depending on the specific vessel's position and specification, the firm said in its report.
"The Continent and Mediterranean market are well supported with lots of resistance from owners to go to West Africa due to the recent pirate attacks," the report said.
Supramaxes heading to the Mediterranean can expect to earn around $35,000 per day and day rates in the high $40,000-per-day range for trips to the East, the firm added.
Activity is waking up in the US Gulf market and rates there are stable, according to the report.
Rates for transatlantic round voyages are fixing in the low $30,000-per-day range, while ultramaxes are being booked at north of this level.
Looking east
Supramax and ultramax bulkers are meanwhile achieving rates in the mid- to high $40,000-per-day range for trips to the East from the US Gulf.
The market for east coast South America has also been firming since the end of last week, although little new information has come to light, Fearnresearch said.
One ultramax was rumoured to have been fixed on subjects for a trip from the region to the Far East for $30,000 per day, plus a $1.6m gross ballast bonus, Fearnleys added.
Meanwhile, Fearnleys described the Pacific market as "stable", but a fixture on Wednesday was reported at a lower rate than previous deals.
Almi Marine Management of Greece was said to have fixed its 57,260-dwt supramax Kibali (built 2011) to an unnamed charterer for a prompt round-trip from China via Indonesia at $25,500 per day, according to fixtures reports on Wednesday.
Supramax bulker market hits highest level since 2008
It has been around 13 years since the last time freight for supramax and ultramax bulkers was this expensive
Opinion
28 July 2021 7:56 GMT
4 August 2021 18:44 GMT UPDATED 4 August 2021 18:44 GMT
By Holly Birkett
Now is a good time for owners of supramax bulk carriers, for which spot rates have reached some of the highest levels seen since 2008.
Day rates as high as $40,000 and even $60,000 are being heard in certain pockets of the market around the world.
Baltic Exchange panellists assessed the average supramax spot rate, which is weighted across 10 benchmark routes, $158 higher on Wednesday at $32,817 per day.
The assessment has never been this high using its current methodology, which was brought in six years ago.
Going back even further, this new level would appear to be highest assessment since mid-September 2008, based on the outdated methodology.
That said, it was a quiet day for reported fixtures on Wednesday and only two new spot deals for supramax and ultramax vessels came to light.
An unnamed charterer reportedly fixed Chelleram Shipping's 61,087-dwt ultramax Darya Mira (built 2021) for a trip from Jakarta to Singapore/Japan via South Africa from 11 August at a daily rate of $38,500.
Lack of tonnage and strong demand in the India to Middle East Gulf range has led to day rates of above $38,000 for vessels fixing for trips from southeast Asia via South Africa, according to a report on Wednesday by Fearnresearch, the research arm of Norwegian shipbroker Fearnleys.
Firm demand
Why have spot rates got to such high levels? Strong demand for the vessels across the board, according to Fearnresearch.
Grain cargoes from eastern Europe are still coming thick and fast, which is supporting vessel demand in the region and pushing rates to almost double Wednesday's Baltic assessment.
The Black Sea market is "still very active", Fearnresearch said.
Fronthaul trips from the region are currently paying anything from $55,000 to $60,000 per day, depending on the specific vessel's position and specification, the firm said in its report.
"The Continent and Mediterranean market are well supported with lots of resistance from owners to go to West Africa due to the recent pirate attacks," the report said.
Supramaxes heading to the Mediterranean can expect to earn around $35,000 per day and day rates in the high $40,000-per-day range for trips to the East, the firm added.
Activity is waking up in the US Gulf market and rates there are stable, according to the report.
Rates for transatlantic round voyages are fixing in the low $30,000-per-day range, while ultramaxes are being booked at north of this level.
Looking east
Supramax and ultramax bulkers are meanwhile achieving rates in the mid- to high $40,000-per-day range for trips to the East from the US Gulf.
The market for east coast South America has also been firming since the end of last week, although little new information has come to light, Fearnresearch said.
One ultramax was rumoured to have been fixed on subjects for a trip from the region to the Far East for $30,000 per day, plus a $1.6m gross ballast bonus, Fearnleys added.
Meanwhile, Fearnleys described the Pacific market as "stable", but a fixture on Wednesday was reported at a lower rate than previous deals.
Almi Marine Management of Greece was said to have fixed its 57,260-dwt supramax Kibali (built 2011) to an unnamed charterer for a prompt round-trip from China via Indonesia at $25,500 per day, according to fixtures reports on Wednesday.
The Godfather
05.08.2021 kl 14:37
7391
Supramax-ratene stiger 0,4 prosent til 32.961 dollar torsdag.
Redigert 05.08.2021 kl 14:41
Du mÄ logge inn for Ä svare
Vi kan se frem til H2. Har stor tÄlmodighet med kursen for tiden. Ingen bekymringer for inntjenings- potensialet.
StevenG
10.08.2021 kl 09:44
6666
Belco i godt driv nÄ, over 13, pÄ vei mot 20kr. Flere som skal inn fÞr Q2
kronerulling
10.08.2021 kl 10:53
6637
Noen har hatt fremme kalkulatoren for Ă„ finne et sannsynlig utbytte? Noen tanker om hva som kan forventes?
The Godfather
10.08.2021 kl 14:25
6581
Supramax-ratene stiger 0,3 prosent til 33.355 dollar tirsdag.
StevenG
11.08.2021 kl 12:36
6394
Blir spennende Ä se om de 5 skipene som kommer nÄ i august og september blir Ä kjÞre i spot markedet , eller om de velger Ä binde de :)
Ish 16.000$ dagen i q2 kontra 12.000$ i Q1 .. skal bli ett godt resultat ! Flere som har troen nÄ:)?
Ish 16.000$ dagen i q2 kontra 12.000$ i Q1 .. skal bli ett godt resultat ! Flere som har troen nÄ:)?
Remington
11.08.2021 kl 12:48
6466
Ja venter pÄ gode nyheter. HÄper den fÄr noe mere fart snart :)
StevenG
11.08.2021 kl 12:56
6492
Hvis Q1 , med snittrate pÄ ca 12.000$ dagen ga 17.m$ cash... sÄ vil man minimum doble dette til Q2 som har 16.000$ dagen.. Det vil si at om styret er i det gode hjÞrnet, vil gi tilbake aksjonÊrene rÞfflig 0.8-1kr aksjen i utbytte. Konservativt.. Ikke sÄ halvgÊrnt det:) Og det er om de kun utbetaler pga q2 resultat og ikke cashen de sitter igjen med etter Q1
Gull i pungen
11.08.2021 kl 13:35
6444
Pareto tror pÄ NOK 0.2/share i utbytte.
Fra deres siste update (3. aug)
Belships
Quarterly Preview
Up to BUY ahead of dividend declaration this month BELCO has traded down ~20% since mid-June, under-performing peers over the past month. With mid-sized bulker rates remaining on fire and the positive fleet inefficiencies likely to linger on we see limited reason for this, expecting an initial ~NOK 0.2/share DPS at the Q2 release later this month. We believe BELCOâs earnings potential is overlooked at present; and recent TC-fixtures at levels well above our estimates which already imply EV/EBITDA ~4.5x on a modern fleet. Up to BUY (HOLD) again, with TP unchanged at NOK 14.3 (YEâ21 NAV) as we see no reason for discounted pricing given the high-quality modern fleet, shareholder friendly attitude and now firmly stated dividend policy.
Fra deres siste update (3. aug)
Belships
Quarterly Preview
Up to BUY ahead of dividend declaration this month BELCO has traded down ~20% since mid-June, under-performing peers over the past month. With mid-sized bulker rates remaining on fire and the positive fleet inefficiencies likely to linger on we see limited reason for this, expecting an initial ~NOK 0.2/share DPS at the Q2 release later this month. We believe BELCOâs earnings potential is overlooked at present; and recent TC-fixtures at levels well above our estimates which already imply EV/EBITDA ~4.5x on a modern fleet. Up to BUY (HOLD) again, with TP unchanged at NOK 14.3 (YEâ21 NAV) as we see no reason for discounted pricing given the high-quality modern fleet, shareholder friendly attitude and now firmly stated dividend policy.
Redigert 11.08.2021 kl 13:35
Du mÄ logge inn for Ä svare
jess23
11.08.2021 kl 14:18
6415
Tror du mÄ lese regnskapet for Q1 en gang til. Driften endte omtrent pÄ null. Kun finansielle justeringer som ga plussen.
StevenG
11.08.2021 kl 14:26
6414
Belships har som mÄl Ä betale ut kontantutbytter pÄ rundt 50 prosent av nettoresultatet justert for engangseffekter, og venter fÞrste utbetaling etter andre kvartal.
StevenG
11.08.2021 kl 14:32
6559
The Company has recognised USD 19.8m in deferred tax assets previously not recognized. The deferred tax assets were recognised by the Company after concluding it is likely that the company will have sufficient profit in subsequent periods to utilise the deferred tax assets after the significant improvements seen in the freight market during Q1 2021.
Redigert 11.08.2021 kl 14:32
Du mÄ logge inn for Ä svare
Det hadde vÊrt fint med noen drivende nyheter fra selskapet nÄ fÞr rapporteringen. Litt kjedelig for tiden med lavt volum.
Beinvest1
12.08.2021 kl 17:00
6360
Tror Q2 blir supert og fremtiden ser veldig lys ut for Belships đ
Redigert 12.08.2021 kl 17:01
Du mÄ logge inn for Ä svare