Belships.En skjult juvel
Arctic hever kursmål og endrer til kjøp, Belships.
:) V
:) V
Redigert 01.02.2021 kl 16:13
Du må logge inn for å svare
The Godfather
18.10.2021 kl 14:19
6774
Nærmer seg 40.000 😊
Supramax-ratene stiger 0,5 prosent til 39.547 dollar mandag.
Supramax-ratene stiger 0,5 prosent til 39.547 dollar mandag.
Mulla3
18.10.2021 kl 14:28
6769
Hysj, du må ikke fortell det til noen. Jeg blir sur dersom noen kjøper opp kursen.
The Godfather
19.10.2021 kl 14:08
6615
Supramax-ratene stiger 0,4 prosent til 39.705 dollar tirsdag.
oppturen
20.10.2021 kl 15:08
6587
Q4 ligger på skjema til Nok 2 i overskudd pr aksje fra TC, så kommer salgsgevinst på toppen :-)
The Godfather
21.10.2021 kl 14:07
6519
Supramax-ratene stiger 0,2 prosent til 39.860 dollar torsdag.
Gull i pungen
22.10.2021 kl 09:32
6386
Tid
22.10.2021, 09:12:53
Belships ASA: Period charter contracts
Belships has entered into agreement for period time charter contracts for two of
our vessels for a period of about 23-25 months at a gross rate of USD 25 500 per
day per vessel. The contracts are expected to commence from the beginning of
November 2021.
Belships has a uniform and modern fleet of bulk carriers well positioned to
capitalise on a strong dry bulk market. Following completion of all announced
transactions, the Belships fleet will count 30 Supramax/Ultramax bulk carriers,
with an average age of 4 years and average cash breakeven of about USD 10 500.
Our strategy is to develop Belships as an owner and operator of geared bulk
carriers, through quality of operations and pursue accretive growth
opportunities for the purpose of maximising shareholder value. Based on current
market expectations, we expect to generate significant free cash flow and aim to
pay quarterly dividends as announced with our dividend policy.
For further information, please contact Lars Christian Skarsgård, Belships CEO,
phone +47 977 68 061 or e-mail LCS@belships.no
22.10.2021, 09:12:53
Belships ASA: Period charter contracts
Belships has entered into agreement for period time charter contracts for two of
our vessels for a period of about 23-25 months at a gross rate of USD 25 500 per
day per vessel. The contracts are expected to commence from the beginning of
November 2021.
Belships has a uniform and modern fleet of bulk carriers well positioned to
capitalise on a strong dry bulk market. Following completion of all announced
transactions, the Belships fleet will count 30 Supramax/Ultramax bulk carriers,
with an average age of 4 years and average cash breakeven of about USD 10 500.
Our strategy is to develop Belships as an owner and operator of geared bulk
carriers, through quality of operations and pursue accretive growth
opportunities for the purpose of maximising shareholder value. Based on current
market expectations, we expect to generate significant free cash flow and aim to
pay quarterly dividends as announced with our dividend policy.
For further information, please contact Lars Christian Skarsgård, Belships CEO,
phone +47 977 68 061 or e-mail LCS@belships.no
Redigert 22.10.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
oppturen
22.10.2021 kl 09:45
6363
Om alle skipene hadde hatt slike kontrakter ville overskuddet vært på ca NOK 5,5 pr aksje pr år ( etter avdrag og finansieringskostnader)
Med dagens kurs ville det gitt PE på 2,5 med sikrede kontrakter. !!!
For øyeblikket er spotratene enda høyere og skipsverftene har gått kraftig opp.
For øyeblikket mener jeg Bel har 7stk 2 års kontrakter 1stk 1 år ,1 stk 1/2 års og 19 skip på spot og 2 som er under bygging.
Rissikoen i denne aksjen er liten og potensialet er stort. :-)
Med dagens kurs ville det gitt PE på 2,5 med sikrede kontrakter. !!!
For øyeblikket er spotratene enda høyere og skipsverftene har gått kraftig opp.
For øyeblikket mener jeg Bel har 7stk 2 års kontrakter 1stk 1 år ,1 stk 1/2 års og 19 skip på spot og 2 som er under bygging.
Rissikoen i denne aksjen er liten og potensialet er stort. :-)
The Godfather
22.10.2021 kl 10:10
6347
Tommelen opp!
Gross rate of USD 25 500
Breakeven of about USD 10 500
Contracts or a period of about 23-25 months
Belships blir en utbyttemaskin.
Gross rate of USD 25 500
Breakeven of about USD 10 500
Contracts or a period of about 23-25 months
Belships blir en utbyttemaskin.
Nilsok
22.10.2021 kl 20:02
6205
Er ikke kursmål i dagens artikke. Står kun at Belco er åpenbart feilpriset.
Jeg mente å ha lest et sted at Belco kommer til å utbetale utbytter kvartalsvis, men fant ikke noe info om dette.
Noen som vet?
Jeg mente å ha lest et sted at Belco kommer til å utbetale utbytter kvartalsvis, men fant ikke noe info om dette.
Noen som vet?
oppturen
22.10.2021 kl 20:42
6189
Ja, de vil betale ut ca 50% av resultat fra «repeterende drift» ( engangs gevinster fra f.eks salg av skip er fratrukket) i utbytte kvartalsvis.
dahl
22.10.2021 kl 22:33
6113
Arctic Securities har kursmål fra 16. sept. (i finansavisen ) på kr 22
oppturen
23.10.2021 kl 07:58
6088
Så ca 50% opp i snitt. Blir spennende å se frem mot Q3 fremleggelsen om flere får øynene opp for Bel. :-)
Gull i pungen
23.10.2021 kl 09:59
5982
Pareto skriver i en Belships-oppdatering fredag formiddag at aksjen åpenbart er feilpriset på dagens kursnivå på rundt 14 kroner aksjen. Raten på 25.000 dollar pr. dag ligger 50 prosent over megerhusets inntjeningsestimater for en ultramax i 2022 og 2023.
«Legger vi til grunn et rateestimat på 25.000 dollar for 2022 og 2023 og relativt nøkterne forutsetninger for Lighthouse ender vi opp med en fortjeneste pr. aksje (EPS) pr. år på 5-6 kroner for Belships i 2022 og 2023. For et selskap som har har en veldig moderne flåte og betaler ut 50 prosent av EPS i utbytte er aksjen på dagens kursnivå på 14 kroner åpenbart feilpriset,» skriver Paretoanalytikerne Eirik Haavaldsen og August Klemp.
«Legger vi til grunn et rateestimat på 25.000 dollar for 2022 og 2023 og relativt nøkterne forutsetninger for Lighthouse ender vi opp med en fortjeneste pr. aksje (EPS) pr. år på 5-6 kroner for Belships i 2022 og 2023. For et selskap som har har en veldig moderne flåte og betaler ut 50 prosent av EPS i utbytte er aksjen på dagens kursnivå på 14 kroner åpenbart feilpriset,» skriver Paretoanalytikerne Eirik Haavaldsen og August Klemp.
oppturen
23.10.2021 kl 10:15
5998
5-6 kroner er jo blåkopi av hva jeg skrev i går morges (5,5 :-) )
Kan jeg ta de for plagiat ? 😂🤔
Kan jeg ta de for plagiat ? 😂🤔
Gull i pungen
23.10.2021 kl 10:19
5982
Klart. Analytikerne følger med, og snapper opp litt info på forumet.. 😂
oppturen
23.10.2021 kl 10:35
5986
Et moment til som ligger litt skjult er finansieringsmodellen til Bel.
De har en litt høy cash break Even med 10.500$ pr dag. Men Bel har kjøps opsjoner på skipene og det til vesentlig under markedspris ( ifølge CEO, ca 19,5 mill $ for 6 år gamle skip)
Så lenge opsjonsonspremien til markedspris ikke blir bokført så vil det fungere som en «skjult» opparbeiding av egenkapital.
Deler av finanskostnaden er med på å sikre gunstige opsjoner som vil gi hyggelige engangs effekter når opsjonene blir utløst. ( Bel har intensjoner om å utløse alle opsjoner) Dette er hyggelige bonuser som kommer i fremtiden. :-)
De har en litt høy cash break Even med 10.500$ pr dag. Men Bel har kjøps opsjoner på skipene og det til vesentlig under markedspris ( ifølge CEO, ca 19,5 mill $ for 6 år gamle skip)
Så lenge opsjonsonspremien til markedspris ikke blir bokført så vil det fungere som en «skjult» opparbeiding av egenkapital.
Deler av finanskostnaden er med på å sikre gunstige opsjoner som vil gi hyggelige engangs effekter når opsjonene blir utløst. ( Bel har intensjoner om å utløse alle opsjoner) Dette er hyggelige bonuser som kommer i fremtiden. :-)
Redigert 23.10.2021 kl 17:35
Du må logge inn for å svare
oppturen
24.10.2021 kl 13:34
5785
25% av flåten(7 skip) har nå 2 års kontrakter løpende fra Juni-November i år og med en snitt på 24.000$ pr dag.
1 skip har 1 år kontrakt løpende fra August med 27.000$ pr dag.
1 skip har 1/2 år kontrakt løpende fra September med 41.000$ pr dag.
Neste halvår er altså 32% av flåten sikret på kontrakter med snitt på 26.200$ pr dag.
CBE er 10.500$ i snitt pr skip ( 28 er i drift mens 2 er nybygg under arbeid)
Spotmarkedet på Supra ligger nå på rundt 38.000$ pr dag så spotten må falle over 30% for å komme ned på disse eventyrlige kontraktene som er 50% over analytikeres utgangspunkt for å sette kursestimat som er 50% over dagens nivå.
Dette henger ikke på greip, en fantastisk mulighet !!
1 skip har 1 år kontrakt løpende fra August med 27.000$ pr dag.
1 skip har 1/2 år kontrakt løpende fra September med 41.000$ pr dag.
Neste halvår er altså 32% av flåten sikret på kontrakter med snitt på 26.200$ pr dag.
CBE er 10.500$ i snitt pr skip ( 28 er i drift mens 2 er nybygg under arbeid)
Spotmarkedet på Supra ligger nå på rundt 38.000$ pr dag så spotten må falle over 30% for å komme ned på disse eventyrlige kontraktene som er 50% over analytikeres utgangspunkt for å sette kursestimat som er 50% over dagens nivå.
Dette henger ikke på greip, en fantastisk mulighet !!
Startruck
24.10.2021 kl 13:50
5788
Belships går i stor grad under radaren. Har selv ca 30k aksjer (stor sum for meg, liten i den store sammenhengen) som forbausende nok gir en overraskende høy «plassering» på aksjonærlistene.
Med svært høye rater, moderne flåte og få nybygg som på kort sikt kan ta opp konkurransen ser jeg ikke annet enn at kursen har masse å gå på. Legg til at de ikke opererer i en spesielt glamorøs del av shipping, men akk så nødvendig. Omtrent like spennende som hvetemel i butikkene, men et viktig produkt allikevel.
Med svært høye rater, moderne flåte og få nybygg som på kort sikt kan ta opp konkurransen ser jeg ikke annet enn at kursen har masse å gå på. Legg til at de ikke opererer i en spesielt glamorøs del av shipping, men akk så nødvendig. Omtrent like spennende som hvetemel i butikkene, men et viktig produkt allikevel.
oppturen
27.10.2021 kl 09:23
5143
2020 gir utbytte på ca 8 nok for Q3 og bygger svært lite egenkapital.
Jeg tror Belship vil levere utbytte på ca 1 nok og bygge like mye i egenkapital.
Konklusjon Belship kan kjøpes med 50% rabatt sammenlignet med 2020.
Jeg tror Belship vil levere utbytte på ca 1 nok og bygge like mye i egenkapital.
Konklusjon Belship kan kjøpes med 50% rabatt sammenlignet med 2020.
investorAR
28.10.2021 kl 12:41
4870
Hvem driver å selger denne på dette nivået?😂
Helt idiotisk
Helt idiotisk
Remington
28.10.2021 kl 13:06
4954
investorAR skrev Hvem driver å selger denne på dette nivået?😂 Helt idiotisk
Ser endel på top lista som har solgt seg litt ned. Håper det er forbigående :)
Beinvest1
28.10.2021 kl 17:01
4857
Mulla3 skrev Shorten i denne aksjen har økt i det siste.
Ser ikke noe short som er registrert?
Gull i pungen
01.11.2021 kl 08:53
4456
Pareto tar inn Belships i sin anbefalte portefølje for november i dag.
Gull i pungen
01.11.2021 kl 09:51
6852
Shippingeksponeringen økes i november ved at tørrlastrederiet Belships tas inn i porteføljen.
– Belships har en raskt voksende flåte av ultramaxere. Selv om capesize-ratene har korrigert en del ned, har ratene for mindre skip holdt seg atskillig bedre, og vi tror Q3-rapporten senere i måneden blir en skikkelig boost for selskapet – som kommer til å betale mye utbytte for andre halvår 2021, sier Haavaldsen.
– Belships har en raskt voksende flåte av ultramaxere. Selv om capesize-ratene har korrigert en del ned, har ratene for mindre skip holdt seg atskillig bedre, og vi tror Q3-rapporten senere i måneden blir en skikkelig boost for selskapet – som kommer til å betale mye utbytte for andre halvår 2021, sier Haavaldsen.
Gull i pungen
01.11.2021 kl 10:07
6758
FA skriver;
– Tredjekvartalsrapporten blir en skikkelig boost for selskapet. De mindre båtene har fortsatt fantastiske rater, og Belships betaler ut halvparten av det de tjener i utbytte. Det tror vi ikke markedet helt har skjønt. Tredje kvartal blir bra og fjerde kvartal blir enda bedre, sier Haavaldsen.
– Tredjekvartalsrapporten blir en skikkelig boost for selskapet. De mindre båtene har fortsatt fantastiske rater, og Belships betaler ut halvparten av det de tjener i utbytte. Det tror vi ikke markedet helt har skjønt. Tredje kvartal blir bra og fjerde kvartal blir enda bedre, sier Haavaldsen.
Single Malt
02.11.2021 kl 12:04
6567
Pakkene skal vel frem til jul så Pareto får kanskje rett i den nye analysen
Redigert 02.11.2021 kl 12:27
Du må logge inn for å svare
oppturen
02.11.2021 kl 13:12
6510
For TA entusiaster så er det under etablering kileformasjon i Belco. Kommer det brudd ut av Kilen ved resultatfremleggelse i neste uke ??
oppturen
03.11.2021 kl 14:59
6301
Supra fortsatt over 30.000$ (ultra ligger trolig enda litt høyere) viser styrke nå.
oppturen
03.11.2021 kl 15:44
6261
Belship soper inn på disse nivåer, for et 1/2 år siden skrev de langtidskontrakter på 22.000$ det er over 25% lavere enn dagens spot. Aksjekursen forsvarer ikke rater over 20.000$
The Godfather
04.11.2021 kl 11:09
5960
Norne Securities høyner kursmål til 18 kr (17) i dag. De ser da en oppside på 31%
Gull i pungen
05.11.2021 kl 08:55
5780
oppturen
06.11.2021 kl 22:31
5733
Nok 0,7 :-)
CBE er 10.500
Snitt rate i Q2 var ca 18.000( 7.500 over CBE)og gav 0,4 i utbytte.
Snitt rate i Q3 blir ca 23.500(13.000 over CBE) mener de også noen flere skip i Q3. Så tror mer på 0,8 enn på 0,6
CBE er 10.500
Snitt rate i Q2 var ca 18.000( 7.500 over CBE)og gav 0,4 i utbytte.
Snitt rate i Q3 blir ca 23.500(13.000 over CBE) mener de også noen flere skip i Q3. Så tror mer på 0,8 enn på 0,6
Redigert 07.11.2021 kl 00:13
Du må logge inn for å svare
Startruck
06.11.2021 kl 22:41
5812
Beinvest1 skrev Noen som tørr å gjette på hva utbyttet blir i Q3?
0,6, 50% opp fra Q2
Beinvest1
07.11.2021 kl 01:20
5818
Etter hva FA skriver om at Q3 blir en skikkelig boost, så tar jeg sjansen og sier 1kr, blir mest sannsynlig bra uansett 😀
oppturen
07.11.2021 kl 07:39
5821
Resultatet med engangseffekter blir iallefall over 2 nok pr aksje 😉
Har sett litt nærmere på antall skip.
Q2 hadde en 23 skip hvorav 2 ble solgt ved utgangen av Q2
Q3 startet med 21 skip, 5 skip ble mottatt i siste 1/2 del av Q3 og 1 skip ble solgt ved utgangen av Q3.
Q4 startet med 25 skip og 3 skip skal mottas iløpet av Q4 ytterligere 1 skip skal leveres i Januar 2023.
Så effekten av flere skip kommer nok ikke før i Q4. ( økningen blir på hele 20%) Snitt ratene i Q4 blir trolig minst like gode som i Q3. Så får man 0,7 i utbytte for Q3 så blir Q4 sikkert minst 0,85.
Har sett litt nærmere på antall skip.
Q2 hadde en 23 skip hvorav 2 ble solgt ved utgangen av Q2
Q3 startet med 21 skip, 5 skip ble mottatt i siste 1/2 del av Q3 og 1 skip ble solgt ved utgangen av Q3.
Q4 startet med 25 skip og 3 skip skal mottas iløpet av Q4 ytterligere 1 skip skal leveres i Januar 2023.
Så effekten av flere skip kommer nok ikke før i Q4. ( økningen blir på hele 20%) Snitt ratene i Q4 blir trolig minst like gode som i Q3. Så får man 0,7 i utbytte for Q3 så blir Q4 sikkert minst 0,85.
Redigert 07.11.2021 kl 13:44
Du må logge inn for å svare