Belships.En skjult juvel


Arctic hever kursmål og endrer til kjøp, Belships.

:) V
Redigert 01.02.2021 kl 16:13 Du må logge inn for å svare
Vargtas
12.11.2021 kl 09:26 7819

Det står dollar hos finansavisen og ikke NOK. men det er vel bare trykkleif :) 0,55 dollar blir vel litt mye........
Redigert 12.11.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare

Ser ikke slik ut på utviklingen i dag, Hva er det som henger igjen?

Man venter på analytikervurderinger av kvartalet og guiding

14,1m USD over analysen til Pareto med kursmål på 19kr. Da vil jeg tro de kommer med oppdatert kurs over helga?👍

Belships ASA: Key information relating to the cash dividend to be paid by Belships ASA
Oslo, 12 November 2021

Key information relating to the cash dividend to be paid by Belships ASA:

Dividend amount: NOK 0.55 per share

Declared currency: NOK

Last day including right: 15 November 2021

Ex-date: 16 November 2021

Record date: 17 November 2021

Payment date: 29 November 2021

Bra sak på FA nå.

Belships har i dag en kontraktsdekning for fjerde kvartal på 77 prosent til en snittrate helt oppe i 29.000 dollar dagen.

– Kontraktsdekningen for neste kvartal tilsier fortsatt sterke resultater for Belships og nytt utbytte. Mer detaljerte estimater enn det kommer vi ikke med, sier Skarsgård.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/11/12/7771913/belships-slar-alle-rekorder

Nok et strålende resultat. Utbyttene for 2022 må forventes å være i nabolaget med 2 kroner for året. I så fall har vi en direkteavkastning på drøye 13 prosent på dette kursnivået. Fallet i dag var på ingen måte en kalddusj. En naturlig korreksjon utbyttet tatt i betraktning. Terminkontrakter sikrer trygg inntjening i lang tid fremover. Eneste jokeren er spotmarkedet, men helt til å leve godt med. Utsiktene er gode. Min antagelse er at vi passerer 17 kroner før julen ringes inn. Fortsatt penger på gaten med andre ord🏖😉
Redigert 12.11.2021 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
Jørgen
12.11.2021 kl 18:22 7042

Kan noen forklare meg, jfr regnskap Q321 ; I resultatregnskapet står det bokført 6,1 mill usd i management fees for 21. Se note 2 I balansen ser man gjeld og leasingforpliktelse tilsammen ca 510 mill usd på passiva, mens aktivaene der er oppført under anleggsmidler Skip eiet 203 mill usd og Skip, rett til bruk 308 mill usd. Hva er den siste der ? Er dette differansen mellom antatt verdi skip minus innbetalt leasing ? Eller hva er dette ?

Jørgen
Ikke helt enkelt å forstå hva du spør om. Men jeg antar at du sikter til leasingavtaler og IFRS 16 krav til endret rapportering per 1. januar 2019. Det skilles ikke lenger mellom finansiell og operasjonell leasing.  Retten til å bruke skipene føres som en eiendel, samtidig som det finansierte beløpet føres som gjeld i balansen. Den samlede balansesum blir dermed høyere. Som bl.a  kan få betydning for beregning av gjeldsgrad m.v Rentekostnader og avskrivninger går til resultatet.
CapitaL
13.11.2021 kl 09:05 6724

Nå går jo ikke aksjen ex utbytte før tirsdag 16 nov.. så hvis aksjen ikke henter seg inn på mandag blir det fort 13-tallet på tirsdag.

Det kan på ingen måte utelukkes. Men "so what"? I så fall et enda bedre kjøp. Konsensus om kursmål tilsier at den skal opp. Og det vil nok skje. Enn så lenge er 95 øre utbetalt for året, som jeg hygger meg svært med😉 And more to come....
velkjent
13.11.2021 kl 09:41 6727

Stusser på at regnskapet beregner inntektsskatt. Dette er vel et rederi, som er unntatt skatt på de rene befraktningsinntektene, bare på finansielle.

Som du påpeker beskattes finansinnteker. I tillegg antar jeg at det er tale om tonnasjeskatt

Aksjen reagerte bra på utbytte i Q2. Fra 13,2 til 15,- innenfor 10 dager
Kan vi håpe på det samme igjen?
Sitter også i JIN og lurer nå på om den også går 5-10% tilbake, og at markedet egentlig har regnet i tallene allerede.
Jørgen
13.11.2021 kl 18:32 6447

Belship og Jinhui driver i samme bransje og har en del likheter, men også forskjelligheter. Belship har nyere flåte men en helt annen balanse og finansiering. De har omtrent 510 mill usd i gjeld og leasingforplikelser. Cost break even på rundt 10.000 usd dagen. Selskapet er priset til mer enn 2 mot egenkapitalen. jinhui har lite gjeld i praksis null pga likviditeten overstiger kortsiktig gjeld. Cost break even er rundt 7000usd dagen og selskapet er priset til under 0,5 mot egenkapital eller NAV. Jeg har bergnet NAV til minimum nok 40 basert på inntjening 2021 og 2022. Da har jeg satt fremtidig inntjening fra 2023 og frem til null. Belship er jeg mer usikker på og vil ikke si så mye om den mht NAV. Jeg mener Jinhui vil få en bra utvikling fremover med dagens ratenivp rundt 25.000 usd dagen 2022 og frem. Sitt rolig i båten nå og Vent.

Pareto skriver i en oppdatering fredag at Belships leverte bedre enn både de og konsensus ventet på forhånd, hvor høyere TCE-rater i kvartalet bidro til noe av dette, men trekker frem Lighthouse Navigation som hovedbidragsyteren med en ebitda på 23 millioner dollar mot Pareto sine forventninger på 7 millioner dollar.

"Åpenbart så vil disse "supergevinstene" fra Lighthouse på et eller annet tidspunkt gå tilbake til normale nivåer, og med fallende rater så langt i kvartalet vil det bli interessant å se ytelsen her i fjerde kvartal", skriver Pareto.

Videre opplyste Belships at de har booket 77 prosent av tilgjengelige skipsdager i fjerde kvartal til 29.000 dollar pr dag netto, og 42 prosent av tilgjengelige dager de neste fire kvartalene til 25.500 dollar pr dag. Pareto ventet bookinger i fjerde kvartal til 25.000 dollar pr dag, og venter dermed å heve estimatene, men venter at Lighthouse vil gå tilbake til normale nivåer.

"Totalt sett en positiv rapport som viser selskapets sterke inntjeningskraft under gjeldende markedsforhold", konkluderer Pareto.

Siste dag inklusiv utbytte i dag, folkens. 👍

Supramax-ratene stiger 0,3 prosent til 24.849 dollar mandag.

Supramax-ratene stiger 0,2 prosent til 24.890 dollar tirsdag.


Noen som har en god forklaring på det vedvarende fallet i Belco? Stod tre kroner høyere for en uke siden (ex utbytte), stabile fixed kontrakter, høye rater. Tidenes beste kvartalsresultat.

Er det utelukkende kinesisk usikkerhet som styrer kursen ned?
Mulla3
17.11.2021 kl 12:51 5503

Hvordan har det seg at en juvel som levere en kjempefin Q3, detter 10% .
Er det utbytte på 4% som som gjør en juvel til en griserumpe.

Supramax-ratene faller 0,1 prosent til 24.863 dollar onsdag.
oppturen
17.11.2021 kl 14:22 5433

Og Belship har ca 25% av flåten sikret de neste 1,5-2 årene på snitt rater over dagens nivå.
Snitt ratene i Q3 med fantastisk resultat var også under dagens spott.
Dennis00
17.11.2021 kl 19:24 5275

Hvilket inntjenings estimat har vi for q4, er vell ikke usannsynlig at q4 gir fortjeneste pr aksje rundt kr 2.30?! Isåfall vil Belships ha en fortjeneste for 2021 på hele kr 4.87! Med 77% av flåten dekt inn med snittrate 29.000, samt disse fyller på med masse ekstra seilingsdager.
Fra q3 rapporten;
BELATLANTIC and BELLIGHT were drydocked in the quarter. The remaining fleet sailed without significant off-hire in the quarter with a total of 1 981 on-hire days.
BELTIGER, BELTRADER, BELGUARDIAN and BELKNIGHT were delivered in August. BELFORCE and BELMAR were delivered in September.
Updated delivery schedule for new vessels:
BELTIDE is expected mid-November 2021 BELFRIEND is expected beginning of December 2021 BELTOKYO is expected mid-December 2021

Dette kan vi glede oss til, noen andre som har formeninger om q4?
Redigert 17.11.2021 kl 19:28 Du må logge inn for å svare
Dennis00
17.11.2021 kl 19:44 5284

Baltic Exchange Supramax-indeksen YTD 2021 har i gjennomsnitt vært USD 25 500 netto per dag. Det sterke markedet har fortsatt inn i fjerde kvartal, selv om spotrenter og fremtidsforventninger har blitt revidert ned fra toppnivåer.
Freight Forward Agreements (FFA) indikerer for tiden et marked for Supramax og Ultramax på rundt USD 25 000 og 27 000 per dag for resten av året.
FFA for neste år, 2022, indikerer for øyeblikket et gjennomsnitt på USD 20 000 per dag for Ultramax bulkskip.

Som vi har nevnt i tidligere rapporter, er tilbudssiden observert fra antall leveranser og den offentlig noterte ordreboken for vårt segment historisk lav. På bakgrunn av stabil etterspørsel er vi fortsatt optimistiske når det gjelder markedsutsikter. Omtrent 77 pst. av tilgjengelige dager i Q4 er booket til USD 29 000 netto per dag.

For de neste fire kvartalene har Belships sikret seg kontraktsdekning for om lag 43 prosent av tilgjengelige skipsdager til USD 25 500 netto per dag.
Vi vil fortsette å søke muligheter for videre vekst, samtidig som vi er selektive og disiplinerte i bruken av kapitalen vår. Hensikten med vekst er å øke lønnsomheten og verdien og attraktiviteten ved å eie våre aksjer. En konkurransedyktig avkastning for våre aksjonærer skal oppnås gjennom verdistigning på selskapets aksjer og utbetaling av utbytte, målt ved totalavkastningen. Basert på gjeldende markedsforventninger forventer vi å generere betydelig fri kontantstrøm og tar sikte på å betale et kvartalsvis utbytte som annonsert med vår utbyttepolicy.

Belships har en enhetlig og moderne flåte på 30 Supra/Ultramax bulkskip godt posisjonert for å kapitalisere på et sterkt tørrbulkmarked. Vi er fokusert på å opprettholde en solid balanse og likviditetsposisjon. Vår strategi er å fortsette å utvikle Belships som eier og operatør av girede bulkskip, gjennom kvalitet på operasjoner og økende vekstmuligheter.

Norne Securities er ute med en analyse på Belships i dag. De høyner kursmål til 19 kroner (18)

News fra The United States Department of Agriculture

Global seaborne grain trade prospects for the current 2021/22 season have long remained very bullish, and an even larger amount of exports are now expected. The United States Department of Agriculture has released their latest forecasts for 2021/22 and is now forecasting global grain exports will total 504.2 million tons. This is 5.2 million tons (1%) more than was forecast a month ago and would mark a year-on-year increase of 25.7 million tons (5%). Expectations for global seaborne coarse grain exports remain particularly epic. Global coarse grain exports in 2021/22 are now expected to total 251.4 million tons. This is 1.8 million tons (1%) more than was forecast a month ago and would mark a year-on-year increase of 24.8 million tons (11%).

Dennis00
20.11.2021 kl 10:34 4803

Håper toppene i selskapet kan se på innsiderne i MPCC, synd at de ikke gir noen signaler når markedet er så sterkt.
Redigert 20.11.2021 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Mulla3
20.11.2021 kl 11:56 4742

Hva er årsaken til at et selskap med så god inntjeng faller på børsen. Noen sitter på store verdier som aksjonærene ikke får ta del i.
Dennis00
22.11.2021 kl 12:14 4365

Her kom det jeg savnet…

Belships ASA: Mandatory notification of trade

Posted on 22/11/2021
AS Torinitamar, which is closely associated with Lars Christian Skarsgård, CEO in Belships ASA, has today acquired 13 000 shares in Belships ASA at a price of NOK 13.15 per share. After the acquisition Skarsgård holds 19 900 shares by his own, 480 100 shares through AS Torinitamar and 5 000 000 options in Belships ASA.

Please see the attached document for further details of the transaction.

Supramax-ratene stiger 0,4 prosent til 24.671 dollar tirsdag.


Pacific Basin opp ~ 2%
Redigert 24.11.2021 kl 07:04 Du må logge inn for å svare

Supramax-ratene stiger 0,5 prosent til 24.802 dollar onsdag.

Pacific Basin opp ~ 3,5% på Hong Kong børsen i dag.

Supramax-ratene stiger 1,3 prosent til 25.119 dollar torsdag.

Nå øker kødannelsen skikkelig for drycargo , all time High ventetid…vesntes kraftig rateoppgang fremover for supra

Supramax-ratene stiger 1,4 prosent til 25.472 dollar fredag.

Redigert 26.11.2021 kl 14:16 Du må logge inn for å svare

Pacific Basin opp ~ 3,5% på Hong Kong børsen i dag.