Nærmer seg vel noe mer konkret nå......

rosgun
LIFE 02.02.2021 kl 10:18 10837

Siste oppdatering på poc tester gjort 28.1.2021-hmmm

"Når du legger til språket for bruken av slike tester" virker det som at det nærmer seg slutten på godkjenningen av disse "nesten" 100% sikre svar POC testene...
Vil anta at nyhet kommer før IATA lar helsepasset tre i kraft månedsskiftet feb/mars som tidligere annonsert... Nå er vi godt ute i februar neste uke---hmmm. Ja, nei tør ikke stå utenfor nå etter siste dags oppgang...... tror noe er i emning.....da kan det bli svært svært brå oppgang her, både pga covid test, men også pga andre applikasjoner for testing og diagnotisering som vil gå raskere enn antatt ifølge siste dagers nyheter.. 2 triggere nå altså og hvis en slår inn eller begge ser vi nok tosifret ila noen sekunder etter nyhet.

Det som folk må forstå er at POC tester er en generell ny type tester og har ikke noe med Digit å gjøre.... det er den generelle godkjenningen som skal godkjennes...... POC tester vil snu opp ned, ikke bare på covid 19 tester, men når dette er godkjent åpner det opp for å gi mange andre muligheter på diagnotisering av andre sykdommer også...... ikke bare diabetes og måle blodsukker...... Samtidig ser vi stadig at klokkeleverandørere har helseapper og forsker mye på sensorteknologi. Om Lifecare kaprer f.eks et samarbeid med apple eller lignende på teknologien vil vi nok se helt andre kurser relativt raskt.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/point-of-care-testing.html
Redigert 11.02.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Gullit
02.02.2021 kl 10:33 6087

Godt skrevet. Et selv inne. Ser att Mistet og gjengen har sluttet å baise også, så de fikk nok kjøpt billig etter å ha skremt mange ut!!
Du er ikke mister også Rosegun?
rosgun
02.02.2021 kl 10:40 6050

Bra Gullit, savner noen å diskutere med....

Hva tror du f.eks om denne koblingen:

https://www.slashgear.com/galaxy-watch-3-apple-watch-7-might-get-blood-sugar-measurement-function-24656484/

mot denne:

https://e24.no/boers-og-finans/i/vA3G4j/lifecare-vil-ta-snarvei-til-milliardmarked

Trekker vi utdrag fra disse tekstene:

denne:
"According to the report, Samsung’s upcoming Galaxy Watch 3 may have a function to measure blood glucose levels using an optical sensor, somewhat similar to what is used to measure blood oxygen levels."

"Samsung won’t be alone in that thrust, though, as the Apple Watch Series 7 might also have a similar feature, though perhaps using a different technology or principle. "

mot denne:

"I tillegg til å utvikle sin egen sensor, vil Lifecare også se på muligheten for å bruke sin patenterte Sencell-teknologi på dagens konvensjonelle produkter, for å forbedre dem."
Redigert 03.02.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Gullit
02.02.2021 kl 14:17 5790

Vi kjører gjerne ett samarbeid. Nå ønsker jo også Lifecare å pumpe inn insulin automatisk, noe som også ville gjort hverdagen enklere.. hvordan skal disse smartklokkene måle nøyaktig insulin.?
Tradinator
02.02.2021 kl 14:23 5772

Nå er jeg på snittet mitt, burde selvsagt lastet båten på tre tallet, men når ti tallet nærmer seg betyr det fint lite. Nå begynner det å bli meget spennende i Life.
Slettet bruker
02.02.2021 kl 14:49 5715

Det gjelder å kjenne sin besøkelsestid nå lavt på 4 tallet. Det er så mye spennende som skjer med Lifecare og en kan stå på trappende til det helt store også innen kort tid. Tror ikke det er lenge til kursen er på 6 tallet (før melding) og at Life fort kan bli årets svar på AZT (kursutvikling i 2020).
bj111
02.02.2021 kl 16:31 5515

Tar gjerne en AZT 2020 en gang til jeg. Har jo flere aksjer her enn hva jeg hadde og har i AZT så det passer fint om vi ser kr 80 før jul......
Slettet bruker
02.02.2021 kl 17:03 5414

Hei bj111.
Hvor gammel er du som tror på julenissen?
Jeg husker en kar fra hjembygda med hakk midt i underleppa. Han spiste snus og det rant 3 striper fra munnen. Han ble kalt hundre og elleve (111).
Mvh gammel pensjonist.
ktk52
02.02.2021 kl 17:09 5396

Dette har ingenting med julenissen å gjøre. Her kommer vi til å se årets vinner på Oslo Børs. Ikke spesielt vanskelig å regne seg fram til det!
HP17
02.02.2021 kl 17:18 5364

Denne ukes oppgang er nok bare den spede smaken på hva som er i vente fremover i tiden som kommer. Kursen bør raskt tilbake mellom kr 5-7 innen den neste meldingen kommer og når kommer den?
tynnidioten
02.02.2021 kl 17:27 5606

rusgunn er like ivrig her som på Thin-trådene.
bj111
02.02.2021 kl 22:02 5258

Julenissen står vel for godhet og dette med å dele med andre. Ikke noe jeg tror noe særlig på nåe jeg ser meg rundt i hvordan samfunnet har blitt dessverre. Men jeg har vel et håp om at det fortsatt er noen som har dette fra julenissen i seg og st det en dag kanskje vil være mer fremtredende i samfunnet. Min alder, lenge til jeg blir pensjonist men litt kortere dit enn til da jeg begynte å jobbe etter endt utdanning.
Kaloix
03.02.2021 kl 00:36 4933

Alt du gjør i aksjemarkedet handler om en ting...og en ting alene. Life er en mulighet du kan analysere ut i det blå for min del, du tjener mye penger når du har evner til å kjøpe deg inn før alle andre oppdager en juvel. Svært få har den evnen, en god del taper penger i aksjemarkedet. Noen tjener på ren flaks. Er Life flaks, det er spørsmålet investorer må stille seg om dette selskapet. De som evner å se at dette kan bli noe stort før alle andre eller en fiasko? Lykke til investorer, dere som ikke liker å ta sjansen, vel, der er selskap for dere også. Dere som snakker negativt om Life? Sikkert en del det også, jeg tror de fleste ikke vet hva de snakker om i det hele tatt, men alle får ha en mening.
Redigert 03.02.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
bj111
03.02.2021 kl 01:08 4892

Likte godt den siste setningen din:)
Kaloix
03.02.2021 kl 01:32 4863

For meg, Life handler om å se ting før det faktisk skjer. Det kan ta en uke, det kan ta 5 år. Er dette et selskap jeg ville satset på? Hvem vet, du vet best selv hva du satser på. Raske penger er et begrep i aksjemarkedet, det kan bli din lykke eller et tap du aldri kommer over. Hva er i tiden nå og hva er ikke? Det er ikke så vanskelig, samtidig er det ditt tøffeste valg. De som skriver her gjør som regel det ikke uten grunn.....hva betyr det? Hva tro du og dere det betyr? Du kan ikke stole på alt som kommer her, det meste koker ned til egne vurderinger. Du kan heller ikke stole på meg, kalkulerende som jeg er.. ..
Slettet bruker
03.02.2021 kl 01:45 4867

Enda mer konkret enn en ny hjemmeside? Wow, nå mangler vi bare en uttalelse fra M. Devic, da går sikkert Lifecare hundre prosent til........
Redigert 03.02.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Kaloix
03.02.2021 kl 01:45 4861

For alle andres del, la meg si at jeg kjøpte 1 million aksjer når kursen var langt nede på 3 tallet. Jeg var galten, krokofanten eller hva dere kaller det. De siste dager har jeg solgt ut alt og tjent over en million kroner. Jeg ønsker dere lykke til videre i et selskap som aldri når det potensiale dere tror...er det så lett å styre aksjonærer til å gjøre hva jeg vil? Flere sier at hva som skrives her ikke påvirker kursen...så bra at det er konsensus, det gjør alt mye lettere..
Slettet bruker
03.02.2021 kl 01:51 4851

Gratulerer, svadakongen Kaloix. Da har du tjent noen kroner med et møkkaselskap. Hva så? Ingen problem det. Like greit å tjene penger med møkkaselskaper som med seriøse. Gratulerer. Hva blir neste trekk? NAS kanskje?
Men, du har et poeng. Her på Hegnars tivoli, så sitter det nok tullinger som bare ber om å bli manipulert, så hvis du har klart det? Gratis. Du er neppe den første......
Redigert 03.02.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Dubois
03.02.2021 kl 01:53 4843

Problemet til alle tradere er at de kun ser en aksjekurs som et tall, kanskje er tallet høyt, kanskje er det lavt. Men det symboliserer faktisk en markedsverdi. Man kan tjene småpenger på at selskapet stiger 50mill i verdi, eller man kan se selskapet utvikle seg til et milliardselskap. Hva er sannsynligheten for at lifecare ikke når en mcap på flere milliarder?
Slettet bruker
03.02.2021 kl 01:55 4832

Haha Dubois, ca 99,7 prosent. ;)
Kaloix
03.02.2021 kl 01:57 4825

Takk for det, det er ikke synd på meg vet du. Jeg har forøvrig aldri eid aksjer i Life, du beviser bare poenget mitt. Jeg så oppgangen, psykologi er et spill flere må sette seg inn i :) Jeg kommer nok aldri til å fortelle hva jeg har aksjer i, unner ingen å tjene noe som helst samtidig som jeg unner de alt :) forstod du det onuk? Intelligens er hva det er og hva du bruker det til.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 02:13 4814

Tja, spørsmål er ja bare om du bruker all din overveldende intelligens på å skrive innlegg på HO. Nå må du snart bestemme deg om du har, eller ikke har eid aksjer i dette "vil gjerne være noe" Life selskap, eller ikke. Morsom type du ellers Kaloix.
Kanskje du burde vente til noen legger seg på din sofa i håp om å bli analysert av deg?
Kaloix
03.02.2021 kl 02:35 4799

La det ligge med det, jeg er ikke ute etter å ta deg. Kanskje jeg bare er en søvnløs fyllik som aldri får sove? Spiller ingen rolle, imorgen er det en ny dag og glem det jeg skriver. Det betyr egentlig ikke noe :)
rosgun
03.02.2021 kl 07:24 4619

Nå håper jeg det snart skjer noe med disse testgreiene......snart.. Det som brukes gjør jo ting vondt verre da det gir feil resultater...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AlEKwz/smittede-i-ulvik-utbruddet-skal-ha-testet-negativt-to-ganger-og-vaert-i-karantene
rosgun
03.02.2021 kl 07:32 4588

IATAs digitale helsepass skal rulles ut i månedsskifte feb/mars........

Teststasjoner etableres overalt og ikke bare digid sin hurtigtest skal tas i bruk da............Her er det marked for flere....Etterspørselen blir umettelig i uoverskuelig fremtid på en del flyplasser, konserter, grenseoverganger osv osv...

Spørsmålet er nok mer om f.es IATA kun vil godkjenne POC tester da disse viser nesten 100% nøyaktighet....
Selvom folk har godkjenning på vaksinasjon i sitt travel pass vil de nok i tilegg ta en test pga sikkerhet ang muterte virus som alltid vil utgjøre en risiko. Falske tester florerer også vilt rundt i hele verden, så her blir det nok veldig strenge regler etterhvert og ikke minst krav om hvilke tester som er godkjent.. i enkelte land....EU/usa/canada......

https://www.iata.org/en/programs/passenger/travel-pass/
Redigert 03.02.2021 kl 07:35 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
03.02.2021 kl 07:33 4586

Hva er det som er så spennende? Jeg kjeder meg i hjel i denne aksjen.
AksjeKong1
03.02.2021 kl 08:18 4474

Hvorfor selger du deg ikke ut og går videre i noe mere spennende da?😊
Tradinator
03.02.2021 kl 08:36 4394

Tigerberget: Det er jo bare å se etter andre spennende case på børsen da. Kan du lese har du sikkert fått med deg at det kan nærme seg et gjennombrudd som kan få kursen til å se rimelig annerledes ut.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:03 4215

Nå er det mye spennende på gang i Life og et kjøp på dippen her nå på 4.18 kan vise seg å være "buy of the month".
rosgun
11.02.2021 kl 06:16 3832

Merk følgende når du leser linken.

https://www.iata.org/en/programs/passenger/travel-pass/

Lab app:

Gjør det mulig for autoriserte laboratorier og testsentre å sende testresultater eller vaksinasjonssertifikater til passasjerer på en sikker måte

Contactless travel app:

Gjør det mulig for passasjerer å (1) opprette et 'digitalt pass', (2) kontrollere at deres test / vaksinasjon oppfyller regelverket og (3) deler test- eller vaksinasjonssertifikater med myndighetene for å lette reisen.

Merk også følgende:

Hovedprioriteten er å få folk til å reise trygt igjen. På kort sikt betyr det å etablere tillit til regjeringer om at systematisk COVID-19-test før avgang kan fungere som erstatning for karantene. Og det vil etter hvert utvikle seg til et vaksineprogram.

For å få slutt på falske tester og karantene regel trenger VERDEN en ny test som er 99%sikker også som fikser muterte virus og som gir raskt svar der og da uten lab folk.: Ineffektivitet, feil, svindel.:

Innsjekkingsagenter må følge omfattende veiledning om oppføringskrav og prøve å fastslå ektheten til flere ikke-standardiserte testdokumenter som passasjerene presenterer for dem. Dette fører til ineffektivitet, feil og svindel med helsekontroll - et økende problem over hele verden.


En av mulighetene passasjerene har er å ta en poc test som viser sanntid resultater med nesten 100% sikkerhet...

Digid har tilfeldigvis en slik test som egner seg for masse testing og et lite mobilt lab...... som kun krever en sykepleier til å adm... Denne testen er spesielt godt egnet for flyplasser / grenseoverganger da den kan behandle 1000 vis av test personer på en gang og sende resultatet digitalt i etterkant trådløst til den enkeltes passasjer sin IATA travel app... Personalet f eks på Gardermoen eller Heathrow eller Frankfurt slipper da å bruke opp sine interne ressurser på å adm testregime......med ikke digitale systemer.

På webinaret med IATA ble det bekreftet at flyplasspersonalet ikke hadde kapasitet nok til testing med dagens metoder selv med en kapasitet på 5% av normal flytrafikk. De var da allerede overbelastet.

I tillegg er det ikke forsvarlig å ansette flere pga økonomi.... løsningen er derfor åpenbart digitalisering og effektivisering av hele systemet.

Dette blir en realitet nå, og alle brikker faller på plass, flytrafikk kan gjenåpnes og turistnæringen kan starte opp igjen..Dette er verdt MULTI milliarder av kroner+ verdien av 1000vis av norske oljefond, og man slipper unna alle dagens karanteneregler.

Dette er BULL og GULL

Testing blir utført iallefall MINST et år frem i tid uavhengig av vaksinasjoner og muterte viruser.....( og være en obligatorisk del av IATAS travelpass).

IATA travel og helsepass vil alltid eksistere og være en ny hverdag for reisende..

Man kan da trådløst gå gjennom innsjekking, sikkerhetskontroll.... osv med ansiktsgjenkjenning og helse og vaksinasjonsopplysninger inne i systemet...

Om man ikke har pålitelige tester og/eller test utført der og da hjelper det ikke. Digid poc test vil muligens bli obligatorisk på en måte da den er sikker... Denne blir tilbudt reisende som mangler eller har tester fra hjemlandet som ikke er godkjent...

Mao vil en kombinasjon av dette bli ny standard...

Poc tester kommer også fra andre produsenter etterhvert og vil bli løsningen for silke gjenåpning av grensene over hele verden..

Ikke vanskeligere enn det.....

Spørsmålet da er om pot aksjonærer vil ha aksjer i dag og i morgen, sitte med lav puls over helga eller vente til mandag med å kjøpe....

Jeg var i Thin , men nå er det all in i Life som er største raketten neste uken...(e)

Mao løsningen er der, systemet er der, pengene er der.....

Nå venter vi bare på at dette iverksettes i månedsskifte feb/mars...

Det hele flynæringen venter på og Rosgun er en test som kan brukes.... poc tester må derfor ligge klar for godkjenning hvert øyeblikk og senest denne februar måneden i 2021.....

Nå er vi halvveis ...... den 15.februar er førstkommende mandag..... IATA ruller ut og iverksetter travelpass senest siste børsdag 26. februar, månedsskifte vil da være helga 27/28 feb da 1.mars er mandag......

At en melding fra Digid dukker opp eller blir offentliggjort er det ikke noe krav til da de ikke er børsnotert....

Lifecare derimot er pålagt info plikt. Med tanke på de siste dagers positive kursutvikling, stadige endringer på nettsidene til det positive nærmer det seg noe megastort her nå.....

Tipper at kursen skyter og pauses fremover i rykk og napp... Blir vanskelig for folk som ikke er inne å komme inn på dagens nivåer..... Den vil tikke oppover i ekstrem fart når nyhet og melding kommer sannsynligvis en av de nærmeste dagene...... Umulig å si hvilken, men ila februar er nå overveiende sannsynlig med tanke på IATA’s utrulling i månedsskifte feb/mars.....

TENK:
-Mutasjon
-Testkapasitet
-Multimilliarder
-Digid / poc tester
-webinar med IATA og DIGID






Redigert 11.02.2021 kl 07:11 Du må logge inn for å svare
Gullit
11.02.2021 kl 06:41 3783

Du får sagt det Rosegun. Er da veldig enig!
Slettet bruker
11.02.2021 kl 06:52 3774

Savner Devic. Særlig hans reiseskildringer. Nydelige feriebilder.
rosgun
11.02.2021 kl 07:15 3691

Dette er hele essensen for global gjenåpning av fly og turistnæringen. IATA representerer 85% av alle verdens flyselskap, (bare så folk forstår «alvoret» og omfanget av Lifecares og Digid sin business .......)

Merk:

«Hovedprioriteten er å få folk til å reise trygt igjen. På kort sikt betyr det å etablere tillit til regjeringer om at systematisk COVID-19-test før avgang kan fungere som erstatning for karantene. Og det vil etter hvert utvikle seg til et vaksineprogram.»

Merk spesielt disse ordene:

«......systematisk COVID-19-test før avgang...»

Ha en fin børsdag folkens..... børsverdi / mcap på Life er under 400 millioner...

De eier 1/4 av Digid ( som er kåret til ett av verdens mest betrodde og spennende start ups i verden)...

Startskuddet har gått- nå er det bare å posisjonere seg for børsens og tidenes rakett ila svært kort tid...

Idag eller imorgen???
Neste mandag?

Vil også nevne at Digid forlengst har sikret prod kapasitet.....så her vil milliardene trille inn like lett som «varm kniv i smør»
Redigert 11.02.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.02.2021 kl 07:52 3584

Minner om denne:

https://www.youtube.com/watch?v=5Sf_4fZbhlc&feature=youtu.be

SE OG HØR FRA TID: 16:00
Redigert 11.02.2021 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2021 kl 08:01 3552

I DD sitt foto av mobilenhet som viser testresultat, er det koblet opp mot QR-kode. Så, når og hvor bruker vi QR-koder ??
rosgun
11.02.2021 kl 08:09 3525

På IATAS travelpass , digitalt på din smarttelefon... Har du ikke telefon vil du få en digital brikke med din QR kode....presenterer dine innlagte data,, innsjekking, vasksinasjon og test opplysninger..... i en QR-kode
Redigert 11.02.2021 kl 08:13 Du må logge inn for å svare