💰ZENITH ENERGY 2021: 18000-20000 BOE/D?💰

LATO
ZENA 02.02.2021 kl 11:34 41867

Vil du være med på tidenes opptur?

https://m.youtube.com/watch?v=ZvaZpwYF5I8&feature=youtu.be

Hør hør!

18000-20000 boe / d og vi prises til 150 millioner​??!!!

Mulig lurt å kjøpe aksjer først! For nå starter oppturen!

News fra:

Tunisia
CONGO
Nigeria
Angola?

Redigert 02.02.2021 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
Frøs
06.02.2021 kl 18:45 3010

Hei Bybonden.
Hvis du ikke skjønner relevansen mellom regnskapskunnskap mv. bør du teste deg om du bør være investor.
Det finnes muligheter for det, hvis du tør!! Ellers har du surret rundt i så mange tråder at troverdigheten din er sterkt redusert. Jeg har tatt mine tap med rak rygg og har nå lykkes med veldig store summer ii papirfortjeneste i Rec og Thin + et lite overskudd i Hunt. Dine lastinger til "ripa" , om de er riktige, må være minimumsbeløp. Ellers tviler jeg fortsatt på om du er etterrettelig grunnet at du hopper mellom mange aksjer (kanskje for å få sosial kontakt). Ha en fin helg.
Mvh gammel pensjonist

Jeg tror ikke at noen gir fra seg noe billig uten at det ligger en tanke bak. Slik jeg forstår det ønsker større firma å forlate mindre felt fordi de er avhengige av større prosjekter for å kunne gjøre profitt på de. Dersom de da har inngått kontraktsfestede avtaler vil de vel ikke bare kunne trekke seg ut sånn uten videre heller, og vil da være avhengige av at noen kan ta over etter de. For å unngå fremtidige tap på drift og bunden kapital kan det vel da være fornuftig å «gi» bort disse kontraktene til for eksempel Zenith slik at fokus kan rettes mot større felt og kanskje skiftet mot grønn energi. Det presiseres at dette kun er mine egne tanker om dette. Er det noen som kan verifisere at dette stemmer?
LATO
06.02.2021 kl 19:15 2973

Tro kan du gjøre i kirka!
Ikke vits å dømme selskapet og Ac for gamle feil.

👊
LATO
06.02.2021 kl 19:17 2968

Vi driter i dette! Kos deg i de selskapene og logg av Zenith trådene!
👊👊

LATO de beste kursdriverne på forumet er wassa og Frøs samt noen andre😄😄😄 da lukter det oppgang lang vei........ ha ellers en fin fin lørdagskveld alle sammen!
Redigert 06.02.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Frøs
06.02.2021 kl 19:30 2956

Hei.
Her kommer litt av sannheten om "menigheten" fram.
Håper alle utenfor menigheten slutter å svare dere.
Så kan dere surre for dere selv.
Mvh gsmmel pensjonist.
Frøs
06.02.2021 kl 19:30 2971

Hei.
Her kommer litt av sannheten om "menigheten" fram.
Håper alle utenfor menigheten slutter å svare dere.
Så kan dere surre for dere selv.
Mvh gsmmel pensjonist.
LATO
06.02.2021 kl 19:58 2923

Flott, det er vel helst du som surrer deg inn i tråder og om selskap du ikke har interesser i.

💪
solb
06.02.2021 kl 20:03 2931

Det er tydelig at baissen er skremt opp nå. Ikke umulig at det er disse aktørene som har presset ned kursen den siste tiden? Når det blir ebbe i depoene, øker frykten for at kontrollen blir borte?

Spot on! Husk at ZE er en uslepen 💎!

Gammel griner gubbe... Skal forumet være noenlunde er det bra å ha både pessimister, optimister og realister.. Flere har hvert med lenge og noen har kommet til i siste oppgang.. Du og enkelte andre er kun på når de lugger litt, men fullstendig fraværende når kursen stiger kraftig.. Burn og Chris tok nå til skamme og forsvant fra trådene.. Hver mann sin høne, men det hele her handler om man har tillit til ac eller ikke.. Jeg har gått fra under null tillit i høst til over middels, så får vi se. God helg

Enig med deg i at det er best med et balansert bilde. Det som betyr noe for min del er at en kommer med velbegrunnede argumenter. Når mye av kritikken til pessimistene omhandler sneen som falt i fjor, føler jeg det blir litt som om en skal forvente regn i morgen fordi det regnet i går.

Best at de substansielle nyhetene kommer fra selskapet,og at alle som ønsker og har guts eier luter før det skjer,de feteste prosentene kommer som kjent i starten👍Satser på inntjeningen gainer og fete nyheter bringer litt profitt i en slunken lommebok
Spennende fremover,satser på nissen graver fet info fremover slik at en holder seg oppdatert på behagelig vis,happy trading👍
keisam
06.02.2021 kl 23:30 2694

Skulle jo bare mangle med en bitteliten trend nedover, hauserne har jo hver dag sagt at i morgen kommer melding om det feltet, kurs 0,20 i løpet av dagen osv. og tilnærmet ingenting har skjedd. Uansett det blir morsomt fremover de neste årene.

Fra ca 23:50 min sier AC at de er kontinuerlig rundt to majors som kan gi 12000-18000 fat olje per dag. Basert på dette forstår jeg det som at Florida har rett i det han sier. I tillegg vet vi jo at Kongo også vurderer å la de ta over et annet, og muligens et tredje og fjerde felt.

Et annet poeng jeg legger merke til er at større oljeselskaper anser alt under 12000 fat olje per dag som uøkonomisk på grunn av store utfordringer med å få flydd management inn til landene. I tillegg medfører karanteneregler mange ekstra reisedøgn. Hvis jeg ikke misforstår det helt måtte AC og den afrikanske delegasjonen kjøre 1500 kilometer i bil for å komme seg til Italia også, så det forklarer at det ikke lengre er så helt enkelt å bare ta et fly til ønsket destinasjon. De ønsker da å gi dette fra seg til respektive land, som igjen trenger andre firma til å ta over for de. Det de er opptatt av er at firmaet som tar over har kontroll på det tekniske og finansielle. Tilstedeværelse i landet er også svært viktig for å bygge relasjoner og tillit mellom partene. Dette er noe AC sier vil være nødvendig dersom de for eksempel også skulle gå inn i Angola.

Så her har vi altså svarene på hvorfor det i dag er mulig å få kjøpt opp felt til en billig penge, som bare for noen får år tilbake i Nigeria kanskje kostet opptil 200 millioner dollar. Det viser at der i tillegg til de årsakene jeg selv satt og tenkte på i går er en rekke andre faktorer som gjør det mulig for juniorer som Zenith å få kjøpe disse rimelig i dag. Relasjonsbyggingen, og evnen til å kommunisere på fransk, vil da fort vise seg å være utslagsgivende for hvorfor Zenith igjen skal få oppleve suksess andre steder.

Jeg tror vi går mer spennende tider i møte enn det vi aner i dag.
Redigert 07.02.2021 kl 11:35 Du må logge inn for å svare

Veldig bra skrevet og oppsummert stockdance! Jeg har også streifet innom de samme tankene du skriver her! At TTT nå er mye pga Covid-19 situasjonen. Det jeg ser for meg nå i den nærmeste tid av meldinger nå er TLPA II med endelig avtale med fordeling av eierforholdet av lisensen. Deretter er Tunisia stemplet som sikrer ZE cashflow og en pen liten sum på konto. Hva som kommer først for min del er egentlig rennende likegyldig siden begge er viktig for ZE.

Jeg gleder meg til st AC også skal på talerstolen på oljekonferansen den 19-21 feb. Jo mere PR AC gir ZE jo bedre er det. Ser ut som AC har et godt nettverk av riktige personer rundt omkring i Afrika og de forskjellige landene som er aktuelle. Jeg kan skjønne mange er skeptiske med historikken for ZE, men det er jeg sikker på at AC har lært av sine feil og ser fremover mot nye mål som vil gjøre ZE til MCAP selskap på litt sikt.

Jeg har selv hvert så heldig «min mening» kommet inn så sent i selskapet og samtidig få lov til å være med på det nye eventyret som så vidt har begynt for ZE😄. Men selvfølgelig er det mye som skal på plass får det blir suksess og aksjonærene kan høste! HR/HR men for hver avtale som AC får i havn så deriskes selskapet! Men alle tar sine egne valg for hva de bestemmer seg å gjøre!

Ellers få alle ha en fortreffelig søndag og vi er enda en dag nærmere en melding!
Redigert 07.02.2021 kl 12:10 Du må logge inn for å svare

Kjekt å høre at du/dere setter pris på det jeg deler med dere. For meg handler dette mye om psykologi også. Det at andre land viser empati og sympati med Zenith synes jeg i så måte er meget spennende. Som AC sier er det nære bånd mellom landene, og det har vært snakket om det presset Zenith har stått opp imot, hvor det blackmailes, settes ut falske rykter, myndighetene blir forsøkt manipulert osv. Dette alene på grunn av de verdiene som er involvert. Nettopp denne undertrykkelsen av Zenith tror jeg andre afrikanske land forstår svært godt, og dette kan kanskje være med på å gi de noe til felles som overgår penger og materiell status. Det jeg synes er interessant her er hva som kan bli resultatet dersom flere afrikanske land på grunn av dette trykker Zenith til sitt hjerte. Relasjonsbygging og kulturell forståelse er nok ikke noe en skal undervurdere. Er det forresten noen som har tenkt på mulig årsak til at den afrikanske delegasjonen fikk opplæring i aksjemarkedet de dagene de var i Italia?
LATO
07.02.2021 kl 14:46 2212

Veldig bra oppsummert! Det jeg ikke kan fatte er at Zenith Energy er på 13 øre når vi vet dette.

Men mulig de fleste investorer ikke har fått ned seg Zenith?

Herbius
07.02.2021 kl 14:50 2225

Markedet vil have fakta, ikke drømme 👍👍

Det vil snart komme fakta til markedet💰💰💰 da vil vi nok se en helt annen kurs for ZE🤩🤩🤩
Herbius
07.02.2021 kl 15:12 2193

Og det er HELT sikkert 💰💰💰
LATO
07.02.2021 kl 15:13 2197

Enig i det. Men markedspris på 138 millioner
Synes det er utrolig!
Men godt vi 2 er fullastet:) Har aldri hatt flere aksjer i noe selskap.
lutefish
07.02.2021 kl 15:14 2198

Helt OT ( Off Topic ) Mange takk . Dette var helt ukjent for meg enda jeg har mellomfag i historie . Men så var også avtalen mellom Spania og Frankrike hemmelig ( i følge Wikipedia ) !!!! Det høres jo unektelig merkelig ut at noe slikt kan holdes hemmelig,

https://no.wikipedia.org/wiki/Kongeriket_Etruria
Herbius
07.02.2021 kl 15:22 2179

Både ja og nej, markedet vil have fakta efter 5 dårlige år.
Men hvis fakta kommer, så kan det gå utroligt stærkt op💰💰💰
Det er det vi sidder og venter på.

Det mest vanvittige er, at hvis hans drømme lykkes snakker vi alt fra 2-10 kr 💰💰💰😃😃😃

Så kan vi købe os vores egen lille ø 😂😂😂😂
LATO
07.02.2021 kl 16:56 2055

Ja 2-10 kr hadde ikke vært feil! Da skulle jeg hatt det godt!

Hvilken tidslinje har dere lagt dere på nå? Siden dere snakker om kroner og ikke ører. Kort, mellom eller lang sikt?
Gullit
07.02.2021 kl 17:54 1954

10 kr da snakker vi nok 2-3 år.. 2 kr kan komme med litt flere signerte avtaler.. alt fra 1 dag til 6mnd det. Men da er vi på den optimistiske foten... mest sannsynlig er vel 40-50 øre innen sommeren. Det som er vanskelig med aksjer e jo att mange kjøper på forventninger og her kan det virkelig ta av hvis flere brikker faller på plass.. så har vi selvsagt den motsatte side, alt kan gå i vasken...
Start
07.02.2021 kl 18:02 1942

Skal vel mye til for at det går i vasken.egentlig en ganske solid aksje nå.tror det går bra uten noen av triggerne som mange hauser.få vi en av dem så er jeg fornøyd.

Enig med din tidslinje her! At noen avtaler kan gå i vasken kommer sikkert nok på sikt! Det som bekymrer meg er hvor lenge AC kan opprettholde det trykket han kjører nå. Men det er nok greit å smi mens jernet er varmt i disse tider vi er i nå. Det ser jo ut som gull for ZE🤩🤩🤩 så få tiden vise hvor ZE lander til slutt! Jeg personlig ser for meg en lang reise med mye godt i vente! Jeg har tillit til at AC treffer på sine avtaler, og jeg kan skjønne at andre er litt mer skeptisk foreløpig med historikken til selskapet. Skal vi se fremover så tror jeg med ganske høy sikkerhet at AC har lært av sine feil og vil lose skuta trygt i havn.
Redigert 07.02.2021 kl 18:58 Du må logge inn for å svare

Personlig prøver jeg å forholde meg til det selskapsledelsen selv informerer om. Selv om mye av det jeg refererer til lett kan oppfattes som hausing, så er ikke det intensjonen min. Som vi ser tar ting alvorlig lang tid i Afrika, men det at ledelsen faktisk velger å være så tett på beslutningstakerne i respektive land er nok et stort pluss i forhold til de som ikke engang viser seg der. Tilapia var en av de største triggerne, og denne gikk jo gjennom. Litt usikkerhet i påvente av SPA og verifisering av myndighetene preger fremdeles verdien på Zenith. Til tross for at en mulig overtakelse av mindre felt på opptil 12000 fat om dagen kan gå raskt venter det nok gjerne en lang byråkratisk vei videre mot endelig overtakelse. Som deg ser jeg heller ingen betydelig involvert risiko da jeg ser på verdien av AAOG før boring.
Valget
08.02.2021 kl 00:31 1609

50% av det er godt nok.
AC har levert en viktig avtale allerede. Hold på aksjene, snart er vi på 25øre.

Hva kan vi forvente oss i dag tro? Blir det sideveis, nordover eller presser de kursen sørover :) Jeg tror snart at ZE må begynne å gå noen små prosenter nordover bare på forventninger! Ha ellers en fin fin børsdag alle sammen!
Gullit
08.02.2021 kl 08:17 1384

Sidelengs er ett råtips, trenger å spikre litt til før vi drar langt nord
Skolest
08.02.2021 kl 09:05 1252

ZENA går ikke noe særlig nordover før nyheter foreligger. Mye mulig vi ser samme nivå ut mars virker det som.. utrulig at ting tar så lang tid med et stempel..?

Mer vanlig enn uvanlig at ting drar ut i tid. Politikk... med et dryss corona på toppen.

vi kan få melding midt i dagen også her..nå er det bare trading på mikronivåer..snakkes på 20 øre

å hvem var den heldige vinneren som hadde satt stoploss:) farlig å sette det i denne..Nå røk en del ut på det, og vipps ligger 6 mill på kjøp...Forundrer me ikke om denne ender på 14 øre idag, så har småsparerne tapt, og de rike flere og billigere aksjer.
Redigert 08.02.2021 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
solb
08.02.2021 kl 09:52 1081

Noen som tror at AC kommer tomhendt tilbake fra Congo? He,he.