💰ZENITH ENERGY 2022: 18000-20000 BOE/D?💰

Slettet bruker
ZENA 02.02.2021 kl 11:34 58472

Vil du være med på tidenes opptur?


https://m.youtube.com/watch?v=ZvaZpwYF5I8&feature=youtu.be


Hør hør!

18000-20000 boe / d.

Mulig lurt å kjøpe aksjer først! For nå starter oppturen!

News fra:

Tunisia
CONGO
Nigeria
Angola?

Redigert 25.08.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
solb
05.02.2021 kl 20:17 3214

I intervjuet med AC nylig, gikk det tydelig frem at han hadde klokkertro på at det var mulig å nå 18-20K bopd på 12-18 måneder. Han hadde forøvrig også en god begrunnelse. I så fall ser vi stratosfæren. Ikke mange selskap har slike muligheter. 😍
Fluefiskeren
05.02.2021 kl 20:20 3210

Talk is cheap! 😉
Slettet bruker
05.02.2021 kl 20:26 3216

News fra Nigeria men ikke om Zena.
Men mulig de snart er klare få å gi lisensene se har lyst ut til noen.

https://e24.no/naeringsliv/i/0KLeXB/equinor-vant-frem-i-milliardstrid-i-nigeria
solb
05.02.2021 kl 20:37 3190

Fluefiskeren skrev Talk is cheap! 😉
Du følger med, ser jeg. Hyggelig det.👍
Svartsyn
05.02.2021 kl 21:27 3112

Hei Solb.
Vi får aldri i verden 18 til 20 tusen bopd, i løpet av 18 mnd.der. P.s. si det til Lato også. 😁
Dere vet overhode ikke hva oljeboring er for noe.
La oss komme ned på jorda, det holder .
For Zenith nå er det utrolig viktig å få stemplene på kontraktene i Tunisia.
Hvis vi får det så har Cattaneo gjort ein kjempe deal.
De 250 fatene med olje hver dag betyr EKSTREMT mye som cash-flow.
Når jeg ser "folk" skrive om tusenvis av fat pr.dag rister jeg bare på hodet og blir lei meg på vegne av andre hvor lite de skjønner/vet om oljeboring.
Sier som før hvis vi/Zenith har boret 1 METER før 1.juli så er jeg overlykkelig.
Det er dyrt å være fattig,og det er Zenith.
Skal komme tilbake angående boring senere når vi er igang.
For Zenith er det nå snakk om å få Tunisia dealen godkjent, skjer det er vi over 20 øre i aksjekurs.
Alt annet er billigsalg.
Så er det snakk om å få Tilapia operasjonen til å "gå rundt"
kjøres igang.
Hvis dere skjønte hvor mye arbeid/logistikk dette krever så hadde dere solgt aksjene på mandag.
Men ta det med ro, hvis vi får 500-1000 fat pr.dag i Tiilapia så er det tidlig pensjon på mange.
Det er utrolig dyrt å drive med oljeboring, men ved funn så er alt tilbakebetalt på " No time".
Dette var skrevet som et innlegg for å få noen ned på "jorden" igjen.
Og av en med 35 års erfaring / jobb innen oljeboring.
Til slutt, hvis Tunisia -dalen går i orden,da kan dette bli utrolig spennende.
HIGH RISK/EXTREM REWARD
Ha en flott kveld alle som en
Fakevenues
05.02.2021 kl 21:41 3092

Den raske stigningen i produksjon var ment i form av 'acquisitions'. AC hevdet i IC at oljeselskaper sa ifra seg produserende lisenser som Zena fisket etter
solb
05.02.2021 kl 21:46 3081

Heldigvis forstår jeg alt hva du skriver. Likevel, jeg tror ikke AC lyver. Det virket som han virkelig mente hva han sa. Der finnes en plan, og han lot oss få et gløtt. I disse såkalte "grønne tider" finnes det åpenbart muligheter. Ikke alle ser dem?👍
Slettet bruker
05.02.2021 kl 21:48 3120

De skal ikke bore, men via oppkjøp av produserende felt i følge AC og selskapet!
Nano Rekyl
05.02.2021 kl 21:54 3112

Helt riktig! Han skal kjøpe seg til suksess i tillegg til TLPA II💰💰💰
Fakevenues
05.02.2021 kl 22:04 3125

AC nevnte også at grunnet dagens omstendigheter var det også selskaper som returnerte produserende lisenser vederlagsfritt til sine respektive land,- Det er vel slike omstendigheter som kan være ekstremt fristende for AC, og at det er her hans kompetanse på forhandlinger kan vise seg å bli gull verdt. Han nevnte også at det var regjeringer som hadde sendt støtte erlæringer vedrørende måten Zenith var blitt behandlet på i prosessen med Tilapia, samt også sendt invitasjoner til AC vedrørende muligheter.
Anbefaler interesserte å høre på denne investorcallen, for den inneholder MYE:

https://youtu.be/ZvaZpwYF5I8
Redigert 05.02.2021 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
solb
05.02.2021 kl 22:17 3115

Før vi aner det kan det komme utspill! Slik skal det trolig gjøres.
https://newsweb.oslobors.no/message/522331
Svartsyn
05.02.2021 kl 22:20 3219

Men herregud,hva skal vi kjøpe 18-20 tusen fat pr døgn med ?
Knapper og glansbilder.
Vi eiger ikke nåla i veggen.
Skjønner dere at vi er en oljemygg og kan bli en flue,hvis ALT går vår vei.
Kødder dere eller skjønner dere så lite?
Redigert 05.02.2021 kl 22:21 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
05.02.2021 kl 22:26 3218

SLK og Tilapia ble plukket opp for 'Knapper og glansbilder.'
Dersom det er tilfellet at oljeselskaper forlater produserende lisenser grunnet covid-19 fordi rullering av ledelse har blitt et problem, så la oss nå heller skje hva som skjer fremover.
Slettet bruker
05.02.2021 kl 22:30 3218

Hei.
Fatter ikke at det er mulig å skrive så mye om denne aksjen på div. tråder.
Jeg har sagt det flere ganger " hadde alt det AC skriver vært noe av verdi - ville de store overtatt for lenge siden".
Slutt å drømme. Konkurs kommer - noe tid kan det ta.
Mvh gammel pensjonist.
Slettet bruker
05.02.2021 kl 22:32 3247

25 millioner Euro i bondlån?
Arabiske investorer?
Emisjon på en langt høyere kurs?
Har du hørt intervjuet?
Zenith er et selskap som kan være operatør på felt i Afrika.
I Nigeria hadde Feks: Shell gitt tilbake felt gratis til myndighetene grunnet korona og mangelen på folk i turnus. Felt som var « for små / ubetydelige for Shell» myndigheten hadde få aktører som kunne være operatører. Zenith sto klar🤭.

Men om det er hold i noe av dette gjenstår å se. Får vi 2000-3000 ble/d er det også fantastisk!
Fakevenues
05.02.2021 kl 22:35 3267

-Og det sier han som satte pensjonen sin i en annen 'juvel' :-)))

Frøs
LAVO-M
02.11.2020 kl 09:53
731
Hva har skjedd med Lavo?
Slettet bruker
05.02.2021 kl 22:42 3242

Hahaha, komisk!!! 😂😂😆
Herman*
05.02.2021 kl 22:48 3224

Bankfinansiering (lokalt) halal finansiering (Midtøsten), obligasjonslån, nedbetaling over flere år ved bruk av cashflow, prefinansiert offtake avtaler, og EK (emisjon). Mulighetene er mange. AAOG fikk tilbud om 25 mill dollar i forskudd på oljesalg fra Tilapia.
Slettet bruker
05.02.2021 kl 22:51 3228

Hei Fakevenues.
Det er riktig at jeg tapte penger i Lavo (solgte ikke før de ble tatt av børs) og Zena. Har for tiden utrolig papirgevinst
på Rec og Thin. Mener fortsatt at det er meget store sjanser for konkurs i Zena. Husk at jeg har yrkesbakgrunn som regnskapsekspert og revisor.
Mvh gammel pensjonist.
Fakevenues
05.02.2021 kl 23:24 3161

Med 'yrkesbakgrunn som regnskapsekspert og revisor'

-så har du her ikke utvist større empati med de som gleder seg over å ha papirgevinst i dette selskapet, enn at du burde holdt dine investeringer til den avkastningen som du får på Coop-kortet.
Svartsyn
05.02.2021 kl 23:29 3150

Hva tror dere 18 til 20 tusen fat pr dag koster.
Ferdig funnet, ferdig boret, ferdig transportert, ferdig solgt.
Frem med kalkulatoren 😁
Herregud for en gjeng.
Noryng
05.02.2021 kl 23:38 3167

Ja få høre?
Bakgrunn fra boring? Er det Offshore boring i Norge det da?
Det er nok en god del av oss på forumet her som har det.
Personlig så har jeg ingen formening om hva det vil koste Zenit, selv om jeg har 12 år i Nordsjøen.
Selskapet er utrolig lavt priset i markedet grunnet høy risiko, blir risikoen (sannsynlighet*konsekvens) redusert så vil kursen gjenspeiles.
De tallene de fleste kommer med her er ikke god bok dokumentert uansett.
Jeg har tro på selskapet og derfor sitter jeg fortsatt med aksjene. Og det blir stående en god stund til.
En emisjon kommer nok i fremtiden, får jeg delta så gjør jeg nok det.
Selskapet burde vurdert en revers splitt, så kunne man vasket ut de som trader ører uten å «tjene» en krone på sikt.
Gullit
06.02.2021 kl 08:03 3018

Du har nok greie på selve boringen? Men business er ikke helt din side. Tror du alle firma kjøper alt for egne penger?? Ro deg ned pittelitt, er mange her som forstår business ..
Stockdance
06.02.2021 kl 09:15 2944

Jeg må si jeg selv reagerte på 18000-20000 boe/d, og som Svartsyn sier vil det nok være særdeles vanskelig å skulle finne og starte opp produksjon av så mye olje innenfor den angitte tidsperioden. Som det påpekes av flere her er det derimot ikke nødvendigvis meningen at Zenith alene skal stå for alt dette selv. Jeg er absolutt ingen ekspert på området, men jeg har selvfølgelig for lengst gjort meg opp noen tanker rundt dette. Om det er hold i de eller ikke blir spennende å se.

Dersom en ser på hjemmesiden til Zenith får en oppgitt følgende strategi:

"Zenith’s strategic focus is the development of proven revenue generating oil production assets, as well as low-risk exploration activities in assets with existing production."
https://www.zenithenergy.ca/about/

Når nå store oljeselskaper ikke lengre ser det formålstjenlig å drive mindre felt vil flere afrikanske land være avhengige av at mindre operatører som Zenith kan ta over disse. Der er for eksempel koblinger mellom Zenith og ENA som jeg selv er svært spent på resultatet av. Som det også påpekes fikk Zenith Tilapia II billig; ja noen vil vel hevde det ble anskaffet for kun knapper og glansbilder. Hvordan dette var mulig forstår jeg ikke så mye av selv, men har det skjedd en gang kan det vel skje igjen? AC sier også at flere andre afrikanske land viser sympati og interesse rundt Zenith. Slik jeg ser det er der derfor flere parter med felles mål. Det jeg lurer på er hvordan Zenith skal klare å bygge opp organisasjonen sin raskt nok til å kunne håndtere dette. Dersom de større oljeselskapene reduserer sin aktivitet kan det vel kanskje være mulig å hente folk fra de også. Vi vet her at Zenith også har en strategi om å bruke landenes egne folk under nær oppfølging av Zenith. Det er her jeg stiller spørsmål ved om det ikke vil være naturlig å se på kursing/skolering av innbyggerne; dette sett i et lengre tidsperspektiv altså. Et annet spørsmål jeg stiller meg er hvordan det afrikanske markedet stiller seg til det grønne skiftet. Vil det ikke være et voksende behov for olje og gass her i årene som kommer, og hva er vel da bedre enn å være selvforsynt?

Her er så mange ulike faktorer i denne sammenheng at jeg selv velger å forholde meg til Zenith's egne strategier og uttalte målsetting om å bli et "mid-tier company". AC har allerede bevist det "umulige" mulig, så da satser jeg på at han også kan gjenta bedriften andre steder.
Redigert 06.02.2021 kl 09:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2021 kl 10:14 2862

Hovedgrunnen til jeg laget denne tråden og skrev 18-20 k boe/d var at dette var AC egne ord.

Jeg tror heller ikke på 18-20k innen utgangen av 2022. Men om vi får 5000 boe/d bør Zenith over 1 kr pr. Aksje med dagens antall aksjer!

Nå ledelsen snakket om mye høyere tall for det bli en bonus!

Vi får ikke gjort noe med det uansett. Kun fremtiden har fasiten!

Men jeg holde på mine aksjer og kjøper mer når jeg har mulighet!
Redigert 06.02.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Aqualight
06.02.2021 kl 10:31 2832

Vi er meget på linje Stockdance, godt skrevet i øvrigt -

Jeg tror ikke vi skal holde fokus så meget på 12-18 T boe/d, men måske mere på at Zenith med de rette "greb" kan få, lad os bare sige 10% på bunden ud af det, når alle har fået hver deres andel og alle udgifter er betalt, jeg prøvede for sjov at lave en 10% udregning på henholdsvis 12000 boe/d og på 18000 boe/d med dagens oliepris (som i øvrigt forventes at stige i 2021)

12000 boe/d x 59,60$ = 715.200$ = 6.100.910 Nok kr. - 10% = ca. 610.000 Nok kr. om dagen - netto profit. - 28 dagens produktion pr. måned = ca. 17 mill Nok kr pr. måned, og ca. 205 mill Nok kr. pro anno. (12 måneder)

18000 boe/d x 59,60$ = 1.072.800$ = 9.151.366 Nok kr. - 10% = ca. 915.000 Nok kr. om dagen - nette profit 28 dagens produktion pr. måned = ca. 25,6 mill Nok kr. pr. måned - og ca. 307,2 mill Nok kr. pro anno (12 måneder)

Uanset om man bruger 10% - 5% eller 2 % er det mange penge der kan genereres til firmaet. så ovenstående er kun for at få sat lidt synlige tal på.

Og indtil der ligger noget helt konkret, er det kun fugle på taget, men regnestykket (overslaget) ser meget fornøjeligt ud. Vi kommer fra et år (2020) hvor man kunne modtage +30$ for at aftage olie!!!!! så tanken om hvad der kan lade sig gøre eller ikke lade sig gøre, tror jeg ikke man skal bruge som sandhedsvidne, vi er i en meget spændene tid, hvor virkeligheden overgår fantasien, det skal vi nok lige vende os til.

Ønsker jer en dejlig dag

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
X-43 scramjet
06.02.2021 kl 10:41 2831

AC har spesialisert seg på forhandlinger i Afrika, etter jeg leste investor presentasjonen fra begynnelsen av januar, ser jeg at Zenith virkelig er seriøse. Denne aksjen holder jeg på lenge. Viktigste for Zena nå er å generere cashflow, skape mer produksjon, få inn mer avtaler, vi ser resultater snart, helt sikker på det. Håper på en dobling av kursen snart
Slettet bruker
06.02.2021 kl 11:19 2762

Frøs.

Her har jeg funnet noen gode råd til deg som tydeligvis ikke føler deg helt komfortabel

i rollen som pensjonist . Ref. sitat " Husk jeg har erfaring som regnskapsEKSPERT og revisor !!

Hvilken relevans har DET med kursen i Zena kontra kursen i Thin ? HE HE..

He he, her er mine råd til deg !!

Dette kan du gjøre for å føle deg mer suksessrik

Både Johannessen og McCaffrey kommer med råd til enkle tiltak man kan gjøre for å føle seg bedre:

Slutt med, eller avgrens bruken, av sosiale medier i en periode. Vi er mer selvkritiske når vi er slitne. Kveldstid er derfor ofte uegnet til bruk av sosiale medier.
Aksepter at det etter et langt yrkesliv vil være hardt å forlate jobben. Prøv å ta små skritt om gangen, i stedet for å presse deg selv til å bli en ny person.
Det er lite som fyller oss med så mye energi som det å hjelpe andre. Dette er spesielt effektfullt om vi i forkant føler oss nedstemt.
Ikke trekk deg unna andre. Det er en naturlig reaksjon når man føler seg nedstemt. Den beste trøsten er ofte å finne ut at man ikke er alene.
Få flere venner. Dette er et livslangt prosjekt, og man har aldri nok. Dette er særlig aktuelt når du er fersk som pensjonist og har mye fritid.
Forskning viser at trening, og å ha mål, vil øke livskvaliteten og lykkefølelsen.
Reflektér over, og finn din egen definisjon for suksess.
Som regel er det du selv som er det største hinderet til å føle deg bedre.

Bybonden ( prøver bare å hjelpe, he he selv om jeg synes du er komisk !)
Redigert 06.02.2021 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
gravemaskinen
06.02.2021 kl 11:20 2860

Ikke utenkelig ved godkjent Tunisia... Ac har levert på alt som lovet siste halvåret, så noe er i emning...
Nano Rekyl
06.02.2021 kl 11:23 2927

God dag, kjære Zenithere!

Nå bare si at nå begynner innleggene her å ligne noe. En sund debatt om fremtiden for ZE. Mange gode tanker og mange fine innlegg! Keep up the good work😄😄😄 ellers ha en fortreffelig helg alle sammen, og klokka går og vi nærmer oss en melding💰💰💰
Herbius
06.02.2021 kl 12:27 2836

Jeg garanterer når vi har/ hvis vi får 5000 fat om dagen er vi tættere på 3 kr ind 1 kr, det er helt sikkert 👍💰💰

Må give Svartsyn lidt ret, 18.000 lyder helt vanvittigt.
Hvis vi får 2000-5000 fat skal vi vist være mere ind glade.
Vi må se om AC får ret, selvom jeg tvivler, da vil kursen være 7-10 kr og jeg mange mange millionær 😂😂😂😂

Men ja, fremtiden ser mere og mere fornuftigt ud, det var dette jeg håbede på ville ske da vi var tæt på konkurs og kursen var under 4 øre🙏🙏💰💰💰💰
Tingene ændrer sig hurtigt når ting falder i Hak 👍
Finansering bliver ikke et problem 💰
Redigert 06.02.2021 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Stockdance
06.02.2021 kl 13:08 2806

Jeg må høre gjennom intervjuet en gang til for å få bekreftet at det Florida på det engelske forumet sier er korrekt, men dersom de 12000-18000 kommer utenom Tilapia blir regnestykket et helt annet. Dette er vel det de fleste av oss i dag vil sammenligne med feberfantasier, men visjoner er jo også ofte viktige for å ha noe å strekke seg etter.

«Nothing to dislike here Scotchpie, I was also impressed with the recent interview, more so with the declaration of intent to achieve 12,000 to 18,000 barrels a day within 18 months. It was also interesting to see that he intends to achieve this with new acquisitions. if we add the potential of multiple wells on Tilapia that number could be stratospheric.»
Nano Rekyl
06.02.2021 kl 13:35 2774

Jeg vil gjerne legge til om jeg ikke husker feil, rett meg om det er galt! Han sier vel også når TLPA II blir stemplet bør verdien tilsi 3 til 4 pence pr aksje!! Jeg er enig med ham at verdien er langt over dagens kurs og at dette feltet har en stor verdi for ZE. Hva tenker folket?
Svartsyn
06.02.2021 kl 15:31 2659

Helt enig som vanlig Herbius.
Hvis vi får 1000 til 5000 fat olje pr.dag i løpet av 2021,så har vi alle "skutt gullfuglen" Og aksjekursen vil være noe helt annet.
Det ser idag utrolig lysere ut enn for et halvt år siden.
Men vi må ikke miste bakkekontakten helt.
Hvis det bare går i orden i Tunisia, så blir veien videre artig.
Vi må nok smøre oss med tålmodighet, men så lenge det går i riktig retning så nærmer vi oss "noe"
Ha en flott dag alle som en.
Slettet bruker
06.02.2021 kl 17:54 2535

Ja får håpe nyheter kommer løpende sa og at AC virkelig leverer slik han sier i intervju!
God helg alle og måtte vi lykkes om det blir 260-20000 boe/d:)
Slettet bruker
06.02.2021 kl 18:19 2517

AC har lovet gull å grønne skoger i mange år, men ikke oppnåd en dritt. Blir det samme denne gangen tror jeg. Virker som folk her inne tror noen skal gi han veldig lønnsome andeler i olje felt gratis.

Se gjennom hva han har lovet siden 2015 så ser dere hvilken klovn AC er.

https://andreacattaneo.co.uk/media/video-gallery/