REVERSE STOCK SPLIT 03.02.21

Slettet bruker
KOA 02.02.2021 kl 15:24 6268

Spennende i morgen og trur at mange flere internasjonale investorer nå åpner øynene mot KOA

No more Penny stocks!!! :)
Purdey
02.02.2021 kl 15:35 6201

Jeg så et innlegg hvor noen hadde analysert hva som skjer rundt en splitt. Statistikken viste at kursene falt i de fem dagene rundt splitten. altså - de to foregående og de tre påfølgende dagene.

Dette har jo ikke skjedd her. Så dette kan jo bli spennende.
Slettet bruker
02.02.2021 kl 15:43 6135

Den skal raskt opp til ,4 eller 4 NOK som det blir i morgen.. Lykke til...
Slettet bruker
02.02.2021 kl 16:37 5992

Svak dag, den burde gått over 0,35 på dagens melding.
Sølvbuen
02.02.2021 kl 18:48 5642

Imorgen er det spleis og jeg tipper vi snart ser aksjen i 4-5 kroner. Med handel på 250 mill aksjer som idag er PDT med shortposisjon 8,5 mill aksjer solgt på ca 3,20 i tap. Tapet nå er rundt 3 mill nok. Stiger aksjen videre som jeg tror vil de snart måtte kjøpe aksjene i markedet og ta tapet. Da kan det bli stort og aksjen kan dra pent opp. Så lenge stort har vært i pluss har de hatt full kontroll på aksjen og float av aksjer med å være short/long og tilbake daglig. Det er litt verre nå tror jeg. Nå er det PDT som løper etter aksjen. Ikke omvendt. Jeg er optimist
Sølvbuen
02.02.2021 kl 18:52 5601

Short 85 mill av 250 mill aksjer er ca 30% kontroll. Fom imorgen blir short 8,5 mill av 25 mill aksjer i ventet omsetning, ca 30% fortsatt. Nå taper shorten penger
Sølvbuen
02.02.2021 kl 20:11 5215

Ref analysen fra Kepplar etter positivt resultatvarsel sist fredag - Kursmål NOK 0,45 eller kr 4,50 pr aksje (virker beskjedent det også etter min mening)

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/02/7617836/hever-kursmalet-i-kongsberg-automotive-etter-resultatvarsel
egor
02.02.2021 kl 22:44 4704

Tror du bommer litt på %. 85 millioner utgjør ca 0,8 % av samlet aksjeantall.
Sølvbuen
02.02.2021 kl 23:03 4572

85 mill short var før spleis nå med totallt antall aksjer utestående 10,6 mrd dvs 0,8 % som du sier. Men husk at mange aksjer kanskje så mye som 6-8 mrd aksjer ligger fast som langsiktig posisjon for aksjonærene, se de 20 største. Pluss en god del mindre som tidvis ikke blir tradet. Det som trades fra dag til dag er kanskje bare 10-20 % av utestående aksjer. Dvs 1-2 mrd aksjer mx tenker jeg. Vi ser daglig rundt 250-300 mill akjser omsettes som utgjør ca nok 60-80 mill pr dag. Regner du shortposisjon av denne daglige float av aksjer så har du stor kontroll med de 85 mill. Av daglig omsetning så mye som ca 30 % omtrent. Shorter her har nå i 2021 minimum gjort 2 stykk kontrakter, den første med slag rundt 0,40 og tilbakekjøpt rundt 30 øre dvs gevinst rundt NOK 8 mill. Den andre ble gjort 21.1.2021 rundt nok 0,32 og er nå i tap med ca 2-3 mill. Jeg mistenker også at de ligger long/short flere ganger daglig/ukentlig uten at det synes som endring hos Finanstilsynet. Kjøper du 10 mill aksjer om morningen og selger de om kvelden er du netto null om kvelden. Gevinsten er kanskje 100-200-300 tusen kroner hvis du klarer å handle innen spread ila dagen. Mistenker at dette skjer i KOA. Fordelen er bedre likvidtet i aksjen. Ulempen er høy volatilitet pga. kortsiktig trading /manipulasjon.
Sølvbuen
02.02.2021 kl 23:10 4528

Jeg tenker også at dette påvirker langsiktig verdsettelse av selskapet ettersom høy volatilitet gir økt diskonteringsrente dvs lavere Nåverdi
!
Murofen
03.02.2021 kl 16:44 3637

Hvordan er stemningen i shorterleiren i dag tro?
Sølvbuen
03.02.2021 kl 18:43 3395

Gjentar denne her selv om jeg har skrevet denne på en annen lenke også. Shorten på 85 mill aksjer fra PDT består og slik jeg oppfatter dette så er det 2 amerikanske hedgefond som herjer med oss i KOA. Det er Citadel og PDT som i desember og januar har hatt 7-8 SHORTkontrakter for tilsammen ca 383 mill aksjer. Pr. nå løper fortsatt 1 kontrakt for SALG fra PDT pr 21.1.2021 solgt 85 mill aksjer. Dette er såkalte Hedgefond / Kreative Finansspekulanter som aldri bidrar i emisjoner og utvikler foretakene de investerer i men kun spekulerer og har et formål kun; Tjene penger til eierne med minimum av risiko. De finner seg et bytte typ KOA og gjør øvelser/herjinger som dette via såkalt finansiell engineering/derivative instrumenter/opsjoner/futures som hva en slik short de facto er. Flere kontrakter er kommet til forfall trolig med gode gevinster siste 2 mndr. Pr nå er siste kontrakt i minus tipper jeg pga kursøkningen siste dagene. Det er kun en ting å gjøre med dette og det er slik Reddit klarte med suksess i Gamestop - få kursen krftig opp. Da brenner de pengene dvs at vi tar det som ligger i potten nå/kursøkningen i selskapet siste året. I Gamestopp gikk det vel noe langt og man hauset for mye. I vårt tilfelle har vi et selskap som vi mener er verdt 5-10 kroner pr aksje men kun 30-50 % er reflektert i kursen nå. Det er ille for aksjonærmassen. Hedgefondene/Gribbene ved matfatet her herjer med oss hver dag - ligger i utgangspunktet SHORT og ønsker kursen i Dass (i realiteten) pga da oppnår de max gevinst for minst/ingen innsats. Dvs verdiskapningen etter emisjonen i sommer forsvinner fra være lommer til Gribbene. Hedgefondene ønsker/ tenker ikke Corporate development dvs utvikling av aksjonærverdier. De er kun ute etter å kappe sin del av kaken, dvs destroy of corporate and shareholders values. De veksler mellom å være SHORT i utgangspunktet med en stor del av fri float på daglig aksjeomsetning, stiller nok toveispriser og skremmer vekk kjøpere (Typ: 3,60 Kjøp 20.000 aksjer & 3,70 Salg 500.000 aksjer . Pluss 1mill aksjer Salg 3,80 osv. oppover ) På den måten blir de av og til solgt på og blir Long men disse aksjene blir de senere kvitt med gevinst slik aksjen har utviklet seg. Netto er posisjon ved dagens slutt hele tiden 85 mill aksjer og kontraktene rulleres/forlenges hele tiden. Dvs kursøkning og Høy/lav kurs gjennom dagen 3 øre før spleis og nå kanskje 30 øre etter. På den måten er de Long/Short og manipulerer kursen primært ned kontinuerlig. Hvem vil kjøpe når du ser en stor post er for salg ? Noen men mange vegrer seg ...
KOA er ett av Oslo Børs selskapet med høyest volatilitet daglig/ukentlig/månedlig og hvorfor ? Jo pga at vi har aksjonærer og shortere som forsøker å karre til seg verdiene på denne måten. Dette er enkelt sagt Amøber/Åtseldyr som det heter i DYRERIKET, dvs Gribber og de trenger vi ikke. Konsekvensen er lav/lavere verdsettelse i aksjen, er min overbevisning.
Vårt svar må bli å få inn flere aksjonærer med større penger og få aksjekursen/verdien opp til et mer korrekt nivå , da taper de penger. Volatiliten synker og de finner seg et annet objekt.
Les aksjonen som nå pågår i Rec Silicon. Der har noen skjønt dette og forsøker og gjøre en ærlig innsats ! Tidlgere har disse folkene blant gjort samme i Norwegian Airlines og flere Fredriksen selskaper. La oss kjøpe og slå tilbake så verdiene blir hos aksjonærene som har skutt inn penger i dette !!
telefusken
03.02.2021 kl 19:24 3266

Send heller vreden din til rette vedkommende.

“Most of the companies that we’ve invested in and that are in our portfolio today are under-researched and under-covered,” said Firas Abi-Nassif, another Teleios co-founder. Finding a company “really under the radar screen of most investors . . . gives us an edge”, he added."

https://finansavisen.no/forum/thread/12824/view/342913

Du får gjøre som Teleios gjorde for fem år siden. Tromm sammen minst 5% av kapitalen og krev EGF og nytt styre.

Nå hadde de muligheten til å få en mer realistisk kurs på selskapet. De valgte å spleise 10:1. Kursen er fortsatt på lommerusknivå, og langt unna noe man forventer for et industriselskap, men helt OK hvis man ikke vil bli lagt merke til. Det er mange som ikke får kjøpe noe med så lav kurs. Hvorfor valgte de ikke 20:1, 30:1 eller enda mer?
Sølvbuen
03.02.2021 kl 19:38 3193

Jeg er ikke uenig i det du sier der mht spleisen forsåvidt. De kunne valgt 1:1000 for meg. Spiller ingen rolle. Nå kunne vi aksjonærene foreslått noe slikt så hvorfor gjorde du ikke det om du mener det er tingen ? Poenget mitt er ikke å angripe den største aksjonæren vår nemlig Telios i Sveits. Det er derimot PDT og Citadel begge amerikanske jeg angriper. Nå er forsåvidt Shortsalg lovlig men det det er ikke dermed sagt dette skjer på en fair og god forretningsmessig måte. Mange av disse er kortsiktige og ikke opptatt av underliggende drift, i min forståelse.Er det en kobling mellom PDT/Citadel og Telios mener du ?
telefusken
03.02.2021 kl 21:01 2945

Jeg solgte alt for mer enn ett år siden, så jeg har ikke stemmerett der. Det betyr ikke at jeg ikke er interessert selskapet, men jeg avventer inntil det er mer synlig hvor veien videre faktisk går. Jeg har ikke hastverk.

De siste fem årene har i ale fall vist helt tydelig at Teleios ikke har.hatt den minste interesse i å få noen form for positiv oppmerksomhet rettet mot KOA. Det de har kommet med, har vært minimumsløsninger. Den gangen hvor børsen fortsatt viste deler av handelsloggen var det helt tydelig at det ble flyttet aksjer frem og tilbake mellom MSI i UK og USA, og det er de som tar vare på de fleste aksjene for Teleios. Det ser du veldig fint på topp-20, for det er ingen andre som kan pakke inn mer enn 20%.

Min holdning er at Teleios er aksjonærfiendtlige, og da er det veldig lett å tenke tanken på at noen har tenkt litt høyt. Det kan ikke bevises, men det er noe som ikke lukter godt rundt hvordan KOA drives.
G-Aksje
03.02.2021 kl 21:48 2755

Når en investerer er vel målet for de aller fleste å øke sin kapital. Det er hovedsaklig to måter å gjøre det på, økt kurs og påfølgende salg eller utbytte. Kan ikke skjønne annet enn at Teleios som majoritetseier må ha mål om å gjøre KOA til et utbytteselskap. De kan selvsagt også drive aksjonærfiendtlig ved å ri to hester samtidig, eks. ved å være delaktig i shorting på en eller annen måte.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 23:02 2486

Vet ikke hvilken regnemetode du bruker. 85 mill aksjer utgjør rundt 8,5 % av totalt antall aksjer eller hur ? da går vi videre. kursen gjør det samme, uansett om vi regner vekk noen ganger og at det kan få konsekvenser.
Redigert 03.02.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
Sølvbuen
03.02.2021 kl 23:22 2371

Man regner shortposisjon av antall aksjer omsatt pr dag dvs tilbud/etterspørsel pr dag såkalt FLOAT. Idag var det 27 mill aksjer omsatt dvs at de kontrollerer dette ganske heftig når de har en short på 1/3 del av dette dvs drøye 30%. Bare psykologien i dette gjør som vi ser her på forumet noe med viljen og evnen til å ville kjøpe mer aksjer. På 2 mndr har de lekt seg med nesten 400 mill aksjer vi kan se. I praksis mange ganger dette fordi de trader aktivt. Som jeg sier de har tilgang på handlesystemer som en liten investor ikke har. Ønsker de å selge litt til etter å ha shortet , gjør de det enkelt innenfor dagen. Kjøper tilbake om ettermiddagen hvis kursen er lavere. Nettoposisjon er da uendret ved dagslutt. Er nettoposisjon økt så melder de det som et tillegg evt. Idag var forskjell høy/lav kurs 25 øre eller 7 % av kursen. En småinvestor får ikke solgt aksjer på den måten fordi du må ha aksjene tilgjenglig. Kort og godt manipulerer og bestemmer disse dette kortsiktig nå. Vi har bare en mulighet som er å få kursen opp. Holde på aksjene våre og gjerne kjøpe mer. Da går prisen opp. Da taper de penger og kjøper tilbake. Kursen går da ytterligere opp. På disse kursene gir vi i praksis fra oss 50 % av Kronestykkene, tenker jeg. Mine aksjer selges ikke her til nåværende kurs.