SOFTOX- Skal Softox bli en del av løsningen mot Corona

focuss
SOFTOX 02.02.2021 kl 17:53 23669

Det dukker stadig opp nye mutasjoner av Covid viruset med bekymringer knyttet til vaksiners effektivitet mot disse. Noen av disse nye variantene smitter lettere enn orginal viruset og noen skal man visstnok også bli sykere av (det brasilianske). Situasjonen er ganske så ille flere steder i verden og det kan bli verre før det blir bedre. Lyspunktet er Israel hvor halve befolkningen allerede er vaksinert.

Må si jeg er veldig spent på hva SoftOx sin enkle, men jeg vil si geniale løsning kan komme til å bety i kampen mot Corona. Det kan bli alt fra ingenting til helt avgjørende mye for å bekjempe pandemien. Prinsippet er å tilføre slimhinner i nese lunger forstøvet Safedes ved hjelp av spray/inhalator. Vi vet at på overflater så dreper Safedes virus og bakterier på sekunder. Viruset kan gjerne mutere så mye det vil, Safedes dreper det på sekunder uansett.
Foreløpig er teknologien testet på minigris for å sjekke doser som slimhinner ikke tar skade av. SoftOx er godt fornøyd med resultatene og planen er nå å starte studier på mennesker i 2Q i år. Ikke lenge til det.

Når man kommer med så enkle løsninger som dette så er det lett og ikke ta det seriøst, det er jo på en måte å gjøre narr av hele legemiddel industrien. Uansett, den danske professoren som er faglig ansvarlig er bombesikker på at dette vil være løsningen på pandemien, og også andre virus bakterier som måtte dukke opp.
Det enkle er noen ganger det beste og noen ganger må man utenfor boksen for å finne den gode løsningen. Spennende blir det? Hva er det økonomiske potensialet? Det gidder jeg ikke ofre en tanke. Det sier seg selv at det er mer enn hva noen trenger.
focuss
02.02.2021 kl 18:15 10178

Det er bare å nyte

- SoftOx closer to a possible breakthrough in the fight against COVID-19
The Danish Medicines Agency has given its recommendation for further development of the SoftOx inhalation solution for the treatment of respiratory infections, including COVID-19.

The SoftOx Inhalation Project aims to develop an inhalation solution for the treatment of respiratory infections. This has the potential to be a breakthrough in the treatment of respiratory infections including Covid-19 infections. Following a scientific advisory meeting with the Danish Medicines Agency, a favorable development path has been suggested to be able to start testing in humans as soon as possible.

- It is now expected that the first studies in humans can start as early as the second quarter of 2021. SoftOx will therefore immediately start preparations to provide the necessary documentation that involves further safety studies in animal models, says Geir Almås, CEO of SoftOx Solutions.

- The need for new solutions treating respiratory tract infections is significant, this is a market which with conservative estimates for the EU and the US is approximately 12 billion USD. The number can probably be doubled looking in a global perspective, continue Almås.

This technology is unique, it is simple, exceptionally effective and does not trigger resistance. The effect is also independent of possible new mutated variants, as recently reported for the Corona virus.

- My team and I believe that we are facing a breakthrough in the treatment of difficult infections, both viral and bacterial. We have tested SoftOx solutions in the respiratory tract and we see that this can be an important treatment principle that can help fight the ongoing pandemic and future epidemics and pandemics ", says Professor of Microbiology and trial leader Thomas Bjarnsholt at the University of Copenhagen.

https://newsweb.oslobors.no/message/516163

Redigert 02.02.2021 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2021 kl 19:43 10012

Det er bra du minner oss på potensialet i denne aksjen slik at vi aksjonærer klarer å holde motet oppe:)

Men må si engasjementet rundt denne aksjen har falt kraftig, ikke så mange småaksjonærer som er med lenger virker det som:)
Redigert 02.02.2021 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.02.2021 kl 19:53 10037

Åpenbart, men er viktig å minnes på potensialet her.
focuss
02.02.2021 kl 20:28 9985

Gammel og god. Ikke for gammel til å være relevant. Tvert i mot den sier det som skal sies om hvor vi er nå.
rvmossi
02.02.2021 kl 21:36 9876

Greit med en påminnelse! Sitter tungt lastet i Softox, og vurderer å øke betraktelig i Q1. Oppsiden har potensialet til å bli astronomisk, og med dagens kursnivå ser jeg svært liten nedside. Lykke til medaksjonærer!
Kruttgubben
02.02.2021 kl 21:41 9869

Det kommer til å koke i aksjen når temperaturen kommer opp igjen:-)
Ledelse utøver opsjonar ser vi av melding i kveld og det er positivt. Blir nesten som innsidekjøp om de ikke selger med en gang.
Så trot ikke det er lenge før kursen begynner å sige oppover nå.
Gullit
02.02.2021 kl 21:47 9846

Det ble for mye om og men med softox.... kommer nok ingen vei med dette, sårbehandling kan de kanskje få til om noen år.. eg melder pass ...
bj111
02.02.2021 kl 21:55 9814

Greit nok at de utøver opsjoner men har normalt ikke noen betydning for kursen da det er ventet at de ville gjøre det. Kursen er høyere enn pålydende og opsjoner løper på et tidspunkt ut om de ikke utøves.

Kommer vel noe annet som kanskje får fart på kursen snart.

Kommer vel og noen insidesalg etterhvert om noen ikke har penger til å betale skatten for 2020. Det er og noe som ikke burde ha betydning da det er forventet men ofte så har det jo betydning dessverre. Mat for baisserne er det iallefall.
Aaleby
02.02.2021 kl 22:11 9760

Som er en av grunnene til at flertallet ikke tjener penger på børsen; manglende stamina. Markedspenetrasjon tar tid. Helt uavhengig av om selskapet heter Softox eller noe komplett annet.

2020 blir uansett som en litt stusselig forrett å regne kontra det vi har i vente. Grunnmuren til Softox er satt. Fremover kommer vegger og tak på plass, og da blir det vesentlig lettere å synliggjøre potensialet for flere enn kun menigheten.
Redigert 02.02.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
bj111
02.02.2021 kl 22:29 9710

Om fler hadde spurt seg selv hvorfor de kjøper en aksje og når de så har kjøpt og tvilen knuger igjen gått tilbake til det opprinnelige spørsmålet. Sett om det fortsatt er gjeldende før de selger så hadde nok flere tjent penger på aksjer. Når det kommer til farma aksjer er det kanskje viktigere enn andre sektorer ettersom det gjerne er noe som skal komme som er årsaken til at man kjøper. Det som ofte utløser en tvil er at det man kjøpte for ofte tar lengre tid enn hva man så for seg da man kjøpte. Men grunnen til at man kjøpte er fortsatt der.

Det Aaleby skriver er helt rett men det er veldig vanskelig å si noe om når markedet virkelig ser potensialet i et selskap og setter i gang en reprising. Må som regel noe konkret på bordet først f.eks selskapet blir lønnsomt eller noe som endrer et marked f.eks inhalatoren om de skulle lykkes med det.

rvmossi
02.02.2021 kl 23:04 9623

Godt sagt.
marho
03.02.2021 kl 09:35 9277

Flotte nyheter nok engang. De leverer gang på gang nå. Synd ikke markedet helt tar dette innover seg. Men de blir nok løpende etter hvert tenker jeg.
Springer
03.02.2021 kl 09:44 9237

Tror ikke markedet (retail) har fått med seg det lave antall aksjer i selskapet. Priset til litt over 500 mill.
Et utrolig billig lodd med store vinnersjanser.
olemt
03.02.2021 kl 10:05 9175

Nytt joint venture startet opp som skal produsere softmist-enheter:

https://www.recipharm.com/press/recipharm-and-medspray-launch-resyca-joint-venture-exploit-novel-softmist-technology

Den tekniske løsningen for å levere softox luftveis-desinfeksjon finnes og er rimelig.

focuss
03.02.2021 kl 11:36 9035

Olemt
Flott dette. Ellers så tenker jeg at det bør ikke være noen grunn til at Safedes ikke skal virke på slimhinner når det virker på andre overflater. Spørsmålet må være: Tåler slimhinnene det? Der er Softox godt i gang og har vist at slimhinner på minigris tåler det godt og det skal være likhet på slimhinner på minigris og mennesker. Ellers så er det interessant å merke seg at både det amerikanske og det norske forsvaret er interessert i Softox. Tror en melding om oppstart på kliniske studier på mennesker lett kjører aksjen over 100 kr.
olemt
03.02.2021 kl 13:20 8864

Jeg forsøker å vise at leveringsteknologi for bruk på mennesker allerede finnes. Så dette med at mennesker kan inhalere desinfiserende midler er absolutt noe som har noe for seg. Det kan bli like vanlig å gjøre det daglig som å gå med maske i Asia.
Fjellheim
03.02.2021 kl 13:25 8853

Enig focuss. Det skal mindre til før denne fyker over 100. Billig selskap med et fantastisk potensiale ! Helt utrolig.
focuss
03.02.2021 kl 13:26 8852

Og det er leveringsteknologien som kan levere safedes til pasientenes slimhinner.
Trainspotter
03.02.2021 kl 14:03 8817

Jeg ser denne militære interessen for SoftOx sitt middel til sårbehandling som en tegn på en stille revolusjon innen biofilm infected wound care. Behovet worldwide er enormt og for militæret er behovet akutt i tillegg og SoftOx vil derfor ha en betydelig taktisk effekt, som nok er grunnen til interessen.

Jeg kjøpte ifjor noen aksjer i SoftOx bl.annet pga beskrivelsen de gav på sår som ikke gror, samt av hvor ENORMT behovet er verden over. Før jul fikk jeg invitasjon til å investere i Inotec AMD Ltd, et Cambridge University spin-off selskap som over flere år har utviklet, og ifjor begynte å selge, et medical device som tilfører ren oksygen til sår som ikke vil gror: "NATROX® Oxygen Wound Therapy System is a class II medical device licensed under Medical Device Directive 93/42/EEC."
https://www.natroxwoundcare.com

NATROX metoden kan ikke sammenlignes med infeksjonsfjerneren til SoftOx, men det bekreftet hvor stort og ikke minst umettet(!) wound care behovet er, så det var ikke vanskelig for meg å beslutte å investere i Inotec. Natrox systemet kom allerede i salg ifjor mens Almås i SoftOx mener pr. idag at "tre år er realistisk for å utvikle infeksjonsfjerner for bruk i kroniske sår. I den første fasen tester vi dette ut på dyr for å finne de riktig dosene og at de er effektive. Det har vi klart med god margin uten å skade sårhelingen."
https://www.ao.no/norsk-verdenssensasjon-skal-revolusjonere-behandlingen-av-infeksjoner/s/5-128-12994

Dermed er jeg via Inotec allerede inn i dette markedet mens forhåpentligvis SoftOx produktet vil kunne "overta" om 3 år når de er klare. Innen 2 – 3 år håper Inotec-styret at selskapet ihht. exit strategien er solgt til en av de store aktørene i dette markedet, så min timing for "overgang" til SoftOx virker glimrende.

redigering: rettet opp url
Redigert 03.02.2021 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
focuss
03.02.2021 kl 14:47 8974

Trainspotter
Takk for flott innsiktsfullt innlegg og det virker jo som Softox har noe å bidra med som militæret både i USA og Norge ser viktigheten av.

Selv ser jeg mest frem til at mennesker rundt hele verden kan gå på apoteket å kjøpe en Softox inhalator/ spray som kan benyttes umiddelbart man er redd man kan være smittet av Covid-19 eller andre virus.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 15:05 8954

Men utrolig salgsvilje...

Lås ned aksjene, ikke la de ligge i ordreboken, du hjelper bare de som vil ha fler. La selger siden være syltynn - og HOLD så er vi snart tresiffret og videre .

LA de andre få litt F O M O !
focuss
03.02.2021 kl 15:12 8941

Føler meg overbevist om at markedet ikke tar SoftOx sin Covid-19 løsning seriøst. Hadde det gjort det hadde kursen vært 3-4 ganger høyere. Markedet er ikke bedre til å tenke utenfor boxen enn andre. Den som ler sist ler best.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 15:56 8852

Men SWIS er vel ikke 3 år frem i tid, kan vel forvente noe nytt der snart ?

Aaleby
03.02.2021 kl 16:45 8781

SWIS bør være på markedet relativt tidlig første halvår 2022.
Trainspotter
03.02.2021 kl 17:11 8734

Det er ikke jeg som påstå at det tar 3 år. Jeg gjentok kun hva pressen refererte for en måned siden at Almås sa:

"Tre år

– Hva snakker vi om av tidsforløp, når kan den nye fjerneren [SoftOx Wound Irrigation Solutions "SWIS"] være klar i markedet?

– Jeg mener tre år er realistisk for å utvikle infeksjonsfjerner for bruk i kroniske sår. I den første fasen tester vi dette ut på dyr for å finne de riktig dosene og at de er effektive. Det har vi klart med god margin uten å skade sårhelingen."

https://www.ao.no/norsk-verdenssensasjon-skal-revolusjonere-behandlingen-av-infeksjoner/s/5-128-12994
Aaleby
03.02.2021 kl 17:17 8720

Det er biofilm-eradicatoren som er antatt ferdig i 2023. Selve stjernen i produktporteføljen til Softox. Kan bli enormt stort og fase 1 studie vil bli påbegynt i år eller neste år i samarbeid med blant annet det amerikanske forsvaret.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 17:24 8695

Ting sauses sammen, vil anbefale ferskinger å lese gamle meldinger, såpass bør man ta seg tid til.

https://newsweb.oslobors.no/message/515709
Dette vil jeg også tro er høyst aktuelt for Forsvaret.
Redigert 03.02.2021 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 17:48 8649

Noen som har en anelse om hvor lang denne studien er? Startet i November så bør jo være godt igang:)
Trainspotter
03.02.2021 kl 18:08 8647

Enig i at 3 år kan kan høres lenge ut, særlig dersom vi lytter til den samlede retorikken rundt denne saken, da kan man få inntrykk av at markedslansering ligger rett rundt hjørnet.

Men jeg vil ikke uten videre bare anta at Almås-uttalelsen i artikkelen jeg refererte til er en trykkfeil. I børsmeldingen https://newsweb.oslobors.no/message/515709 står det kun at det kliniske studiet for sårskyll er "godkjent og klart for oppstart". Det star ingenting der om estimert tid før produktet er godkjent og klart for salg.

En annen ting jeg har merket meg er at i dagens børsmelding så sies det at SoftOx og Forsvarets forskningsinstitutt arbeider med mål om å signere en 3-5 årig samarbeidsavtale for å tilpasse de sivile produktene selskapet utvikler til anvendelse for militære formal. At denne avtalen er såpass lang (3-5 år) gir i hverfall meg enda en indikasjon på at de tar høyde for at det sansynligvis tar 3 år å utvikle sårskyllproduktet (som jo er produktet som har lengst tid igjen før godkjenning).

Men for all del, jeg ville absolutt ikke ha noenting imot at hele dette kliniske studiet var ferdig i løpet av ett år eller to!
Aaleby
03.02.2021 kl 18:30 8614

Altså, siste fase før godkjenning er godt i gang og forventes avsluttet rundt juni 2021. Altså i år. Deretter handler det kun om å få produktet endelig godkjent før det er klart for markedet. Som vil si sent 2021 eller mer sannsynlig; tidlig 2022. Du må gjerne kverulere mot bedre vitende, men det blir ikke mer korrekt av den grunn.

Biofilm-eradicatoren derimot, da snakker man et mer komplekst utviklingsløp med forventet endelig godkjenning om et par år, tidligst.
Spartan
03.02.2021 kl 19:37 8595

Driver folk på med denne aksjen enda?

De klarer ikke å utvikle selv enkle produkter som desinfeksjon til å ha et godt salg, i et pandemiår.

De kjører emisjon etter emisjon når kassen er tom. Ofte på oppgearet kurs etter spekulativ nyhet sluppet i forkant.

Dette må være en skikkelig drittaksje å sitte i når covid nå går mot slutten, skal nok halvere seg i verdi i løpet av året.
Grylls
03.02.2021 kl 19:43 8606

At du kan være negativ til selskapet er helt i orden, men å få det til å være negativ at de gjennomfører rettet emisjon på høyest mulig kurs sier litt om nivået. Det var for øvrig stor interesse for forrige emisjon, gjort på høyere kurs enn noen gang tidligere. Velkommen når du ser lyset.
focuss
03.02.2021 kl 19:56 8591

Skulle gjerne hatt en inhalator og en sprayflaske med Safedes i skapet om jeg skulle ha mistanke om at jeg hadde blitt Covid smittet. Det tror jeg rundt 8 milliarder andre mennesker også gjerne skulle hatt. Men da hadde Covid blitt utryddet. Da er det greit at det også virker på alle andre virus og bakterier. Så er det slik at det er ikke noe spørsmål om det virker. Det vet vi. Det er videre testet på minigris. Ingen skade på slimhinner. Hva er problemet? Mangler det potensiale?
Slettet bruker
03.02.2021 kl 20:45 8621

Ser du fortsetter med å sause sammen ting, forstår du ikke, eller gjør du deg bare mindre begavet ? Vil på nytt oppfordre deg til å lese tidligere meldinger. Ellers registrerer jeg at en av sauene til Hammers er tilbake i kjent stil, det er bra, da vet vi at flere er på tur inn, men mine aksjer får dere ikke, samme hvor underholdende dere er ;-)
Redigert 03.02.2021 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
03.02.2021 kl 21:12 8553

Kjekt det blir litt diskusjon og fart rundt Softox igjen:-)