SOFTOX- Skal Softox bli en del av løsningen mot Corona

focuss
SOFTOX 02.02.2021 kl 17:53 23735

Det dukker stadig opp nye mutasjoner av Covid viruset med bekymringer knyttet til vaksiners effektivitet mot disse. Noen av disse nye variantene smitter lettere enn orginal viruset og noen skal man visstnok også bli sykere av (det brasilianske). Situasjonen er ganske så ille flere steder i verden og det kan bli verre før det blir bedre. Lyspunktet er Israel hvor halve befolkningen allerede er vaksinert.

Må si jeg er veldig spent på hva SoftOx sin enkle, men jeg vil si geniale løsning kan komme til å bety i kampen mot Corona. Det kan bli alt fra ingenting til helt avgjørende mye for å bekjempe pandemien. Prinsippet er å tilføre slimhinner i nese lunger forstøvet Safedes ved hjelp av spray/inhalator. Vi vet at på overflater så dreper Safedes virus og bakterier på sekunder. Viruset kan gjerne mutere så mye det vil, Safedes dreper det på sekunder uansett.
Foreløpig er teknologien testet på minigris for å sjekke doser som slimhinner ikke tar skade av. SoftOx er godt fornøyd med resultatene og planen er nå å starte studier på mennesker i 2Q i år. Ikke lenge til det.

Når man kommer med så enkle løsninger som dette så er det lett og ikke ta det seriøst, det er jo på en måte å gjøre narr av hele legemiddel industrien. Uansett, den danske professoren som er faglig ansvarlig er bombesikker på at dette vil være løsningen på pandemien, og også andre virus bakterier som måtte dukke opp.
Det enkle er noen ganger det beste og noen ganger må man utenfor boksen for å finne den gode løsningen. Spennende blir det? Hva er det økonomiske potensialet? Det gidder jeg ikke ofre en tanke. Det sier seg selv at det er mer enn hva noen trenger.
Normalone
03.02.2021 kl 23:15 7024

Liker virkelig det jeg ser i Softox om dagen - dagens børsmelding vil spare selskapet for FoU kostnader, samtidig som at det vil generere inntekter gjennom fremtidig avtaler. Tror ikke det er mange som forstår betydningen av denne avtalen - og ikke minst samarbeidet Softox har inn mot det amerikanske forsvaret. Tenk over at kursen ikke er noe høyere i dag, selv etter EU godkjenning, fast track (SIS), oppstart av siste fase i Swis 2, flere distribusjonsavtaler, avtale (+ støtte) med det amerikanske forsvaret mv.... Jeg tror dagens børsmelding bare er starten på en rekke nyheter som kommer denne våren - og når SP1 tar opp dekning, skal det ikke mye til før kursen passerer kr 100. Tenk at kursen i dag er nesten halvert sml med ATH...
Slettet bruker
04.02.2021 kl 00:52 6983

Snart kommer analyse fra SB1, hvor er du da ? Jeg hører oksene komme.....
Fevang
04.02.2021 kl 01:05 6972

Husker ikke helt, men skal det ikke komme en rep-emisjon her snart? Noen som vet??

Kanskje det som holder kursen nede.

Edit
Fant det selv- rep-emi på 10 mill kroner. Men når er den??
Redigert 04.02.2021 kl 01:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:25 6622

Det blir smuler for hvermansen, så det er lite relevant når vi vet hvilke nyheter som er like rundt hjørnet. Du har vel husket å lese deg opp Fevang ?
Redigert 05.02.2021 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2021 kl 13:21 6396

Ja, blir ikke så mange emi aksjer på hver.

Men alt hjelper når den starter å gå...

Om du holder på aksjene !

Nå gjelder det å holde. Og ikke legg de ut i ordrebøkene, vi har sett soft hoppe 10-20kr på melding . Surt å dette ut rett før oppgang.
Bliss
08.02.2021 kl 12:29 6220

Som Softox aksjonærer har vi spennende tider foran oss med gode muligheter til storstilt suksess, spesielt for inhalatoren mot luftveisinfeksjoner og for oppløsningen mot biofilm, resistente bakterier, pluss, pluss.
Hvilke kurstriggere forventer dere vil komme først, og omtrent når?
Noen som har tanker om dette?
focuss
09.02.2021 kl 09:06 6044

Spennende fra Q4 rapporten

Positive results from SoftOx Inhalation Solution (SIS)
When it comes to our R&D activities, we have further confirmed that SoftOx Inhalation
Solution (SIS) is well tolerated and does not cause significant side effects in chosen therapeutic
doses. Everything is now well prepared for further investigation and for us to prepare for the
first-in-human clinical study starting in March. Now, our R&D department works intensively
to move this process forward as quickly as possible. This could be a paradigm shift in how to
treat all types of respiratory infections. It will contribute to reduced antibiotic use and will also
be assessed in treatment of COVID-19 patients e.g. as first line defence to avoid any possible
shutdowns in the future. A product like this can be an important supplement to vaccines and
the medical armamentarium.
bj111
09.02.2021 kl 10:02 5903

Ser ikke ut til at rapporten falt i god jord. Hva var overraskelsen her?
Springer
09.02.2021 kl 10:14 5886

Burn rate
rvmossi
09.02.2021 kl 10:16 5922

Utsettelse av EU var heller ikke noen høydare.
bj111
09.02.2021 kl 10:17 5921

Springer skrev Burn rate
Ja de bruker mye penger og tjener så og si ingenting. Når kommer det inntekter er kanskje jokeren her som mange lurer på.
Bullen
09.02.2021 kl 10:42 5857

På med de lange brillene, enten har man tro på produktene eller ikke. Ut i fra historikken kommer det alltid en glad melding som løfter aksjen.
Redigert 09.02.2021 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
bj111
09.02.2021 kl 11:13 5791

Joda men finansiell situasjon har det i mange tilfeller vist seg dumt å se bort fra. Flere selskaper innen farma på Oslo Børs som ikke har levert enn de som har levert. Sikkert ikke populært å påpeke det.

Men jeg tok nå en liten post her i dag så ikke noe i veien med troen på sikt.
Bullen
09.02.2021 kl 11:27 5755

Denne rapporten er fersk vare som alt annet. Kjøpte også litt i dag. Kommer sikkert en emisjon til i løpet av året..... men slik er det jo med de fleste aksjer
HP17
09.02.2021 kl 15:28 5603

Pengene renner ut av Softox i et stadig større tempo.
Selv har jeg troen på produktene og Softox på litt lengre sikt, men på kort sikt ser det ikke så lystig ut og Softox trenger all den tilførsel av kapital som selskapet kan få fremover Det er bare å få kjørt reperasjonsemisjonen nå og så må nok selskapet kjøre en ny emisjon til høsten for nå renner millionene raskt ut. Har ikke selskapet kontroll over kostandene?

Driftsutgiftene har samtidig vokst til 22,7 millioner kroner (fra 6,9 millioner) i fjerde kvartal, og resultatet før skatt landet på minus 20,5 millioner kroner. Det er opp fra underskuddet på 6,7 millioner i 2019.https://aksjelive.e24.no/

SoftOx Solutions AS - Information regarding the repair offering
With reference to the EGM on 4 January 2021, where the EGM resolved to carry out a repair offering towards eligible shareholders as of 16 December 2020 (as registered in the VPS on 18 December 2020) who did not participate in the private placement.
The subscription period for the repair offering is expected to commence on or around 17 February 2021, and otherwise on the terms and conditions resolved by the EGM. https://newsweb.oslobors.no/message/524185

Bullen
09.02.2021 kl 15:47 5674

Har også tro på produktene på lengre sikt. Da er det sikkert smart å kjøpe nå før ¨lengre sikt¨ er der
Slettet bruker
09.02.2021 kl 16:06 5736

Ikke lenge til Mars, jeg sitter rolig sammen med de på topp. Analyse fra SB1 blir spennende.

Positive results from SoftOx Inhalation Solution (SIS)
When it comes to our R&D activities, we have further confirmed that SoftOx Inhalation
Solution (SIS) is well tolerated and does not cause significant side effects in chosen therapeutic
doses. Everything is now well prepared for further investigation and for us to prepare for the
first-in-human clinical study starting in March. Now, our R&D department works intensively
to move this process forward as quickly as possible. This could be a paradigm shift in how to
treat all types of respiratory infections. It will contribute to reduced antibiotic use and will also
be assessed in treatment of COVID-19 patients e.g. as first line defence to avoid any possible
shutdowns in the future. A product like this can be an important supplement to vaccines and
the medical armamentarium.
Redigert 09.02.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Bullen
09.02.2021 kl 16:26 5705

Aksjen har vært på ca 112 i mai 2020 og det er ikke basert på inntekter, men på tro og håp om eventyrlig avkastning i fremtiden. Det kommer til å gjenta seg.
bj111
09.02.2021 kl 16:37 5758

Det var en vanvittig hype den gangen noe jeg tror alle kan være enige om enten man har aksjer i Softox eller ikke. Jeg var med på den hypen som en blind høne, skjønner ikke den dag i dag hvordan jeg kunne tråkke i den fella som var så åpenbar men man kan tro man har lært og alikevel tråkker man feil.
At kursen går opp dit igjen er mye mulig og lykkes de med noe av det de har på gang så er det svært sannsynlig men denne gangen blir det forhåpentlig med et fundament som er skikkelig og ikke luft som det var i fjor.
Billyjojimbob
09.02.2021 kl 17:46 5684

Fremtiden som gjelder her,historisk swinger,skuffer sikert ikke med det fremover heller,produktene holder høy klasse 👍
bj111
09.02.2021 kl 19:12 5616

Vårens store swing hadde ikke noen rot i produktene men ren skjær dumskap skapt av en drøss med aksjonærer som trodde på St-Hans nissen. Jeg kan kalle det dumskap for var selv med å produserte haussepiss over en lav sko og trodde på det😂 men morro var det😂
Grylls
09.02.2021 kl 19:57 5551

Cash burn er helt klart bekymringen, og foreløpig har de ikke klart å guide noe konkret salgsmål heller, annet enn at de nevnte ved presentasjonen av Q3 at de planla å ha nok salg til å dekke forskning innen 2022. Da tror jeg de må fart på salget i utlandet så fort formell godkjenning er i orden og med forutsetning om at de vinner HINAS-anbudet.

Nå får de litt ekstra kapital inn i form av rep-emi og en tilsvarende aksjeutstedelse til de ansatte på samme vilkår, så der drar de vel inn 5+ mnok om jeg ikke tar feil i farta.

Kjøpte selv litt i dag, for den skal nok opp og nikke på 70 igjen om ikke altfor lenge.
Slettet bruker
10.02.2021 kl 08:54 5282

Noen som tror at COVID-19 snart er historie ?

- Umulig å vite hvor lang tid det kan ta

På tirsdagens pressekonferanse fikk Tegnell også spørsmål om nyhetsbyrået Bloombergs opplysninger om at vaksinering kan ta sju år dersom 70 prosent av verdens befolkning skal vaksineres. Han svarte at det er vanskelig å bedømme når pandemien er over og at vaksinetempoet ikke har vært så høyt som håpet.

Nettavisen ba assisterende helsedirektør Espen Nakstad kommentere det samme spørsmålet og si når vi kan regne med å bli ferdig med koronapandemien.

- Det er usikkert om vi vil oppnå tilstrekkelig flokkimmunitet til at koronaviruset ikke lenger klarer å spre seg i Norge. Det avhenger av at vaksinenes effektivitet og hvor mange som takker ja til vaksine. I tillegg er det usikkert om det i årene framover blir behov for justering av vaksiner for å få bedre og mer varig effekt på virusvarianter med større mutasjoner, sier Nakstad i e-postsvar til Nettavisen



https://www.nettavisen.no/nyheter/tegnell-det-er-ingen-tegn-til-at-det-roer-seg-ned/s/12-95-3424086072
Normalone
14.02.2021 kl 13:08 4663

Nå er vi midt i februar - hva kan en vente seg av nyheter den nærmeste tiden? Godkjennelsen av EU fra DK og N er utsatt til mars - det gjorde at kursen falt med 15 %. Virker som ingen la merke til at oppstart av SIS (inhalatoren) ble fremskyndet fra april til mars - og at en jobber for å få startet enda tidligere. Det bør derfor ikke være veldig lenge til vi får melding om oppstart av kanskje noe av det mest spennende innenfor helsesektoren om dagen. De har fått fast track, dvs. at en løpende vil få oppdatering av resultatene og vil bruke kortere tid. Dersom dette viser positive resultater, er det bare å tenke på et tall...
bj111
14.02.2021 kl 13:40 4656

Kan bli depressiv av mindre Maalselv. 7 år er lenge men vesten glemmer at det først er når alle er trygge at det er trygt.
HAS
14.02.2021 kl 13:58 4676

Sikkert en fordel for selskapet at viruset et så gjenstridig som mulig.... Kanskje på tide å innse at dette er en godt regissert fantasireise? Nå har vi trødd vannet i måned etter måned. Blir interessant å se hva man finner på i mars for å fortsette ørkenvandringa. Jeg har solgt meg ut, takk for meg😀
focuss
14.02.2021 kl 14:03 4696

Tror at første dose på menneske vil bli en sterk trigger. Håper oppsettet for studiet baseres på at doseringen kommer tidlig og før sykehus innleggelse. Produktet skal vel drepe viruset på overflaten av slimhinnene og ikke etter at det har trengt inn i cellene. En dose ved positiv test ville vært bra så en ny dose dag 2 og dag 3. Ny test neste dag og ser at viruset er borte. Bingo.
Billyjojimbob
14.02.2021 kl 14:04 4723

Usikker på hva du har drevet med,men kjøpte aksjen etter den ble godkjent i mars med full effekt,siden har det vært rollercoaster swingbitch uavhengig av luringoene og kappesnuerne her inne.
rufus01
14.02.2021 kl 14:31 4726

Det er jo ganske fantastisk, at av alle verdens selskaper. Ja så er det Softox og lille Lifecare som sitter på løsningene for å knekke pandemien. Nå er det på tide at verden våkner.....:)
Spartan
14.02.2021 kl 14:43 4719

Tør ikke tenke på hvor mange emisjoner som står foran denne aksjen. Om 6 mnd er marked for covid produkter også borte. Denne skal ned...tilbake til ca pre-covid nivå.
focuss
14.02.2021 kl 14:54 4715

Det mest urealistiske jeg har lest om Covid på lenge.
Slettet bruker
14.02.2021 kl 14:57 4731

Takk for et bra og konstruktiv godt innlegg. Igjen takk!
Normalone
14.02.2021 kl 16:22 4716

Alle får selv gjøre sine valg, men en av de fremste forskerne på området mener i alle fall ikke at dette kun er en fantasireise - og alle studier så langt har vist utrolig gode resultat.

Selskapet har fått desinfeksjonsmiddel på markedet - og her har en blitt hindret av lang saksbehandlingstid hos myndighetene (EU godkjenningen, HINAS anbudet er utsatt og FHI har ikke tid til å endre på veiledningen). Vi er i siste fase ift SWIS 2, fått inngått avtaler med forsvaret i USA og Norge - og straks starter SIS (fase 1) - og dette kaller du fantasireise?? En får selv vurdere om en ønsker å investere i Softox - men det jeg ikke skjønner er de som har vært investerorer en stund i selskapet og som NÅ velger å kaste inn håndkleet?? Jeg tror der vil komme mange kurstriggere utover våren - og forventer en økt interesse for selskapet når SIS og SP1 analysen kommer.

Normalone
14.02.2021 kl 16:25 4688

Det tror jeg også - blir nok en del medieoppmerksomhet rundt dette studiet, og det beste er at dette går langt utover Covid-19. Tenk bare når en løpende får resultater fra studiet....
elvikingo
15.02.2021 kl 17:45 4311

Så denne artikkelen tilfeldigvis i dag angående en Israelsk spray som er i fase 1 og vistok er veldig effektiv , hvorvidt det er relevant for denne tråden får nesten hver enkelt avgjøre.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/bolsonaro-seeks-israeli-anti-covid-nasal-spray-for-brazil/
Aaleby
15.02.2021 kl 18:32 4399

Softox har ikke ETT eneste produkt på trappene som er det minste avhengig av covid.
KalleAnka123
15.02.2021 kl 18:39 4426

Trist at dette har blitt en covid aksje. Softox skal løse et problem som er mye skumlere enn Covid, antibiotikaresitens. Verden er helt lammet av Covid, som har 99% survival rate.Hvordan verden vil reagere når man oppdager at antibiotika ikke hjelper lengre?
Springer
17.02.2021 kl 10:36 4044

Da var prospektet for Rep emisjonen klart. Ikke mange aksjer å få tak i, men 55 er jo billig.
Hanveg
17.02.2021 kl 12:41 3959

1 aksje for 1 tegningsrett her?
lavvann
17.02.2021 kl 12:47 3952

1 tegningsrett gir rett til tildeling av 1 aksje, men du får ikke en tegningsrett pr aksje
Redigert 17.02.2021 kl 12:48 Du må logge inn for å svare