Kampen vs manipulasjon og shorts 03.01.2021 - LES

Slettet bruker
RECSI 02.02.2021 kl 19:20 73294

Først og fremst, ideen kommer fra Barbro. Takk for flott initiativ! Henviser til innlegget:


"REC ligger å vaker litt sidelengs.
Den 29.01 ble det tatt en shortposisjon i REC på ca 2 mill aksjer. Shorten ble tatt på 18,67.

Kjøp 1000 aksjer i morgen alle som har tilgang på det.Spre budskapet. Kommer en rekyl over 20 vil Voleon kjøpe tilbake 2 mill aksjer.
La oss vise styrke nå."

Jeg tenker at denne fortjener en egen tråd. For dere som kjenner til mine innlegg, pleier jeg ikke å spekulere alt for mye på dag til dag prisen og tenker alltid langsiktig med gullet vi alle sitter med, men nå er det faktisk på tide at vi blir inspirert av Wallstreetbets og revolusjonen som foregår vs top 1% i verden.

Hvorfor skal top 1% være de som skal ødelegge alt også er det vi som må betale prisen? Er ikke alle dere litt lei av den tydelige manipulasjonen som foregår av hedgefonds og de store på tvers av alle børser? Husk; det å ha et synlig short er ikke den eneste måten for å manipulere kursen ned.

Nyhetene vi har hatt i det siste på både makro og mikro nivå har vært mer enn gode nok for at selskapet skal få en høyere markedspris enn usle 6.9 milliarder NOK.
Det jeg er veldig sikker på er at det vil bli utført en stor emisjon i løpet av denne måneden - og deretter vil aksjekurs ha en naturlig stigning fremover til vi nærmer oss neste emisjon også vil denne prosessen gjentas.

Ikke la Dnb og Aker ta emisjon på disse kursene. Ikke la dem utvanne oss og få aksjer som er verdt gull til prisen av møkk! Generalforsamlingen har godtatt 10% utvanning - og enkelt regnestykke viser at prisen kan kun være litt høyere enn dagens kurs hvis Aker skal utføre en emisjon for å sikre sine 33%. Dette er feil. Det er på tide at de store skal begynne å betale mer, men enda viktigere, det er på tide å vise de store at vi også kan slå tilbake.

Det at Dnb og Aker skal ta en emisjon i løpet av måneden er kun noe jeg antar. Dette er ikke fakta, men jeg håper at alle som bruker tid på disse forumene og som har penger i aksjemarkedet innser at vi spiller en spill i mot odds og at aksjemarkedet er rigget for at de store skal lykkes på bekostning av de små. Vi små aksjonærer har en emosjonell verdi knyttet til pengene våre, noe som gjør at frykt er perfekt virkemiddel for å få oss til å "sikre" pengene våre, mens de store ler og laster opp på billigsalg, når deres kjøp egentlig burde presse prisen oppover. Viser bare til hva Dnb teknologi gjorde. Ren lureri, men er så mange som kjøpte det. Ta en titt på shareville, tekinvestor, facebook. Så mange uvitende aksjonærer som solgte seg ut. Eller disse stakkarsene som kjøpte på 20kr og som nå tror at selskapet er en dårlig investering - først og fremst; aldri ta en slik avgjørelse basert på dag til dag pris, men tenk alltid på fundamentet og politiske endringer, men enda viktigere; Ikke la frykt skremme deg til å gi slipp på gull til møkkpris! Markedet har alltid rett dag til dag, men hvorfor markedet har rett ligger det flere årsaker bak.

MEN; Enda viktigere, la oss få shorts til å svi for at de tørr å vise oss shorten sin. De prøvde å vise det for å skremme oss, ellers kunne de enkelt ha shortet litt mindre aksjer og vært usynlige, men det de ikke forstår er at vi som er REC aksjonærer kjenner til selskapet og har ståltro på konseptet og fremtiden.

Vi må mobilisere. Vi må laste opp enda mer. Vi må tvinge synlige shorts til å dekke (noe som igjen vil gi en rally oppover) og vi må sørge for at hvis det blir utført en emisjon (noe jeg mistenker) så skal vi utvannes så lite som mulig. La de store måtte betale prisen fremfor oss små!

Det er viktig at vi alle kjøper stadig og trutt og rundt det samme tidspunktet, ellers vil det ikke ha noen som helst effekt.
Jeg bistår med å kjøpe 10.000 aksjer i morgen. Jeg har nå flyttet litt på beholdninger og reserve penger og kjøper alt i morgen, fremfor å dele det utover måneden.

Hvem av dere er med? Vi vet at aksjen skal langt opp til skyene. Alt peker på det, men dette vil kun fungere hvis alle som har tro på selskapet hiver seg på. Ikke kjøp for mer enn du har råd til, ikke vær som meg, men selv om du kjøper 10 aksjer vil det hjelpe. På tide å bli inspirert av resten av verden og vise at vi er dritt lei av at de store alltid skal leke med oss. At regler ikke gjelder for dem. At de alltid kan slippe unna. Ikke mer. De valgte feil selskap å angripe, for det de ikke vet er hvor mye tid vi alle har brukt på å sette oss i casen og at vi er villige til å sette pengene våre der munnen vår er.

På tide å gi manipulatorer og shorts en skremsel som vil sørge for at de får seg en lærepenge. På tide å vise alle at nok er nok.
Ikke la de store betale møkkpris mer. Det er på tide at de betaler for sin del av kaken.

Jeg håper at så mange som mulig blir med på dette slik at vi kan tvinge shorts til å dekke allerede i morgen. Det som er positivt er at vi har makro med vår side, hvor børsen er grønnere enn Hulken i USA, EU og Asia. Det vi trenger nå er kun hverandre. I morgen er dagen vår.

Jeg vil starte å kjøpe allerede kl 09.00. Hvem av dere longs er med meg?!

Husk; selv om jeg starter tråden går all ære til Barbro. Mener at dette fortjente et eget tråd. La oss kose oss i morgen og sørge for at manipulatorer og shorts får seg en kostbar lærepenge. Ikke kødd med det som er den beste vekst casen i hele Norge, da må man betale.

Redigert: Ser at tråden har kommet på media, men også der har det blitt feil informasjon.
Tråden handler ikke kun om en liten short squeeze på 0.5%. Det betyr absolutt ingenting. Det tråden handler om er at vi longs mistenker at prisen holdes nede av de store, slik at de kan få utført en emisjon, Aker får lastet opp til 33% og aksjonærer blir utvannet 10%. Det at vi blir utvannet har jeg ingenting i mot, hvis det betyr at Aker kommer enda lengre inn, men jeg og mange andre her mistenker at prisen presses ned til emisjonen kommer og dette er ikke bra. Dnb teknologi brukte frykt senest i forrige uke og lastet opp enda mer på bekostning av skvetne aksjonærer. Dette handler om å putte pengene der munnen er. Hvis alle dere sier at denne skal til 100kr i 2021/2022 og på flere hundre kroner så er det billigsalg å kjøpe på dagens kurs. Ikke sett fokuset på shorts, det er ikke hovedbudskapet fra denne tråden. Budskapet er at vi har tro på selskapet og er villig til å betale det vi mener er billigpris og hvis emisjonen vi mistenker kommer, så vil det ikke kun gå på bekostning av oss.

Redigert2: Pffft. Ikke solgt en eneste aksje jeg. Hva slags manipulasjon er det media spinner på her? Dette var aldri snakk om å sqeueze en short på 2M volum. Dette handlet om noe større. At aksjonærer som har troen skal sette pengene sine der munnen er. At en eventuell emisjon ikke bare skal gå på bekostning av oss. Men selvfølgelig, blir dette spinnet helt annen retning.

Dere som har tro som meg, vi fortsetter å laste opp, dere som ikke har tro - selg dere ut så vi kan få inn hender som faktisk vet potensialet til selskapet. Media, kontakt meg gjerne om dere har noen spørsmål på inboks. Jeg stiller opp med fullt navn og har ingenting å skjule, men slutt å vri på dette som om dette er kursmanipulasjon for å få en short på 2M aksjer til å svi. Dette handler om noe mye større, manipulasjonen som foregår i børser verden over, hvor de store akkumulerer og ler på bekostning av oss små. Frykt blir brukt som virkemiddel. Vi alle som kjøpte i dag kjøpte fordi vi har tro på at en inngang på 18-19-20-21 kr er veldig bra for fremtiden. Har vi rett eller feil? Det får tiden vise. Kommer det en eventuell emisjon? Det får vi også vite.

Februar blir veldig spennende.
Redigert 03.02.2021 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:38 3673

Rapportert.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:41 3584

Da har jeg bidratt. Frigjort penger og kjøpt 4864 aksjer som ikke blir solgt. Håper det hjelper, snart 70 % beholdning i rec så er bull som man kan
Shækez
03.02.2021 kl 09:45 3489

Nå som alle som er ferdig med å selge er borte, gjør dere klar for take off. 🚀🚀🚀
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:45 3471

Spist en god del aksjer her. Fortsetter når det roer seg, blir en god mnd. dette!
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:46 3465

Har gjort mitt,og kjøpt.Alle monner drar!
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:48 3413

..hvor rødt er det?
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:52 3341

Er ikke rødt og forhold dere til det fundamentale som alltid vinner til slutt:) noen jobber knall hardt for å holde den fra å ta av:))
Redigert 03.02.2021 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:54 3280

Kjøpt. Kan nesten ikke forstå det er mulig å få denne aksjen fortsatt til under 20 :)
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:55 3273

Noen jobber knall hardt for å holde den under:))
Redigert 03.02.2021 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:56 3256

Vi er mange som ikke skjønner det heller... etter februar er omme, så vil den nok prises annerledes. Kun få dager til VP kommer med info :-))
Slettet bruker
03.02.2021 kl 09:57 3219

Triste greier at trådstartere her prøver å få med seg småsparere i ett raid som aldri kunne ha lykkes. Samle en hært til å gå imot Roma på 12 timer..
t3sm
03.02.2021 kl 10:00 3154

Hahahahaha!

Har blokkert deg, så ser ikke hva du skriver. Men her kommer du tilbake igjen, altså. Hahahaha
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:00 3147

Nja..vil nok vise seg å lønne seg stort på sikt for de som ble med på det ;) Har du satt deg inn i caset?
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:01 3141

Ja, Aker skal i midten av februar under q4 presentasjon redegjøre for selskapets videre planer og satsningsområde for Rec, så gjelder å være inne da. Sikkert krefter somvil holde nede kurs til etter det, emi på lavt nivå så de store får mer av kaka kan også som ts nevner være motiv.

Rec er en av babyene i Røkke JR sitt nye selskap Aker Horizons, dette er et av selskapene som også skal løfte kurs der, så tvil ikke på at denne kommer til å fyke mot kr 50 innen 6-12 mnd eller kanskje også før.... :-)
Redigert 03.02.2021 kl 10:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:01 3131

Vi er nøyaktig i det området shorten ble satt, merkelig nok. Det kjempes knall hardt imot nå tro hvorfor:))
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:05 3059

Akkurat. Det er ingen av oss som tror at vi påvirker kursen nevneverdig i dag. Men kjøper vi samlet 1 million i dag og 1 million i morgen osv., og som legges i skuffen, så vil det bli ferre og ferre aksjer i spill. Vi flytter rett og slett aksjer over på long-hender i større grad enn en vanlig dag.
stockwalker
03.02.2021 kl 10:05 3060

Voleon Capital Management Lp sitter rolig på sin lille short 0,52% (fra 18,67)
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:06 3049

Jeg vet vi er veldig optimistiske her inne og mangler konstruktiv kritikk, men det er vanskelig å finne noe. Selv de største haterne her inne kommer med stort sett bare troll og useriøse innlegg.

REC er en vinner, helt overbevist. Legger jeg sammen det negative og positive er jeg langt på plussiden her. REC er noe Røkke vil satse på ja, jeg er helt overbevist. REC er det eneste selskapet i Horizon sitt eierskap som ligger i løypa til å generere noe særlig med cash de neste årene. De vil pushe for lønnsomhet så mye de bare kan. Dette skal bli en melkeku tenker jeg hvertfall.

Noe annet vil overraske meg stort og det virker for dumt å ikke satse hardt på REC. REC og forsåvidt Archer er mine sterke kort i porteføljen med størst oppside.
Luremus100
03.02.2021 kl 10:09 3014

Rolig er vel kanskje å ta i. Ser ut som de jobber ganske bra med å holde kursen rundt short nivå.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:16 2896

Dette. Det handler om å få aksjene over til longs hender. Det handler om at budskapet blir spredt, slik at uvitende aksjonærer ikke selger seg ut, kun fordi det har gått noen dager med sidelengs. Det handler om at de store må betale mer for emisjon og at vi blir utvannet mindre.

Vi som har tro på casen må stille som et godt forbilde og eksempler. Vi må være lojale mot hverandre og kjøpe og holde. Vi vet at alt peker på at denne måneden kommer til å bli eventyrlig, men dette er kun begynnelsen. Vi tenker langsiktig og flere år frem i tid. Jeg har fått familie og venner til å kjøpe til dagens kurs og gjort det samme, ettersom jeg ser potensialet i fremtiden.

Longs, markedet kan styre prisen dag til dag, men fundamentet vil vinne. Selv om du er short term, ha litt is i magen og ikke selg deg på 18kr når alt peker på at vi skal være langt over, men fremdeles er vi på disse kursene. Det som er skummelt er at de store får lastet opp enda mer og dette burde dra prisen oppover og ikke nedover. Frykt og grådighet er vår værste fiende.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:20 2822

Ser det er flere som nevner en emisjon som er på vei og høres ut som igjen skal det være rettet emi. Spørsmålet er da hvorfor må vi ha en emisjon nå? Og hvorfor skal det være rettet når de allerede har avlyst en emisjon? Kan de da bare komme med rettet emi og utvanne de små aksjonærene? Har de lov til det egentlig?
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:22 2796

Ja, dekker den vel inn før 19.2 vil jeg tro...

Med mindre de vil ta en blackrock og ta noen titalls millioner i tap:)
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:25 2747

De har hentet inn allerede 1 milliard som skal brukes til åpning av moses lake... skal de kjøre ny emisjon må det evt for å eskalere ytterligere... det får gjerne komme ETTER det er annonsert åpning av ML... Da er også kursen langt langt høyere, så spiller ingen rolle
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:29 2679

Årsaken til at de kommer til å kjøre en emisjon er fordi Aker aldri vil kjøpe over børsen. Det vil få prisen til å skyte fart alt for høyt opp. Urealistisk.
De kommer heller ikke til å kjøpe fra de andre store, ettersom de vil kreve langt høyere pris enn dagens kurs.
Da er siste alternativet emisjon, enten i form av Yulin, enda flere penger på bok for ekspandering i fremtiden (evt. bygge ny fabrikk), eventuelt refinansiere lånet REC har med 11% rente.

Emisjon blir ikke tatt nødvendigvis fordi selskapet trenger mer penger. Det blir tatt så Aker og dnb får lastet opp enda mer uten at det skal koste dem for mye. Dette er hva jeg tror. Kan jo hende at jeg tar feil, men alt av logikk og det som har skjedd i media i det siste (dnb teknologi blant annet) får meg til å mistenke at det er mye som skjer bak kulissene.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:30 2664

Jepp, viktig å tenke at en emisjon også ikke nødvendigvis er negativ selv om det kan føre til opp mot 10% utvanning.

En rettet emisjon som tas for å skape vekst vil kanskje være negativt for kursen dagen det blir annonsert, men på sikt gjøres det for å skape et sterkere selskap som vil gagne aksjonærene uansett over tid.

En slike emisjon utnyttes i tilfellet best ved å kjøpe dippen om den kommer i det hele tatt. Spørs litt på nyhetene og grunnlaget for emisjonen.
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:35 2593

Kopierer og limer inn det jeg skrev på Shareville:

Trådstarter Uchihabrah her. Ideen var opprinnelig brukeren Barbro sin, all ære til han. Er kun aktiv på hegnar forum, men måtte lage bruker her kun for å utdype meg og svare til Thriller3 som hevder at jeg "lyver og trader"... pffft.

Thriller, det virker som om du ikke henger med fordi du rett og slett ikke klarer å se det store bildet. Vi som er longs i dette selskapet har lenge visst at Horizons har øynene sine for REC Silicon. Senest for noen uker tilbake sa Røkke Jr. at alle Horizons selskaper er eid 51% av Aker. Hvor mye er eierskap på RECSI nå? Aker Horizons kjøpte fra Aker Capital til 16.2kr per aksje. De ønsker mer.

Jeg bryr meg lite om shorts på 2M aksjer. Det er ingenting. Det er ikke nødvendig at de dekker i morgen heller, men basert på hvordan de gjør sine investeringer, så hadde det ikke overrasket meg. Poenget her er at Aker og Dnb vil ta en emisjon innen kort tid.

De har lov til å utvanne nåværende aksjonærer med 10% av generalforsamlingen. Visste du at det tilsvarer kun litt høyere kurs enn dagens kurs? Tror du ærlig talt at Aker ikke kommer til å ta en emisjon eller finne en eller annen måte på å øke eierandel i hva som kan være fremtiden for batteri industrien? Hvis de tar en emisjon rundt dagens sluttkurs, så er det vi aksjonærer som må betale for det med å bli utvannet. Jo høyere kursen er når de tar emisjon, desto bedre er det for oss små aksjonærer. Er på tide at de skal punge ut mer, fremfor at det skal gå på vår bekostning.

Tror du at det er tilfeldig at Dnb snakker dritt om REC Silicon, men så viser det seg i ettertid at de nettokjøpte mer fordelt på flere fonds? Jeg har aldri sett en eier (bortsett fra Elon Musk) snakke ned sin egen investering.

Tror du at det er tilfeldig at styret ikke har kjøpt eller solgt aksjer på flere måneder? De kan ikke, fordi de sitter med innsideinformasjon som ikke har blitt klargjort og delt med offentligheten ennå.

Hvorfor har ikke Røkke Jr. uttalt seg noe om REC og sier at de kommer med mer informasjon i Februar? Måneden REC skal ha Q4 presentasjon og guiding for 2021. Tilfeldig?

Jaja. Du kan påstå at jeg er en trader og har tjent meg søkkrik på selskapet, men budskapet mitt om REC har alltid vært det samme, uavhengig av hva aksjekurs er. Les mine tidligere innlegg. Jeg synes bare det er riktig tidspunkt for alle longs å kjøpe på, fordi jeg tror at billigsalget snart er ferdig for godt.

Glem småshort på 2M aksjer. Nå er det på tide at Aker og Dnb må punge ut en mer rettferdig pris for når emisjonen kommer. For den kommer garantert. Aldri om Aker kjøper seg opp gjennom børsen. Skjer ikke. Om de gir et tilbud til noen andre av de store må de nok også langt over dagens sluttkurs. Hva er beste alternativ? Emisjon. Lage aksjer ut av det blå.

For ordens skyld støtter jeg Aker og synes det er fantastisk å ha så dyktige mennesker bak eiersiden av REC, men er det ikke på tide at alt som foregår på børs ikke alltid skal være på bekostning av de små? Er du ikke lei av hvordan de store egentlig styrer alt?

Sett deg i selskapet også skal du innse hvor mye potensial selskapet egentlig har og hvordan fremtiden ser ut. Billigsalget vil fortsette så lenge vi lar frykt ta over og begynner å selge gull til prisen av møkk. Våkne opp litt og innse at gamet er rigged og så lenge frykt blir brukt til å få ut skvetne aksjonærer (jeg forstår det godt, folk har en stor emosjonell verdi knyttet til sine aksjer, fordi man har jobbet hardt og brukt flere år på å akkumulere penger) styrer de store båten her og trykker på alle riktige knapper.

Eksempelet i USA burde vise deg at de store har nok muskler til å få politikere, finansmedia og selv aksjeplatform selskaper på sin side. Hvis du tror at det ikke foregår manipulasjon daglig på Oslo børs og at man alltid slipper unne så anbefaler jeg deg å slutte å investere med ekte penger og heller bruke lekepenger på E-toro. Regler er satt for å begrense oss små. De store kan bare tøye og leke akkurat som de vil.

Jeg kommer personlig til å kjøpe så lenge billigsalget fortsetter. Og med billigsalg mener jeg at selv 50kr er alt for billig. Se på potensialet folkens. Dette er som å kjøpe Tesla i 2019. Buy and hold. Ikke selg gull for prisen til møkk, kun fordi mange rike forteller deg at det er møkk, betyr ikke at det er sant.

Tålmodighet. Kjøp. Hold og ta en stand. Nå får de store åpne lommeboken sin fremfor å holde prisen kunstig nede.

Til hegnar forum: Jeg ønsker at Aker skal få større eierandel. Det er bra for oss, men ikke la det skje på vår bekostning. Det er hele poenget.

Vi får uansett se denne måneden om jeg har rett eller ikke.
Sa2ri
03.02.2021 kl 10:43 2506

Dine spekulasjoner om en emisjon er tatt helt ut av luften og har liten (om noen) rot i virkeligheten. Selskapet har allerede hentet en god del midler og de har sagt hva de skal bruke dette til - behovet for en emi er derfor ikke tilstede i skrivende stund. At du kaster ut denne tesen gjentatte ganger er derfor noe spesielt.

Dersom det skulle blitt gjort en emisjon blir dette en rettet emi slik de alltid gjør. Fullmakten de har p.t. gjelder 10%. Noen av dere spekulerer i at AKH bare "skal" ha 51% av RECSI, men ingen kan underbygge at dette er slik det blir. Det at AKH har hentet frisk kapital betyr ikke at de skal bruke denne for å vekte seg opp i RECSI. Når det er sagt, dersom AKH mot formodning skal vekte seg opp vil de (i følge mange av dere) ønske 51% - det medfører en rettet emi på godt over 10%, hvilket igjen kreve rbehandling i en EGF eller på GF. Både 55% og muligheten til å blokkere for andre (33,4%) restulterer i budplikt på selskapet, og det er nok ikke AKH interessert i. At AKH beholder 51% (for å beholde kontrollen) når de gjør en IPO for å børsnotere selskaper de i utgangspunktet eier 100% i (ACC/AOW), er noe helt annet å kjøpe seg opp i et selskap som i utgangspunktet var en fiansielle posisjon for så å ende opp med budplikt på hele sullamitten.
Sa2ri
03.02.2021 kl 10:45 2472

Du "flotter om deg" med en masse ord som ikke nødvendigvis har så mye innhold. Minner til tider om en tidligere forumdeltager som også skrev laaaaange stiler om dette og annet, og som hele tiden redigerte innleggene sine.
stockwalker
03.02.2021 kl 10:49 2410

RECSI F2 FUNDS AS Ny på listen ... det er vel også F2 Funds som kjører inn og ut av REC, en del slike inn/ut meldinger i det siste
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:50 2409

Takk for dine grundige innspill Sa2ri. Slike velbegrunnede innlegg vi trenger på forumet for å få et balansert syn på aksjen.
Dulfen
03.02.2021 kl 10:51 2378

Jeg er generelt skeptisk til konspirasjonsteorier om at aksjekursen blir holdt igjen av store investorer/selskap/institusjoner. Ser det er en veldig populær begrunnelse for at kursen ikke fyker i været på Facebook/forum, når folk heller kanskje burde innse at de har tatt feil. Jeg er ikke i tvil om at de store i mange tilfeller faktisk bidrar til å holde kursen nede med vilje, men tror det i de fleste tilfellene er en dårlig unnskyldning når kursen ikke går den veien folk ønsker.

I tilfellet RECSI heller jeg likevel mot at her er det noe i konspirasjonsteorien. Dagens MCAP gjenspeiler ikke verdiene i selskapet, i tillegg med alle triggere vi alle venter på. Aker har enda ikke offentliggjort hva planene deres er for REC, så de kan ha et ønske om at prisen holder seg på nåværende nivå foreløpig. Det DNB holder på med tar jeg også som et signal om at her er det noe de store holder på med i bakgrunnen. Det er overhodet ingen logisk grunn til at forvalteren i DnB teknologi skal snakke ned kursen når de fortsatt har store eiendeler i selskapet i tillegg til at andre DnB fond laster opp. Eventuelt er han totalt hjernedød, men det er han selvfølgelig ikke. Så hvorfor går han ut i media med det utsagnet? Slik jeg ser det er det kun én grunn, her en det noen som ønsker å laste opp på en lav pris, og han brukes som talerør. Hvis noen har en annen grunn lytter jeg gjerne, men kan ikke skjønne hva det skulle være.

Ingen innsidekjøp/salg på lenge tyder på at det er noe på gang, som innsiderne ikke har lov å handle på. Så gjenstår det å se om det er positive ting, eller om de fleste her i gruppen, inkludert meg, har tatt helt feil.
t3sm
03.02.2021 kl 10:53 2362

Legg merke til at ingen kommer med saklig innspill/kritikk av REC. Kun trolling. Det er altså ikke noe negativitet over denne..
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:54 2348

Når har jeg sagt at de skal ta 51%? Jeg mistenker at de vil ta 33%. Se mine tidligere kommentarer, 51% skjer nok ikke. Ikke vri på mine ord, er du snill.

Spekulasjoner holder rot i at Dnb (banken til Røkke) nedsnakker eget selskap og laster opp med begge hender på andre fonds. Spekulasjonen kommer fordi Røkke Jr. vil fortelle oss mer om planene for REC i Februar, samme måned som det er Q4 og guiding for 2021. Spekulasjoner kommer fordi vi vet at Aker ønsker nok kontroll til å bestemme (33%), ellers hadde denne ikke blitt flyttet til Horizons fra Aker Capital. Spekulasjoner kommer fordi ingen fra styret har solgt eller kjøpt på flere måneder, fordi de ikke kan det i følge loven. Det jobbes med mye bak kulissene og vi bør få mer informasjon senest 19. februar.

Spekulasjoner er hva aksjegamet handler om. Hvis du bare skal følge markedet og informasjonen som er tilgjengelig, da ligger man litt bak mener jeg personlig.
Jeg spekulerte at Horizons vil ta over og dette skjedde. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg har rett når det gjelder dette, men du misforstår en gang til. Emisjon blir ikke tatt fordi selskapet trenger mer penger på bok nødvendigvis, det blir tatt så Horizons kan øke eierandel (33% - noe som betyr at kursen kan være litt høyere enn det den er i dag, da ender Horizons med 33%, utvanningen forblir på 10%). Jeg spekulerer også at børsen er manipulert og at de store styrer showet.

33% Sa2ri, ikke 51%. Vi får se om jeg har rett eller ikke i Februar. Men min logikk peker på at en rettet emisjon er på vei. De kan bruke Yulin som årsak, refinansiering av lånet, utvidelser på Butte / Yulin og ML når ML først er i gang (fordi vi vet nå at markedet er her - og REC må ekspandere, fordi bare en potensiell partner som Sila kan være nok for hele ML).

Jeg sier det rett ut, det jeg bruker min tid på er å spekulere, sette 2+2 sammen og tenker på fundament, makro politikk og jeg tar utgangspunkt i at de store alltid manipulerer og ler på bekostning av de små. Du kan gjerne være uenig i hva jeg sier, men jeg står for det. Ta en titt på manipulasjonen som foregår i USA, tror du virkelig SEC gjør noe som helst? Tror du at oslo børs er noe bedre? Eller at de store ikke tenker på vinning for seg selv og sine kunder?

EDIT: Sa2iri. Nå får du gi deg. Ta en titt på tråden som er dedikert til MK og meg, så ser du hvorfor jeg gidder å bruke tiden min her. Slutt å angripe meg og hevde at det jeg sier er tull og at jeg redigerer mine innlegg. Mine penger har vært der ordene mine har vært, uavhengig av aksjekurs. Bare tull det du skriver nå.
Redigert 03.02.2021 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:57 2309

Det er heller ikke normalt at fonda snakker til media om sine investeringer så skurrer gjør det her. De lasta opp i flere fond omtrent samtidig som de snakket i media. Å ja mye foregår i kulissene nå som vi snart får vite mer om:)
Redigert 03.02.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 11:02 2235

Kan spekulere så mye vi vil kommer snart meldinger uansett seinest Q4. Forhold dere til hva selskapet/Røkke sier:)

Aker-toppene at de vil komme mer informasjon om en hydrogensatsing kalt «Aker Clean Hydrogen» i februar og at man også vil komme tilbake med hvilke planer man har for aksjeposten i silisiumprodusenten Rec Silicon – en aksjepost som nå ligger i Aker Horizons.
– Moses Lake anses i økende grad som interessant i batterisammenheng, sa Kristian Røkke på tirsdagens presentasjon, med referanse til Rec Silicons fabrikkanlegg i USA.
Redigert 03.02.2021 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
03.02.2021 kl 11:07 2189

Jeg tror også at dersom Aker vil satse på Rec, så vil de øke eierandelen til
minst 33%. Det vil imidlertid medføre budplikt, så det er nok ikke i Aker sin
interesse at aksjen løper løpsk allerede nå.