Kampen vs manipulasjon og shorts 03.01.2021 - LES

Slettet bruker
RECSI 02.02.2021 kl 19:20 73272

Først og fremst, ideen kommer fra Barbro. Takk for flott initiativ! Henviser til innlegget:


"REC ligger å vaker litt sidelengs.
Den 29.01 ble det tatt en shortposisjon i REC på ca 2 mill aksjer. Shorten ble tatt på 18,67.

Kjøp 1000 aksjer i morgen alle som har tilgang på det.Spre budskapet. Kommer en rekyl over 20 vil Voleon kjøpe tilbake 2 mill aksjer.
La oss vise styrke nå."

Jeg tenker at denne fortjener en egen tråd. For dere som kjenner til mine innlegg, pleier jeg ikke å spekulere alt for mye på dag til dag prisen og tenker alltid langsiktig med gullet vi alle sitter med, men nå er det faktisk på tide at vi blir inspirert av Wallstreetbets og revolusjonen som foregår vs top 1% i verden.

Hvorfor skal top 1% være de som skal ødelegge alt også er det vi som må betale prisen? Er ikke alle dere litt lei av den tydelige manipulasjonen som foregår av hedgefonds og de store på tvers av alle børser? Husk; det å ha et synlig short er ikke den eneste måten for å manipulere kursen ned.

Nyhetene vi har hatt i det siste på både makro og mikro nivå har vært mer enn gode nok for at selskapet skal få en høyere markedspris enn usle 6.9 milliarder NOK.
Det jeg er veldig sikker på er at det vil bli utført en stor emisjon i løpet av denne måneden - og deretter vil aksjekurs ha en naturlig stigning fremover til vi nærmer oss neste emisjon også vil denne prosessen gjentas.

Ikke la Dnb og Aker ta emisjon på disse kursene. Ikke la dem utvanne oss og få aksjer som er verdt gull til prisen av møkk! Generalforsamlingen har godtatt 10% utvanning - og enkelt regnestykke viser at prisen kan kun være litt høyere enn dagens kurs hvis Aker skal utføre en emisjon for å sikre sine 33%. Dette er feil. Det er på tide at de store skal begynne å betale mer, men enda viktigere, det er på tide å vise de store at vi også kan slå tilbake.

Det at Dnb og Aker skal ta en emisjon i løpet av måneden er kun noe jeg antar. Dette er ikke fakta, men jeg håper at alle som bruker tid på disse forumene og som har penger i aksjemarkedet innser at vi spiller en spill i mot odds og at aksjemarkedet er rigget for at de store skal lykkes på bekostning av de små. Vi små aksjonærer har en emosjonell verdi knyttet til pengene våre, noe som gjør at frykt er perfekt virkemiddel for å få oss til å "sikre" pengene våre, mens de store ler og laster opp på billigsalg, når deres kjøp egentlig burde presse prisen oppover. Viser bare til hva Dnb teknologi gjorde. Ren lureri, men er så mange som kjøpte det. Ta en titt på shareville, tekinvestor, facebook. Så mange uvitende aksjonærer som solgte seg ut. Eller disse stakkarsene som kjøpte på 20kr og som nå tror at selskapet er en dårlig investering - først og fremst; aldri ta en slik avgjørelse basert på dag til dag pris, men tenk alltid på fundamentet og politiske endringer, men enda viktigere; Ikke la frykt skremme deg til å gi slipp på gull til møkkpris! Markedet har alltid rett dag til dag, men hvorfor markedet har rett ligger det flere årsaker bak.

MEN; Enda viktigere, la oss få shorts til å svi for at de tørr å vise oss shorten sin. De prøvde å vise det for å skremme oss, ellers kunne de enkelt ha shortet litt mindre aksjer og vært usynlige, men det de ikke forstår er at vi som er REC aksjonærer kjenner til selskapet og har ståltro på konseptet og fremtiden.

Vi må mobilisere. Vi må laste opp enda mer. Vi må tvinge synlige shorts til å dekke (noe som igjen vil gi en rally oppover) og vi må sørge for at hvis det blir utført en emisjon (noe jeg mistenker) så skal vi utvannes så lite som mulig. La de store måtte betale prisen fremfor oss små!

Det er viktig at vi alle kjøper stadig og trutt og rundt det samme tidspunktet, ellers vil det ikke ha noen som helst effekt.
Jeg bistår med å kjøpe 10.000 aksjer i morgen. Jeg har nå flyttet litt på beholdninger og reserve penger og kjøper alt i morgen, fremfor å dele det utover måneden.

Hvem av dere er med? Vi vet at aksjen skal langt opp til skyene. Alt peker på det, men dette vil kun fungere hvis alle som har tro på selskapet hiver seg på. Ikke kjøp for mer enn du har råd til, ikke vær som meg, men selv om du kjøper 10 aksjer vil det hjelpe. På tide å bli inspirert av resten av verden og vise at vi er dritt lei av at de store alltid skal leke med oss. At regler ikke gjelder for dem. At de alltid kan slippe unna. Ikke mer. De valgte feil selskap å angripe, for det de ikke vet er hvor mye tid vi alle har brukt på å sette oss i casen og at vi er villige til å sette pengene våre der munnen vår er.

På tide å gi manipulatorer og shorts en skremsel som vil sørge for at de får seg en lærepenge. På tide å vise alle at nok er nok.
Ikke la de store betale møkkpris mer. Det er på tide at de betaler for sin del av kaken.

Jeg håper at så mange som mulig blir med på dette slik at vi kan tvinge shorts til å dekke allerede i morgen. Det som er positivt er at vi har makro med vår side, hvor børsen er grønnere enn Hulken i USA, EU og Asia. Det vi trenger nå er kun hverandre. I morgen er dagen vår.

Jeg vil starte å kjøpe allerede kl 09.00. Hvem av dere longs er med meg?!

Husk; selv om jeg starter tråden går all ære til Barbro. Mener at dette fortjente et eget tråd. La oss kose oss i morgen og sørge for at manipulatorer og shorts får seg en kostbar lærepenge. Ikke kødd med det som er den beste vekst casen i hele Norge, da må man betale.

Redigert: Ser at tråden har kommet på media, men også der har det blitt feil informasjon.
Tråden handler ikke kun om en liten short squeeze på 0.5%. Det betyr absolutt ingenting. Det tråden handler om er at vi longs mistenker at prisen holdes nede av de store, slik at de kan få utført en emisjon, Aker får lastet opp til 33% og aksjonærer blir utvannet 10%. Det at vi blir utvannet har jeg ingenting i mot, hvis det betyr at Aker kommer enda lengre inn, men jeg og mange andre her mistenker at prisen presses ned til emisjonen kommer og dette er ikke bra. Dnb teknologi brukte frykt senest i forrige uke og lastet opp enda mer på bekostning av skvetne aksjonærer. Dette handler om å putte pengene der munnen er. Hvis alle dere sier at denne skal til 100kr i 2021/2022 og på flere hundre kroner så er det billigsalg å kjøpe på dagens kurs. Ikke sett fokuset på shorts, det er ikke hovedbudskapet fra denne tråden. Budskapet er at vi har tro på selskapet og er villig til å betale det vi mener er billigpris og hvis emisjonen vi mistenker kommer, så vil det ikke kun gå på bekostning av oss.

Redigert2: Pffft. Ikke solgt en eneste aksje jeg. Hva slags manipulasjon er det media spinner på her? Dette var aldri snakk om å sqeueze en short på 2M volum. Dette handlet om noe større. At aksjonærer som har troen skal sette pengene sine der munnen er. At en eventuell emisjon ikke bare skal gå på bekostning av oss. Men selvfølgelig, blir dette spinnet helt annen retning.

Dere som har tro som meg, vi fortsetter å laste opp, dere som ikke har tro - selg dere ut så vi kan få inn hender som faktisk vet potensialet til selskapet. Media, kontakt meg gjerne om dere har noen spørsmål på inboks. Jeg stiller opp med fullt navn og har ingenting å skjule, men slutt å vri på dette som om dette er kursmanipulasjon for å få en short på 2M aksjer til å svi. Dette handler om noe mye større, manipulasjonen som foregår i børser verden over, hvor de store akkumulerer og ler på bekostning av oss små. Frykt blir brukt som virkemiddel. Vi alle som kjøpte i dag kjøpte fordi vi har tro på at en inngang på 18-19-20-21 kr er veldig bra for fremtiden. Har vi rett eller feil? Det får tiden vise. Kommer det en eventuell emisjon? Det får vi også vite.

Februar blir veldig spennende.
Redigert 03.02.2021 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 06:01 6633

Flaut å lese en som solgte seg ut prøver å få igang en ny runde. Jeg hadde alt for mye i rec fra før, men jeg solgte andre aksjer og lastet opp mer . Jeg solgte ikke, gjorde min del
Slettet bruker
04.02.2021 kl 06:23 6565

Hei.

Følger opp her med et innlegg ført i pennen av : Troy Andreas Wigestrand.

på Finansfaktor REC på FB

Uansett om det er Reddit inspirerte samkjørte synkrone bevegelser som følge av shortinndekning da alle medieforklaringer påstår, er dette noe villedende samt at nicket på FA aka Uchi skal offentlig tynes for "manipulativ" organisering av aksjekjøp er uten sidestykke tullete.
La meg presisere nyansert hvorfor:
Denne omtalte shorten er et venture som handler på tekniske algoritmer, robothandel og datastyrte beslutninger, her ser du litt mer: At Voleon, we approach investment management through the prism of machine learning, in which flexible statistical models are applied to the problem of financial prediction. Rather than having humans look at individual events within the marketplace, machine learning employs statistical algorithms capable of detecting persistent effects across large swaths of data. Besides financial markets, there is a wide array of other real-life applications for machine learning, from medical diagnosis to weather prediction.
Her har du også andre historiske lukkede posisjoner som omhandler norske allokeringer på OSE :
Summary for all available positions:
Lost -25.78 million on Avance Gas Holding (history)
Earned 22.05 million on Nel (history)
Lost -4.91 million on Pgs (history)
Lost -5.56 million on Photocure (history)
Lost -14.93 million on Bw Offshore Limited (history)
Earned 18.92 million on Dno (history)
Lost -17.92 million on Bw Lpg (history)
Lost -4.85 million on Xxl (history)
Lost -0.53 million on Axactor (history)
Earned 9.04 million on Norwegian Air Shuttle (history)
Earned 1.39 million on Bergenbio (history)
Earned 9.09 million on Grieg Seafood (history)
Earned 31.90 million on Aker Solutions (history)
Lost -21.50 million on Norwegian Finans Holding (history)
Lost -1.70 million on Nordic Nanovector (history)
Earned 12.16 million on Storebrand (history)
Lost -5.44 million on Borr Drilling (history)
Earned 23.61 million on Flex Lng (history)
Lost -15.90 million on Hexagon Composites (history)
Earned 1.24 million on Funcom (history)
Lost -212.58 million on Borr Drilling (history)
Sum: -202.21 million NOK
Ingen god track record overhode🤣
shorten som omgår REC med latterlige 0,5% av totalt aksjeomløp handler som sagt på datajustert/analysert omfang. Dette blir nok bare en eksperimentering ifra finansinstitusjonens side som en morsom finansiell plassering, noe som ikke blir morsomt i tidene som kommer før Q420 den 19. Februar da denne guidingen vil markere REC hvor vi står..
REC har alltid hatt tette bånd med kineserene, når det kommer til JV tror jeg REC sine prosedyrer iht investeringen er gjeldene for REC som en slags trygg opsjon uten at det skal være noen vanskeligheter under noen omstendigheter. Er vel tidsberegnet og kalkulert inn i prognosene at Kina må vise til at arbeidsetikken på arbeidsrettigheter i JV blir overholdt punktvis da dette er sentralt om økningen til opsjonsutnyttelsen på 49% blir tilført.
Ellers viser Biden direkte at USA ønsker en mer rettferdig handelspraksis for amerikanske produsenter som får mer tilgang til Kinamarkedet med betryggende finansielle goder til begge ledd.. Uten at Kineserene plagierer store marledsandeler i kjent stil.
XI er nemlig åpen for mer åpen handel, og ikke vær overrasket om Kineserene holder på sin del av handelsavtalen fase 1 som er misligholdt over lang tid, dette er ikke Biden tilhenger av i noe lengre løp.
Vi har nå enormt mange ledd og stå på som fundamenter i en helt unik markedsituasjon - Sila Nano er nå verdsatt 5x Mcap over Nel-Rec-ACC og ELK tilsammen og dette bare med at silisiumsandoder blir erstattet med Grafitt som blir totalt utradert, disse batteriene som skal produseres til markedet i ENORM skala. SilaNano er virkelig inne på noe, og her vil også Tesla møte tilsynelatende tøff konkurranse i innersvingen med 20 til 40% høyere effektivitet enn Tesla sine "banebrytere"
Greit at grønne aksjer generelt reagerte positivt på Biden/senatsvalget, men det er helt åpenbart at dette valget var ekstremt mye viktigere for REC. Som blir direkte berørt av amerikansk politikk, både i USA og i forhold til forholdet til Kina.
Nå begynner toget å rulle - Kinesiske NIO ute med 1000km batteri og Nio lanserer nå den nye modellen ET7 - en luksuriøs sedan som mange nok vil peke på at bærer mange likheter til Tesla Model S. Nio varsler at de vil lansere en batteripakke på hele 150 kilowattimer. Dette skal være silisiumkarbid-batterier med noen form for såkalt faststoff- eller solid state-teknologi, og ha en energitetthet på hele 360 Wh/kg. Teslas batterier har til sammenlikning en energitetthet på rundt 260 Wh/kg. NIO i sammen med ATL som hovedleverandør er den finansielle ryggraden til Sila Nano, og det er ikke morsomt det, når vi ser hvilken unik teknologi disse karene har skapt som nevnt ovenfor er mer effektive enn Tesla sine nåværende batterier som brukes i den nye produksjonslinjen..
VP mangler nå bare formaliteter til og begynne med produksjonen med helt ny fabrikk som skal utvide seg på produksjonskapasitet til og holde det dem lover med produksjon av 5GW ut 2023 - men dette kan komme mye tidligere når man ser på den generelle etterspørselen på paneler.
Sila reflekterer kurs på 300, VP og G14 alene er over 200 kroner, utbygging av kapasitet er flere ganger 200.
Butte er lite fremlagt i tyngre analyser synes da jeg, men er enig. MLs produksjonskapasitet må være oppveid utover samholdet til VP og G14, pluss KIna som bonus dvs andre aktører som kommer og allerede er kunder. Butte kan konsolidere, og utøve det mindre markedet men uansett levere ypperlige overskudd
Men at det er en giga tilstrøm nå av EV produsenter som trenger halvledere er på et helt formidabelt nivå
Group14 Technologies, en utvikler av et mikronisert silisium-karbonpulver, avstemt etter design og drop-in ready, har sikret $ 17 millioner i serie B-finansiering ledet av SK Materials, en av verdens beste produsenter av spesialgasser og industrigasser, med deltakelse fra tilbakevendende investor OVP Venture Partners.
Group14 vil utnytte denne driftskapitalen for å skalere produksjonen for å møte den økende etterspørselen etter sitt flaggskipprodukt SCC55, som gir opptil 50% mer energitetthet enn konvensjonell grafitt for litiumionbatterier.
SCC55s stillas med hard karbon holder silisium i den mest ideelle formen - amorf, nanostørrelse og karbonkapslet. Resultatet er anodematerialet som har enestående effektivitet i første syklus og lang levetid ved Li-ion-batterisykling.
Group14 kunngjorde nylig planer om å bryte bakken på det nye vannkraftproduksjonsanlegget i Moses Lake, Washington. Anlegget fremhever selskapets første skritt for å bygge ut en innenlandsk forsyningskjede for litiumionbatterier for å møte den økende etterspørselen fra markedet for elbiler.
Group14s litium-silisium-teknologi, SCC55, lover å levere betydelig mer energitetthet per volum for å imøtekomme den økende globale etterspørselen etter høyytende litiumionbasert lagring. Group14 har begynt å øke sin pilotproduksjon og planlegger å levere sine første kommersielle kunder innen forbrukerelektronikk i 1Q21, med mer å følge i andre markeder.
Group14s tidligere finansiering ble ledet av globale batteriledere, inkludert Amperex Technology Limited (ATL), den største produsenten av litiumionbatterier for forbrukerelektronikk; Showa Denko, et japansk materialfirma og den største produsenten av grafitt; Cabot Corporation, den ledende produsenten av ledende tilsetningsstoffer; og BASF, verdens største kjemiske produsent.
Som nevnt: Group 14 Technology skal allerede oppskalerer i Q121 som nærmer seg med stormskritt tidsmessig.
Alt dette som nå omfavner REC betyr bare en ting som en sentral del av totaliteten.
Moses Lake må nesten åpne fortløpende - det er ingen tvil på det for at REC skal nyttiggjøre alle disse tids fristende med god margin når markedet og kundene er der som aldri før..
Jeg kunne skrevet flere sider av alt det vi har i vente, men dere forstår teoretisk sett hvor jeg vil..
Lykke til

Bybonden ( håper Uchihabrah og andre kommer raskt tibake, vi trenger dere !)

Slettet bruker
04.02.2021 kl 06:59 6403

Uansett vi må fokusere på det fundamentale og potensiale, selv kunne jeg tatt kjempe gevinst i går etter å ha vært med siden 3-4 kroner og har nå ca snitt 6,7 etter mange kjøp siste tiden. Men var ikke nærheten av og selge i går, men så på i forundring på hvordan den raste opp og ned.
Morsom underholdning, men ingenting mer en det:)
Fokuserer kun på det fundamentale Osv .

Vi vet at vi snart får vite mer seinest Q4 og ser frem til dette. Da det nå er alt for mye støy her nå og i mange andre forum. Nick som ikke har kunnskap eller innsikt i noe som helst men baisser og hausser om hverandre.
Håper det kom inn endel seriøse longere etter utbruddet i går så vi kan få en mer stabil oppgang mot nyheter/meldinger fra selskapet og Røkke for her skjer det mye i kulissene garantert.
Redigert 04.02.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 07:48 6072

Kjøp aksjen om dere tror på selskapets evne, til å utnytte eksisterende produksjon( ML ) i det voksende batteri marked. Om selskapet lykkes med det er selskapets verdi idag self et intr kjøp. Kjøp ut fra hva du tror, gjør din egen vurdering! Lykke til!
Redigert 04.02.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
DetErMeg
04.02.2021 kl 08:00 5937

For noen genier dere er. Liker at dere har pågangsmot.

Bare ett problem, den er såvidt shorter. Pluss at shorterne, har rundt 9mrd i forvaltningskapital og nesten ett helt oljefond. De kommer ikke til å merke dette.
Slettet bruker
04.02.2021 kl 08:06 5865

ja. solgte ut, men gikk inn igjen kjpt.. ny opplevelse. tørr ikke stå på siden å se. så har tenkt å kjøre all inn idag og morgen. Enig, flaut, men sånn er det. RECSI skal på 3 siffer
rukmini
04.02.2021 kl 08:14 5755

Hvor skal man starte med denne... kalle andre genier for så å skrive at 9mrd (dollar forøvrig) nesten er ett helt oljefond. Det er noen nuller unna oljefondet for å si det slik.

Usikker på om det var tanken å «slå de konk» heller men å oppfordre folk til å holde på aksjene sine og gjerne kjøpe mer. Synes det er mindre umoralsk enn å selge aksjer man ikke eier som det virker som om DN ved Thor Christian Jensen tenker er prisverdig oppførsel.

Forøvrig tenker jeg at shorting er en uting som ikke burde finnes. Gjør ett selskap det bra/dårlig så kommer kjøp/salg naturlig. Shorting er kun ett instrument for de med stor kapital til å påvirke i den retningen de ønsker.
Null
04.02.2021 kl 08:22 5737

Dette SHortfokuset er skapt av media

om du leserUCH sine innlegg så var det ikke fokuset
Fokuset var å få opp aksjeprisen generelt før en kommende emsjon som vi fleste langsiktige er "skrie" på kommer

Det at alle som ønsker de skal kunne delta og at prisen ikke blir "kunstig" lav for at noen manipulere kursen på et lavt nivå.

Unc var vel en av de første til å si at man ikke kunne klare en Short skvis pga at antallet aksjer ikke var mer en 2,1 M
Media og endel podkaster har kastet seg på dette med Shortskvis gjort et strort nummer av det,,, hørte selv på DN sin poddkast i går
DET VAR LAVMÅL, og de var selvsikkre å gode, desverre bare en liten ting å bemerke DE HADDE IKKE SATT SEG INNi det som stod, men klart å få med seg sammenligningen til Game Stop.....

Null
Synergi
04.02.2021 kl 08:37 5538

Det jeg savner i diskusjonen er medias rolle og evne til kritisk journalistikk. Se bare på oppslaget «DnB Fond dumper aksjene». Ikke en gang nevnes det at nettokjøp i DNB fond samme periode faktisk øker. Overskriften er villedende og bevisst utformet for et formål.....
DetErMeg
04.02.2021 kl 08:50 5356

Var ikke peket mot han, men heller de som forventer at det skal komme en skvise. Er enig med dere om at aksjer ikke burde bli manipulert for at store skal komme inn osv. :)
MorganKane
04.02.2021 kl 08:51 5360

Det er selvfølgelig greit å selge en aksje, også REC, med gevinst. Men aldri, ALDRI, selg REC med tap. Ikke så mye som en aksje. REC kommer til å gå langt. Hvis man følger dette enkle prinsipp så er shorterne garantert å tape. Og jeg tenker ikke først og fremst på synlig short. Jeg tenker mer på de mindre. De som ikke er synlige. Også de som dag ut og dag inn står her inne og lyver på Hegnar Forum. Sprer frykt og redsel for å mele sin egen kake.

For øvrig, så kan REC gå svært raskt hvis det først kommer nyheter. Da har man driti på draget hvis man ER midlertidig ute for å ta kortsiktig gevinst. Og nyheter vil komme. Ikke selg REC for knapper og glansbilder.
DetErMeg
04.02.2021 kl 08:53 5313

Les den om igjen. Jeg skrev shorterne, ikke shortern. Altså flertall. Ett på 9mrd dollar og blackrock (mulig de er ute, men har ikke sett at det har stått noe sted).

Er noe enig med deg. Men syntes shorting er helt greit, så lenge man blir tatt med en gang man prøver å manipulere det. Mange små som shorter også.

Manipulering av aksjepriser burde straffes hardere og man burde være mer på vakt for det
Slettet bruker
04.02.2021 kl 08:58 5270

det er ny giv i dag ser jeg
Slettet bruker
04.02.2021 kl 08:59 5286

https://www.tradingview.com/x/qJqItY7O/

RSI indikatorer peker oppover se grafen. Vi er fortsatt i nedre delen... siste uken har aksjen falt noe utenfor det tydelig mønsteret sitt.. venter fortsatt på rekylen opp... Nådde ikke taket og candlesticken burde vært en lang bar i går, det ble den ikke og dermed ble det ikke første topp for kort tid etterpå en høyere topp slik mønsteret tidligere tilsier.
Jeg er positiv til aksjen på kortsikt angående det tekniske. Vi venter også på Røkke, hva de ønsker gjøre med rec fremover og VP som skal iflg siste melding fra dem komme innen de neste 6 dagene. Ikke lenge til q4 heller der vi vil få litt guiding fremover, kanskje mer info om de 3 batteri produsentene de er i dialog med, åpning av ML, poly prisene fortsetter stige og blir laget store avtaler for poly siste tiden+++
Spennende måned og sitter trygt på det fundamentale og det tekniske. Ikke glem vi enda er i en stigende trend og kort, mellom og lang sikt teknisk sier KJØP, samtidig som det er mye som skjer innen fornybart, solar, batteri etc så her kan det komme mye spennende :))
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:04 5254

mye spennende som skjer i sektoren :

For dem som ikke har fått med seg hvilke summer det er snakk om, flere sikrer seg leveranse for fremtiden... i Kina ble det nylig inngått kontrakt verdt 5,4 Milliarder USD.. REC ligger meget godt ann hvis dette fortsetter ,

3/2-21
GCL-Poly Energy's Shares Surge on Two Orders That Could Yield Over USD5.4 Billion
(Yicai Global) Feb. 3 -- Shares of China's GCL-Poly Energy Holdings momentarily jumped today after the solar wafer materials maker said that it has won two long-term contracts that could tally more than CNY35 billion (USD5.4 billion).

GCL-Poly Energy's stock price [HKG: 03800] jumped as much as 16 percent to HKD3.49 (US 45 cents) this morning, after which they were 1.7 percent down in the afternoon.

Longi Green Energy Technology will buy at least 91,400 tons or CNY7.3 billion (USD1.1 billion) worth of polycrystalline silicon materials from a unit of GCL-Poly Energy over the next three years, the pair said in separate statements yesterday.

Tianjin-based Zhonghuan Semiconductor's subsidiary will purchase 350,000 tons of the raw material in the next six years, it and the seller said in statements yesterday. Prices will be decided on a monthly basis, they added. If the price was the same as that of Longi's order, the two orders would total CNY35 billion.


Amid the Chinese solar power sector's recent boom, Longi and Zhonghuan, two major silicon wafer providers in the country, have sought to secure raw materials supply after receiving big orders from solar cell and panel makers during recent months.

https://www.yicaiglobal.com/news/gcl-poly-energy-shares-surge-on-two-orders-that-could-yield-over-usd54-billion
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:14 5119

Dette som gjør rec til en veldig spennende aksje, kan ta av på rekord tid ved nyheter/meldinger og de kan nå være rett rundt hjørnet seinest Q4. Ingen ønsker å være utenfor denne når dette kommer:) snakker ikke da om lusne 21,40:)
Redigert 04.02.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Mr Big
04.02.2021 kl 09:19 5050

Og manipuleringen fortsetter. Se hvordan kursen presses nedover.
MorganKane
04.02.2021 kl 09:21 5018

Ja, REC kommer garantert til å gå langt. Lenger enn vi aner. Hvis man er langsiktig så er det hipp som happ om man kom seg inn på 15 eller 25.

Hvis man får høydeskrekk i dag og tar gevinst så er det selvfølgelig greit. Men poenget mitt er at hvis du IKKE får høydeskrekk i dag og den åpner lavere i morgen så selg ihvertfall IKKE i morgen. Trenden er klar. Den er oppover. Og det er basert på krystallklare ekstremt bra fundamentale forhold.
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:26 4921

Nettopp og alle vet dette derfor er det utrolig mye støy her nå, ingen vil stå utenfor når meldinger kommer. Er det noen som solgte i går skal de inn igjen alle vet hva som kommer fremover her:)
Pontuslufc
04.02.2021 kl 09:29 4873

Ser det til stadighet skrives at det er det samme hvilken inngang man har. Om man har 100K å kjøpe aksjer for så vil en inngang på 25 gi deg 4000 aksjer, mens en inngang på 15 vil gi deg 6600. Noen som kan forklare meg den mye brukte frasen om at inngangen er ubetydelig? Argumentasjonen er at når kursen går veldig høyt så vil man ikke tenke over om man betalte 15 eller 25. Men sånn rent faktisk har det jo enorm betydning om man sitter med 6600 aksjer kontra 4000 aksjer om kursen går sky high
Redigert 04.02.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:30 4866

Les åpningsinnlegget en gang til.
Redigert 04.02.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:43 4698

Leser: kjøp aksjer, hold på de. Noe denne brukeren har skrevet over lang lang tid.
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:43 4719

Kan du ikke heller skrive litt om det fundamentale eller potensiale i stedet for og drive barnehage her inne Gpactor? Støyet har lagt seg selv om du prøver å hausse det videre og kursen stabiliserer seg mot meldinger/nyheter Osv. Vi som sitter her inne er long og vil snakke om selskapet da spiller det liten rolle om kursen er i 21,40 eller 19
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:46 4692

«er long». 🤡

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Long_(finance)
Redigert 04.02.2021 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:47 4690

Det som også er bra at du velger helt selv om du vil være inne eller ute fremover :) Er ikke det flott:)
Redigert 04.02.2021 kl 09:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:48 4676

Så flott skriv litt om selskapet og hvorfor du er long da:) Venter i spenning.
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:52 4630

Kjøp og hold oppfordringen er en form for strategi der folk tror de kan påvirke kursutviklingen.

Feil bruk av begrepet long er en god indikator på at skribenten er en amatør.
Redigert 04.02.2021 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 09:54 4610

Du må virkelig være den største klovnen på forumet!
Slettet bruker
04.02.2021 kl 10:01 4526

Hehe orker ikke bruke energien på troll som ikke har noe kunnskap om verken selskapet eller børs:) Blokkert og lista er lang over disse som gjør alt for å lage støy:)
Slettet bruker
04.02.2021 kl 10:08 4453

Men helt ærlig, har en ikke noe å bidra eller fornuftig å si så la munnen være lukket er en mye bedre valg enn å komme med så mye drit for å si det mildt.
Slettet bruker
04.02.2021 kl 10:17 4386

..ja, nå er vi inne på tanken om å shorte RECSI, kaste oss på Semb bølgen.. hurra , hurra og hurra!!!
Slettet bruker
04.02.2021 kl 10:22 4334

Denne trådstarten er et åpenbart forsøk på kursmanipulasjon og rette myndighet bør ettergå trådstarter og stille ham til ansvar.

Slettet bruker
04.02.2021 kl 10:24 4319

HAHAHAHAHAH.. såpass.. tips til deg, sjekk ut DNB markets.. de har en enda sterkere profil innen dine fryktede områder.. pass deg for realiteten!
Slettet bruker
04.02.2021 kl 10:25 4313

Tror dere Aker vil fortelle planene sine med rec før eller etter q4?
De eier kun 24% av aksjene, så er vel begrenset hvor mye de kan påvirke REC for øyeblikket... Ser det på som en selvfølge at de ønsker skaffe seg mer kontroll over selskapet... Ser ikke helt hvordan de skal gjøre det for øyeblikket og lurer på hvilken dialog Aker har med REC... REC er fortsatt eget selskap og blir ikke styrt av Aker slik det er i dag. REC kan fortsatt annonsere åpning av ML før Aker rekker foreta seg noe eller feks lage avtale med en av de 3 batteri produsentene de er i dialog med, da vil kursen fyke avgårde... Skulle de ønske øke eierandel er vel dette noe de burde foreta seg raskt? De nevner i februar var siste uttalse... så før eller etter q4 feks=
Fullkasse
04.02.2021 kl 11:10 4064

Synd men da er Shorten straks i pluss
Slettet bruker
04.02.2021 kl 11:14 4043

Det er riktig at Aker "kun" eier 24% av aksjene i REC og har i prinsippet ingen direkte styring med selskapet. Men, Aker er desidert sterkeste eier, har styreleder og gikk inn med et betydelig beløp i en rettet emisjon som i hovedsak hadde som formål å dekke kostnader ved oppstart av ML. At REC skulle "overraske" Aker med å annonsere oppstart av ML uten at Aker ikke visste om det er vel en smule urealistisk. REC foretar seg ingen verdens ting uten at dette er diskutert med Aker, dvs. med styreleder og Røkke Jr (Horizons), og jeg tipper ingen viktige beslutninger tas før Røkke Sr. har gitt tommelen opp. Det ligger i kortene her at Horizons skal vekte seg opp, i allefall til 33.4%. Da har vi også lært fra Sa2ri at dette utløser en budplikt og dette må opp i GF.

For at Horizons skal ta dette steget tipper jeg at noe mer klarhet omkring partenskapet til VP og G14 og eventuelle flere batteripartnere er ønsket. Dette kommer sannsynligvis veldig snart burde man tro. (VP har antydet at de vil komme med et "public statement" i løpet av kort tid (i løpet av neste uke sannsynligvis). Dette passer godt i forhold til RECs Q4 presentasjon som kommer da en uke senere. Da håper jeg vi får klare signaler fra REC.

Ellers er det verdt å merke seg en voldsom høy omsetning i REC og ingen innsidehandler. Jeg er rimelig sikker på at det bygger opp til noe relativt snart. Hold på hatten. At kursen dyttes ned i dag mener jeg er taktisk spill av institusjonelle aktører som skal posisjonere seg. At noen selger før Q4 er meg totalt ubegripelig, men vi har alle våre strategier.

I likhet med flere her kan man fastslå at vår skribentvenn i DN ikke skjønte det som foregikk i går - snakk om å dumme seg ut ved å ikke ta pointet, og heller bruke media til å harselere med folk her inne. Pinlig, veldig pinlig - men ikke overraskende dessverre. Har journalister i finanspressen utdanning overhode innen finans og økonomi?

Men, selv om noen av oss skriver så meget her på forumet slik at man blir emosjonell må man jo være så ærlig å si at vi alle som eier aksjer, gjør det for å tjene penger. Å proklamere at man er "long" og ikke skal selge en eneste aksje på mange år finner jeg merkelig. Man investerer i aksjer for å tjene penger - punktum.
Borgermester
04.02.2021 kl 11:33 3927

Da er jeg inne igjen med +560 000 aksjer. God støtte nedover nå, særlig bevist ved at mange som kjøpte "toppen" i går har valgt å bli sittende fordi at de har trua på at aksjen skal tilbake og over det nivået de kjøpte på. Og det aller viktigste - flere og flere investorer oppdager REC, dette er i ferd med å bli den nye "folkeaksjen". Lykke til alle sammen!
seth
04.02.2021 kl 11:51 3814

Har Aker Horizons styreplass i REC? Siden de er største eier.
Kvike11
04.02.2021 kl 11:51 3812

Jeg syntes du skal anmelde det, men så husk også at anmelde de store banker som i lang tid har manipuleret REC.
Du kan starte med DNB , som jeg mener er så slemme at det undrer mig at der ikke er en minister der tænker.. hvad sker der her, men så skriver han vel til banken og spørger om de manipulerer, som de gør i Danmark med hvidvaske af milliarder af dollars.. spurgte den danske bank om de laver ulovligheder..
Man skulle tror du er bankmand, læs hvad de skriver..
I dag bliver kursen kørt lidt ned, kan jo ikke være DNB for de har jo solgt deres aktier.. siger de..
Hvorfor skriver de Røkke ejer og har aktier i REC, troede de var flyttet til et nyt pyramide selskab , børsnoteret
seth
04.02.2021 kl 11:57 3755

Husk at når du først skal anmelde noen så må du gjøre det med fullt navn og identitet. Men det har du sikkert ikke problemer med :)