Further Extension of Senegal Arbitration Suspension

FkL
PNOR 02.02.2021 kl 22:04 6853

2 February 2021

PetroNor E&P Limited
(“PetroNor” or the “Company”)

Further Extension of Senegal Arbitration Suspension

PetroNor (OSE ticker: “PNOR”), the independent oil and gas exploration and production company with a focus on production, development and exploration assets across sub-Saharan Africa, announces that, further to the announcement made on 30 October 2020 regarding a three month extension to the suspension to the Arbitration with Senegal, both parties have agreed to extend the suspension period by an additional two months. The extension is a result of ongoing discussions as well as delays to the process as a result of the global pandemic.

Commenting on the update, Eyas Alhomouz, Chairman of PetroNor E&P Limited, said:

“We remain in progressive dialogue as both parties seek to establish a satisfactory solution. Ongoing negotiations however have been hampered by the pandemic and so this additional extension provides more time to progress the dialogue to a conclusive outcome. We will update the market when there are further developments.”

*****

For further information, please contact:

Knut Søvold, Chief Executive Officer
Chris Butler, Group Financial Controller
info@petronorep.com

Media Contacts:
Buchanan
Ben Romney
Tel: +44 207 466 5000
Redigert 02.02.2021 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.02.2021 kl 09:48 2171

Det er jo tydelig at det ikke er lett å bli enige. Vi kan ikke legge all skyld på viruset. Jeg vet ikke om forhandlingene kun foregår digital eller om man også møtes ansikt til ansikt. At dette nå har tatt 9 mnd og kanskje to til så har det gått nesten ett år. Det sier man at man står et stykke fra hverandre. Vi må anta at begge parter nå vil ha en løsning så fort som mulig. Det var vel den viktigste grunnen til å gå ut av voldgiften. Jeg må si jeg er en smule forbløffet over alle de her som så det som så positivt at meldingen trakk ut. Akkurat som det skulle vise at de ble enige. Det var jo selvsagt motsatt.

Trøsten er at det kunne vært verre. At de fortsetter uten voldgift er jo positivt. Hadde de stått veldig langt fra hverandre hadde de ikke gjort det.
Mrhifi
03.02.2021 kl 09:48 2167

Hvis i 4 sælger jeres beholdninger, så er kursen 50 øre 🤔
Der er ingen købere...Men der kommer nok snart et nyt Roadshow i Oslo!
evetjo
03.02.2021 kl 09:53 2155

Jeg syns det bør være såpass takhøyde her inne at man kan være misfornøyd med situasjonen uten å få smekk på pungen. Jeg syns iallefall det gir et mer realistisk bilde av situasjonen med flere meninger. Jeg har også et stort beløp investert i dette selskapet som foreløpig viser utvikling med negativt fortegn, men har trua og velger å bli sittende.
40something
03.02.2021 kl 09:55 2140

Vi ser jo at børs ikke speiler underliggende verdier i foretakene. Polarcus liker tydeligvis børsspekulanter siden større omsetning og i 20% i pluss idag, men ellers konkurs. BWE ligger som en bjørn i hi helt ubekymret, men rister av seg utålmodige med en slitsom algo. Det er vel det som er børs idag mer enn langsiktig investering. Man kan også logge seg ut i 6 måneder for å spare på helsen sin.
thief
03.02.2021 kl 09:58 2134

Helt enig der.De kunne sikkert ha landet en avtale allerede,selv med covid-19!Men vi så hvor lang tid de brukte i Gambia. Petronor startet jobben med forlik, så fort fusjonen med apcl var i boks. Og forliket kom lang tid etterpå🙂Selv om forliket virket ganske ukomplisert.Vi fikk en lisens og gav fra oss en.Akkurat som vi forespeiler oss i Senegal!Så de bruker mer tid enn vi kanskje anser som rimelig
thief
03.02.2021 kl 09:59 2133

Helt klart,men mrhifi sine meninger er vel ikke akkurat lagt frem så seriøst 🙂
Mrhifi
03.02.2021 kl 10:02 2121

Jeg solgte på +1 kr for 1 år siden!
Gambia effekten er gone-væk......Kurs er tæt på 1 krone igen...
DET ER NÆRMEST BLEVET EN PNOR SEKT SOM IKKE TÅLER KRITIK.
I sidder med kæmpe positioner og kan ikke komme ud uden at påvirke kursen BIG TIME.....STILL WAITING 🤔
Redigert 03.02.2021 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
FkL
03.02.2021 kl 10:04 2110

Jeg ser ikke helt at man skal bli forbløffet over det. Det er absolutt ikke utenkelig at man kan bli enige i siste sekund og det kan stå på formaliteter som godkjenning av børsmelding osv. Fasit er at ingen visste og at det uansett ble en meget subjektiv vurdering.

Videre så er det viktig å vite at vi ikke forhandler med noen som bare kan si; ja nå er vi enige. Etter at vi har kommet til enighet så skal nok dette godkjennes av et organ og slikt vil nok ta tid i dag uansett. Vi har jo lest i senegalesisk media at Macky nok ikke avgjør dette selv.

Utfallet er det ingen her som kan spå, men at det ble utsettelse og med så kort frist ser jeg som meget positivt.
Fluefiskeren
03.02.2021 kl 10:12 2087

Jeg er vel ikke helt enig der. Når det trekker mot frist og man ikke er blitt enig snes jeg det e et dårlig tegn. Spesielt når det bare er noen få dager igjen.

Man kan nå begynne å se på Aje på nytt igjen. 0,13 dollar utgjør nå i takt med fallende dollarkurs kr. 1,118. Vi er nærme det nå. Det betyr at Petronor kan velge å betale deler av beløpet i cash istedenfor aksjer hvis kursen går under det, men hvorvidt de gjør det er vel vanskelig å si.

Mrhifi
03.02.2021 kl 10:18 2063

Der har været kæmpe kurs eksplosioner i mange selskaber 🚀🚀🚀
Selskaber som er steget kraftigt de sidste 3 måneder 🚀🚀🚀
You are stock Thief!! Og kan ikke komme ud af pnor...
FkL
03.02.2021 kl 10:20 2053

Og tapte? For det første så er de fleste med store poster langsiktige og skal man selge seg ut så legger man jo ikke hele posten på ask. Om noen år, når jeg skal ta ut gevinst, så blir det selvfølgelig aksjonærvennlig. Det sier seg vel selv.

Denne tråden er for de som vil diskutere aksjen, ikke de som kun er ute etter å spre skitt uten å ha askjer eller være interessert i den. Kommer man i tillegg med tull som dette så skjønner jo alle at du er en bitter tidligere aksjonær som valgte å gå ut med stort tap. Du fyller bare trådene med skitt.
Mrhifi
03.02.2021 kl 10:24 2008

Så lav en lukket tråd FKl... IGEN ! 🤔
Bliver spændende at følge kurs-udvikling de næste 2 måneder...
1 kr eller 1.7 krone...🤔 Go ahead M&M

Redigert 03.02.2021 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
FkL
03.02.2021 kl 10:26 2000

I motsetning til da du solgte så er både Thief og jeg solid i pluss og hadde ikke hatt problemer med å selge, det også uten å smadre kursen. MEN, det er da helt uaktuelt å selge nå. Jeg er faktisk fremdeles på kjøperen i PetroNor og har ikke problemer med å se at det vil gi god avkastning for de langsiktige.
thief
03.02.2021 kl 10:27 1997

Skjønner ikke hva du rører med.Jeg er i pluss💰💰🙂Og med en MM kunne jeg lett kommet ut med fortjeneste. Jeg har ikke 7siffret med aksjer og snitt under krona!Så tror ikke du vet hva stuck er🙂Ja,mange selskaper som går opp og ned.Og når petronor er såpass feilpriset som nå,er det hvertfall ikke riktig å selge.Så er jeg med i petronor for veksten og utviklingen av selskapet. Ikke hoppe ut og inn.Det gjør jeg i andre selskaper 🙂
JUICEitUP
03.02.2021 kl 10:27 1995

Re mrhifi

Slike innlegg blir bare tullete, Viser bare at du er er en forsmådd ex aksjonær som har tapt mye penger på Pnor og ikke har annet å fordrive tiden med enn å brønnpisse. Finn deg en hobby.

Når det er sagt er jeg mildt sagt forbauset over kuvendingen her inne. Først var Sengal i boks, det var sikkert som banken. Når det så kommer en utsettelse er dette ikke bare positivt, men meget positivt. I tillegg har de nettopp gjort et bytte av styremedlem som alle ser ut til å ha glemt.

Som FF sier er det selvfølgelig ingen ting positivt med dette. Igjen tolker folk det som at siden det nå er to måneders utsettelse så kommer det garantert en avtale om eller innen 2 måneder. Det er selvfølgelig ikke sikkert. Det viser jo de gjentatte utsettelsene. At folk har tid til å vente er jo en grei sak, men å snu kappen etter vinden til enhver tid og hevde at alt er rosenrødt blir bare tåpelig.
evetjo
03.02.2021 kl 10:31 1978

Hvordan får vi opp interessen for Pnor?
Mrhifi
03.02.2021 kl 10:33 1971

Jeg er 116% i plus de sidste 3 måneder🤔 Alt hvad jeg tabte på Apcl er indhentet igen 😉 og lidt til💰💰
FkL
03.02.2021 kl 10:33 1969

Helt greit å har forskjellige meninger, men det er ikke noen fasit på dette og man kan ikke si noe bastant verken ene eller andre veien.

Men, nå ble det utsettelse og det er i alle fall jeg fornøyd med.

Godkjenning av Aje må jo være like rundt hjørnet nå. Den er virkelig på overtid og det viser vel godt hva slags forsinkelse en myndighetsgodkjennelse kan ha i disse Coronatider.
Redigert 03.02.2021 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
thief
03.02.2021 kl 10:38 1947

Vi er jo fortsatt sikre på at Senegal går i boks,at den ikke kom nå pga covid-19 er vanskelig å forutse. Viktigste er at forliket kommer.Mange var i tvil om Gambia,den klarte de.Og Senegal burde være enda "lettere".Da myndighetene har rotet det til enda verre enn i Gambia, samtidig som Senegal og Abu dhabi har et særdeles godt forhold 🙂Så løsning kommer nok,bare det tar lenger tid enn planlagt.Som det gjorde i Gambia også!
thief
03.02.2021 kl 10:40 1939

Fantastisk for deg da🙂Ingenting er bedre enn god avkastning😉🍾Derfor du er inne å hoverer litt,he.he. Det er bare lavmål

La meg for lavt på kjøp i dag,satset på enda mer panikk.Håpe noen slenger litt ned på 1.142🤞
Redigert 03.02.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2021 kl 10:43 1932

PNOR kommer den og i mens så er det mye interessant på markedet. Aldri putt alt i en kurv! Mine PNOR aksjer ligger i skuffen og blir ikke solgt.
klaesp
03.02.2021 kl 10:43 1932

Hvordan ser det tekniske ut nå? Sjekket gamle notater her 1.17 ser kanskje ut som et brudd
Fluefiskeren
03.02.2021 kl 10:45 1922

Ja. Utrolig at det skal gå så tregt i Nigeria. Der har de jo greid å avholde meget stor lisensrunde nylig selv om vinnerne ikke er annonsert. Da burde det jo være overkommelig å sette sine kråketær på noen papirer. Her er jo ingen avhengig av å møte hverandre ansikt til ansikt vil jeg tro. Burde være ren rutine.
FkL
03.02.2021 kl 10:46 1915

Se mitt tidligere svar ang. styremedlem.

Andre får svare for sin egen positivitet, men jeg ser det absolutt som positivt at vi fikk utsettelse. Det er selvfølgelig satt opp mot at man eventuelt hadde gått tilbake til ICSID. Hvilket hadde vært negativt, men selv med det så tror jeg at vi har en god sak. Det er selvfølgelig ingen garanti for noe som helst.

Når det gjelder å være positiv til at vi faktisk vil ende opp med SOSP, så bunner det jo ut i at jeg faktisk mener vi har en god sak, at begge parter viser tydelig at de ønsker en løsning og ikke minst at vi vet at det ligger store problemer i vente for Senegal dersom saken går videre og de taper. Da kommer Total til å kreve erstatning, I tillegg vil det koste penger og gi usikkerhet og utsettelser.
enurweb
03.02.2021 kl 10:48 1907

Løsning blir det og mine aksjer også i PNOR ligger godt plassert i skuffen til den dagen folk virkelig får øynene opp for selskapet :)
Slettet bruker
03.02.2021 kl 11:02 1870

Og hvordan kan du være så sikker på at det ikke kommer enda en ny utsettelse på 2 mnd når det allerede har vert 2? Det vet du faktisk ingenting om! Og tilliten til selskapet blir jo ikke bedre, når de ikke kommer i havn, med det de melder.
Mrhifi
03.02.2021 kl 11:04 1862

Keep the change 💪
Åbningskurs11-11-2020....5,82 kr....
Real time 3 Februar... 11.30 kr.

Mrhifi
11.11.2020 kl 09:24
2930
Take a look at Northern ocean limited (NOL) 😉
2 Brand new top notch HE Riggs på kontrakter...

Welcome to the future 💰💰💰💰💰

Edit.....KURS TARGET +60 NKR. 24-36 MÅNEDER

https://finansavisen.no/forum/thread/117729/view/0/0?page=2

Redigert 03.02.2021 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
FkL
03.02.2021 kl 11:12 1846

Det er ingen garanti for at det ikke kommer flere utsettelser. Det jeg derimot synes er positivt er at den nye utsettelsen er kortere. Jeg tror ikke selskapet synes det er positivt å sende ut meldinger om utsettelse og jeg forventer at de har tatt litt i for å hindre at de skjer igjen.
thief
03.02.2021 kl 11:20 1811

Har jeg sagt at det ikke kommer en utsettelse til??🙂Må du gjerne henvise til.Jeg har sagt at jeg er sikker på løsning,så om hvordan covid 19 påvirket prosessen videre,vet ingen!Den setter sitt preg på hele verden. Men at de nå utsetter med 2mnd viser vel at de har kommet et stykke på vei.Så får vi håpe de har tatt i litt ekstra,når de utsetter 2mnd.Og at vi heller får en positiv overraskelse,at løsning kommer tidligere. Slik den gjorde i Gambia 🙂Da kom den 4-5 uker før "guidingen"
thief
03.02.2021 kl 11:32 1786

Prøvde å få fisket litt mer info om utsettelsen, men fikk vel svar som forventet🙂

Dear xxxx


Appreciate its light on info however this is due to the commercial sensitivity of the process.  Disclosing sensitive information about the ongoing negotiations in the public domain would be detrimental to the process, and therefore the company and its shareholders.


Best

Ben 

enurweb
03.02.2021 kl 11:40 1764

Nice try uansett. Ben smiler sikkert hver gang han får e-post fra deg :D
thief
03.02.2021 kl 11:54 1730

Alltid god tone og han svarer som regel hver gang 🙂
Børsbjarne
03.02.2021 kl 12:21 1669

Prøv at sætte jer ind i hvis ikke der kommer en løsning om 2 mdr. og vi skal starte vildgiften op igen!!!!!!! det er helt afgjort Senegal der er taberen i det spil. De har licenser der skal der skal udliciteres. Det er jo det samme som enhver virksomhed der ikke opføre sig ordentligt over for deres kunder får et dårligt ry. Det vil være uhørt hvis Senegal vil risikerer dette. Det kommer ikke til at ske.
Værdierne i selskabet er steget med 50% de sidste 3mdr. og aktien er faldet med 20% det giver ingen mening.

Ketchup flasken er rystet og vendt om ... nu skal låget bare skrues af.
Redigert 03.02.2021 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
03.02.2021 kl 12:52 1602

Ja. Føler at det er ganske sikkert at utsettelsen var kortere denne gang pga. lisensrunden som har budfrist 30. mai.

Så mangler det bare at også den blir utsatt enda en gang.......

Redigert 03.02.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
FkL
03.02.2021 kl 13:03 1573

Kanskje de til og med at utsatt hele lisensrunden fordi de ikke har blitt enige med oss...
Børsbjarne
03.02.2021 kl 13:11 1548

Det involver jo også Total der skulle have boret på ROP 1K som er blevet udskudt, uvist af hvilken årsag.
FkL
03.02.2021 kl 18:50 1399

Nå dukker det opp noen Timis-artikler igjen i sammenheng med utsettelsen.

«In the meantime, in March 2019, African Petroleum owned by Frank Timis merged with PetroNor E&P Ltd, (also founded by Frank Timis), after having bought back most of its shares. African Petroleum will thus become PetroNor E&P Limited. So fundamentally, PetroNor E&P Limited is just the new version of African Petroleum founded by Frank Timis.»

http://homeviewsenegal.com/index.php/2021/02/03/litige-petronor-etat-du-senegal-60-jours-pour-trouver-une-issue-heureuse/?unapproved=60539&moderation-hash=10c86e74dede49d21af7e5ace345ac3a#comment-60539
thief
03.02.2021 kl 19:30 1340

Virker ikke som de har kontroll på hvem som er hvem🙂