Jin når vil investorene forstå tegningen??

mithra
03.02.2021 kl 11:18 8214

Q1 - 21 ligger foreløpig an til å bli det beste kvartalet for Jinhui på mange år, markedsbalansen for supramaxskip i 2021-2022 ser svært lovende ut , aksjemarkedene i HongKong og Shanghai er i bedring og eiendomsmarkedene i de samme to byene likeså. Prisen på gamle supramaxer stiger og bokførte verdier på selskapets flåte er etterhvert ganske godt dokumentert i markedet,
-- men P/e for Jin ligger på 0,24. og aksjekursen er lavere enn den var på samme tid i fjor, etter at covid var veletablert i kina.

Jeg husker godt da Stensrud og Falnes i Skagen fondene snakket begeistret om selskaper som var underordnet de tre U-ene.: Upopulær, underanalysert og undervurdert .

Jinhui ser ut til å passe glimrende i den kategorien.
tobbelobb
27.07.2021 kl 11:56 1963

Asia går enda greit og anslagene dine kan nok treffe +/- , selv sa jeg vel 15.000 i snitt på Q2 og mulig jeg var litt forsiktig. Q3 blir over 20k vet jeg :-)
Dagens Asia tall er da i positivt farvann og de som følger Europa har jo ikke peil iht Supramax :-) Men grei indikasjon da :-)
Supramax TCT Index Point 3388.84 + 9.47
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27067 +113
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 29714 +73
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24081 +44
Slettet bruker
27.07.2021 kl 19:25 1890

Hvordan tror du markedet vil ta i mot et Jin resultat hvis selskapet oppnår en snitt rate rundt 15K ?
Mye løk ser seg blind på FFA og tror nok Jin vil oppnå noe slik som over 20k for kvartalet, historisk skuffer jo alltid Jin,
Jin sine holker oppnår aldri i snitt det røkla klarer, slik har historien alltid vært, et resultat snitt 15k og ikke dividende, tror du den skal langt opp?

Forøvrig fortsetter bulk aksjer ned med store prosenter i Usa, FFA faller relativt kraftig og siste oppdatering asset viser at prisene på skip nå ikke stiger men faller, klarte Jin å treffe toppen med sitt siste kjøp? Bra for Belco i så måte.

I værste fall med litt uheldig rate utvikling fremover, klarer faktisk Jin å rote bort store deler av hele Supra rallyet med sine fastlåste skip, det er ingen garanti for at q4 blir vesentlig bedre en q2 for Jin og bikker nå Supra ned til litt mer historisk rate sett opp mot de større skip bør ingen bli sjokket om vis ser nivåer godt under 20 k i vinter.
Da er det ikke like gøy å sitte med Jin handlet på dagens nivåer.

Bare pass på at dere ikke blir sittende støkk i denne smørja hvis markedet vender ned, det kan bli en meget lang og tung afære.

Uansett lykke til
Redigert 27.07.2021 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Natt1369
27.07.2021 kl 19:43 1873

For en rørende omtanke av en med null peiling på selskapet! 🤡
Både Jin Mei og Jin Lang er klar for nye oppdrag i august, de resterende skipene har oppnådd rater rundt 20 000 $ på nickelfrakt fra Surigao.
Sist det ble betalt utbytte, lå ratene rundt 12-14 000 $, så absolutt INGEN grunn til bekymring. Om ratene holder seg på dette nivået, og høsten ikke skulle stå til forventningene, så er inntjeningen såpass pervers, at ingen hadde turt å drømme om noe i nærheten forut covid-19!
Redigert 27.07.2021 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2021 kl 19:48 1865

Lommene til Siu Fai og Kam Wah er også klare for oppdrag, jeg hadde vært SVÆR bekymret.
Syns jeg hørte tilsvarende fra deg også med aksje over 11 kroner.

Før og etter Covvid er to vidt forskjellige ting, den gang kostet aksjen også 2,5kr og nå nylig 10, dessuten Covid er ikke forbi, den frykten brer seg på børsene nå.
Bli bare ikke sittende fast i smørja.

Lykke til
Redigert 27.07.2021 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Natt1369
27.07.2021 kl 20:31 1819

3 Sorte svaner har medført at strikken er strukket til det ytterste. Det bygges ikke nye skip, like lite som det leveres nye skip i årene fremover.
En behøver ikke være Nostradamus for å forstå hvilken vei tørrbulk, og spesielt supramax-segmentet beveger seg framover. Aksjen er nå priset til pre-covid nivåer, med rater mellom 9-12 000 $, så når ratene holder seg over 20 000 $ i lengre tid, rettferdiggjør det nødvendigvis en høyere prising.

Hva covid-19 angår, så vil en vedvarende smitte kun forlenge den oppadgående syklusen, og økonomiske insentiver fra myndighetene i verden.

Å være eksponert innen tørrbulk er en no-brainer i mange, mange år fremover. Tech, og vekstaksjer vil nok falle betydelig når gjenåpningen tiltar. 😎
Slettet bruker
27.07.2021 kl 21:00 1790

Ikke for å helle malurt i begret men havnekapasitet samt bytte av manskap for båtene kan lage trøbbel ..
Natt1369
27.07.2021 kl 21:00 1790

Forøvrig var aksjen nede på 2,80 UNDER pandemien, og har ikke vært priset til 2,50 siden 2003. 🤡

Like før pandemien brøt ut, var den priset rundt 8 kr.
Da utbytte ble annonsert i august 2018, gikk aksjen fra 8,09 til 14,18 på en måned.
Det er bare å se på historikken, så velger en selv om en vil være med, eller ikke. 😎
Den gang var ikke ratene engang i nærheten av de nivåene som nå oppleves.

Once-in-a-lifetime-opportunity!! 🤘🎉
Natt1369
27.07.2021 kl 21:39 1755

Og hvilken vei tror du ratene går, om færre skip er tilgjengelig?? 🤡

Utifra hva jeg observerer på marine traffic, så går skipene våre i skytteltrafikk mellom Surigao-Rizao, noe som har pågått siden januar! Ledelsen er svært erfaren, og har nok opparbeidet noen solide kontakter opp igjennom årene.

Når Jin Mei, og Jin Lang, pluss Tai Hawk og Belfri i tillegg kommer i optimal drift, sier det seg selv at reprisingen av selskapet ikke har begynt engang! 😎
Redigert 27.07.2021 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
bulkinvest
27.07.2021 kl 22:14 1717

Regne med at long sitter i golden er litt redd for at den skal ned ( ble ikke noe av de 110k rater han ventet)
Slettet bruker
27.07.2021 kl 22:18 1708

Les første innlegg i Gogl tråd, fra 4 mars, i stedet for å spre nye løgner.
Hadde du lyttet til det jeg skrev den gang hadde du doblet pengene dine i Gogl fra 50 kroner + dividende, i stedet for å satse på Jin som har steget 50% siden den gang.

Har helt fra trådens start skrevet at jeg ikke tror på 100 k rater, derimot 50 k
Jeg skrev tidlig i mars, går Cape raten i 50k går Gogl aksjen til 100kr, raten gikk til 45k og aksjen til 98 kr så fulltreffer der.


det er Petter Haugen som tror på 100k, de ekspert analytikerene har ikke peiling
Redigert 27.07.2021 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
bulkinvest
28.07.2021 kl 09:43 1607

Ja fremdeles langt til 50 k , supra derimot langt over forventning.
tobbelobb
28.07.2021 kl 10:12 1575

JIN har mindre rater en de fleste pga gamle skip og andre typer oppdrag, dette er kjent. MEN med break even på 8k så er 16k en dobling ...:-) Lett å regne ut at det blir flott overskudd i Q2 og himmelhøyt i Q3,,,Q3 er nok kontrahert og i orden allerede....De jobber Q4 nå
Slettet bruker
28.07.2021 kl 10:18 1558

Men ingen komentarer til det siste skips kjøpet, traff Jinhui toppen?.

Selvfølgelig ikke i følge aksjonærene i Jinhui, det var et kjempekjøp sier de, sikkert derfor Belco solgte skipet.
I følge vessesValue traff de toppen perfekt, med aksjonærenes penger som ´ kunne ´ gått til dividende
bulkinvest
28.07.2021 kl 10:28 1539

Jinhui har mye kapital og kan kjøpe for å tjene mer, Belco har ganske mye gjeld som skal betales!
sjakknøtt
28.07.2021 kl 11:13 1492

Longsit... er veldig selvgod. Ser fra tidligere at han snur helt rundt i sine kommentarer utifra om han er inne eller ute av en aksje.
Det har jeg sett i flere selskaper. Utifra markedet for supramax bulkskip, tror jeg Jinhui fikk kjøpt 14 år gamle Belfri til en fornuftig pris ($ 15,18 millioner). Dagens spot marked for Supramax er $ 31800. La oss si at skipet fikk en rate på $ 20000, vil det ta mindre enn tre år år for dekke inn skipet til skrapverdi. Slike skip kan seile til de er minst 25 år. Ved sterkt marked kan de nok klare 30 år. Det er dermed gode muligheter for at Jinhui vil tjene gode penger på Belfri. Mye tyder på at Bulkmarkedet står foran noen gode år. Supramax er av flere skips eksperter holdt for å være den beste skips størrelsen fremover. I motsetning til de fleste andre shipping selskaper prises Jinhui til langt under bokførte verdier (Ca. kr 18 per aksje.) De reelle verdier ligger godt over bokførte verdier. Det er riktig at vi har sett tvilsomme disponeringer fra brødrene. Det må da være måte på "brødre rabatten" i dette super sterke bulkmarked, vi nå opplever for supramax bulkskip.
tobbelobb
28.07.2021 kl 11:35 1472

Ser ikke ut som det faller enda heller :-)
Dagens Kina tall:
Supramax TCT Index Point 3415.65 +26.81
South China / Indonesia Round Voyage 57000DWT Supramax $/day 27338 +271
Singapore via Indonesia to southern China 57000DWT Supramax $/day 30018 +305
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax $/day 24175 +94