PHO - mot 150

'xu'
PHO 03.02.2021 kl 18:26 24426

..bare å følge med på vekstcaset PHO. Ikke upåvirket av Covid, men med mye spennende i emning. Det mest spennende samarbeidet nå med kinesiske ASIERIS.
Solen kommer til å stå opp i Øst for PHO.

Fra Investtech (oppdatert 9/3): "Photocure ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 120 kroner. Videre oppgang er dermed signalisert, og det er nå støtte ved 120 kroner ved reaksjoner tilbake. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt." RSI-21:61.
Redigert 09.03.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
focuss
02.03.2021 kl 17:53 5583

AI brer seg stadig utover i samfunnet. Fra Seismikk til Patologi. Videre så er det jo under utvikling for WLC så at det ikke er en rasjonell bekymring er jeg veldig uenig i. Tvert i mot så tror jeg cystoscopi er ett åpenbart target for det. Schneider selv nevnte at AI kunne bli vurdert, men regner med at han da mente som forsterkning av BLC. Det har jeg imidlertid mindre tru på da jeg tror AI bare vil bli en marginal forsterkning av BLCC. På WLC så synes forbedringen være betydelig å løfte det opp på BLCC nivå. Kommer det så tror jeg det blir håpløst å selge scope for BLC
JosefK
02.03.2021 kl 17:58 5576


Her avslører du din kognitive dissonans.

Royalty inntekter blir erstattet med inntekter minus en utgift til Ipsen og kost til personell.

Pho beholder da 85-90% av inntektene minus driftskostnader. Noe som jeg tror vil gi 10-15% større netto inntekter i forhold til «gratis» royalties fra Ipsen.

Det store poenget er imidlertid lenger fram da personell i felten vil gi «the bladder cancer company» mening. Og da med samme personell som selgere av et bredere utvalg lisensierte produktet.

Pho er med ett spennende. Det store spørsmålet er om endringen har gått etter planen.
focuss
02.03.2021 kl 18:54 5499

JosefK
Jeg tror du først og fremst bør bekymre deg om din egen kognitive dissonans. Det du skriver om inntekter og kostnader er da så selvfølgelig at det slo meg ikke en gang at det var nødvendig å nevne det , men overvurderte vel da deg.

Her har du teskje metoden
Tidligere mottok PHO årlig 60-65 mill i royalty fra Ipsen salget uten kostnader av betydning. Dette endres til en årlig inntekt fra Europa på ca 160 mill men til kostnader vi ikke vet noe om, men det vil vi vel kunne lese av resultatet i morgen. For å få til dette er det trykket opp en del millioner nye aksjer.

NB Josef. For å få kvartalstall må du dele med 4. Nevner det for deg tilfelle tallene virker forvirrende på deg.
Redigert 02.03.2021 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
JosefK
02.03.2021 kl 20:36 5398


Nei sier du det du? Det går da klart fram at jeg ikke aner en dritt om hva kostnaden er. Men det er klart som blekk at det ligger an til større inntekter også netto -spesielt om salget økes. Noe som går klart fram av målsetningen.

Den som våkner i morgen får se. Jeg har ikke turt vedde på utfallet og holdt meg i ro. Det kan gå begge veier. Men på sikt er det ingen tvil om at dagens løsning er mye mer fremtidsrettet enn «gratis royalties» som er en floskel beregnet på å lure idioter. Photocure har lagt grunnlag for å bli en betydelig aktør og ligger vesentlig bedre an til å gjøre det godt i Europa enn i USA, grunnet tilgang til flere skop.







focuss
02.03.2021 kl 21:03 5394

Europa er håpløst for vekst. Må søke refusjon i hvert enkelt land etc. Mistet jo refusjon i Frankrike også og må ha organisasjon rundt hele Europa. Det er en grunn til at Ipsen ikke så det bryet verdt å etablere seg i Europa utenfor Fankrike/Tyskland.

I USA så er det slik at de har fått refusjon og det gjelder for hele USA, har dobbel pris i forhold til Europa og i tillegg ikke betaler royalty til noen, men går likevel med underskudd. Det som er mer interessant i morgen synes jeg er om de gir noen sexy kommentarer om utviklingen i Kina.

Guidingen til Schneider er det ingen som er ved sine fulle fem som tror på.
HrDuck
02.03.2021 kl 21:28 5463

Nå synes jeg du blir litt defensiv her focuss. Angående us så kjenner vi jo den historiske veksten og potensialet i markedets størrelse. Så er det tydeligvis din påstand at de må øke kostnader mye for å øke volum. Det må du gjerne mene, men jeg er klokkeklar på at det er misforstått oppfattelse av hvordan markedet virker. Om det er kognitiv dissonans eller bare stahet som er grunnen til ditt syn skal jeg ikke si noe om. Men det som er klart er at du ikke mente dette når du var aksjonær. Og jeg kan vanskelig se at betingelsene for dette er endret siden den gang. Kanskje tar jeg feil eller kanskje har du en "blind-spot" i hvordan du ser markedet. Jeg tipper det siste og min posisjon har ikke endret seg basert på om jeg har aksjer eller ikke. Jeg mente nøyaktig det samme før jeg kjøpte.
Så tenker jeg også at du blir litt "enkel" i måten du svarer JosefK på om europa. Ingenting av situasjonen i europa ang regulatoriske forhold er endret siden de kjøpte rettene tilbake fra ipsen. Du sier at du ikke kjenner tallene for kostnader ved å drifte selv, men dette er jo tydelig kommunisert fra selskapets side. Jeg tror vi begge to kan være enige om at kostnader er langt lettere størrelse å beregne enn inntekter for de fleste bedrifter. Så kan det jo være at ting endres (som du synes å tro), men da må du jo nesten forklare hva som ligger til grunn for det.
Du bærer litt preg av at et selskap er fantastisk når du har aksjer og bare problem når du ikke har. Antagelig har du litt feil både når du eier når du ikke eier :)
Slettet bruker
02.03.2021 kl 21:30 5455

Nå har vel focuss holdt seg mer eller mindre borte fra Pho trådene en stund, valgte jo å selge seg ut fordi han ikke hadde trua.
Skjønner ikke helt årsaken til at du igjen fatter interesse idag, kursen har vel gått opp nærmere 40 kroner siden den gang du sa det ikke var noe å satse på.
Sikkert greit at du holder deg til dine aksjer som du tar 10 gangeren på så skal vi andre klare oss med 330% siden sommeren 2018.
Ikke alle som er så kravstore.
Photocure og DS vil levere framover med eller uten focuss.
Slettet bruker
02.03.2021 kl 21:32 5448

HrDuck,

Du er spot on.
"Du bærer litt preg av at et selskap er fantastisk når du har aksjer og bare problem når du ikke har. Antagelig har du litt feil både når du eier når du ikke eier :)"

Dette går igjen i på flere tråder sett fra "utsiden". Blitt en skikkelig sur grinebiter.

Egentlig merkelig når man er så opptatt av egen fortreffelighet i markedet, men mulig det er som de sier at penger ikke nødvendigvis gir mer lykke:)
Redigert 02.03.2021 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
focuss
02.03.2021 kl 21:53 5391

TT
Årsaken til at jeg skrev litt i dag er at jeg ville lese litt om deres forventninger. Det første jeg så da var en som refererte til meg på dårlig måte til tross for at jeg ikke hadde skrevet her på måneder.

Hr Duck
Jeg var aksjonær i selskapet i mange år fordi jeg forventet at utviklingen ville bli slik du tror i dag. Så kom det stadige tegn på at det ikke ville slå til med nødvendig styrke. Allerede ved Q4-19 så vi en kraftige avmatting av veksten altså før Covid.
HrDuck
02.03.2021 kl 22:00 5377

Vel vel, vi får være enige om å være uenige focuss. Vi har begge to fått uttrykt vårt syn så jeg foreslår vi legger ballen død her.
focuss
02.03.2021 kl 22:17 5336

HrDuck skrev
"Men det som er klart er at du ikke mente dette når du var aksjonær."

Når jeg var aksjonær så var det fordi jeg hadde tro på selskapet. For din egen skyld så håper jeg at også du kan ta inn ny erfaring og bruke det til noe. At noen endrer syn på et selskap er da ingenting spesielt med. Når vi fikk erfaringen med at det ble solgt for få scope til at veksten kunne bli som jeg ønsket og erfarte kvartal etter kvartal at til og med solgte scope knapt ble brukt så er det grunn til å tenke seg om. Når det også kom til syne som redusert vekst så ga det grunn til en PHO pause. Når det i tillegg var et marked hvor det krydde av gode alternativer så ble valget lett. Å forelske seg i en aksje bør ingen gjøre.

HrDuck
02.03.2021 kl 22:43 5282

Den kommentaren hadde vel passet best om det ikke var et 20 linjers innlegg først, men jeg skal være raus nok til å ikke kommentere det noe mer 😄😄
Hayen
02.03.2021 kl 22:51 5260

En enkel tilnærming er som følger :
Hvis photocure gjør ingen ekstra satsing i Europa, så er kostnadsbasen i prinsippet identisk med hva ipsen har hatt.

Ipsen har tjent penger i Europa, og det selv etter å ha betalt ca 30% i royalties til pho.
Photocure kunne fortsatt med det, men de velger istedet å satse bunnlinjebidraget på å oppnå enda høyere fremtidige inntekter.
Hvorfor?
Fordi det er en no-brainer at Photocure kommer til å generere en veldig hyggelig bunnlinje når Europa er erobret.
Eller som Schneider har sagt: han vil heller satse to kroner nå for å tjene fire senere, enn å satse en nå for å tjene to senere.

Samme prinsipp gjelder i USA, men der er effekten enda større fordi prisen per dose cysview er høyere enn hexvix i Europa.

Photocure blir en enorm pengemaskin
Redigert 02.03.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
peaf
03.03.2021 kl 04:51 5069

Ja vi vet HrDuck sliter med regnekunnskaperne, det er riktig att PHO tjente 9 mil mer i USA de tre første kvartal 2020 en de tre i 2019. Men det er i stort sett bare valutagevinst så att blåse seg opp uten att vise noe konkret som bekrefter hans påstand. Er jo den vanlige måten hans att diskutere. Og att det totale salget av hex/cy de tre første kvartal er ned 1,5 mil fra føregåennde år trots valutagevinst på ca 10 %. Er ikke det eg kaller vekst.

Og før att ta ett eksempel. Om en bilforretning selger 66 biler i 2019 ,men bare selger 45 stk i 2020 så kaller de ikke det før vekst Men HrDuck gjør det før tilsammen blir det 111 biler.
Sen blir det vel opp til var og en og mene noe om att veksten øker eller minker. De som lever av att selge biler har vel en klar uppfattning vilken vei det bær. Men før att holde oss til fakta så har salget av scope per år og selgere minket fra drygt 2 til drygt 1 per år, kraftig vekst er det noen som påstår. Men tallen viser noe annent. Men før all del det beror vel på øyet som ser.

Og bare før ordningens skyld. det nytter ikke att kaste ut luftballonger om kjempevekst. Når du ikke kan presentere tall som viser att du er på rett vei Her har vel HrDuck og Schneider noe gjemensamt, tallen viser alltid vad som er rett.

Og bare før att ta litt om Ipsen 2019 hadde PHO 62 mil i royalty fra Ipsen men en EBITDA på 27 mil, så att det var nok betydlige kostnader der og. Og nu skall Ipsen ha 15 % av de 62 mil da er det bare 17 mil kvar av EBITDA delt på 4 så blir det 4 Mil kvartalet. Og når det gjeller den delen som de har kjøpt var en omsettning på ca 120 mil minus 18 mil til Ipsen. Og så er spørsmålet vilke kostnader hadde Ipsen på distrubiere Hex/vix før 185 mil i Europa. Seier vi 40 % eller 75 mil så er det bare ca 30 mil igjen til PHO. Delt på 4 er 7,5 mil pluss de 4 mil fra gamle delen. Det betyr att Ipsen bidrar med 11,5 mil per kvartal eller 46 mil på ett år, gjemført med 27
mil innen nye avtalen. Det er ca 5 mil ekstra per kvartal Ipsen tilfører, og de skall dekke Schneiders satsning. Og det gjør de garantert ikke, før de 27 mil de hadde føre avtalen gikk til att dekke underskuddet i USA. Og det har ikke blitt mindre.

Og Ipsen går fra ca 50 mil i året til 27 mil + 15 % av fremtidig vekst og 160 mil i lomma
Så ser man på de nærmste åren er det nok Ipsen som vinner mest. Og om Schneider og Styret fortsetter att skape olønnsom vekst så går alltid 15 % av den til Ipsen. Så her gjeller det att få fingern ut og skape lønnsom vekst, anners blir veksten ett selvforsterkende tap.
Og meget snart får vi bekreftet vad som er rett.
Redigert 03.03.2021 kl 05:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2021 kl 11:06 4850

ABG Sundal Collier

Photocure - A solid beat but suspended guidance
Product sales +65% y-o-y (+9% vs. ABGSCe) 2023 guidance suspended due to COVID-19

Impressive report set to support the shares today
Computum
04.03.2021 kl 13:56 4569

bravi skrev: "Har i dag solgt mine aksjer i Pho, har sittet med papiret siden 2017." (kurs 115)

Etter å ha vært tålmodig så lenge må det være surt å ha gått glipp av de siste dagers opptur. Men slik er det. Jeg har gjort mange slike fadeser selv. Ja, faktisk mye større, som da jeg solgte 40K i AZT på 13,- i håp om å kunne kjøpe billigere tilbake. Sukk.
Ser at bravi nå konsentrerer seg om PHLY, som slett ikke har gjort det så bra i det siste.
Vet ikke hva pafi har gjort, eller om han i det hele tatt har hatt aksjer i PHO. Jeg unner begge de to å tjene penger på sine aksjer. Men kanskje litt ydmykhet burde være lærdommen når man ser hvor feil man kan ta i aksjemarkedet?
kruser
05.03.2021 kl 01:09 4390

Hvorfor er natto kursen fyket i været ?
Computum
05.03.2021 kl 09:46 4226

Og ellers, har du det bra?
bravi
05.03.2021 kl 21:01 4072

Hei Computum, hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg selvfølgelig ikke solgt meg ut, det er klart. Hadde jeg sittet med aksjen tviler jeg allikevel på at jeg hadde solgt når den var i 134 men blitt med ned igjen som så mange ganger før. Dere får ha lykke til i Pho, ser ikke bort fra at jeg kjøper igjen men da må kursen endel ned først. For tiden har jeg 2/3 i cash og resten i noen skitne aksjer som Philly, Standard Drilling, Hunter og PGS(18% i dag) det er grei utvikling på alle, venter litt på Philly så kommer den også.
Er litt usikker på børsen fremover, frykter at det kommer en hekkbølge når denne moroa før eller senere skal betales (tenker bla. på alle de nye grønne aksjene),

Snakker om fadeser ja, også min største fadese var Azt, den har irritert meg i ettertid. Var på nippet til å kjøpe høsten 2019 til omkring 5 kr men manglet cash men ville ikke selge noe annet. I Pho fikk jeg igjen over 4 gangen så den var veldig bra.
Redigert 05.03.2021 kl 21:14 Du må logge inn for å svare
'xu'
19.03.2021 kl 08:52 3380

PHO går stille og rolig.
Spennende hvorledes dette går når volumet kommer tilbake. ;-)

Computum
25.03.2021 kl 22:36 3023

Kraftig tilbakeslag idag. Var det utålmodig opsjonsinnløsning som var årsaken? Utidig!
'xu'
26.03.2021 kl 01:00 2941

Ikke lett å si.... grunnen kan like gjerne være at de som leser børsmeldingene kun leser overskriften og ikke får med seg at det også skal kjøpes aksjer i markedet.

Følgende stod nederst: "The primary insiders mentioned above have transferred their rights to receive shares resulting from the exercise of options to a third party. Following a sale of shares, the primary insiders will receive the net proceeds after deduction of the strike price and accrued tax.

The primary insiders will use the full net proceeds to purchase shares in Photocure.

The sales amount and the number of shares purchased will be finally determined on the basis of the price subsequently obtained by the third party in the market. The results of the sales process will be announced in a separate stock exchange notice when known."

- Det ser ut som at det ble omsatt ca 35.000 aksjer til kurs 130,6672 etter stengning i dag.
Vel kan dette være forberedt noen dager, men slik det ser ut skal aksjer kjøpes i markedet. (Men først selges det) Dippen vi ser er etter mitt syn kunstig, men selvfølgelig høyst reell.
Om jeg forstår dette rett, er det positive at mange innsidere til slutt faktisk omgjør opsjoner til kjøp og beholdning av aksjer i eget selskap!
peaf
26.03.2021 kl 02:53 2913

Ja nu har de lagt og solgt 102.533 aksjer til. Men ledelsen bruker bare gratisdelen efter skatt til att kjøpe aksjer. Så de bruker ikke egne penger, men har vel blitt presst att beholde gratis delen i aksjer. Da det gir motsatt effekt att selge fortest mulig.Men så har de og beslutet att kjøpe tilbake 72.500 aksjer innen 22 april som kan brukes som oppgjør i selskapets aksjebaserte insentivordning. Og det er jo smart att lage aksjer og selge i en emisjon, før arr seden bruke de pengerne til att kjøpe tilbake aksjer til dobbelt pris. Gjør de nok sånne kjøp så er konkurs det neste. De har jo fullmakt att kjøpe inntil 2.397.603 aksjer innen 20 mai. Og det kunde vel vart aktuellt om de fått kjøpt under emisjonskurs. Men det er vel grunn til att idiotførklare både styre og de som gav dem fullmakt på GF om det blir aktuellt til dagens kurs..

Men drømme jobben er att vare i ledelsen i PHO god lønn og gratisaksjer eller opsjoner uten att behøve prestere en eneste krone i overskudd. I ett selskap der de selger aksjer billigt og kjøper tilbake dem dyrt. Og aksjeantallet har økt med ytterlige 102.000. Men vi får håpe utleningerne ikke får det med seg og fortsetter att kjøpe aksjer dyrt. Meglerhusen innformerer ikke om sånt om de skall få delta i emisjoner.
peaf
26.03.2021 kl 05:56 2885

Og jeg må tillegge att selskapet har tjent store penger på små og store emisjoner siden eg blev aksjonær. Det er verre med att tjene penger på driften med untak av det de tjent på Cevira. De tjente jo drygt 5 mil i går på de 102.000 aksjerne og den hardarbeidende Schneider tjente ca 4 mil på sine 50.000. Og det er betydligt mer en overskuddet til PHO i 2020.
SomSa
26.03.2021 kl 08:32 2783


Som jeg har sagt tidligere og mange ganger må den inkompetente ledelsen får sparken. Gjennomførte en emisjon på 78,8 kroner per aksje 24. juni 2020 og kjøper de samme aksjene for 130 kroner. Skulle ikke investeres i mange europeiske land for å øke salget eller har mistet troen?

Og de tilbakekjøper når aksjekursen mega overpriset.


Redigert 26.03.2021 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Computum
26.03.2021 kl 12:02 2687

"Og de tilbakekjøper når aksjekursen mega overpriset."

Det er det bare du som synes.
SomSa
26.03.2021 kl 12:19 2668


AZT og mange andre aksjer, spesielt grønne tull er også overpriset. Det finnes noe som heter P/E verdi. Når stadig nye amatører og bloggere står på TV og aviser og sier at de har begynt å kjøpe aksjer blir noen aksjekurser hold oppe kunstig..........

Kan du fortelle meg hvorfor PHO bruker penger til å tilbake kjøpe aksjer på 130 kroner når de har solgt for ca. 78 kroner (emisjonkurs) når de trenger enorme summer for å satse på UK, Spania, Italia, Tyskland, Frankrike....... Det de gjør er bare galskap, ikke minst når de innrømmer at en omsetning på 1 mrd innen 2023 var bare et luftslott.

HrDuck
26.03.2021 kl 12:48 2640

Nå er det faktisk ledelsen som til syvende og sist har kjøpt aksjene og ikke selskapet.
Interessant det du skriver om amatører og bloggere. Du bør ta en kikk på aksjonærlisten og se hvem som faktisk har kjøpt pho siste året. Det finnes ikke en eneste privatinvestor igjen på topplisten (kun et par norske investeringsselskap om du skal trekke det veldig langt). Ikke at det spiller noen rolle, men det er altså "amatører og bloggere" som har solgt for å bruke dine ord.
peaf
26.03.2021 kl 13:48 2603

Nei ledelsen har ikke kjøpt aksjer de har fått dem av selskapet som har hemtet pengerne fra aksjonærerne. Og om det er 20 i top du syfter til så er nominee finansselskap som handler åt andre og eier ikke aksjerne selv. Det er som regel småinvestorer som handler gjenom dem. Så vi kan vel konstatere att du har ikke rett i noe du skriver.
'xu'
26.03.2021 kl 14:03 2579

Skulle ikke forundre meg om noen prøvde å føre argumenter for at det hadde vært best om ledelsen ikke kjøpte aksjer i eget selskap.
Situasjonen er jo faktisk slik at markedet er kjent med at det finnes opsjoner som på et tidspunkt kommer til å bli realisert. Dersom man da forventer at så ikke kommer til å skje, ja så er man ganske bakstreversk i tankesettet.
HrDuck
26.03.2021 kl 14:05 2574

Hehe ja, så peaf hadde et innlegg etter mitt. Nesten så jeg lurte på om han hadde klart å si noe sånt :D (har han på ignore og der blir han).
'xu'
26.03.2021 kl 14:34 2532

Vet ikke, men det er sikkert den samme gamle leksa som går på repeat. Uinteressante perspektiver og vurderinger der man hadde gått glipp av mange 100% kursoppgang om man hadde fulgt.
Det er helt ok med kritikk, men kjedsommelig repetisjon gidder jeg ikke bruke tid på lenger.
peaf
26.03.2021 kl 14:41 2515

Ja man skulle nesten tru att Ducken har hele verden på ignore. Men opsjoner er feil belønning, de skall ha bonus av overskudd så kan de kjøpe aksjer med bonusen om det blir noen. Så kan de kjøpe aksjer i selskapet med egne penger om de tror på sine prestasjoner, eller de klarer hausse opp kursen med løften og guiding. Det er vitsen med innsidere de skall vise att de tror på eget selskap, det gjør dom ikke når de får noe uten att prestere noe som helst..
Computum
26.03.2021 kl 16:40 2444

Da jeg kikket innom tråden igår, så jeg at peaf ikke hadde postet noe her siden den 3. mars, og fikk forhåpninger om at han kanskje var gått lei av å kverulere på PHO. Men dessverre. Så vel var det nok ikke.
Ebit
31.03.2021 kl 22:26 2088

At ledelsen i selskapet har tro på sterk framtidig vekst og inntjening, er det liten tvil om.

The primary insiders having exercised options have used the net proceeds from the sale of option shares to purchase shares in Photocure at a price per share of NOK 130.6672 as follows:

Dan Schneider, CEO, has purchased 17,980 shares.
Erik Dahl, CFO, has purchased 3,236 shares.
Geoffrey Coy, VP and General Manager of U.S. Operations, has purchased 8,081 shares.
Grete Hogstad, VP Global Strategic Marketing & Business Development, has purchased 1,872 shares.
Kari Myren, VP Global Medical Affairs and Clinical Development, has purchased 1,872 shares.
The shares are purchased at the stated price from Photocure’s holding of own shares. Following the transaction Photocure will hold 15,666 own shares.
peaf
01.04.2021 kl 09:29 1947

Ja det var jo og en påstand, de har ikke betalt en ende krone før de aksjerne, ikke selskapet heller. Men aksjonærerne har betalt dem og de har begynt gå lei av att gi aksjer til ledelsen som de ikke villle beholde. Og ta i mot gratisaksjer er vel ingen bekreftelse på att de tror på selskapet.
Oregon
01.04.2021 kl 10:09 1899

Støtter Focuss i mye av det han skriver over. Jeg så bl.a. tidlig at bruksfrekvensen for scopene lå på ca. 1 gang pr. uke og den økte ikke osv. og hadde den gang jeg var aksjonær mange diskusjoner med Focuss m. flere om PHO.

Men det har vært noen« gamechangere» og momenter etter at jeg var aksjonær i PHO og som gjør at jeg i nyere tid ikke vil mene så mye om selskapet fremover fordi ting kan slå begge veier:

- Aserisavtalen kom overraskende og var bra og skapte i mine øyne en betydelig optimisme videre for PHO
- Schneiders hårete målsetting som han av diverse grunner ( bl.a. Covid) har gått tilbake på; ja de fleste oppegående var vel enige om at de målene var helt urealistiske uansett. Men det kan være at han har sett eller håper på en mulighet til å få Cysview til Soc innenfor et eller flere indikasjonsområder for blærekreft.
Flexiscopene er også et moment, men det virker som de heller ikke til nå drar opp bruksfrekvensen totalt så mye?
Når det gjelder Europasatsningen er jeg veldig usikker. Kan slå begge veier, men prisen for Hexvix ( Cysview ) er bare halvparten av USA så det skal en del til for å få dette til å gå med overskudd dersom kostnadssiden blir for høy.

Alt i alt fortsatt et spennende case og selv er jeg usikker på ( ref. bl.a. det jeg skriver over) på kursutviklingen videre og vil derfor ikke mene så mye nå og bare stort sett følge spent med på resultatutviklingen fremover.
Ebit
01.04.2021 kl 12:42 1822

Tøv peaf
Du har tydeligvis ingen peiling på dette med hvordan opsjoner fungerer
HrDuck
01.04.2021 kl 12:45 1816

Fra negativ til usikker er vel også en slags oppgradering Oregon 😄 God påske alle 🙂
Redigert 01.04.2021 kl 12:46 Du må logge inn for å svare