Jens Pace står fast!!

martintj
APCL 08.10.2018 kl 10:00 19450

Jens Pace spiller spillet.

CORPORATE UPDATE - SENEGAL

African Petroleum Corporation Limited ("African Petroleum" or the "Company"), an independent oil and gas exploration company with licence interests in offshore West Africa, notes the recent update issued by Petrosen which states that it is seeking tenders for two offshore blocks in Senegal, including the Senegal Offshore Sud Profond ("SOSP") block in which African Petroleum holds a 90% operated working interest.

The Company's legal counsel has today written to the Senegalese authorities reminding them of African Petroleum's rights under the SOSP production sharing contract ("SOSP PSC"). The SOSP PSC is currently the subject of an ongoing ICSID arbitration process which has been acknowledged by the Senegalese authorities.

Commenting on the update, African Petroleum's CEO Jens Pace said:
"We are surprised that Petrosen are seeking expressions of interest on our SOSP block at this time given it is the subject of ICSID arbitration, a process which the Senegalese government has acknowledged and interested industry players will be well aware of. The SOSP PSC has not been terminated and until such time as the dispute is resolved, either amicably or through the arbitration channels, African Petroleum remains on the licence, and we shall continue to defend our position rigorously through the ongoing arbitration process."

******

For further information, please contact:
Jens Pace, Chief Executive Officer
Stephen West, Chief Financial Officer
Tel: +44 20 3655 7810
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 13:09 4647

http://thieydakar.net/2018/10/bras-de-fer-etat-senegal-african-petroleum-le-pr-gaillard-designe-arbitre/

Utnevnelsen blir omtalt i Senegalesiske medier, pressure on.
FkL
11.10.2018 kl 13:19 4614

State arm of Senegal-African Petroleum: Pr Gaillard appointed referee ...
October 11, 2018 Fara Mendy

An important step has been taken in the dispute between African Petroleum and the State of Senegal before the International Center for the Settlement of Investment Disputes (Cirdi).

Professor Emmanuel Gaillard has been appointed as arbitrator by the World Bank Arbitral Tribunal, based in Washington, DC, USA. Clearly, it is this eminent jurist who will exercise the role of judge by collecting versions of both parties before arbitrating the different in the background.

As for African Petroleum, its interests are insured by the French firm Betto Seraglini, specialized in arbitrations. As we revealed, since July 11, African Petroleum Senegal Limited has filed a request for arbitration against the State with the Cirdi.
rischioso
11.10.2018 kl 13:22 4597

Pace & Co løy og svindlet aksjonærene siste gang i fjor gjennom siste emisjon på 7,75 hvor alt skulle være skjønneste orden hvor det ble lagt mye fokus på at de hadde et flott forhold til myndighetene både i Gambia og Senegal....

Bare kort tid etter at emisjonspengene var inne på konto så kom sannheten for dagen og kursen har rast siden....

Nå er snart kassa tom igjen og sakene har såvidt kommet opp for retten hvor det brennes cash hver eneste måned og ting går uhorvelig sent og gjennom det kan kassa gå tom før det foreligger noen dom...

Hvem ville i så fall ha investert ei krone i dette caset om det skjer - ingen!

Null troverdighet og null sjanse for å bli værende i 2 land hvor de ikke er ønsket av myndighetene - mao, det er kun en heller ubetydelig kompensasjon som virker å bli det det beste utfallet og hva er så en kompensasjon for et selskap som lever av lisenser. De står nå ribbet tilbake, aksjonærene står ribbet tilbake og grunderen selv og flere av de store har hatt nok vett til å forlate skuta mens de ennå kunne få noe for aksjene - mao, historien gjentar seg gjennom at de små tar regningen.

Snipp, snapp snute...
Slettet bruker
11.10.2018 kl 13:32 4564

rischioso, de som fortsatt sitter i APCL er vel vitende om risikoen, men har allikevel troen på at jussen seirer til slutt, og vi er nok rimelig nær nå.
Kassa er ikke i nærheten av å være tom, selskapet har fortsatt god likviditet.

Pace & Co løy ikke, den biten står udugelig politikere i Gambia og Senegal for.

Arbitrator i saken mot Senegal, Emmanuel Gaillard er en hedersmann som har gått i bresjen for at afrikanske land selv må ta ansvar da det er uhorvelig mye snusk.
Han vil nok forstå hvilken urett APCL har vært utsatt for, og dømme deretter.
FkL
11.10.2018 kl 14:11 4484

Her er det mange påstander du ikke kan dokumentere og som absolutt ikke medfører riktighet etter min vurdering, men det er helt OK at du har disse meningene. Jeg anbefaler deg å ikke investere i APCL. Ut i fra det jeg kan lese i ditt innlegg så tyder det på at du har tatt en smell tidligere. Historien gjentar seg.

Jeg har alltid vært oppmerksom på all risiko rundt dette caset og investert vel vitende med dette i regnestykket. Risiko er høy og det samme er den mulige oppsiden.

Har heller ingen problemer med at kursen svinger litt med baising som dette eller hausing for den saks skyld. Er dog irritende lesing. Er med langsiktig og da betyr ikke disse svingningene så mye til slutt.
Redigert 11.10.2018 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
11.10.2018 kl 14:36 4419

Venter egentlig på at apcl skal skrelle ut de siste med dårlige nerver, det sitter i hodet hva du gjør. Ta tapene deres så står jeg klar til å ta i mot.
rischioso
11.10.2018 kl 14:56 4374

RGT,

så store hender har ikke en gang du...;)
rischioso
11.10.2018 kl 14:57 4365

FKL,

udokumenterte påstander...??...

Da er det kanskje på tide at du leser deg opp på caset...:)
Slettet bruker
11.10.2018 kl 17:14 4171

ser vi 0.85 kroner imorgen? ja jeg tror det
Juuzen
11.10.2018 kl 17:16 4162

Nja, lite trolig. Jeg heller mot 0.90,-
FkL
12.10.2018 kl 08:59 3766

Tror jeg er godt nok belest på APCL til å si BULL når jeg ser det. I tillegg så må du slutte med å tro at du har en eller annen fasit og at du vet hvordan dette bærer, for det gjør du ikke. Misjonen for å redde oss som ikke har forstått det blir litt for dum. Baising for å komme billig inn er vel sannheten.

Du påstår at ledelsen har løyet og svindlet aksjonærene. Dette har du ikke bevis for. Vi vet alle at regimeskifter, oljepris osv. har hatt stor betydning for det som har skjedd.

Du påstår at kassa snart er tom. Dette har du ikke bevis for. JP har selv gitt informasjon om at kassa er full nok til å fullføre ISCID sakene.

Du påstår at vi vil stå ribbet tilbake. Dette har du ikke bevis for. Her er det selvfølgelig ingen som har fasit. Jeg har tro på at det går veien, mens du ikke har det. Uansett kun tro. Det er kun ISCID eller forhandlinger som kan avgjøre dette.
Redigert 12.10.2018 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
Turbon
12.10.2018 kl 09:25 3692

0,85 er ikke umulig idag...
hofa
12.10.2018 kl 09:27 3686

FKL godt svaret. Riskogeren ved jo ikke hvad han skriver, snart vil han ind i aktien og efterfølgende vil vi alle tabe alt. Jeg stoler 100% på JP og vil lukke af for Riskogeren.
FkL
12.10.2018 kl 10:26 3598

Ser at dagens Turbon er lagt ut. Etter et lite søk så ser man jo hvilke aksjer du vil inn i... Man kan vel egentlig ta dine innspill som en kjøpsanbefaling slik jeg ser det. Det er vel en grunn til at du vil inn i APCL, REC, EAM med flere...
Redigert 12.10.2018 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
FkL
12.10.2018 kl 16:24 3379

Stille på HO/APCL i dag, men mye interessant lesing på Xtrainvestor:
https://www.xtrainvestor.com/channel/apcl-ol
Redigert 12.10.2018 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
thief
12.10.2018 kl 18:56 3272

Mye bra å lese på xtrainvestor:)Er vel mye som tyder på(og som flere er inne på) at grunnen til at Senegal ikke har terminert lisensene i henhold til kontraktene er missen de gjorde på rop:)De solgte den alt for fort,uten å sette seg i gjeldene prosedyrer.Og hvis de nå skulle terminere kontraktene,vil de slite med rop/total.Er vel ganske åpenbart at dette er grunnen, eller ville de vel terminert for lenge siden.Og nå som apcl(i følge forrige rapport) posisjonerer seg(partnere som står i kø) til å agere raskt hvis ting skulle skje(som en terminering).Så signaliserer de vel at ved en terminering og dertil Cure,så er de så klare de kan:)Så Senegal vil vel nødig risikere at apcl begynnner å jobbe på rop:)Så her er nok Senegal nødt til å komme frem til en deal.Og det var vel oxo en grunn til Senegal satt og forhandlet med apcl.Ingen grunn til det,hvis de ikke hadde ting de ville beskytte!Meget spennende blir det fremover!
RGTBJØRN
12.10.2018 kl 22:02 3135

Tror apcl bunnet på 90 øre. God helg
Slettet bruker
12.10.2018 kl 22:08 3118

JP er rett mann, ingen tvil om det. Minner litt om Winston C.
Har rettet blikket frem mot de kommende uker og blir spennende å sjekke bankkontoen fremover. Utelukker ikke ar APCL smeller rett i taket igjen. Hurra?
Slettet bruker
12.10.2018 kl 22:22 3091

var mange som stolte på ledelsen i wgi og..
Slettet bruker
12.10.2018 kl 22:26 2673

Var mange som stolte på ledelsen i Amazon og Appel også. Dette fikser JP sammen med toppjuristene apcl benytter