Jens Pace står fast!!

martintj
APCL 08.10.2018 kl 10:00 19447

Jens Pace spiller spillet.

CORPORATE UPDATE - SENEGAL

African Petroleum Corporation Limited ("African Petroleum" or the "Company"), an independent oil and gas exploration company with licence interests in offshore West Africa, notes the recent update issued by Petrosen which states that it is seeking tenders for two offshore blocks in Senegal, including the Senegal Offshore Sud Profond ("SOSP") block in which African Petroleum holds a 90% operated working interest.

The Company's legal counsel has today written to the Senegalese authorities reminding them of African Petroleum's rights under the SOSP production sharing contract ("SOSP PSC"). The SOSP PSC is currently the subject of an ongoing ICSID arbitration process which has been acknowledged by the Senegalese authorities.

Commenting on the update, African Petroleum's CEO Jens Pace said:
"We are surprised that Petrosen are seeking expressions of interest on our SOSP block at this time given it is the subject of ICSID arbitration, a process which the Senegalese government has acknowledged and interested industry players will be well aware of. The SOSP PSC has not been terminated and until such time as the dispute is resolved, either amicably or through the arbitration channels, African Petroleum remains on the licence, and we shall continue to defend our position rigorously through the ongoing arbitration process."

******

For further information, please contact:
Jens Pace, Chief Executive Officer
Stephen West, Chief Financial Officer
Tel: +44 20 3655 7810
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tuja
10.10.2018 kl 15:26 6839

Nice :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
10.10.2018 kl 15:23 6850

Frem til nå har eneste argumentet mot APCL i Senegalesiske medier vært at det var Timis sitt selskap.
Er vinden i ferd med å snu?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
User1
10.10.2018 kl 15:18 6878

:-)

"""
ERIMPOST.COM The deep offshore South Senegal (Sosp) bloc is still at the heart of a controversy. At the time of arbitration before the International Center for the Settlement of Investment Disputes (Cirdi), the State of Senegal has issued a call for tenders for the granting of of the license. A decision that has created a shock wave to African Petroleum pushing his CEO, Jens Pace, to release a statement denouncing the attitude of the State of Senegal while the dispute is being arbitrated. African Petroleum, which says it owns 90% of the block, does not intend to sell. As a shareholder in African Petroleum until a very recent past, the Romanian billionaire Frank Timis has, according to information from Libération, sold his shares in the company."""
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
10.10.2018 kl 15:09 6907

Timis har solgt :-)))))))

" As a shareholder in African Petroleum until a very recent past, the Romanian billionaire Frank Timis has, according to information from Libération, sold his shares in the company."

http://yerimpost.com/la-cause-du-courroux-dafrican-petroleum-contre-letat-du-senegal/
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2018 kl 12:36 7124

Det er koblingen sin, Warom. Bra jobbet! Da gjenstår det bare å se om disse klarer å utarbeide et forlik på tvers av landegrenser, jeg tror det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Warom
10.10.2018 kl 10:37 7310

Kobler på ett par kommentarer fra XI v/ Lars B samt ett lite tilsvar:

Lars Brandeggen 10:20 Gravingen til Warom i innlegget litt ovenfor mht oppnevnte dommere er etter mitt syn uhyre interessant. Som alltid når man ikke vet om alt det rare som foregår i dette caset så kan man ha to teorier rundt APCL sin oppnevnelse:
1: Den positive. Ingen er vel så dumme at de oppnevner en voldgiftsdommer som er kompanjongen til motpartens oppnevnte voldgiftsdommer i en likeartet sak hvis de ikke tror motpartens tidligere oppnevnte er positivt innstilt til deres sak eller at de har klart berettiget tro på at det vil gjøre forlikssjansene større?
2: Den negative. Hvis du er desperat redd for å tape 41(5) - dvs at saken mot Gambia kastes ut - så kan du håpe at dette kan påvirke motpartens oppnevnte voldgiftsdommer noe i positiv retning? ... dog virker 2: far fetched ettersom hvis du da virkelig taper 41(5) mot Gambia så vil du fort ligge dårligere til med samme mht Senegal. Og ikke tror jeg et øyeblikk på at slike big shots lar seg påvirke av at kompanjongen nomineres av APCL til en liten fillejobb. Men hvis du er desperat så kan man jo håpe på det.


nick Warom 10:33 Hvis man da tar utgangspunkt i at *Yas Banifatemi*(oppnevnt av Gambia) allerede har sittet med casen mellom APCL og Gambia i ganske så lang tid nå og deretter kobler på vår valg av *Emmanuel Gaillard* som «vår» arbitrator i saken med Senegal, så kan man vel spekulere i at disse to(*som jo er partnere i samme advokatfirma* og som jobber tett sammen i flere saker) «snakker sammen»
Dermed ser jeg helt klart ditt 1. punkt.

https://www.xtrainvestor.com/channel/apcl-ol
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2018 kl 10:23 7376

Warom (Sherlock Holmes) imponerer igjen med interessante funn. Nei, slikt er neppe tilfeldig.
Takk!
Dette er og blir blir en thriller.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 10:19 7411

Sikkert vært lagt ut nå nylig ifm. lisensrunde, men jeg tar den nå med allikevel.

Senegal Offers Two Blocks
Tuesday, October 9, 2018
Senegal’s state-run oil and gas firm, Petrosen, announced that a licensing round for two blocks has been launched. The licensing round coversthe Senegal Offshore South and Deep Offshore Senegal blocks.
Oil and gas companies have been invited to send their applications to the Senegalese Ministry of Petroleum of Energy and have until October 31to submit them. It should be noted that one of these blocks, the Senegal Offshore South block,is the subject of a dispute between the government and African Petroleum.
“In the oil code that we are drafting and which we have adopted, this is what we have will take on as a step forward – and that is to say that the blocks will be assigned by tender,” said President Sall, according to a report by Agence de Presse Sengalese.
In addition to the invitation to bid on the two blocks, the country plans to offer up a bid round for 10 blocks in Q1 or Q2 2019.

https://www.petroleumafrica.com/senegal-offers-two-blocks/

Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 09:48 7510

Warom

Bra jobba!
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Warom
10.10.2018 kl 09:47 7469

Når det gjelder flaggmeldingen så skal det nok mye til at et fond som har bestemt seg, reverserer en avgjørelse i an aksje som består av 0,1% av fondets verdi. Helt ærlig, jeg bryr meg nå minimalt om M&G sitt salg da jeg har fulgt det nøye siden de startet i mai. Valget om salg ble tatt i vår, ikke verken i august, september eller oktober. Det beste hadde selvfølgelig vært om de satt stille, men det har man visst siden i vår at ikke de gjorde.

På den andre siden så vet vi jo hva som kanskje har holdt kursen litt "i sjakk" i denne perioden. De har solgt "aksjonærvennlig", men likevel foret markedet med aksjer jevnt og trutt. Vi kan vel også spørre oss hvem som har tatt i mot alle disse millionene med "nedfallsfrukt", jeg tror ikke det er vanlige "retailere". Vi har sett eksempler på det før med Henderson.

Det er jo også greit å tenke på at om det skulle komme en godmelding, så er det greit(for oss andre som har aksjer) at beholdningen deres er lav(alternativt tom).
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
FkL
10.10.2018 kl 09:26 6498

Warom

Det er mange teorier både i positiv og negativ retning. Det blir spennende å se når vi endelig får fasit. Har du noen kommentar til flaggemeldingen som kom i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Taylor
10.10.2018 kl 08:55 6624

Bra gravet frem warom. Det største spillet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
tuja
10.10.2018 kl 08:36 6701

Warom

Meget bra observert. Forlik i vente...... ?
Og da snarlig, pga Petrosen sin "tender-prosess"?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Warom
10.10.2018 kl 08:11 6791

Her er en litt "merkelig" sammensetning av "våre og deres" arbitrator av henholdsvis saken mot Gambia og deretter Senegal.
YAS Banffatemi er i saken vår mot Gambia oppnevnt av Gambia. Han vi fikk i går er oppnevnt av APCL i saken mot Senegal og heter Emmanuel Gaillard.

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38

Yas BANIFATEMI (Iranian, French) - Appointed by the Respondent(s)

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/18/24

Following appointment by the Claimant, Emmanuel Gaillard (French) accepts his appointment as arbitrator.

Sjekk litt rundt disse to.
"Two French lawyers, Yas Banifatemi and Emmanuel Gaillard (who also defends Bernard Tapie in the Adidas affair), won the lawsuit of the century: on July 28, 2014, they obtained the condemnation of the Russian state to pay 50 billion dollars to the former shareholders of the Yukos oil group. With them, Hervé Gattegno and Jean-Baptiste Roques have returned, in the January 2015 issue of Vanity Fair, the winning shots of a chess game that the Kremlin is not about to forget."

https://m.vanityfair.fr/actualites/articles/deux-avocats-parisiens-ont-fait-condamner-le-kremlin-a-une-indemnisation-de-50-milliards-de-dollars/23910

Er dette tilfeldig der selskap skal melde interesse i Oktober i både Senegal og Gambia? Utnevnelsen av vår nå i Senegal kom to dager etter at Petrosen gikk ut med sin "tender".

Disse to, som er arbitratorer på hver sin sak og for hver sin part, har ikke bare jobbet sammen. De er partnere i samme selskap, de har jobbet sammen i utallige saker, gitt ut mange bøker sammen og de har reist rundt på arrangement sammen.

De er feks partnere «as we speak» in en sak med Real Madrid:
Real Madrid in dispute with UAE fund over stadium renovation
Cosmo Sanderson

24 September 2018
IPIC is using a team from Allen & Overy including partners Antonio Vázquez-Guillén in Madrid and Chris Mainwaring-Taylor in Paris and a team from Shearman & Sterling including partners Emmanuel Gaillard and Yas Banifatemi in Paris and Alexander Bevan in Abu Dhabi.

https://globalarbitrationreview.com/article/1174719/real-madrid-in-dispute-with-uae-fund-over-stadium-renovation

Her tenker jeg tilbake på det som har skjedd den siste tiden, ikke minst fra slutten av september hvor vi vet om møte i Dakar med Sanyang og Blair, om Gambia som skal hente inn bud, Senegal som skal det samme på samme tidspunkt og så dukker det nå opp arbitratorer som ganske enkelt er partnere og skal delta i hver sin sak som involverer 3 parter.

"Forhandlinger" skjer parallelt med "big shot" advokater involvert fra alle sider, bidrar det til at det sys sammen en pakkeløsning for alle parter? Jeg tror jo selvfølgelig disse to utnevnte arbitrators er meget profesjonelle i sitt virke og at de(i dette tilfellet) jobber profesjonelt med hver sin sak, men det gjør kanskje ikke noe at de er så pass godt kjent med hverandre som de er.

Kanskje spekulativt, men tilfeldig med siste utnevnelsen fra vår side...... ikke noen skal få meg til å tro det. Da tror jeg kanskje APCL hadde utnevnt en annen uten «de linkene» til Gambiasaken ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
10.10.2018 kl 02:30 7010

tuja,

ser ikke at saken avvises på grunnlag av 41(5), hvis APCL hadde en såpass dårlig sak ville det sikket ha kommet noen andre signaler fra Jens Pace underveis. Tror heller ikke saken lar seg avgjøre uten en full gjennomgang. Siden vel ingen forventer at Gambia vinner saken etter 41(5), ser jeg heller ingen grunn til at kursen skal tredobles om de ikke gjørt det. Men det har jo forsåvidt ikke noe å si hva jeg mener, det kommer jo selvfølgelig an på hva markedet mener - kan godt være at det gir kortsiktige tradingmuligheter om Gambia ikke vinner etter 41(5).

Om APCL vinner saken (og ikke bare unngår å tape på grunn av 41(5)), så tror jeg derimot kursen går "til himmels". Men det tar nok tid før vi kommer så langt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
10.10.2018 kl 01:53 7042

Ikke så rart at markedet sender aksjen ned når markedet håper på løsninger og det ikke kommer, jeg ser på dette som muligheter i stedet for kaste kortene. Er nok ikke umulig at markedet vil sende ned apcl mot siste bunn. Underkant 80.Kileformasjon gikk ikke inn denne gangen,men jeg har god tid .Seigpining som vanlig her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
thief
10.10.2018 kl 00:01 7148

Er nok like rundt hjørnet avgjørelsen på rule41(5):)!!Vet ikke om det er tilfeldig el ikke,men går toppen 4uker mellom hver gang det skjer fremskritt i prosessen.Regner med det er pga tidsfrister som er satt!Nå har det gått 3.5 uker siden siste oppdatering.Så får vi se hva som dukker opp snart!Men avvises ikke saken,er vi et STORT steg videre.Da blir det straks mye mer alvorlig for Gambia.Da er plutselig tap en realitet.Frem til nå har jo ikke Gambia hatt dette presset,siden saken først på "godkjennes"!Så selv om dette ikke er noe endelig dom,vil det ha meget stor betydning om saken går videre.Da kan fort Gambia komme til forhandlingsbordet:)Og dette vil jo oxo vise Senegal at Apcl har en helt fair sjans til seier!Aldri kjedelig i apcl,he..he
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
tuja
09.10.2018 kl 23:36 7215

Ett lite utsnitt fra xi:

"Det mest spennende nå er en avgjørelse i saken mot Gambia der retten skal avgjøre om kravet er "manifestly without legal merit" - og i så fall avvises - elller om det blir full voldgiftsbehandling"

Og dette bør komme innen kort tidshorisont. Går det i favør APCL, så er kursen triplet på "no time". Eller hva, F&T?
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
09.10.2018 kl 23:13 7285

Yess,

det blir lite penger fra lisensene til APCL for både Senegal og Gambia på lang stund. Det er andre lisenshavere i begge landene som er mye nærmere å skape verdier for landene enn det APCL er, selv om de hadde fått lisensene tilbake i "morgen". Selv om de skulle treffe olje når/dersom de engang borer, er det veldig mange år til det blir noe oljeproduksjon derfra. Det er godt mulig at landene egentlig ikke har råd til å betale for deres del av kostnadene for voldgiften, men det er noe helt annet. Derfor ser jeg overhode ikke argumentet ditt om at det er Senegal og Gambia som har dårlig tid, og at APCL har allverdens tid.

Ellers ser jeg at du fortsetter å snakke om det fremførbare underskuddet, og at det sannsynligvis er verdt mange ganger dagens aksjekurs. Det er såvidt jeg ser en total misforståelse av det Lars B. har skrevet. Selv om han utmerket godt kan snakke for seg selv, så kaller han det fremførbare underskuddet en opsjon. Man kan argumentere om verdien på opsjonen (han er mer optimistisk enn meg, jeg har lite tro på at de får noe igjen for det uten at de selv kommer i produksjon), men det er greit nok. Det som er en vesentlig forskjell fra det du hevder, er nettopp at det er en opsjon og ikke et gulv.

Det vi i hvertfall ser nå, er at APCL har utpekt sin voldgiftsmann i Senegal. Nå må vi vente på at Senegal utpeker sin voldgiftsmann, så utpeker de sammen den siste. Tribunalet blir neppe ferdig satt sammen i år, slik at saksbehandlingen vil sikkert starte neste år.

Hvordan voldgiften ender opp i både Senegal og Gambia, er jeg langtfra sikker på. Jeg tror jo (som jeg har sagt før) at både Senegal og Gambia er bedre stilt enn APCL, fordi det tross alt er APCL sin manglende utførelse av arbeidsprogrammet som er grunnen til at vi er der vi er. Jeg tror dette er et viktigere poeng enn at både Senegal og Gambia har rotet det til for seg selv, men jeg er også langtfra SIKKER på at dette ender i APCL sin disfavør.

Det jeg føler meg forholdsvis sikker på, er at jeg som mulig fremtidig aksjonær har mer enn god nok tid til å gå inn igjen. Oppdateringen fra ICSID i dag, tyder på at voldgiften fortsetter, og dette er ikke en rask prosess. Om noen er i tvil, kan man bare se på situasjonen i Gambia, der gikk APCL til voldgiften for sånn omtrent et år siden (den 17. Oktober). Dette vil ta tid, i mellomtiden skjer det lite med APCL (men det går jo selvfølgelig an å håpe på at de får en kjempedeal i Sierra Leone).
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
thief
09.10.2018 kl 22:08 7412

Fant det selv:)
The first advance payment is requested shortly after the constitution of the Tribunal and is usually in the order of US$100,000 – US$150,000 per party!
Følger vi tidslinjen for Gambia voldgiften,vil det si at denne innbetalingen skal skje om 1.5-2 måneders tid!Kan det være at det er pga dette at Senegal har satt en veldig kort frist på denne merkelige forespørsel etter selskaper til sosp?Og at de sikter mot å få løst dette før de må betale inn første sum,og saken settes i gang??Må jo bare spekulere på hva Senegal driver med,er jo ikke mye fornuftig i hva de driver med:)!
Redigert 21.01.2021 kl 01:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 22:02 7745

Solux, er det Gambia og Senegal som har dårlig tid med å kommende gang eller er det APCL. Senegal/Gambia et nærmest bankerott og trenger boring/penger for samfunnsutvikling. APCL kan i værste fall kjøre en liten emisjon om 12 mnd og levere på liw cost. Det er et spill som foregår og bare verdien på det fremførbare underskuddet er sannsynligvis mangedoblet i verdi enn dagens aksjekurs. Og «very soon» smeller Sierra Lione inn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
thief
09.10.2018 kl 21:52 7789

offf.solux du solux,håpløs:)Tror du Total ikke skal drille i 2019??Senegal må nok løse dette før Total setter i gang med forberedelsene.Med lisensen i voldgift,INGEN drilling.Så at Senegal skal utsette Total for at rop blir fryst på ubestemt tid,NEPPE!Men du får ha dine meninger,bryr jeg meg VELDIG lite om:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Solux
09.10.2018 kl 21:44 7824

Lykke til APCL, tar 2 år å finne en løsning. Og om, hvis de vinner, Woho for en risiko i blinde ...
Rettssaken i Gambia er nå inne på sitt 2 år, og vi er enda ikke kommet igang!!
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
thief
09.10.2018 kl 21:24 7891

Forresten,noen som vet når man er pliktig til å betale første beløpet i en voldgift?Etter alle dommere er klarert?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
thief
09.10.2018 kl 21:21 7913



October 4, 2018 - Following appointment by the Claimant, Emmanuel Gaillard (French) accepts his appointment as arbitrator.

Da er man i gang på sosp:)Så får vi se hvor lurt det siste stuntet til Senegal er,he..he!Hvorfor dette hastverket med å søke etter interessenter? Og skulle de prøve å selge(noe som ikke ting tyder på enda), må jo det være tidenes dummeste salg.Ikke bare at lisensen er til voldgift.Men prisen blir jo betraktelig lavere,hvis noen i det hele tatt er interessert,med den risken det er med voldgift. Så hva prøver de egentlig å oppnå,noe som ikke henger helt på greip.Fra DAG1,FØRSTE TIME,har JP bastant hevdet apcl sin rett(Law and fact).Ikke virket usikker noen gang.Regner med JP hadde/har stålkontroll på hva de har krav på og hva som står i kontrakten,før de ikke fikk forlengelse oxo.Så at han fra dag 1 kunne påstå at apcl fortsatt eier lisensene.Noe annet kan man si om Gambia/Senegal,der har de røra MYE:)!Og etter juridisk hjelp,har JP fortsatt samme synspunkt.Tror dette ender meget positivt.Og ser vi på det siste krumspringet til Senegal,virker det ikke som de har helt kontroll.Som JP skrev i meldingen har Senegal ANERKJENT voldgift, og så finner petrosen på dette??Snakker de ikke sammen da,regner vel med myndighetene har blitt informert.Men virker som kommunikasjonen ikke er helt på topp.Senegal anerkjenner voldgift,så søker de interessenter,hmm:)Med alt dette sirkuset,er det vel ikke veldig vanskelig å tenke seg at Senegal ikke har fulgt prosedyrene i følge kontrakten:)!

Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
FkL
09.10.2018 kl 15:12 8256

Helt ubegrunnet baissing som vanlig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Turbon
09.10.2018 kl 15:05 8298

Da er vi på 0,9 og ser 0,8 talet unner ettermiddagen...
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
FkL
09.10.2018 kl 14:54 8344

Kun det samme som APCL selv har meldt, men da gjengitt i Upstream Online. Vi står på vårt og markerer dette tydelig.

APCL reacts as Senegal offers blocks

African Petroleum writes to Petrosen after state player seeks partners for block it still claims

Eoin O'Cinneide
8 Oct 2018 07:30 GMT Updated 8 Oct 2018 07:31 GMT

Senegal is looking for farm-in partners for an offshore block that is still claimed by Oslo-listed junior African Petroleum Corporation Limited (APCL), which has already gone to arbitration over the disputed tract.

State company Petrosen is seeking tenders for two offshore blocks, including the Senegal Offshore Profond (SOSP) block, APCL said on Monday.

APCL claims it still holds a 90% operated stake in the tract.

“The company's legal counsel has today written to the Senegalese authorities reminding them of African Petroleum's rights under the SOSP production sharing contract,” APCL said.

“The SOSP PSC is currently the subject of an ongoing ICSID [International Centre for the Settlement of Investment Disputes] arbitration process which has been acknowledged by the Senegalese authorities.

APCL chief executive Jens Pace said: "We are surprised that Petrosen are seeking expressions of interest on our SOSP block at this time given it is the subject of ICSID arbitration, a process which the Senegalese government has acknowledged and interested industry players will be well aware of.

APCL slumps on Senegal PSC stalemate

“The SOSP PSC has not been terminated and until such time as the dispute is resolved, either amicably or through the arbitration channels, African Petroleum remains on the licence, and we shall continue to defend our position rigorously through the ongoing arbitration process."

APCL started arbitration under the ICSID in late June over its stated position in both the SOSP and Rufisque Offshore Profond PSCs. French supermajor Total has already completed new 3D seismic on the latter tract and is preparing to drill there next year.

https://www.upstreamonline.com/live/1600753/apcl-reacts-as-senegal-offers-blocks
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 14:25 8452

Jeg anbefaler aldri kjøp eller salg.
Kanskje ikke så interessant, men diverse forum har det positive ved seg at en kan lese hvordan andre tenker og handler, og slik synser jeg:

Jeg har tjent en god del på Apcl, aller mest pga flaks. (Inngang ca 3, ut på ca 9 i 2017.)
Har aksjer nå, men er bare eksponert med ca 20% av det jeg hadde på det meste i 2017. Dette kan fort endre seg, selvsagt.

Jeg er forsiktig med papirer, det skjebnen blir bestemt av domstolen (NOR), voldgift (Apcl) eller av myndighetene (IOX, Qec, PCIB, og mange andre). Til og med NHY møtte veggen hos et departement. Det går i imidlertid ikke an å unngå slike faktorer i et globalt marked. Dette er derfor en del av risikovurderingen.

APCL vurderer også jeg til høy risiko. Men: verdien av cash ved siste tall var ca 0,7 NOK, og så har vi den i dag usikre - men potensielt langsiktige store verdien av SL. Her er det ingen disputt. Men SL-dypvann vil også trolig kreve mye cash, så selskapet må fortsatt eksistere for å finne partner til å utvikle SL.

I tillegg har Lars Brandeggen på XI (c/p til HO) redegjort for, og begrunnet godt - den mulige verdien av et stort framførbart underskudd, noe som kan være veldig interessant for investors. Vanskelig å verdsette den verdien per aksje, selvsagt.

Det har vært relativt lite innsidehandel siden sist emisjon. Kursbevegelsene er å regne som normal volatilit i Small Caps. Sjekk bevelsene siste tre år.

Umulig å vite hvordan voldgiftsdomstolen ser på sakene. Har en ingen tro på ledelsen - eller eierne, så bør en vel skygge unna selskapet uansett. Jeg er ikke sikker på at jeg forstår caset. Men setter pris på gode faglige innspill. (Ubegrunnet hausing og baising, a-la «Den skal gå til XX,!!l» og personangrep, forstyrrer bare samtalen.)

Jeg handler ut fra denne troen: Det er fremdeles større sjanse for at den går til 5,0, enn til 0,5 i løpet av 2019.

Disclaimer: Har aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2018 kl 14:22 8485

Hva skjer?
Er APCL på vei mot konkurs?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
FkL
09.10.2018 kl 11:34 8691

Allesyndling skrev 1.2 idag?
Uten nyheter så har jeg vanskelig for å tro at vi skal se store svingninger i kursen. Markedet ser ut til å ha bestemt at det er rundt krona vi vil ligge inntil det foreligger noe nytt og da tenker jeg ikke på at noen har sendt et brev.

Det er nok mange som vil være med dersom det en gang kommer positive nyheter og det gjør nok aksjen veldig spretten hver gang det kommer informasjon eller rykter. Like så på nedsiden der man vil ut fort hvis noe negativt skulle komme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.10.2018 kl 10:25 8866

Isåfall en stigning på 22 % fra igår. Har du noen begrunnelse for at det skal kunne skje?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Allesyndling
09.10.2018 kl 09:58 8953

1.2 idag?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
09.10.2018 kl 09:45 9019

Jeg er helt enig i dit synspunkt.... manglende respekt for ICSID og hele den juridiske proces....og det gælder både Gambia og Senegal!!!!! Det er ikke gode signaler at sende til oliesektoren....tror Gambia og Senegal mister stor troværdighed i branchen.....
Måske det er til apcls fordel at goverments udfordrer hele lcsid processen og kontraktforhold.....game on.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
FkL
08.10.2018 kl 22:20 9403

Ja, kjære vene Solux.

Jeg tror vi helt først skal slå fast at du ikke har noen fasit eller mer informasjon enn oss andre. At du gang på gang ikke takler at andre har en annen oppfatning av situasjonen enn deg tyder jo på et eller annet...

"De som ser dette i noe som helst annet lys en negativt har ikke lest den, eller vil ikke inrømme dette til seg selv." Dette er jo vrøvl fra ende til annen. Kom gjerne med dine teorier, men ikke fremlegg det som fasit, for den sitter ikke du med. Sannheten er vel heller at du burde lese den en gang til, slik at du forstår den du også.

Status er at ingenting er avklart før sakene har gått ferdig ISCID eller at det kommer til en avtale gjennom forhandlinger.
Status er at verken Senegal eller Gambia har terminert avtalene iht avtale og det bør stå bra for vår del juridisk.
Status er at dette skaper problemer for både Senegal og Total, som allerede har planer for ROP. Det er vårt pressmiddel.

Noen Baisser denne daglig og du er absolutt en av dem. Målet kan ikke være annet enn at du ønsker å komme billig inn på bekostning av andre. Hvem ellers ville benyttet så mye tid på en aksje de absolutt ikke anbefaler. Det bør vel her gå opp et lys for samtlige i forhold til din agenda.

Mitt råd til alle er selvfølgelig å tenke selv. Ikke kjøp eller selg aksjer basert på innlegg her uten selv å ha satt deg grundig inn i fakta. APCL har absolutt høy risiko, men løser dette seg så blir det virkelig bra.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
thief
08.10.2018 kl 22:16 9442

"rop er gitt bort til Total og skal drilles neste år med parter. Denne er derfor kjørt "
Må jo være det største røret jeg har lest:)!!Selv om Senegal har solgt rop,betyr jo ikke det at det er det riktige!Er ikke opptil Senegal å avgjøre,men en eventuell voldgiftdomstol!Så uansett hva Senegal foretar seg,så er det ikke opp til dem,hva resultatet til slutt blir.Og er vel ingen tvil om at Senegal ikke har fulgt kontraktene.Selv om apcl ikke har gjennomført forpliktelser,så skal det terminere i oppsigelse av lisensene og dertil Cure osv.Dette er ikke gjort,så Senegal kommer nok ikke ut av dette med full seier.Her må nok alle gi og ta,og ganske sikker på det oxo blir resultatet!
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Humle
08.10.2018 kl 22:07 9489

at Petrosen går ut med interesse for sosp ser jeg som positivt. Dette må skape beslutninger og avklaringer vedrørende sosp. Briste eller bære. Senegal må jo være klar over erstatningsansvar vedrørende et tap. Igjen ting er meldt om hva de har interessert for heller så vidt jeg kan se(10%)?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Solux
08.10.2018 kl 21:43 9573

Kjære vene dere.. hvordan kan dette forsvares som en «positiv», «fremgangsrik» og eller ikke negativ nyhet? Selskapet selv går ut med en PM om at de erkjenner at SOSP nå legges ut for anbud til allle deres konkurrenter!
De som ser dette i noe som helst annet lys en negativt har ikke lest den, eller vil ikke inrømme dette til seg selv.

Ærlig, så var SOSP den raskeste, sikreste og muligens den lisensen apcl hadde sjansen til å få i mine øyne. Gambia er nok kjørt med 2 forpliktelsesbrudd, rop er gitt bort til Total og skal drilles neste år med parter. Denne er derfor kjørt og beviser at apcl på mange år ikke har oppnådd det Total har klart på få måneder.

Videre så ser jeg dette som den værst tenkelige nyhet for apcl, da SOSP nå må gjøres opp i retten, hvor jeg mener SOSP kommer til å lide samme skjebne som rop. Ergo også lost.

Apcl har nå; lite penger, ingen lisenser i Gambia, ingen i Senegal, ingen i Elfenbenkysten og snart heller ingen i Sierra Leone. Ingenting er skapt eller fremdrift i så lenge jeg har satt i denne. Fra 2kr-12kr. Nå er den i 0,96kr!
Noen som hauser denne daglig, men vil jo bare komme seg i 0. Tross alt har alle tapt penger i denne aksjen om de sier det eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
thief
08.10.2018 kl 20:56 9704

jepp,vi er vel ganske enige her:)Terminering hadde nok kommet,om de ikke hadde rotet det til på rop! Terminerer de på sosp,må de vel gjøre det på rop oxo,og da oppstår det vel problemer for total! Noe Senegal absolutt ikke vil. Er nok derfor de oxo var i forhandlinger med apcl! Greit at ikke apcl har gjennomført arbeidsprogrammet, men da skulle konsekvensen være at kontraktene ble terminert,og det har ikke blitt gjort! Så de eneste som ikke har fulgt prosedyrene her er SENEGAL! Så kan faktisk ikke se de har så god sak.Men nå skjer det jo litt ting,så svarene kommer nok snart. Lisensene burde være avklart i god tid før total skal drille,hvis det ikke skal påvirke dem! Så spennende blir det:)!
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare