ZIM Integrated Shipping Services

Har kikket litt på shipping i det siste og kom over denne på et amerikansk nettforum.
Interessant mtp at de leaser store deler av flåten sin (eier kun 1 skip selv). Over tid kan det gjerne lønne seg å eie skip, men leasing er bra på tidspunkt som dette hvor ratene er høye og prisen på leasingkontraktene er lav. Dersom ratene holder seg høye og det manko på containere vedvarer tror jeg ZIM kan gjøre det særdeles bra Q1 og Q2 2021.

Er det noen andre som har sett på dette selskapet?

Da bikket vi 70! Ser at estimatene kryper oppover til $80-100.
Nå er det vel ingen ting som sier at ting skal roe seg med det første.

https://www.benzinga.com/quote/ZIM/analyst-ratings

Hei
Jeg lurte på noe i forbindelse med denne kildeskatten til Israel på 25%. Jeg har alle mine zim aksjer på IKZ, kan jeg kreve tilbake denne skatten på det utbytte jeg fikk nå i april, eller skulle disse skjemaene vært levert inn før utbytte ble utbetalt? Jeg er helt grønn på dette her :) Har lastet ned de skjemaene du linket til, det ene var vel bare en bekreftelse på at man er norsk. Det andre på 23 sider virket veldig vanskelig.
Helg11
07.04.2022 kl 15:45 4383

Kan ikke kreve tilbake kildeskatt på IKZ, så jeg hadde mine aksjer på AF-konto for å unngå dobbeltbeskatning.
https://www.nordnet.no/blogg/kildeskatt-pa-aksjeutbytte-pa-investeringskonto-zero-og-ask/

Ok, bare så tidligere i denne tråden du linket til et par skjema man skulle fylle ut om man hadde aksjene på IKZ. Derfor jeg spurte

Har jeg skjønt det rett, at dette selskapet frakter containere, mens Ernst Russ og MPCC leier ut båter til f. Eks. ZIM? Hva har dette ev. å si for fremtidig inntjening?
Titleist
16.04.2022 kl 14:20 3461

Penger på gata å kjøpe ZIM her nå langt nede på 50-tallet.

Tenker vi ser 70-tallet før neste kvartalstall og utbytte-melding..
Patron72
17.04.2022 kl 17:52 3322

For de som er opptatt av det så gjorde Mintzmyer comeback i zim på fredag.

Heftig container nedgang i USA nå. Zim nede på 51.44.

Gevinstsikring i ZIM, eller noen spesiell grunn at denne går rett i kjelleren i NewYork?
Generell skepsis til hele Container-sektoren, er kanskje det mest sannsynlige.