The only listed marine minerals company in the world

Frodon
SBX 04.02.2021 kl 15:13 11070

Ny analyse fra Norne idag med kursmål kr 15 pr aksje (dagens kurs kr 10,90).

Vil du være med på det eneste børsnoterte marine mineralfirmaet i verden? Kjøper du SBX aksjer nå, får du gratis aksjer i Green Minerals snart 🤩
Mye av det grønne trenger disse mineralene for å kunne bygge seg opp, eks el biler

Her er et lite utdrag fra analysen fra Norne

«Focus on Green Minerals

The focus has however shifted towards Green Minerals (GM), a subsidiary of SeaBird which plans deep sea mining of marine minerals key to the green shift: minerals such as copper, cobalt and lithium are central to renewable technologies such as batteries, wind turbines and solar panels, as well as various electronic appliances. GM is planned to be listed on Euronext Growth Oslo in 1Q’21, becoming the only listed marine minerals company in the world. The cut-off date for the announced distribution of up to 3 mill. shares in GM to SeaBird`s shareholders will be announced after approval by the registrar in Cyprus»
Redigert 04.02.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2021 kl 15:16 8005

I rapporten var det snakk om et nytt "Branding". Blir det av Green Minerals eller Seabird mon tro?
alex70
04.02.2021 kl 16:10 7952

Les børs melding. Det blir nye ex dato og de som har aksjen en dag før ny ex dato vil få tildeling.

Fokuset har imidlertid flyttet seg mot Green Minerals (GM), et datterselskap av SeaBird som planlegger havdrift av marine mineraler som er nøkkelen til det grønne skiftet: mineraler som kobber, kobolt og litium er sentrale i fornybar teknologi som batterier, vindturbiner og solcellepaneler, samt forskjellige elektroniske apparater. GM er planlagt å bli notert på Euronext Growth Oslo i 1Q’21, og blir det eneste børsnoterte marine mineralselskapet i verden. Skjæringsdatoen for den kunngjørte fordelingen på inntil 3 mill. aksjer i GM til SeaBirds aksjonærer vil bli kunngjort etter godkjenning fra registraren på Kypros »
Frodon
04.02.2021 kl 17:55 7825

Green Minerals skal noteres på Oslo børs i Q1 2021 og blir det eneste børsnoterte selskapet i verden som utvinner grønne metaller fra vulkanske midtsoner til havs

Her er et lite utdrag fra Stig Myrseth i Dovre fondet, som er aksjonær i både SBX og Green Minerals

«Hvor kommer den grønne superprofitten?

Det grønne skiftet representerer den klareste megatrenden på 2020-tallet. Grønne metaller vil bli mangelvare rundt midten av tiåret med tilhørende ekstremavkastning for produsentene»

« Der hvor vedvarende markedsstramhet har størst sjanse for å inntreffe, er i noen av innsatsfaktorene i den grønne økonomien, nemlig grønne metaller.

Kobber og nikkel
La meg starte med kobber som brukes i store kvanta i alt fra elektriske biler til vindturbiner. I 2023 vil gruveproduksjonen toppe ut, «peak copper». På grunn av ledetider på 7-10 år for bygging av nye gruver er det uunngåelig at et moderat stramt kobbermarked nå endrer fortegn til ekstremt stramt fra 2025»

«I nikkel vil en flaskehals oppstå. Høyraffinert nikkel er en kritisk innsatsfaktor i batterier og vil også bli mangelvare rundt 2025»

«Litium spiller hovedrollen i den grønne revolusjonen»

«Grønne metaller vil være spydspissen i det bredt baserte strukturelle oppgangsmarkedet i råvarer dette tiåret»

Single Malt
06.02.2021 kl 16:38 7555

Frodon, Ble bittelitt interessert i SBX, men orker ikke lese trådene her, er så mye greier, men det er fortsatt slik at kjøper man SBX så får man Green Minerals?
kanskje teit spørsmål,
kjekkeste hadde vert om man kunne kjøpe på notc men der er dem jo ikke.
Redigert 06.02.2021 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.02.2021 kl 11:07 7310

Ja, det stemmer. 10 Sbx aksjer gir 1 aksje i Green Minerals. Ex dato er ikke satt enda. Med en gang noen dokumenter er signert, kommer ex dato. Den er guidet i Q1 2021. SBX kommer til å eie ca 50% av aksjene i Green Minerals etter børsnoteringen, de eier 76,8% nå. Dvs går Green Minerals aksjen mye opp etter noteringen, blir verdien i SBX aksjen også mye høyere 😉 Det ble kjørt emisjon i Green Minerals i november 2020 på kr 11 pr aksje, også solgte de noen aksjer til investorer for kr 20 for kort tid siden. Da har du et ca nivå for kurs ved noteringen
Redigert 07.02.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
RoLia
07.02.2021 kl 11:56 7242

9 SBX gir 1 GM aksje😎
Frodon
07.02.2021 kl 12:19 7431

Hvis du hører presentasjonen på XtraInvestor i uken som gikk, sier han 10/1. det er INNTIL 3 millioner i Green Minerals som skal fordeles på de 26.946.570 aksjene i SBX

https://youtu.be/1UNS9-Yv2iQ
Redigert 07.02.2021 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
RoLia
07.02.2021 kl 13:49 7347

Det er et anslag han tar på rask hoderegning. Jeg er rimelig sikker på at det er 9:1.
Redigert 07.02.2021 kl 13:50 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.02.2021 kl 13:55 7336

Vet ikke helt hva som vil bestemme det nøyaktige antallet, siden det er bestemt inntil 3 mill aksjer 😜 9-10/1 😉 Tror du de kjører emisjon ved noteringen, hvor de utvider antall aksjer i selskapet?
Redigert 07.02.2021 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2021 kl 19:38 7172

https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/02/06/why-are-we-still-talking-about-hydrogen/?sh=4685e8fe7f04

Lufta går ut av hydrogenballongen. Hydrogenaksjer er de første grønne som sprekker. Grunnen er såklart at det er så lite energieffektivt, med halvparten av energien som forsvinner før du får tanket den på bilen. Da er det direkte umoralsk å bygge ut i en verden med energimangel. Det er en grunn til at det har blitt med snakket. Skal man da presse gjennom et grønt skifte står man igjen med batteri. Og den minst skadelige måten å få tak i disse metallene og mineralene er på havbunnen.
DocAntle
07.02.2021 kl 19:56 7125

Så du mener at det å utvinne mineraler midt opp i verdens matfat er minst skadelig? Den hypotesen har jeg problemer med å kjøpe
Slettet bruker
07.02.2021 kl 20:23 7075

Jeg mener det minst skadelige er å bruke oljen. Men så lenge politikerne er hellbent på det grønne, er havbunnsmineraler det minst skadelige
RoLia
07.02.2021 kl 20:26 7066

Utvinningen vil foregå på meget små geografiske områder.( i den store sammenhengen) og på havdyp på opptil 3000m. Det er vel ikke der det store matfatet er.
Bliss
07.02.2021 kl 22:55 6954

Jeg er helt grønn mht det jeg her spør om, så det høres kanskje litt dumt ut, men la oss si jeg har 100.000 aksjer i SBX, hvis jeg skjønner det riktig vil jeg da få 10.000 aksjer i Green Minerals, men hvor mye vil jeg etter det sitte igjen med i SBX?
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:03 6931

Ja, en Green Mineral aksje for hver tiende SBX aksje,

Du vil beholde samme antall SBX aksjer.
Bliss
07.02.2021 kl 23:05 6919

Fantastisk! Og takk for et saklig svar på min uvitenhet.
solid1
07.02.2021 kl 23:21 6882


Er rimelig sikker, som RoLia skriver tidligere i dag at det er 1 på 9.
Sbx har 26 946 570 aksjer, og om man deler tallet på 9, vil det trolig bli utdelt 2 994 063 Green Mineral aksjer.
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:25 6861

Rodahl sa vel i presentasjonen at det var 10 SBX : 1 Green Mineral.

Men er det 9:1 så sier vi selvsagt ikke nei takk til det.
solid1
07.02.2021 kl 23:44 6831


👍 mener det er rett.
Chirpieching
08.02.2021 kl 00:29 6901

Takk for link! Interessant :-) Hurra for at fler blir obs på at bruk av H2 i mindre kjøretøy er sløsing med energi.

Og tyngre kjøretøy? Tipper batteriene vil bli energitette nok til dette også:
https://www.tu.no/artikler/eksperter-hydrogen-i-lastebiler-er-blitt-forbigatt-av-batterier/498981?key=8SmE9xhb
...så slipper man eksplosjonsfaren også... ;-)

Men - det er bruk for hydrogen i industri, skipsfart (via ammoniakk) og til energilagring. Så ingen fare for aksjer som Hydrogen Pro og Purus :-)
Redigert 08.02.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
Single Malt
08.02.2021 kl 09:07 6869

da har jeg begynt å kjøpe SBX, skal ha Green aksjer.

SBX har Vistnok solgt noen aksjer til noen for 20NOK stk

eksempel, Du har 10.000 aksjer i SBX, dette gir deg 1000 aksjer i Green Minerals
Når Green Minerals noteres på Euronext en gang i 1q og hvis aksjpnåpner på 20.- da har du grei gevinst bare der, eller som vanlig åpner disse grønne langt over siste emisjons kurs, hva med 30,-

Redigert 08.02.2021 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Frodon
08.02.2021 kl 11:48 6683

Fantastisk, da ser det ut som du fikk en god inngang i dag hvis du kjøpte i åpningen? ;)

Ja, det er riktig, jeg skrev om det over til deg ;) Og hvis de nye aksjene begynner på kr 30, vil også verdiene i SBX øke, så den også går opp? ;)
Breikjeften
08.02.2021 kl 13:15 6533

Har også fattet interesse for SBX med solid "papirgevinst" foreløpig. Takk til Frodon som kommer med troverdig info vedr GM/andeler//potensiale!!
Slettet bruker
08.02.2021 kl 21:59 6296

Som tidligere meldt er det i ferd med å bli konsensus at hydrogenaksjer er det første grønne som sprekker. Nå etterhvert også i de mest politisk korrekte sirkler. Da skal fler penger inn i gjenstående alternativer.

Audhild Asheim Aabø, som forvalter Nordea Likestillingsfond.
https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2021/02/08/7621683/nordea-forvalter-liker-gronn-vekst-industri-og-olje

– Prisingen av en del vekst- og «grønne» aksjer begynner å bli ganske luftig, konstaterer Audhild Asheim Aabø, som forvalter Nordea Likestillingsfond.

Hun unngår følgelig høyt prisete hydrogenaksjer. Hun mener derimot elektrifisering gir muligheter. Heldigvis liker hun også olje.

"Dessuten synes Aabø at Aker BP  er spennende, ettersom produsenten vil tjene på høyere oljepriser og en normalisering av oljeetterspørselen.

– Samtidig stimulerer regjeringens skattepakke til økte investeringer på norsk sokkel, legger hun til."

Godt og moralsk, for å stoppe pumpe opp oljen vil kaste hundrevis av millioner ut i den ytterste nød. Derimot kan vi gjøre Litt alle sammen, feks ved å velge grønne mineraler.
Frodon
08.02.2021 kl 22:28 6219

Takk for gode ord 😊 Bare hyggelig å kunne hjelpe til når jeg har mulighet 😇
Frodon
09.02.2021 kl 11:38 6003

Er det noen som følger med på Corona situasjonen i Kypros og når kontoret kanskje kan signere papirene, så vi kan få Green Minerals aksjene?
Slettet bruker
09.02.2021 kl 12:37 5888

Green Minerals aksjene kommer når Ståle Rodahl og vennene kalkulerer nyheten vil gi høyest kursstigning: Jeg synes for å være dønn ærlig den lockdown på Kypros forklaringen lyder like hul som når jeg skulle på biblioteket og det sto "stengt i helgen pga corona". Likeså med "tekniske grunner" til å å ta SBX ut, så inn igjen i Dovre.
Heldigvis er den ekte forklaringen etter mitt syn ufattelig mye mer bull, da den viser en enorm forståelse og vilje til å krige for en mer riktig verdsettelse, i kompanjongskap med de viktige spillerne:

(Kopierer for enkelhets skyld fra et tidligere innlegg i annen tråd)
Bemerk at denne hardslående Nordens Norris er en aldri så liten trickster. Ridder Ståle og hans venn og våpendrager Stig har "solgt den samme melka flere ganger". Ingen skal innbille meg at det er lockdown på Kypros eller tekniske finurligheter som ligger til grunn for utsatt exdato, eller inn så ut så inn igjen i Dovre porteføljen. Det som har foregått er en iskald spekulasjon på at stigningen på positive nyheter ikke ville bli fulgt av tilsvarende nedgang på negative. Slik viser de til sine venner og haiene at de er villig til å gjøre hva som helst for å synligjøre og forsterke aksjonærverdiene. SBX ville ha steget meget godt det neste året uansett pga oljeprisveksten som enhver oppegående lenge vil ha sett komme. Så følger doblingene fra Green Minerals. Første dobling kun på papirkonstruksjonen. De kan hente myye grønne penger på et optimalt tidspunkt som vil gi de en ledende posisjon når Norges nye supernæring skal utrulles om et stykke tid.
Og oppjazzingen av SBX verdier er fullkommen
Skjedd hittil:
-stor stigning på papirkonstruksjon av Green Minerals
-stor stigning inntak i Dovre porteføljen
-god stigning ex-dato
-liten svekkelse utgang Dovre
-liten svekkelse utsatt ex-dato
-god stigning inntak Dovre
Sannsynlig nær fremtid:
-stor stigning på panegyrisk artikkel FA Lørdag.
-god stigning ny ex-dato
Sannynlig mellomlang fremtid (6-18 måneder)
-god stigning oljeprisvekst
-god stigning nåværende grønn bølges siste dager
Sannsynlig fremtid 2-5 år
-vulgæravanse olje i ath
Sannsynlig fremtid 5-10 år
-milliarder på milliarder fra havbunnsmineraler

Frodon
09.02.2021 kl 13:24 5809

Kan du komme med fakta på hvorfor du mener ledelsen i SBX juger i børsmeldinger? Hvis du/dere ikke har noe fakta rundt dette, kan det se mer ut som et forsøk på manipulering av en aksje, som er ulovlig og straffbart. Det er også imot forums reglene på HO
Slettet bruker
09.02.2021 kl 13:49 5734

Her er teorier alt vi har. Det gjelder de andre teoriene også. Det er hvertfall dette som er hvisket meg, og det er heldigvis denne teorien som er mest sannsynlig etter mitt ringe skjønn. Kan du fremlegge fakta på at denne teorien som ble utlagt søndag ikke stemmer; og har den gjort annet enn å fylle dine lommer? Se hvor vi er i den foreslåtte hendelseslisten og man kan jo altså ikke annet enn å juble!?
solid1
09.02.2021 kl 18:30 5530

Frodon, - du beskriver andres innlegg på forumet “som et forsøk på manipulering av en aksje, som er ulovlig og straffbart.“

Har registrert at du (og mange med deg) er totalt uenig i min (samt styrets og generalforsamlingens?) vurdering av hvilken dato man må eie aksjer i Sbx for å få tildelt aksjer i Green Mineral.
Med 100 % sikkerhet hevder du å ha rett i at ex-dato er det samme som at man må eie Sbx-aksjer en fremtidig dato, hvilket etter min oppfatning er feil.
Ex-dato er den dato Green Mineral aksjer kan tildeles aksjonærene med bakgrunn i generalforsamlingsvedtak.

Den dato som gjelder for eierskap i Sbx, slik jeg oppfatter det er Ink-dato, og denne dato er (også etter min oppfatning) den 8. januar 2021. Hver enkelt bør vurdere både innkallingen og vedtak, uten at du bastant kan pålegge alle din egen oppfatning.

Fra innkalling: “ Stoppdatoen for utdelingen vil være 8. januar 2021, dvs. beregningen av antall aksjer i Green Mineral AS til aksjonærene i Seabird Exploration Plc vil bli gjort på grunnlag av registrerte aksjer på eiere per denne datoen. Aksjer i Seabird Exploration Plc holdt etter denne datoen er ikke kvalifisert for aksjer i Green Minerals AS.“

Og generalforsamlingens vedtak: “ Alle punkter på dagsordenen som foreslått av styret og angitt i innkallingen til møtet ble vedtatt.“

Har ikke interesse av å påvirke kurs i Sbx, og satte selv et kursmål i egen tråd for Sbx på hele 27 kroner før påske, men satte da en forutsetning av å få en kontrakt eller to.
Men, at du skal være 100 % sikker, er nok å ta i, - og like mulig et forsøk på manipulering.

Her er både innkalling og vedtak innlimt under, så kan den enkelte vurdere selv.

18. desember 2020, Limassol, Kypros

Styremedlemmene i SeaBird Exploration Plc («The Company») varsler herved en ekstraordinær generalforsamling («EGM») for aksjonærene som skal holdes 8. januar 2020 kl. 11.00 (lokal tid) i Diagoras House 7. etasje, 16 Pantelis Catelaris. Street, CY 1097 Nicosia, Kypros.

27. november 2020 fullførte selskapet en rettet emisjon i sitt heleide datterselskap, Green Minerals AS (“datterselskapet”), og økte 31.750.400 kroner i ny egenkapital. Etter rettet emisjon eier selskapet 77,6% av datterselskapets aksjekapital.

Styret har til hensikt å søke en notering av datterselskapet på Euronext Growth Oslo og foreslår som en del av børsnoteringen å distribuere opptil 3.000.000 av dets aksjer i datterselskapet til egne aksjonærer (“Distribusjonen”), mens de forblir en stor aksjonær.

For å gjøre det mulig for selskapet å fortsette distribusjonen, foreslår styret at selskapets overkurs, for tiden beløp til USD 317 487 152, reduseres for å avskrive selskapets tap i henhold til § 64 ( d) av loven.

I tillegg til reduksjonen av selskapets overkurs for overføring av tap i selskapet, foreslår styret at selskapets overkonto reduseres ytterligere, i henhold til lovens § 64 (c), med en beløp på US $ 3 800 000, noe som overstiger selskapets ønsker.

Styret foreslår videre at nevnte reduksjon skjer ved å distribuere til selskapets aksjonærer opptil 3.000.000 aksjer i datterselskapet.
Stoppdatoen for utdelingen vil være 8. januar 2021, dvs. beregningen av antall aksjer i Green Mineral AS til aksjonærene i Seabird Exploration Plc vil bli gjort på grunnlag av registrerte aksjer på eiere per denne datoen. Aksjer i Seabird Exploration Plc holdt etter denne datoen er ikke kvalifisert for aksjer i Green Minerals AS.


8. januar 2021, Limassol, Kypros En ekstraordinær generalforsamling ("EGM") i SeaBird Exploration Plc ("The Company ") ble avholdt 8. januar 2021. Alle punkter på dagsordenen som foreslått av styret og angitt i innkallingen til møtet ble vedtatt. Generalforsamlingen godkjente å redusere selskapets aksjekonto og distribuere inntil 3.000.000 aksjer i Green Minerals AS til aksjonærene i selskapet. Etter godkjenning fra generalforsamlingen vil selskapet sende en søknad til Registrator på Kypros for godkjenning av reduksjon av overkursen. Når en godkjenning fra registraren er gitt, vil selskapet komme tilbake med oppdatert ex-dato for distribusjon av aksjer i Green Minerals AS.



Redigert 09.02.2021 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Frodon
09.02.2021 kl 21:40 5325

Ja, jeg forholder meg til fakta som sendes ut i børs meldinger fra styret som generalforsamlingen (aksjonærene) har valgt
Frodon
09.02.2021 kl 21:42 5309

Ja, din oppfatning er 100% feil. Du tror en innkallelse er det samme som et vedtak i GF, det sier alt om din forståelse for hvordan børs selskap er bygget opp. Jeg har dokumentert den med fakta fra børs meldinger og til og med e-post fra ledelsen i Seabird. Dine innlegg om et ikke tema er totalt bortkastet tid og jeg angrer på at jeg gadd å bruke av min tid på å prøve å hjelpe deg

Her er mail fra SBX også, bare å dobbelt sjekke med dem selv 😉

«Viser til børsmeldinger 06.01.2021 (se link under) der vi informerte om at vi måtte utsette ex-dato som følge av at vi trenger en formell godkjennelse fra retten på Kypros før vi kan distribuere aksjer i Green Minerals AS. Som følge av lock-down på Kypros har denne godkjennelsen tatt lengre tid en forventet. Vi vil sende ut melding om ny ex-dato så snart godkjennelsen foreligger.

https://newsweb.oslobors.no/message/522139


Best Regards

Erik von Krogh
CFO

SeaBird Exploration
Mobile: +47 930 38 075
Email: erik.von.krogh@sbexp.com
Web: www.sbexp.com

------------------

8 January 2021, Limassol, Cyprus

"The EGM approved to reduce The Company’s share premium account and to distribute up to 3,000,000 shares in Green Minerals AS to the shareholders of The Company. Following the approval by the EGM, the Company will file an application to the Registrar in Cyprus for approval of the reduction of the share premium account. When an approval from the Registrar has been granted, the Company will return with an updated ex-date for the distribution of shares in Green Minerals AS"

https://www.sbexp.com/press-releases/regulatory-release/seabird-exploration-plc-extraordinary-general-meeting-completed-3/

6 January 2021, Limassol, Cyprus

Reference is made to the announcement from SeaBird Exploration Plc (“The Company”) on 18 December 2020 regarding the 8 January 2021 cut-off date for the distribution of shares in Green Minerals AS to the shareholders of the Company.

The distribution will require a reduction of the company’s share premium account, which is subject to approval by the EGM (to be held on 8 January 2021) as well as by the Registrar in Cyprus. The Company will return with an updated ex-date pending the date of the approval by the Registrar.

For further queries contact:

Erik von Krogh
CFO
Mob: +47 930 38 075

https://www.sbexp.com/press-releases/regulatory-release/seabird-exploration-plc-information-relating-to-the-distribution-of-shares-in-green-minerals-as/
Redigert 09.02.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
solid1
09.02.2021 kl 21:59 5261


Det er vel der jeg tror du misforstår ex-dato. Det er den dato de kan distribueres, altså deles ut.

Etter min oppfatning gjelder generalforsamlingens vedtak om at Ink-dato er den 8, og at aksjer tilegnet etter den dato ikke gir grunnlag.

Registrerer at du er 100 % sikker, men er nok likevel ikke enig med deg.
Spør gjerne en gang til, men spør da om generalforsamlingsvedtaket gjelder.
Frodon
09.02.2021 kl 22:11 5217

Ex dato er datoen SBX aksjen handles uten rettighet til å få gratis akser i Green Minerals.

Når du ikke forstår dette, hvorfor sender du ikke en e-post til ledelsen, slik at du slipper å tro så mye rart? Jeg tror ikke du har noen interesse for fakta...

Du er den eneste investoren i SBX som ikke har skjønt dette, og jeg tror ikke du kommer til å skjønne noe som helst (med vilje?) før vi andre sitter med gratis aksjer i Green Minerals og du fortsatt sitter her å prøver å spre løgner bevist...
Redigert 09.02.2021 kl 22:13 Du må logge inn for å svare
solid1
09.02.2021 kl 22:25 5176

Hva forklarer du da dette med?
Fra innkalling: “ Stoppdatoen for utdelingen vil være 8. januar 2021, dvs. beregningen av antall aksjer i Green Mineral AS til aksjonærene i Seabird Exploration Plc vil bli gjort på grunnlag av registrerte aksjer på eiere per denne datoen. Aksjer i Seabird Exploration Plc holdt etter denne datoen er ikke kvalifisert for aksjer i Green Minerals AS.“

Og fra generalforsamlingens vedtak: “ Alle punkter på dagsordenen som foreslått av styret og angitt i innkallingen til møtet ble vedtatt.“

Mener du at de vedtar alle punkter som angitt på dagsordenen, men at vedtakene ikke gjelder?
Ha en tankefull aften.
Frodon
09.02.2021 kl 22:46 5098

Det har jeg forklart deg veldig mange ganger, og det vet du ;) Hvorfor vil du ikke sjekke direkte med selskapet, slik at du selv VET fakta? Du sitter vell ikke på et forum å juger og prøver å lure folk??

Skal jeg forklare deg dette på en måte som du KANSKJE forstår? Hvis dama di ber deg om å dra på butikken for å handle. Du plukker ut varene i butikken, men når du skal betale, har du glemt betalingsmidlene hjemme. Kjører du hjem å sier til dama at du har handlet?
Frodon
09.02.2021 kl 23:07 5045

«SeaBird Exploration to target deep sea mining of minerals – African Mining Market«

https://greenminerals.no/2021/02/seabird-exploration-to-target-deep-sea-mining-of-minerals-african-mining-market/
Frodon
10.02.2021 kl 08:24 4816

For de nye på børsen som ikke vet hva utbytte, ex dato og slikt er, da kommer det en egen børsmelding hvor følgende informasjon med riktige datoer er satt inn. Denne børsmeldingen sier hvilken dato du må eie aksjen for å få gratis utbytte aksjer, hvilken dato SBX aksjen handles uten rettighet til Green Minerals aksjen og hvilken dato dere får de nye aksjene i Green Minerals

Siste dag inklusive: xx.xx.2021
Ex-dato: xx.xx.2021
Record date (Eierregisterdato): xx.xx.2021
Utbetalingsdato: xx.xx.2021
Frodon
10.02.2021 kl 22:06 4522

Dette kan bli spennende. Mange nye potensielle kjøpere av aksjen

«Pareto Securities’ Battery Metals & Mining Conference

Tirsdag 23. februar arrangerer vi for første gang en heldags virtuell konferanse for gruvedrift- og batterimetallsektoren»

«Combined with the requirements for specific raw materials in the ‘green’ economy, mining is set to play an integral role to provide the necessary ingredients for clean technology»

https://www.paretosec.no/aktuelt/pareto-securities%E2%80%99-battery-metals-mining-conference
Redigert 10.02.2021 kl 22:09 Du må logge inn for å svare