"Free lunch" i Esport ved å kjøpe Nordavind?

brandt
NVD 04.02.2021 kl 16:06 2077

ABG og Carnegie henter 125 millioner i en emisjon for Omaken Esports. Emisjonen ble fulltegnet og selskapet har nå en prising på NOK 200m etter penger er hentet inn. Trolig enda høyere i gråmarkedet, ettersom emisjonen ble flere ganger overtegnet.

Nordavind har kommet lengre i sin utvikling, har bredere spillportefølje, flere utøvere og høyere inntekter (4 mill vs 1). I tillegg satser Nordavind som mediehus innenfor Esport, hvor det største potensialet er. Nordavind er i dag priset på OTC til NOK 50m. Her blir altså Omaken priset 4 ganger dyrere enn Nordavind. Dersom dette ikke er en free lunch vet ikke jeg.

Fresh Prince
09.02.2021 kl 12:53 1976

Det er noe av det rareste jeg har hørt haha. Det er helt latterlig å sammenligne de to selskapene. Nordavind er på INGEN måte billigere om du ser på cash-beholdningen til begge to, samt aksjonærene og frontfigurene i Omaken Esports. Men igjen, forundrer meg ikke om begge selskapene MANGEDOBLER seg fra dagens nivå pga er så mye hype rundt E-sports.
Redigert 09.02.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Single Malt
28.02.2021 kl 22:06 1749

OMAKEN på OTC kan det være verdt å ta noen langsiktige aksjer i.
TheBoyPlunger
28.02.2021 kl 23:15 1713

OMAKEN fremstår som veldig attraktiv eksponering mot e-sport. Høyt «sportslig» nivå, aggressive målsetninger og flere inntektskanaler danner fundamentet for en ekstremt skalerbar modell. Her tror jeg man kan doble pengene i løpet av et par måneder. Finnes også triggere i at det trolig blir fysiske turneringer i 2H, noe som er Bull for omaken som kan hevde seg i flere av disse