AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*
Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!
Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)
Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.
Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!
Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)
Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!
''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!
Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!
Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!
Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)
Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)
Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)
Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.
Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!
Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)
Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!
''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!
Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!
Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!
Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)
Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)
Redigert 04.02.2021 kl 18:03
Du må logge inn for å svare
Meatskull
21.02.2021 kl 19:02
6112
Dette er vertfall noe jeg syns er meget betryggende med tanke på og ha aksjer i AKH: Kursmål meglerhus:
Clarksons Platou Securities kr 62
Pareto kr 60
Dnb kr 57
ABG kr 57 «Mainstream Renewable Power - energiproduksjon fra vindkraft på land og sol. (Dnb markets - we arrive at a fair value of Mainstream Renewable Power of NOK19.9bn, with Aker Horizons’ share valued at NOK25.7 per share in Aker Horizons. Using the pricing of its closest peer, Scatec, we calculate a fair value of NOK27bn–32bn on a 100% basis, equivalent to up to NOK41 per share in Aker Horizons)»
Clarksons Platou Securities kr 62
Pareto kr 60
Dnb kr 57
ABG kr 57 «Mainstream Renewable Power - energiproduksjon fra vindkraft på land og sol. (Dnb markets - we arrive at a fair value of Mainstream Renewable Power of NOK19.9bn, with Aker Horizons’ share valued at NOK25.7 per share in Aker Horizons. Using the pricing of its closest peer, Scatec, we calculate a fair value of NOK27bn–32bn on a 100% basis, equivalent to up to NOK41 per share in Aker Horizons)»
Redigert 21.02.2021 kl 19:09
Meatskull
21.02.2021 kl 19:00
6118
Vær forsiktige med hva dere leser om dagen. Veldig mange som ikke har kommet seg inn eller som feiget ut i korreksjonen i forige uke. Mange er desperate og kommer til og gjøre det de kan for og så tvil og skape frykt i håp om at kursen skal gå ned. Ikke la dere skremme. Jeg merker selv litt tvil og frykt inmimellom siden jeg har gått inn med alt jeg har, det jeg gjør da er og lese meg opp igjen på hvorfor jeg har valgt dette selskapet. Er fort og bli litt redd innimellom og.det er helt naturlig. Jeg er vertfall sikker på at i denne aksjen så er det de langsiktige som vinner!
Meatskull
19.02.2021 kl 16:42
6621
Gratulerer gutter! Dette er faktisk en fantastisk dag! Sinsyke 2 dager når det kommer til nyheter vertfall! ACH kontrakt og Presentasjon idag! Dette lukter gull og grønne skoger i mine øyne vertfall :)
Et godt spørsmål i grunn. Men skal vel komme inntekter på de nye innen 3-5 år? De kan jo ikke gå evig i røde tall kvartal etter kvartal, men de må få muligheten til å blomstre også. Nye selskap, skjer jo ikke at en er i pluss over natta. Men enig i at akso ligger lavt i kurs sammenlignet med alle de nye.
Norwege
19.02.2021 kl 10:56
6806
Tror jeg ville lest meg opp litt på akh, før jeg kalte akh uten substans...
langeløp
19.02.2021 kl 10:37
6842
Det koker i aker konsernet nå. Hadde litt mye fokus på hvor mye verdiene svinget og begynte å tenke i % . Hørte en nordnet podcast med Horizon og fikk meg en betryggende oppfatning at aker vet akuratt hva de gjør.
- Zoom ut. forstå dette bedre, se behovet. verden forandrer seg
- Zoom ut. forstå dette bedre, se behovet. verden forandrer seg
Redigert 19.02.2021 kl 10:38
abbos
19.02.2021 kl 09:48
6892
Er hele Akh segmentet bygd opp på subsidier mens akso som har substans snart er verdiløs ?
Meatskull
19.02.2021 kl 09:19
6898
Nydelig dag idag folkens. Nå er det søren meg god stemning :) Wooop wooop
Meatskull
18.02.2021 kl 17:52
7194
Hør denna for og få opp humøret litt ;)
https://www.youtube.com/watch?v=i9V1nwqRfs8&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=i9V1nwqRfs8&feature=emb_logo
Klimanytt
18.02.2021 kl 08:19
4636
Kjempespennende avtale mellom Yara, Statkraft og AKH. Blir nok en fin dag i dag..:)
Meatskull
16.02.2021 kl 21:02
5090
Lurer på hvor kort tid det tar før Aker Clean Hydrogen blir medlem i ''Hydrogen Council'' :)
https://hydrogencouncil.com/en/newmemberannouncement2021-1/
Herlig artikkel overskrift her: IF 2020 GAVE HYDROGEN MORE AWARENESS, 2021 WILL BRING MORE FOCUS
https://hydrogencouncil.com/en/if-2020-gave-hydrogen-more-awareness-2021-will-bring-more-focus/
https://hydrogencouncil.com/en/newmemberannouncement2021-1/
Herlig artikkel overskrift her: IF 2020 GAVE HYDROGEN MORE AWARENESS, 2021 WILL BRING MORE FOCUS
https://hydrogencouncil.com/en/if-2020-gave-hydrogen-more-awareness-2021-will-bring-more-focus/
Meatskull
16.02.2021 kl 20:59
5081
Slettet brukerskrev HV så svak i dag. Fordi Røkke satser på teknologi?
hv?
HV så svak i dag. Fordi Røkke satser på teknologi?
Meatskull
16.02.2021 kl 14:04
5332
Ja jeg også har fin position. Snitt på 43.13 før jeg høyna snittet med underkant av 1 krone idag. Men tror denne skal gå videre denne uka!!!
langeløp
16.02.2021 kl 12:31
5432
er litt passiv akuratt nå, Har en fin posisjon, går den nå er jeg inne uansett. faller den kan det bli en unik mulighet
Meatskull
16.02.2021 kl 11:58
5491
Da har jeg økt med 635 aksjer nå til pris 49.49 så får vi se om det viser seg lurt i lengden :)
Meatskull
15.02.2021 kl 16:18
5762
Hva tenker folk da? Snitter dere opp om dagen? Har snitt på 43.13 så liker jo ikke og ødelegge det perfekte snittet men har vel egentlig bare tenkt siste dagene at alt under 50kr er grisebillig! Like greit og bare slenge inn ferie pengene imorgen også vel? Har også 20-25k jeg kan spe på fra lønning den 25 feb om den skull3 dupp3 ette4 gevinst sikring på fredag? Jeg skal ikke sikre noe da. Sjangser ikke bort disse gull aksjene. Tenk deg og bli stående på perrongen fordi du blei grådig og skulle trade til deg flere aksjer?
Meatskull
15.02.2021 kl 14:56
5864
Eeehh gutta? Tanker om at AKH skal masse ned til imorgen? Var inne hos sjefen og han ordnet så jeg får feriepengene fra ifjord på konto imorgen 😎
Meatskull
15.02.2021 kl 11:48
6008
Herfra skrev Ser ut som vi kanskje passerer 50 idag da :)
Er gode muligheter for det vertfall. Deilig og være inne med alt man har i fremtiden :) Dette blir gull folkens. Kjøp mer mens det fortsatt er billig. Alt under 50kr er first price pris :)
Herfra
15.02.2021 kl 11:26
5799
Enda analyse, hentet fra nordnet:
AKH: DNB MARKETS STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 57
Oslo (TDN Direkt): DNB Markets starter dekning av Aker Horizons med kjøpsanbefaling og kursmål på 57 kroner, ifølge en analyse mandag.
Meglerhuset vurderer at Aker Horizons vil være en viktig faktor for Akers ambisjon om å investere over 100 milliarder kroner innen fornybar og teknologi innen 2025. På kort sikt ser DNB Markets fremleggelsen av Aker Horizons hydrogenplan og at nylig oppkjøpte Mainstream bygger track record i kapitalmarkedene som viktig for ytterligere verdiøkning i Aker Horizons.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
AKH: DNB MARKETS STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 57
Oslo (TDN Direkt): DNB Markets starter dekning av Aker Horizons med kjøpsanbefaling og kursmål på 57 kroner, ifølge en analyse mandag.
Meglerhuset vurderer at Aker Horizons vil være en viktig faktor for Akers ambisjon om å investere over 100 milliarder kroner innen fornybar og teknologi innen 2025. På kort sikt ser DNB Markets fremleggelsen av Aker Horizons hydrogenplan og at nylig oppkjøpte Mainstream bygger track record i kapitalmarkedene som viktig for ytterligere verdiøkning i Aker Horizons.
TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Hjelper at PAS setter target 60. Selv om de var tilrettelegger...
Meatskull
15.02.2021 kl 09:09
5967
Ja. Men tror kursen går over 50 idag selv om den kanskje ikke slutter over!
Meatskull
15.02.2021 kl 07:20
6078
Tenker folket om idag? Jeg tror vi åpner opp hardt etter Usa snudde minus til pluss på fredag. Åpner 48 og går over 50kr idag?
Meatskull
14.02.2021 kl 12:01
6242
langeløp skrev Aker clean hydrogen? Er det en ny growth notering?
skulle tro det, får vel vite mer til Fredag.
Meatskull
14.02.2021 kl 10:23
6334
Vært sånn de siste årene selv før jeg kom meg inn i AOW ifjord da hadde jeg handla sølv. Spart penger og så masse videor som overtalte meg til og tro at markedet skulle krakke fortløpende. Bedre og være inne og tjene penger på fremtids selskaper og heller sitte gjennom en eventuell korreksjon! Om krakket kommer tar jeg lån på par hundre tusen og snitter ned! Lykke til da på utsiden :)
Herfra
14.02.2021 kl 08:47
6404
Du kommer til å gå glipp av mye i livet med så forhåpentlig tankegang. Muligens 42kr som representerte de 10kr du deler her. Kan du selv regne deg frem til 15kr. Så kan du lese analysen som ble presentert før helgen etter regnestykket 😉
Redigert 14.02.2021 kl 08:48
Patron72
14.02.2021 kl 08:35
6424
Nå er jeg ingen økonom, men i mitt lille hodet høres det helt feil ut om det blir lagt opp til en politikk som fører til lavere kjøpekraft blandt folk.
Mange bedrifter blør hardt under corona krisen. Mange mennesker har blitt arbeidsledige/permiterte.
Skal dette opp å gå igjen etter krisen må vi forvente en politikk som trigger handel.
Mange bedrifter blør hardt under corona krisen. Mange mennesker har blitt arbeidsledige/permiterte.
Skal dette opp å gå igjen etter krisen må vi forvente en politikk som trigger handel.
Måten noen av dere snakker på er så definisjonen på bobble. Grunnen til at kursen gikk opp torsdag og fredag er for å gardere seg en posiosjon i AKH. Som jeg alltid har sagt så har jeg troen på dette selskapet på sikt, men satser på å kjøpe meg inn på 10-15 kroner. Gleder meg til inflasjonstallene i USA kommer neste uke; første steget på veien til å knuse denne bobblen
Meatskull
14.02.2021 kl 00:12
6611
Er nesten så jeg vurderer og ta lån på par hundre tusen. Vær så snill og hold deg for god til og kommentere før du har sett hele videon med en skeptisk mindset såklart. Denne er nesten for god til og dele med tilfeldige folk men her kommer det: Den viktigste videon du kommer til og se i 2021: https://youtu.be/YKbpFpInpBk
Redigert 14.02.2021 kl 00:13
Meatskull
14.02.2021 kl 00:06
6607
Bare sunt med en liten korreksjon! Alle veit jo at de ikke tjener mye penger enda! Var det nytt for deg at det vil ta år før inntektene virkelig kommer?
Det er jo merkelig at aow og akc går ned så mye. Er det ikke inntekt fra bla disse akh går på
Meatskull
13.02.2021 kl 23:21
6659
Hvor skal du være om 5-10 år? Hva skal du gjøre da? Jeg skal vertfall ikke jobbe til jeg blir gammel med mindre jeg velger det selv :)
Jeg kommer vertfall til og putte alt jeg har og tjener fremover i AKH og dets selskaper! (Skraper sammen 50-60k nå til Aker Clean Hydrogen)
Anbefaler andre og også ikke være feige nå som vi har en unik sjangse i livet til og virkelig tjene store penger de neste årene!
Warren Buffett: "If you don't find a way to make money while you sleep, you will work until you die."
Jeg kommer vertfall til og putte alt jeg har og tjener fremover i AKH og dets selskaper! (Skraper sammen 50-60k nå til Aker Clean Hydrogen)
Anbefaler andre og også ikke være feige nå som vi har en unik sjangse i livet til og virkelig tjene store penger de neste årene!
Warren Buffett: "If you don't find a way to make money while you sleep, you will work until you die."
Meatskull
13.02.2021 kl 15:49
6907
4580 skrev Neste uke.
selskapet lanseres ja! Men det kommer jo ikke ut på børsen til Fredag? Eller har jeg mistforstått noe?