AKH *Hvorfor jeg gikk all inn i AKH*

Meatskull
AKH 04.02.2021 kl 17:39 131532

Først vil jeg bare si at jeg eier aksjer i AKH og jeg anbefaler ingen og kjøpe eller selge noen ting!

Idag valgte jeg og øke min beholding fra 1250 aksjer til 3750 aksjer i AKH(Og sitter nå på en snittpris på 43.13)

Ifjord kjøpte jeg bare en aksje og det var AOW hvor jeg gjorde 70% fortjeneste etter at jeg gikk all inn med hva jeg hadde den gangen som var usle 73.5K Nok.
Det var en knall suksess og eneste feilen jeg gjorde var og få høydeskrekk for tidlig :) Så solgte på 6.92 med snitt pris på 3.99!
Jeg har siden den gang spart mere penger opp og ventet tolmodig på at AOW skal synke til en billigere pris noe som aldri har skjedd!
Så jeg valgte nå istede og gå all inn i AKH.

Er mange årsaker til at jeg valgte og gå all inn i AKH nå så jeg kan prøve og komme med en liste!

Jeg har virkelig troen på at det grønne skiftet som Aker har valgt og gå inn på er fremtiden, enten om vi liker det eller ikke.(Og så hardt som Aker satser på dette så er det mye som tyder på at de kommer til og bli en ledende aktør på verdens basis)

Anbefaler alle og sjekke ut siden til AKH: https://www.akerhorizons.com/
Om dere ser på Portfolio her så har dere oversikt over hvor mange % AKH eier i de forskjellige selskapene!
Det som er fint med AKH er at du er inne i alle disse Grønne aksjene som AKH eier en markant del av, så det blir nesten som og la Røkke og co styre pengene dine mot 2030 og at du er inne i et slags ''Super Grønt fond'' av AAA kvalitet!

''Eliten'' Er også med og satse penger i AKH sine selskaper! AKH kjøpte nylig 75% av Mainstream Renewable Power:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Brothers_Fund
https://www.mainstreamrp.com/insights/rockefeller-brothers-fund-confirms-investment-in-mainstream-renewable-power-africa-power-generation-platform/
Som dere ser her https://www.mainstreamrp.com/investors/
Så er IFC(International Finance Corporation som er en del av World Bank Group) og Rockefeller brothers investorer i Mainstream Renewable power!
Rockefellers familien har vært på toppen av nærings kjeden i hundrevis av år og jeg ser på det som en stor trygghet at de også har troen på det nyeste selskapet til AKH!

Nå veit jeg at det er ganske stille rundt AKH grunnet at mange av oss som leser på FB og forumet her/shareville+++ Har ventet på en dupp eller korreksjon ned siden vi har hørt at AKH er ''overpriset'' Men er det virkelig det? Denne korreksjonen måtte vi se lenge etter i første uken og AKH virker og ha en enorm styrke og støtte på 43kr. I motsetning til andre selskaper så tror jeg at AKH vil få nyheter/Børsmeldinger mye oftere(Hver børsmelding til et av selskapene AKH er inne i er jo positivt for oss og ikke minst tenk på hva som skjer når Hydrogen selskapet kommer på børs? For ikke og tenke på nye selskaper som vi ikke har hørt om som AKH vil velge og putte inn i Porteføljen sin! Når nyheter kommer så gjelder det og ha aksjer i AKH :) Dette er et stort selskap så jeg tror ikke vi vil se de jojo kursene og berg og dalbanene vi har sett i andre mindre grønne selskaper! Her tror jeg vi vill se en gjevn, trygg og rolig oppgang!

Jeg tror at snart når kursen starter og bevege seg oppover så vil mange angre på at de forstatt venter på nedgangen/korreksjonen før de kjøper seg inn!
Ser på det som meget høy risiko faktisk og ikke være all inn i AKH! Tror dere virkelig at Røkke og co kommer til og feile? Hvem bestemmer? Folkets vilje eller eliten som styrer showet? Her må vi nok bare bite i det sure epplet og være med på den grønne oppgangen de neste årene så tjener vi vertfall penger når detta skal bygges uansett! Jeg er motstander som dere skjønner men jeg veit at folket har ikke noe vi skulle sagt, vi gjør som vi blir fortalt og politikere vil altid forråde folket sitt! Og være all inn i AKH er ikke som og ha alle eggene i en kurv, dette står ikke på et selskap alene men på alle selskapene som er i porteføljen til AKH, om selskaper eller ting feiler så er jeg sikker på at AKH og Røkke vil stoppe det i tidet og da velge inn et nytt selskap som er sterkere istede!

Mitt mål for 2021 er at vi slutter kursen på 50-60Kr!
Men jeg tror også at vi kan bli like overasket som i ACC og AOW hvor fort ting kan skje!
Jeg veit at om jeg hadde kjøpt meg inn på 50-55 og hadde tilgjengelige midler så ville jeg snittet ned nå, er nå det er muligheter og handle billig!
Tror også at Rainpower kjøpet til AKH er meget undervurdert! Vi er nå sikret gutter, med vannkraft så dekker vi det meste :)

Er så mye man vil si men så liten plass og skrive på!
Beklager for dårlig kvalitet på innlegg men jeg ønsker at vi gjerne er med og deler informasjon her om AKH slik at vi alle kan lære og bli mer informert om hva vi faktisker investerer i eller har lyst og investere i(for de som venter på billigere inngang)


Redigert 04.02.2021 kl 18:03 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
06.02.2022 kl 10:23 4570

Tradermom 09.00 - takk skal du ha😀👍 Flott med litt positiv omtale av miliardsalget på fredag👍 Virker ikke som markedet helt fikk med seg dette, stor omtale på HO heller fredag om super investoren som har shortet AKH osv.
Vi som stilte kritiske spørsmål på Frodons negativ vinklede tråd (AKH utløst sterkt salgssignal) om at dette salget kanskje ikke passer helt inn i short strategien, ble stengt ute🤔 Ser forøvrig at Frondon har en tilsvarende negativ AOW tråd (AOW utløst sterkt negativt salgssignal), så hans kortsiktige agenda bør ingen lure på. Får håpe dette nå snur og at alle som er short er happy med kursfallet og gevinsten (og grattis med den!) og starter inndekning i morgen!😀

Ps og som overskriften sier taes nå mye av usikkerheten bort, samt som jeg skrev fredag er jo ikke ledelsen «idioter, Mainstream har jo store prosjekter på gang bla i Chike så flott da å ta miliard gevinst som kan re investeres i enda mer lønnsomme prosjekter!👍
……
Aker Horizons’ kraftige gevinst i Chile reduserer usikkerheten
Redigert 06.02.2022 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
optimist68
06.02.2022 kl 10:24 4674

Hvis det er sånn at utbygginger av anlegg er mer verdt en det dagens verdi av AKH er nå må det være såpass enkelt regnestykke å forstå at det som Mainstream gjør de neste 2-3 årene er mye mer verdt en det som ligger innbakt i kursen nå. Tenk bare hva AKH har av midler nå fra salget til å investere i den bølgen som nå kommer. Mainstream har 16,2 GW I pipelinen.
Redigert 06.02.2022 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2022 kl 10:35 4675

Akh systemet har jo solgt aksjer for nærmere 4 mrd det siste. Rec, Acc, Akh (emisjon) + salg på fredag MRP.

La folk selge. Eller maskiner trade den ned. Blir flere aksjer for oss som nå skal vekte oss opp.
Fjellbris
06.02.2022 kl 10:35 4812

Optimist 68 - spot on!👍
Slettet bruker
06.02.2022 kl 10:36 4862

En ting til; om eller når samarbeid med Saudi kommer dobles Ach og det vil slå ca 25 prosent på Akh alene.

Røkke har det med å overraske - positivt!
undrende
06.02.2022 kl 12:16 4690

Man må jo enten man vil, eller ikke erkjenne at aksjen har falt nærmere 40% på 3 uker.
Det har jo ingen ting med skriverier på FA å gjøre, selv om det virker som om noen tror det. Kursutviklingen i børsnoterte selskap kan man godt si er tilnærmet 100% uavhengig av skriveriene på FA.
Men man kan godt lære seg til å sette pris på brukere her inne som ser den tekniske utviklingen i papirer som AKH & AOW, slik som b.l.a Frodon.
AKH har vel falt 25-30% bare siden Frodon varslet om dette for ca 14dg siden.
En annen uting her inne er personangrep på de som skriver noe vettugt, og beskyldninger om short posisjoner hagler over en lav sko. Vil vel tro at over 90% av FA brukerne knapt vet hvordan de skal bære seg ad for å opprette en egen short posisjon.
Hadde man fulgt de beste brukerne på FA forumene,(og de er få) så kunne man ha gjort seg noen oppturer, og spart seg for langt flere nedturer.
Det er ikke godt å si hvordan den kortsiktige utviklingen på AKH vil bli. Kanskje ned i skiktet mellom 12-14 kr i verste fall kanskje.
Om Aker selskapene lykkes på sikt, så kan det likevel bli stort på lengre sikt. Men det finnes mange kroner spart på å time innganger og utganger bedre.
optimist68
06.02.2022 kl 12:53 4656

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/28Xjby/skyhoey-kvotepris-kan-endre-markedet-for-groenne-bedrifter

De må være rimelig stressa de som selger AKH på 17 kroner. Å snakke ned aksjen til 12-14 er rimelig lite seriøst. Men men hva kan ikke panikk og roboter få til. IkKE SELG!!!!!
Fjellbris
06.02.2022 kl 13:03 4743

Undrende - du bør følge med på diverse selskaper med lav omsetning og store kursutslag vs skriverier på diverse børsforum. Kursutvikling utifra skriverier kan til tider være større enn du tror (tilnærmet 100% upåvirket iflg deg), spesielt i akser med små volum. At større aktører da også presser på / shorter, også for senere å få lavere inngang, er i mine øyne helt åpenlyst. De som vet å spille på frykt for å presse ut de små med mindre midler og nerver utnytter dette kynisk hver eneste dag. Ofte ser vi også den ene «drittpakken etter den andre» for å skape frykt og ofte kommer ikke disse tilfeldig.
Redigert 06.02.2022 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Frodon
06.02.2022 kl 14:27 4732

Takk for det Undrende, godt at du fortsatt er her! Og for de som ikke vet det, er Undrende en dere burde lytte til på forumet

Hehe, tror vi virkelig at de er her for å lytte og lære? ;) Ser en av dem skriver at han har 20 års erfaring...jeg tipper mer at han har 1 års erfaring med tap 20 ganger. Tenk at de faktisk tror eieren av aksjene via The Bank of New York selger aksjer i AKH pga en tråd Frodon har på HO for å advare folk om mulige kursfall. Samtidig stiller ingen av dem spørsmålet "hvorfor lemper eieren av aksjene via The Bank of New York ut aksjene sine med stort tap?"

Meatskull er blant de få her som virkelig prøver å lære og få til noe... han kjemper hardt, bruker mye tid på dette. Er sikker på at han har et bra talent for å lykkes på børsen, bare han får spredt risiko mer i forskjellige selskap og bransjer. 3 til 5 aksjer er et fint antall å spre rundt på, samtidig som det er mulig å holde seg oppdatert og følge med. Synes så synd på Meatskull sitt urealiserte tap, så får virkelig håpe han kommer seg over på pluss siden igjen. Og ja, du burde vurderer å stoppe nye kjøp i AKH en periode og heller ha cash til en bunn formasjon er etablert eller om du får spredt kapital til andre selskap. Kort tid til WWI kommer med et kjempe resultat, som ikke er priset inn i selskapet. Synd du ikke eks fikk de 70k inn der
Slettet bruker
06.02.2022 kl 14:46 4707

Frodon,
Etter å ha skrevet ned forumet med piss i siden notering. Ville jeg ganske enkelt holdt munn. Sikkert mange som har tapt sinnsyke summer på pisset ditt.
Frodon
06.02.2022 kl 15:06 5254

Jeg er så glad for at slike som deg er her, da kan jeg jo dokumentere at det var skriveriene dine som var piss....jeg driver med fakta....hvor får du informasjonen din ifra? Med fakta har du KANSKJE en mulighet til å tjene penger på børsen, men holdning er også en faktor. Igjen, takk for at du finnes ;)

Så her er fakta, dvs de som har fulgt MINE skriverier og ikke løgnene andre skriver om meg....de har tjent ca like mye som meg på AKH....og enda viktigere, unngått tapene

(Kurs var på kr 24-25 uken før 20.5.2021, for de som ikke tar seg bryet til å søke opp)
Og hvorfor kjøpte Frodon der? Jo, bunnformasjonen var etablert....som jeg har skrevet vi burde vente på nå også

"Frodon
20.05.2021 kl 09:03
Har du kjøpt inn igjen eller holder du deg unna? Jeg har 3 doblet min beholdning denne uken, så håper bunnen er satt ;) Skulle gjerne fått mye mer på ca kr 20, men det ser ut som aksjen har funnet et gulv hvor den kanskje er billig nok pr dags dato?"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=6

"Frodon
04.11.2021 kl 14:01
I utgangspunktet skal du ikke ha mer enn 10% av porteføljen i en aksje, i følge de som jobber med dette 😅 Det klarer sjelden jeg også, hadde jo altfor mye i AKH selv 🤨 Det er mange måter å bruke stoplos, eks begynne på det nivået du selv skriver og eks øke stoplos med kr 1 hver gang aksjen øker med kr 1. Jeg brukte kr 35 selv fordi det var IPO kursen. Nå har aksjen etablert seg over, så kr 35 kan være en solid støtte ved reaksjoner tilbake. Hvis du lurte på hvordan du setter en stoplos, ta kontakt med kundeservice der du har aksjene dine. Husk, du kan alltid kjøpe aksjene tilbake selv om de blir solgt mens du er på jobb 😉 Du burde også se på WWI aksjen, der jeg flyttet deler av AKH pengene. Et slags shipping fond, som er meget etablert og det er priset til ca halvparten av verdiene i holdingsselskapet. Det føles trygt når børsene er dyre 😊"

https://finansavisen.no/forum/thread/126743/view/0/0?page=14

"Frodon
15.01.2022 kl 11:22
I mine øyne er AOW overpriset og Mainstream underpriset. Hvis Mainstream får kontrakt og ikke AOW, går jeg ut ifra at AKH kursen går opp. Er du ikke enig i det? Hvis AOW får kontrakt og ikke Mainstream, er det også stor sannsynlighet for at AKH kursen går opp. Korrekt? Det er ingen garanti for at Scotwind kontraktene blir delt ut på mandag. Men jeg håper de sender ut en melding hvis kontraktene ikke blir utdelt i januar 2022, som står på de offisielle sidene dems.

Ja, AKH går ned fordi børsverdiene synker. Har jeg sagt noe annet? ACH er priset ca på cashbeholdningen nå, dvs alt annet er ca gratis der. Da burde nedsiden i den verdien være begrenset.

Jeg solgte mye av aksjene på kr 35 som du vet og har kjøpt en del tilbake nå, hvis det var noe poeng å fortelle om 😅"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=35

"Frodon
17.01.2022 kl 11:38
Ingenting til Aker på Scotwind til nå, ser det ut som. Jeg har solgt meg ned i AKH igjen, da jeg regner med at den går ned på nyheten. Spørsmålet er om noen visste dette på forhand, siden kursen i AKH har gått så mye ned og Magnora har gått en del opp, som fikk oppdrag"

https://finansavisen.no/forum/thread/134036/view/0/0?page=35
Slettet bruker
06.02.2022 kl 15:08 5244

Trenger ikke dokumentere ett par meldinger her. Ta heller frem de hundre meldingene der du buller caset. Litt Bjørn Dæhlie tendenser her..
Frodon
06.02.2022 kl 15:17 5203

Haha, du likte ikke å få buksa ned på knærne nei.... Og jo, trenger å dokumentere løgnene dine, for det finnes kanskje noen nye på børsen/forumet som tror på slike som deg. Nå har du 0 troverdighet igjen, takket være svaret du kom med på dokumentasjonen (som tok meg mye tid). Det er viktig å få hjulpet de nye på børsen, selv om du KUN prøver å hjelpe deg. Eks Nord12345 prøver desperat å få hjelp og råd her inne, så hvorfor ønsker du ikke han alt godt? Jeg er ikke fan av egoismen, jeg er her for å lære og dele. På den måten finner jeg eks skribenter som Undrende, som har lært meg masse. Regner med at du også kommer til å lære mye fra han og meg, hahahahaha
undrende
06.02.2022 kl 15:24 5182

"Kanskje ned i skiktet mellom 12-14 kr i verste fall kanskje"
Det spørs jo hvordan man tolker det. Ikke noe bastant her.
Meatskull
06.02.2022 kl 16:28 5081

Må si at det er lavt nivå her nå folkens fra alle hold, folk lar følelsene overta når dem skriver og det svinger frem og tilbake med person angrep hit og dit!
Mange her er desperate og få prisen opp(Inkludert meg selv spesielt :)) siden man sitter med tap, mens de som venter på bunn formasjonen såklart ønsker en så billig inngang som mulig og da gjerne skriver deretter?
Dette er vel naturlig og ønske kursen opp eller ned om man sitter som eier eller venter på og kjøpe! Jeg lar meg vertfall ikke påvirke noen vei av hva som skrives her.
Er viktig om man har en plan og holde seg til den sålenge man har troen på at den planen vil fungere i lengden og at man ikke risikerer mer en man er villig til og tape.
Er ikke så vanskelig! Her på tråden min så får alle vertfall lov til og diskutere, jeg er en person som setter frihet og da spesielt ytryings friehet høyt så skriv hva dere vil folkens. Så vil de neste ukene vise hvem som får rett! Jeg tror denne har bunnet ut eller bunner ut i et stopp loss raid en siste gang til uka, det finner vi snart ut av! Alt tyder vertfall på at det er lite nedside igjen og hente her nå! top 20 eier fortsatt 89.99% av AKH selv om folk sier at top 20 selger med store tap om dagen så har det ikke vært mange % bevegelser og se på top 20! Uansett så ville jeg sterkt advart folk og gjøre opp valg om verken kjøp eller salg basert på hva som skrives her i akh trådene om dagen da det virker til og være mye følelser og desperasjon begge veier her nå. Tenker mest på folk som er helt nye på børs og aksjer da man fort nesten kan få panikk av og lese ting som blir skrivet og ta valg som potensielt ikke er så gjennomtenkt og evaluert! Behold roen folkens og gjør egene vurderinger og research på om det er lurt og kjøpe eller selge eller vente ann og se :) Ja, ganske meningsløs og uklar melding fra meg her nå, lol men er grunnet jeg ikke helt liker hva som skjer begge veier her nå! Men som sagt så får alle alltid lov til og skrive på min tråd uansett mening eller agenda dem har :) Tror vertfall vi har en spennende tid i møte og jeg føler meg såpass trygg nå på min innvestering at jeg har egentlig ikke noen planer om og følge med på kurs eller børs til uka som kommer! Jeg anbefalte vertfall kjøp på fredag så får vi se om det lønte seg eller ikke men ser jo ut som er mange som er enig i at det var en meget attraktiv kurs og handle på, men kun tiden vil vise! Jeg er vertfall ikke redd og det burde ikke du heller være, stå stødig bak valgene dere tar folkens selv om såklart noen ganger så er det vanskelig og stå stødig i ruskevær men da gjelder det vel bare og finne balansen igjen? :) Lol... :P
Redigert 06.02.2022 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
optimist68
06.02.2022 kl 16:43 5038

Det føles uvirkelig at kursen er på 17 kr når emisjonen til proffene var på 35. Det grønne skiftet er ikke avlyst tvert imot så er vi godt igang og mer konkret er varsla. Uansett dette er bare svada osv Her må vi ta innover oss at mange hav har 25-50 % tap på papiret. Det vi derimot kan støtte psyken vår på i tøffe tider er at vi her snakker om Aker systemet og at dette mest sannsynlig ender godt på litt sikt. Akkurat nå kan vi få følelsen av ett luftslott men Aker vet å snu dette og ingen har bedre forutsetninger en disse gutta. Ja vi får se når tid proppen blir satt og det snur opp.
Redigert 06.02.2022 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
TraderMom
06.02.2022 kl 16:53 5006

Kloke ord, Meatskull :-)
Blir spennende tider i AKH fremover, den ene eller andre veien.
Meatskull
06.02.2022 kl 17:01 4968

Hehe, neida!
Men la merke til nå en ganske spennende candle på 1hour chart!
Er ingen expert på dette men liker at vi får denne Inverted Hammer candle på all time low sluttkurs selv om det ikke er på dags candle da men på times candle, er riktig nok dagens siste 1 hour candle vertfall! Ser også at streken over candle går høyere en forige times candle men er noe usikker på om det styrker den inverted hammer sitt potensiale? Men innbiller meg da at den muligens gjør det :P Ser jo identisk ut også med en som kom tidligere som du ser her: https://ibb.co/yPVBhgm
Det som også styrker min mistanke til at bunnen er nådd er jo at 17.01 var dagens laveste. Tydeligvis for mange kjøpere til at bearsa klarte og bryte ned til 17.00 noe som gir meg en mistanke på at det var betraktelig støtte nå på 17.00? Men som sagt ingen expert her :)
Frodon
06.02.2022 kl 17:14 4937

Du har dessverre ikke truffet på så bra på dine charts til nå. Du tror stadig vekk at bunnen er her, helt fra kr 32 og nedover. Et vennskapelig råd: Har du sett eks de tekniske analysene som HegnarTV kjører? Der er det masse gratis tips å lære rundt tekniske analyser 😉
Meatskull
06.02.2022 kl 17:19 4914

sant, men fredags prediction min i min andre tråd var ikke så langt unna, jeg predicta den ned til 17.20-17.50 men bomma jo siden 17.01 blei laveste :P
Hvorfor gikk den ikke lavere en 17.01? Fordi for mange sterke kjøpere på 17? Uansett man trenger ikke hegnar for og vite hva Inverted Hammer er: https://learn.bybit.com/trading/how-to-read-the-inverted-hammer-candlestick-pattern/#:~:text=The%20hammer%20occurs%20when%20open%2C%20low%2C%20and%20close,after%20bearish%20traders%20have%20knocked%20the%20prices%20downwards.

Redigert 06.02.2022 kl 17:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2022 kl 17:19 4913

Bruk kalkisen så ser du hvor billig Akh er nå. Ganske enkelt å bruke børsnoterte børskurser, trekke fra gjeld og plusse på cash. Til sist må man gjøre sine egne antagelser om Mainstream. Sånn sett var fredagsens melding en viktig bekreftelse.
Frodon
06.02.2022 kl 17:30 4866

Var bare et vennskapelig råd, da jeg håper du treffer bedre med dette i fremtiden. Om du velger å følge det eller ei, er helt opp til deg 😉
optimist68
06.02.2022 kl 17:44 4809

Helt klart har vi mye å lære men alt er lett å si sånn i ettertid. Selv om AKH sine tekniske charts kan bygge opp under kursnedgangen så skal andre negative hendelser inntreffe. Uansett så er det som andre også har påpekt kynisk og lite karismatisk av Aasulv Tveitereid å stå frem med ett glis og en artikkel at han har tjent masse penger på AKH. De fleste vet han allerede har god gevinst. Hegnar burde hatt litt mer ansvarsfølelse ovenfor svake unge investorer når aksjen allerede har kollapset og ikke gi en blodtørstig og person uten empati lovt til å publisere en sånn artikkel. Han har tjent nok penger både nå og før. Jeg ville iallefall aldri satt trynet mitt på en sånn artikkel var jeg i hans situasjon
Meatskull
06.02.2022 kl 17:51 4786

Takker for råd ja, har sett noe av det ja men burde helt klart sett mer :)
Frodon
06.02.2022 kl 18:22 4718

Grunnen til at jeg skriver dette til deg, er eks dette innlegget hvor du snakker om støtte på kr 17. Du må gjerne prøve å få andre til å tro det, men jeg vet at når du skriver slikt, er jeg 100% sikkert at du ikke kan noe om tekniske analyser. Støtter og motstander er liksom grunnleggende i tekniske analyser, dvs noe av det enkleste å lære seg. Og du vet ikke engang hva det er. Begynn å lese deg opp, eks her, så har du sannsynlighet for å lykkes bedre i fremtiden ❤️

https://www.investtech.com/no/market.php?CountryID=1

«Det som også styrker min mistanke til at bunnen er nådd er jo at 17.01 var dagens laveste. Tydeligvis for mange kjøpere til at bearsa klarte og bryte ned til 17.00 noe som gir meg en mistanke på at det var betraktelig støtte nå på 17.00?«
Redigert 06.02.2022 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Tommyknocker
06.02.2022 kl 19:27 4584

Det er jo det som er utfordrende nå, Frodon. Ingen vet hvor bunnen er eksakt. Det å treffe den klokkerent er vel heller ikke målet nå. Men hvor lenge kan du holde pusten? Jobbtallene fra USA var så positive at 10 åringen fikk et løft på fredag (mulig 0.5 i mars) i tillegg til annen elendighet. Jeg tok inngang på 17.4, men ser gjerne den faller mer. Litt grønne positive artikler i helgen, så hvem vet fremover. Lykke til om du vil opp eller ned!
Frodon
06.02.2022 kl 19:50 4508

Som du skriver, målet er ikke å treffe bunnen. Målet mitt er best mulig avkastning med lavest mulig risiko. Eks ACH er priset like over cashbeholdning, AOW er priset skyhøyt i forhold til cash, prosjekter og verdier. Da er sannsynligheten mye større for gevinst i ACH enn AOW, men det er ingen garantier. ACH kan halvere seg og AOW kan doble seg, selv om sannsynligheten for det er langt lavere.

Hvis du ser generelt på prisingen av børsene, nå eier jeg aksjer i 4 selskap som er priset like ved cashbeholdningen…ACH, PHLY (også Aker selskap), NOAP og MPCES. Jeg har kun funnet noen få selskap siste 20 årene som er priset like ved cashbeholdningen. Den ene var Vistin Pharma på kr 6-7 for noen år siden. Ble vanvittig fortjeneste. Og nå som børsene er så høyt priset, er jeg heldig å finne 4 slike selskap? De blir nesten ikke omtalt, få meglerhus har oppdaget de fleste av dem. Men den dagen folk finner dem, kan de stige vanvittig mye…og investeringen har relativt lav risiko 🤩
Meatskull
25.03.2022 kl 20:17 3730

Booom! Mitsui & Co som nettop kjøpte seg inn i Mainstream Renewable Power for 575 Millioner Euro er partner med World Economic Forum 😎 https://www.weforum.org/organizations/mitsui-co-ltd
Meatskull
25.03.2022 kl 20:49 3680

The Great Reset har lenge vært en konspirasjons theori om hvordan eliten i verden kommer til og forandre verden
Som dere ser i artikkelen her så er det mye sannhet i dette og World Economic Forum snakker jo selv om The Great Reset og hvordan de skal utnytte Covid til og bruke the great reset :P
https://www.bbc.com/news/blogs-trending-57532368

https://www.spiked-online.com/2021/03/05/the-truth-about-the-great-reset/
Du veit det er ugler i mosen når mediene prøver og beskytte World Economic Forum mot såkalte konspi theorier: The truth about ‘the great reset’
No, the World Economic Forum is not involved in a conspiracy to remake the world.

At the end of last month, there was an impressive PR screw-up. The World Economic Forum (WEF) put out a tweet on the apparently positive impact of lockdowns. ‘Lockdowns are quietly improving cities around the world’, it declared. The tweet linked to a video showing deserted streets and idle factories. Lockdown has caused a record drop in carbon emissions, WEF crowed. It also linked to an article claiming that the shutdown of the world meant that smaller earthquakes were now more easily detected.



https://www.weforum.org/great-reset
https://www.weforum.org/focus/the-great-reset
https://www.weforum.org/agenda/2020/06/covid19-great-reset-gita-gopinath-jennifer-morgan-sharan-burrow-climate/
https://www.weforum.org/agenda/2020/07/covid-19-the-great-reset/

https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Reset
The Great Reset is the name of the 50th annual meeting of the World Economic Forum (WEF), held in June 2020. It brought together high-profile business and political leaders, convened by Charles, Prince of Wales and the WEF, with the theme of rebuilding society and the economy following the COVID-19 pandemic.[1]




Meatskull
25.03.2022 kl 20:50 3678

https://www.resilience.org/stories/2021-08-24/conspiracy-theories-aside-there-is-something-fishy-about-the-great-reset/
The Great Reset’ conspiracy theories don’t seem to want to die. The theories were triggered by the World Economic Forum’s (WEF) summit last year, which had the theme ‘The Great Reset’ and argued that the COVID crisis was an opportunity to address the burning issues facing the world. According to the BBC, the term ‘Great Reset’ has received more than eight million interactions on Facebook and has been shared almost two million times on Twitter since the WEF initiative was launched.

The set of conspiracy theories around the Great Reset are nebulous and hard to pin down, but piecing them together gives us something like this: the Great Reset is the global elite’s plan to instate a communist world order by abolishing private property while using COVID-19 to solve overpopulation and enslaving what remains of humanity with vaccines.

Intrigued by the palaver around last year’s summit, I decided to find out what the WEF’s Great Reset plan was really about. At the heart of conspiracy theories are supposed secret agendas and malicious intent. While these may be absent from the WEF’s Great Reset initiative, what I found was something almost as sinister hiding in plain sight. In fact, more sinister because it’s real and it’s happening now. And it involves things as fundamental as our food, our data and our vaccines.

The real Great Reset
The magic words are ‘stakeholder capitalism’, a concept that WEF chairman Klaus Schwab has been hammering for decades and which occupies pride of place in the WEF’s Great Reset plan from June 2020. The idea is that global capitalism should be transformed so that corporations no longer focus solely on serving shareholders but become custodians of society by creating value for customers, suppliers, employees, communities and other ‘stakeholders’. The way the WEF sees stakeholder capitalism being carried out is through a range of ‘multi-stakeholder partnerships’ bringing together the private sector, governments and civil society across all areas of global governance.

The idea of stakeholder capitalism and multi-stakeholder partnerships might sound warm and fuzzy, until we dig deeper and realise that this actually means giving corporations more power over society, and democratic institutions less.

The plan from which the Great Reset originated was called the Global Redesign Initiative. Drafted by the WEF after the 2008 economic crisis, the initiative contains a 600-page report on transforming global governance. In the WEF’s vision, “the government voice would be one among many, without always being the final arbiter.” Governments would be just one stakeholder in a multi-stakeholder model of global governance. Harris Gleckman, senior fellow at the University of Massachusetts, describes the report as “the most comprehensive proposal for re-designing global governance since the formulation of the United Nations during World War II.”

Who are these other, non-governmental stakeholders? The WEF, best known for its annual meeting of high-net-worth individuals in Davos, Switzerland, describes itself as an international organization for public-private cooperation. WEF partners include some of the biggest companies in oil (Saudi Aramco, Shell, Chevron, BP), food (Unilever, The Coca-Cola Company, Nestlé), technology (Facebook, Google, Amazon, Microsoft, Apple) and pharmaceuticals (AstraZeneca, Pfizer, Moderna).

Instead of corporations serving many stakeholders, in the multi-stakeholder model of global governance, corporations are promoted to being official stakeholders in global decision-making, while governments are relegated to being one of many stakeholders. In practice, corporations become the main stakeholders, while governments take a backseat role, and civil society is mainly window dressing.

The multi-stakeholder ecosystem
Perhaps the most symbolic example of this shift is the controversial strategic partnership agreement the United Nations (UN) signed with the WEF in 2019. Harris Gleckman describes this as a move to turn the UN into a public-private partnership, creating a special place for corporations inside the UN.

The multi-stakeholder model is already being built. In recent years, an ever-expanding ecosystem of multi-stakeholder groups has spread across all sectors of the global governance system. There are now more than 45 global multi-stakeholder groups that set standards and establish guidelines and rules in a range of areas. According to Gleckman, these groups, which lack any democratic accountability, consist of private stakeholders (big corporations) who “recruit their friends in government, civil society and universities to join them in solving public problems”.

Multi-stakeholderism is the WEF’s update of multilateralism, which is the current system through which countries work together to achieve common goals. The multilateral system’s core institution is the UN. The multilateral system is often rightly accused of being ineffective, too bureaucratic and skewed towards the most powerful nations. But it is at least theoretically democratic because it brings together democratically elected leaders of countries to make decisions in the global arena. Instead of reforming the multilateral system to deepen democracy, the WEF’s vision of multi-stakeholder governance entails further removing democracy by sidelining governments and putting unelected ‘stakeholders’ – mainly corporations – in their place when it comes to global decision-making.

Put bluntly, multi-stakeholder partnerships are public-private partnerships on the global stage. And they have real-world implications for the way our food systems are organized, how big tech is governed and how our vaccines and medicines are distributed.

The future of food
In autumn 2021, the UN is set to host the World Summit on Food Systems (FSS) in Rome. This is necessary, given that 3.9 billion people – more than half of the world’s population – are currently battling hunger and malnutrition, even though there is enough food to feed the world. But this year’s summit differs significantly from past UN food summits, embracing ‘multi-stakeholder inclusivity’, in which the private sector has ‘an important role’. A concept note from 2019 showed that the WEF was set to be involved in organising the summit, though it is not now clear what the role of the WEF will be.

“Abandoning pesticides is not on the table. How come?” asks Sofia Monsalve of FIAN International, a human rights organisation focused on food and nutrition. “There is no discussion on land concentration or holding companies accountable for their environmental and labour abuses.” This fits into a bigger picture Monsalve sees of large corporations, which dominate the food sector, being reluctant to fix the production system. “They just want to come up with new investment opportunities.”

FIAN International together with 300 other organizations have expressed their concerns about the multi-stakeholder setup in an open letter to the secretary general of the UN, António Guterres. In a meeting with civil society groups who signed the letter, Amina Mohammed, the UN deputy secretary general, assured them that strong safeguards would prevent a corporate capture of the event, “by allowing only platforms or networks and no single corporation to the summit.”

But for Monsalve, “this only makes it worse. Now corporations can protect their interests and hide behind these platforms because it’s unclear who is in there.” Indeed, a corporate partner list is nowhere to be found on the official website. The FSS organisers were contacted for comment but had not responded by the time of publication.

The signatories to the letter fear that, with corporate involvement in the summit, food will continue to be treated “as a commodity and not as a human right”. If unchanged, industrial food systems will continue to have irreversible impacts on our health and the health of our planet.
Meatskull
25.03.2022 kl 20:50 3676

Big tech governing big tech
Another landmark in the development of stakeholder capitalism can be found in the Big Tech sector. As a part of his 2020 Roadmap for Digital Cooperation the UN Secretary-General called for the formation of a new ‘strategic and empowered multi-stakeholder high-level body’. Again it’s not easy to find a list of stakeholders but after some digging a long list of ‘roundtable participants’ for the roadmap includes Facebook, Google, Microsoft and the WEF.

Although the functions laid out for this new body are quite vague, civil society organizations fear it will come down to Big Tech creating a global body to govern itself. This risks institutionalising these companies’ resistance against effective regulation both globally and nationally and increasing their power over governments and multilateral organizations. If the body comes to fruition, it could be a decisive victory in the ongoing war GAFAM (Google, Apple, Facebook, Amazon and Microsoft) is waging with governments over tax evasion, antitrust rules, and their ever-expanding power over society.

More than 170 civil society groups worldwide have signed another open letter to the secretary general of the UN – this time to prevent the digital governance body from forming. The secretary general was approached for comment but had not replied at the time of publication.

COVAX
Then there’s COVAX. The COVAX initiative aims to “accelerate the development and manufacture of COVID-19 vaccines, and to guarantee fair and equitable access for every country in the world”. That, again, sounds wonderful, especially given the staggering inequalities in vaccination levels between rich and developing countries.

But why is the World Health Organization (WHO), which is part of the UN, not calling the shots? “Countries together, through multilateral agencies like the WHO, were supposed to take decisions about global health issues, with maybe some technical support by others,” says Sulakshana Nandi from NGO People’s Health Movement, which has recently brought out a Policy Brief on COVAX.

COVAX was set up as a multi-stakeholder group by two other multi-stakeholder groups, GAVI (the Vaccine Alliance) and CEPI (the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations), in partnership with the WHO. Both GAVI and CEPI have strong ties with the World Economic Forum (which was one of the founders of CEPI) as well as the Bill and Melinda Gates Foundation, and both are also connected to companies like Pfizer, GlaxoSmithKline, AstraZeneca and Johnson & Johnson through manufacturer partnerships (GAVI) or as ‘supporters’ (CEPI). Even though COVAX is funded predominantly by governments, it is these corporate-centred coalitions that are overseeing its roll-out.



















The contrast between the multi-stakeholder approach and a ‘classic’ multilateral one came to the surface when South Africa and India proposed the so-called TRIPS waiver at the end of last year. They requested a temporary lifting of intellectual property rules on all COVID-19 technologies in order to boost the manufacturing and distribution of vaccines and other essential medical products in mainly developing countries. WHO director general Tedros Adhanom Ghebreyesus said in a speech that he backed the proposal. “But GAVI, the Bill and Melinda Gates Foundation – even Bill Gates himself – and Big Pharma opposed this proposal very strongly,” said Nandi. “It’s more important for them to protect their interests and market mechanisms than to protect universal health or protect people from COVID.” The WHO was approached for comment but has not replied.

Again, there is a stark choice between a human rights-led approach carried out by the UN and a profit-led approach carried out by multistakeholder bodies representing the interests of corporations. In the case of COVAX – which is failing to meet its modest aim of vaccinating 20% of the populations of low- and middle-income countries – the former has won out.

Stake out stakeholder capitalism
So even if the WEF (or Bill Gates) is not responsible for the COVID pandemic, even if the vaccines are not laced with microchips to control our thoughts, something fishy really is going on in the realm of global governance. If you value your right to public health, to privacy, to access healthy food or to democratic representation, be wary of the words ‘stakeholder capitalism’ when they pop up at the next Davos summit.

The WEF was approached for comment on the issues raised in this article, but had not replied at the time of publication.

Meatskull
25.03.2022 kl 20:59 3646

Som dere ser så er Putin også med World Economic Forum: https://www.youtube.com/watch?v=hPClu1BeQIE&t=252s
Så World Economic Forum starter The Great Reset med engang Covid 19 starter og nå er Plutselig Putin med og pusher Det grønne skiftet over hele europa med krigen i Ukraina. Er det kun konspirasjoner at dette er planlagt spill av eliten/World Economic Forum og Frimurerlosjen/FreeMasons som har styrt verden i lang tid?

Mye rart som skjer i verden vertfall og ganske rart at alle presidenter i USA har vært Freemasons :)
Meatskull
25.03.2022 kl 21:21 3618

For de som ikke veit så er grunnen til jeg er opptatt av World Economic Forum at Øyvind Eriksen er medlem av World Economic Forum C4IR Global Network Advisory Board. Altså han sitter på Advisory board til World Economic Forum :)
+ Øyvind Eriksen
Chairman

Øyvind Eriksen (born 1964) is President and CEO of Aker ASA and holds a law degree from the University of Oslo.

Mr. Eriksen has held several board positions in different industries, including shipping, finance, asset management, offshore drilling, fisheries, media, trade and industry.

Currently chairman of the board at Aker BP ASA, Aker Solutions ASA, Cognite AS, Aker Capital AS, Aker Kværner Holding AS, Rev Ocean Inc., and a director of several companies, including Aker Energy AS, Akastor ASA, The Resource Group TRG AS, and TRG Holding AS. Currently also serving on the board of the nonprofit organizations Aker Scholarship, the WE foundation, and the Norwegian Cancer Society (Kreftforeningen).

Mange Jern i Ilden denne mannen :) Derfor jeg mistenker han er Høyt oppe i Freemasons ligaen.
Bare se hvor lett Øyvind slapp unna, 50 000kr i bot??? LOL: Han ble først kjent for almenheten gjennom Tore Tønne-saken.[3] Eriksen var ansvarlig for den mye omtalte fakturaen fra BA-HR til Kjell Inge Røkkes selskap Aker RGI. Fakturaen på 2,5 millioner kroner beskrev kun advokatbistand, og skjulte det faktum at 1,5 millioner kroner skrev seg fra konsulentarbeid utført av tidligere helseminister Tore Tønne. For dette ble Eriksen ilagt et forelegg på kr 50 000.[4]

Du veit du har mye makt når du bare slipper unna det der med 50k :P Bare en symbolsk straff det der :P
Uansett så er Aker også Partner med World Economic forum såklart! Som tidligre skrevet også så BNY Mellon(Bank of New York Mellon) Også partner med World Econmic forum og de kom inn og hamstret AKH aksjer er atm top 2 eier med 21,3 Millioner AKH aksjer! World Econmic Forum har også Dannet Havvind senter i Norge i sammarbeid med Aker og Øyvind Eriksen ;) https://e24.no/naeringsliv/i/dOzKzX/aker-og-world-economic-forum-etablerer-havteknologisenter

Er ingen småfisk denne Øyvind og tror han er mektigere en røkke og at han muligens bare bruker Røkke som skalkeskjul og potensielt er den egentlige eiern av Aker+++

Uansett ganske Bull at Matsui & Co er er en kjempe i Japan og også er partnere med World Economic Forum! Kabalene starter og gå opp og mulig at Øyvind Eriksen snart skal settes mer pris på av World Economic så Røkke vil bli en av verdens rikeste menn innen 2030 når AKH er priset til hundrevis av Milliarder?
Samt så skal man ikke kimse på at Gutta her også starter sammarbeid med Bill Gates :PPPPPP Så blir spennende etterhvert dette hva Bill Gates kan hjelpe AKH med :) Folk klarerer ikke og skjønne hvor stort AKH kan bli! Slyngstad med super fondet snart+/Bill Gates og World Econmic Forum med på laget? Ja her tror jeg man trygt kan putte pengene og glemme dem og pensjonere seg innen 2030 :P
Redigert 25.03.2022 kl 21:30 Du må logge inn for å svare
Meatskull
25.03.2022 kl 22:03 3558

Sjekk videon på linkedin da med Mitsui som joiner MRP: MRP skal nå akseleres og satse på ting som Batteri+++++
AKH også har jo Batteri planer med Aker Narvik! Tror Batteri fabrikker kan bli vårt bread and butter :P
Om AKH/MRP Får til bra batterier så kan de tjene mye penger!!!
McCartney
27.03.2022 kl 13:44 3217

Ser at Mitsui inntreden i Mainstream verdsetter hele Mainstream til litt over 20 milliarder.
Av dette eier AKH ca 54%( dvs ca 10 milliarder) AKH har stor eierpost i mange andre selskap også og i tillegg en fet bankkonto.
Dagens kurs på AKH er alt for lav. Hele AKH er verdsatt til litt over 15 milliarder. Denne skal opp!
TraderMom
27.03.2022 kl 16:37 3128

Ja, viktig å se de underliggende verdiene av hele porteføljen. Vil tro de fleste som følger AKH tett kjenner Mainstream, selv om Aksjesladder ikke kjente dem - de har tross alt en del mer å holde oversikt over, enn f.eks meg som fokuserer på 4-5 aksjer :-) Uansett, i tillegg kommer makrobildet. Det vi ser de siste ukene har endret seg kraftig og som kjent gitt grønn teknologi ny aktualitet. Pluss at det jobbes i kulissene for å bygge nye avtaler og muligheter - som kan materialisere seg som børsmeldinger «når som helst». I vekstselskaper som AKH gjør det at teknisk analyse blir mindre relevant. Man kan rope etter kurs ned på 10-tallet og glidende gjennomsnitt den ene dagen, for å se børsmeldinger sende kursen opp tosifret noen timer senere.
BOHICA
27.03.2022 kl 19:44 3010

Spot on. Bra skrevet.
EvenHigher
27.03.2022 kl 20:41 2923

Verdien til Mainstream skal nok opp vesentlig mer ved børsnotering. En grunn til at Mitsui går inn med 5,5 milliarder her.
Redigert 27.03.2022 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Artige
27.03.2022 kl 23:07 2766

Vet man når børsnotering er?