REC fredag BUNN i kanal, rekyl?

Slettet bruker
RECSI 05.02.2021 kl 08:39 15771

Iflg mine kalkulasjoner er vi i bunn, og det tekniske bildet sier rekyl, se bilde og tidligere bunner og etterfølgende topper.

https://www.tradingview.com/x/Eb2cxvvF/

I snitt 1-3 dager fra bunn til teknisk topp. I snitt en økning på 3-5 kroner

Aksjen har brutt den mellomlange kanalen, men dette signaliserer kun en lavere stigningstakt. Volumet er økende, topper og bunner klatrer høyere.
Aksjen har høye score på KJØP iflg investech både på kortsikt, mellomlang og lang sikt.

Er oppdaget bearish candlestick fra de 2 siste dagene, men tror denne blir brutt i dag da alt annet ser ut som vi skal få en rekyl herifra.

Så til det fundamentale som kommer støtte under det tekniske

-Vi er 2 uker unna Q4, der vi forhåpentligvis vil få en guiding på Moses lake og åpning
-Mer info om de 3 produsentene REC allerede er i dialog med. Håper på noe mer håndfast ved presentasjonen.
-Iflg annen investor her, har det vært korrespondanse med VP og Colombia Basin avisen i Moses lake. Forrige søndag fikk han mail fra VP at innen denne uken evt 10 dager vil de komme med info ut til markedet ang denne breaking ground i moses lake som de tidligere i januar har nevnt. Vi er veldig nære dette nå.
Avisen har sagt tidligere denne måned at de ønsker streame hendelsen.
-Aker H har uttalt de skal i februar komme med hva de ønsker videre med REC i portoføljen sin. Vi vet de har samlet inn penger, men vet ikke helt hvor de skal settes eller brukes på enda. Selskapene i Horizon skal satses på, og dette inkluderer REC.
Angående en emisjon ser jeg på som utelukket. REC har 1 milliard på bok. Skulle det komme en emisjon må det være fordi de ønsker utvide feks, noe som vil sette fyr på kursen og da må kursen settes mye høyere. Sette en evt emi kurs på dette nivået er helt ubrukelig og gir ingen mening...
Ønsker Aker øke til over 30% eierandel, ser jeg det som større sannsynlig de setter bud på alt, 25 kr+ de får nok de aksjene de evt skulle ønske seg der opp til den eierandel de ønsker.

Mye som skjer i februar og vi vil nok få vite mye mer

Polyprisene fortsetter å stige
Nye store sol prosjekter skal settes i gang på løpende bånd
Voldsom utvilkling på batteri delen og silan. REC er ledende på dette feltet.
Tidsspørsmål før tariffen på poly forsvinner fra Kina? Vil Kina fullføre phase 1 trade deal? Husk TT meldte i fjor februar at han regnet med oppstart av ML mot slutten av 2020 allerede bare grunnet denne handelsavtalen... løsner dette , ser vi åpning raskt uavhengig av hvor raskt USA og EU setter om egen verdikjede innen solar.

Hele dette markedet er enormt og forundrer meg over at ikke ting skjer raskere. Helt enormt marked og REC er ledende utenfor Kina.
Potensialet er enormt
Slettet bruker
05.02.2021 kl 14:18 6240

Uten nyheter eller noe meta-info / endring i det fundamentale kan det være en pekepinn til hvordan den generelle investor reagerer til noen spesifikke typer svingninger - ja. Men hadde det "funket" skikkelig hadde ikke gutta sittet her med fargestiftene sine - de hadde slappet av på en strand i Bahamas med et par milliarder på bok.
Slettet bruker
05.02.2021 kl 14:22 6194

Enig det Sa2ri å det beste av alt det er rett rundt hjørnet. Fakta på bordet og null spekulasjoner hadde vært deilig alt for mye støy her inne nå:))
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:02 5941

Får vi ett rally på slutten av dagen i dag da? hva tror dere
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:05 5920

Beste som skjer i dag er en slutt på 19.5 mener jeg, da ligger det godt til rette for mandagen ;)
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:06 5906

Nå er den jo oppe 4% i dag og 7% på uken så det hadde jeg kunne tatt hver uke :)
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:29 5700

ja den stiger jevnt og trutt i alle trend kanalene ;) God helg, og husk vi er kun 1-5 dager unna informasjon fra VP iflg dem selv forrige søndag :-)

Håper det kommer i helgen ;)
Redigert 05.02.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
05.02.2021 kl 15:32 5648

Ligger nå som en gjedde i sivet, klar for å snappe opp noen aksjer som selges billig.
seth
05.02.2021 kl 15:34 5624

Tror dere shorten vil dekke inn før helgen?
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:40 5543

Nei. Kursen må nok lengre opp :) mandag satser vi på ;)
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:46 5459

Det er en eksplosjon i gode nyheter på alle fronter;
- batteriprodusenter og bilprodusenter satsing
- økende behov og pris på poly / og flere langtidskontrakter med store verdier
- politisk fokus på egne verdikjeder utenfor Kina (USA & EU).

RECsi holder kortene tett til brystet. Blir svært spennende den 19.2!
Slettet bruker
05.02.2021 kl 15:49 5413

Tipper at å kjøpe aksjer i REC på disse nivåer ikke er så ulikt

med de som kjøpte Statoilaksjer i begynnelsen av 60 tallet !

Vi som lever i disse dager har en unik mulighet til å bli

svært rike, "tror" jeg. Noen som husker hva de kostet dengang ?


Bybonden.......ønsker alle en GOD HELG.
Slettet bruker
05.02.2021 kl 16:08 5238

Bare sånn til info, Statoil ble etablert i 1972 og ble delprivatisert i 2001, dvs- de første aksjene (men kun en midre del) ble tilgjengelige for private investorer først i 2001.
Slettet bruker
05.02.2021 kl 16:30 5042

Ja ser det nå, tok mange år før de begynte produksjonen ser jeg nå !

https://www.tu.no/artikler/50-ar-siden-ekofisk-funnet-starten-pa-det-norske-oljeeventyret/477134

Bybonden ( lærer stadig noe , he he )
Slettet bruker
05.02.2021 kl 16:41 4933

Ja, den dagen man ikke lærer noe nytt er noe galt :)
kruna
05.02.2021 kl 17:07 4712

Du lærer så lenge du lever,
lever du lenge, lærer du mye :)
Slettet bruker
05.02.2021 kl 20:08 4089

Det er vel staten Norge som har tjent mest på oljeindustrien

oljefondet står det vel bra respekt av. Og Tangen gjør vel en

bra jobb ser det ut til, men siste år var vel ikke mye å skryte av.

10 % avkastning, det er vel ikke hysterisk bra, eller ?

Bybonden...
Delonghi
05.02.2021 kl 20:21 4028

Takk til Sirbalo for engasjementet og delingen av TA jevnt og trutt. Settes stor pris på. Kepp up the good work!
Satser på at vi fortsetter opp på mandag.
God helg!
spanjolen
05.02.2021 kl 21:23 3724

Virker som longere er veldig utålmodige😎. Skulle nesten tro de var adhd tradere.

For min del går kursen jevnt og trutt opp. På ukes basis, mnd basis 3mnd basis osv.

Driver og trader og igjen god avkastning, så jeg håper ikke på en rakett opptur... bedre slik det er nå👌

God helg
Slettet bruker
05.02.2021 kl 22:28 3396

Når man skal investere billioner, er det vel ganske bra med et snitt på 10%?
Senergy
06.02.2021 kl 08:13 2792

Til info for de som bruker Nordnet.

Hvis jeg forstår det riktig så kan Nordnet låne ut aksjer til shorting for alle som eier REC aksjer (og også andre aksjer).
Om du ikke ønsker å låne ut aksjene dine til shorting så må du aktivt forandre på dette her:

https://www.nordnet.no/no/tjenester/kontoer/investeringskonto-zero/utlan-aksjer

Fra Nordnet:

Utlån av aksjer på investeringskonto. Automatisk.

Med investeringskonto kan du få en ekstra inntekt på norske aksjer. Kort forklart kan aksjene lånes ut til institusjonelle investorer, som igjen kan gi deg ekstra inntekt i form av en renteinntekt etter fradrag for kostnader.

I praksis påvirkes ikke muligheten din for å handle, men du kan potensielt få en ekstra inntekt via renteutbetalinger kvartalsvis. Du kan selge, kjøpe eller beholde aksjene på kontoen din så lenge du vil. Renteinntekten din baseres på beholdningen din, størrelsen på denne, hvor lenge du har den og etterspørselen etter å låne de aktuelle aksjene.
Redigert 06.02.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Patron72
06.02.2021 kl 13:40 2200

Fakta på bordet står i børsmelding fra 15 oktober.
Det ble det holdt en emisjon hvor investorer har kjøpt aksjer med beskjed at pengene bl.a skal brukes til ekspansjonsinvesteringer og aktiviteter på Butte og Moses Lake.

Kan ikke skjønne annet enn at alt er klart her 👍

Jeg skal hvertfall handle meg ferdig nå før vi får denne beskjeden en gang til
spekulator
06.02.2021 kl 14:10 2100

Forrige gang det var full fart i REC, kjøpte jeg en del på ca. kr.20. Den føk oppover som en rakkett, og jeg solgte meg ut igjen for tidlig på ca, kr.150.