FREYR - Hopp på!


Bli med på en historisk reise. Hopp på toget Freyr før avreise, blir en vakker vakker reise. Tro meg!
Et stikkord; vanvittig dyktig ledelse
Redigert 05.02.2021 kl 17:59 Du må logge inn for å svare

Meldingen 29 januar da sier dem at Freyr skal børsnoteres på NYSE innen 3 måneder, da i fob med fusjonen med Alussa Energy, da er det ca 2,5 med igjen. Hvordan det der går er jo umulig å si før man ser hva som skjer. er det vert et bett? tar en sjans på det, ikke så lenge igjen til man vet om det var lurt eller ikke.

De starter opp med USD 850 mill i balansen, er vel ikke så halvgalt å ta et veddemål på at dette kan få en grei utvikling.
china
17.02.2021 kl 10:12 5398

Får 39 millioner til battericelleproduksjon i Mo i Rana
– Ambisjonen er å lage battericeller med verdens laveste karbonavtrykk, sier Tom Jensen, konsernsjef i Freyr. Tilsammen har selskapet nå fått 48 millioner kroner fra Innovasjon Norge.
Razbijac
17.02.2021 kl 10:42 5359

Hvor står det innen 3 mnd? Jeg finner bare dette i meldingen som omhandler tidspunkt:

"The boards of directors of both Alussa Energy and FREYR have approved the proposed business combination, which is expected to be completed in the second quarter of 2021, subject to, among other things, the approval by Alussa Energy’s and FREYR’s shareholders and satisfaction or waiver of other customary conditions set forth in the definitive documentation."

Det er en forventning og ikke en frist, så jeg hadde ikke vært bekymret for tidspunktet. Når dette er godkjent i gneralforsamlingen vil du vite med sikkerhet at det blir gjennomført. Vil si at sannsynligheten er like stor som at sola går ned i kveld.
Razbijac
17.02.2021 kl 10:50 5344

Strålende å ha staten med på laget. Egentlig helt fra start. De får igjen de pengene der i rakettfart i form av selskapsskatt når Freyr er i gang med produksjonen.
Razbijac
17.02.2021 kl 12:02 5274

« As automakers like General Motors, Volkswagen and Ford Motor make bold promises about transitioning to an electrified, emission-free future, one thing is becoming obvious: They will need a lot of batteries.»

Les resten her: https://www-nytimes-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.nytimes.com/2021/02/16/business/energy-environment/electric-car-batteries-investment.amp.html
ynot
17.02.2021 kl 20:48 5149

Vi går en veldig spennende tid i møte!

FREYR har falt siden 8. feb. På tide å plukke mer?

Sluttkurs: 18.01 -1.58%
rytter
19.02.2021 kl 12:48 4745

Fusjonen med Alussa priset vel Freyr(OTC) til ca 17,50 pr aksje hvis jeg husker rett. Kan tenke meg at det danner seg et gulv der. Men alltids noen kortsiktige som vil ut og gir litt feilprising i et illikvid marked.
Razbijac
19.02.2021 kl 12:58 4725

Prisingen i disse dager driver av små volumer og kortsiktig tankegang. All respekt for at folk vil ta gevinst og kjøpe seg en elbil for å støtte batteriproduksjonen framover, men når denne kommer på NYSE vil vi garantert se et enormt volum og mest sannsynlig en dobling fra dagens nivåer. Husk at dette er en bedrift som skal produsere i mange år framover og at prisingen burde reflektere dette og ikke hva Alussa er priset på NYSE fra dag til dag og den relative prisingen Freyr "burde" ha fra dag til dag relativt til Alussa basert på en estimert totalverdi av de to selskapene ved sammenslåingen. Freyr skal produsere 43 GW på kort sikt, 20-30 milliarder i omsetning, 20%+ marginer, marked på 5000 GW i dag med vekst. Hvorfor skal den være verdt bare 12 milliarder kr? Det er absurd lavt.
rytter
19.02.2021 kl 13:40 4675

Bare å se på relevant peer i sverige: Northvold, ble priset til 32 mrd i september i fjor - før det grønne rallyet vi har sett etter det..
https://borsvarlden.com/artiklar/northvolt-dubblar-varderingen-till-32-miljarder-efter-senaste-finanseringsrundan-di-digital
Razbijac
19.02.2021 kl 13:50 4651

Exactly my point. Mens her i Norge sitter vi og finregner på Alussas relative verdi +/- 2-3% daglig og glemmer helt at dette skal omsette for 20-30 milliarder kr årlig de første årene (for ikke å snakke om enorm potensiell vekst etter det, noe som jo er høyt sannsynlig for slike selskaper). Jeg hadde grått meg selv i søvn av skam hvis jeg hadde solgt disse aksjene på dagens nivåer.
Toppjakt
19.02.2021 kl 14:20 4612

Er det noen som vet om Freyr Battery vil bli et utbytteselskap når battericelleproduksjonen er oppe og går for fullt?
Razbijac
19.02.2021 kl 15:05 4554

Det er litt tidlig for dem å snakke om det nå, men utbytte er absolutt aktuelt dersom de balanserer det riktig med gjeld og investeringer i vekst. Antar at de skal vokse mye i et så stort marked. Dette vil gjøre at de har store investeringer. Vil du da at de investerer overskuddet for deg i sin egen vekst eller at du får pengene og investerer dem i noe annet selv? That's the magic question..
Toppjakt
19.02.2021 kl 15:50 4498

Takk for svar. Skjønner at det er tidlig å si noe om det, men tenkte at det kanskje kunne utledes noe av normalen for denne bransjen/industrien eller amerikanerne med pengesekken.

Det magiske spørsmålet er ganske enkelt for min del; som bosatt på Helgeland ønsker jeg flest mulig ringvirkninger for regionen.
Jo større og mer solid Freyr Battery blir, desto flere nye etableringer og mennesker kommer det til regionen.
Så for min del er reinvestering beste sort. Det blir vinn - vinn, såfremt de krysser mållinjen.
china
23.02.2021 kl 17:00 3981

Dårlig stemning om dagen!! Ned hver dag.
mranders
26.02.2021 kl 16:38 3570

Virker som krakket er i gang, men er litt støtte på 7 kr, alle SPAC'ene kræsjer.

Kursen begynner å bli interessant, Ligget med kjøp en del lengre nede i FREYR. nå er det ikke så lenge til Alussa og Freyr blir smelt sammen, og da bør man ha aksjen(e) i forkant.

Det ligger fundamental støtte rundt 15kr (tilsvarer 10USD for ALUS, som var emisjonskursen)...

china skrev Hva er datoen?
Ca innen et par måneder så fortsatt ikke for sent å skaffe seg aksjer, Går noen store volumer på OTC innimellom I FREYR. Selv bruker jeg Pareto for unotert handle, slipper å ringe inn ordre der. Skal bli litt artigå se hva den ligger på dagen før notering/fusjonen med Altus på andre siden av dammen og hvordan aksjen da blir mottar i USA, blir ikke overrasket om det er nærme 30 en både 15 og 20. men den som lever....å gå på børs der borde med ca flere milliarder K tror jeg blir tatt vel i mot. Så får man se hvordan det tas i mot, kanskje bedre med notering der når noe såpass svært skal bygges. Selv amerikanerne se vel at utvikling av "grønne" batterier er hakket vassere i tiden som kommer en batterier fremstilt med gammaldags energi, dette kan bli et industrieventyr.

EDITT, tradet en del i ALUSSA Ticker ASUS og volumet er mildest talt høyere en for en tid tilbake så folk følger med.
Er ellers flere ting som kan bli flotte for OTC selskaper som skal på børs.

Sikkert helt ok å spørre Føreid om det lures på ting, han svarer om han kan.

______

NOTC-meldingen datert 29 januar sier at FRERY skal fusjonere med Alussa Energy og bli børsnotert på NYSE med USD 850 millioner i kontanter på balansen. Dette vil etter planen skje innen 3 måneder.

Best regards,

Steffen Føreid
Chief Financial Officer

Redigert 28.02.2021 kl 22:37 Du må logge inn for å svare
mranders
01.03.2021 kl 21:07 2585

Velvelvel, ganske intressant sak., kommer snart til å gå i taket denne her.
china
01.03.2021 kl 21:30 2543

Siger ned hver dag no!!! Skulle hatt noen positive news!
Toppjakt
02.03.2021 kl 14:51 2104

I investorpresentasjonen ifbm kunngjøringen av sammenslåingen med Alussa, så er det oppgitt en mulig notering på OSEBX i løpet av 12-24 måneder. Betyr dette at Freyr Battery i fremtiden også vil kunne handles på Oslo børs i tillegg til NYSE? Eller betyr "Potential OSEBX listing within 12-24 months" noe helt annet?
Dolly
03.03.2021 kl 08:44 1841

Enova har tildelt Freyr 142 millioner kroner som delfinansiering for utvikling og bygging av selskapets planlagte pilotanlegg i Mo i Rana, opplyses det i en melding.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/03/03/7635808/deler-ut-142-mill.-til-freyr
Redigert 03.03.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Razbijac
03.03.2021 kl 08:54 1797

Det er naturlig at et selskap som er basert i Norge og som samtidig har produksjon i Norge også er listeført i Norge, så teksten du refererer til betyr med stor sannsynlighet at de skal noteres på Oslo Børs etterhvert. Det at de noterte seg på NYSE via Alussa først og skaffet enormt med kapital raskt, effektivt, aksjonærvennlig og uten de store kostnadene som hadde kommet ved en vanlig børsnotering er bare genialt.
Razbijac
03.03.2021 kl 08:57 1778

Dette og det forrige statlige tilskuddet viser at staten står bak Freyr og har troa på dette. Freyr leverer hele tiden på det de lover. Det gir trygghet for aksjonærer.
Dolly
03.03.2021 kl 09:52 1648

Skrivefeil skulle nok være 17.3. Noen som gikk glipp av noen tusenlapper der
china
03.03.2021 kl 10:56 1558

Rart den ikke går mer på en slik nyhet!

Tesla og Nio har opplevd en brutal sell-off den siste tiden. Siden nyttår er Tesla ned 15,3 prosent og Nio har falt 21,2.
Til tross for fallet er det fremdeles enorm interesse for elbilrelaterte aksjer som er ventet å stige enormt de kommende tiårene.
Analytikere i den sveitsiske banken UBS ser nå en brattere utviklingskurve enn tidligere, og ser at samtlige av verdens biler vil være elektriske innen 2040.
– Kampen om å bli den ledende aktøren i bilverdenen er verdt hundrevis av milliarder av dollar, men hvis du vender blikket bort fra de brennhete bilprodusentene er det mye rom for investering i selskaper som er koblet til elbil-boomen, sier Tim Bush i UBS i en analyse.
Utfordringer
Et slikt område er selskapene som produserer batteriene i elbilene. Bush konkluderer med at batterier er den største utgiftsposten til elbilprodusentene og at det kan bli for høy etterspørsel allerede i år, og globale mangler innen 2025.
For at elbilmarkedet skal øke til 20 prosent i 2025 og 50 prosent i 2030, som man ser for seg, må batteriproduksjonen øke med 70 prosent mer de neste ti årene enn tidligere estimert, ifølge UBS.
– Mangel på tilbud er nært forestående, sier analytikerne.

En kraftug økende oljepris vil gjøre elbilene langt mer konkurransedyktige i et bilmarked hvor man ikke har de vanvittige forskjellene i avgiftslegging/sibsidiering som i Norge, hvor elbilene må konkurrere på økonomi på mer like vilkår.

Men, samtidig stigee rentekurven kraftig og gjlr fremtidig inntjening som elektrifiseringsaksjene tilbyr mye mindre verdt, og dermed raser aksjekursene.

For FREYR står det om Alussa-avtalen.

Faller ALUS-kursen under $10 og blir der, tipper jeg avtalen i sin nåværende utgave blir forkastet, og det vil bety ras for Freyr-aksjene. Så rådet bør være det motsatte av tråd-starters: Hopp av!

De som har kjøpt etterat avtalen ble oublisert (over ca. 11/aksje), risikerer ikke å få avkastning på flere år, om noen gang. De som kjøpte på 5 eller lavere, sitter jo relativt trygt vil jeg tro.
Redigert i går kl 12:00 Du må logge inn for å svare

ALUS vil ikke gå langt under $10 og bli der før merge. NAV i ALUS er ca $10. Hva som skjer med kursen etter merge er et annet spørsmål.
Med andre ord folkens, ikke hør på dette. Det eneste riktige er at det kan være lurt å gjøre en vurdering av om man vil eie Freyr eller Alus aksjen før merge.

bare å lesse innpå med FREYR og ALUS aksjer. Begge er like gode.


FREYR for å delta i kommende investorkonferansehendelser

NEW YORK, NY og OSLO, Norge, 8. mars 2021 - FREYR AS, (“selskapet” eller “FREYR”), en Norge-basert utvikler av ren, neste generasjons battericelleproduksjonskapasitet kunngjorde i dag at selskapets sjef Konsernsjef, Tom Einar Jensen, vil møte investorer på følgende kommende konferansehendelser:

B Riley Securities Sustainable Energy & Technology Conference, 9. mars 2021

Tudor, Pickering, Holt & Co. 2021 Battery Workshop (Virtual conference), 31. mars 2021

UBS Global Energy Transition Call Series, 16. april 2021


Oppdaterte investorpresentasjoner vil bli gjort tilgjengelig på Investorseksjonen på FREYRs nettsted på www.freyrbattery.com.

29. januar 2021 kunngjorde FREYR at det vil bli et børsnotert selskap gjennom en virksomhetssammenslåing med Alussa Energy Acquisition Corp., og skaffe cirka 850 millioner dollar i egenkapitalinntekter for å akselerere utviklingen av produksjonskapasitet for rene battericeller i Norge. Med forbehold om at stengningsbetingelsene er oppfylt, vil det kombinerte selskapet bli kalt “FREYR Battery” (“Pubco”), og dets aksje forventes å begynne å handle på New York Stock Exchange under tickersymbolet FREY ved stenging, forventet i andre kvartal. av 2021. 16. februar 2021 godkjente den ekstraordinære generalforsamlingen i FREYR virksomhetssammenslutningen.
Redigert i går kl 09:15 Du må logge inn for å svare