Finansavisen? Hvorfor ikke E-24 interesse?

Falkenroy
MGN 05.02.2021 kl 22:46 6095

Er det noen av dere som har en god forklaring på hvorfor E24 ikke skriver på sine sider nevneverdig mye om Magnora?
Mens Finansavisen er flinke og på Magnora og nyheter om dem hele tiden?
Finnes det forklaring på dette?
Steerco
05.02.2021 kl 23:48 5983

Jeg siterer Nicolai Tangen..
Jo mindre folk er enig med deg, jo bedre er det, fordi da får du bedre investeringer. Det krever noe av deg, du må kunne leve med at ingen er enig med deg.
Falkenroy
05.02.2021 kl 23:52 5964

God refleksjon det.💪
Slettet bruker
06.02.2021 kl 07:10 5818

Lite interesse fra DN også. Blir spennende å følge 4.q rapport 15. februar. Er fornøyd med at aksjen er så annonym som den er. Har fått gode muligheter for å hamstre aksjer i MNG i går og i dag til det jeg mener er gunstig pris. Sjekker alltid ledelsen, selskapets profil/planer og ledelsen + styremedlemmers eierskap i selskapet før jeg handler. Er veldig komfortabel med denne inevesteringen. Med null gjeld, garanterte "svarte" inntekter fra FPSO'er og lovende prosjekter på gang så kan dette bli en fantastisk reise de neste årene. Med denne bøttekonsturksjonen kan de helt klart ha et fortrinn i markedet med hensyn på elektifisering av FPSO'en. Er spent på EVOLAR når denne blir børsnotert. Intensjon er at vi, som MNG investorer, får utbytteaksjer i dette selskapet også. Mye å se frem til i tiden som kommer, og ikke minst, alt går raskere enn vi kunne forestille oss med denne dyktige, kompetente ledelsen. Har solgt meg ut av alle andre aksjer og satser nå alt på en hest: MNG. Tiden vil vise om det var i overkant dristig. Mulig, men akkurat nå sover jeg godt om natta. Jeg tror MNG er god på risikoannalyse på de prosjektene de satser på.
Redigert 06.02.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Strilen
06.02.2021 kl 11:22 5626

Tøff satsing Merik. Har selv litt flere hester å spille på, men nå er Magnora størst i min portefølje (og deretter følger Scatec, Volue og Zaptec). Blir ikke klok på børsen og hva som blir verdsatt og hvorfor. Må lese mye, følge min egen overbevisning og satse på selskaper som viser at de kan levere innen sin bransje, har god ledelse, sunn økonomi, vokser og evner å tjener penger på det de holder på med. At kursutviklingen ikke alltid er enig med meg, prøver jeg å ignorere. Må tenke langsiktig. Ble mer overbevist da jeg så innslaget fra Statkraft i Ønonominyhetene på TV2 i går. Der ble det tydelig at vi virkelig er inne i en ny industriell revolusjon der tema som lading av elbiler, vindkraft og solkraft ble sett på som de store satsningsområdene fremover for Statkraft. Det var i disse segmentene veksten skulle komme for Statkraft. Magnora er således godt posisjonert i denne «revolusjonen». Det er nå det er viktig å vokse og posisjonere seg innen det grønne skiftet; og det gjør Magnora.
Slettet bruker
06.02.2021 kl 11:52 5573

Er enig med dere, Strilen og Merik.
Lastet mer opp i Magnora forleden uke, gullverd i porteføljen. Har også Volue og det er utrolig hvor anonym den også er, men klatrer sakte og sikkert. Kjøpte mine første i Zaptec og er spent på utviklingen der ift 4.kv
Men, ja....Magnora er god på å posisjonere seg.
Hellhammer
06.02.2021 kl 12:46 5477

Spennende satsing du gjør, og jeg trur så absolutt du vil bli godt belønnet for den risikoen du tar. Risikoen er selvsagt stor når man satser alt på ett lodd, men det er ett valg man tar.
Har forøvrig gjort samme valg i lang tid. Har sittet med en portefølje som er godt over 90% lastet i Magnora. Dette er ca samme andel jeg har hatt i noen år foruten om en periode der heftig oppgang i annet selskap gjorde at %-andelen i porteføljen nok gikk ned til 60-70% på Magnora.

Med oppgangen som har vært siden ca sommeren 2020, så har verdiene steget en del og med f.eks. fallet som var fra over 28,- til høy 19kr, der jeg hadde tapt verdi på aksjen som var ganske heftig så var det aldri i min tanke å selge aksjen/selge meg ned, men hadde en ting i tankene, og det var å øke min beholdning.

Det å øke sin beholdning i Magnora ved større fall, har ved alle tilfeller vist seg å være særs lukrativ valg.

Jeg har valgt å økt nede på 5-tallet etter fallet i Mars (den gang kjente jeg kraftig på fallet forøvrig), økte flere ganger når vi falt ned til 15,- og sist nå økte jeg på veien ned til høy 19,-.
Hver gang har aksjen kjapt tatt byks opp når den først snur.

Pr i dag så har Magnora til gode (kanskje sett bort i fra siste melding, selv om Sanness melder den som positiv) å publisere noe annet enn positive børsmeldinger. Foruten om positive meldinger om investeringer/drift, så har ledelse og styre lastet opp med aksjer hele veien oppover,

Det eksisterende styre fra Sevan Marine har bygget en enormt solid organisasjon. Erik Sneve som overtok midlertidig etter Reese McNeel som CEO i 2019 for deretter å få stillingen fast har også vist seg å være meget bra for selskapet, og med seg i ledelsen har man fått såpass mange robuste personer med bred erfaring slik at troen på at desse personene skal fortsette å gi oss aksjonærer stor gevinst er vanskelig å se for seg noe annet.

Man skal huske på at det er under ett år siden man valgte å satse mot fornybartmarkedet ved å kjøpe seg inn i Vindr Group. Mao på under ett år så har man gått fra å være ett selskap som tidligere hadde 1 kr i tilbakebetaling til aksjonærene og der man satt på gjerdet og undret over hva man skulle bruke pengene man fikk inn på.

Så på under ett år har man eierskap i ett annet vindselskap (med stor suksess), to stk solcelle selskap, nytt selskap m/sammerbeid med stor aktør for å nevne noe.
Men det aller viktigste som vår eminente arbeidene-styreleder Sannes har nevnt, er at man har fått på plass en folkene man trenger for å vokse og kunne satse mot prosjekter rundt om i verden.

Når man nå har selskapet Magnora Floating Wind (Sydkustens Vind vil kanskje føres over i dette selskapet etter hvert?) så skal man kanskje ikke bli overrasket om noen år hvis man lykkes innen både ScotWind og den norske offshorerunden (+ i Baltikum) at man innen ett par år velger å børsnotere selskapet.

Evolar virker det som om man ganske sikkert børsnoterer innen utgangen av 2021. Tror nok det beror på eventuell første kommersielle avtale er i boks mtp. hvor kjapt en børsnotering blir.
Det jeg selv håpet på ble ganske greit bekreftet nylig, at Magnoraaksjonærer kan få aksjer i Evolar som utbytte. Nydelig!

Denne teknologien Perovskite (som Evolar bruker) ryktes jo å potensielt "boome" i 2021, så her, som ved Vindr, kan Magnora potensielt sitte ovenfor en gullgruve i verdier.

Man skal selvsagt huske at ingenting er sikkert her. Magnora er tidlig inne i desse selskapene, og man har så klart risiko med at man veit ikke om man får den suksessen man håper på, men pr i dag så virker valgene og investeringene til våre eminente ledere å være spot on, så jeg har stor tru på at vi får gjennombrudd for Evolar i 2021!

Jeg har tidligere tenkt på at ved 60 kr så skal jeg selge meg ned (trader litt innimellom riktignok), men med den ene etter andre positive meldingen og nå senest med at man har klart å få med seg store aktører (RWE og den pr idag ukjente i MFW), for så at man gjør en vekstemisjon, så viser selskapet at man skal raskt opp av gropen som en "liten" aktør i markedet.
Dette viser at Sanness & co mener alvor og at man blir tatt på alvor av større aktører, så man skal ikke bli overrasket om Sanness er på god vei til å bygge ett nytt "mini-Lundin" innen fornybar energi!

Veien er kanskje lang, men er man tolmodig så skal man i første omgang få god verdistigning gjennom kursøkning neste årene, før man (forhåpentligvis) kan begynne å innkassere nye skattefrie tilbakebetalinger av kapital om 4-6 år!

Lykke til til deg og alle oss andre som satser på Magnora :)
Slettet bruker
06.02.2021 kl 13:33 5423

Godt skrevet, Hellhammer.
Falkenroy
06.02.2021 kl 13:34 5417

Takk Hellhammer for god gjennomgang. Er så enig i det du formidler.
Jeg selv gikk tungt inn i slutten av august. Jeg har underveis kjøpt mer når kursen har falt.
Jeg har som flere blitt overbevist om at Magnora vil bli en fantastisk reise for oss innvestorer.
Det er sammensetning av styre å ledelse og strategi som har gjort at jeg har kjempe trua på Magnora.
Underveis fra august til nå viser ledelsen at de er til å stole på gjennom den effektive og store farten de har i selskapet.
At flere dyktige og positive er inne her på forumet og deler sine kunnskaper og erfaringer har også vært viktig boost for meg.
Jeg har bestemt meg for å sitte bare i Magnora og ser det som en langsiktig lønnsom " fond " for min del.
Jeg har tidligere vært heldig og gjort det svært bra i noen få selskaper gjennom shorting i perioder. Bl.a Hurtigruten , SAS, Rec, NEL, KOA og nå Magnora. Årene rundt finanskrisen var tøffe,
Men denne gangen har jeg bestemt meg for å sitte stille da det er et mer behagelig liv og fordi jeg tror så sterkt på Magnora sin plan og strategi.
Bob
06.02.2021 kl 14:23 5356

Merik, en liten kommentar til det du skriver om 'bøttekonstruksjonen'. Dette er som kjent en patent som stammer fra tiden da Magnora het Sevan Marine, designet vellykket anvendt bl. a. på Goliat i forbindelse med oljeproduksjon og også til boligrigger. Nå er det på tale å benytte dette designet til flytende vindkonstruksjoner. Det er ikke Magnora som står for dette, men Sevan SSP, som igjen er eid av det store, globale offshorefirmaet Sembcop Marine. Sevan SSP er Oslobasert med ca. 20 ansatte der. Det er dette firmaet som satser på å benytte 'bøttekonstruksjonen' til flytende havvind, se https://sevanssp.com/sevan-wind/
En del av oss som følger Magnora tett, har håp og tro om at Magnora Floating Winds hittil ikke offentliggjorte partner er nettopp Sembcop Marine/Sevan SSP.
Uansett - fasit kommer snart, kanskje allerede mandag, og i hvert fall før Q4.
Bob
06.02.2021 kl 14:31 5329

Har lagt merke til at Finansavisen generelt har en mye bedre dekning av selskapene på Oslo Børs enn E24. Det er svært mange spennende selskaper som ikke omtales på E24, bortsett fra opptrykk av børsmeldinger. E24 er nok mer innrettet på de 'store' finansnyhetene, som f.eks. om Norwegian, Telenor, Gamestop osv. Noe av forklaringen er vel samarbeidet med VG+, der man har en mer generell innretning på et stort publikum, og ikke tenker så mye på oss som følger nøyere med på børsen. Men er sikker på at også E24 før eller siden får Magnoraoppslag, når Magnora virkelig blir en 'kjendisaksje'.
Strilen
06.02.2021 kl 14:42 5303

Spennende👍. Har lurt litt på hvem det kunne være. Takk til deg og andre erfarne Magnora-aksjonærer som deler.
Hellhammer
06.02.2021 kl 18:07 5144

Vil anbefale Shareville for diskusjoner rundt Magnora forøvrig. Flere av oss er nok mer aktive der enn her på Hegnar.
canarias
06.02.2021 kl 19:34 5020

Glimrende innlegg Hellhammer, jeg har selv kjøpt meg gradvis opp siste året og posten er nå betydelig.
Vi er enda i startgropen til noe virkelig stort.
Falkenroy
11.03.2021 kl 10:20 4219

Ser kanskje ut til at Magnora legger fram samarbeid partner i Magnora Flouting wind senere en mange trodde?
Kan det være de legger dette fram sammen med årsrapporten førstkommendr tirsdag 16 mars? Eller vil det være unaturlig?
Raido
11.03.2021 kl 10:25 4203

Tenkt det samme. Blir spennende å se. Neste uke kan bli veldig fin.
morttvei
11.03.2021 kl 10:45 4152

Drøyer noe mer enn antatt... neste uke blir spennende. Viktig å være om bord når nyheter kommer.
Falkenroy
11.03.2021 kl 15:11 3955

Bekkestua Eindom kjøper 250 tusen Magnora akjer til rundt 7 millioner. Totalt 3 millioner aksjer.
Tyder på at dagens kurs fortsatt er svært billig.
Her er det bare å kjøpe folkens, dette blir svært bra på lang sikt.
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/03/11/7640776/kristoffer-andenaes-kjoper-aksjer-for-7-4-millioner-i-magnora
Redigert 11.03.2021 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Hellhammer
11.03.2021 kl 15:28 3901

Dette kommer nok som egen børsmelding vil jeg tro.

Det var Sneve som nevnte at man håpet på å annonsere sammerbeidspartner innen 14 dager.
Peri
11.03.2021 kl 15:31 3888

Er det gått 3 uker nå?
Hellhammer
11.03.2021 kl 15:35 3862

Tre uker i dag siden han nevnte dette på energikonferansen, men dette er nok bare formaliteter og har ingen betydning om litt utsatt, meldingen er nok rett rundt hjørnet :)
Peri
11.03.2021 kl 15:45 3820

Ja det kommer nok melding når som helst nå. Kunne egentlig tenke meg å trade litt nå mellom nyhetene men tør f ikke røre noen av aksjene nå om dagen 😜
Raido
11.03.2021 kl 15:48 3808

Er ikke like lett å trade i denne lenger. Før fikk den alltid et trykk ned igjen etter nyheter. Er minimalt med bevegelse etter siste. Holder tradeposten min og i ro.
Falkenroy
18.03.2021 kl 08:24 3350

Global samarbeid partner. TechnipFMC
Enderlig nyheter fra E 24 om Magnora. Lenge siden og på tide de lager en større reportasje snart. Magnora er fortsatt et meget gunstig kjøp.
Magnora fortjener stor oppmerksomhet grunnet de bygger opp fantastisk fort fra olje til grønt innenfor flere områder.

http://aksjelive.e24.no/article/pAKgEj
Redigert 18.03.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Falkenroy
07.04.2021 kl 20:30 1885

Havind blir spesielt interessant for de mange.
Nå vil vi se de store ta en stor del av kaka tror jeg.
Framover kommer vi til å se hvem som tar hva.
Magnora er underdoog.
Står også på flere ben .
Forstår noen selger ut å tar gevinst. .
for min del, langsiktig fra 1 til 5 år💥💯
Redigert 07.04.2021 kl 20:32 Du må logge inn for å svare