Koronakompensasjon

Bøygen
PGS 06.02.2021 kl 00:37 1935

65 prosent av aksjene i PGS er registrert på utenlandske eiere, stort sett amerikanske banker. En kontantkompensasjon uten noen form for forbehold er
en gave rett i lomma til disse eierne. Vet ikke om jeg (pensjonist), via fellesskapets midler, skal være stolt over å være med på å sponse disse amerikanske investorene som har vært så uheldig med sine aksjekjøp?
lolle02
06.02.2021 kl 01:58 1869

Eneste årsak til at PGS kom seg gjennom nedgangstiden i markedet, var at A/S Norge kom til unnsetning på helt galt grunnlag.
Det er helt sinnsykt at systemet ikke krever dette beløpet tilbake. Her er det katastrofale systemfeil som PGS har utnyttet med full viten maksimalt.
PGS ledelsen har kun tenkt på egen vinning, det er helt sikkert, og man må virkelig håpe at denne saken blir fulgt opp, da det ikke er rettmessig det de har fått fra staten.
Man ser i media at bedrifter som har klart seg tilbakebetaler støtten de har fått, da den ikke var rettmesssig, og de ønsker at støtten skal gå til bedrifter som virkelig har gått på en smell.
Dette kommer aldri PGS til å gjøre, da det vil føre til større insolvens.
Helt forkastelig denne saken
Redigert 06.02.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2021 kl 08:25 1740

du burde ha kjøpt PGS-aksjer i stedet PLCS og MSEIS.

Ingvester
06.02.2021 kl 09:17 1670

Jeg kan forstå noe av kritikken mot ordningen. Men som PGS aksjonær er jeg svært fornøyd med ledelsen som bruker ordningen. PGS har også kommet spesielt godt ut pga den positive utviklingen selskapet hadde i 2019. Det positive er jo at det er et norsk selskap med en stor andel norske arbeidsplasser.
Slettet bruker
06.02.2021 kl 09:45 1606

Syns det er trivelig jeg. Og nå kan de sette alle tilgjengelige båter inn for å tråle verdenshavene på jakt etter det sorte gull i bunn; verdens blod og økonomiens puls. Synd at det kun er russiske oligarker, amerikanske blodkapitalister, arabiske sjeiker, kinesiske partikamerater, og en broket forsamling uredd retail som kommer tjene på den neste oljeveiven. De andre er spillerne er ryggbundet av sin egenpåtredde moralisme og narret til å tro på eventyr. Kloke avgjørelser om å holde våre velstandsforutsettere i drift i den vanskelige tid som alt er over, gir håp for at det ennå finnes et og annet klokt hode innristet blant salatmarkene som utgjør den norske stat. Vi trenger alle mann på dekk for å unngå en oil supply crunch som vil kunne ramme hele verden med spinnville oljepriser og katastrofale følger som hungersnød for hundretalls millioner alt til sommeren. Hipp hipp for de modige seismikkrytterne i PGS, visjonærene i SBX og trauste MSEIS

https://youtu.be/7PjXDrP5OG0
Redigert 06.02.2021 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Georg Dokkon
06.02.2021 kl 09:47 1603

Når man tenker på hva selskapet har bidratt med av inntekter til den Norske staten, så skulle det bare mangle at de får denne hjelpen. Hvor hadde vi vært uten olje og gass inntektene? Denne sytingen og svartmalingen man ser på bla. E24 ligner ikke grisen, mens alle slags ulønnsomme grønne prosjekter får skattepenger til å starte opp, ja da holder de kjeft det er liksom helt greit penger som havner i lommene på milliardærer som Røkke som rir denne bølgen for det det er verdt.
lolle02
06.02.2021 kl 10:43 1498

Ii Mseis er jeg lastet til ett dypgående på 1,66.-
Pensjonen øker for hver uke, og måneder fremover
Redigert 06.02.2021 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.02.2021 kl 10:46 1480

tiden vil fortelle deg.
Bøygen
06.02.2021 kl 11:11 1436

Enig med deg, fint innlegg lolle02! Det som er viktig for investering i seismikkbransjen er oljeprisen. Den har naturlige opp- og nedturer, og en må
ha en kreativ tankegang for å koble en pandemi med oljeprisen. Det virker som politikerne mister all fornuft når de prøver å fremstå som handlingskraftige
I en krisesituasjon. Det pøses inn hundrevis med millioner i et firma som opererer i en bransje først og fremst kjennetegnet av strukturproblemer.
Kommentaren fra høyresiden går ut på at det er viktig at firmaer ikke går konkurs! Til tross for at mantraet er at markedet selv skal ordne opp! Og fra
venstresiden er man redd for arbeidsplasser, midlertidige problemer som kan løses på mer direkte, rimeligere og mer treffsikre løsninger. Glemt er all uvilje
mot at de rikeste (stor andel amerikansk storkapital) skal øke sine formuer på norske skattebetaleres bekostning. Og kommentaren fra ledelsen i PGS?
I stedet for en smule ydmykhet og takknemlighet mente de at støtten var for liten! Ved at staten så tydelig blander seg inn med direkte store støttetiltak
synes jeg det er rart at nasjonale og EU-konkurransemyndigheter ikke blander seg inn!
Redigert 06.02.2021 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
altin
06.02.2021 kl 11:12 1433

Vi burde takke våre olje, gass og seismikk selskaper. PGS har blant annet vært med på funnet av Johan Sverdrup ,som alene vil gi fellesskapet 900 milliardar i inntekter tilsvarende
150 000; kr hver nordmann.

PGS har mottatt 284 Mill i kontantstøtte = 47 kr pr. nordmann.

Norge gir til sammenligning landbruket 12 milliardar i årlig tilskudd = 2000; kr pr. nordmann.
Bistand 37,5 milliardar = 6250; kr
Trossamfunn 5 milliardar = 833; kr .. Osv.

Jeg er ikke motstander av støtte og tilskudd, men det er også riktig å bevare viktige selskaper gjennom kriser. PGS har hovedkontor i Oslo skatter til Norge, og får kompensasjon for den norske virksomheten.

Oljefondet har passert 11.000 milliardar takket være oljeindustrien. jeg synes staten kunne bidratt mer til alle som sliter,. Kontantkompensasjonene er småpenger i den store sammenhengen.
Epiphany
06.02.2021 kl 17:30 1224

Umoralsk kommentar til de grader! 🤮 PGS har nok betalt enn god del mer i skatt til staten en smulene de har fått i kontantstøtte. Hvorfor skal dem plutselig miste sin rett til støtte?
Redigert 06.02.2021 kl 17:30 Du må logge inn for å svare