Muligens Starte opp med clean tech program om ikke lenge !

Slettet bruker
07.02.2021 kl 11:26 1848

Alt som ikke har med canada og binna at gjøre er et soleklart investerings råd!
Jensi
07.02.2021 kl 11:50 1810

20 sorte indlæg og 21 røde
:)
easygo
07.02.2021 kl 11:54 1803

Ja, litt av en tråd. Alle i støysender-menigheten er på plass. Mye rødt å se når jeg åpner tråden.
Slettet bruker
07.02.2021 kl 11:59 1788

Ja, tilogmed kursutviklingen er rød hos meg.
Redigert 07.02.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
myrafta
07.02.2021 kl 13:39 1648

Fekk og 21 røde. Da ser det som vi har blokkert de samme kråkene som sitter på taket og venter på et mulig positivt innlegg og da stuper de ned og klorer seg fast i innlegget og filllrister det.
XL2016
07.02.2021 kl 15:16 1534

Mener å huske at pilot skulle utvides til Trois-Rivières v/Bevancour.

Her har vel Questerre overtatt arealer fra Repsol?

Kjenner du til noe rundt dette Domus?

Står litt om dette på Altai sine hjemmesider.

http://www.altairesources.com/canada_sorel.aspx

PU - jeg vil mene at pilote er 50/50 og ikke 100 prosent uaktuelt slik du predikerer. Disse sonene skal huse innovative prosjekter som man ikke kan love er grønne.

Dette betyr at her kan det forskes på
carbonfangst, miljøvennlige fracturerings teknologier uten kjemikalier, ( el. frack og CO2 frack ) resirkulerbart vann ( utvinning av lithium, salter og mineraler), energi fra jordvarme til drift/el.drift m.m

Hydrogen vil i lang tid utgjøre en liten del av energiforbruket.

naturgass, propan, ethan, butan.

Det er også formasjoner som kan inneholde konvensjonell olje og gass. Nye teknologier kan frigjøre hydrogen fra slike reservoarer.

Du snakker om min lommebok. At man har investert i Questerre - ja. Her handler alt om timing, det er en annen sak - Ingen enkel sådan.
Men jeg forstår virkelig ikke problemet ditt med at folk har troen på at Binnion skal lykkes. Ikke har du aksjer her engang, det er helt absurd måten du henger deg på enkelte investorer som investerer i tråd med selskapets potensiale.
Nedtur
07.02.2021 kl 15:37 1499

Jeg har også blokkert disse fanatiske brukerene, som ikke tilfører et debattforum noe som helst verdi. De tilfører kun støy! Blir en spennende uke vi går inn i nå, der vi muligens ser tegn til kursbevegelser nordover. Det vil være naturlig når en nærmer seg en mulig clean tech pilot, med positivt utfall.
Carlsen73
07.02.2021 kl 17:30 1366

Undskyld! Jeg magter ikke lige at gennemgå den seneste tids korrespondance, men hvad er det lige, vi har i vente i næste uge?
Slettet bruker
07.02.2021 kl 18:55 1263

Tida har løpt fra Binnion i Québec. Blå hydrogen og skiferrgass er ikke engang nevnt i Québec Green Economic Plan 2030. Tvert imot er grønn hydrogen og fornybar naturgass nevnt. Men hvis det var blitt avsatt noen millioner dollar til Binnions forretningsinteresser, tipper jeg at kursen nå hadde nærmet seg 3-tallet. Det illustrerer hvor alvorlig Binnions uteblivelse fra Québec Green Economy Plan er.
På den annen side er det lov å drømme som man også gjorde før forbudet kom til tross for at alle signaler fra myndighetene tilsa den gangen som i dag at fracking ikke kom på tale St. Lawrence. Området som du til stadighet trekker frem, har vel heller ingenting med fracking å gjøre ifølge uttalelser fra ansvarlig hold. Husker jeg rett?

PS
Før piloten kan utvides til Trois-Rivières v/Bevancour, må den først godkjennnes av Miljødirektoratet som forskningsprosjekt.

Redigert 08.02.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2021 kl 19:14 1219

Carlsen 73
Du må ikke stille kritiske spørsmål. Dette er jo et innlegg som ikke blir blokkert på grunn av kvaliteteten.

Sitat Nedtur: «Jeg har også blokkert disse fanatiske brukerene, som ikke tilfører et debattforum noe som helst verdi. De tilfører kun støy! Blir en spennende uke vi går inn i nå, der vi muligens ser tegn til kursbevegelser nordover. Det vil være naturlig når en nærmer seg en mulig clean tech pilot, med positivt utfall»
Redigert 07.02.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare