PROXIMAR SEAFOOD- EN FREMTIDIG VINNER!!!!

KanonBra5
PROXI 06.02.2021 kl 09:35 211767

Man vet at kortreist mat, sunnhet/renhet, fokus på miljø og mat sikkerhet er og blir en vinner fremover. Da skal man lete lenge etter et bedre case en Proximar Seafood. Med internasjonale industri aktører med på laget og en perfekt beliggenhet har vi mye å se frem til. Man kan bare se hva Nutreco sin CEO sier om saken:

Nutreco and Proximar partner to establish large-scale land-based Atlantic salmon farming facility in Japan

3 February 2021

Amersfoort, February 3, 2021: Nutreco today announces its investment in Norwegian land-based fish farming company, Proximar. Strategically located near the iconic Mount Fuji, Proximar’s Atlantic salmon farming facility will be a large-scale land-based fish farm helping to meet the large demand for salmon in Japan, using Recirculating Aquaculture System (RAS) technology.

Nutreco CEO Rob Koremans comments, “Our investment in Proximar is perfectly aligned with our mission of Feeding the Future. Japan has a large market and demand for Atlantic salmon in addition to limited possibilities for sea-based production, placing a large dependency on imports from other countries and increasing the environmental cost.”

Local land-based salmon production allows high quality fresh salmon to be produced closer to the consumer all the while reducing the CO2 footprint from airfreight, thereby reducing the entry cost to the market and securing fresher salmon for the consumer.

Nutreco’s Chief Innovation Officer Viggo Halseth comments, “We are delighted to partner with Proximar, we find the team strong and capable in delivering on land-based fish farming and like Nutreco, sustainability is a focus cornerstone for Proximar. Nutreco’s aquaculture division, Skretting, will work with Proximar bringing our knowledge in feeding and salmon production, while also building our own competence and customized fish feed to support all customers that produce RAS.”

“Since establishing Proximar in 2015, we have emphasized building a platform with an industrial footing. We believe this is crucial for success, and we’re therefore very excited to have Nutreco joining. This partnership contributes to further strengthen our platform according to our strategy. Nutreco represent valuable expertise and insights when it comes to operations, which is highly beneficial for Proximar. With Nutreco onboard, we now look forward to taking Proximar to the next stage,” says Joachim Nielsen, CEO of Proximar.

Today, Proximar began its first day on trading on Euronext Growth Oslo, the Oslo Stock Exchange’s marketplace for high-growth SMEs. The land-based Atlantic salmon farming facility is due to begin construction in Q1-2021 and is expected to be completed in the first half of 2023, with its first harvest during the first half of 2024.
Slettet bruker
30.06.2021 kl 16:49 3005

Ok Urix. Beklager at jeg tok feil.
Men da skjønner jeg ikke filla av hvorfor du gidder å bruke tid på å snakke ned Proxi. Hva er poenget?
Smisen
30.06.2021 kl 16:56 2994

Slik jeg leser det er ikke noe avkreftet, det som er bekreftet er at man sonderte markedet med obligasjonslån for å ha alternativer. Jeg er dog enig i at det er altfor lite informasjon rundt dette og selskapet har en vei å gå.
urix
30.06.2021 kl 17:05 2985

Ser ikke du noen problemer med at finansiering ikke er på plass??? Om de skal overholde produksjon i 2024, når bør finansieringa senest være på plass?

Føler at investorene på en måte er blitt forespeilet gull og grønne skoger her, og det ser man jo på kursen at mange er svært skuffet, mer enn halvert, sikker på at mange angrer på sin investering.
I tillegg så skal de konkurere med Salmon Evolution Holding, med alt på stell, rått parti slik det ser ut nå, men ting kan forandre seg selvfølgelig.
Og så er det jo ikke slik at sjøl om man ikke har investert i Proximar, så kan man ha en mening om prosjektet, for meg ser det ikke lyst ut for øyeblikket, men det kan jo forandre seg.
Snakke ned Proximar, det har jo aksjonærene selv valgt å gjøre om du ser på kursen. Markedet tar ikke feil, sjøl om du muligens ønsket at det gjorde det.
Hvorfor jeg engasjerer meg i aksjer er fordi jeg synes det er interessant og inntektsinnbringende, det er poenget!!
Ha en god kveld! Du skal få en dag i mårå!
Slettet bruker
30.06.2021 kl 17:29 2958

Da går du i så fall på stortap i Proximar😂
Hvor mange timer har du kastet bort på Proximar uten å hverken ha tjent eller tapt ei krone?
Jeg priser ikke mine timer til kr 0..
Redigert 30.06.2021 kl 17:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2021 kl 17:37 2939

Jeg mener at markedet har bommet med å sende Proximar ned til 8 krona. En klassisk overreaksjon med domino effekt.
Ser poenget i at det fortsatt er uavklart i forhold til hvor pengene skal komme fra og til hvilke betingelser, men derfra til en søndergrusing av kursen gir ingen mening. Derfor har jeg selv doblet min posisjon i Proximar siste 2 uker. Kjøpt jevnt og trutt.
Slettet bruker
30.06.2021 kl 17:48 2928

Gratulerer med investeringen i Salmon Evolution!
Håper den blir innbringende for deg. Har også troa på de samt Kingfish. Jeg sprer mine investeringer i ulike selskaper og har flere i Sjømat, både modne og selskaper i oppstartsfasen. Har også aksjer og obligasjonslån i en rekke selskaper i ulike sektorer.
Jeg ser ikke på Proximar og Salmon Evolution som konkurrenter som det virker som du gjør. I dette gamet er det plass og bruk for mange aktører.
urix
30.06.2021 kl 17:50 2920

Føler ikke at jeg har kastet bort noe som helst, ihvertfall ikke timer, om du går tilbake på tråden kan du se jeg advarte allerede når kursen var langt over 10 kr. Har fått rett hele veien!!!
Mange haussere her, du, JahMason , Tobias alle dere har tatt feil helle veien!!!
Slettet bruker
30.06.2021 kl 18:03 2896

Jeg har alldeles ikke feilet. Har ikke solgt en eneste aksje.
Kan ikke se at du har tjent noe som helst heller?
Eneste du oppnår er å sløse bort tiden din som du kunne brukt til å fokusere på andre sekskaper som du har tro på.
Slettet bruker
30.06.2021 kl 18:34 2882

Tjener du penger på å gi folk råd om å selge seg ut av selskaper eller å la vær å kjøpe?
Litt av en forretningside..
Tar du Vipps fra folk her inne?
urix
01.07.2021 kl 01:55 2786

Skjønner at det irriterer, som tidligere skrevet det er faen ikke mitt problem. Fakta er: Ingen finansiering på plass. Kursen mer enn halvert! Jeg har hatt rett hele veien!

Nei jeg tjener selvfølgelig ikke penger på å råde folk til ditt eller datt, hvorfor stiller du slike idiotiske spørsmål??? Har du tro på at folk følger mine råd? I såfall skjønner jo at du misliker mine innlegg.

Men det var jo litt av en forretningside` du lanserte, kan du forklare meg hvordan jeg skal få det til???
urix
01.07.2021 kl 01:57 2789

Det er vel du som sløser bort tida di i og med at du gidder å respondere på mine innlegg! TULLEBUKK!
Redigert 01.07.2021 kl 04:25 Du må logge inn for å svare
urix
01.07.2021 kl 03:33 2756

Jeg ser ikke på Proximar og Salmon Evolution som konkurrenter som det virker som du gjør. I dette gamet er det plass og bruk for mange aktører. SEAFOODINVEST

Selvfølgelig er vi konkurrenter, det er om å gjøre å produsere beste kvalitet til lavest mulig pris.
Det er kamp om markedsandeler, jo større markedsandel jo større muskler.
Det er derfor de store etablerte kjøper opp konkurrenter, for å skaffe seg større markedsandeler og dermed øke sin inntjening.
Du lever i en naiv tro om at det ikke er konkurranse mellom landbaserte oppdretts selskaper, selvfølgelig er det konkurranse.
Redigert 01.07.2021 kl 04:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2021 kl 08:50 2680

Du er med på å piske opp stemningen rundt selskapet og slik sett så har du kanskje vært med på å uroe folk til å dumpe aksjene. Jeg mener at selskapet har en lysende framtid og er helt sikker på at de får tak i resten av pengene før de trenger dem. Til hvilken rente, det vil tiden vise.
Du mener tydelig det motsatte og det er helt greit uten at jeg forstår at du kan tro at innsiden i selskapet laster og laster aksjer hvis de har det minste snev av tvil om at de vil få tak i kapitalen de mangler.
Slettet bruker
01.07.2021 kl 09:08 2666

Noen som har eller har lest prospektet som Proximar laget i forbindelse med obligasjonssonderingsprosessen?
Tok desverre ikke vare på det, men det var veldig interessant lesing.
Bekmørkt
01.07.2021 kl 09:14 2641

Jeg skal nok en gang holde meg langt unna spådommer rundt aksjekursen i dette selskapet, men det hadde vært fint med en dypere analyse rundt hva som ligger i "selskapet har en lysende fremtid". I mine øyne har de valgt en strategi som jeg tror ikke vil gå bra, rent produksjonsmessig. Produksjon av laks i ferskvann VIL ikke være kunne gi de samme resultatene som produksjon i sjøvann. I tillegg VIL geosmin problematikken både fordyre investeringene og øke opex betydelig sammenlignet med produksjon basert på sjøvann.
Så sier dere sikkert: tror du ikke eierne har tenkt på dette: Svar: Niks!
Slettet bruker
01.07.2021 kl 09:14 2636

Men takk skal du i så fall ha hvis du har bidratt til at jeg har kommet inn i Proxi til ekstremt lav pris👍
urix
01.07.2021 kl 09:30 2616

Jeg mener ikke det motsatte at de ikke får tak i pengene, men det er en regel som sier: Ikke snakk om pengene, show me the money. Når??? Det spørsmålet er relevant i dag og hvor lenge gidder folk å vente.
Man har ikke tapt ei krone, før man har solgt, elementært, men det er noe som heter papirtap, dem gjetter jeg det er mange hundre av i Proximar Seafood, ønsker lykke til og håper på det beste for deres skyld.

"Du er med på å piske opp stemningen rundt selskapet og slik sett så har du kanskje vært med på å uroe folk til å dumpe aksjene". Dette bekymrer midt på ryggen, om man blir urolige av det jeg skriver, beviser vel at de kanskje ikke har satt seg godt nok inn i prosjektet.
Redigert 01.07.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
urix
01.07.2021 kl 09:35 2596

Da burde du vel takke meg isteden for å "gi meg kjeft", er i tvil egentlig om jeg har bidratt til det, men takk allikevel.
Redigert 01.07.2021 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2021 kl 11:09 2549

Er du klar over at det sjøvannet som er i havet rundt Japan er uegnet til produksjon av laks?
Bekmørkt
01.07.2021 kl 11:22 2531

Fordi? Det er uansett irrelevant i denne sammenhengen. Om sjøvannet er «uengnet» til produksjon av laks, noe jeg stiller meg undrende til, så rettferdiggjør ikke det en etablering med basisi i forhold som er langt fra optimal for produksjon av laks og som ikke vil konkurrere med andre landbaserte anlegg basert på sjøvann.
Redigert 01.07.2021 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
urix
01.07.2021 kl 11:23 2523

Kanonbra 5 skrev innlegg på innlegg han er blitt borte plutselig. SeafoodInvest skriver innlegg på innlegg med samme innhold, er der en sammenheng, skiftet nick, ikke umulig!
Slettet bruker
01.07.2021 kl 12:56 2458

Har overhodet ikke kjennskap til trådstarter.
Men les hovedinnlegget her. Sier det meste.
Alt av spekulasjoner her oppfatter jeg som grums og undergraving av et svært interessanr forretningskonsept.
urix
01.07.2021 kl 13:20 2453

Men les hovedinnlegget her. Sier det meste. SeafoodInvest.

Det ble skrevet 6. februar i år og kursen var 5. februar 18,20 kr, Kurs pt. 7,96.

Hva har skjedd på 5 mnd.??? Tilliten til ledelsen er forsvunnet som dugg for sola!!!???
Slettet bruker
01.07.2021 kl 13:53 2422

Betyr ikke at der er et dårlig kjøp i dag til 8kr per aksje
Vkvamba
01.07.2021 kl 13:54 2513

Jeg er forholdsvis ny som investor her. Kom meg inn på 9,2 og trodde det var en pen inngang, men det har vist seg å være totalt skivebom. Hvilket tidsperspektiv snakker vi for å ordne med finansiering? På ett eller annet tidspunkt vil jo markedet reagere med å virkelig torpedere kursen og da er det vel mer eller mindre game over?
Slettet bruker
01.07.2021 kl 13:56 2505

Egenkapitalen i selskapet er mye høyere enn kurs kr 8 tilsvarer
Bekmørkt
01.07.2021 kl 13:59 2494

Du svarer ikke på spørsmålene mine! Tydelig for meg at du ikke helt vet hva du har satset pengene dine på.
Slettet bruker
01.07.2021 kl 15:21 2449

Ring sjefen i Proximar så får du høre.
Bekmørkt
01.07.2021 kl 15:35 2461

Det trenger jeg heldigvis ikke gjøre:-) Lykke til!
Redigert 01.07.2021 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Vkvamba
01.07.2021 kl 16:39 2426

Det var ikke et svar på spørsmålet. Hvor langt er vinduet til de må ha finansiering på plass? Er klar over egenkapitalen til selskapet, men at kursen er som den er sier meg at markedet ikke har den store troen på prosjektet - til tross for penger på bok pdd.
urix
01.07.2021 kl 16:44 2385

Ta tapet og gå inn i Salmon Evolution er mitt råd!!! Lykke til!!!
Slettet bruker
01.07.2021 kl 16:50 2372

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det engang på nyåret 2022.
Vkvamba
01.07.2021 kl 16:54 2366

Er inne der også. Kommer til å putte denne i skuffen til over sommeren og ta en vurdering da. Selskapet bør kommunisere noe rundt finansiering innen den tid eller så gjør jeg nettopp som du sier.
Vkvamba
01.07.2021 kl 16:57 2368

Takk for svar. Jeg legger den i skuffen til over sommeren i påvente av nyheter om finansiering. Skjer det ikke noe innen den tid blir det sayonara for mitt vedkommende.
Mr Lax
02.07.2021 kl 08:43 2225

Å sammenligne proximar og salme blir selvsagt ikke riktig. Proximar skal produsere fisk i umiddelbar nærhet til et av de største markedene og slipper fraktkostnader.
Herøyra er ikke det samme. Ser likevel ut som et veldig spennende case som jeg har fulgt med på. Lykke til der.
Fredrikstad seafood som har holdt på en stund pumper opp og resirkulerer brakkvann fra Glomma. Dette trives fisken tilsynelatende godt i. Er helt sikker på at med den gjengen som er involvert i Proximar har god kontroll på vannkvalitet. Eneste grunnen for at sjøvann er brukt for det meste er vel tilgangen på dette.
Det som er den klare fordelen med ferskvann er det beste for selve teknologien. For et resirkuleringsanlegg med ferskvann fungerer det mye mer effektiv, siden det er enklere å ta bort både CO2 og ammoniakk. Dette blir vanskeligere etter som du øker saltholdigheten.
Håper at reiserestriksjoner lempes på slik at ledelsen får dratt til Japan og møtt bankene og spikret dette før de trenger mer penger. Har handlet hele veien siden Februar. Jeg er long-long i både Proximar og Atlantic Sapphire. Lykke til alle

Slettet bruker
02.07.2021 kl 08:59 2213

Større innsidekjøp i går igjjen.

https://newsweb.oslobors.no/message/537419
Slettet bruker
02.07.2021 kl 09:08 2196

Styrelederen som kjøpte 25.000 aksjer i går.
Bekmørkt
02.07.2021 kl 09:37 2169

Her var det mye fakta feil:
Det er ingen tvil om at laks trives bedre og gir bedre resultater i sjøvann i vekstfasen, altså etter smoltifiseringsprosessen.
Om man velger ferskvann bare for at "det er det beste for teknologien" viser vel at man ikke har fulgt med i timen.
Sjøvann i RAS går helt fint, sammenlignet med de negative følgene som vil komme ved produksjon i ferskvann.
Mr Lax
02.07.2021 kl 10:10 2138

Mye faktafeil?
Tror nok jeg leser like mye forskning som deg Bekmørkt :-) Ferskvann er uproblematisk ved produksjon. Ingen som gir deg ekspert tittel på hegnar forumet.
Bekmørkt
02.07.2021 kl 10:27 2153

1. svakere (betydelig) tilvekst, sammenlignet med i sjøvann
2. Betydelig større risiko for tidlig kjønnsmodning, sammenlignet med i sjøvann.
3. ikke minst, gesomin problemer (stygg smak på fisken)
For å nevne noe. Den som lever får se, men av alle landbaserte prosjekter, så er dette det siste jeg ville hoppet på.
Lykke til:-)