Breaking: Røkke inn i styret

Slettet bruker
RECSI 07.02.2021 kl 17:01 124777

Hehe! Røkke inn i styret til REC Silicon.
Nå skjer det!

30 ryker denne uken.


https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/74363
Redigert 07.02.2021 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:28 3407

dette er helt riktig det du sier, etter hver tekniske topp bruker den korrigere ned de neste 3-6 dagene. Hvis du ser på charteret fikk den en enorm start i dag og har holdt seg stabil hele dagen med jevn stigning. Det at røkke haster seg inn i styret er svært positivt, for noe er i ferd med å skje og Aker ønsker gjøre noe raskt... Slik jeg tolker tekniske bildet og candle fra i dag er at vi kommer åpne høyt i morgen og stige fra start. Etter dette er det kanskje mulig den korrigerer noe ned, men husk at Røkke har innkalt til EGM og at det er naturlig folk vil holde på aksjene frem til denne er avholdt. Dermed tror jeg det er mindre sannsynlig vi korrigerer ned før etter egm. Det som kommer utav det møtet kan også gjøre vi fyker videre opp og da etablerer vi oss over trendkanalen... da tror jeg det er mindre sannsynelig vi ser en vanlig korrigering ned tra teknisk topp som vi tidligere ser. Noen spennende dager uten tvil ;)

https://www.tradingview.com/x/eVYl5l4A/
Redigert 08.02.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
08.02.2021 kl 15:25 3439

Ligger an til sluttkurs over 22 og nytt gap opp fra åpning i morgen.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:21 3470

De fleste har også skjønt at stopploss i denne ikke er lønnsomt og farlig :)
Gunnar88
08.02.2021 kl 15:19 3497

For hver "kraftige" oppgang har kursen alltid korrigert ned. Det er tilfellet slik jeg tolker det tekniske. I utgangspunktet spiller det ingen trille, siden jeg i likhet med de fleste her inne er superbull på aksjen.

Siste eksempel på det jeg mener er at kursen korrigerte flere kroner ned etter at REC ble flyttet til AH. (Som følge av den kraftige oppgangen).
canarias
08.02.2021 kl 15:19 3504

Fin konklusjon der Arne. Her er det også viktig å fjerne skylappene og tenke stort, ut av steinrøysa Norge.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:17 3533

Den burde slutte over 22kr 👍
garve
08.02.2021 kl 15:16 3540

Oppgangen er stor for oss som har vært med siden kr. 3. Men en oppgang på 12-14 % i dag er i seg selv ikke enorm og skulle ikke trenge noen korreksjon i morgen. Den er jo tuftet på mer reelle nyheter enn noen gang, og som ikke kan tolke noe annet sted hen enn at det nå skal satses på REC.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:13 3592

hvis ikke den shorten er dekket inn enda så vil den komme veldig snart...
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:13 3596

Korreksjon ned på hva?, kursen er jo latterlig i forhold til potensiale og det fundamentale:) vi vet nå at det er veldig store nyheter om kort tid. Tror neppe det blir noe korreksjon på disse kurser tvert imot:))
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:11 3629

Interessen øker parallelt med hatet til Nemi's *thumbs up* Gode tider i vente
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:10 3629

Ikke en kortsiktig tur opp dette slik det ser ut. Alt for nærme masse news... Har steget jevnt og godt hele dagen, ser ikke helt for meg vi skulle få noen dipp i morgen på noen som helst måte, heller tvertimot.. men igjen man vet aldri. Ser bare ingen grunner for det med alt som foreligger. Mitt bet er KJØP
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:08 3714

Iflg teknisk har jeg stor tro på videre oppgang i morgen. Tror de fleste vil ha med seg hva røkke kommer til å gjøre med REC, så interessen for aksjen øker bare og vi er nevnt i samtlige aviser i dag. Kommer sikkert på trykk i morgen også. Interessen øker bare for hver dag.
enurweb
08.02.2021 kl 15:07 3726

Korreksjon er ikke et tema i mitt hode, ikke i nærheten en gang. Har tro på videre oppgang men om det dipper litt i morgen gjør ingenting. Her er det gull så langt øyet kan se og hvem gidder selge nå uansett?
garve
08.02.2021 kl 15:06 3747

Høres fornuftig ut. De nevnte artiklenes kobling til Clinton/Røkkes goodwill etter hvordan han reddet Philadelpha-verftet med sin inntreden kan også gjøre Røkke til en svært riktig styreformann.
Gunnar88
08.02.2021 kl 15:05 3763

Jeg lurer på om vi får en korreksjon ned i morgen eller om oppturen fortsetter? Personlig mener jeg det ser lyst ut rent teknisk.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:04 3795

Kan noen tweete litt nyheter til denne selvgode karen?
Slettet bruker
08.02.2021 kl 15:02 3845

Det ser ut som han slipper å "daue" som vår framsynte venn Thor Chr. Jensen twitret om.... (....og noen i Voleon går vel glipp av julebonusen i år....)
"Thor Chr. Jensen
@thor_chr
·
Feb 4
Voleon Capital Management benyttet gårsdagens kursrally i Rec Silicon til å øke shorten fra 1,9 mill. aksjer til 2,3 mill aksjer. Snakk om å grisebanke shorterne.
Jeg dauer😂."
Arne
08.02.2021 kl 15:00 3859

Det er morsomt å lese alle spekulasjonene knyttet til hvorfor Røkke ikke kan vente med å bli styreformann i Rec. Jeg tror det handler om at de trenger en erfaren forhandler med tyngde til sin side av forhandlingsbordet og som kjenner amerikansk næringsliv og politiske beslutnings veier i USA godt. Her skal det forhandles og inngås store og viktige avtaler med stor økonomisk viktighet for fremtiden?? Tid er penger, og det kan se ut som vi har det travelt. Jeg er heller ikke så redd Røkke kommer til å ta stikke av med verdiene til oss småsparere. Kommer han til å tjene store penger på sin engasjement i Rec, er jeg rimelig sikker på at det kommer til å dryppe sterkt på oss mindre også. Morsomme uker i vente.
Redigert 08.02.2021 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:58 3931

ja er veldig usikkert om den skal over 22 kr i dag... i morgen tidlig er vi nok der ;)
Alt ligger til rette for det teknisk, og så regner jeg med de fleste vil være inne etter egm som skal gjennomføres veldig raskt ;) VP blir joker frem til onsdag. Burde være nok til å trigge oss videre opp.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:56 3989

Herlig å se at små investorer nå ikke selger på små oppganger og holder på sine aksjer eller laster på små dipper:) . Ikke mange som lar seg lure til å selge billig til de store lenger:)) tror vi får store oppganger fremover til vi får vite mer:) nå må potensiale og det fundamentale snart prises inn og da kan den like godt doble seg raskt:)
stockwalker
08.02.2021 kl 14:54 3983

Rec kursen stamper nå, burde ha fart til å nappe i kr 22 snart.. og hva kommer grinebitern Hegnar til å kakle med fra studioet sitt seinere idag
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:52 4039

Mitt bet: REC står i 40 pluss ved stenging fredag 19.2, altså etter Q4.

Det er verdien tilsvarende halvparten av byggekost på fabrikkene.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:50 4067

ingenting som tyder på det ikke burde være mulig skyte opp til 22 kroner i dag. Har vært bra trykk i hele dag får se siste timen
garve
08.02.2021 kl 14:50 4076

Som at det kan være Aker som fikk kjøpt aksjene til DNB-fond i forrige uke, mener du?
rascal
08.02.2021 kl 14:48 4109

Tilgang til RECs fremførbare underskudd vil sikkert også styre strategien videre med hensyn til oppkjøp og organisering. Hadde vært interessant å regne på hvor mange aksjer (til dagens kurs f.eks.) som kan kjøpes for den skattefordelen Aker H vil kunne utnytte hvis ting gjøres "riktig". En økning av eierandelen vil på denne måten bli selvfinansiert - gitt at Aker H kommer i skatteposisjon i fremtiden selvfølgelig. Noen som har tilgang til hvor stort det fremførbare underskuddet er?
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:47 4129

Kan i teorien Aker kjøpe/overta aksjer rett fra Dnb?
Redigert 08.02.2021 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
garve
08.02.2021 kl 14:45 4145

Takk for svar, Orhaugen.

Ny REC-artikkel på DN, REC skikkelig poppis nå som alle helt klart ser at her kommer det store nyheter fremover:

Røkke vil inn i Rec-styret – sendte verdien av Aker-posten opp 200 mill.
Rec Silicon seiler på en oppgangsbølge på børsen. Mandagens Røkke-drevne kursoppgang kommer på toppen av flere måneder med positive nyheter.
Redigert 08.02.2021 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:42 4238

Det ligger relativt mange aksjer til salgs ved 22 kroner - det kunne vel friste dersom noen vil ta et solid jafs.... tror du det kan styres opp mot 22 kroner - i dag altså?
Redigert 08.02.2021 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:39 4332

Kommer nok flere saker en bare styre utnevnelser .

https://www.tradingview.com/x/sBBsChiA/

Finnes en stor mulighet vi tar steget OVER kanalen i åpning i morgen, så er det store spørsmål om vi klarer etablere oss der :-)) Ser lyst ut og alt kan skje de neste dagene :-)
orhaugen
08.02.2021 kl 14:36 4392

Røkke har litt dårlig historikk på det å få aksjemajoritet i et selskap uten å ta hensyn til småaksjonærer. Dvs ved hjelp av sitt kobbel av advokater/jurister gjøre ting i gråsonen for hva som er etisk korrekt ved å øke egne verdier og ved at øvrige aksjonærer ikke blir med. Har nok blitt bedre med årene men allikevel ikke helt til å stole på. Med sine "løpegutter" i DNB kan han finte ut de fleste. Vi håper på god oppførsel!
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:31 2885

Jeg vill korrigere meg over hvor jeg hevder at det blir EGF med kun en sak - det er vel ingen grunn til at man ikke kunne ventet til den ordinære generalforsamlingen i Mai derson det kun er snakk om at Røkke skal blir styreleder. Dette skjer NÅ - KUN fordi det er en eller flere større beslutninger som skal fattes, og det raskt. Det gjelder for oss å følge svært godt med i timen nå. Røkke og Aker bringer en helt annen mulighet for REC til å ta ut sitt potensial, med samtidig er det viktig at den nye styrelederen forsvarer ikke bare AKH's interesser - men interessene til alle. Han blir ikke bare styreleder for en aksjeeier - men alle.
Redigert 08.02.2021 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2021 kl 14:13 3144

https://www.tradingview.com/x/AbkiKt1s/

2 timers candles... fortsatt rom for en siste rekyl i dag, og tror vi krysser den i i morgen. Så det tyder på videre OPP :-) Så får vi se hvor vi slutter i dag for å se hvor vi tar veien i morgen ;)
garve
08.02.2021 kl 14:11 3186

Svært mange positive poenger i de to artiklene! Og leeeenge siden REC har fått så bred og god omtale av potensialet i flere medier samtidig, dette må vel også utenlanske investorer og aksjebloggere få med og dermed øke interessen ytterligere?
Skulle bare så gjerne hatt noen oppdaterte kursmål-

Noen som vet hvilke Røkke-triks er det de to artiklene mener aksjonærene/småaksjonærene må være på vakt mot? Kan Røkke finte oss ut slik at vi sitter igjen med knapper og glansbilder på noen måte? Sorry, kjenner ikke den delen av gamet.
Redigert 08.02.2021 kl 14:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2021 kl 13:50 3641

Hvorfor !. = Tempo. Og for sent med 2023 for ML.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 13:48 3666

Takker for info / at dere har delt omtale DN mm!😀👍
Slettet bruker
08.02.2021 kl 13:47 3691

Og hvorfor bør "småaksjonærene følge ekstra godt med" ?
kuka
08.02.2021 kl 13:47 3697

Legg merke til følgende sitat fra DN+:

"Ny i Rec Silicon-styret blir Lene Landøy som sitter i konsernledelsen i Aker BP. Om dette betyr at Rec Silicon skal inn i oljerelatert virksomhet er tvilsomt"

At Rec skal inn i oljerelatert virksomhet tror ikke jeg heller, men AkerBp sitter på en masse cash etter å ha unngått å få massiv kritikk ved å betale for store utbytter! Tror kanskje ledelsen ser disse brukt til en emisjon/større oppkjøp i Rec.
Tycho
08.02.2021 kl 13:38 3887

Kommentar i e24 nå:
https://e24.no/boers-og-finans/i/86E6lE/i-rec-silicon-kan-kanskje-roekke-faa-hjelp-av-sin-gamle-venn-clinton

I Rec Silicon kan kanskje Røkke få hjelp av sin gamle venn Clinton

Når Kjell Inge Røkke vil sette seg i styrelederstolen i Rec Silicon, viser det at Aker mener alvor. Men småaksjonærene bør følge ekstra godt med.


Kommentaren gir uttrykk for skribentens holdning.

De blant oss med en viss hukommelse humrer jo litt over Rec Silicons sterke kursoppgang etter helgens nyhet om at storaksjonær Aker Horizons ønsker at Kjell Inge Røkke skal bli styreleder i Rec. Det er ikke veldig lenge siden Røkke av mange ble ansett som småaksjonærenes skrekk, vel å merke på tidvis temmelig tynt saklig grunnlag.

Aker-systemet kjøpte seg inn i Rec Silicon da en finansielt presset Jens Ulltveit-Moe måtte dumpe aksjene sine til bunnkurser. Den gang omtalte Aker investeringen som en mulighet som dukket opp. Det var en liten investering i starten, noe som sikkert ergrer Ulltveit-Moe, men har gradvis blitt viktigere.

Først da aksjeposten ble lagt inn i det nå børsnoterte grønne investeringsselskapet Aker Horizons. Og nå ved at sjefen selv skal inn som styreleder i selskapet. Det betyr nok at Røkke og Aker mener alvor.


Potensialet i Rec Silicon på kort og mellomlang sikt er om selskapets avanserte silisium-fabrikk i Moses Lake i staten Washington i USA kan gjenoppta produksjonen. Det er kjent at det arbeides med at to prosjekter, batteriproduksjon og solcellepanelproduksjon, kan bli kunder av fabrikken i Moses Lake. Det ville også hjulpet om det kinesiske markedet blir åpnet for Rec igjen på akseptable vilkår.

På samme måte som storpolitikken lenge rammet Rec Silicon og selskapets aksjonærer hardt, virker det som om også selskapets fremtidsmuligheter vil bli påvirket av storpolitikk. Dette gjelder selvsagt mulighetene for rettferdig handel med Kina. Men det gjelder kanskje særlig innretningen av president Joe Bidens planer for bruk av statlige midler og reguleringer for å stimulere til det grønne skiftet.

I en slik fase vil bedrifter som Rec Silicon og tilsvarende virksomheter ha god nytte av å ha gode kanaler inn til besluttende myndigheter. Ikke nødvendigvis for å få milde gaver eller vennetjenester, men for at deres argumenter skal bli hørt.

Slik sett spørs det om Rec Silicon kunne fått en bedre styreleder enn Røkke. Røkke høstet nok betydelig respekt og anerkjennelse i det demokratiske partiet i USA for sin håndtering av skipsverftet i Philadelphia som kom med på kjøpet da Røkke overtok det skakkjørte Kværner-konsernet i 2001. Det var ikke mange som så noen fremtid for verftet, men Røkke nektet å gi seg. Det var nok bakgrunnen for at tidligere president Bill Clinton kastet glans under feiringen av en skipskontrakt 2005 og stakk innom Røkkes reketråler for lunsj under et norgesbesøk i 2007. Det kan være at forbindelsen til Clinton kan gjøre veien til politiske beslutningsprosesser kortere for Røkke enn for andre.

Kjell Inge Røkke er en mann som ofte har store vyer og som tenker de store tankene. Hva slags tanker han har for Rec Silicon, vil nok åpenbare seg etter hvert. Ofte følger store satsinger og investeringer. Og det er her småaksjonærene kanskje bør følge ekstra godt med. For selv om hans tidligere rykte som småaksjonærenes skrekk nok var litt ufortjent, står han nok seg selv og sitt Aker nærmest.