Breaking: Røkke inn i styret

Slettet bruker
RECSI 07.02.2021 kl 17:01 124120

Hehe! Røkke inn i styret til REC Silicon.
Nå skjer det!

30 ryker denne uken.


https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/74363
Redigert 07.02.2021 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.02.2021 kl 08:22 3628

40 min fortsatt igjen til åpning og bra volum allerede

194 610 20,10 20,10 160 739

20.10 nå... den short posisjonen får virkelig svi i dag og kan hende den ryker veldig raskt i starten...
Zorin
08.02.2021 kl 08:21 3641

Aker Capital AS eier 24,70% av aksjene i REC.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 08:18 3687

https://www.tradingview.com/x/Q4mWhUIi/

Stoch rsi for dagen er krysset oppover og er helt i nedre skikte.Vi har mye å gå på i dag ;)
Zorin
08.02.2021 kl 08:10 3842

Nei, er det deg Kjell Inge! Ønsker deg en god dag! :D
Slettet bruker
08.02.2021 kl 08:07 3885

Slik jeg ser det er Røkke senior kun board member i AOW og ACC, men ønsker inn som styreleder i REC. Dette blir spennende ;)

2 min etter kl 08:00 ligger vi på 19.8.. forventer vi kommer til å stige godt frem mot åpning
Nsxnsx
08.02.2021 kl 06:26 4661

Det må være det aller dummeste innlegget jeg har sett på forumet 😂😂😂

P.S. Jeg lever av mat og vann 😉😉
Nsxnsx
08.02.2021 kl 06:23 4694

Uff da...gikk toget ???
Jaaa...men løper du så kan du kanskje klare å hive deg på...
Slettet bruker
08.02.2021 kl 01:12 5223

Dette er en mann som eier veldig mange store selskaper, internasjonalt. At han velger å bruke tiden sin som styreleder i REC, som ikke har noe med Aker å gjøre i utgangspunktet, det sender positive signaler ut i Markedet . Sånn fungerer det.

Husk også at REC nylig fornyet/styrket styret sitt. Likevel ønskes 3 nye medlemmer inn. Her er det store ting på gang. Så store, at sjefen selv (Røkke) vil være hands on i front med sine hjelpere.

Det kommer til å være fyrverkeri i REC fremover. Men ingen kurs er for høy å gå inn med, så lenge man kjøper aksjer før oppstart av ML blir offisielt annonsert. Om kursen er 20kr, 24kr eller 28kr i slutten av neste uke har lite å si. Det er når ML begynner å produsere at man vil se den virkelig høye kursen.
Redigert 08.02.2021 kl 01:26 Du må logge inn for å svare
MorganKane
08.02.2021 kl 00:41 5360

Hehe,

De fleste større kinesiske produsenter produserer også utenfor Kina. Dette for å unngå tariffer på solar som allerede eksisterer. De bruker imidlertid underleverandører fra Kina. Det blir imidlertid umulig når tariffen følger hele verdikjeden. EU og USA har et marked på 20-30 GW. Da vil man gjøre det som trengs.

Men du får fortsette å sette shorter på toppene. Og Nemis, apropo shorting, du har lissom tjent bøtter og spann i short når kursen har gått fra 2 til 20. Da er det bare a gratulere og ønske god jul.

Kjellefant
08.02.2021 kl 00:32 5435

Hold deg til AEGA aksjen du. Gått ned 30 % den siste mnd. Tror ikke du har REC aksje så nå ser du etter noe bedre å sette pengene på som har større potensiale enn AEGA. Ville byttet hadde jeg vært deg 👍😊
xray292
08.02.2021 kl 00:25 5489

Utkonkurrert haveri... den er god 🤣🤣🤣

Er mer bekymret for deg som shorter og snart går personlig konkurs...
Tipper du ikke vil svare, det må jo være et sårt tema for deg.
Men en ting vil jeg nevne deg. Det er ikke forseint å snu. Dekk deg inn og bli med muppet-gjengen på en eventyrlig reise. Garanterer deg du vil gå i pluss igjen.
Hva sier du Simen?
Redigert 08.02.2021 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
Kjellefant
08.02.2021 kl 00:20 5541

Normalt skal sikkert ikke dette bety så mye, men her er det snakk om signaleffekt som sendes ut. Hvis ikke dette er noe interessant hvorfor skal det da komme som stor nyhet i FA og DN hvis dette er noe som er helt normalt ? Da har du ikke satt deg inn i casen her. Alt tilsier at noe er på gang😊
seth
08.02.2021 kl 00:18 5567

Det er vel kun de som sitter utenfor eller som er short som synes mld idag ikke er positiv for REC 😜
xray292
08.02.2021 kl 00:03 5703

Og hva tenker du om Røkke da? Er han i dine øyne også en del av muppet-gjengen?
Fendi80
08.02.2021 kl 00:01 5717

Er det seriøst? Hva er dette for noe tull?
Skal aksjen bare fly i været fordi EIER av selskapet ønsker seg inn i styret?
Han EIER selskapet, at han vil inn i styret burde ha nada å si for kursen.
Kanskje fler her inne som lever og håper på følelser innen aksjeverden, men i realiteten, så skal ikke det her ha noe å si.
Da burde den heller flydd til 30 bare fordi han eier selskapet.
Nå flyr den garantert bare opp fordi småsparere kjører den opp på tull ! Og da går den rett ned igjen etterpå.
Håper det her fikk dere til å tenke litt mer logisk, enn det flere har gjort hittil.
nemi's
07.02.2021 kl 23:42 5970

REC-aksjen er fantastisk for oss som lever av å tjene penger.

Selskapet er et utkonkurrert havari.
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:39 5981

Artig å se at forumklovnen fortsatt ikke har pensjonert seg. Skal vi kjøre i gang en liten konkurranse kanskje. Hva er kursen når nemis skriver sitt siste innlegg om REC. Selv håper jeg han blir med opp til tresifret. Morro å bli kslt muppet når pengene renner inn på kontoen. 😆💸💸
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:38 5984

Du vet at dagene du er mest aktiv er egentlig tegn på at nå bør vi laste opp mer? Faktisk, når jeg har litt tid skal jeg lage statistisk-kart som viser korrelasjonen mellom når Nemi´s kommenterer vs aksjekurs går opp. Haha. Tenk deg det, kjære "analytiker". Det at du er aktiv på forumet skal bli tolket som BULL signal fremover.

Du angriper alle og ber oss forklare våre meninger, men når det kommer til deg selv, så bruker du feil informasjon/propaganda (bevisst tror jeg) til å fremme din agenda og kommer med det samme om og om igjen. For noen måneder tilbake hakket du ned på oss og sa at Sila Nanotechnology bare er tulle samarbeidspartner, mens nå sier du at Nano Technology ikke er samarbeidspartner i det hele tatt. Takk og lov for post historikk. Hvordan henger det med shorten "du satte" på 3kr, der snakket du om at vi skal ned til 1kr. Stor forskjell på 1kr og 19.2kr, er det ikke? Jaja, alltid gøy å se tilbake på hvor mye feil som har kommet ut av deg, men det som forbauser meg er at du aldri stopper, haha. God kveld, kjære BULL-signal og maskot for oss aksjonærer på Hegnar.

Hilsen,
Abrakadabra
canarias
07.02.2021 kl 23:33 6089

Dette blir nok mye større enn de fleste makter eller evner ta inn over seg . Rec blir en del av dette 10 årets megatrend og for de som vil gå for de store pengene gjelder det å ikke bli fristet til å selge men ri bølgene i stedet.
Redigert 07.02.2021 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:28 6157

Det er vel bare Aker ASA i selskap av betydning han sitter som styreleder. Det forteller noe.
nemi's
07.02.2021 kl 23:28 6173

Du tror i fullt alvor at hvis US sperrer for kinesisk polysil til US, pga. bråket du omtaler, så skal Kina liksom likevel være vennlig og sånn plutselig åpne for at US-produsert polysil kan selges i Kina?!

Hvor ellers enn i Kina er det du mener det er svært sannsynlig at REC skal selge FBR til i 2021?

Du har aldri vist noen forståelse for PV-industrien så lenge du har skrevet på HO. Men nå kan du får sjansen til å forklare noe ingen vet - hvor er disse wafer-produsentene i asia som REC, snart i følge deg, skal selge til senere i år.

Hæ?!

Ikke gjem deg nå.
oppvigår
07.02.2021 kl 23:23 6272

Kan det ikke tenkes at Røkke i det skjulte har jobbet med å få til en merger/fusjon med et skallselskap på Nyse, og at det nå må offentliggjøres?
Redigert 07.02.2021 kl 23:42 Du må logge inn for å svare
MorganKane
07.02.2021 kl 23:11 6456

Nei nei, han har viktigere ting å drive med (tror han dog er med i de to styrene som vanlig medlem)...
MorganKane
07.02.2021 kl 23:07 6510

Lykke til med den,

Jeg tipper du blir sittende igjen på perrongen. Snakkes til jul👍
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:04 3638

Innen utgangen av 2021 eller tidlig 2022. Først må selskapet komme inn i hovedindeksen i Mars (garantert fra mitt perspektiv, kun formaliteter som gjenstår), selskapet må få enda høyere aksjekurs, men det å åpne RECSI i USA er bare det naturlige steget videre, ettersom selskapet er så viktig for fornybart og Biden administrasjonen satser så sterkt på grønt. Tror først og fremst at Aker vil sikre enda større eierandel (minst 33.4%) før det går på børsen i USA. Aker må være sikre på at noen andre av de store i USA ikke bare kommer og kjøper opp hele selskapet. Her ønsker Røkke makt til å bestemme, sånn at sistnevnte situasjon ikke kan forekomme. Aker gir ikke slipp på gull til prisen av møkk, det er sikkert!
Tommyknocker
07.02.2021 kl 23:04 3626

I morgen er uansett ikke en merkedag i Recsi. Får vi en grønn dag er jo det hyggelig, blir nok uansett litt FOMO i løpet av dagen for enkelte. Mulig pressen ikke pisser på småaksjonærene i recsi denne uka. Husk, vi er bare en liten "muppetgjeng"! Etter februar er vi iallefall en rik muppetgjeng 💰😎
Slettet bruker
07.02.2021 kl 23:03 3660

Uchi - takk for svar, blir bra dette, men alltid greit å få unna kapitalbehovet først, og Røkke vil selvfølgelig ha så stor bit av kaka så billig som mulig før han slipper REC helt løs😀

Passer meg fint, har allerede tjent svært gode penger i REC, disse og mer er nå flyttet over i Aker Horizon.
Lykke til i morgen, flott å ha deg tilbake på REC trådene!😀👍👍
Slettet bruker
07.02.2021 kl 22:53 3802

Er enig. Dette er bare begynnelsen.
Når tror du REC noteres på Nasdaq?
mohitas
07.02.2021 kl 22:35 4149

Ja den har jo for vane å dippe litt, men denne gangen tror jeg faktisk at kjøpspresset går opp på ettermiddagen 😁🍾🍾
Slettet bruker
07.02.2021 kl 22:33 4182

Jeg tror at det vil komme en emisjon som vil virke "naturlig". Altså henge sammen med noe. Det kan være alt fra Yulin opsjonen, til refinansiere rente med 11% rente, til utvidelser av Butte/ML/bygge nye fabrikker. Det at ML skal gjenåpnes har jeg lenge sagt kun er ren formalitet, spørsmålet fremover er hvor hurtig kan REC ekspandere?

Det vil garantert komme konkurrenter i USA og EU, men her har vi patenter som også spiller en viktig rolle. Kanskje REC til og med vil selge patenter for å hente mer kapital for bygging av nye fabrikker? Markedet er alt for stort til at REC alene kan håndtere etterspørselen som vil komme, særlig innenfor batteri segmentet. EDIT: Kanskje inngå samarbeid med konkurrenter, slik som det har blitt gjort i Yulin? Haug av muligheter.

Ser at det er noen diskusjoner her rundt tvangssalg. Røkke har vært med på det tidligere og det ble en opplevelse jeg tviler på om at han vil gå gjennom igjen. Jeg tror at eierskap vil bli økt til 33.4%, som i praksis vil gi dem makten de trenger. Viktig å påpeke at Aker har ikke "skapt/startet" REC Silicon. Her blir det utfordrende med noe mer enn 51%, maksimalt - og selv da må Aker spytte med mye penger.

Det at Kjell Inge Røkke går inn som styreleder for selskapet, samtidig som han henter smarte og dyktige Aker mennesker med i styret, viser bare hvor seriøse Aker er med REC Silicon. Dette er en gullgruve og dette har de innsett for lengst. Snart begynner verden å våpne opp. Denne kan enkelt 2x dobles i morgen - og det er fremdeles ekstremt billigsalg i forhold til fremtidig potensiale!

Det å selge til 21kr, 22kr, 30kr, 40kr eller 50kr er bare tull. Jeg har ikke vært med på all "risikoen" i selskapet for å tjene noen usle hundre prosent med avkastning. Tenk større folkens. Dette er fremtiden. Diskuter aksjekurs på minst noen hundre kroner, hvis ikke tusen kroner per aksje i fremtiden. Tenk langsiktig. Februar blir eventyrlig, men det er de neste årene som virkelig kommer til å bli magiske.

Kjøp, hold, akkumuler og takk deg selv i fremtiden for at du var smartere enn de fleste og klarte å se det store bildet. REC er i mitt syn, uten tvil det beste vekst caset man kan finne på børsen, med lang avstand. For meg er dette det beste caset verden over, ettersom jeg sikret gevinst i Tesla, noe som forandret livet mitt i 2020 og har gått all inn i REC Silicon. Jeg holder meg ikke begrenset kun til Oslo Børs, for meg er vekst det som er spennende. Husk, nyhetene som kom i dag er bare begynnelsen. Er mye annet som foregår bak kulissene. Ikke selg gull til prisen av møkk er det jeg har sagt lenge nå! :)
Redigert 07.02.2021 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
spanjolen
07.02.2021 kl 22:32 4206

Tja, får vi X% oppgang i morgentimene så går mine aksjer, får så å komme inn senere på dip.😎
BIF78
07.02.2021 kl 22:24 4364

Først kommer REC over i Aker H. Nu går Røkke selv ind i REC og tager sit team med. Det gør han ikke for sjovt. Han ved, at det her bliver en guldgrube fremover. Sol og batterieventyr, opstart af ML, udvidelse af Butte og måske nye fabrikker? Det her bliver utroligt stort.
MorganKane
07.02.2021 kl 22:24 4375

Hei Uchi,

Blir morsomt å høre om Thor Jensen fortsatt ler. Tviler, men vet aldri. Han er neppe smart nok til i det hele tatt skjønne at han dreit seg ut. Spesielt ikke med twittermeldingen sin dagen derpå. Snakker om gnom. Velkommen tilbake forresten👍