Breaking: Røkke inn i styret
Hehe! Røkke inn i styret til REC Silicon.
Nå skjer det!
30 ryker denne uken.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/74363
Nå skjer det!
30 ryker denne uken.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/74363
Redigert 07.02.2021 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
ChunLan
07.02.2021 kl 18:35
4865
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Hahaha har ikke solgt meg ut i det hele tatt. Skulle bare gjøre narr av DNB Tek Fond xD. Tror ikke du fikk med deg denne Vitsen xD
konklusjon på rec tråden er at Røkke går inn i styret for å kjøpe opp recsil. Dette virker i så fall strategisk veldig dumt fra Røkke sin side da han må betale en høyere kurs for disse aksjene. På hausetrådene til Rec rasjonaliserer man det meste
REC SILICON - REQUEST FOR GENERAL MEETING ELECTION OF BOARD MEMBERS
17:23
Oslo, Norway 7 February 2021: REC Silicon ASA (REC or the Company) has received a request, pursuant to the Norwegian Public Companies Act (the Act) section 5-7 (2), for the calling of an extraordinary general meeting (the EGM) from the shareholder Aker Horizons Holding AS (Aker Horizons).
Aker Horizons proposes that the board of directors of the Company is amended, to be constituted by Kjell Inge Røkke (chair), Annette Malm Justad (deputy chair), Audun Stensvold and Lene Landøy. The Company will make the calling notice for the EGM within the time limits of the Act.
For further information, please contact:
Annette Malm Justad (chair)
Phone: +47 9520 9396
Email: Annette.Malm.Justad@recore.eu
About REC Silicon
REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries worldwide. We combine 30 years of experience and proprietary technology with the needs of our customers, and annual production capacity of more than 20,000 MT of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on the Oslo Stock Exchange (ticker: REC), the company is headquartered in Fornebu, Norway.
For more information, go to: www.recsilicon.com
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400864137
Jada. Så mye skitsnakk fra deg . Blokkerer , anbefaler at alle blokker Nemi nå , muliges han som alle troll sprikker til slutt .,
Redigert 07.02.2021 kl 18:40
Vet ikke hvorfor dere vurdere å bli kjøpt? Om det er kr el mot aksjer. Aldri i livet om jeg selger mine aksjer verken mot penger el andre aksjer! Velg å bli med på den reisen! Det kommer dere aldri til å angre på. Slutt å vurdere salg.
focuss
07.02.2021 kl 18:42
4721
Hvis Røkke vi ha større eierandel i REC så tipper jeg han kjører en større emisjon med minimum tegning 100000 Eur. Samtidig som Aker Horizon garanterer for en betydelig andel. Blir vel litt utvanning av småaksjonærene. Ikke for å skremme, dette blir nok bra uansett, men hold på aksjene. Aksjonærene vil nok nå være best tjent med å kjøpe og holde.
De fleste av oss andre skjønner Rec-caset, nesevis. Jeg skjønner ikke hvorfor du må fortelle, til stadighet, at du ikke skjønner hva som foregår. Veldig rart, egentlig. Lurer svært på hvilke råd du gir dine bankkunder, Simen.
Leste det ikke nøye nok, men mulig det:) Er bare dritt lei disse baisse nickene og er rask på blokkering da jeg ønsker å bruke energien på selskapet:) for gi nicket en sjanse til sletter det:)
drammen
07.02.2021 kl 18:43
4666
En kjempetrigger. Sjekk CV'n til KIR så skjønner man hvilken industribygger han er. Han har tidligere jobbet i USA. Driver forsatt skipsverft der borte. Kjenner amerikansk kultur og har sikkert massevis av kontakter der. Sitter her hjemme på hele korpset av Aker konsernet i ryggen. KIR har i dag mange styreverv i Aker konglomoratet, og som styreleder i RECSI blir han nå en fantastisk link inn mot det å se totaliteten og muligheter i det klimaskifte som nå pågår. Får virkelig håpe at KIR ikke er så grådig at han ønsker å tvangsinnløse noen i RECSI, men velger å kjøpe seg opp på en ryddig måte og like vilkår som alle andre, og ikke minst la ALLE aksjonærer få være med på moroa framover. Han var raus med AOW og ACC, og jeg ser ingen grunn til at KIR ikke ønsker å opprettholde det ryktet og det imaget han har bygd opp. Han har kapital nå (AkerBP pumper opp olje så det suser) og KIR er ikke i noen økonomisk skvis (som han kanskje engang var når feiden i Aker Seafoods pågikk (?). Og hva vil hans sønn si dersom pappa skulle rævkjøre eksisterende RECSI aksjonærer ? Lite trolig at Kristian Røkke ønsker å komme i noen aksjonærkonflikter. Fram til nå har en fremstått fjellstøtt og virker veldig kunnskapsrik.
En artig link er også Gjelsten's batterisatsing her i Norge. De er gamle kompiser fra Molde og KIR ser kanskje muligheter for noe RECSI kan levere her også :-)
Tipper kursen kommer over 23 i morgen.
En artig link er også Gjelsten's batterisatsing her i Norge. De er gamle kompiser fra Molde og KIR ser kanskje muligheter for noe RECSI kan levere her også :-)
Tipper kursen kommer over 23 i morgen.
Hææ ingen ønsker å selge når vi vet at det fundamentale og potensiale er Mega stort :)Men Røkke er kjent for å ta kontroll og ønsker garantert det i Recsi vi har fått nok av hint om dette nå. Spørsmålet er mer hvordan ?
Rubin
07.02.2021 kl 18:48
4580
Både Røkke og Gjelsten slo seg opp i Seattle bare et steinkast fra Moses Lake... Nå blir det sikkert en del «mimreturer» over dammen for de begge...😎
Redigert 07.02.2021 kl 18:49
JML
07.02.2021 kl 18:55
4443
Nemi tenker :-)
Redigert 07.02.2021 kl 18:55
Tycho
07.02.2021 kl 18:57
4381
Ser i artikkelen til Finansavisen at: "Audun Stensvold og Lene Landøy ønskes inkludert som nye styremedlemmer i REC Silicon"
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/07/7621373/kjell-inge-rokke-vil-inn-som-styreleder-i-rec-silicon
Begge har en historie i Akerkonsernet, men det som er litt pussig er at Audun Stensvold allerede står oppført som styremedlem (siden mai 2020) på Recs hjemmesider:
https://www.recsilicon.com/about-us/board-of-directors/Ragnhild-Wiborg
Noen som vet noe om årsaken til dette? Er Finansavisen på etterskudd her?
Jeg kjenner ikke til noen av dem, men det ser ut som Stensvold har jobbet med finansielle investeringer for Røkke tidligere, mens Lene Landøy har jobbet med strategi og forretningsutvikling. Deres bakgrunner kan jo trekke spekulasjonene rundt Røkkes planer i hver sin retning for så vidt.
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/02/07/7621373/kjell-inge-rokke-vil-inn-som-styreleder-i-rec-silicon
Begge har en historie i Akerkonsernet, men det som er litt pussig er at Audun Stensvold allerede står oppført som styremedlem (siden mai 2020) på Recs hjemmesider:
https://www.recsilicon.com/about-us/board-of-directors/Ragnhild-Wiborg
Noen som vet noe om årsaken til dette? Er Finansavisen på etterskudd her?
Jeg kjenner ikke til noen av dem, men det ser ut som Stensvold har jobbet med finansielle investeringer for Røkke tidligere, mens Lene Landøy har jobbet med strategi og forretningsutvikling. Deres bakgrunner kan jo trekke spekulasjonene rundt Røkkes planer i hver sin retning for så vidt.
Enda en ny klovn ansatt i DNDB?
Hvor lenge har silikon vært brukt som anodematerial i storstilt skala Nemi?
Dette signalet fra Røkke og Aker fører nok til to ting:
- flere vi inn i aksjen
- færre vil ut
I sum betyr nok det at spillet definitivt er slutt, og RECsi er på vei mot en Re-prising.
- flere vi inn i aksjen
- færre vil ut
I sum betyr nok det at spillet definitivt er slutt, og RECsi er på vei mot en Re-prising.
Slo seg opp når det var kvotefritt i USA. Røkke har ingen høyere utdannelse, vet det er mange her inne som skryter høyt om sin utdannelse og rakker ned på andre som ikke har dette. Hvordan skal dette gå? Røkke kommer med sin sløyd utdannelse🤣
ikar0s
07.02.2021 kl 19:05
4014
Hoasis skrev Har Nemi en kommentar?
Jeg har blokkert trollet, er det verdt å ta vekk blokkeringen? Kommer han med noe konstruktivt eller er det bare den samme gnålingen?
Vet ikke. Har blokkert selv, og akter ikke gjøre noe med det✔️
xray292
07.02.2021 kl 19:10
3905
Nemis, nå må du varsle Røkke hvor risikofylt dette er. Som du påpeker, ingen batterifabrikker trenger RECs produkter til noe som helst. Røkke må jo være stokk dum, er du ikke enig det Nemis? Jeg anbefaler deg på det sterkeste du sender en mail til Aker, og overtale Røkke om å holde seg langt unna REC. Bortkasta tid og penger. Nemis, hvis du er kjapp nå med å gi Røkke noen gode råd, kanskje du får tilbud om en rådgiverstilling i Aker?
Tycho
07.02.2021 kl 19:11
3915
Takk. Det betyr i så fall at Lene Landøy er den eneste nye av disse to. Mens Audun Stensvold ble hentet inn på et tidspunkt hvor Røkke fortsatt vurderte Rec som en ren finansiell investering, så ønsker han nå økt kompetanse på strategi og forretningsutvikling i styret med Lene Landøy. Og det virker lovende.
Livets harde skole er og utdannelse .. både Fredriksen og Røkke har ikke høyere utdannelse .. mange hevder det er dette som har gjort at de har turt å ta risker og brukt ukonvensjonelle metoder .. kunnskapen har ikke begrenset deres handlemønster .. jo mer du studerer , jo mer blir du bundet til hva som er lov og ikke og kan på en måte gjøre deg handlingslammet .. hvis du ikke har disse mentale sperrene kan det i tilfeller gjøre deg fremgangsrik
Redigert 07.02.2021 kl 19:20
Ser det er helt tørke på børsnyheter i dag, kun 1 melding. Økonomi nyhetene sliter med å finne noe å skrive om, blir ny short inngang i morgen.
Rubin
07.02.2021 kl 19:15
3863
Helt riktig. Hvor mange bedrifter har blitt startet av «doktoringeniører»?
Spar deg før jeg blokkerer deg og! Det er ikke dagen å tulle med Rec millionærer 😂😂
Jeg vil ikke bli kjøpt ut. Men det er ikke sikkert det blir min avgjørelse. Dersom det kommer et bud på bordet håper jeg flertallet av aksjonærene ikke går med på et drittbud. For vår alles skyld. Jeg orker ikke rettssak for å slippe å bli tvangsutløst, og håper da på en real pris.
tror det vil være flere endringer i rec`s ledelse i løpet av året
Hva er vilkårene for tvangsinnløsning? Må eie over 90 prosent for å tvangsinnløse? Ser jo sånn ut... skjønner ikke helt stresset med dette, men correct me if im wrong: )
-
-
Redigert 07.02.2021 kl 19:20
Om vi er samstemte alle sammen så tror jeg nok vi kommer ganske langt.
t3sm
07.02.2021 kl 19:29
4469
Har blokkert flere brukere på REC-trådene. Fint å se at de er aktive igjen. Vi må ta det alle som et godt tegn :)
Nå ser jeg ikke hva de skriver, men de kommer alltid for å prøve å skremme/trolle når det er nyheter. Regner med at de setter en short i morgen ;)
Nå ser jeg ikke hva de skriver, men de kommer alltid for å prøve å skremme/trolle når det er nyheter. Regner med at de setter en short i morgen ;)
Trodde jeg og
Hva tipper vi , hvilken kurs starter vi på i imorgen , 20,5kr ?
I tillegg får vi nok drahjelp ved at børsene i USA stengte godt i pluss .. tipper vi kan se 21-22 imorgen ..
I tillegg får vi nok drahjelp ved at børsene i USA stengte godt i pluss .. tipper vi kan se 21-22 imorgen ..
Redigert 07.02.2021 kl 19:32
Slettet brukerskrev Om vi er samstemte alle sammen så tror jeg nok vi kommer ganske langt.
Norway seafoods blir et helt annet case ihvertfall: )
Der eide majoriteten 90 prosent før tvang/rettssak
https://www.magma.no/tvangsinnloesning-av-aksjer-blir-norges-hoeyesterett-innhentet-av-eu-retten?tid=213203
Der eide majoriteten 90 prosent før tvang/rettssak
https://www.magma.no/tvangsinnloesning-av-aksjer-blir-norges-hoeyesterett-innhentet-av-eu-retten?tid=213203
ska nog ta ut 23 kr, og sen lite ner til 22 kr. Egentlig kan en ny styrelede ikke hjlpe at polysilcon kolapsat 90%
Hvorfor velger Røkke egentlig å gjøre dette nå?
10 % eierandel
Eier man mindre enn 10 % av aksjene kan man kreve aksjeposten innløst dersom et morselskap eier 90 % av aksjene i selskapet.
Dersom man eier mer enn 10 % av aksjene i et ordinært aksjeselskap kan man kreve ekstraordinær generalforsamling i selskapet.
20 % eierandel
Aksjonærer som eier minst 20 % av aksjekapitalen i et allmennaksjeselskap kan kreve ekstraordinær generalforsamling.
1/3 eierandel
Har man mer enn 1/3 flertall av aksjene har man såkalt negativt flertall. Det innebærer at man kan blokkere vedtektsendringer, fusjoner, fisjoner, kapitalforhøyelser og kapitalnedsettelser.
40 % eierandel
Ved mer enn 40 % eierandel i et børsnotert selskap har man plikt til å gi tilbud til de andre aksjonærene om å kjøpe deres aksjer.
50 % eierandel
Eier man mer enn 50 % av aksjene kan man ha avgjørende innflytelse på valg av styret. Styret bestemmer bl.a. hvor mye som skal deles ut i utbytte til aksjonærene.
2/3 eierandel
Aksjonær med mer enn 2/3 eierandel har bestemmende innflytelse på de fleste områder i selskapet. Man kan bl.a. vedta fusjoner, fisjoner, kapitalforhøyelser og kapitalnedsettelser, oppløsning av selskapet og endre vedtektene.
90 % eierandel
Dersom et aksjeselskap eller allmennaksjeselskap eier 90 % av aksjene, har aksjonæren rett til å innløse minoritetsaksjonærene og bli eneeier av selskapet.
Eier man mindre enn 10 % av aksjene kan man kreve aksjeposten innløst dersom et morselskap eier 90 % av aksjene i selskapet.
Dersom man eier mer enn 10 % av aksjene i et ordinært aksjeselskap kan man kreve ekstraordinær generalforsamling i selskapet.
20 % eierandel
Aksjonærer som eier minst 20 % av aksjekapitalen i et allmennaksjeselskap kan kreve ekstraordinær generalforsamling.
1/3 eierandel
Har man mer enn 1/3 flertall av aksjene har man såkalt negativt flertall. Det innebærer at man kan blokkere vedtektsendringer, fusjoner, fisjoner, kapitalforhøyelser og kapitalnedsettelser.
40 % eierandel
Ved mer enn 40 % eierandel i et børsnotert selskap har man plikt til å gi tilbud til de andre aksjonærene om å kjøpe deres aksjer.
50 % eierandel
Eier man mer enn 50 % av aksjene kan man ha avgjørende innflytelse på valg av styret. Styret bestemmer bl.a. hvor mye som skal deles ut i utbytte til aksjonærene.
2/3 eierandel
Aksjonær med mer enn 2/3 eierandel har bestemmende innflytelse på de fleste områder i selskapet. Man kan bl.a. vedta fusjoner, fisjoner, kapitalforhøyelser og kapitalnedsettelser, oppløsning av selskapet og endre vedtektene.
90 % eierandel
Dersom et aksjeselskap eller allmennaksjeselskap eier 90 % av aksjene, har aksjonæren rett til å innløse minoritetsaksjonærene og bli eneeier av selskapet.
Slettet brukerskrev Kollapset 90% ?
vi var på 70 dollar kilo når rec kom på ose, nå får rec betalt 7 dollar på en god dag om de har nå kvar på lagret i ML.
nemi's
07.02.2021 kl 19:37
4334
Som REC-aksjonær bør du stole på REC. På s 27. i Q3-presentasjonen skriver de at Tesla bruker Si-anoder i sine batterier. Og det stemmer, for Panasonic har gjort det i en evighet.
Sila Nanotech har 187 ansatte i California, og produserer nå batterier til konsument-elektronikk i pilotanlegget der. I følge dere, er Sila dessuten kunde hos REC. Men likevel altså, foreligger det ingen beslutninger å ansette så mye som en trucksjåfør i deres nedstengte ML.
Sila Nanotech har 187 ansatte i California, og produserer nå batterier til konsument-elektronikk i pilotanlegget der. I følge dere, er Sila dessuten kunde hos REC. Men likevel altså, foreligger det ingen beslutninger å ansette så mye som en trucksjåfør i deres nedstengte ML.