Breaking: Røkke inn i styret
Hehe! Røkke inn i styret til REC Silicon.
Nå skjer det!
30 ryker denne uken.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/74363
Nå skjer det!
30 ryker denne uken.
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/74363
Redigert 07.02.2021 kl 17:02
Du må logge inn for å svare
t3sm
10.02.2021 kl 09:57
5108
seth skrev Har det kommet nytt kursmål fra Arctic?
Nei. Kom fra Pareto igår. Samme kursmål som ble satt for noen måneder tilbake. Tror husene avventer informasjon, ML etc.
seth skrev Har det kommet nytt kursmål fra Arctic?
Nei de har et best case på 50.Men der tror jeg de tar grundig feil best case er nok mye høyere. De har gradvis økt kursmåla sine.
Redigert 10.02.2021 kl 09:59
Fholm
10.02.2021 kl 10:00
5041
Det som også er int. er størrelsen på kjøpsordrene som kommer, virker som om noen laster tungt.
Tenker også det. Vanskelig å spå best case enda mener jeg. Det vil ta noen år før vi virkelig ser konturene av batterirevolusjonen som muligens kan gagne REC i stor grad. Innen 1 år vil vi se mye på batterifronten mtp hvor mange fabrikker som bygges og planlegges, innen 2-5år vil vi virkelig se omfanget av hva som legger grunnlaget på 10+ år om batteri vil ha stor betydning for REC sine råvarer. Stort spenn i mine tidsanslag for det er vanskelig å spå syns jeg hvor fort det kan gå.
Solenergi derimot tror jeg vi vil se mye raskere utvikling i. Det vil nok være mer kursdrivende fremover. Samt hvilke planer de annonserer for REC, mange jokere der også.
Solenergi derimot tror jeg vi vil se mye raskere utvikling i. Det vil nok være mer kursdrivende fremover. Samt hvilke planer de annonserer for REC, mange jokere der også.
Ja å det som er så flott at uansett hvordan man virir og vender på det er aksjen latterlig priset per i dag når man ser på det fundamentale og potensiale . Dette vil snart endre seg. Mange av nickene her inne vil aldri få være med på dette:)
Redigert 10.02.2021 kl 10:12
canarias
10.02.2021 kl 10:20
4682
Slettet brukerskrev støtter den ;) https://www.tradingview.com/x/p09vhK49/ 5 min
Takker så mye Sirbalo for hyppige oppdateringer.
seth
10.02.2021 kl 10:25
4620
Da har vi iallefall ristet bort de kortsiktige, så ferden kan starte igjen :) Tror mange longere benyttet dippen til å øke litt med det man har igjen av cash.
Ja hadde jeg hatt mer kapital ledig hadde jeg også gjort det vi longere er stabile , men de store gutta vet at det sitter mange små korte i denne og utnytter det:))
Bond
10.02.2021 kl 10:48
4311
Voleon Capital Management Lp blir ikke lei av å brenne seg. Ny short satt på 22,18 - de mener åpenbart at denne skal ned.. Lurer på hvor mye de skal tape på denne før de skjønner at maskinlæringen deres ikke fungerer på dette caset.
Nsxnsx
10.02.2021 kl 10:52
4251
Short på dette tidspunktet vil bare hjelpe oss på sikt. Jo mer jo bedre.....de kommer til å brenne noe såå inni ...., :)
Virker lite gjenom tenkt dekker inn med tap og setter ny short om hverandre :) ser de har store tap på veldig mange aksjer:) hadde de satt short mellom 50 og 100 kan det hende jeg hadde skjønt det, men seriøst på disse kurser:)
Redigert 10.02.2021 kl 10:55
t3sm
10.02.2021 kl 10:55
4215
Var som jeg visste. Starter dagen i pluss -> gevinstsikring -> kursen ned -> SL aktiveres -> kursen opp etter endt SL-raid.
Nå blir det spennende å se hvor i + vi ender idag!
Nå blir det spennende å se hvor i + vi ender idag!
BlackRock Gikk ut med store short tap i Rec og samme vil skje med dem som ikke har kunnskap om selskapet eller ikke ser det fundamentale og potensiale i denne:)
Ja det er lite gjennomtenkt! Men shorten var 0.70% og er nå 0.65% så noe er dekket inn.
Muligens noen som drikker på jobb
Muligens noen som drikker på jobb
Merker jeg trenger å se unge Røkke presentere AH i morgen på https://www.nordnet.no/blogg/
Vi har ingenting å klage på med ny ATH, men det kommer til å løfte humøret : )
Vi har ingenting å klage på med ny ATH, men det kommer til å løfte humøret : )
Virker som dem sitter short på grunn av kun historikk på at aksjen har gått ned før:) virker som dem ikke har nok kunnskap på hva som skjer nå:)
ja de har jo allerede nevnt de skal si noe mer om hva de ønsker med rec videre :-) Utfordringen blir jo å ikke si for mye haha hvis de har tenkt å øke eierandelen sin... er mulig de holder rec kortene tett til brystet FØR de faktisk får økt eierandel. Dette er noe som er opplagt de ønsker, da tviler jeg på de ønsker snakke kursen opp enda mer :P Blir spennende uansett :-)
Nsxnsx
10.02.2021 kl 11:13
4133
Grunnen til at KIR sin annonsering av ønske sitt ikke har ført til 100% oppgang umiddelbart er jo at vi har tatt en 6-7 gangeren allerede.
Hadde nyheten kommet når vi var på 5,- hadde vi umiddelbart gått til 10,- ALT sitter bare i hodet.
Normalt burde vi allerede vært på nesten 40,- ....men det kommer :) HOLD HOLD eller kjøp mer om du har kapital :)
Hadde nyheten kommet når vi var på 5,- hadde vi umiddelbart gått til 10,- ALT sitter bare i hodet.
Normalt burde vi allerede vært på nesten 40,- ....men det kommer :) HOLD HOLD eller kjøp mer om du har kapital :)
Arne
10.02.2021 kl 11:37
3822
Prisene stiger kraftig denne uken. Opp 5,14% på Pvinsight. Er det noe som ikke går veien om dagen?
Borgermester skrev Han mener silisiumprisen i spotmarkedet.
Er vel noen som ikke har oversikt over hva Rec produserer.
nei nei nei, det er den sortkledde emoèn som skal melde om poly prisene
http://pvinsights.com/
lenge siden jeg har sett så store økninger over HELE linja!!
Ikke så rart når etterspørselen går i taket fremover... skal jo settes igang sol prosjekter i HØYT tempo
lenge siden jeg har sett så store økninger over HELE linja!!
Ikke så rart når etterspørselen går i taket fremover... skal jo settes igang sol prosjekter i HØYT tempo
Redigert 10.02.2021 kl 12:14
Riktig, dette kan godt være en etterspørselseffekt på spot-markedet etter at det er kjent at flere produsenter har inngått avtaler om faste leveranser. Begynner å bli en brukbar margin for produsenter med en kostndaseffektivitet som REC - vel å merke når de produserer......
Nå må Biden legge litt trykk på Kina for å implementere handelsavtalen, i allefall på poly! Leveranser til Kina til spotpriser slik de er nå hadde vært hyggelig....
Og, hvor blir det av meldingen fra Violet Power?
Jeg lurer også på om REC kommer til å gi noen hint FØR EGF om HVORFOR Røkke vil bli styrefomann. Jeg går ut ifra at vi som aksjonærer har en rett til en begrunnelse.
Nå må Biden legge litt trykk på Kina for å implementere handelsavtalen, i allefall på poly! Leveranser til Kina til spotpriser slik de er nå hadde vært hyggelig....
Og, hvor blir det av meldingen fra Violet Power?
Jeg lurer også på om REC kommer til å gi noen hint FØR EGF om HVORFOR Røkke vil bli styrefomann. Jeg går ut ifra at vi som aksjonærer har en rett til en begrunnelse.
Hvis Røkke og de er på raid og vil kapre seg VP får vi neppe høre noe :/ har spekulert i dette , da det er VP de kun mangler i Horizon sin sunrise portofølje for å ha skaffet seg full verdikjede innen solar. En mulighet...
Røkke jr har uttalt at de kommer med hva de ønsker med rec i februar. Så er det store spørsmålet hvilken rekkefølge de tar alt i... Skal de øke eierandel, regner jeg med de ikke ønsker kursen skal eksplodere FØR de har ordnet seg. Så er vel kanskje begrenset hvor mye de ønsker si før dette er gjort. Vi kan være helt sikker på de ikke sparer noe krutt så fort dette er gjort... Mener de må foreta seg noe innen Q4 til REC, for her kan det komme mye som vil sette fart på kursen... Tiden fremover blir de mest spennende ukene for min del i rec...
Babbai
10.02.2021 kl 12:46
4663
Skal ikke se bort i fra at følgende samtale har funnet sted:
"Hei, Charlie. Kjell Inge her. Du, kan ikke dere i VP vente litt med å sette spaden i jorden. Hvis du er snill og gir meg en måned, så får jeg fikset opp litt i min interne selskapsstruktur før aksjen går bananas. Dette blir større enn jeg først trodde. Til gjengjeld skal du få ekstra gode priser ved oppstart."
Og derfor har vi ikke hørt mer fra VP.
"Hei, Charlie. Kjell Inge her. Du, kan ikke dere i VP vente litt med å sette spaden i jorden. Hvis du er snill og gir meg en måned, så får jeg fikset opp litt i min interne selskapsstruktur før aksjen går bananas. Dette blir større enn jeg først trodde. Til gjengjeld skal du få ekstra gode priser ved oppstart."
Og derfor har vi ikke hørt mer fra VP.
nemi's
10.02.2021 kl 12:52
4554
Tips meg når spaden stikkes i jorda i ML. Dere er langt på overtid nå.
Dere har i tur og orden nevnt at Røkke, Biden, Elon Musk, Iron Maiden, Bill Clinton, JUM, TT, Halvdan Sivertsen, osv. kommer til å være til stede når noen "intend" å klippe snora og få spaden i jorda der borte. Og jeg har sjekket værmeldingen - det er ikke tele i bakken i ML.
Begynner å lure på om noen har fått kalde føtter, og skjønner at det å garantere milliarder for å produsere noe så banalt som solceller- og paneler, dyrt og dårlig og i konkurranse med Kina, ikke høres ut som verdens beste investeringscase.
Selv har jeg vært opptatt med å telle millionene som suser inn fra PGS i dag.
Dere har i tur og orden nevnt at Røkke, Biden, Elon Musk, Iron Maiden, Bill Clinton, JUM, TT, Halvdan Sivertsen, osv. kommer til å være til stede når noen "intend" å klippe snora og få spaden i jorda der borte. Og jeg har sjekket værmeldingen - det er ikke tele i bakken i ML.
Begynner å lure på om noen har fått kalde føtter, og skjønner at det å garantere milliarder for å produsere noe så banalt som solceller- og paneler, dyrt og dårlig og i konkurranse med Kina, ikke høres ut som verdens beste investeringscase.
Selv har jeg vært opptatt med å telle millionene som suser inn fra PGS i dag.
AksjeRik
10.02.2021 kl 13:02
4408
Må nok dypere ned mot 19
Redigert 10.02.2021 kl 13:03
nemi's
10.02.2021 kl 13:04
4400
Nemi er REC-dama. Ikke alltid hun har husket å logge ut og inn mellom tickere og nicks i bruk.
Men dere, bruk heller tiden deres på å studere s. 32 i Q3-presentasjonen. Der ser du at cash-inflow estimeres til lusne 13MUSD i des20-jun22.
Tøff bransje, dette her. Konkurranseutsatt. Det får'n si. REC sier i hvert fall det.
Men dere, bruk heller tiden deres på å studere s. 32 i Q3-presentasjonen. Der ser du at cash-inflow estimeres til lusne 13MUSD i des20-jun22.
Tøff bransje, dette her. Konkurranseutsatt. Det får'n si. REC sier i hvert fall det.
seth
10.02.2021 kl 13:05
4411
AksjeRik skrev Må nok dypere ned mot 19
Sitter du og venter på inngang? Fra 20 til 19? :)
Hvorfor prater du RECSI ned hele tiden?
Fikk med meg et par tråder en god stund tilbake hvor du snakket om 1kr aksjen og du hadde en stor short (mener det var rundt 3-4kr om jeg ikke husker feil)
På 6-7kr gikk du banas, snakket om boble og en ny massive short.
På 10kr pratet du om muppetgjengen hadde klart å styre kursen opp i 10kr.
På 15-17kr snakket du også mye svada, husker ikke helt.
Nå på 20-22kr så fortsette du samme trend, hva er greia egentlig? troller du eller har du virkelig tapt så mye penger at dette er alt du har igjen?
Fikk med meg et par tråder en god stund tilbake hvor du snakket om 1kr aksjen og du hadde en stor short (mener det var rundt 3-4kr om jeg ikke husker feil)
På 6-7kr gikk du banas, snakket om boble og en ny massive short.
På 10kr pratet du om muppetgjengen hadde klart å styre kursen opp i 10kr.
På 15-17kr snakket du også mye svada, husker ikke helt.
Nå på 20-22kr så fortsette du samme trend, hva er greia egentlig? troller du eller har du virkelig tapt så mye penger at dette er alt du har igjen?
Sa2ri
10.02.2021 kl 13:14
4335
seth skrev Men er EGF datoen satt?
Det har ikke kommet noen info om dette enda.
Hadde ikke dette troll nicket Nemi sett seg blind på hat til selskapet kunne han ha tjent penger som oss andre på børs fra 3kr . Hans baissing fra 3 kr og argumenter som nå har falt ned på barne hage nivå :) blokker nicket så slipper man støy:)
Intravenøsiu
10.02.2021 kl 13:15
4356
Jeg ser du er veldig aktiv for tiden, det er jo ingenting som er så Bull som det. 👍
https://www.tradingview.com/x/vpKp3oEq/
2 scenarioer herifra. Innen q4 er vi nærmere 25 kroner er mitt bet, så får q4 avgjøre om vi tar steget over kanalen å går ene eller andre veien.
Det som kan dra oss opp før dette er AKH presentasjonen og aker sine planer med rec og hva de foretar seg. Hele bildet styrker seg hver uke. Uansett om det blir helt stille vil det være enorme forventninger til q4. Det samme gjelder hva røkke har planer for med rec.
Tror vi kan ta ett rush til å treffe 23 kroner igjen, bare på forventninger fra aker horizon i morgen.
2 scenarioer herifra. Innen q4 er vi nærmere 25 kroner er mitt bet, så får q4 avgjøre om vi tar steget over kanalen å går ene eller andre veien.
Det som kan dra oss opp før dette er AKH presentasjonen og aker sine planer med rec og hva de foretar seg. Hele bildet styrker seg hver uke. Uansett om det blir helt stille vil det være enorme forventninger til q4. Det samme gjelder hva røkke har planer for med rec.
Tror vi kan ta ett rush til å treffe 23 kroner igjen, bare på forventninger fra aker horizon i morgen.
Redigert 10.02.2021 kl 13:16
seth
10.02.2021 kl 13:25
4303
Jeg kan ikke skjønne at folk selger nå etter at Røkke skal inn i styret. Alle skjønner jo at store ting er på gang. Greit at man trader litt, men da hadde jeg ikke gjort med hele porteføljen i tilfelle toget går. Hadde heller ikke turt å være helt ute av aksjen for å time lavere inngang.
Men når det er sagt, så er det aldri feil å ta gevinst hvis man føler at man har tjent nok og er fornøyd :)
Men når det er sagt, så er det aldri feil å ta gevinst hvis man føler at man har tjent nok og er fornøyd :)
Redigert 10.02.2021 kl 13:26
AksjeRik
10.02.2021 kl 13:29
4276
Skal vi vedde? Jeg kan godt vedder 500kr på at kursen hvertfall går ned mot 21 igjen, det er bare slik gangen i det er.
Hehe vi skjønner at ikke alle her inne like oppegående tydeligvis:) skal vi vedde liksom:)) reine barnehagen blitt her inne:) behøver ikke svare blokkert:)