Observe Medical - Himmelferden er i gang!

Bliss
OBSRV 07.02.2021 kl 18:23 12195

Observe Medical har gode muligheter til å bli en av de aller, aller fremste børsvinnerne i 2021. Starten på himmelferden gikk for 1 mnd siden, og siden da har kursen steget 65%, men dette er bare begynnelsen, det reelle kursmålet er iflg mine estimater langt mer enn 10 ganger høyere enn dagens kurs, og der burde vi kunne være allerede i løpet av dette året. Hvorfor? Først og fremst fordi OBSRV har et helt fantastisk produkt ute på markedet som heter Sippi, en patentbeskyttet, digital urinmåler med trådløs overføring av data til sykehusenes/klinikkenes datasystemer. Sippi har en teknologi som motvirker biofilm/ infeksjoner hos pasientene, og har bl a iflg en fersk doktoravhandling så overlegne egenskaper at den uten tvil er den beste i dagens marked, se https://newsweb.oslobors.no/message/522630. For tiden er de i ferd med å innta Norden og Europa, og så kommer resten av verden. Stig Myrseth var litt for tidlig med å ta OBSRV inn i porteføljen sin, men den gang påpekte han at OBSRV ville bli en formidabel suksess dersom de lykkes med å få Sippi markedsført og lansert på en god måte, og det er nettopp det som skjer i disse dager, og det har først og fremst sammenheng med OBSRVs oppkjøp av det svenske medtec selskapet Sylak, som selv har en stor portefølje med medtec produkter som OBSRV har overtatt, men framfor alt har Syslak et enestående distribusjonsnett for sine produkter, https://newsweb.oslobors.no/message/516756. Takket være Syslak (og med en 'kjærkommen drahjelp fra cov-19 pandemien) selger OBSRV Sippi og de øvrige produkter som varmt hvetebrød for tiden, se https://newsweb.oslobors.no/message/521330. Helt nylig fikk de ytterligere to dyktige samarbeidspartnere i Norge til å fremme salget av Sippi +, se https://newsweb.oslobors.no/message/523794. OBSRV estimerer det globale markedet for Sippi til å være 500.000 pr år og 30 mil pr år for Sippibags https://newsweb.oslobors.no/message/517012, oversatt til norske kroner er dette hhv 4 milliarder og 20 milliarder pr år. Hvor stor del av dette markedet kan OBSRV erobre? Alt tyder på at de vil ta en meget stor andel med den følge at markedsverdien på OBSRV (som i dag bare er på 350 mil) innen rimelig nær framtid kan bli formidabel. Vi står m a o foran en helt vill kursvekst!

Redigert 07.02.2021 kl 18:50 Du må logge inn for å svare
Computum
07.02.2021 kl 22:06 7325

Høres bra ut. Og det har det gjort lenge. Problemet er bare at det ikke blir noe salg. Den ordren som ble meldt for noen dager siden er sannsynligvis produkter i Sylak's portefølje. Om det hadde vært Sippi antar jeg at det ville blitt opplyst, for det ville i såfall vært en viktig milepæl for selskapet.
Å snakke om 10-gangern basert på det vi foreløpig har sett blir helt absurd.
Omsetningen i Q3 var 9.000 (nitusen) kroner, og selskapet er priset til over 300 mill. Det er egentlig ganske drøyt.
Computum
07.02.2021 kl 22:20 7299

Nei, se heller på NATTO som er priset til 400 mill. (bare 30% mer enn OBSERVE) og som omsatte for 47 mill. i Q3 med positiv EBITDA på 6 mill. og knallsterk vekst.
Ligger an til en årsomsetning på godt over 200 mill. noe som er mer enn 60% vekst siden året før.
Det vil gå mange år før OBSERVE er på det nivået.
Likevel får man kjøpt NATTO for bare 30% mer enn underskuddsforetaket OBSERVE. Enn så lenge.

PS Ikke meningen å snakke ned OBSERVE. Men kursen er allerede høy basert på selskapets status pr nå. Men om det virkelig løsner for Sippi kan det bli bra.
Redigert 07.02.2021 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
Bliss
07.02.2021 kl 22:39 7270

Den siste samarbeidsavalen som ble børsmeldt er nettopp for å effektuere en storstilt satsing på salg av Sippi i det norske markedet, her er utdrag fra børsmeldingen: "The short-term focus is the acceleration of Sippi® in clinical use in the Nordics, and to further strengthen the presence in Norway, Observe Medical is now entering a collaboration with the medtech focused consultancy company, Yallow Life Science AS, and the not-for-profit cluster, Norway Health Tech, both based in Oslo." så dette er stort, men langt, langt større er samarbeidet med Sylak i hele Norden og utvalgte områder i Europa. Her er utdrag fra børsmeldingen, datert 21712-20: "We are excited to move into 2021 with full speed and force, and further accelerate Sippi clinical use and portfolio sales growth in the Nordics - lead by Anders Nachtweij, our new Head of Sales, and his team. The integration of the Sylak team represents a boost of momentum and energy in a critical phase of the Sippi commercialization and for Observe Medical," Björn Larsson, CEO Observe Medical" concludes.
Vi kan glede oss til Q4 og da spesielt guiding som kommer 23 februar.
Bliss
08.02.2021 kl 11:16 7163

OBSRV tar seg en pust i bakken på nivå med all time high - det kommer når tid som helst nye rykk oppover fram mot Q4 23/2 der det naturligvis vil komme en fantastisk guiding som samsvarer med den eksplosive salgsveksten av Sippi som har tatt helt av fra overgangen inn i 2021, se ref i trådinnlegget.
Her skal det bli mange fester i nærmeste framtid.
Bliss
08.02.2021 kl 17:00 7302

En ny opptur i dag, ca 6% til 19 kr og all time high. Oppturen har vært jevn og god den siste måneden, og dette er bare begynnelsen på festen .....
Computum
08.02.2021 kl 19:01 7248

Observe er nå like mye verdt som "mora" Navamedic som eier 25% av Observe. Her er det noe som ikke stemmer. Enten er Observe overpriset eller så er Navamedic kraftig underpriset.
Bliss
08.02.2021 kl 20:23 7215

OBSRV er verdt 372 mil, mens NAVA bare er verdt 343 mil. NAVAs eierandel i OBSRV er 21,54%, dvs kr 80 mil. Det øvrige av NAVA er da bare verdt 263 mil.
Ja Computum, jeg er enig med deg i at det kan være en svært lav verdsettelse av NAVAs egen virksomhet.
Dagens verdsettelse av OBSRV er også vilt lav sett i forhold til det inntjeningspotensialet som i disse dager er i ferd med å bli innfridd. Jeg forventer en kurs i overkant av 100kr i løpet av året, og for hver krone OBSRV stiger burde NAVA stige 21,5% av dette. Den siste måneden har NAVA bare steget 6%, mens OBSRV har steget over 70%, så her må NAVA ha gått dypt under radaren til investorene, og av den grunn burde det komme en kraftig rekyl i NAVA.
Jeg ser ikke bort fra at du har aksjer i begge disse selskapene siden du interesserer deg for dem, og var jeg deg ville jeg fortsatt med det, og spesielt siden mange trekker fram medtec selskaper som en av de sterkeste trendene i tiden som kommer, bl a pga eldrebølgen med en økning av sykdom, og behovet for å automatisere mest mulig av helsevesenet.
Redigert 08.02.2021 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Bliss
09.02.2021 kl 16:48 7170

OBSRV fortsetter å stige, kursen opp 4,5% i dag, til all time high 19,85, og det til tross for at børsen falt 0,8%,
Salgsmaskineriet for Sippi har virkelig tatt av og kursen samsvarer med dette.
Dagens aksjonærliste viser at topp 50 kjøper mer, akkurat som de har gjort i lang tid nå.
Computum
09.02.2021 kl 22:55 7122

Siste oppdatering av topp50 (08.02.21)

15 PHILIP HOLDING AS 0.92% 180 000 +20 000
20 Privat investor 0.60% 117 455 -15 512
33 MITTAS AS 0.27% 52 500 INN
45 Privat investor 0.15% 30 074 INN

NEMETH FINANS AS . . UT -29 972
MITTAS AS . . UT -52 500

(Transaksjoner under 500 aksjer er ikke tatt med.
MITTAS AS ut/inn har jeg ingen forklaring på)
Redigert 09.02.2021 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Bliss
12.02.2021 kl 09:40 7009

Det er ville oppgangstilstander i OBSRV! Et nytt kurshopp, over 20%.
Alle sykehus vil ha Sippi
Dette komme ringen ende til å ta!!!!
Belånt
12.02.2021 kl 11:30 6954

Der gikk proppen. Dette var gjennombruddet vi alle håpte på.

Det er bare å spenne fast setebeltet. Her kan 100 kr aksjen komme fort!
Bliss
12.02.2021 kl 12:06 6927

Du har så rett!
man trenger ikke å rådføre seg med Einstein for å skjønne at denne går skyhøyt. For nå kommer meldingene på løpende bånd om stadig flere store sykehus rundt omkring i verden som tar Sippi i bruk, og det vil spre seg som ild i tørt gress.
Sippi er jo langt bedre enn konkurrentene på markedet og de har patent på Sippi teknologien.
Dette må bare bli utrolig stort og som du sier Belånt, kr 100 kommer fort, og så videre ....
Dnalege
12.02.2021 kl 12:35 6905

Computum, har du kjøpt deg inn igjen i selskapet eller er du fortsatt ute etter at du solgte deg ut i fjor vår? Var på nippen til å selge meg ned litt her om dagen etter å ha lest innleggene dine her den siste tiden...
Bliss
12.02.2021 kl 13:51 6849

Gjør som meg, kjøp med begge hendene, for her kommer det garantert den ene meldingen etter den andre om store sykehus som investerer i Sippi med store kurshopp.
OBSRV kan dette med markedsføring og salg av sine produkter, spesielt bra gikk det etter oppkjøpet av Syslak.
Dnalege
12.02.2021 kl 15:28 6793

Godt poeng, men er i grunnen bra lastet allerede :) Men for å si det sånn, nå blir ikke å selge en eneste aksje før året er omme eller at de blir kjøpt opp, noe jeg tenker er relativt sannsynlig.
bj111
12.02.2021 kl 16:28 6746

Her er det bare å gratulere, gått meg hus forbi denne aksjen. Ikke inne men lagt til observasjon. Herlig å se noen tjene gode penger på farma. God helg :-)
Belånt
12.02.2021 kl 16:31 6735

Det med oppkjøp er et usannsynlig godt poeng. Hva tror du et større medtech selskap kan betale for en et selskap som er velposisjonert og har verdensledende patenter innen urinmålere. Jeg er helt sikker på at dagens hovedeiere ikke selger på 100. Det er med andre ord en heftig oppside noe som dagens handel viser i klartekst.

God helg!
Computum
12.02.2021 kl 16:42 6725

Gratulerer til de standhaftige. Det var ikke jeg. Jeg mistet troa og kvittet meg med storparten av de 40K jeg hadde. Når det er sagt så synes jeg aksjen begynner å bli stivt priset basert på det vi vet pr nå. Men dersom det virkelig løsner og alle sykehus anskaffer Sippi, da blir det stort. Jeg vil i såfall ha en andel gjennom mine Navamedic aksjer. NAVA eier jo over 20% av Observe.
Belånt
12.02.2021 kl 16:44 6722

Det ville ikke være første gang i historien at dattera blir større enn mora. Det kan vel med andre ord bli en fantastisk reise fremover også gjennom Nava. Gratulerer!
Computum
12.02.2021 kl 17:01 6689

Observe må vel være den mest generøse gavepakken for de som var aksjonærer i NAVA da OBSRV ble utfisjonert. En OBSRV aksje for hver NAVA aksje. Så de som satt med 100K NAVA aksjer og beholdt sine tildelte OBSRV aksjer har idag over 2,7 mill. i gratis gevinst. I tillegg har NAVA aksjene steget betydelig.
NAVA har også store ambisjoner, så de vil det lønne seg å sitte på en stund enda.
inva
12.02.2021 kl 19:02 6627

En fantastisk dag for både Observe og også Navamedic aksjonærer.

Godt skrevet Comp, jeg sitter fortsatt på begge og jeg synes jeg nå begynner å få godt igjen tålmodigheten min.
Sympatisk av deg, de fleste som har solgt før oppgang skal jo alltid komme tilbake å slenge dritt.

Men ja, de skal jammen bevise at de kan selge mye sippis fremover med den økende prisingen.
Bliss
14.02.2021 kl 16:05 6407

OBSRV gjør tingene sine prisverdig riktig og bra.
Først fullfører de produksjonen av et patentbeskyttet produkt, Sippi, som sitt flaggskip og det klart beste digitale urinmålingssystemet som noen gang er laget, ref doktoravhandlingen, https://newsweb.oslobors.no/message/522630.
Dernest har de klart å etablere et omfattende markeds og lanseringsnettverk med skarpskodde selskaper i en rekke land, som bla SIM Italia som sørget for salget av Sippi til et stort sykehus i nord-italia sist fredag, se https://newsweb.oslobors.no/message/524682, og ikke minst med Syslak i aller fremste rekke.
For oss aksjonærer er det all grunn til å sende våre varmeste gratulasjoner til CEO Björn Larsson og hans team i Observe Medical!
Vi har så langt bare sett begynnelsen på en en lang rekke børsmeldinger som i tiden framover vil komme om stadig flere og større sykehus i Norden og Europa og verden forøvrig som vil gå til innkjøp av Sippi for å bedre og automatisere en viktig medisinsk funksjon som de ellers bruker unødvendig mye tid på, og framfor alt fordi Sippis teknologi kan eliminere problemet med infeksjoner hos pasientene. Når disse sykehusene først kjøper inn Sippi maskinene, så vil de også måtte kjøpe uttallige Sippebags for å opprettholde den kliniske bruken av apparaturen. OBSRV får fort en meget stor tilleggsfortjeneste for dette.
Kursen kommer til å fortsette sin himmelferd i rykk og napp, ref fredagens oppgang på 46%, i lang, lang tid framover, mens nedsiden med dagens markedsverdi av OBSRV nær sagt er ikke eksisterende.
Redigert 14.02.2021 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Bliss
15.02.2021 kl 22:11 6190

Kursen korrigerte ned 12% i dag etter en kursoppgang på 46% på fredag, og det overrasker ikke, men et nedsalg nå er neppe særlig smart, for her kommer børsmeldingene til å renne inn rimelig tett, og OBSRV er dyktige til å melde om enhver ny kontraktinngåelse for salg av Sippi, og du verden så mange det kan bli når det ene sykehuset etter det andre i Norden og ellers i Europa nå skal gå til innkjøp av denne patentbeskyttede og markedsledende urinmåleren.
Bliss
16.02.2021 kl 10:38 6052

OBSRV er tilbake på sin himmelferd, opp så langt i dag 6-7%, etter et lite hvileskjær i går etter fredagens oppgang på 46%.
Nye børsmeldinger om nye salgsavtaler kommer når tid som helst ...
Jeg tror OBSRV blir helt i toppskiktet av årets børsvinnere sammen med Lifecare og Softox og med Gentian ikke langt etter .....
Bliss
16.02.2021 kl 16:32 6062

En ny sterk dag for OBSRV- investorene har skjønt hva det er som holder på å skje - her gjelder å ikke få høydeskrekk i tiden framover.
Dnalege
17.02.2021 kl 10:51 5961

Vanskelig å si om hovedeiere ville ha akseptert et bud på 100, men at potensialet er stort tenker jeg vi er enige om :) Det viktigste nå er tilbakemeldingen fra sykehuset i Nord-Italia på det installerte Sippi-systemet. Er disse gode og det kommer flere salg, ja da vil snøballen virkelig begynne å rulle...
Belånt
17.02.2021 kl 18:50 5876

Det er ikke mange aksjer som kan gå tigangen på Oslo Børs, men Observe er selv etter siste ukers oppgang en av de som har potensialet. Jeg holder mine aksjer og tror jeg vil se ganske smart ut når rakettene går opp neste gang.....
Bliss
17.02.2021 kl 19:58 5833

Jeg nærer heller ingen tvil om det samme, Belånt!
Bliss
17.02.2021 kl 20:38 5801

Hva tenker dere om Q4, både resultatene og guidingen, som kommer førstkommende tirsdag?
Belånt
18.02.2021 kl 20:15 5713

Jeg tror at fremdrift rundt markedsarbeidet og ikke minst guiding på salg going forward vil være viktigere enn tallene.

Blir spennende å høre om hvordan dialogen mellom selskapet og Karolinska har vært under og etter doktoravhandling ble lagt frem. Jeg tror at en ny avtale er ganske nært forestående.

Jeg håper personlig på noen røde dager slik jeg får plukket litt mer aksjer i forkant av tallene. Jeg så at det gikk en blokk på 50 000 aksjer i dag på 27. Det skal bli ganske rødt på børsene før man får en slik mulighet igjen når det ligger tunge kjøpere og plukker jevnt.

Omsetningen i aksjen har skutt i været og dette er en indikasjon på hvor vi er på vei!
Belånt
22.02.2021 kl 11:36 5461

Det er utvilsomt en klar oppkjøpskandidat, men om du skal få kjøpt dette selskapet er det tvilsomt at 100 kr aksjen er nok. Dette her kan fort bli årets aksje på Oslo Børs.

Om Sippi i første omgang skal inn på intensiven i sykehusene rundt omkring i verden så kan dette være nye Algeta. Det er med andre ord bare å laste opp billige aksjer før det er for sent.....
Bliss
22.02.2021 kl 12:29 5401

Jeg er redd presentasjonen av Q4 i morgen vil resultere i et visst kursfall, til dels fordi tallene fram til nyttår ikke er spesielt sterke og fordi mye optimisme ble tatt ut i dag med Karolinska nyheten, men den viktigste grunnen til at jeg frykter en liten korreksjon er at mange selskaper og biotek spesielt (som bla AZT) har fått hard medfart på Q4. Av den grunn har jeg solgt en del av min beholdning på dagens kursnivå, fordi jeg tror jeg kan få kjøpt dem tilbake til en lavere kurs i morgen. Det er mye mulig jeg tar feil, men jeg sitter på såpass mange aksjer i OBSRV og kursutviklingen har gått så veldig høyt på veldig kort tid, så jeg følte meg mest komfortabel med dette. Dersom jeg tar feil og kursen stiger kjøper jeg dem tilbake på en høyere kurs enn i dag. Jeg ser fram til å få Q4 overstått og ser for meg en jevn og god kursutvikling i tiden framover. OBSRV er en gullgruve og jeg har vanskelig for å skjønne annet enn at den passerer 100kr i god tid før året er omme. Jeg skal sitte fullastet i OBSRV over lang tid (det er bare denne Q4 jeg er litt redd for ....).
Anders9ls1
22.02.2021 kl 16:03 5335

Da klarte du faktisk å bremse denne oppgangen betraktelig i dag, men kan vel ikke klandre deg for å ta gevinst heller. Når det er sagt så er det ingen som forventer knallsterke tall i morgen, og det skal ikke mye til for å overgå forrige kvartal. Guidingen fremover derimot vil overgå alt annet vi har sett tidligere.
Gleder meg, og sitter klar til å fylle både den ene og andre veien :)
Anders9ls1
22.02.2021 kl 16:06 5331

Ja, så glemte du å nevne NANO sin q4 da, gått +107% siden.
Computum
22.02.2021 kl 16:15 5310

"Guidingen fremover derimot vil overgå alt annet vi har sett tidligere."

Ikke farlig når vi har folk på forumet som er klarsynte :-)
Hvor kjøpte du krystallkula di, Anders?
Bliss
22.02.2021 kl 16:43 5276

Jeg tror vi kan se bort fra at jeg eller andre her på dette lille Forum klarer å påvirke aksjekursen i et selskap som har såpass stor omsetning som det OBSRV har hatt i dag.
Jeg har knallsterk tro på OBSRV og har hatt det lenge, og jeg har argumentert trutt og jevnt for hvorfor jeg mener OBSRV skal skyhøyt i løpet av dette året.
Jeg solgte forøvrig bare ca 1/6 av min fullastede beholdning av aksjer i løpet av de første 20 min i dag uten å påvirke kursen.
Når jeg nevnte min lille frykt for en korreksjon på Q4 i morgen var det ene og alene for å få innspill på dette fra dere andre i vår lille OBSRV menighet her på Forumet. Jeg håper vi kan tåle denslags diskusjoner også ....
Computum
22.02.2021 kl 17:02 5263

Det er helt fantastisk hvis Observe får et raskt gjennombrudd for Sippi i verdens hospitaler.
For bare et år siden syntes jeg det så dårlig ut. CEO virket lite overbevisende, og det kom fram at andre hadde forsøkt å lansere lignende produkt tidligere uten særlig suksess. Markedet er stort. Ingen tvil om det. Men det er en jobb å gjøre for å selge dette inn også i den store verden. Det er mange gode produkter som har mislyktes tiltross for lovende utsikter. Det blir spennende å høre hva Larsson har å si i morgen. Lykke til.
Redigert 22.02.2021 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
22.02.2021 kl 17:48 5220

Hadde du lagt på en 0 til på omsetningen skulle jeg vært enig. Dessuten er det svært få aksjer i omløp, så som noen andre her har nevnt tidligere så går det svært fort både den ene og den andre veien. Tross oppgangen den siste tiden mener jeg fortsatt at vi har bare sett starten, og det er jo du også forsåvidt enig i - og av samme grunn tror jeg du ødela snittet ditt i dag, men time will show.

Videre tenker jeg at teknologien er såpass effektiv at det vil være ren idioti å forbigå denne fremover, og det har heldigvis sykehus etter sykehus innsett nå. Salgsjobben vil være enklere for hver avtale de nå får, da de er i en så god posisjon med sitt produkt at de sykehusene som lar være å ta i bruk dette vil falle bakpå - og de som tar i bruk den vil ligge frempå.
Enklere salgsjobb finnes knapt ikke, så jeg forventer utvidet satsing på dette feltet for å si det mildt, og jeg håper det vil komme mer om det imorgen :)
Redigert 22.02.2021 kl 17:49 Du må logge inn for å svare