Hva skjer på FPSO Espoir Ivoirien?

Gasman
BWO 07.02.2021 kl 23:29 1126

Jeg må si det er mystisk stille rundt ulykken.
Forestill dere at en slik ulykke hadde skjedd i Norge, og ingen aviser skrev om det. -Ikke et ord!!!
Prøver hver dag å søke på hint om hva som skjer, men det er ikke en eneste nyhet siden ulykken inntraff.
Jeg forstår at det må skje en etterforskning, og at denne ikke skal lekkes ut, men det er fortsatt merkelig at ikke så mye som en lokalavis (som jeg kan finne på nettet) har noe stoff om dette.
Ser ekstremt mye frem til å få dette ut av verden. Er det noen som har noe info om dette eller noen tanker?
cinet
08.02.2021 kl 11:22 994

22.1.21:
Beenen(adm.dir BWO) sier at ulykken nå etterforskes i samarbeid med kunden som leier skipet. Samtidig forbereder selskapet seg på å starte opp produksjonen igjen. Det er en pågående etterforskning, så vi vet ikke helt sikkert hva som skjedde. Men det har skjedd noe galt i rørsystemet til lastetankene. Som oftest handler det om en kombinasjon av teknisk og menneskelig svikt, sier han. Heldigvis var ulykkeshåndteringen veldig god og presis. Situasjonen kom raskt under kontroll og omgivelsene ble sikret. Men en slik ulykke er uakseptabel.
Begge døde fra Elfenbenskysten Ulykkesskipet «Espoir Ivoirien» produserer normalt olje utenfor Elfenbenskysten. BW Offshore drifter skipet på vegne av den kanadiske kunden CNR International.
Afrika = Ting Tar Tid.
Slettet bruker
08.02.2021 kl 11:31 977

cinet

takk for interessant informasjon. skulle tro at selskapet har driftsavbruddsforsikring. Uansett ingen mening i at ulykken, tragisk som den er med tapte menneskeliv, skal forsvare kursnedgang fra ca 42 til der vi er i dag, med oljepris på 60.
danmark1
08.02.2021 kl 11:37 968

Markedet har nemt ved at overreagere i disse tider. BWO kommer stærkt tilbage med stigende oliepris.