NOL..THE PERFECT STORM 2021-2022.🚀

Mrhifi
NOL 08.02.2021 kl 02:49 61140

TIME TO BUY! NORTHERN OCEAN LTD.
COUNTDOWN 🚀💰

de to ferskeste transaksjonene for lignende rigger med alle kostnader på rundt 600 millioner dollar plasserer Northern Ocean-aksjen til 107 kroner og Northern Drilling til 45 kroner"
https://e24.no/boers-og-finans/i/rA1Ln0/analytiker-anbefaler-northern-drillings-byttetilbud-attraktivt

North Sea Oil Faces A Drilling Rig Supply Crunch.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/North-Sea-Oil-Faces-A-Drilling-Rig-Supply-Crunch.html

A Major Oil Rally Could Be On The Horizon.
two reasons to stick with oil:
#1 Vaccine optimism will keep driving things forward .
#2 Our Energy Transition Won't Happen Without Oil & Gas.
It's science fiction to imagine that oil and gas will suddenly disappear because of renewable energy progress.
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/A-Major-Oil-Rally-Could-Be-On-The-Horizon.html

Why The World Might Not Have Enough Oil To Meet Demand Trough 2050.
The global exploration success ratio has dropped sharply, from about 72% in 2010 to 17% in 2020
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Why-The-World-Might-Not-Have-Enough-Oil-To-Meet-Demand-Trough-2050.html

Oil Stocks Are Finally Bouncing Back.
The U.S. and global energy sectors have been deeply out of favor for the past six years--so much so that the sector could now be significantly undervalued.
In fact, the sector now trades at a price-to-book ratio below one,
the lowest in about seven decades.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Stocks-Are-Finally-Bouncing-Back.html

Oil Markets Are Finally Ready To Recover.
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Oil-Markets-Are-Finally-Ready-To-Recover.html

Here’s How Oil Could Skyrocket By 138%
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Heres-How-Oil-Could-Skyrocket-By-138.html

https://lundin-energy-norway.com/2020/04/23/worlds-biggest-meets-worlds-strongest/?lang=en

https://youtu.be/NYw1KuY555k
Redigert 08.02.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Bolster
01.03.2021 kl 10:36 2476

En annen trigger som vil presse seg fram om vi vil eller ikke - endringer i finansieringen. Forskyve ballonger. En potensiell stor trigger!

Jeg tror vi skal forvente økte rater i år. Dersom WM opsjonen utøves er det rundt dagens rate.
Redigert 01.03.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2021 kl 10:25 2522

Vi vil nok se en viss posisjonering blant husene før de evnt slipper en anbefaling, personlig håper jeg de presser den opp til 16-18 før de skriker kjøp med guiding mot 20-25,- i Q1-2.
Triggere:
Seadrill emi løst gjennomført.
Forlenging av kontakter.
Nye kontakter.
Økte rater.
Uttalelser rundt utbytte guiding for 2022.
Slettet bruker
01.03.2021 kl 10:24 2528

Noen fine NOL dager fra og med i dag, tenker jeg vi heller kan si :)
Reflect
01.03.2021 kl 10:11 2576

I dag tenker jeg at analytikere regner på resultatrt, og får sine godkjennelser for å gå ut med anbefalinger. Samtidig hører vi kanskje fra Chp11 behandling mht mellomstående til SDrl. Så jeg tror at vi får noen fine NOL dager fra og med i morgen😊
Slettet bruker
01.03.2021 kl 09:07 2728

Fin start i dag, samtidig vil jeg gratulerer alle sammen med 100% inntjening fra begge riggene fra i dag av:)
Slettet bruker
01.03.2021 kl 08:43 2820

Ligger an til åpning på 15 i auksjonen nå, kan være vi får et lite løft i dag. Det stemmer jo mot Q3.
5198
27.02.2021 kl 14:01 3757

Vil jo måtte skje flere ting i dette selskapet de neste 3 mnd, avtalen med Seadrill må bli godkjent, emisjonen må på plass, forlengelse av kontrakter, refinansiering av eksisterende gjeld. Alle disse nyhetene kan være skikkelige kurs triggere, samtidig som jeg tror meglerhus vil hoppe på så fort disse nyhetene kommer. Så her kan mye skje frem mot sommeren. Samtidig vil nok HE segmentet få mye positiv omtale fremover nå når markedet er i full bedring.

At vi ikke er på kurser rundt 50kr nå er vanskelig å forstå.

Kursmessig var jeg helt sikker på at denne skulle ta igjen ODL, men ser ut til at det vil ta litt tid. Samtidig kan jo nyheter sende denne opp 5-10kr over matta.
Redigert 28.02.2021 kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
27.02.2021 kl 11:08 3974

1 til 1 kan vores aktieværdi i dag (13,72) svare til + 150 kr
Om 2-5 år...
Hvad NOL hedder eller i hvilken selskabskonstruktion må tiden vise... Måske Northern "Offshore" 😂
100.000 kr i dag kan være 1 Million kr om 2-5 år....

Jeg er på Standby til vi får lidt News igen.. 🍾
Redigert 27.02.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
energikongen
27.02.2021 kl 11:00 4008

Jeg er ferdig handlet i Nol og senker skuldrene og legger denne på kistebunnen og lar tiden jobbe, nervene har dempet seg og jeg er trygg på denne nå.
JF har bevist for meg med Sdrl avtalen at dette selskapet skal bli vellykket . Da er det bare og bruke energien på og finne nye muligheter fremover og jeg tenker gull, sølv ,kobber, og da må man vel handle på Canada børsen.
Redigert 27.02.2021 kl 11:02 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
27.02.2021 kl 10:47 4049

Spot on Longsitinbulk...
Prøv så at kombinere det med en kommende SUPERCYCLE💥
THE PERFECT NOL STORM...💰💰💰💰


Redigert 27.02.2021 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2021 kl 10:25 4120

Er vel et fornuftig regnestykke det, da ser du konturene i potensialet og en ser også hvor latterlig dette selskapet nå er priset på børs.
Slike unike muligheter oppstår noen få ganger i markeder med 0 interesse, null omtale og hauss fra media, du ser det også på trådene, liten interesse, er 20-30 faste nikk som går igjen og igjen på Nol trådene, that's it
Dette vil endre seg den dagen Fredriksen igjen står på førstesidene å gliser bredt med sine gull rigger som håver inn penger og betaler feite utbytter, men da er det for sent å handle aksjer.

Dette blir bra, følg lommeboka til JF og den ligger i Nol når det dreier seg om rigg.
Redigert 27.02.2021 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
energikongen
27.02.2021 kl 10:17 4152

Jeg syntes hele greie med og slette gjeld til sdrl er merkelig, men det som gjør det mulig er vel at det er sdrl som har kontraktene med wintershall og Lundin, og vi stiller bare med riggene, og management avtalen har vell sikret oss på en eller annen måte, en ting som er sikkert er at Fredriksen vil at Nol skal stå tryggt på bena i tiden fremover det er jo tydelig hvem som blir prioritert her. . og er vi heldig får vi både en høy pris på riggene våre og en veldig billig inngang i sdrl ved fusjon innen året er omme, en dobbel oppside, børskursen for nye sdrl vil nok sprette i været umiddelbart etter at nye sdrl kommer på børs og forhåpentligvis er vi da en del av nye sdrl..
Redigert 27.02.2021 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Gla-tronder
27.02.2021 kl 10:15 4159

Hva er et bra nettsted å se løpende riggrater i markedet?
energikongen
27.02.2021 kl 10:07 4193

et tenkt regnestykke er hvis jeg legger inn Inntekter og utgifter for Bollsta i regnestykke hadde vi gått med ca 2 mill usd i pluss pr kvartal grovt regnet, så skal vi få utbytte her må enten riggene operere så godt at bonusene slår inn eller så må opsjonene eller nye kontrakter om et år være bedre betalt.

Hvis vi får 350 000 usd i rate tror jeg overskudd blir ca 40 mill usd eller 5 nok pr aksje og 400 000 i rate 80 mill eller 10 nok pr aksje og ved en rate på 500 000 usd 160 mill usd eller 20 kr pr aksje. og lånet på 470 mill minker med 40 mill pr år.
Redigert 27.02.2021 kl 10:40 Du må logge inn for å svare
zavva
27.02.2021 kl 09:48 4242

Stemmer det. Med begge riggene i operasjon og 98% oppetid ligger en godt over 50musd pr kvartal. Har sjekket litt og det ser ut som 1. mars er en viktig dato på mange måter. Er det tilfeldig at det er denne dagen NOL overtar inntektene fra West Bollsta? Neppe. Se her:

Important Information & Dates
On February 13, 2021 the Debtors filed their Disclosure Statement for the Joint Chapter 11 Plan of Reorganization related thereto. The Bankruptcy Court will hold a hearing to consider the approval of the Disclosure Statement on March 1, 2021 at 2:30 p.m. (CT).

Ser ut som den viktigste avklaringen kan komme allerede til uken.
Pirato
27.02.2021 kl 09:36 4279

Driftsinntekter på 29 MUSD. Det er vel kun for West Mira og ikke for begge riggene?
energikongen
27.02.2021 kl 09:33 4293


(. On February 25, it was agreed to further extended the waivers, to provide time to fully document
agreements related to implementing the settlement with Seadrill. )


slik jeg leser dette har bankene allerede godkjent avdragsfrihet og forlengelse av lånene, og vi har betalt ned på banklånet 40 mill i år og banklånet er nå på 400 mill + 70 mill på fredriksen lånet. 235 mill pr rigg. av de 45 mill vi skal betale til sdrl i år er 8 mill managment fees, så i realiteten betaler vi bare 37 mill.

( Total payments are expected to be $45 million
in 2021, including the instalments, management fees and other adjustments.)

In the year ended December 31,
2020 the Company was charged management fees from Seadrill in the amount of $8.3 million.
Redigert 27.02.2021 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
27.02.2021 kl 08:35 4392

Anyway...En ting er helt sikkert !
West Mira og West Bollsta er klar til fremtiden i HE markedet.
The first quarter 2021 to-date technical utilization for the fleet is approximately 98%.
God weekend 💪
Mrhifi
27.02.2021 kl 08:07 4452

Meget enig 👍 Og jeg tror Bolster og Longsitinbulk får ret i at Nol ender med at blive fusioneret med den SUNDE/ HEALTHY del af et restruktureret Seadrill...
Odfjell og andre selskaber har travlt hvis de skal komme med et udspil/deal.

Nye kontrakter med Seadrill som Operatør vil gøre det svært for andre selskaber at få fingrene i West Mira og West Bollsta...
Ellers så skal det blive en KÆMPE fusion😇
Storbank: Mærsk, Fredriksen og Odfjell bør gå sammen i drilling..
https://shippingwatch.dk/Offshore/article12419853.ece
Redigert 27.02.2021 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
HAS
27.02.2021 kl 07:21 4507

Selskapet har vært gjennom noen tøffe runder i oppstartfasen der det har oppstått et stort informasjonsbehov. Ledelsen har av engstelige aksjonærer måttet tåle kritikk og til dels ufine uttalelser her på forumet. Jeg må innrømme at jeg har sjøl kjent på frustrasjonen, men synes nå kanskje det er på tide å gi ledelsen litt honnør for jobben som er gjort. De har skaffet riggene gode kontrakter i et vanskelig marked. De har også måttet handtere uhell og store oppstartpoblemer for begge riggene. Dette har de tydelig vis utført på en utmerket måte, dokumentert ved at begge riggene nå er i full drift og høster ros fra sine oppdragsgivere. De har børsmeldt viktige hendelser som låneavtalen med Seadrill. Da får vi heller være litt overbærende med at ledelsen ikke har prioritert å berolige oppskjørta aksjonærer. Alt i alt synes jeg dette ser meget lovende ut for framtida. Vi må heller ikke glemme vårt opphav NODL som har samme ledelse. Her er markedet fortsatt mer utfordrende, men jeg er overbevist om at det gjøres en god jobb for å få skipene i drift. Jeg kjenner at vi nå kan senke skuldrene litt og ønske hverandre god helg, så møtes vi på mandag til en herlig fight om aksjene😊
Redigert 27.02.2021 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Mrhifi
27.02.2021 kl 05:33 4584

Jeg tror vi skal være forberedt på at der meget snart kommer nye kontrakter til West Mira og West Bollsta 🚀
Og det er ikke bare wishfull thinking...
Verdens-økonomien vil få et kæmpe boost efterhånden som folk bliver vaccineret!

Enorme politiske/økonomiske hjælpepakker og vacciner
World Wide, vil TRIGGE den OIL SUPERCYCLE som flere og flere eksperter forventer bliver en realitet ! (THE PERFECT STORM)

Oil Company's ved godt West Mira og West Bollsta har en god miljøprofil og er STATE OF THE ART HARSH ENVIRONMENT RIGGS.....Hvem er hurtigst til at booke disse Riggs? Countdown 😉
Nuværende kontrakter udløber Q1 2022 med option til Q4 2022.
The PERFECT STORM har mange elementer,
inklusiv nye kontrakter og opkøb/fusion...

Angående opkøb/fusion, Vi ved at Odfjell har stor interesse for WM og WB...og der er nok andre end Odfjell...
Men kommer der nye kontrakter med Seadrill som Operatør/Drift,
Så kommer der vil ikke opkøb/fusion på den korte bane ???
undtagen et restruktureret Seadrill og Nol fusion...
Det er vil svært at fusionere med andre selskaber hvis Nol indgår nye lange kontrakter med SDRL som Operatør på WM/WB ??
Så opkøb eller fusion med andre selskaber, skal vil ske inden Nol laver nye langvarige kontrakter ?? 🤔 Spændende!

Angående Emission 🤔 Nol er IKKE et selskab i krise og har et godt forhold til stakeholders...Det er ikke en krise emission..😉

CRAZY CASE 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰




Redigert 27.02.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Invest-cowboy
27.02.2021 kl 00:31 4694

Det meste har en tendens å ordne seg for selskap som begynner å tjene penger. Her kan kursen fort gå 100% før man skjønner hva som har skjedd.
Sognoksen1
27.02.2021 kl 00:02 4767

Blir det emi så må de kjøre opp kursen først så ikke eierne blir for mye utvannet .
ingen vil vere med uten rabatt på kursen, 10 12kr i dag og små aksjonerer for ikke kjøpe noe
men det er nå vanlig på Oslo børs og gjøre det når aksjen har kommet høyt nok kommer emisjonen tror ikke eller håper ikke
At det skjer på denne kursen.det er vi som små eierne som taper på det
Slettet bruker
26.02.2021 kl 23:50 4790

Mange har allerede glemt hva Fredriksen fikk til, han hentet penger til Nol på 49kr for litt over 1 år tilbake, det var no problem og mange satt sjokket når kursen ble satt så høyt.
Tror du bare kan glemme dagens latterlige markedsprising, blir det hentet penger blir det langt over dagens markeds kurs.
Dette skjønner markedet, det er også derfor aksjen ikke falt når de varsler at penger skal hentes, men steg.

Redigert 26.02.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
zavva
26.02.2021 kl 23:19 4881

Det er jeg egentlig helt enig med deg i. Så da sier det seg litt selv hva som skjer. Da tenker vi igjen nokså likt.

Angående t rett emi så kan de godt kjøre den på 13kr for min del - så lenge jeg får muligheten til å forsvare min eierandel. Trenger ikke sette den langt over dagens kurs.
Men å kjøre en rettet på 13kr hvor en blir vannet ut vil ikke være særlig aksjonærvennlig..

Vi får se hva som skjer. Poenget mitt er mer at jeg tror vi kommer svært godt ut av dette.
Redigert 26.02.2021 kl 23:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 23:16 4896

Jeg tror bare ikke et lite fille selskap som Nol setter i gang en kostbar t rett emisjon for dette beløpet, et beløp de normalt henter rettet på 1/2 time 10% under Nav, Odl tar nok gjerne hele hvis de får sjansen.
En T rett emisjon langt over dagens aksjekurs blir sjeldent noe suksess, vel da må det komme kontrakter samtidig.
Slik jeg ser dette mangler det et pennestrøk fra Sdrl så gjennomføres emisjonen, det skjer nok ganske snart, lite trolig det tikker inn kontrakt inne den tid,
Redigert 26.02.2021 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
zavva
26.02.2021 kl 23:11 4917

Hovedregelen på børs når en skal hente penger er fortrinnsrettet emisjon for å beskytte oss «små». Men i dag er stort sett alle emisjoner rettede for å gjøre det kjapt samt ikke knuse kursen.

Emisjonen i NOL er varslet lenge på forhånd - ikke ofte en ser det. Derfor må styret komme med en svært god grunn for å eventuelt ikke kjøre en fortrinnsrettet emisjon. Det eneste jeg er med på da er at det gjøres en rettet emisjon på kurs betydelig høyere enn dagens - som da ganger oss eksisterende aksjonærer.

Er du med på logikken min nå? Enten blir det tegningsretter på oss eller rettet langt over dagens kurs.

Svært sjeldent en ser rettede emisjoner hvor en betaler premie på omsatt kurs men i NOL er det eneste mulighet for en får ikke noe volum over børs. Tror de flere her inne inkl meg selv lett hadde tatt 10mill aksjer til 20kr om de hadde noen hundre millioner på bok
Redigert 26.02.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 23:01 4948

Jeg ser ikke helt at tilbudpliktrn skal være et hinder for Fredriksen. Tilbudet trenger ikke å være høyere enn hva han har betalt for aksjene de siste 6 mnd. Hvis noen velger å selge, så er det i praksis vinn vinn (for Fredriksen!).

Tiden vil vise hva som skjer, men som nevnt over, så var det en litt kjedelig kvartalsrapport...
Slettet bruker
26.02.2021 kl 23:00 4952

Den teorien skjønte jeg lite av

Poenget med en rettet er vel at det ikke skjer på dagens kurs, men nær Nav.
Det vil bli en langt mindre utvanning/ antall aksjer, og DET er det beste for alle aksjonærer.
Vel, mulig jeg er litt farget av egen inngang i papiret, dvs nær atl og ikke inngang lik de store/ høy aksje kurs.
Kan uansett ikke se hensikten med å emitere på en lav kurs, milevis under Nav verdier.
Denne emisjonen er såpass lite utvannede uansett om den gjøres på Nav.
Redigert 26.02.2021 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
5198
26.02.2021 kl 22:58 3666

Dette går veien stille og rolig, emisjon opp mot eksisterende aksjonærer er jo selvfølgelig det beste. Så får aksjonærene selv bestemme om de vil være med eller ikke.
zavva
26.02.2021 kl 22:52 3688

Jo mer jeg tenker over det jo mer logisk er det at det kommer en fortrinnsrettet emisjon her. For det første er emisjonen varslet lenge på forhånd - dvs en ikke kan bruke det vanlige kortet med at «det er i alles interesse med rettet emisjon for vi måtte hente pengene kjapt». I tillegg er det snakk om en relativt liten emisjon så den vil garantert overtegnes x antall ganger.

Fredriksen har tett opp mot 40% og vil kun trolig forsvare sin eierandel. Hvorfor skal han gi noen andre muligheten til å komme inn på disse nivåene? Hemen kan uansett garantere for emisjonen og tjene noen kroner på det.

En avtale med bankene som innebærer forfall i 2023/2024 samt dealen med Seadrill vil trolig få kursen opp mot 20kr.

Fredriksen har nettopp gjort det i Axactor og jeg tror det samme skjer her. En fortrinnsrettet emisjon med omsettelige tegningsretter. Det er den optimale løsningen for ALLE aksjonær i NOL - ikke bare de store.

Alternativt en rettet emisjon mot noen store investorer men da på kurs LANGT over 14kr. Garantert flere som har meldt sin interesse allerede.
Redigert 26.02.2021 kl 22:56 Du må logge inn for å svare
Bolster
26.02.2021 kl 22:26 3782

Nei, har rundt 39%.

Fra Q4 rapporten;
On February 26, 2020, Northern Drilling announced that 91,422,966 of its shares were accepted in the exchange offer and exchanged with 45,000,100 shares in the Company that were owned by Northern Drilling. Following completion of the exchange offer, Northern Drilling does not hold any shares in the Company and 91,422,966 of Northern Drilling's shares were cancelled. Upon completion of the exchange offer, Hemen Holding Ltd owns 39.5% of the Company.

Ingen meldinger om at insidere har solgt. Resterende av aksjene ligger kamuflert på andreplass på aksjonærlisten.
Redigert 26.02.2021 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.02.2021 kl 22:21 3804

Er vel litt å gå på dit, nå har vel Hemen 27%?
Bolster
26.02.2021 kl 22:13 3836

Fredriksen kan ikke øke beholdningen sin i selskapet uten å overstige 40%. Da kommer det plutselig tilbudsplikt.
Slettet bruker
26.02.2021 kl 22:02 3870

Synes NOL caset minner litt om Aker Drilling før de ble solgt til Transocean. Var riktignok bedre tider i rigg bransjen... Da Transocean kjøpte Aker Drilling, bydde de omkring 60% over snittkurs siste 30 dager. Det hører også med til historien at Fredriksen tjente 150 millioner ved å kjøpe seg inn i Aker Drilling rett før budet. Tilfeldig? Neppe. Som dominerende rigg selskap på den tiden, så må Fredriksen ha visst at selskapet var i spill, han hadde jo selv forsøkt å kjøpe selskapet tidligere...

Som bringer oss over til NOL. Dersom Seadrill planlegger et oppkjøp av NOL, eller en fusjon med en vesentlig høyere prising av NOL enn det dagens aksjekurs tilsier, hvorfor har ikke Fredriksen benyttet anledningen til å kjøpe større mengder aksjer på dagens nivå? Han sitter på begge sider av bordet, så han har nok full innsikt i hva som planlegges videre. Fredriksen er jo ikke typen som lar en god kjøpsmulighet gå fra seg.

Som det er nevnt tidligere, så er det mulig han planlegger å øke eksponeringen når selskapet gjør en rettet emisjon for å hente inn egenkapital. Da vil han kunne få en vesentlig større andel av selskapet til en potensielt veldig lav pris.

Som jeg har vært inne på tidligere; det som tynger dagens kurs mest er nok usikkerheten rundt utøvelse av opsjoner og nye kontrakter. Så snart riggene lander nye kontrakter, så er det nok for sent å komme seg inn. På kort sikt ser det imidlertid ut til å være en god del ledige rigger på norsk sokkel, så det blir spennende å se hvilke rigger som får de neste kontraktene...
Slettet bruker
26.02.2021 kl 21:18 3994

Helt klart, vinkler det jo dit henn at NOL er i rute med god flyy mens NODL krangler enda. Ser på dette som meget bra for NOL. Får vi ikke 2x løft nå kommer det på q1.
Redigert 26.02.2021 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
HAS
26.02.2021 kl 20:27 4123

Synes det er en positiv tone i artikkelen. Ikke verst å få status Superrigger, for ikke å snakke om det vakre bildet. All honør til FA for rask respons på en fredag ettermiddag. Dette vil vi ha mer av :)
Slettet bruker
26.02.2021 kl 20:04 4212

Eller så må du lese litt mer nøye? Northern Ocean og Northern Drilling er to forskjellige selskap, vet ikke hvilke du har aksjer i...
Finansavisen har vertfall valgt å ofre NOL en liten overskrift, "Fredriksens superrigger i flytsonen", borer så bergartene spruter :)
Redigert 26.02.2021 kl 20:06 Du må logge inn for å svare