CAMBI på børs 09/02

Kman
CAMBI 08.02.2021 kl 19:27 88822

Hva tror forumet om Cambi? Skal lage energi av kloakkavfall og er således en del av den "grønne bølgen". I motsetning til mange andre selskaper i dette segmentet ser det ut som disse faktisk tjener ganske bra med penger!
Et utrolig spennende case slik jeg ser det!
upsidedown
09.03.2021 kl 13:08 5148

VOW er også rettet inn mot dette markedet og de har noe sunnere P/E på dagens kurs. Det kommer også en spinnoff til aksjonærene. VOW var heller ikke introdusert på børs med himmelhøy P/E.

Mulig dette går veien på sikt, men jeg ville være svært forsiktig med å hausse en aksje med så høy P/E. Håper alle som har kjøpt seg inn er inneforstått med risikoen.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 13:21 5143

Ja det er helt klart en risk siden det er en del konkurrenter.. jeg tok en liten post i VoW i dag. Satser på grønn spinnoff vil holde kursen oppe. Analytikerne kommer i tillegg med positive analyser. Ellers er min hoved post i Tel som har en P/E på rundt 17 Kommer til og sitte ut året der.
Bobby
09.03.2021 kl 14:59 5068

Positiv utvikling for Cambi. Resultater lagt frem på Q i dag viser god ordrelogg og ok marginer. Guidingen videre var også god. Dette caset ser bra ut nå og i kommende periode. Ble styrket i trua i dag😊👍
Strilen
09.03.2021 kl 15:18 5038

Ja, godt resultat og god guiding. Var i så måte litt som forventet, men markedet trengte tydeligvis en bekreftelse på at Cambi leverer og vil fortsette å levere grønn og lønnsom teknologi. Fin oppgang idag👌. Blir spennende å se utviklingen de neste dagene.
Strategi
09.03.2021 kl 15:59 4984

Noen har gevinstsikret og prøver å prate kursen ned, selv Upsidedown som jeg har litt respekt for.
Cambi har levert på kvartalet og kommer til å øke på fremover.
Jeg har sittet pal i denne og har store forventninger fremover.
Hold på Cambi- Grønnere blir det ikke.
Slettet bruker
09.03.2021 kl 16:12 4975

Ja trenger bekreftelse videre fra analytikere og kvartals rapporter. Jeg tror Cambi er en god risk/reword under 25,-
Billyjojimbob
09.03.2021 kl 16:44 4931

Ledelsen forventer dritbra vekst fremover,holder lenge for meg,penger i dritt👍
upsidedown
09.03.2021 kl 17:10 4896

👏🏻
balatonz
09.03.2021 kl 18:52 4804

Det var bra presentasjon , ser lovende ut.

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/03/09/7639099/venter-dritbra-vekst
Redigert 09.03.2021 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
09.03.2021 kl 23:20 4595

Dritbra det meste her nå også linken,takk👍
balatonz
10.03.2021 kl 11:52 4420

Løp og kjøp 🤣
Strategi
10.03.2021 kl 11:54 4417

Helt håpløst at noen selger Cambi på dette nivået etter gårdsdagens presentasjon.
Cambi er som sikkert mange har merket seg veldig «potent» opp.
At noen solgte seg litt ned før Q-tallene kan man forstå, når selskapet presenterte tall gikk aksjen rett fra 17.80 til 21.-.
Selskapet leverte solid og guiding på videre sterk vekst er kommunisert.
Tipper vi om ikke lenge får beskjed om notering på hovedbørs, da selskapet burde være der.
Nå er det bare å sitte i ro og vente på avtaler som skal signeres og nye kontakter som kommer.
Retningen ble bekreftet i går og tallene imponerte også i finanspressen.
Slik jeg ser det er cambi en av de absolutt sikreste aksjene man kan sitte i med stooor oppside.
Sov godt om natten og kjøp Cambi, etter fremleggelsen i går er nedsiden svært begrenset og oppsiden enorm.
La ikke traderne ta deres aksjer.

https://www.cambi.com/

Strategi
10.03.2021 kl 16:50 4287

Tipper nå at veien videre opp i Cambi er rimelig åpen og at de som har gevinstsikring er stort sett ferdig med dette.
Med et meget god Q presentasjon i ryggen er mye usikkerhet tatt vekk fra aksjen.
Videre sterk vekst er kommunisert fra selskapet og jeg tror interessen for Cambis teknologi som er grønnere en de fleste i ESG segmentet.
Nå venter vi på en signering av kontrakten i Kansas city og det kommer til å trille inn fler etterhvert her nå.
Ferden mot 40-50 kr. starter nå.

Asker, Norway, 12 February 2021

Cambi Inc. has been selected to supply a thermal hydrolysis system at Kansas City Water’s (KCMO) Blue River Biosolids Facility. This will be the first facility in Missouri to utilise Cambi’s thermal hydrolysis process.

https://www.cambi.com/investors/news/kansas-city-mo-selects-thermal-hydrolysis/




Strilen
10.03.2021 kl 17:25 4245

Takk for interessant link. Anbefaler alle å lese artikkelen👍. Dette viser hva Cambi driver med og hvilke gevinster dette gir kundene. Flere og flere får nå øynene opp for Cambi. 8% opp i går og 7,6 % opp i dag. Lover godt for de neste dager og uker. Samtidig sliter andre selskap i samme «nisje» (Vow ned over 5 % idag), og ser ikke bort fra at flere nå flytter over til trygghet i Cambi etter fremleggingen av Q4 og guiding.
Strategi
10.03.2021 kl 18:24 4194

Legger inn som en kuriositet en uttalelse fra (George S. Hawkins, CEO of DC Water) han var CEO på den tiden B12 anlegget til Cambi ble satt opp i Warsington DC.
REF; Cambi gir 3 store fordeler. For det første eliminerer det risiko, for det andre sparer det betydelige mengder penger, og til slutt gir det svært dramatiske miljøfordeler. Enhver av dem i seg selv ville være en tilstrekkelig driver for prosjektet (George S. Hawkins, administrerende direktør for DC Water.)
———-
Det snakkes i USA om tiden før og etter samarbeidet med Cambi, anlegget som før var en miljø forsøpler er etter at Cambi sitt anlegg ble satt opp blitt et anlegg som har store økonomiske besparelser, dramatiske miljøfordeler, eliminerer risiko.

Strategi
11.03.2021 kl 07:29 3996

Ref, presentasjon; – Vi har en sterk backlog og en del prosjekter i pipelinen som vi ser begynner å materialisere seg, sier han.
– Vi jobber hardt for å videreutvikle de markedene vi allerede er i, samtidig som vi er i startgropen med å utvikle nye markeder. Vi har en del prosjekter i fremvoksende økonomier, og disse tar tid å utvikle. Men etter ti års arbeid, er vi nå i posisjon til å lande vår første kontrakt, legger han til.
—————-
Mulig jeg tar feil, men det kan hende Falnes med denne setningen henviser til denne avtalen med SASOL.
https://www.cambi.com/investors/news/sasol-industrial-sludge/
Bare spekulasjon fra min side.
Uansett spennende er det.
_——————-

Cambi er også hovedaksjonær med 80 % av aksjene i Grønn vekst.
https://www.gronnvekst.no/

Grønnere blir det vel ikke.
De er også aksjonær / eier av noen andre selskaper globalt i samme kategori.
Når det er sagt så er det nok ikke her de store inntektene ligger pr i dag, men det tilbys løsninger og inngås samarbeid i prosjektene de leverer.
Dette segmentet kommer til å vokse sterkt.
Fint å ha på CVˋn
Redigert 11.03.2021 kl 07:48 Du må logge inn for å svare
tenketanken
11.03.2021 kl 08:41 3951

Jeg er fasinert av teknologien potensiale og mulighetene, innenfor dette
segmentet. Dette etter jeg deltok på en presentasjon fra et lignende selskap,
som over år har utviklet et tilsynelatende likt konsept som de også leverer.

Før jeg vurderer kjøp, så gjør jeg alltid en fundamental analyse av et hvert
selskapet, for å prøve å avdekke potensiale i prisingen.

Har noen av dere gjort det samme og hva er konklusjonen?

https://e24.no/boers-og-finans/i/56j9RE/beregner-at-euronext-growth-aksjene-er-blant-verdens-dyreste

Strategi
11.03.2021 kl 09:01 3927

Regner med at du finner det du trenger her.
Har skjeldent sett et selskap som er bedre dokumentert på sin hjemmeside.

Få trodde kursen skulle falle gjennom 22 kr etter ha ha vært oppe i 29.
Jeg tror veien tilbake til 23 -25 kr. blir kort.
Strategi
11.03.2021 kl 10:13 3876

Ifølge Næss har selskapene som historisk sett har lyktes etter børsnotering typisk vært de som allerede har hatt en virksomhet med inntjening.

– Det er en trang dør fra å ha en forretningsidé som ikke er utviklet enda og til å sitte igjen med en pengemaskin. Det er det ikke mange som greier, sier han.
-----------------
Med 30 år i markedet og verdensledende, kontinuerlig forskning og forbedring av teknologien tror jeg med rette at Cambi er godt kvalifisert.
Markedet globalt er enormt og Cambi er i første rekke med Cambi`s 70 anlegg med termiske hydrolyseprosesser som referanser.
I tillegg til dette utvikler teknologi for nye segmenter i markedet, tror dette blir stort og flere ben og stå på osv.
Mistenker at det er en person som tar gevinst i Cambi nå og tror dette er relatert til "swap" på 184 k aksjer på kurser rundt 18.-, regner med at dette isåfall snart er tomt.
Samtidig skaper dette isåfall muligheter for en god inngangslik jeg ser det
Pentagon
11.03.2021 kl 10:21 3859

Mr O strategi :
Jeg tipper at veien er åpen nå, jeg tror noen skal ta gevinst, jeg tror den stiger i dag, jeg tror den går opp i dag. Jeg tror, jeg regner med jeg, jeg, jeg
Vi har skjønt at du er positiv til Cambi. Kan du ikke bare slappe av litt. Er det mulig å holde på sånn. Fint med saklige innlegg med Ref og dokumentasjon men ikke hele dagen hver dag det samme røret. Sjelden eller aldri jeg kritiserer folk her inne for slikt men faen a mann. ( eller dame) TA DEG SAMMEN.

Pentagon.

Pentagon
Strategi
11.03.2021 kl 10:30 3843

Pentagon
Jeg hører ikke annet en kritikk fra deg, det hadde vært fint om du kom med noen konstruktive innlegg selv.
Gjerne både for og imot.
Det kan også kalles en "debatt".
Slettet bruker
11.03.2021 kl 10:44 3828

faen a Pentagon, hva er det du deler av interessant info på forumet..?? Slutt å pirk på strategi, folk har lov til å dele optimistiske tanker, og det han deler er helt relevante refleksjoner, lenker, osv. Vi trenger både optimistiske og pessimistiske vinklinger rundt selskapet og aksjen. Foreslår at du heller deler dine tanker om selskapet, markedet,... langt mer konstruktivt og interessant for oss alle!
Billyjojimbob
11.03.2021 kl 12:21 3765

En skal aldri bry seg om sånne som drikker morgenpiss til frokost og spiser hoggorm til lunch,å legge føringer og sensur på andre er aldri smart,alle har sin stemme uansett.
Pentagon
11.03.2021 kl 12:45 3730

Folkens med Strategi

Dere må lese hva jeg skriver. Hvis det er relevant og god info så er det flott at det blir delt. Men hver eneste dag skrive jeg tror, jeg tipper, jeg regner med?det er ikke å dele relevant og konstruktiv informasjon. Det blir bare selektivt og repetativ informasjon som virker mot sin hensikt.
Jeg er langsiktig aksjonær i Cambi har STOR tro både på selskapet og teknologien. Markedet er særdeles spennende og dette selskapet har en teknologi som er godt utprøvd og som vi vet fungerer. Men jeg trenger ikke hver eneste dag skrive dette.
Trenger heller ikke en debatt om at selskapet er ekstremt spennende det vet jeg. Bare noen av mine refleksjoner.

Pentagon
Strategi
12.03.2021 kl 06:51 3510

Ny dag og nye muligheter .
En aktiv tråd i selskapet man er investert i er nyttig og inspirerende for mange.
Oppfordrer derfor flere til å være med på å holde tråden aktiv og levende.
Ha en fin børsdag i Cambi.

Etter et rekordsterkt 4 Kvartal med dertil dobling av backlog sikter vi selvfølgelig oppover i tiden som kommer.
Redigert 12.03.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
tenketanken
12.03.2021 kl 07:51 3457

Tanker rundt prising av selskapet

Fra Q4-20 er følgende forutsetninger brukt: Overskudd
før skatt 15% av oms. skatt 25% og 160.073.700 aksjer

På Q4 skulle da selskapet ha vert priset til kurs 6 kr på P/E 18
Ved kurs 20 kr så blir P/E 58 som indikeres himla overpriset.
Dersom en skal forsvare kurs 20 kr så må årsresultatet etter
skatt gå fra 55 mil til 180 mil Oms.pr år fra 381 mil til 1,6 milliard
På kurs 20 kr blir selskapet priset til 3,2 milliard, som da viser
gjennom P/B at eierkapitalen da blir urealistisk lav

Talla har ingen oppside på kursen P/E 18. Følgelig så må
omsetning og lønnsomhet økes vider, for å ta ut høyere kurs
også ved enhver fremtidig emisjon som garantert kommer.

Da er spørsmålet, hva er realistisk inngangskurs i forhold til verdi?

Bobby
12.03.2021 kl 08:24 3411

Er Goodtech riktig priset, eller hva med Wow? Markedet styres mye av investorers forventninger av fremtidig vekst og fortjeneste. Du vet sikkert like godt som meg at det finnes mange overprisede og underprisede selskaper på børsen. Selv har jeg trua på Cambi og jeg ser at akkurat nå priser markedet aksjen til ca 20kr. Det tenker jeg er en god inngang for nye aksjonærer fremover.
Muggost
12.03.2021 kl 08:30 3371

Nå er det jo ikke mangel på boblesignaler i verdensøkonomien, så kanskje du rett og slett har kommet over en måte å regne ut boblefaktoren på? Da blir fortsatt kjøp av Cambi på dette nivået en slags FOMO mens mindretallet sitter å ser i vantro på at de færreste bryr seg om FOBB (Fear of Bubbles Bursting) mens de kaster seg på aksje etter aksje som er helt spinnvillt priset
Strategi
12.03.2021 kl 08:55 3338

Tenketanken, fint at du skriver her og lager debatt.

Det er mange som har kommentert prisingen av selskapet, noen synes den er høy og andre ser store muligheter her.
Cambi har av DNB og Handelsbanken blitt karakterisert som en av de absolutt beste ESG selskapene på Euronext.
DNB Asset Management gikk inn med 80 mill og Handelsbanken Fonder gikk inn med 40 mill i emisjonen. Håper og tror disse kan regne.
Ser på topp 20 lista at det er solide selskaper som er investert i Cambi.
En nært forestående emisjon tror jeg ikke er nødvendig da selskapet bli tilført 302 mill i emisjonen, blir det en ny emisjon vil jeg tro den gjelder oppkjøp.
Selskapet har over 3-10 år hatt en sunn drift og selskapet er nå i en vekstfase.
Videre meget sterk vekst er indikert og det er nå fremtiden skal bygges.
Tror det er viktig å sette seg skikkelig inn i selskapet og ikke bare se på tall her.
Cambi forventer mellom 30 og 40 % vekst i 2021 så her går det fort oppover.
Cambi har i dag 271 prosjekter, der de er i aktiv dialog med kunden. Samtidig har selskapet identifisert totalt 3.000 prosjekter, som Fadnes omtaler som gode business case.
– Vi jobber hardt for å videreutvikle de markedene vi allerede er i, samtidig som vi er i startgropen med å utvikle nye markeder. (her kommer det til å skje mye)
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2021/03/09/7639099/venter-dritbra-vekst
Du kan jo ta en analyse av AOW- ACC-ACH-AKH og du kan sikker finne 50 andre på Euronext og se hva du kommer frem til når det gjelder prising.

Jeg og mange med meg ser tydeligvis andre verdier, og tror Cambi med sin lange erfaring og solide bakgrunn nå er rigget for enormt sterk videre vekst.
Selv ser jeg på Cambi og dens organisasjon som en særdeles solid ledelse og dedikerte ansatte (en sterk global organisasjon), dette er viktig for meg
Strilen
12.03.2021 kl 15:34 3216

Brå kursoppgang nå nettopp. Ikke så stor omsetning, men i løpet av et sekund forsvant ca 10 000) aksjer som lå ute mellom 20 kr og opp til 20,5 kr. Noen som fant ut at det er OK å kjøpe Cambi.
Strategi
12.03.2021 kl 15:46 3224

Cambi står godt, tyder vel på at mesteparten av aksjene som skal ut er ute.
Cambi delivers a solid result in 2020 and nearly doubles backlog.

Det ligger noen kontrakter i Cambi som er inngått men som ikke er meldt inn som signert pga. Corona.
Dette kan dere finne nevnt i kvartalsrapporten tror jeg.
Vi vet ikke størrelsen på disse, men den ene er denne; https://www.cambi.com/investors/news/kansas-city-mo-selects-thermal-hydrolysis/
Tror kontrakten med Kansas City er av bra størrelse.

Så vi får bare Lene oss tilbake i godstolen og vente på noen signeringer samt meldinger om nye kontrakter og nye markeder for Cambi sin teknologi som selskapet nå prosjekterer.

God helg til alle som har tatt lodd i Cambi og til andre som er innom tråden her.

Redigert 12.03.2021 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Bobby
12.03.2021 kl 17:59 3185

Cambi opp ca 1% på en rød børsdag. Dette er sterkt og lover godt fremover. Får vi positive børsmeldinger (fortrinnsvis kontrakter), er det greit å være inne:)
Strategi
14.03.2021 kl 13:29 3009

Legger ut litt helgelektyre rundt Cambis største anlegg B12.
DC Water's Blue Plains is Cambi's first thermal hydrolysis plant in the U.S. and the largest Cambi system in the world.
Det ligger jo allerede mye info ute rundt anleggene, legger derfor kun litt rundt sluttproduktet som kommer ut av anleggene til Cambi fra (Slam) til (jord) med Cambis , thermal hydrolysis. Velger å se bort her fra annet som produksjon av strøm etc.
Vi konsentrerer oss om selskapet Bloom som er et underselskap til Washington DC - Blue Plains og som selger jordprodukter skaper store inntekter for DC Water's Blue Plains.

CAMBI Thermal Hydrolysis System, Blue Plains Advanced Wastewater Treatment

The installed capacity of CambiTHP is 410 US tonnes dry solids per day, så vi snakker om enorme mengder og også inntekter for underselskapet Bloom.

https://bloomsoil.com/
https://bloomsoil.com/blueplainstour

Vi snakker om store miljøfordeler ved gjennom Thermal Hydrolysis å løse store utfordringer ved å handtere sterkt forurenset slam og endre dette gjennom prosess
til miljøvennlig næringsrik jord.
Redigert 14.03.2021 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
14.03.2021 kl 15:13 2984

Noen som kjenner til hvordan det går med Cambis banebrytende prosjekt i Sør Afrika med Sasol?
Strategi
14.03.2021 kl 17:13 2942

Det eneste som er kommunisert hittil er at Pilotanlegget er planlagt satt i drift i år (2021).
I og med at det settes opp et pilotanlegg så er det naturlig å tro at dette ikke er tilfeldig og at Cambi selvfølgelig har gjort en solid forundersøkelse her.
Dette blir spennende.
Det selskapet har kommunisert er at de nå ser på thermal hydrolysis for bruk i «flere» nye markeder.

Jeg anbefaler å sette seg inn i Selskapet.

Strategic focus on two operating segments
Objective to increase recurring revenue streams from Services, DBO Projects and Recycling
Cambi Group Cambi Invest
Equipment
Marketing and sales, engineering, manufacturing and R&D for THP tech​ nology and ancillary equipment
Services
Customer support, including spare parts sales, operations and maintenance support, and plant upgrades
DBO Projects
Develop​ment of THP projects where Cambi participates with ownership/operation stake to generate​ recurring revenue
Recycling
Grønn Vekst, Norway’s largest soil producer and leading sewage sludge recycling company.

https://www.cambi.com/media/2281/cambi-q4-2020-presentation.pdf

Det er mye informasjon som mange ikke har fått med seg, og det er ikke så rart.
Det ligger utrolig mye man må lete seg litt frem til.

Under Cambi ligger selskaper som dere ser litt ovenfor her.

Cambi Group og Cambi Invest.
Disse 2 fokuserer på 2 forskjellige segmenter.
Som et eksempel er Grønn vekst under Cambi Invest.

Håper det ikke tas opp som annet enn relevant informasjon om Cambi for eksisterende og potensielt nye investorer.

Redigert 14.03.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Strategi
15.03.2021 kl 16:27 2636

Strategi skrev Innlegget er slettet
Mange grønne aksjer som fikk juling i dag.
I Cambi var det store gap og kursen ble sendt ned 4.93 % på svært lavt volum.
Får håpe på raskt tilbakeslag og at aksjen stabiliserer seg opp mot 20.- og over i påventede av signering av kontrakter som ikke er signert pga. corona.

Redigert 15.03.2021 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.03.2021 kl 09:18 2421

Hva vet vi om Cambi.
Vi vet de er verdensledende.
Vi vet de leverte et meeget sterkt resultat q4.
Vi vet de har komunisert sterk vekst på minimum 30 -40 % 2021.
Vi vet de har avtaler som skal signeres .
Vi vet de har et meget solid fundament og en solid organisasjon.
Vi vet de har egen industri facilitet i England som produserer anleggene og reservedeler.
Vi vet at de behandler 40 % av alt slam i England.
Vi vet at teknologien for cambis forretningeomeråde blir et "need to have" for mange byer.
Vi vet at det er identifisert 300 byer som er potensielle kunder for Cambis teknologi.
Denne listen kan bare fylles på.