CAMBI på børs 09/02

Kman
CAMBI 08.02.2021 kl 19:27 88799

Hva tror forumet om Cambi? Skal lage energi av kloakkavfall og er således en del av den "grønne bølgen". I motsetning til mange andre selskaper i dette segmentet ser det ut som disse faktisk tjener ganske bra med penger!
Et utrolig spennende case slik jeg ser det!
Strilen
22.03.2021 kl 10:52 5699

Og Cambi nevnt i Økonominyhetene på TV2.. Stadig flere får øynene opp for Cambi. Kontrakten var jo varslet, men likevel fin oppgang idag.
Slettet bruker
22.03.2021 kl 16:58 5576

The CambiTHP process was selected so the existing digesters would have additional capacity, allowing all solids to be anaerobically digested. This allows the City to shut down existing incinerators that are reaching the end of their useful life. The resulting reduction of energy demand for the treatment of biosolids will decrease the City's carbon footprint. The biosolids resulting from the process will be pathogen-free and meet the highest quality standards (Class A) under US EPA regulations. "This is a landmark project for Cambi in America, introducing a modification of our proven design to allow for continuous operation even during annual inspection ; something that was important to KCMO. The new design demonstrates our commitment to continuous innovation, setting the industry standard for thermal hydrolysis. We look forward to working together with Goodwin Brothers, Black & Veatch, and KCMO on this project", said Eirik Fadnes, Cambi Group CEO. The new facility will have a capacity of up to 94 tons of dry solids per day. KCMO Water's YouTube video (https://www.youtube.com/watch?v=U-7K927PHRk) provides more details. The entire project is budgeted at approximately USD 150 million. Blue River Biosolids Facility is Cambi's 9th thermal hydrolysis reference in America, strengthening the company's position as a key player in sustainable biosolids management solutions in the country. The thermal hydrolysis plant is scheduled for handover in 2024.


Kommer til og balle på seg dette i USA der det bor 350 millioner mennesker som overvektige driter mye
Bullen
22.03.2021 kl 18:17 5635

Cambi burde informere hvor stor deres kontrakt er
Slettet bruker
22.03.2021 kl 20:54 5598

Hva er grunnen for og ikke opplyse om kontrakten ?

Hva tror dere? Kanskje ikke bestemt helt hvor mye utstyr som skal leveres.

Se på YouTube videoen, enormt stort anlegg som kommer til og levere mye gass og jordbruks produkt.
Mange slike anlegg trengs det i USA ?
Redigert 22.03.2021 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
balatonz
23.03.2021 kl 07:20 5473

Det er DNBs enterprises conference i dag. Esg fra 12:30 med Cambi og.
Strategi
23.03.2021 kl 08:13 5452

Da bør det stilles spørsmål om eierstruktur, frie aksjer prising, emisjon osv.
Det er nå vi småaksjonærer skal ta dette selskapet videre på ca 20 % av de frie aksjene.
Flesteparten av disse frie aksjene ble frigitt av
AWilhelmsen Capital Holdings AS I emisjonen på 14.50 og en del av disse står fremdeles på aksjonær oversikten.
De norske bjellesauer er ute.
Hoved eier Cortex as har ikke frigitt noen aksjer og sitter på 60 % av aksjene.


Emisjonene som skjer på Euronext på nye selskaper beriker noen få personer, det ser nå ut til at dette begynner å gå opp for mange og som vi nå ser om dagen raser også aksjer ned under emisjonsprisen.

For meg er prisingen for høy og jeg har derfor trått tilside.
For at prisingen skal være fair må kursen flere koner ned etter min mening. 15-17 kr.

https://www.cambi.com/investors/the-share/
Cambi er et flott selskap, men sett dere grundig inn i selskapet og ta beslutning derfra, dette gjelder mange av ESG selskapene som har gått på børs.
Kursen kan fremdeles fly høyt, men dette har ikke noe med en fair pris å gjøre.
Når aksjer blir illikvide er det fare på ferde.
Redigert 23.03.2021 kl 08:16 Du må logge inn for å svare
Pentagon
23.03.2021 kl 08:29 5440

Ustrategi.
Du må være helt ny i dette gamet. Gå tilbake den siste mnd og se på alt vrøvlet du har skrevet. Og nå kommer du med at du har trådt til side. Er’e mulig for en patetisk nisse du er.
Da syntes jeg du skal forholde deg til de selskapene du er inne i, og så ønsker jeg deg lykke til med det. Er’e mulig.

Pentagon
Slettet bruker
23.03.2021 kl 08:30 5497

Hva priser du P/E i da ?
Eller hvordan priser du selskapet ?
Slettet bruker
23.03.2021 kl 08:32 5568

Skal se på det viss det er mulig har du noen link ?
Strategi
23.03.2021 kl 09:07 5532

På 19.80 er selskapet priset til 3.17 milliarder, det er et godt utgangspunkt.
I emisjonen ble selskapet priset til 2.32 milliarder, mange mente denne prisen var alt for høy.

Det føyer seg vel bare inn i emisjonene til en rekke andre selskaper hvor aksjonærene leter etter verdiene etter å ha kastet seg inn i aksjene.
Pentagon
23.03.2021 kl 09:10 5557

Han spør om P/E. Hva er P/E’n til Cambi ?
Bobby
23.03.2021 kl 09:27 5561

Når du forlot Akso, skrev du på tråden at Cambi var et fantastisk kjøp. Da var kursen ca 22-23 kr. Nå er det ikke et godt kjøp? Du fremstår lite troverdig. Kan du ikke like gjerne la være å kommentere aksjer du ikke har. Du fremstår som en hauser ene dagen, hvorpå du nedsnakker aksjen så fort du har solgt. Her har du solgt med tap tipper jeg.
Strategi
23.03.2021 kl 09:37 5549

Totalt sett sitter jeg med fortjeneste, jeg kjøpte mine første aksjer rett etter emisjonen på 18.60.
Jeg synes selskapet og selskaps strukturen er meget bra, jeg setter kun ? Vedrørende prisingen.
Jeg tror jeg har gravd opp det meste av info rundt selskapet og kom frem til en konklusjon, så får dere alle som har vært så behjelpelige på tråden her gjøre det samme og komme med deres egne konklusjoner.
Ta ut Price / Earning som et eksempel.
Synes det var riktig å legge den ut her.
Håper kursen går til himmels jeg og unner alle det beste.
Bobby
23.03.2021 kl 09:47 5540

Hyggelig at du får fortjeneste Strategi, kos deg med det. Men poenget mitt var altså at du ikke behøver å komme med masse "prat" om aksjer du ikke har. Jeg ser at forumet på Finansavisen desverre preges av for mye hausing og tull.
Muggost
23.03.2021 kl 09:54 5525

Søren det fikk jeg ikke med meg... står det i vilkårene til FA-forum eller? At man ikke har lov å snakke om aksjer man ikke selv har? Jeg har nemlig ikke funnet det noe sted...

Men jeg som trader inn og ut av aksjer flere ganger i uka, kan jeg skrive om aksjene da? Eller må jeg kjøpe meg inn igjen før jeg skriver noe, og så selge meg ut igjen når jeg er ferdig med å skrive?

Er man også pliktig å opplyse de andre forumbrukerne om ens beholdning i enkel aksjer før man skriver noe? Eller bør jeg sende inn transaksjonskvitteringer for å dokumentere at jeg har lov å skrive om aksjer her på forumet?

Enn om jeg er short i en aksje da, har jeg da lov å skrive noe, eller betyr at jeg har "dobbelt ikke-lov" siden jeg da har lånt en aksje jeg ikke hadde fra før av. Eller bør jeg i så fall invertere kommentarene mine, for å gjenspeile at jeg er short?

Jeg bare spør jeg. Du kan jo åpenbart kotymet her bedre enn meg.
Redigert 23.03.2021 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Bullen
23.03.2021 kl 16:14 5433

Har kontaktet Cambi et par ganger for å vite verdien på deres del av den siste kontrakten på 150 mil. Det ser ut som om de ikke vil opplyse det.
Bobby
23.03.2021 kl 16:23 5423

HAHAHA, lar den ligge. Forumet er forholsvist transparent. Tror de fleste har sortert deg ut.
Muggost
23.03.2021 kl 17:14 5393

Bra, da er vi enige om spillereglene :)

Et sted begynner alle - og veien til forståelse går gjennom dumme spørsmål. Det er kanskje litt banalt men det er ved å stille dumme spørsmål at man slutter å være dum :)
balatonz
29.03.2021 kl 09:54 5008

Nok en kontrakt til Cambi. Ikke noe eufori ???
Strilen
29.03.2021 kl 10:02 5004

Fin oppgang til nå. Er nok mange her på forumet som har forlatt skuta i jakt på raske penger (som ikke er like lett å finne som i høst). Er langsiktig i Cambi. Grønt selskap med innlysende nytteverdi for kunder og lokalbefolkning samtidig som det reduserer CO2-utslipp. Blir flere kontrakter fremover, så vi får slappe av i et grønt selskap som tjener penger (og går med overskudd), mens børsens mange grønne luftslott går en heller usikker tid imøte.
https://newsweb.oslobors.no/message/529210
Redigert 29.03.2021 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Bobby
29.03.2021 kl 10:13 4994

Cambi fremstår som en Solid aktør i markedet. Dagens kontraktmelding bekrefter at selskapet har mye på gang og er attraktive. Her er det fint å sitte med en post.
Redigert 29.03.2021 kl 10:13 Du må logge inn for å svare
sigar
29.03.2021 kl 11:06 4954

I denne episoden av podkasten Utbytte har Marius Brun Haugen med seg Eirik Fadnes, CEO i Cambi.
Strilen
30.03.2021 kl 14:01 4782

Ny kontrakt idag. Her går det unna med grønne løsninger. Denne gang en utvidelse i Norge.
https://newsweb.oslobors.no/message/529338
Bobby
30.03.2021 kl 14:20 5019

Her er det bare å kose seg😊
FunHouseComp
01.04.2021 kl 19:47 4832

Strategi skrev for en tid tilbake side opp og side ned om Akso, men bommet fullstendig, og hoppet av når Akso skrapet bunnen. Så gikk han inn i Cambi og begynte å skrive side opp og side ned om Cambi både på Cambi tråder og AKSO tråder. Cambi falt mye tilbake etter introduksjon, og med det ble Strategi borte. Etter den siste tids oppgang er han tilbake. Angrer sikkert dypt på at han hoppet av, og nå løper han etter. Jeg har aldri sett noen som har bommet så mye med sine strategier, som nettopp Strategi. Det må være bittert for han. Det er gledelig å se at folk har fått øynene opp for Cambi, og at det jevnt og trutt kommer inn nye meldinger og kontrakter. Etterhvert tar meglerhus dekning, og vi får nye spennende kursmål.
Redigert 01.04.2021 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Pentagon
01.04.2021 kl 20:36 4829

Denne personen bak strategi er rett og slett en person med 0 JA med 0 kunnskap om børs. Han lirte av seg deg ene vrøvlet etter det andre. Jeg følte rett og slett behov for 1 gang her inne å be noen om å holde seg borte. Nå av alle ting har hans kunnskap om fly og flyr gjort seg tellende på flyr trådene. Beklager men for en tulling.

Jeg sitter som aksjonær i Cambi

Pentagon
Redigert 01.04.2021 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Bobby
02.04.2021 kl 10:27 4710

Støtter den.
Redigert 02.04.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Strategi
02.04.2021 kl 13:34 4636

Flott at du og Pentagon kritiserer meg på forum, virker på meg som en sykelig greie.
Du ser ut til å følge med på mine innlegg.
Når det gjelder Cambi, har jeg ikke tapt på denne.
Jeg har lagt ut mye informasjon fra hjemmesiden for å dele denne.
Jeg har også uttalt at jeg har tro på selskapet og liker strukturen.
Jeg har vært noe negativ til prisingen da jeg synes den er noe høy, jeg syntes også emikursen var høy.
Jeg ble noe provosert da verdien av cambi sin andel av kontraktene ikke ble oppgitt av selskapet ved fler anledninger, dette er informasjon man bør kunne forvente å få.
Når det er sagt så synes jeg hverken du eller Pentagon har bidratt vesentlig eller for å være mer presis « ikke bidratt med noe som helst» på dette eller andre fora.
Når det gjelder Akso så pauset jeg ut på 15.20.
Var inne igjen med noe på 14 og 13,50 og gikk ut igjen noe over 14, jeg hat tjent bra på de periodene jeg har sittet i akso totalt sett.
Ja jeg har noe i flyr også, tradet litt på 5.10 før den falt til 14.60 og lastet fra 14.70 og opp mot kurser dere ser i dag.
Har tjent noen 10 tusener på dette og sitter med videre.
Hva er problemet dere 2 har bortsett fra et dårlig selvbilde som gjør at dere hele tiden må rakke ned på andre.
Jeg kommer nok tilbake til cambi dersom rapportering om kontrakter blir bedre ,noe som for meg er vesentlig.
Vi er ikke der i dag, men.... et bra selskap er Cambi.
Jeg skal følge med på denne tråden fremover, blir spennende og se hva dere «proffer» kan bidra med.
Ta dere sammen begge to.

God påske
Redigert 02.04.2021 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Strilen
02.04.2021 kl 17:45 4599

Synes du har bidratt med mye informasjon om Cambi. Med den informasjon og overbevisningen du hadde, synes også jeg at det var rart at du plutselig endret syn og hoppet over til FLYR. Cambi har gjort alt rett, og de ble notert på Merkur til rett tid. Et selskap i full drift, med markeder over hele kloden og som driver innen grønn teknologi med overskudd. Det er slike selskap vi trenger på Merkur. Flyr, AOW, ACH mf er - etter mitt syn - alt for tidlig ute med notering. De får nærmest sin fødsel på Merkur (godt hjulpet av investorer; hvorav noen er lynraske til å forlate skuta med gevinst). Hva har disse selskapene å vise til? Vurderingen av dem baserer seg på egenkapital, ledelse, emisjonskurser og ellers planer og drømmer om fremtiden. Noen av disse skal visstnok - ifølge hausere - bli «verdensledende», mens de egentlig er små nybegynnere som skal ta opp kampen med godt etablerte giganter. At noen av disse har fått (og får) kraftig juling i form av kursras er ikke overraskende. Om ikke Cambi «har gått som ei kule» siste ukene, så viser det seg at vi sitter mye tryggere her enn i mange andre nynoteringer. Forresten; fin oppgang i Cambi den korte uka vi fikk handle før påske.
Strategi
02.04.2021 kl 20:45 4898

Ikke uenig i det du skriver strilen.
Som jeg har sagt hele veien og som jeg fortsatt mener er at Cambi er et meget bra selskap med ting på stell og også godt renommé .
Ser ikke bort i fra at jeg går inn igjen på er senere tidspunkt.
Aksjen er litt også litt for illikvid i perioder.
Jeg brukte en del tid på å hente frem relevant ,nyttig info for de som viste interesse for aksjen.
Men det kom stort sett drittpakker uten innhold tilbake og da går man litt lei.

Slettet bruker
02.04.2021 kl 22:24 4849

Når skal Cambi få smake på ESG korreksjonen?:)
Strategi
06.04.2021 kl 16:39 4486

Pentagon.
Var det noen som var i overkant krasse i kritikken og nevnte (Flyr).
Tjente stort på den i dag og sitter videre.
Ha en fin kveld videre og oppfør deg.
balatonz
15.04.2021 kl 07:38 4048

Ny kontrakt ble signert i Poland.
https://newsweb.oslobors.no/message/530253
stein123
15.04.2021 kl 13:39 3906

Kom til https://www.reddit.com/r/Cambi/ for mer diskusjon
tenketanken
15.04.2021 kl 20:24 3818

Har liggende en gjennomgang jeg tok av Cambi, om interesse ?

Resultat 2020 Oms Kr 367.000.000,-
Netto overskudd Kr 13.700.000,- (3,73 % av oms.)
Det gir kurs 2 kr på P/E 18 fair value / Kurs 19 kr gir P/E 226

Budsjett Oms Kr 1.730.000.000,.
Netto overskudd Kr 173.000.000 (10%) på kursen 19 gir P/E 18
Da vil også MCap være Kr 3.089.422.410,-

Cambi har Equity Ratio 49% og Casch flow på -79.200.000,-
En eventuell kapitalutvidelse, vil sette høgre krav til omsetning.
Strategi
16.04.2021 kl 13:54 3650

Det hjelper lite å trade denne mellom 18 og 19 kr.
Få den ned til 14-15 kr eller under.

Som dere ser er PE alt for høy og på dagens prising dreper det omsetning i aksjen totalt.
Noe dere som sitter i aksjen også bør ta opp med selskapet er kontraktsverdien for cambi isolert sett, dette blir sjelden oppgitt. (dette må være et krav).


Pentagon
16.04.2021 kl 14:40 3613

Ustrategi
Hold deg til Flyr som du over skriver at du har tjent bra på. Du er rett og slett en udugelig skribent her på forumet. Er som jeg forstår MANGE med meg som har gitt uttrykk for dette.
Få ned aksjen til 14-15 ?? Ja klart jeg kan skal bare ringe selskapet og be dem om å skru ned prisen litt. Er’u helt ute eller?


Pentagon
Krækknissen
16.04.2021 kl 16:53 3546

Fra utsiden fremstår det lite troverdig når man først poster haugevis med utelukkede positive innlegg, og deretter utelukkede negative innlegg etter at man har solgt. Særlig når det i mellomtiden bare har kommet gode meldinger.
Strilen
16.04.2021 kl 17:05 3531

Fantastisk argumentasjon😂. Du går fra et grønt og fremtidsrettet selskap som opererer i mange land for å bedre miljøet og å redusere CO2-utslipp. Dette skjer med høy omsetning og positivt driftsresultat. Begynnelsen din er «fair enough»; at det er høyt prises. Samtidig går du inn i et selskap som representerer en meget forurensende sektor. Flyr har ennå ikke flydd, og dermed mangler både omsetning og resultat i et selskap som skal ta opp konkurransen med godt etablerte og erfarne aktører i et marked som vil være begrenset i lang tid fremover. Litt sånn motsatt av alt du har argumentert for angående Cambi her på denne tråden tidligere. Uansett: Lykke til.
Strategi
16.04.2021 kl 17:37 3506

Cambi er et solid selskap, jeg har den på blokka.
Men som jeg tidligere har uttalt og som jeg selv erfarte så blir den lett vanskelig å sitte i pga. ekstremt lavt volum.
En høy PE kan være en god grunn for dette.
Når jeg satt i aksjen var det litt fart , men dabbet av etter hvert og da er den ikke innenfor mine kriterier.
Jeg har vært kritisk til at selskapet ikke oppgir størrelsen på kontrakter, men jeg ser av innleggene her på tråden at det tydeligvis ikke er så viktig.
Det er heller ikke noen som legger ut informasjon av betydning på tråden.
Som du sier sitter jeg nå i Flyr og ser på den som et mer spennende case på kort og mellomlang sikt.

Men...... jeg ønsker alle som sitter i cambi en god reise i et bra selskap, men noen kritiske punkter er det på kort sikt som nevnt over.