Stå på, Sylvi!

Mythos
08.10.2018 kl 19:24 396

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEGMKd/listhaug-varsler-kamp-mot-egen-regjering-smaalig-og-unoedvendig-av-sanner

Sylvi Listhaug raser mot kuttet til Human Rights Service. Hun tar ikke regjeringstaktiske hensyn når hun varsler kamp mot kuttet.

– Både jeg og mange i Frp reagerer kraftig på at man tilfeldigvis kutter den ene organisasjonen som står for noe annet enn det som er politisk korrekt på innvandring- og integreringsfeltet de siste årene, sier konstituert 1. nestleder og tidligere justisminister Sylvi Listhaug til VG.
Computum
09.10.2018 kl 00:26 368

Listhaug vet å velge seg "viktige" kampsaker. Hun må vel kaste noen "bein" til ytterste høyre som kan gi henne stemmer ved neste valg.
melissa
09.10.2018 kl 11:18 347

HRS er en organisasjon som bekjemper religiøs kvinneundertrykkelse.
Da er vel islamkritikk vanskelig å unngå.
Venstresidens kvinneaktivister burde gått i bresjen for mer penger til HRS. Men de feiger unna.
Hvorfor?
Slettet bruker
09.10.2018 kl 11:49 344

Hvorfor tvinges norske skattebetalere til å betale lønnen til ansatte i politiske tenketanker, religiøse trossamfunn, osv. Listen er nærmest uendelig.

Hvorfor?

Hvem har funnet på dette idiotiet, og hvorfor opprettholdes det med den største selvfølgelighet?

Er ikke den type engasjementer noe den enkelte bør kunne jobbe med på frivillig basis, og med egne midler?

«Government is the great fiction, through which everybody endeavors to live at the expense of everybody else.» - Frederic Bastiat
Redigert 09.10.2018 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
vicktor
09.10.2018 kl 12:42 333

.777.
Jeg kan være enig med deg at å betale lønn til mange ansatte i religiøse trossamfunn og andre organisasjoner er noe vi skattebetalere ikke burde vært tvunget til å gjøre..
Når det gjelder HRS, så er jeg nok ikke enig med deg. De har gjennom en årrekke levert rapporter om hva denne naive innvandringen vil koste det norske samfunn.
De har vært en premiss leverandør til mange politikere. De har med det spart oss for store utgifter, ved at innvandringen har blitt begrenset, mye takket være deres innsats. Det kan vi nok ikke si om de aller fleste andre organisasjonene som for økonomisk støtte, som er mye større enn hva HRS for.
Jeg håper FrP sørger for at HRS for tilbake, de pengene som tullebukken Sanner nå har strøket på budsjettet.
Jomma123
09.10.2018 kl 14:17 317

Klart med og sponse for ansatte i religiøse trosamfun så kan de jo vise til en vellykket inntregering blandt våre nye landsmenn samt at de er i jobb. Ser jo penere ut det enn at de er på NAV. Uansett er det det offentlige som betaler. :)
HRS gjør en god jobb med og ta tak i mye som går/er galt i de miljøene så tommelen opp for dem.
Sotah
09.10.2018 kl 19:40 294

De jentene vasser vel i penger uansett for tida. Man har solgt bøker i bøttevis. Tipper det står en tre-fire Teslaer på tunet der de bor. Så de overlever nok.
artig
09.10.2018 kl 19:44 291

Enig med 777, all støtte til organisasjoner og trossamfunn, inkludert lobbyister bør opphøre umiddelbart.
Staten skal sørge for sikkerhet og velferd til folket. Ikke noe mer.
Folket skal bestemme, folkestyre.
Slettet bruker
09.10.2018 kl 19:58 284

HRS er som et musepiss i havet i denne sammenhengen, å kutte støtten deres mens støtten til tusenvis av venstreekstremister opprettholdes eller økes, viser at dette er ren symbolpolitikk.

Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal få noe som helst. Tenk litt over det, hva slags idioti er dette?

Prøv også å legge merke til «ekspertene» som får uttale seg til media, veldig mange av dem tilhører venstreekstremistiske organisasjoner som opprettholdes med statsstøtte.

Vi lever i et sykt samfunn. Nytale og ren løgn florerer. Et av verdens minst korrupte land, visst nok, selv om det aller meste er gjennomkorrupt...