BILAKSJER - en viktig del av verdensøkonomien.

Slettet bruker
BIL 09.02.2021 kl 16:37 3941

Dette er det ikke laget noen tråd på før. På tide at det gjøres. Bilbransjen er høyaktuell for å forstå verdensøkonomien,
Tesla-aksjekursen osv. Pr. 28 januar så det slik ut mht. selskapsverdiene, børskursene og valutakursene :

Tesla 7084 mrd. NOK, kurs 864 $
Toyota 2043 mrd. NOK, kurs 7528 JPY
VW 888 mrd. NOK, kurs 160,02 EUR
Daimler 644 mrd. NOK, kurs 57,25 EUR
GM 612 mrd. NOK, kurs 49,34 $
BMW 484 mrd. NOK, kurs 71,31 EUR
Stellantis (Fiat, Chrysler, PSA) 408 mrd. NOK, kurs 12,43 EUR
Honda 397 mrd. NOK, kurs 2838 JPY
Ford 366 mrd. NOK, kurs 10,79 $
Ferrari 346 mrd. NOK, kurs 171,55 EUR
Nissan 191 mrd. NOK, kurs 542 JPY
Renault 104 mrd. NOK, kurs 34,22 EUR
$ = 8,67, EUR = 10,49, JPY = 8,32

Aksjekurser 8. februar (28 januar i parentes) :
Tesla 858,62 (864,19) - 5,57 = - 0,6 % 
Toyota 8067 (7528) + 539 = 7,16 %
VW 163,63 (160,02) + 3,61 = 2,26 %
Daimler 66,40 (57,25) + 9,15 = 16 %
GM 57,20 (49,34) + 7,86 = 12 %
BMW 69,81 (71,31) - 1,50 = - 2,1 %
Stellantis 13,69 (12,43) + 1,26 = 10,1 %
Honda 3006 (2838) + 168 = 5,9 %
Ford 11,53 (10,79) + 0,74 = 6,85 %
Ferrari 172 (171,55) + 0,45 = 0,26 %
Renault 40,44 (34,22) + 6,22 = 18,2 %
Nissan 628 (542) + 86 = 15,9 %
$ = 8,50, Euro = 10,24, Yen = 8,08

BYD kan føyes til med 880 mrd. NOK pr. 9 feb, kurs 257,00 CNY, CNY = 1,3098
Nio 815 mrd. NOK, kurs 61,13 USD, USD = 8,48
Hyundai Motor Company 496 mrd. NOK, kurs 236500 KRW, KRW = 0,86
Saic 332 mrd. NOK, kurs 21,27 CNY
Xpeng 310 mrd. NOK, kurs 46,25 USD
Geely 302 mrd. NOK, kurs 29,30 HKD. HKD = 1,09 NOK
Kia Motors 296 mrd. NOK, kurs 84900 KRW (Eies av Hyundai Motors)
Suzuki 195 mrd. NOK, kurs 4915 Yen JPY, JPY = 8,10
Subaru 132 mrd. NOK, kurs 2142,50 JPY
GAC 128 mrd. NOK, kurs 7,69 HKD
Chongquing Changan Automobile 116 mrd. NOK, 19,00 CNY
Dongfeng Motor Group 74 mrd. NOK, kurs 1,0230 USD
FAW Car 65 mrd. NOK, kurs 10,92 CNY
Mazda 46 mrd. NOK, kurs 898 JPY
Mitsubishi Motors 37 mrd NOK, kurs 303 JPY
Baic Motor 24 mrd. NOK, kurs 2,70 HKD
Rimac Automobili
Lucid Motors
Rivian Automotive
Tata Motors (Bl.a. Jaguar) Indisk i størrelsesorden 20 mrd NOK i Mcap
Aston Martin (britisk firma med annet navn) i størrelsesorden 20 mrd NOK i Mcap
Det er flere kinensiske merker

(Nikola er lastebiler, dvs. annen klasse)
(Isuzu er nå lastebiler og dieselmotorer, ikke personbiler)
Redigert 22.02.2021 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
SL
09.02.2021 kl 17:11 3897

Ville lagt til nio og xpeng, to bilaksjer som kan gjøre det bra i kina. Xpeng har også startet og selge biler i norge nå. Skal ikke se bort ifra at NIO følger etter.
Sølvbuen
09.02.2021 kl 17:53 3840

Du må få med Kinesiske BYD og SAIC også : Førstnevnte er stor på personbil, last og buss elektrisk

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/02/08/7621692/disse-merkene-solgte-flest-elektriske-biler-i-2020
Sølvbuen
09.02.2021 kl 18:05 3819

Amerikanske Lucifer Air kommer med en fantastisk fin modell nå i konkurranse med Tesla S og X samt evt andre premium EV. Både Nio og Xpeng har flotte store SUV's som kommer etterhvert. Veldig prisgunstig trolig rundt 600.000 omtrent. Spennende med NIO er at de satser på stasjoner hvor du bytter batteri ila 5 minutt.
To kinesiske på topp i 2020 BYD og SAC et stykke bak No 1 Tesla. Tesla ventes å produsere 1 mill biler i år - rundt 5 mill pr år rundt 2025. I 2025 ventes solgt rundt 40 mill EV 's - trolig 40-50 % av samlet bilsalg på dette tidspunkt.
Merk også som vi har snakket om før BMW og MB er ikke på salgstoppen for EV 2020. De er å regne som små her enda. Jeg tror de kinesiske og Tesla er de som kommer. Dette pga. kostnadene er ventet ned. Det vil komme biler til 15-20.000 usd og da er ikke biler med forbrenningsmotor konkurransedyktige på pris.
Slettet bruker
09.02.2021 kl 19:20 3732

For noen år siden snakket noen eksperter om forventet EV nybilregistrering i 2030, på 47 %. Du snakker nå om
40 - 50 % i 2025. Det høres for meg ut som i tøffeste laget. Musk selv har nylig antydet noe høyere enn 47 %
i 2030. Kanskje 50 % eller litt over.
På den annen side om verden snart flømmes over med 15-20.000 usd ELbiler, hva da ? Hvor mye profitt blir det
da på hver bil ? Da kan det jo bli tøfft å forsvare å ha selskapsverdi på 7 billioner kroner.
Det bør vel bli noen sammenslåinger i bilbransjen også ? Litt håpløst med for mange aktører. Tydelig at det blir
nok tøff konkurranse her. En overgangstid vi nå går inn i. Norge hadde høyest EV nyregistreringsprosent i verden
i 2020 med visstnok 54 %.
Utviklingen for batteriers rekkevidde, ladetid, vekt, og produksjonspris blir viktig. Og utbygging av ladeinfrastruktur.
Videre strømforsyning, og fortrinnsvis basert på rene kilder, til ladeinfrastrukturen.
ELbiler har fordeler ved at man står friere med den innvendige utformingen, og at bilen er enklere å bygge.
Mulighet for bedre plass i bilen med samme skallvolum. Hvilket samtidig kan trigge tilbøyeligheten til å tilby
litt større skall. Hvilket kan øke benplass etc. ikke ubetydelig. Dyp sofa bak osv. (Jeg ønsker meg dyp bevegbar
sofa i baksetet) (Sånn som 560'n hadde, men enda dypere) (Sportsbilkjøring er for sportsbiler) Færre deler. EL
har også mye høyere energieffektivitet. Så steder med billig strømtilgang vil gi lave drivstoffpriser. Dette med
selvkjøring er jeg litt skeptisk til. Har verdens bileiere bedt om det ? Trenger vi det ? Hva koster det ?
Hvilke risikomomenter fører det med seg ? Må det gjøres noe med veibanene overalt for å få det til ? Hva
med slitt veimaling og lignende rundt omkring ? Skal liksom kjøring i 120 km/t kunne gjøres uten at sjåføren
følger med på veien ? At denne sitter å surfer på nettet el. lign. i steden ? Eller tar seg en lur ? Går noe galt,
så blir det jo lett konsekvenser så det holder. Hva tjener vi på å utsette oss for denne risikoen, som liksom
oppveier for den ? Holder det ikke lenge at vi får billige moderne biler som koster lite i innkjøp og drift ? Og
som ikke forurenser, gitt forurensningsfri strømleveranse. Samt bråker mindre, både innvendig og utvendig.
Redigert 10.02.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.02.2021 kl 21:33 3659

https://www.dn.no/motor/audi/nye-biler/elbil/her-er-audis-elektriske-sportsbil/2-1-960097
Her et eksempel på det som nylanseres nå. 93 kw, 488 km rekkevidde, (vekt er ikke oppgitt).
Slettet bruker
10.02.2021 kl 02:10 3597

DI.SE har slengt seg på tråden vår for et kvarter siden. https://www.di.se/bors/aktier/gm-3124870/
De tar for seg GM. (De er inne å snuser her altså).
Det kan lages ukentlig markedsverdi- og kursoversikt. Samt bli postet hendelser av betydning.
Dette kan vise seg å bli den farligste enkelttråden på nettet for Tesla. Norge tar kontrollen over Teslakursen.
Skal kursen opp, må dette på høring i Norge først. hehe Dere vet, dette stammer jo fra Think.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.dn.no/utenriks/tesla/elon-musk/dan-ives/tesla-etterforskning-druknet-i-bitcoin-nyhet/2-1-960250
Trøbbel på gang for Tesla i Kina. Eller er det slik at Tesla ha satt på saboteringsmaskineriet for fullt ?
Er det hauger med kinesere i produksjonen som lager hauger av feil på bilene ?

En annen utenlandsk bilfabrikants fabrikk i Kina, ble regelrett konfiskert av kinesiske myndigheter.
De ble slengt ut av landet, og Kina beholdt fabrikken. (Eller var det ekspropriert den ble ?).
Vis meg vestlige foretak med suksess i Kina.
Redigert 10.02.2021 kl 04:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2021 kl 18:05 3483

Aksjekurser i dag 10 feb. etter børsslutt : (USD=8,46, EUR=10,26, CNY=130,53, JPY=8,09, KRW=0,86)
Tesla 803,47 USD (Utestående antall aksjer 959,85 millioner) Markedsverdi 6524 mrd. NOK
Toyota Motor Corp. 162,45 USD (1,398 mrd. aksjer pr 30/9-2020) Mcap 1921 mrd. NOK
BYD 266,95 CNY (2,861 mrd. aksjer pr 28/1-2021) Mcap 997 mrd. NOK
VW 162,20 EUR (206,2 mill preferanse aksjer WKN766403) 181,10 EUR (295,09 mill ordinære aksjer WKN 766400) 343 + 548 = 891 mrd. NOK
NIO 60,90 USD(1,559 mrd aksjer pr 16/12 - 2020) Mcap 803 mrd. NOK
Daimler 65,09 EUR (1,0698 mrd. aksjer pr 31/12-2020) Mcap 714 mrd. NOK
GM - General Motors 54,32 USD (1,43 mrd. aksjer ) Mcap 657 mrd. NOK
BMW 70,00 EUR (0,659 mrd. aksjer) Mcap 473 mrd. NOK
Hyundai Motor Company 245000 KRW (213,67 mill aksjer) Mcap 450 mrd. NOK
Honda Motor 3130 JPY (1,727 mrd. aksjer) Mcap 437 mrd. NOK
Stellantis 13,27 EUR og 16,09 USD (3,12 mrd. aksjer) Mcap 432 mrd. NOK (basert på USD-notering)
Ford 11,76 USD (3,91 mrd. aksjer) MCap 389 mrd. NOK
Ferrari 202,15 USD (184,75 mill aksjer) Mcap 316 mrd. NOK
Nissan Motor 653 JPY, 12,46 USD (2,11 mrd. aksjer) Mcap 222 mrd. NOK (basert på USD-notering)
Suzuki Motor Corp. 4940 JPY, (491,1 mill aksjer) Mcap 196 mrd. NOK
Xpeng 47,62 USD (485,67 mill aksjer) Mcap 196 mrd. NOK
SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corp.) 21,93 CNY (11,68 mrd. aksjer)
Geely 29,95 CNY (76,64 USD) (490,94 mill aksjer)
Li Auto (Beijing basert) 31,50 USD (614,8 mill aksjer pr. sept 2020)
Renault 39,36 EUR, 48,00 USD (290,36 mill aksjer) Mcap 118 mrd. NOK (basert på USD-notering)

Diverse selskapsopplysninger :
Tesla : Elon Musk har 19,99 % av aksjene.

VW : Porsche Automobil Holding hadde pr 12/5-2020 53,3 % av stemmene (31,3 % av aksjene) Vertsfylke Niedersachsen til VW's hovedkontor
har 20 % av stemmene (11,8 % av aksjene). Oljefondet har såvidt vites noe her. VW har bilmerkene : Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bentley,
Lamborghini, Bugatti, lastebilselskapene MAN og Scania, samt motorsykkelselskapet Ducati.

BMW : De 2 Quandt-søsknene har 46,8 %, Oljefondet har 3,9 % BMW har bilmerkene : Mini og Rolls Royce.
(Porsche/Piech-familien og Quandt-familien har stålkontroll i VW og BMW. I BMW tar man litt utbytte hvert år).

Stellantis : Fiat-grunnlegger Agnelli's etterkommeres selskap Exor NV er størst med 14,4 %, det er litt uklart hva PSA-systemet har, muligens
12,59 %, EPF/FFP har 7,20 %, kinesiske Dongfeng har 4,91 %.og f.eks. Oljefondet har 1,09 %. Har bilmerkene : Chrysler, Dodge, Ram, Jeep,
Abarth, Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Lancia, Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall og DS Automobiles (DS står for Distinctive Series). Stellantis er
latin og betyr : Lyse med stjerner (varemerker) i en ånd av optimisme, energi og fornyelse. (Her har nok Europa så mye prestisje og eierandeler
at det er no way in the world at de slipper til ikke-europeere her. Og dette må sees i naturlig sammenheng med at tyske familer har kontroll i
Volkswagen og BMW. Og alt dette har også med det historiske faktum at automobilen ble født i Europa å gjøre. Og f.eks. Opel (1862), Peogeot
(1898), Fiat (1899) og Dodge (1900) er blant de eldste bilmerkene i verden). Noen som vet om Overland-navnet i Willys-Overland, forløper til
Jeeps fødsel, har noe med Norge å gjøre ? https://www.stellantis.com/en

Daimler : Mye mer åpen eierstruktur. Europa har tilsynelatende noenlunde kontroll. Men Kina med ca 14,7 % og Kuwait med ca 6,8 % er inne
her. Av de 14,7 % har Baic 5,0 prosentpoeng. Oljefondet har såvidt vites noe her. Morgan Stanley øker sine stemmeretter nå om dagen. Har
nå 5,28 % av stemmene tils. inkl. instrumenter. (Her har nok Europa så mye prestisje og eierandeler at det er no way in the world at de slipper
til ikke-europeere her. Og dette må sees i naturlig sammenheng med at tyske familer har kontroll i Volkswagen og BMW. Og alt dette har også
med det historiske faktum at automobilen ble født i Europa å gjøre). Daimler har også mye på lastebiler og busser. Freightliner elektriske trucks,
Fuso, Western Star Trucks, Thomas built buses, BharatBenz lastebiler, Setra buses. Om f.eks. Fuso heter det bl.a. : Mitsubishi Fuso Truck and
Bus Corporation (MFTBC) er en integrert del av Daimler Truck AG, den kommersielle kjøretøyvirksomheten til Daimler Group. Fra hovedkontoret
i Kawasaki, Japan, produserer MFTBC lastebiler, busser og industrimotorer i over 170 markeder over hele verden. De har også finansierings-
og leasingselskaper. Noen som vet om navnet Setra har noe med Norge å gjøre ?

NIO ble grunnlagt sept. 2014, hovedkontor Shanghai, Spesialist i design og utvikling av elektriske kjøretøy. https://www.nio.com/about

GM - General Motors ble grunnlagt i sept. 1908. Var verdens største bilprodusent i veldig mange år.

Toyota eier Daihatsu.

Hyundai Motor Group eier Kia Motors.

Suzuki, grunnlagt 1909, Har bl.a. Maruti Suzuki og Suzuki motorc

Tesla har trøbbel i Kina, på vei ned. Det er ganske sterk asiatisk fremmarsj i bilbransjen nå. De har et større marked.
Redigert 17.02.2021 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
danmark1
14.02.2021 kl 10:26 3314

Tesla har endnu ikke tjent penge på deres biler. Indtægterne er kommet fra salg af CO2 kvoter, og nu prøver Musk at tjene penge på kryptovaluta. Det er en sindsyg historie, der skrives her. Tesla bliver overhalet af de store producenter og deres markedsværdi burde falde 95-98% for at være retfærdig prissat.
Slettet bruker
17.02.2021 kl 20:02 3165

Jeg får ikke gjort redigeringer på tråden. Så det er tydelig at "CNN" & co holder på her nå.
De frykter våre skriverier.

Jeg er enig Danmark1, Tesla har en absurd prising som ikke har bakkekontakt.
Redigert 17.02.2021 kl 20:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2021 kl 22:36 3063

Aksjekurser i dag 22 feb. etter børsslutt : (USD=8.50, EUR=10.32, CNY=130.88, JPY=8.08, KRW=0,86, HKD=1,09)

Tesla 714,50 USD (Utestående antall aksjer 959,85 millioner) Markedsverdi 5829 mrd. NOK
Toyota Motor Corp. 8060 JPY (1,398 mrd. aksjer pr 30/9-2020) Mcap 2125 mrd. NOK
VW 174 EUR (206,2 mill preferanse aksjer WKN766403)192,90 EUR (295,09 mill ordinære aksjer WKN 766400) 958 mrd. NOK
BYD 239,52 CNY (2,861 mrd. aksjer pr 28/1-2021) Mcap 897 mrd. NOK
Daimler 66,80 EUR (1,0698 mrd. aksjer pr 31/12-2020) Mcap 737 mrd. NOK
NIO 50,68 USD(1,559 mrd aksjer pr 16/12 - 2020) Mcap 674 mrd. NOK
GM - General Motors 51,98 USD (1,43 mrd. aksjer ) Mcap 632 mrd. NOK
BMW 71,27 EUR (0,659 mrd. aksjer) Mcap 485 mrd. NOK
Hyundai Motor Company 241500KRW (213,67 mill aksjer) Mcap 444 mrd. NOK
Stellantis 13,20 EUR (3,12 mrd. aksjer) Mcap 425 mrd. NOK
Honda Motor 2978 JPY (1,727 mrd. aksjer) Mcap 416 mrd. NOK
Great Wall Motors 35,76 CNY, Mcap 415 mrd. NOK
Ford 11,70 USD (3,91 mrd. aksjer) MCap 389 mrd. NOK
SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corp.) 22,30 CNY (11,68 mrd. aksjer) 341 mrd. NOK
Ferrari 162,25 Euro (184,75 mill aksjer) Mcap 310 mrd. NOK
Geely 28,35 HKD (490,94 mill aksjer) Mcap 303 mrd. NOK
Suzuki Motor Corp. 4918 JPY, (491,1 mill aksjer) Mcap 195 mrd. NOK
Xpeng (485,67 mill aksjer) Mcap 157 mrd. NOK
Li Auto (Beijing basert) 27,84 USD (614,8 mill aksjer pr. sept 2020) Mcap 145 mrd. NOK
GAC Group 7,67 HKD, Mcap 128 mrd. NOK
Subaru Corp. 2035 JPY Mcap 127 mrd. NOK
Changan Automobile 17,59 CNY, Mcap 116 mrd. NOK
Renault 36,88 EUR, (290,36 mill aksjer) Mcap 111 mrd. NOK
Nissan Motor 587 JPY (2,11 mrd. aksjer) Mcap 100 mrd. NOK

Det som hører med i vurderingene av bilindustriens utvikling er også hva slags veinett, kjøreunderlag og
kjøreterreng fins i de ulike markedene ?
Stor-India har over 1,7 mrd. mennesker. Afrika 1 mrd ?, videre fins det folkerike land som
Indonesia, Brasil, Phillipinene, Vietnam, Iran, Thailand osv. Hva slags kjøreforhold fins her ?
Kan det liksom bygges ladestasjoner der med det første ? Egner EL seg for ren terrengkjøring ?
(Suger energi). Er ikke EL best der de kan utnytte gode rullende forhold ? Dvs. på jevnt underlag
hvor bilen triller godt.

Og folks kjøpekraft til å kunne kjøpe bil ? Videre fins det EL produksjon og EL nett ? Diesel og
bensin vil nok vare lenge enda i mange land. Motorsykler/mopeder er også veldig utbredt i
mange varme folkerike land. Ofte er kollektiv også dårlig utbygd der.
Redigert 23.02.2021 kl 04:03 Du må logge inn for å svare
Patron72
02.03.2021 kl 21:22 2888

Noen som vet hvorfor xpeng har falt så mye den siste tiden?
Slettet bruker
04.03.2021 kl 16:21 2755

Tesla synker og de 3 tyske bilaksjene stiger.
Slettet bruker
04.03.2021 kl 16:23 2748

Flere kinesiske bilaksjer hadde steget veldig mye. De kommer seg et stykke ned igjen.
Slettet bruker
05.03.2021 kl 15:45 2697

Tesla synker, og de 3 tyske bilaksjene opp. Tesla nå 601. Ned fra 864, da jeg anbefalte salg el. short.
jokke
24.04.2021 kl 20:03 2508

Her snakker vi, biler med solceller på taket. Dette er noe for Bergen der det er sol de fleste dagene i året.☺️

https://www.bt.no/btmagasinet/i/41R92e/baerekraft-paa-fire-hjul
Slettet bruker
30.01.2022 kl 15:42 1885

Pr. 30.01.2022 :
Selskap, verdensrangering mht. børsverdi, børsverdi, børskurs
Tesla, nr. 6, 849,95 mrd. $, 846,35 $
Toyota, nr. 29, 267,98 mrd. $, 193,13 $
Volkswagen, 107, 127 mrd. $, 102,85
BYD, 138 103,75 mrd. $, 35,64 $
Daimler, 178, 84,72 mrd. $, 77,77 $
Ford, 197, 78,08 mrd. $, 19,54 $
General Motors, 215, 72,94 mrd. $, 2,13 $
BMW, 243, 66,75 mrd. $, 102,85 $
Stellantis, 284, 60,14 mrd. $, 19,20 $
Honda, 352, 50,23 mrd. $, 29,00 $
Ferrari, 432, 41,69 mrd.$, 226,98 $
Hyundai, 523, 35,87 mrd. $, 39,25 $
SAIC, 552, 34,25 mrd. $, 2,93 $
NIO, 569, 33,24 mrd. $, 20,90 $
Xpeng, 691, 27,63 mrd. $, 32,15 $
Tata, 758, 25,09 mrd. $, 32,77 $
Geely, 876, 21,37 mrd. $, 2,13 $
Nissan, 891, 20,49 mrd. $, 5,24 $
Suzuki, 895, 20,23 mrd. $, 41,67 $
Subaru, 1210, 13,80 mrd. $, 18,01 $
Changan, 1229, 13,42 mrd. $, 2,01 $
FAW, 1950, 6,86 mrd. $, 1,47 $
Mazda, 2373, 4,79 mrd. $, 7,62 $

Om Tesla begynner å falle, hva skjer da ?
Trolig vil europeiske bilaksjer + Toyota, Ford og GM styrke seg.

Det må være et enormt tankekors at Tesla er verdsatt til nesten 11 ganger verdien til Ford.
Og det etter at Ford har klatret fra 13de plass til 6te plass på ett år.
Tysk bilindustri er på full fart inn i E-mobility alderen nå.
Redigert 30.01.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2022 kl 15:58 1859

Dette er de 10 mest verdifulle selskapene i verden akkurat nå :

Apple logo
Apple
AAPL
$2.782 T $170.33 6.98% 🇺🇸 USA
2 Microsoft logo
Microsoft
MSFT
$2.310 T $308.26 2.81% 🇺🇸 USA
3 Saudi Aramco logo
Saudi Aramco
2222.SR
$1.965 T $9.84 0.00% 🇸🇦 S. Arabia
4 Alphabet (Google) logo
Alphabet (Google)
GOOG
$1.769 T $2,666 3.23% 🇺🇸 USA
5 Amazon logo
Amazon
AMZN
$1.460 T $2,880 3.11% 🇺🇸 USA
6 Tesla logo
Tesla
TSLA
$849.95 B $846.35 2.08% 🇺🇸 USA
7 Meta (Facebook) logo
Meta (Facebook)
FB
$839.28 B $301.71 2.40% 🇺🇸 USA
8 Berkshire Hathaway logo
Berkshire Hathaway
BRK-A
$699.15 B $469,880 1.88% 🇺🇸 USA
9 TSMC logo
TSMC
TSM
$609.92 B $117.61 1.06% 🇹🇼 Taiwan
110 NVIDIA logo
NVIDIA
NVDA
$569.17 B $228.40 4.08% 🇺🇸 USA
fjettis
30.01.2022 kl 19:00 1803

Fisker Inc er ikke nevnt blant bilmerker.
Utrolig lavt priset spør du meg, 3mrd$. Se pris mot Rivian feks
Slettet bruker
02.03.2022 kl 12:27 1423

Forklaring til Tesla logoen.
https://www.quora.com/What-is-the-story-behind-Teslas-logo
Dialog4
10.05.2022 kl 09:54 1251

Hva skjer hvis strømforsyningen blir lammet pga internasjonal uro? Da blir jo el-bilene stående i garasjen. Det var nok en grunn til at forsvaret har sendt ut varsel til over 400 bileiere av dieselbiler m/4firhjulstrekk om at ved behov så vil disse bli rekvirert.