BGBIO- Vil de lykkes med kreftbehandling eller mot COVID?

focuss
BGBIO 09.02.2021 kl 22:11 66284

Følg med i morgen på Q4 presentasjonen. Det kan komme info her som du synes er til hjelp.I kreft delen er det sterk konkurranse. Kanskje i Covid også. Spør gjerne hvordan BGBIO ligger an i forhold til konkurrenter. Det burde han forklare for det er helt avgjørende for om vi snakker gull eller søppel.
MiniMe
13.04.2021 kl 16:19 4236

Der er vel ingen her som har lagt merke til endringer på AML studien i presentasjonen heller kan jeg tenke meg. 🤔 en skulle tro sånn type oppdatering var meldepliktig men neida.
mOS har økt!!
Neida vi diskuterer ikke det.. vi velger heller å kaste skit på den flotte presentasjonen. Her får vi et forsprang alle mann men neida. Kjøp BGbio på bakgrunn av selskapets siste presentasjon og ikke hva som blir skrever her og der.
Byzantin
13.04.2021 kl 16:30 4189

Bra, da ble jeg beveget til å impulsivt kjøpe med noen ekstra aksjer fra sluttauksjonen
focuss
13.04.2021 kl 16:37 4167

Dersom presentasjonen var ment for å oppdatere aksjonærene så var den elendig, i hvert fall Covid delen som jeg har brydd meg om. Dersom presentasjonen var ment til å brukes i en DD situasjon så var den helt OK. Dette fordi i en slik verbal presentasjon så kan man presisere og fjerne uklarheter.
Carrera
13.04.2021 kl 16:41 4143

De så vel hvem som ringte ?
focuss
13.04.2021 kl 19:43 3903

Gilead avslutter sitt fase3 studie med Remdesivir til pasienter som ikke er innlagt på sykehus. Årsaken er at det er upraktisk med en medisin som krever injeksjon fra helsepersonell til pasienter som bor hjemme. Gilead vil derfor satse på utvikling av piller som enkelt kan administreres selv av pasienten. Spray er også aktuelt. Det er slik enkel behandling som pasienten kan ta hjemme selv som er det som markedet har behov for.

The primary unmet need for non-hospitalized patients with COVID-19 is for effective and convenient therapies that can be easily administered at home

https://www.gilead.com/news-and-press/company-statements/gilead-sciences-statement-on-phase-3-veklury-remdesivir-study-in-high-risk-non-hospitalized-patients-with-covid-19
Redigert 13.04.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
focuss
13.04.2021 kl 19:58 3849

Gilead prises til 82 mrd usd og selger for ca 7 mrd usd i året, så det er voksne selskap BGBIO skal konkurrere med.
focuss
13.04.2021 kl 20:36 3810

Bem tas jo i pilleform og det er jo ikke behov for helsepersonell for å ta en pille. Så dersom det er effekt og bivirkningene akseptable så betyr jo det at Bemcentinib er det som Gilead mener markedet trenger. Gilead må vel sies å være ledende i verden på covid medisin da ca halvparten av alle innlagte pasienter i USA får en injeksjoner med Remdesivir, men altså ikke praktisk for hjemmebruk.
focuss
13.04.2021 kl 20:50 3773

Hvordan kan ting ha foregått? Godfrey har fått Bem resultater og tenkt. Jøss dette så jaggu bra ut. Undres hva verdens største Covid medisin selskap synes om dette. Får høre med dem. Så får aksjonærene bare vente litt. Spekulasjoner? Selvfølgelig. Det er det som bedrives på BGBIO trådene.
focuss
13.04.2021 kl 21:13 3673

Så de ble enige om å møtes og første punkt på agendaen var at Godfrey skulle gi en presentasjon av selskapets aktivitet. Slik ble Aprilpresentasjonen til. Siden Covid var det han tenkte var Gilead sitt fokus så plasserte han like godt Covid fase 2 studie øverst på pipeline plansjen. Godfrey ble litt usikker om han kunne vise presentasjonen til Gilead uten at aksjonærene hadde sett den, så i farta slang han den ut på hjemmesiden med resultat at markedet gikk bananas. Da fikk han det for seg at selv om de ikke trengte en Disclaimer på presentasjonen til Gilead så måtte han jo ha det på hjemmesiden hvor det var for alle å lese. Ble litt mye for Godfrey dette.
Redigert 13.04.2021 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Carrera
13.04.2021 kl 21:19 3626

Få se hvor mange innlegg du klarer å ha med deg selv da!
focuss
13.04.2021 kl 21:33 3551

Fortsettelse i neste nr.
Move Along
13.04.2021 kl 22:04 3423

Nå idag fikk pipen din en helt annen lyd igjen focuss. Ja ja, så nå har du kjøpt deg inn igjen da. Det varer vel helt til vi er oppi kr 34 nivået igjen, eller tør du ikke holde deg ute neste gang? Uansett synnes jeg pipen din virker mye mer musikask nå, og bedre informert. Godt å vite at din reele trading range er i realiteten 31-34 og ikke 17/18-38kr. Kr 38 er uansett helt urealistisk ved positive Covid-19 nyheter som jeg tror er snart forekommende. Det tror du også innser, egentlig. Haus i vei i mellomtiden du. Ikke vær sjenert!
Redigert 13.04.2021 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
focuss
13.04.2021 kl 22:20 3881

Når jeg kjøper så er det av en grunn og når jeg selger er det av en grunn. Hvem vet, kanskje jeg selger 25 og kanskje jeg kjøper mer på 45. Det kommer an på alt.
focuss
13.04.2021 kl 22:45 3752

Grunnen til at jeg kjøpte i dag er MAR som betyr EU`s Markedsmisbruksforordning som erstatter relevante deler av Verdipapirloven. Dette + at Gilead er så klare på det jeg har sagt hele veien at behovet er for enkel hjemmebehandling uten hjelp av helsepersonell. Basert på dette går det an å tegne ett bilde jeg kan tro på.
Redigert 13.04.2021 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Rule
13.04.2021 kl 23:04 3646

Det er ikke lang tid siden vi havde pfizer med fortsat satsning på en behandling også. Mindst af samme kaliber signalværdi som Gilead.
Hypotesen om forhandlinger er god, da vi skulle have haft top linie resultater frigivet. Der er accord som kunne være en årsag, men så vil det være simpelt at melde at man udsætter for at inkludere accord data. P.t. er der vel remdisvir som basalt er tæt på virkningsløst, så der skulle være god chance for at gøre det lidt bedre.
Holy mother of guldfugl, hvis det materialiserer sig positivt ! ! !
focuss
13.04.2021 kl 23:12 3597

Rule
En ting vi har lurt på er ; Hva i helvete var poenget med å legge den Aprilpresentasjonen ukommentert ut på nettet? Synes den brikken passer bra i puslespillet. Ellers så er den jo fullstendig uten mål og mening. De har lagd den av en grunn.
Slettet bruker
13.04.2021 kl 23:19 3549

Eller kan det være en rettet emisjon mot BP for å oppkapitalisere satsingen på Bem. som Covidmedisin? F.eks i kombinasjon med at TM. selger seg ned (årsak til innsideposisjon)? Ren fantasi, men fortsatt ikke umulig.
Move Along
13.04.2021 kl 23:27 3503

Og igår oppdaterte de hele hjemmesiden, slik at denne fikk et helt nytt format, der denne «aprilpresentasjonen» er «front and center» nest øverst på selve hjemmesiden. Før måtte man lete seg frem til der hvor man kunne finne presentasjonene. Ofte 2-4 klikk for å komme dit (og noen feil-klikk). Dette er noe som ikke kan være tilfeldig. Dersom poenget med å oppdatere aprilpresentasjonen med en disclaimer, fordi man var redd for at dette hadde gitt feil inntrykk uttad, når denne ble oppdatert på hjemmesiden nøyaktig en dag etter selskapet sendte en gammel presentasjon på en viktig konferanse, noe som i seg selv slo ned som en bombe for de som har følgt med lenge, så ville ikke svaret på neste grep være å sette presentasjonen «front and center» på hjemmesiden, for aller første gang dette gjøres. Og ikke minst, gjøres dette midt i påvente av en oppdatering fra selskapet av muligens enorm betydning som de vet folk følger med på med argusøyne. Det er meget oppsiktsvekkende. Disse tingene, sett i sammenheng, kan neppe være tilfeldig. Det er så absolutt noe på gang! Folk må bare utvise litt talmodighet.
Redigert 13.04.2021 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
heilo888
13.04.2021 kl 23:27 3498

Nå er det vel en viss forskjell her ettersom Remdesivir er en godkjent medisin til bruk mens Bemcentinib ikke er det.

Man kan liksom ikke begynne å selge Bem til folk fra Apotek!
focuss
13.04.2021 kl 23:34 3471

Move Along
I det minste vil vi ha noen spennende dager foran oss med ett oppsidepotensiale som er vanskelig å estimere foreløpig.
Falketind
13.04.2021 kl 23:35 3463

At det foregår noe i kulissene nå virker sannsynlig. Så er spørsmålet bare hva/hvem kan det være som lusker rundt i korridorene. Skulle gjerne ha vært en "flue" på vegen, spennende blir det å se om det er hold i våre spekulasjoner.

Håper det tilkommer oss aksjonærer en godbit til slutt 📈
Redigert 13.04.2021 kl 23:38 Du må logge inn for å svare
focuss
14.04.2021 kl 10:59 3145

Når et selskap vurderer å selge hele eller deler av virksomheten så begynner det gjerne med å kontakte mulige interessenter for å lufte interessen. De inviterte selskapene må skrive under på en taushets erklæring. Parallelt med dette så vil selskapet etablere ett såkalt "datarom" som inneholder all tilgjengelig informasjon om firma og produkter. Hvor lang tid en slik prosess vil ta avhenger blant andre ting av antall interessenter som melder seg på. For hver enkelt interessent så starter det med med at selskapet ved CEO holder en introduksjonspresentasjon som i dette tilfellet antagelig er Aprilpresentasjonen som Godfrey la ut på hjemmesiden og som fikk markedet til å se ut som et stort spørsmålstegn. Grunnet Covid situasjonen så kan det være at styret ser tidspunktet nå som ett gyldent øyeblikk og optimalt tidspunkt for å få inn partner, eller å selge hele eller deler av virksomheten. Noen av interessentene kan kanskje bare være interessert i Covid delen, andre kan primært være interessert i kreftdelen og noen kan være interessert i begge deler.
Redigert 14.04.2021 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
focuss
14.04.2021 kl 11:17 3082

Hvordan kan timeplanen for en slik prosess se ut?

Invitasjon og påmelding 2 uker
Besøk av datarom. Avhengig av antall. Si en uke
Motparts fagelig vurdering av informasjon. 1-2 uker
Motparts interne beslutningsprosess incl styrebehandling 1-2 uker. ( Noen ganger kan bud gjøres " Conditional of Board Decision)

Så en slik prosess kan fort ta 4-8 uker, men antagelig raskt nok til at vi kan få Covid data i løpet av Q 2. Da med noko attåt.

Ett sted i planen må det ligge ett tidspunkt hvor det vurderes riktig å informere aksjonærene.
Redigert 14.04.2021 kl 11:23 Du må logge inn for å svare
Carrera
14.04.2021 kl 11:24 3043

Kan en slik prosess allerede være i gang?
Slettet bruker
14.04.2021 kl 11:42 2974

Hvis en skal legge litt vekt på din lek med tid, vet jeg at mange av erfaring kommer til å kaste en del kort. Tolmodighet hos en del av BGBIO eiere er ikke stor.
focuss
14.04.2021 kl 11:48 2926

aibo
Enig i det, men vi må kunne anta at vi får noe info underveis dersom det ser ut til å bli noe konkret. Vi må være forberedt på alt, inkl at Q1 blir avlyst.
peaf
14.04.2021 kl 11:50 2911

Ja focuss bruker jo skrive efter hvordan han er investert eller ønsker investere det lyser igjenom på argumenteringen. Og det er vel detsamme som driver de fleste, og noen har meninger som de vil førmiddle. Men så har vi strutsgjengen med sjef guru strutsen på topp samt ett antall strutsmedlemmer de er synske hele gjengen og ser skulte budskap i presentasjoner og hjemmesider pluss informasjon. De ser til og med budskap i fravær av meldinger og informasjon, der sjefs guru noggrant beskriver vad saker og ting egjentligen betyr. Att det er normalt att sende ut presentasjoner og førbedre en dårlig hjemmeside, den tanken har aldri fallt dem inn.

Det må vare ett budskap til BP og derfor har ikke selskapet lov att svare på mail eller presentere resultat av studien, og alle strutsmedlemmerne bifaller og kommer med små kommentarer som viser hvor eninge de er. Og har du en egen eller annen mening så er det feil plats att prøve komme med den, de bryr seg ikke dytt om vad du mener. Man må bestå strutsprøven først, og takke sjefs guru før alle klarsyner han kommer med.
Det var en av strutserne som påstod att når selskapet lagte 561.599 nye aksjer og solgte før opsjonsprogrammet så var det ett innsider kjøp , det mangle visserligen innsider som kjøpte dem. Så selskapet behøll pengerne og opsjoner og aksjer var søkk vekk, vilket er det samme som en miniemisjon på ca 15 mil.

Når eg påpekte att det var ett salg og ikke ett kjøp, så var kommentaren att det var det dummeste han hørt. Og sjef guru tok opp hodet fra sanden og skratta hjerterått åt den tullingen som ikke førstod att det var ett innsidekjøp. Før att seden vende tilbake igjen til sanden.
Men når jeg leser presentasjonen så står det.
Bemcentinib potential treatment for COVID-19 Bemcentinib advantage
Som viser vad Bemcentinib kan bety i en behandling. Og har inget som helst med att det er dokumenterte fakta som de viser til. Men jeg er ikke synsk, og tror nok att selskapet bare førmiddler det de mener Bemcentinib kan utrette i en behandling. Som er den største andledningen til att de lager presentasjoner, så får våre synske venner ta seg ut, mens de venter på BP.
Og som deleier i BGBIO venter eg på melding om studieresultaten, som sikkert kommer når myndigheterne har kontollert dem og godkjent dem.
Redigert 14.04.2021 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
focuss
14.04.2021 kl 11:56 2876

Peaf
Bra innlegg, men tror du har lagt den på feil tråd.
peaf
14.04.2021 kl 12:19 2822

Ja focuss erobre jo verden i COV og kunstig inteligense, der det ikke var måte på alt de kunde utrette. Og la ut om alt de skulle erstatte inom sykvården.
Og det var jo bare oppspinn det skjedde ingenting.
Og når han og begynner se ,syner og oppkjøp, blir eg neppe beroligad snarere tvert om.
Og BGBIO har bare ett produkt med verdi per i dag Bemcentinib, og verdisette det før BP har ingen betydelse om aksjonærerne kjenner til studieresultaten først. De må betale det samme før rettigheterne any way..
peaf
14.04.2021 kl 12:21 2808

Nej da eg har abdisere fra den tråden, da eg ikke vil vare bekjent med den gjengen.
KOKO19
14.04.2021 kl 13:31 2671

Dersom en slik kontakt skulle finne sted - når trer informasjonsplikten i så tilfelle inn?
focuss
14.04.2021 kl 13:43 2631

peaf
Jeg gjorde da raske 2-300% i COV etter PHO. At AI kommer i WLH cystoscopi er jeg ikke i tvil om, men det er ikke gjort over natta. Men det har da kommet så langt at det er vist at resultatene er på linje med BLCC allerede. Men Peaf, dette er en tråd om BGBIO. La det bli med det.
focuss
14.04.2021 kl 13:48 2611

KOKO19
Jeg viser til mitt innlegg fra i går kopiert under.

focuss
I går kl 13:28
1360
De fleste med en del erfaring fra børs og marked er kjent med at selskapene er forpliktet til å offentliggjøre informasjon av betydning for verdien av selskapet umiddelbart når slik informasjon foreligger. Den delen av verdipapirloven som omhandler dette er nå erstattet med noe helt nytt, nemlig EU`s Markedsmisbrukforordning, MAR men det endrer ingenting når det gjelder informasjonsplikten. MAR peker også på en del unntak hvor det er legitimt å holde tilbake informasjon som limt inn under. Les nøye under.


5 Guidelines on legitimate interests of issuers to delay the
disclosure of inside information and situations in which
the delay of disclosure is likely to mislead the public
1. Legitimate interests of the issuer for delaying disclosure of inside information
8. For the purposes of point (a) of Article 17(4) of MAR, the cases where immediate disclosure
of the inside information is likely to prejudice the issuers’ legitimate interests could include
but are not limited to the following circumstances:
a. the issuer is conducting negotiations, where the outcome of such negotiations
would likely be jeopardised by immediate public disclosure. Examples of such
negotiations may be those related to mergers, acquisitions, splits and spin-offs,
purchases or disposals of major assets or branches of corporate activity,
restructurings and reorganisations.

Det er derfor en mulig legitime grunn til at Godfrey er så snål.
focuss
14.04.2021 kl 13:53 2586

Så i klartext så betyr det at dersom BGBIO driver med det som det spekuleres i så har de legitim rett til å holde tilbake innside informasjon.
Slettet bruker
14.04.2021 kl 13:58 2561

Hvor mye penger er det på bok for tiden ?

Ble spydd ut fra en kolega at "alt luktet emisjon for å gå i produksjon" ....!
focuss
14.04.2021 kl 14:16 2495

Det er jo helt vanlig å tenke emisjon, men ikke i dette tilfelle da de har over 700 mill på bok og kursen ligger langt under kurs ved siste emisjon på 37,5
Redigert 14.04.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
KOKO19
14.04.2021 kl 14:26 2447

Ok, takk for svar. Da skjønner jeg at man ikke bør være lettskremt her. Aksjen vil kjøre litt karusell noen dager, men caset ser bra ut, basert på overnevnte info.
peaf
14.04.2021 kl 14:36 2389

Om man offentligjør resultaten fra studien er det de samme som att bekrefte att det føregår samtaler med BP. Eller kan man som normalt offentliggjøre dem når det ikke føregår oppkjøpsplaner. Eller må man poengtere att det ikke føregår oppkjøpsplaner