BGBIO- Vil de lykkes med kreftbehandling eller mot COVID?

focuss
BGBIO 09.02.2021 kl 22:11 66280

Følg med i morgen på Q4 presentasjonen. Det kan komme info her som du synes er til hjelp.I kreft delen er det sterk konkurranse. Kanskje i Covid også. Spør gjerne hvordan BGBIO ligger an i forhold til konkurrenter. Det burde han forklare for det er helt avgjørende for om vi snakker gull eller søppel.
focuss
16.03.2021 kl 18:00 7338

Vi er på vei mot en ny erkjennelse av alvorligheten av pandemien. Vi ser stadig nye mutasjoner. Vi ser at mange av de rammede får alvorlige langtidsskader. Vi ser at nå rammes også yngre mennesker som må innlegges. Vi ser R tallet stiger og vi trenger stadig mer handlekraft fra myndighetene. Dette samtidig som at lokalpolitikere syter over at bedrifter sliter. Hva har det med BGBIO å gjøre? Det har med alle som kan ha noe å bidra med å gjøre.
focuss
16.03.2021 kl 18:09 7296

Det man virkelig må undres over er? Hvor lenge skal politikere og byråkrater skape hindringer for EUA ( Emergency Use Authorisation). Spesialister vet at ting virker, dersom det ikke gis alt for sent. Men byråkraties og politikerne vil at det skal gis alt for sent. Hvorfor? BP.
focuss
16.03.2021 kl 18:15 7262

Tenk tanken. Det er biotech selskap som har, eller har under utvikling, Preparater som kan kurere Covid. Hva sier BP da? Da trenger vel ikke vi bruke milliarder av usd på å utvikle vaksine? Hva sier politikerne da? Vi må ha vaksine. Resten får man tenke selv.
focuss
16.03.2021 kl 18:25 7265

Når det gjelder Accord så var min opprinnelige forståelse slik at dersom gode resultater i Accord så vil man gå over i Recovery , men få markedsadgang mens Recovery ble gjennomført. Dette make sense for meg og er selve poenget med EUA. Godfrey stakkars sliter med å holde orden på sine ulike forklaringer og BGBIO s aksjonærer aner vel ikke hva de skal tro.
focuss
16.03.2021 kl 19:26 7074

Hva i all verden skapte interessen i dag? Ingen vet synes det som.
Slettet bruker
16.03.2021 kl 19:43 6975

19 Mars
Generalforsamling
BERGENBIO
focuss
16.03.2021 kl 19:54 6943

GF er vel aldri en hendelse som betyr noe for verdien. Hva skulle det være?
Slettet bruker
16.03.2021 kl 20:32 6805

Sjekket det meste, men finner heller ingen gode svar. Forhåpentligvis er det noen som vet litt mer enn oss. Får se ved åpning i morgen.
Slettet bruker
22.03.2021 kl 09:39 6268

Når får en svaret på COVID-19 studien, er ikke den rett rundt hjørnet?
Det ser ikke ut som markedet har noen som helst troen på at BGBIO skal lykkes når en ser på kursutviklingen?
King
22.03.2021 kl 10:00 6219

Det er short og robothandel som herjer i aksjen. Men det er riktig at det ikke er kø i inngangsdøra. Omsetningen er ekstremt lav. Personlig tipper jeg Covid-19 data med dertil nyheter om videre progresjon uka etter påske. Just a wild guess. Da kan interessen bli stor.
King
22.03.2021 kl 10:01 6259

Det er short og robothandel som herjer i aksjen. Men det er riktig at det ikke er kø i inngangsdøra. Omsetningen er ekstremt lav. Personlig tipper jeg Covid-19 data med dertil nyheter om videre progresjon uka etter påske. Just a wild guess. Da kan interessen bli stor.
focuss
22.03.2021 kl 10:33 6243

Når det kommer en Covid melding fra Godfrey så blir det spennende å se om folk er enige om hva som står i den, eller om han legger inn så mange dobbelt betydninger at hele diskusjonen vil dreie seg om hva det egentlig er han melder.
King
22.03.2021 kl 10:48 6194

Helt enig der focuss. En slik melding bør være krystallklar.
Knfo
22.03.2021 kl 11:01 6161

Godfrey bør holdes helt unna skrivingen av presse- og børsmeldinger. Den type tåkelegging han bedriver er bare skadelig for selskapet og oss aksjonærer.
Redigert 22.03.2021 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
focuss
03.04.2021 kl 12:29 5219

På den andre BGBIO tråden blir det bare sjikanering og krangling om man ikke kun skriver hausse innlegg. Nå er vi der at BGBIO har grunnlaget for tall materialet de skal bruke til å bestemme Bemcentinibs videre løp i Covid sporet. Antagelig får vi svaret i løpet av April.
Redigert 03.04.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
focuss
03.04.2021 kl 13:06 5160

Peab
Som du sikkert vet så er det på alle pakningsvedlegg til medisiner listet opp bi-virkninger. Og for ingen medikamenter jeg kjenner til så står det bivirkninger som VIL skje.
For de fleste medisiner vil de fleste av bivirkningene som listet ha en sannsynlighet knyttet til seg uttrykt som antall per 10, 100 ,1000 etc . Mitt poeng er at Covid syke innlagte pasienter som får tilbud om å delta i ACCORD, og takker nei til å delta, så kan listen over mulige bivirkninger bidra til beslutningen. Jeg tror Covid syke på sykehus er så syke at å frivillig pådra seg flere mulige ubehageligheter kan påvirke deres beslutning. Så betyr det at jeg VET at mulige bivirkninger er årsaken til dårlig rekruttering? Nei det betyr at jeg peker på at det kanskje er det en del av årsaken. Må huske at pasientenes tilbud er å delta i en eksperimentell behandling som man ikke vet om virker.
Redigert 03.04.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
focuss
03.04.2021 kl 14:32 5051

Som jeg tror du egentlig skjønner så utaler jeg meg ikke om reelle bivirkninger fra Bemcentinib. Jeg uttaler meg om de mulige bivirkningene som pasientene blir konfrontert med ved forespørsel om de ønsker å delta i en eksperimentell klinisk studie. At en slik problemstilling ikke kan drøftes sier veldig om mye klimaet på andre BGBIO tråder. Uansett må jo tro det er egne penger de forvalter.

Hva koker dette ned til? Skal man investere i BGBIO? Når man ser på andre BGBIO tråder så fremkommer det at BGBIO er den eneste aksjen de er interessert i.
For min del så fortjener BGBIO 2 % av porteføljen. Så får vi se hva fremtiden bringer. DVS om de 2 % kan gå til ti eller til null prosent.
Byzantin
03.04.2021 kl 15:22 4956

Men på den andre BgBio-tråden framhever du bivirkninger som en mulig/ sannsynlig grunn til avsluttningen av Accord-studiet? I det tilfellet må det jo være reelle bivirkninger du sikter til?

At pasienter som vurderer deltagelse i en klinisk studie konfronteres med en liste av mulige bivirkninger, hvorpå noen takker nei til å bli innrullert, må jo sikkert gjelde uansett hva slags legemiddel det forskes på, så dette kan vel ikke brukes som kritikk av BgBio.
focuss
03.04.2021 kl 15:38 4942

Byzantin
Det er jo ikke kritikk av BGBIO i dette. Det er bare en del av en undring hvorfor rekruttering gikk så vanvittig sent til tross for Pandemi. Tvert i mot har jeg gitt ros til BGBIO for å ha avsluttet Accord studiet. For meg å gi ros til Godfrey ligger langt inne. Ros fra haussegjengen derimot tror jeg ingen bør ta alvorlig. Uansett når det kommer nyheter så mener de det er positivt. Vurderingene har derfor null verdi. BioBull som eksempel tror jo nå Pfizer skal kjøpe BGBIO. Fullstendig uten forståelse av virkeligheten.
peaf
03.04.2021 kl 15:43 4925

Det borde vare ett uttømt tema med bivirkninger når du bare henviser til ett standardskjena som gjeller de fleste studier. de er ikke verre med Bemcentinib en andre produkter. Det er bare legens beskrivelse som gjeller vad de velger. Men som du att prøve misstenkliggjøre BGBIO ,s ambitsjoner med att få Bemcentinib på markedet før att førsvare haussing til Godfrey sitt aksjesalg blir langdrøyt. Den kortvarige gevinsten kan aldri bli lønnsom i lengden om Bemcentinib flopper. Du blir ikke første valg i arbeidsmarkedet med den typen resultater. Og ordalydelsen til Godfrey er vel så positiv som muligt uten att du må gå ut med børsmelding. Det krevs nemligen vid konkrete resultater som att de var meget bra. Så får vi se hvem som bedømmer den typen uttalerser best.,

Men vi venter med att rope hurra tils vi får det bekreftet att det finns andledning att gjøre det. Jeg har jo vart skeptisk til mye, og tyverr fått rett i mye, men samtidigt er det noen saker eg prøvt att fremheve som er på gang. Som eg tror blir bekreftet i år, men noen guru som vet alt er eg ikke.
Men BGBIO har alle muligheter att bli en god innvestering..
focuss
03.04.2021 kl 15:52 4913

Peaf
mener du seriøst at dokumentet Covid pasienter skal forholde seg til ikke er knyttet til Bemcentinib, men er det samme som alle deltar i kliniske studier uansett.
Oppsiktsvekkende må jeg si og ser ikke verdien for pasienter i det hele tatt.
peaf
03.04.2021 kl 16:10 4879

Jeg vet så mye att dokumenterte bivirkninger må man forholde seg til, men risken til mulige bivirkninger er noe annet. Og når du skriver ett skjema som skall gardere deg fra ett muligt ansvar av bivirkninger så tar du med mest muligt. Det er starndad i studier da du ikke vet vad som skjer i med ulike typer pasienter Er det ikke på tiden du lemner det temat når du ikke har noe fornuftigt att bidra med.
focuss
03.04.2021 kl 16:51 4764

Peaff
Jeg forlater gjerne dette temaet og med en helt ny forståelse. Det finnes faktisk biotech investorer som aldri har lest et pakningsvedlegg. Helt Utrolig. I det store og hele så blir denne diskusjonen rett og slett for dum.
Redigert 03.04.2021 kl 16:54 Du må logge inn for å svare
Byzantin
03.04.2021 kl 17:40 4676

Ok. Uten å søke gjennom de 3-4 siste sidene av "Hva skjer 'a-tråden", mener jeg bestemt at du flere i innlegg framhevet (reelle) bivirkninger og manglende suksess i forskningen på bemcentinb som mere sannsynlige årsaker til avsluttningen av Accord enn de begrunnelsene som Godfrey la for dagen. Forsåvidt så er det jo en kritikk i den grad det henvises til mulige villedende uttalelser.
I denne tråden handler derimot tematiseringen av bivirkninger etter sigende kun om søke forklaringer på hvorfor innrulleringen i studiene gikk så langsomt. Altså ingen kritikk, men nærmest ros av Godfrey.
Det er lett å bli irritert over denne blanding av posisjoner, og man får lyst til å arrestere deg, og dermed bruke man energi på dette istedenfor mere konstruktive bidrag.
Når det er sagt så har jeg hatt sansen for flere av dine kritiske innlegg, som en motvekt til den unisone euforien som gjerne oppstår på slike fora.
Redigert 03.04.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
focuss
03.04.2021 kl 17:49 4686

Byzantin
Takk skal du ha for et reflektert innlegg.
focuss
03.04.2021 kl 18:07 4760

Carrera
Det er hyggelig det, men er redd hyggen går rett i dass når jeg skriver at det er et problem at markedet sliter med Godfreys troverdighet. Og det med god grunn.
Carrera
03.04.2021 kl 18:11 4791

Skjønner det,men jeg tror du har fått fram ditt budskap så det holder.
focuss
05.04.2021 kl 14:58 4131

Det vi ventet på ved slutten av kvartalet var en melding fra Godfrey om effekt av Bem på covid pasienter. Det fikk vi ikke, men fikk beskjed om at Accord ikke fullfører studiene av Bem mot Covid grunnet lite pasienter. Godfrey valgte å sende ut meldingen kl 10 om kvelden før påskeferie. Markedet reagerte negativt naturlig nok, men så kan det være at noen vektla at Godfrey i meldingen mente at han hadde stor tro på på Bem kan spille en nyttig rolle i Covid kampen. Noen synes det var grunn til å vektlegge det og kjøpte aksjer. Fra å forvente effekt informasjon i slutten av Q1 så sitter vi nå tilbake med at vi ikke aner når slik info skal presenteres til aksjonærene, men vi må vel tro at det ikke skal ta så lang tid. Eller, hva forventer folk nå egentlig?
Hildebart
05.04.2021 kl 15:16 4105

Jeg forventer en melding om effekt og plan fremover i løpet av to-tre uker. Jeg sitter uansett og venter på god kursutvikling. Om det kommer med covid før sommeren eller med kreft neste år, så gir jeg meg ikke før det ene eller det andre eller begge deler er gjennomført.
Oregon
05.04.2021 kl 15:36 4083

Har dessverre mindre tro på at Bem får noen sentral plass i behandlingen av Covid 19 pasienter. Det foreligger nå veldig mange ulike typer medikamenter som påroper seg antivirale effekter i en eller annen form. Og muligheten for å få en sentral plass i behandlingsforløpet av Covid 19 i lys av alle de vaksiner som nå også rulles ut tror jeg begynner å bli begrenset ikke minst fordi det i siste pressemelding fremgår at de har slitt med å rekruttere pasienter til Bem studien.

Men at Bgbio har en spennende portefølje relatert til sine prosjekter innen cancerterapi er absolutt noe som må tillegges verdi og på det området jobbes det videre med stor betydning for pasienter og for aksjonærer som støtter viktig kreftforskning og behandling som utføres i regi Bgbio.

Men så får vi se da om jeg tar feil vedr. Bemcentinib og Covid 19; stemmer det så ser vi en kurs rundt 25 til sommeren er mitt tips.
Redigert 05.04.2021 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
focuss
05.04.2021 kl 16:48 3950

Det er vel denne avsluttende setningen som er halmstrået noen klamrer seg til:

"We believe bemcentinib has great promise as a treatment for
COVID-19 complimentary to the ongoing global mass vaccination programs".

Hadde vert litt sterkere om han ikke følte han måtte gardere seg med belte og bukseseler ved å starte med " We believe" Lett manipulerende setning?
Slettet bruker
05.04.2021 kl 16:58 3916

Har tidligere vært investert i selskapet og har medisinsk kompetanse (utdanning), så jeg har de siste par årene lest en del rapporter fra selskapet og forstår innholdet. Angående Covid behandling, så synes jeg at de mistet "window of opportunity" der i fjor sommer og skjønner jo at De opplevde et par uforutsette hendelser. Har tvil til noe inntjening i Covid hjørnestein. Angående cancer behandling, så er all forskning i dette feltet så omfattende og langsiktig at inntjening også vil bli det. Langsiktig, men alle må velge sin egen inngangsbillett etter tålmodigheten.
Lykke til! Jeg håper at de lykkes.
StockWizard
05.04.2021 kl 19:36 3666

Enig med deg om cancerterapi, men Ikke helt enig med at «window og oppurtinity» var lukket!
Hvis toget hadde gått, skulle Pfizer, som har mest potente covid-vaccinen (91%), aldri begynt med phase 1 testing av sin kandidat mot covid. Merck også har veldig tydelig uttalt at de har stoppet sin vaccine-forsøk, og fokusert mot behandlingsalternativer!
Slettet bruker
05.04.2021 kl 19:48 3612

fuck-us gir seg ikke......
Redigert 05.04.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2021 kl 20:18 3511

Point taken.
Har ikke fulgt med disse og visste ikke det men tror allikevel at det er mer fokus på vaksine boosters enn behandling selv om det kan være behov en stund. Men rent forretningsmessig så er Pfizer bedre posisjonert å profittere på det nettopp pga at de har begge bein i Covid situasjonen, ikke minst finansieringen. Det er bare min mening.
Men, for all del, jo flere jo bedre.
Og cancer kodene skal en dag knekkes, det er jeg sikkert på. Potensialet er jo enormt, helt klart.
Slettet bruker
05.04.2021 kl 20:19 3506

Ingen grunn til å gi seg!
Hayen
05.04.2021 kl 20:55 3400


"In a survey of 77 epidemiologists from 28 countries, carried out by The People’s Vaccine Alliance, two-thirds thought that we had a year or less before the virus mutates to the extent that the majority of first-generation vaccines are rendered ineffective and new or modified vaccines are required. "


https://reliefweb.int/report/world/two-thirds-epidemiologists-warn-mutations-could-render-current-covid-vaccines