BGBIO- Vil de lykkes med kreftbehandling eller mot COVID?

focuss
BGBIO 09.02.2021 kl 22:11 66285

Følg med i morgen på Q4 presentasjonen. Det kan komme info her som du synes er til hjelp.I kreft delen er det sterk konkurranse. Kanskje i Covid også. Spør gjerne hvordan BGBIO ligger an i forhold til konkurrenter. Det burde han forklare for det er helt avgjørende for om vi snakker gull eller søppel.
focuss
10.04.2021 kl 15:41 4947

Carrera
Har stilt deg spørsmål lengre opp om hva du har fått ut av April presentasjonen. Du svarer ikke, men er kun ute etter å skape krangling. Kommunikasjon med deg er derfor avsluttet for min del. Folk på forumet fortjener bedre.
slowthai
10.04.2021 kl 15:48 4948

Selv om focuss kanskje er litt opphengt i sin kritikk av Godfrey, mener jeg det absolutt er betimelig å kritisere hans opptreden som leder av Bergenbio. Det mest pinlige her er vel egentlig deg Carrera, som av en eller annen grunn føler på en voldsom trang til å forsvare Godfrey (og rakke ned på focuss). Du har vel kanskje puttet for mye penger inn her og blitt forelsket i aksjen? Kritisk omtale av aksjer man selv sitter i er bare sunt, er slik man bevarer gangsynet. Oppfordrer deg heller til å svare på spørsmålet om hva du fikk ut av april-presentasjonen.

Jeg har selv vært aksjonær en stund, og må si jeg er meget lite imponert over hvordan selskapet ledes. Et seriøst selskap legger ikke ut kursdrivende informasjon på en Powerpoint på hjemmesiden sin, man sender ut en børsmelding når man har noe konkret. Om de ikke selv skjønner at den oppdaterte powerpointen kunne være kursdrivende, ja da virker man rett og slett ikke særlig intelligent. Ser at dette bortforklares med at ledelsen har hendene fulle fordi det sikkert er oppkjøp osv. på gang, men uansett hvor mye man har å gjøre burde man klare å sammenfatte en grei og forståelig børsmelding.

For når børsmeldingene først kommer fra Bergenbio er de gjerne så tåkete at det gir rom for tolkning i alle mulige retninger, og det tolker jeg som et dårlig tegn. Har man gode nyheter kommuniserer man naturligvis de direkte, har man et dårlig budskap er det vel fristende å prøve og pakke det inn i fint papir. Meldingen om stans av rekrutteringen av Accord-studien er et godt eksempel på det. 95% av forumet her inne, inkludert skribenter jeg synes er dyktige, var overbevist om at det var positivt, mens markedet sendte kursen ned ganske mange prosent.

Tillit til ledelsen er alltid viktig og kanskje særlig i biotek, hvor hele selskapsverdien er basert på ting man håper skal skje i fremtiden. Informasjonen selskapet kommer med er således eneste rettesnor for kursutviklingen. Se bare på løgnhalsen Holter og Lifecare som har løyet systematisk om covid-hurtigtest i månedsvis, null troverdighet igjen. Mens i NANOV har byttet av en dårlig virkelig snudd skuta.

Hvordan Godfrey agerte ifm. emisjonen i fjor er jo også høyst kritikkverdig. Når det er sagt håper jeg naturligvis Bergenbio lykkes med både kreftmedisin og covid-behandling.
Carrera
10.04.2021 kl 15:55 4976

"Kritisk omtale av aksjer man selv sitter i er bare sunt, er slik man bevarer gangsynet."
Meg bekjent har ikke focuss aksjer i BGBIO - Da må han ha en skjult agenda når han bruker så vanvittig mye tid på Godfrey og BGBIO.
Slettet bruker
10.04.2021 kl 15:59 5011

focuss
02.02.2021 kl 10:57
________________________________________
"Uten å gå i detalj så har jeg vel skapt mer verdi inn i statskassa enn hva de aller fleste knapt kan drømme om. Og da snakker vi ikke ensifret antall milliarder."

Mer en 10 milliarder som focuss har skapt av verdi inn i statskassa?
Da er shortlisten av kandidater kort, Røkke, Rimi-Hagen, Tobakkskongen, noen lakseoppdrettere, noen innen varehandel og stort lengre er ikke listen av personer som har skapt verdier for mer enn 10 milliarder inn i statskassa (Fredriksen kan ikke regnes inn her). Da må vi takke focuss for at han setter av såpass mye tid med å bidra her inne på forumet innimellom alle millardene som han har skapt og vil skape fremover inn i statskassa. Det er bare å bøye seg i støvet for en slik person er det ingen av oss andre her inne som er i nærheten av.
Carrera
10.04.2021 kl 16:02 5099

focuss
I går kl 12:29
________________________________________
Jeg handler på hvordan jeg tolker info fra Godfrey så jeg solgte min lille post på 34,2 i dag.
focuss
10.04.2021 kl 16:11 5218

Vel, aksjer har jeg hatt i selskapet frem til i går. Kan ikke se jeg var noe mer positiv i omtalen mens jeg hadde aksjer. Ageringen til Godfrey er interessant for alle som er interessert i aksjer, ikke minst biotech aksjer og Oslo Børs er ikke tjent med en slik mangel på Corporate Governance. Når jeg så at hausserne dro meg inn i en diskusjon jeg ikke var en del av så stimulerte det til litt skriving.
Slettet bruker
10.04.2021 kl 16:19 5187

Lang helg, hvis en lever av å trade.....og sitter ut.
I kampen om andres penger er alt tillatt.
Jug i vei.
focuss
10.04.2021 kl 16:22 5184

Vel du glemmer han som har skapt mest verdi inn i statskassa. En sta letesjef som fant Johan Sverderup fordi han gikk i mot alle inkl. Statoil og fant noe som ingen trodde var der. Det var ikke meg.
Redigert 10.04.2021 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
slowthai
10.04.2021 kl 16:24 5185

Nå snakker jeg jo naturligvis ikke om at man nødvendigvis skal kritisere sine egne aksjer, men heller at man er åpen for at andre kommer med balanserende innspill, og ikke går rett i forsvarsmodus med en gang noen sier noe negativt om et selskap man er aksjonær i. Så er det selvsagt opp til hver enkelt av oss å vurdere hvilke påstander vi vil tillegge vekt og ikke, det er en del av gamet. Å la seg rive med av ubegrunnet hausing er uansett en aksjonærs verste fiende, google confirmation bias hvis du ikke kjenner til det. I det ligger f.eks. at man tillegger noen en skjult agenda så fort de sier noe negativt om ens hjertebarn, i stedet for å se rasjonelt på påstanden.
focuss
10.04.2021 kl 16:34 5160

Nå har jo folket på Hva skjera tråden forventet melding om Covid resultater hver dag en stund. Ser ikke ut til at de har fanget opp at Godfrey i April presentasjonen sier Q2, dvs før 30 juni.
Byzantin
10.04.2021 kl 17:12 5101

For meg er det vanskelig å forstå hvilken motivasjon selskapet og CEO skulle ha for å legge ut en (bevisst) manipulerende presentasjon. Hvem skulle eventuelt ha interesse av at deler av markedet i tiden fram resultatene fra de kliniske studiene blir presentert, manipuleres til å tro på en annen virkelighet enn den som da vil bli avdekket? skulle det være insidere som vil få en anledning til å selge seg ut på høye kurser, elller noe i den retning? Kan noen hjelpe meg videre her?
Går det i det hele tatt an å tro på en historie om at BgBio skulle kunne opptre så skittent og amatørmessig?
Men kanskje antyder Focuss rett og slett at presentasjonen er manipulernde, men uten at dette nødvendigvis er tilsiktet..
Altså kun amatørmessig, uten skumle hensikter for øvrig.
Redigert 10.04.2021 kl 17:45 Du må logge inn for å svare
focuss
10.04.2021 kl 17:45 4982

Byzantin
Spørsmålet du stiller er jo godt og relevant. Hva skal motivasjonen være? Det jeg registrerer er at den mest respekterte skribenten på Hva skjer a tråden ved flere tilfeller i presentasjonen tar tak i flere forhold som han velger å tolke i en veldig positiv retning. Ja det tolkes så positivt at hele tråden går helt av hengslende i Eufori. Jeg ser det slik at den samme teksten kan bety noe helt annet. Derfor så er det åpenbart at teksten er veldig uklar og kan ha helt forskjellig mening. Og dette på forhold som det burde være enkelt å være krystall klar om. Men tilbake til spørsmålet ditt ang. motivasjon.

Godfrey har forespeilet markedet at Covid resultater skal presenteres i slutten av Q1. Nå i April presentasjonen så sier han Q2, som betyr før 30juni så det ser ut til at han kanskje vil fendre av kritikk ved å legge ut en powerpoint presentasjon som kan gjøre aksjonærene vennligsinnet inntil videre. Ikke veldig god motivasjon. Ikke så god som dersom han hadde planer om å selge mer aksjer og en ny emisjon i markedet. Virker også for dumt.

Dersom hensikten ikke er å manipulere markedet av en eller annen grunn så må jo forklaringen være at han ikke evner å uttrykke enkle forhold klart på sitt eget morsmål. Når man ser på euforien på den andre tråden og på børshandlingen på fredag så er det jo klart at powerpoint presentasjonen som aldri skulle vært lagt ut har hatt en stor effekt. Og da slik jeg ser det, potensielt basert på ingenting. Dersom noen tar seg bryet så kan vel saken ende med en børsbot.

Men når man ser hvordan emisjon og salg av egne aksjer ble håndtert så skal jeg ikke si jeg klarer å forstå hva som foregår oppe i hodet til Godfrey
Byzantin
10.04.2021 kl 18:11 4891

For meg virker ikke noen av disse alternativene åpenbare eller spesielt plausible. Det blir, som du sier, for dumt.

Man skal vel ikke helt se bort fra muligheten av at presentasjonen IKKE er manipulerende, verken i betydningen tilsiketet eller utilsiktet, men nettopp gjenspeiler gode nyheter med hensyn til studiene, og en forhåpentligvis snarlig børsmelding vedrørende dette : )
Redigert 10.04.2021 kl 18:20 Du må logge inn for å svare
focuss
10.04.2021 kl 18:15 4884

Hvis Godfrey hadde en beskjed han ville gi så var presentasjonen et jævla dårlig forsøk.
Redigert 10.04.2021 kl 18:15 Du må logge inn for å svare
focuss
10.04.2021 kl 18:26 4812

Allerede på første Covid slide, slide 17 begynner tullet

Currently no approved comprehensive COVID-19 therapy
o Survival benefit, early hospital discharge & antiviral effect

Her går folk i taket fordi de mener at end points har blitt oppnådd. Slik jeg leser det så er det bare en beskrivelse hva som er studiets endpoints Det står ingenting her om hvilke resultater som er oppnådd.
Slettet bruker
10.04.2021 kl 18:34 4786

21 innlegg med piss og drit og spekulasjoner til nå i dag :)
Må nesten le, med det Momentumet aksjen nå har så fremstår din kamp og ditt hat mot Momentum som mannens kamp motstrøms når han oppdager han pisser i motvind og det er umulig å snu.
Carrera
10.04.2021 kl 18:43 4731

Og han er ikke inne i aksjen engang !
mimer
10.04.2021 kl 18:44 4743

Ja, har blokka fokussur, som tidligere nevnt tipper jeg det enten er noe personlig grudge der, eller tapt mye penger. De færreste gidder bruke et hav av tid på noe de ikke har tro på huh....
Byzantin
10.04.2021 kl 18:45 4778

Den kan jo godt begynne å sige nedover igjen på mandag og tirsdag, på samme måte som vi er vant til. Jeg solgte ut en liten andel på fredag, i tilfelle dette skjer.
Men håper jo at det er "different this time"... og at noe virkelig er på gang..
focuss
10.04.2021 kl 21:29 4609

Yngling ØH
08.04.2021 kl 21:58
2692
https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2021/04/BerGenBio_April21.pdf

Se presentasjonen side 17:
"Survival benefit, early hospital discharge & antiviral effect".

Survival benefit er nytt. Da har bemcentinib dokumentert høyere overlevelse

Early hospital discharge. Dette er nytt. Da gir bemcentinib raskere utskrivelse.

Antiviral effect. Pasienter testes med PCR tester ved innleggelse, og underveis for å testes viral load. Da viser studiene at viral load synker ved behandling med bemcentinib.

Nice!!!!
Redigert 08.04.2021 kl 22:00
Slettet bruker
10.04.2021 kl 22:03 4553

Her er det noen som er redd, tydelig at BgBio er inne på noe, kommer til å bli en pang start for oss som er eiere av BgBio neste uke 🚀🚀
HP17
10.04.2021 kl 22:19 4502

Det er det lite tvil om. Jeg er 90% sikker på at kursen passere kr 40 neste uke, 75% sikker på at kursen passerer kr 50 neste uke og 60% sikker på at kursen passerer kr 60 neste uke.
Slettet bruker
10.04.2021 kl 22:28 4490

Enkel og god analyse HP, tror ingen har info til å gi noe bedre 👍
Slettet bruker
10.04.2021 kl 22:50 4452

Om oss som allerede er inne kjøper for en høvding eller 2 smeller vi langt nordover🤘
Redigert 10.04.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Hayen
10.04.2021 kl 23:16 4356

Carrera,
Klapp på skulderen for å eksponere idiotien.
Bullinvestor
10.04.2021 kl 23:18 4354

Har en lyttepost her. Trond Mohn har kjøpt i bøtter og spann over lang tid, han kjøper ikke aksjer for morro skyld.
peaf
11.04.2021 kl 06:04 4075

Jeg må jo bare seie det enda en gang att presentasjonen var meget god og att den inneholder ingen ny informasjon som krever børsmeldning. Så får alle forumeksperter seie vad de vil, men noen meldinger kom ikke. Og bekrefter vel att de som mener noe annet ikke har peiling. Att ledelsen viser større tro på att produktet
viser god effekt er knappest meldepliktigt. Det er mange i børsverden som trur både det ene og det andre. Uten att de blir straffet even om det viser seg att det ikke stemmer..

Og når det gjeller siste Emisjon så var den utmerket, da det gjeller att få inn mest muligt penger på minst muligt nye aksjer. Att emisjonsdeltakerne ligger minus idag er enda positivt før det store flertallet om det kommer en skikkelig kursdrivende melding. Da antallet aksjer er blitt holdt nede, som i slutenden kan vise seg positivt før emisjonsdeltakerne og. Og gjøre ett stort nummer av Godfrey sitt aksjesalg som ikke påvirke kursen nevnverdt er att overdrive, raset kom når Accord stoppe studien.
Og det var vel ikke mange som kunde forutse att det skulle skje.

Og når noen tror ledelsen er opptatt med oppkjøp og ikke har tid att utføre sine vanlige oppgaver blir det før dumt. Ledelsen har ikke med det att gjøre, det er enbart styret som avgjør om budet eller partnerskap er lønnsomt. Og BGBIO har ingen som helst andre verdier en sine produkter, og hvem som er mest kompetent att avgjøre den verdien skall vare styret. Godfrey får sikkert seie vad han mener men har inget med beslutet att gjøre.

Personligen syns eg att Godfrey informerer godt om utvikklingen i selskapet innenfor de rammer han har, uten att gå ut med børsmeldinger. Og om noen trur att helsemyndigheter rundt om i verden har lite att gjøre og står parat att godkjenne på dagen studieresultat som selskap kommer med. Så er det opp til dem. Men eg vet att per idag så har de fullt opp med att revurdere vaksiner og bivirkninger og nye mutasjoner , og om vaksiner virker på dem. Og var BGBIO ligger i køn aner eg ikke, men resultaten kommer nok når de får tid.

Så får de som vil berika oss med sine innlegg om att kursen skall opp bare stå på, jeg syns vel grunnlaget før påstanden er vel tynn. Men trur de det gir noen mening
før de som skall investere eller er investert i aksjen. Så skriv på. Jeg før min del hopper fort over dem.
Redigert 11.04.2021 kl 06:17 Du må logge inn for å svare
rockpus
11.04.2021 kl 09:40 3749

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Å skryte av hvor rik man er gir i alle fall ikke noe større troverdighet på et anonymt forum!
Matadoren
11.04.2021 kl 10:22 3592

Noen kommentar til denne?
"Til DNs henvendelse svarer Mohn at han ikke kan kommentere på utviklingen i selskapet fordi han er i innsideposisjon."
Redigert 11.04.2021 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
peaf
11.04.2021 kl 10:56 3439

Ja det kan man vel tyde som man vill, men jeg mener bare att han kan ikke gi informasjon. Som bekrefter eller avkrefter noe innen selskapet sagt sitt. Men han " trur " sikkert det samme som selskapet. Som da er nevnt i presentasjonen, og Bemcentinibs fremtid som Covid medisin stopper nok ikke her.
rockpus
11.04.2021 kl 10:57 3443

Til de som avfeier focuss sine meninger og innlegg kan jeg minne om hans historikk i Nano. Han ble møtt av samme sure kommentarer den gang han kritiserte ledelsen i Nano, men ettertiden har vist oss at han hadde rett!
Det samme kan sies om Photocure, selv om kursen så langt har gått motsatt av hva focuss har spådd. Jeg tror dog at det er stor sannsynlighet for at han også i det tilfellet til slutt vil få rett. Hvor lenge kan ledelsen i Photocure parere skuffende resultater i forhold til tidligere guiding bare med å lansere enda sterkere guiding?
focuss
11.04.2021 kl 10:59 3435

Peaf
Det er trolig slik du skriver at presentasjonen ikke inneholder noe nytt som trenger børsmelding. Det er ikke problemet. Problemet er at Power Point presentasjonen er uttrykt slik at den kan misforstås og det synes som at folket på "Hva skjer a tråen" lar seg føre bak lyset og tolker det som presentasjonen inneholder helt avgjørende ny positiv informasjon. Power point presentasjonen skulle aldri blitt lagt ut på hjemmesiden, men en børsmelding skulle vært sendt dersom Godfrey har ny info og by på. Det har han ikke gjort.

For få dager siden så ble folk sjokkert over at Godfrey bidro med en gammel presentasjon med en konferanse. Hvorfor bidro han ikke heller med den nye men bare la den ukommentert ut på hjemmesiden? Godfrey har nå skapt et informasjonskaos som han bør rydde opp i jo før jo heller.
Carrera
11.04.2021 kl 11:16 3351

Hæææ
"Det samme kan sies om Photocure, selv om kursen så langt har gått motsatt av hva focuss har spådd."
focuss
11.04.2021 kl 11:26 3318

Carrera
Jeg mangedoblet i Photocure og valgte å selge da ledelsen startet med en haussing og guiding som ikke hang på greip. Kursen har derfor økt etter at jeg solgte, men en oppgang uten min interesse da den er basert på en feilvurdering slik jeg ser det.
peaf
11.04.2021 kl 11:38 3264

Ja de lager og sender ut presentasjoner regelbundet før att selge selskapet. Od det er som det skall vare. Men det er vel verre med analyser som er ren fantasi og prøve gjøre skjen av att vare seriøse analyseselskap når det er bare penger det handler om. Der er farmaselskap populære med regelbundne emisjoner.
Og viser det seg att det som er skrevet i presentasjonen er korrekt, så får haussegjengen bare ta seg ut. De har til stor del mistet sin mening med den overdrevne haussingen, når det blir for mye for det motsatt effekt.
Og eg må jo påstå att eg sett mye verre haussing fra andre selskap og deg med, en det BGBIO kom med nu. Att det fikk det utslaget det fikk på kursen var jo før att alle vente på en positiv melding.. Men her fikk de bare positive signaler, som de tydligen satt pris på. Inget feil i det.
Redigert 11.04.2021 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Kingoftheden
11.04.2021 kl 11:49 3207

For å være i innsideposisjon må du ha informasjon som ikke er kjent for markedet.
Dvs når Mohn handler aksjer vet han det samme som markedet (selv om det er mange her på forumet som mener at han da vet noe vi andre ikke vet).
Om innsideinformasjonen Mohn nå har er positiv eller negativ vet vi jo ikke. Men at selskapet diskuterer planer fremover med styre/hovedeiere basert på det de pr idag vet om resultater er jo naturlig. Om det er utrulling i stor skala, Fase III eller krisehåndtering får vi vite snart. Frem til informasjonen er utlignet i markedet vil Mohn ikke kjøpe aksjer.
Redigert 11.04.2021 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
peaf
11.04.2021 kl 12:01 3157

Ikke dra inn PHO i det her, der er kunnskaperne genereelt meget dårlige bland de fleste. De har ett udugligt styre og ledelse men de har ett arv fra gamle ledelsen.
Som med tiden kommer att overraske stort, men nok om det BGBIO er det som har størst potensial att gjøre det meget godt på kort sikt. Og sikkert kommer gjøre det godt på lang sikt og. Men PHO skall vi gå nærmere inn på når det begynne nærme seg, på PHO tråd. Men der kommer resultater tale for seg selv.
Oregon
11.04.2021 kl 18:32 2792

Godfrey har i mine øyne til en hver tid «strukket» Bgbio potensiale lenger enn det som jeg synes det er forsvarlig å gjøre. Allerede fra starten av før Bemcentinib (eller BGB324 som medikamentet het før det fikk generisk navn Bemcentinib) hadde blitt utprøvd på en eneste pasient bl.a. presenterte Godfrey BGB324 som en fremtidig hjørnesteinsbehandling ( cornerstone) innen en rekke krefttyper.

I mine øyne er hans personlige optimisme absolutt ikke feil, men måten han velger å kommunisere det på kan diskuteres, seinest nå når det gjelder Bgbio prosjektoppdatering. At han setter inn en « disclaimer» til slutt når han skjønner at han kanskje igjen har strukket strikken litt for langt? ( for ellers burde det vært sendt ut pressemelding om nyheter) er noe man igjen kan undres over.

Det var vel litt av samme greia da Bemcentinib ble valgt ut på grunnlag av invitroforsøk i uttesting for mulig effekter i behandlingen av Covid 19 at han igjen slo på stortromma, men seinere vedgikk at hans optimisme var noe i overkant og han måtte gå tilbake på noen av sine utsagn ( etter emisjonen og salg også av egne aksjer).

Nå er jo stemningen her inne helt « elektrisk» og det verserer mange også kanskje riktige teorier. Personlig mente jeg at ny stopp av Accordstudiet var negativt, men litt seinere dukket det opp også info her inne ( med referanser) om at den som hadde hovedansvaret for Accord studiene også hadde sine egne prosjekter « på si» innenfor Covid 19. Dette er ikke bra og sånn sett forstår jeg at kanskje det var fornuftig å koble seg ut av Accord studiet i Southampton.

Vel, fortsettelsen blir spennende og har Godfrey igjen strukket sin optimisme for langt eller er det reell grunn denne gang for hans optimisme. Fra å være negativ til Bgbio og « Covidutsiktene» er jeg kanskje mer nøytral nå. Her kan alt skje..