ZENA: 💰Successful completion of IPU in Congo❤️

Slettet bruker
ZENA 10.02.2021 kl 08:13 37448

HOLD PÅ AKSJENE!!!

Successful completion of IPU in Congo

February 10, 2021

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Successful completion of IPU in Congo

Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that it has now received formal confirmation regarding the successful completion of the Inquiry of Public Utility (Enquête d'Utilité Publique) ("IPU"), following an in-depth technical and financial review, performed by the Ministry of Hydrocarbons of the Republic of the Congo during the month of January 2021.

As announced on December 23, 2020, the Company will now proceed with the potential finalisation and ratification of the Production Sharing Contract ("PSC") for Tilapia II.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented:

"We are delighted to have received this additional positive confirmation from the Ministry of Hydrocarbons which demonstrates our successful establishment in the Republic of the Congo, where we intend to develop the potentially transformational Tilapia oilfield, as well as constituting a clear recognition of our technical and financial capabilities.

The significant strengthening in oil prices and the gradually improving outlook in relation to the Covid-19 pandemic have given us further confidence in pursuing various potential acquisition opportunities of additional oil and gas production assets, specifically those formerly operated by oil majors. We view the present as a singular time of opportunity to implement this strategy as oil majors restructure their portfolios by disposing of smaller assets.

I look forward to updating the market in due course on further progress. We are systematically delivering on our publicly announced objectives and I thank shareholders for their support.


https://newsweb.oslobors.no/message/524269
Redigert 10.02.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Aqualight
11.02.2021 kl 17:37 3661

Jeg kender svaret på et af dine spørgsmål Herman*😊 ja der er adskillige der er gået fra 0 faktisk til +25000 F/d, med lånte penge. (Lidt drilleri, men den er god nok)

Nu findes der urimelige mængder at materiale både delt her på forum men også på andre forum, samt selv fundne, oplysninger. Hvis man gider gøre sig den ulejlighed at læse op på hvad det er man har købt en del af, vil det bare være en fornøjelse for SÅ mange andre, og apropos manglende stigninger eller fald i aktien som i dag, nu har jeg netop set alle depotet igennem, (4 stk) og der er d.d. et plus på 259,63% (den reelle stigning er på 293,42%. Men jeg har købt en håndfuld ekstra løbende, derfor den lavere fortjeneste).

Er 1 Nok kr, indenfor synsfeltet, JA, MEN det kommer ikke i morgen eller indenfor 3 måneder.

Kommer der stigninger på yderligere 200% - 300%? Ubetinget JA, men igen hverken i morgen eller i næste uge - her kan jeg tage fejl, for der ligger nogle hæftige RNS i pipeline, indenfor 1 - 30 handelsdage, jokeren er hvornår de kommer, og det er denne “joker tid” der bliver brugt til at malke de utålmodige investorer i Zenith Energy for deres indkøbte aktier. That simple.

Med hensyn til Nigeria, minder jeg lige om denne tidligere udsendte RNS, der står også lidt om finansiering og så videre https://www.lse.co.uk/rns/ZEN/submission-of-bid-in-2020-marginal-field-round-ic3fxzk2hnego89

Meget af ovenstående er ikke til dig Herman*,
men til general information. 😊

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Gullit
11.02.2021 kl 17:45 3636

Hmm har du aksjer her, alt er jo dritt med denne aksjen i dine øyne. Skal ikke se for mye på kurs fra dag til dag, men heller på det fundamentale som begynner å sette seg. Kursen kommer hvis du er litt tålmodig.
Svartsyn
11.02.2021 kl 19:51 3425

Hei Aldara.
Du skal få et vennskapelig råd av meg.
Selg deg ut av denne aksjen kl 09.00 imorgen.
All den ventingen som står foran deg her i denne aksjen,det vil du ikke tåle.
Da vil du få det bedre her i livet,og alle vi andre på denne tråden vil trolig også få det samme.
Det gjenstår utrolig mye"venting" fortsatt i denne aksjen.
Det gir jeg garantier på, og som du skriver i din siste linje.
Vi kan vente oss i hjel i denne, det gjelder sikkert for deg siden du skriver det.
For oss andre er tidsperspektivet nok litt lenger enn 1 dag.
Ha en fortsatt fin kveld. Og tenk litt over saken.
Herbius
11.02.2021 kl 20:05 3378

Hej Svartsyn 👍

Håbløst med alle de nye der vil være millionærer over natten 🤮🤮🤮🤮

Hvor lang tid tager det at pille Riggen ned og flytte den 1-2 km, for så at sætte den op igen ??? CA ?
Konjagi
11.02.2021 kl 20:20 3326

Har et inntrykk av at det er endel, som kjøpte pågrunn av kursstigningen fra 23.12, sitter nå med litt for mye kapital "låst" her. Mange av disse aner ikke noe om hva de har kjøpt, eller hat kunnskaper om bransjen. Nå sitter der da med mye tildels akskjer og håper kursen skal gå opp hver dag. Skuffelse. Se maling tørke er utrolig kjedelig og lite givende.

Zenith Energy er i den spede begynnelse, som et lovende E&P selskap. Det tar tid å bygge dette. Men, i disse tider, vet man aldri. Større aktører (majots) sier fra seg lisenser, og forlater produserende brønner, fordi de produserer for litei deres verden. Ofte kan dette være felt som ligger på 500-4000 b/d. Det er nok dette området CA, sirkler rundt etter. Kan godt lykkes med noen gode avtaler her.

Men, det skjer ikke i morgen, neste uke eller i slutten av februar. Det tar den tid det tar. Og for ikke å anakke og myndighetsgodkjenning. De som jakter raske penger, you are not in the right place!
Redigert 11.02.2021 kl 20:20 Du må logge inn for å svare
Herman*
11.02.2021 kl 20:31 3287

Delvis enig med svartsyn: Mine største gevinster har jeg ikke gjort i selskaper der alt går på skinner og hvor nyhetene kommer helt regelmessig som bestilt. Å være aksjonær i enkelte selskaper kan kanskje kreve en neve valium til frokost, men det er når alle har mistet troen eller ingen orker, at oppsiden ofte er størst. Ikke for å belære, men bare vise hva jeg mener: Begynte å kjøpe Quantafuel på 12 kroner, når folk var dritt lei årevis med forsinkelser. Noen måneder senere stod den i 70 kroner. Kjøpte Zena på 4-5 øre når sterke krefter mente at dette var ren svindel. Satt på "Verdens kjedeligste aksje" (NattoPharma) gjennom perioden da den lå på 6-7 kroner fordi det fundamentale viste at den var ekstremt underpriset. Noen mnd senere står den i 24-godt hjulpet av Corona. En må ofte ofre litt av sin mentale helse hvis en skal oppnå høy avkastning på kort tid. De som ikke takler dette kan kjøpe aksjefond, ikke noe galt i det.
Redigert 11.02.2021 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
Aqualight
11.02.2021 kl 20:33 3282

@Herbius

1 minut og 26 sekunder + 12 sekunder i transport tid.... bare se dette link 😂 lige nået for de utålmodige......

https://m.youtube.com/watch?v=bta1Gv6QIak

Ironi kan forekomme 😊

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Herbius
11.02.2021 kl 20:40 3294

Haha 😂😂😂😂😂

Håber det går så stærkt 😃😃😂😂

Mener selv omkring 3 måneder 🙈🙈

Drømmer jo om 3 brønde på Tilapia i år 🙏🙏😂😂
Svartsyn
11.02.2021 kl 20:58 3256

Hei Herman.
Jeg har vel nå vært i Zenith aksjen i over 1 år. Og alle vi som har vært det vet at Ting Tar Tid, det er slik det er når en er en oljemygg.
Hvis/når vi får Tunisia dealene godkjent så ser dette "caset" strålende ut.
Herregud de folkene som er her i dag skulle vært med fra over 50 øre og nedover til først emisjonen på 35 øre og så ned i den "røde" dødsdalen til 3,5 øre.
De hadde kastet kortene alle som en .
Vi er vel 5 til 10 stykker som fulgte dødsdalen nedover og snittet videre nedover ved stadig å putte penger inn i det "røde " hullet uten ende.
Men de tøffeste handlet videre på hvert øres nedgang fra 20 til 3,5 øre for å få redusere snittprisen.
Skal innrømme at det var dager jeg lurte på jeg var den komplette idiot. Men jeg er en sta jævel,så jeg fortsatte å kjøpe aksjer de billigste jeg fikk var 3,8 øre.
Men når jeg ser hva noen nye skriver nå for tiden.
Så har jeg bare en ting å si selg dere ut,og finn noen andre aksjer.
Min personlige mening er at hvis Tunisia-dealen blir godkjent så vi får litt cash-flow i kassa så ligger vi godt ann.
Kontrakten i Tilapia var det 6 eller 7 andre oljeselskap som prøvde å få fingrene i. De ville gladelig kuttet av seg venstre hånden for å få den,de sier litt om potensialet.
Ser forøvrig at folk begynner å prate om når skal riggen flyttes.
Der må jeg bare si det skal underskrives noen papirer om den økonomiske delen av avtalen i Tilapia.
Når det er gjort blir ordren om å få riggen flyttet ned til Tilapia.Så det blir enda mere " venting "ironi.
Det er mitt tips om hva som kommer til å skje,men herregud jeg har tatt grovt feil før og gjør det lett igjen.
Dette ble mye,men det viktigste.
Hvis Tunisia avtalen blir godkjent og vi får cash-flow inn i kassa så blir dette spennende.
Dette kan bli et eventyr,men stålsette dere for venting
Ha en flott kveld alle som en.

Herbius
11.02.2021 kl 21:02 3274

Svartsyn har du set mit spørgsmål ???
kaunis
11.02.2021 kl 21:12 3265

Det som skjedde i Thin i dag viste hva grådiget og dumhet kan føre til. Det ene tok det andre hoss flere, med mange aksjer, og når galskapen bare akselererte ente aksjen ned nesten 15% på det laveste men tok seg litt opp å slutten. Grunnlaget legges i de som til stadighet bare finner dårlige ting å skrive om sensitive selskaper i en utsatt startfase. Selv om de har nyvinnende produkter som de fleste ser kan bli vinnere i fremtiden, så må noen leke "redningsmenn" og fortelle om alle farene og elendighet som lurer rundt neste hjørne. Med et slikt grunnlag kan de klare å starte slike skadelig panikksalg som utviklet seg i Thin film i dag. Ingen kjent grunn til dette panikk-nedsalget var kjent i dagens marked, men mange solgte nok med tap, mens andre kunne kjøpe billige aksjer hele dagen. Ikke la oss komme dit hen at aksjekjøp på OSE blir et for riski sted å være. Dette kan skje mange ganger bare det blir et stort nok antall som vil delta i slike simple angrep i små selskap som er lette å manipulere kusen til.
Konjagi
11.02.2021 kl 21:15 3253

Tunisia er det aller viktigste nå og vil bære oss økonomisk den nærmeste tiden
Svartsyn
11.02.2021 kl 21:30 3194

Herbius .
Glem spørsmålet foreløpig, og ikke begynn å prate regne på riggflytting og boring av flere brønner. Det skjer ikke i 2021.
Det gir jeg garanti på.
Det blir en oppgave i år
1. Få godkjenne de siste papirer(finansiering)
2.Gi ordre om å starte å transportere riggen vår ned til Kongo.
3. Bygge opp en organisasjon /ledelse mannskap til å klare å gjennomføre den første boreoperasjonen.
4. Sette opp riggen på Tilapia ,
5. Utføre "commision" på riggen å se om alt er i orden og klar til å bore.
6. Så er det ned å bore de "berømte" 100-500 meteren.
Det er ikke så enkelt som å skrive det på papiret.Vet ikke hvilke problemer AAOG hadde/fikk i brønnen. Men det er ingen QUICK FIX det er garantert.
Hvis vi klarer å utføre "jobben", så er det komplettering neste.
Hvis vi klarer dette og har fått flow-ut av brønnen ,så er det nyttårsaften.
Og vi aksjeeier er overlykkelige.
Ikke snakk om hvor mange brønner vi skal bore i året, det husker jeg "noen" snakket om før 1 år siden også.
Da sa jeg aldri i livet om det skjer, det skjedde heller ikke.
La oss ta dette steg for steg så kommer vi dit tilslutt.
Å snakke om antall brønner vi skal bore i året,kan glemmes.
Vi tar den første først,så kommer resten seinere.
Ha en flott kveld.
Dette sier jeg ikke for å være negativ, men jeg vet hvor mye tid oljeboring tar etter 35 år i boringen.
Å lage en oljebrønn er ALLTID lett på papiret,de som har stått/sittet bak spakene i borer-hytta ved at det ikke er sant.
Dette går bra Herbius,men ikke la kalkulatoren gå løpsk😁
Ha en fantastisk kveld alle som en.
Nano Rekyl
11.02.2021 kl 21:39 3171

Heisan Svartsyn!

Det er mye jeg er enig med deg i, men når det gjelder å flytte riggen så er det vel ingen problem å sende den avgårde! Her er det kun prosentfordelingen som skal fordeles og deretter ratifiseres. Slik du skriver om flytting av rigg så vil ikke ZE sende riggen ned om avtalen blir for dårlig????? Send riggen ned å spar tid mens avtalene underskrives...... ellers må alle ha en fortreffelig kveld!
Slettet bruker
11.02.2021 kl 21:55 3112

Mener å huske at du lovet å besøke feltet og gi råd☺️😅
Svartsyn
11.02.2021 kl 21:59 3102

Det er ingen problem med å sende riggen nedover,det er helt riktig. Men hva tror du det koster? Og hvem og hvordan skal DET betales.
Vi er fortsatt en oljemygg, og vi må nok ordne den "økonomiske" biten før vi/Zenith kjøre igang "prosjektet.
Ting må skje i riktig rekkefølge,sånn er det nå en gang.
Hadde Zenith vært styrtrike så hadde tidsbesparelsen du prater om kanskje skjedd.
Vi er de vi er. Og da tar ting lengre tid. (Venting) ironi..
Nano Rekyl
11.02.2021 kl 23:01 2953

Alt koster penger! Det kan vi være enig i. Men det koster penger å stå stille også og det skal også finansieres. Hva det koster å shippe riggen av sted til feltet har jeg ingen aning om, dessverre! Jeg er også enig at TTT. Vi få se den som lever hvordan den gyllende veien går videre💰💰💰
Slettet bruker
12.02.2021 kl 08:52 2576

Hold med ironisk hermetegn eller? 😜
gravemaskinen
12.02.2021 kl 09:03 2520

hahahaha, ned i 14 øre... her blir mange lurt ut..God helg
solb
12.02.2021 kl 09:07 2502

Slett ikke vanskelig å gjennomskue nettmegleres byttestrategi i robotenes regi.
Slettet bruker
12.02.2021 kl 09:11 2493

Jepp. Sykeste jeg har sett på lenge. Folk selger i panikk.

Men, slik en lærer.
Nano Rekyl
12.02.2021 kl 10:13 2372

Da er det noen som ble tatt i et lite raid :( men men det skal jo læres dette med stop/loss også! Men vi nærmer oss stadig neste melding fra selskapet :))) Ha ellers en fin fin børsdag alle sammen!
kim2002
12.02.2021 kl 10:22 2345

Se nå på volumet. Det småposter og småpenger som handles. Dette er jo bare tull og tøys som ihvertfall ikke jeg bryr meg om. Når melding kommer som den gjør vil hoppet oppover være radikalt uavhengig av dette.
kim2002
12.02.2021 kl 10:22 2353

Se nå på volumet. Det småposter og småpenger som handles. Dette er jo bare tull og tøys som ihvertfall ikke jeg bryr meg om. Når melding kommer som den gjør vil hoppet oppover være radikalt uavhengig av dette.
Nano Rekyl
12.02.2021 kl 10:28 2328

Jeg er klar over det, men det er nå det er lett å kjøre på stopp/loss strategien som koster lite :))) jeg bryr meg fint lite om hva gutta boys driver med! Som sakt kommer jeg ikke til å selge en aksje før ZE produserer 20K f/d :))))
Andycap82
12.02.2021 kl 11:07 2227

Sjefen er positiv på Twitter!
Blir flere nyheter til uka.
Redigert 12.02.2021 kl 11:08 Du må logge inn for å svare
Nano Rekyl
12.02.2021 kl 11:09 2217

I am delighted to be back in the Republic of the Congo following our recent progress. I look forward to finalising our objectives, as well as exploring potential additional development opportunities #ZEN #ZENA
gravemaskinen
12.02.2021 kl 11:09 2216

sjønner ikke bæret av folk som selger idag...tilapia i boks, og tunisia any time...kan like gjerne ende på 0,145 som 0,16 i ettermiddag.,
solb
12.02.2021 kl 11:11 2203

Meglerbanden har greid å bytte bort mesteparten av siste tids oppgang. Her må man passe på aksjene sine. Advarsel i så måte fra AC. 👍
Fluefiskeren
12.02.2021 kl 11:16 2213

Selv om den har falt en del tilbake igjen har den jo fortsatt gått 30 % på Tilapia. Det må vel være bra? Det lå vel i kortene at den godkjennelsen ville skje?
gravemaskinen
12.02.2021 kl 11:20 2198

Ja det er forsåvidt riktig, men at den faller tilbake etter endelig bekreftelse kom på et såpass lukrativt felt er merkelig..For AC har vist seg tilliten verdig de siste månedene må jeg si.. På en annen side så bestemmer markedet, så da er vel det greit nok..
Viking_I
12.02.2021 kl 11:35 2180

Waiting for price in 0.13 range another million to buy, will be double or if all news are in line from last interview five fold before 31 March.
Nigeria, Tunisia and 1 big field in pipeline (will be bazooka in share price ) other than Tilapia.
Redigert 12.02.2021 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2021 kl 11:38 2187

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/12/7624962/investtech-advarer-mot-lottoaksjer-pa-oslo-bors

Har ikke tilgang, men regner med zena er en av de hehe
Slettet bruker
12.02.2021 kl 11:42 2182

Må være en som kjøpte høyt på nylig oppgang isåfall.

Ingen ved sine fulle fem ville satt stoploss på denne her. Påstå dette er en normal aksje med mye svingninger frem og tilbake
Slettet bruker
12.02.2021 kl 11:43 2215

Noen som har tilgang? Kan ikke forstå at ZENA skulle være på denne listen.
solb
12.02.2021 kl 11:49 2217

Tok meg den frihet og oversatte:
"Meldingen kunne ikke være tydeligere. AC er tilbake i Kongo igjen, og denne gangen snakker han med SNPC om de skyldige pengene OG forhandler om nye lisenser! Begge disse ble nevnt i intervjuet med Stefania, og han sa at han var sikker på at SNPC-pengene ville bli tilbakebetalt, og også at Zenith i Kongo diskuterte vårt andre og muligens tredje og fjerde aktivum. Det ser ut til at han leverer begge disse uttalelsene på heltid."
Fluefiskeren
12.02.2021 kl 11:56 2199

solb skrev Er du inne?✌
Det er vel ikke så farlig hva jeg er? Nei. Jeg er ikke inne. Som jeg sa tidligere så synes jeg at jeg er nok eksponert mot olje som det er. Mest opptatt av det operasjonelle fordi jeg er litt interessert i slikt. Dessuten er jo dette land som PEN/PNOR opererer i. Håper folk bærer over med meg selv om jeg ikke er aksjonær. Jeg skriver jo ikke så mye.