Otovo går på børs 19. februar
Alt ligger til rette for at dette skal bli en flott reise. Skalerbar og kapitallett forretningsmodell med mulighet for å ta ut gode marginer på sikt. Et av få grønne selskaper man faktisk kan regne på (vet ikke om dette er en fordel). Det eneste som mangler er volum. Fantastisk ledelse også!
-
«
- 1
- 2 »
Styret godkjente en notering på Growth innen 12 mnd. etter etablering og notering på NOTC. Og det var i November, så er nok ikke lenge til de går på børs.
Rakettforsker1
16.07.2021 kl 18:23
1642
Er det noen her som vet noe om når EDEA skal gå over fra NOTC listen til Euronext Growth?
al-tei
16.07.2021 kl 08:54
1722
https://www.tu.no/artikler/na-er-sol-den-storste-stromkilden-av-alle-i-tyskland/511933
Spennende når de nå satser i Tyskland også.
Spennende når de nå satser i Tyskland også.
X-43 scramjet
15.07.2021 kl 22:46
1769
God langtids aksje på sikt, kan bli bra. Bonus at den raste fra toppen over 20 tallet.
al-tei
15.07.2021 kl 22:23
1781
148% økning sammenlignet med samme periode i fjor må jo sies å være brukbart, og i et stadig større og voksende marked kommer jo dette til å bli gigantisk fremover. En Norsk variant av Sunrun. Kommer nok til å gå bra i årene fremover her🚀
Sveinien
15.07.2021 kl 17:08
1850
Otovo kan bli veldig bra. Har jo lagt fint i rundt 12 en stund nå, og de tjener jo penger så dette bør jo bare gå en vei -
Forrige KURSMÅL var på over 40kr
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/03/08/7638393/meglerhus-gjenopptar-dekning-pa-gronn-aksje-ser-over-100-prosents-oppside
https://e24.no/boers-og-finans/i/o6Eg4g/kraftig-vekst-for-otovo-dette-er-et-rekordkvartal
Forrige KURSMÅL var på over 40kr
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/03/08/7638393/meglerhus-gjenopptar-dekning-pa-gronn-aksje-ser-over-100-prosents-oppside
https://e24.no/boers-og-finans/i/o6Eg4g/kraftig-vekst-for-otovo-dette-er-et-rekordkvartal
Redigert 15.07.2021 kl 17:08
Du må logge inn for å svare
al-tei
15.07.2021 kl 16:34
1921
Slettet brukerskrev Otovo er sterk i dag. Har trenden snudd?
Kan virke sånn ja. Blir nok stor fremover denne når dette fortsetter å vokse i land som har mye kortere nedbetalings tid på solcelleanlegg enn det er i Norge. Markedet i Polen, Italia og Tyskland er jo mye mer lønnsomt.
Otovo er sterk i dag. Har trenden snudd?
webspinner
21.06.2021 kl 11:55
2192
Klausre skrev Da velger de andre leverandører enn OTOVO.
Kanskje, kanskje ikke. Om det er det norske markedet man ser på når man vurderer Otovo vil investeringsrasjonalet bli svakt. Det er veksten i EU-markedet som gjør caset interessant.
Klausre
21.06.2021 kl 10:48
2222
Peftaus skrevInnlegget er slettet
Da velger de andre leverandører enn OTOVO.
webspinner
18.06.2021 kl 08:12
2339
Jeg liker forretningsmodellen til Otovo bedre og bedre etterhvert som jeg tenker på den. De er en asset light plattformaktør som ikke tar risiko i å utvikle egne produkter, som er dyrt og risikofylt. Jo flere forbrukere som kjøper gjennom Otovo, jo flere leverandører kommer til, som igjen gir lavere priser og flere forbrukere. Slik fortsetter det. Otovo ser ut til å leke med andre tilgrensende off-grid produkter, som eks. batteri.
Markedstrenden og forretningsmodellen er med dem, så dette er nok i høy grad snakk om å bygge kjennskap i det markedet de går inn i. Det er veldig dyrt, men jeg ser at de får fantastiske kunderatinger slik at de kan få en god word of mouth-effekt (les på Google og Trustpilot i de ulike landene). Risikoen i mine øyne ligger nok likevel i hvor mye penger det koster dem å bygge tilstrekkelig skala på tjenesten til å tjene penger.
Jeg laster opp litt jevnt og trutt, men holder det på et edruelig nivå - for nå.
Markedstrenden og forretningsmodellen er med dem, så dette er nok i høy grad snakk om å bygge kjennskap i det markedet de går inn i. Det er veldig dyrt, men jeg ser at de får fantastiske kunderatinger slik at de kan få en god word of mouth-effekt (les på Google og Trustpilot i de ulike landene). Risikoen i mine øyne ligger nok likevel i hvor mye penger det koster dem å bygge tilstrekkelig skala på tjenesten til å tjene penger.
Jeg laster opp litt jevnt og trutt, men holder det på et edruelig nivå - for nå.
Vil ikke si man kan direkte forsvare kursen sånn rent matematisk. Men hvis de skulle lykkes bør det være en bra pris.
webspinner
17.06.2021 kl 10:26
3086
Faller mye på små volum. Kan indikere at småaksjonærer handler aksjen ned, mens innsiderne snapper på billigsalg. Noen som klarer å grave frem utvikling i cap table?
Klausre
17.06.2021 kl 09:58
3127
Flere har tatt frem kalkulatoren.
Klausre
16.06.2021 kl 15:17
3265
Solgte meg ut i mai med 68' i tap. Det gikk opp for meg at jeg ikke klarer å skjønne at de er priset til aksjeverdien, når de i realiteten tjener lite på salgene. Umiddelbart leste jeg q1 som positiv, men ikke når jeg regnet noe på det. Er vel en av de aksjene som har falt mest og jevnest. Ideen er knallbra, men spørsmålet er om omsetningen klarer å øke, og hva som blir igjen. Det er også mange om beinet her, og utfordringer ift. at panelkostnader økte igjen i våres.
Men vi får vel se. Enn så lenge er kursen passert nedfor det jeg trodde var mulig, men jeg tenker nå at det rusler ned mot 10,-
Men vi får vel se. Enn så lenge er kursen passert nedfor det jeg trodde var mulig, men jeg tenker nå at det rusler ned mot 10,-
Redigert 16.06.2021 kl 15:19
Single Malt
15.06.2021 kl 08:55
3632
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/06/14/7689020/otovo-innsidere-laster-opp-for-millioner?internal_source=sistenytt
innsidekjøp igjen
fra dagens arctic
OTOVO: MORNING SESSION
1) Just finished a virtual morning session with mgmt. in Otovo!
2) Otovo mkt cap NOK 1.38bn
3) Still clear ambition to put solar panels and residential batteries all over Europe, being the "Uber for solar and batteries"
4) Otovo present in Norway, Sweden, France, Spain, Poland and Italy today
5) Expects strong growth in ’21 with revenues of EUR 29m
6) In the past days, the CEO, CFO, CPO and Axel Jonhson have bought shares - Axel Johnson now owns 21% in Otovo
7) Half-year report due 15 July
8) Call in to schedule a call with Arctic’s analysts!
innsidekjøp igjen
fra dagens arctic
OTOVO: MORNING SESSION
1) Just finished a virtual morning session with mgmt. in Otovo!
2) Otovo mkt cap NOK 1.38bn
3) Still clear ambition to put solar panels and residential batteries all over Europe, being the "Uber for solar and batteries"
4) Otovo present in Norway, Sweden, France, Spain, Poland and Italy today
5) Expects strong growth in ’21 with revenues of EUR 29m
6) In the past days, the CEO, CFO, CPO and Axel Jonhson have bought shares - Axel Johnson now owns 21% in Otovo
7) Half-year report due 15 July
8) Call in to schedule a call with Arctic’s analysts!
Redigert 15.06.2021 kl 08:56
webspinner
15.06.2021 kl 08:33
3664
Noen som kan kommentere på hva som er Otovo sin forretningsmodell (hvordan de skal tjene penger og ta markedet) og en fundamental vurdering av markedsverdien? Artic hører jeg ikke så mye på ettersom de var tilretteleggere.
Sektoren er utvilsomt spennende, men har Otovo en vinnende forretningsmodell til å tjene penger i denne sektoren?
Sektoren er utvilsomt spennende, men har Otovo en vinnende forretningsmodell til å tjene penger i denne sektoren?
Brusselgeren
15.06.2021 kl 07:37
3710
Får håpe nedover trenden snart snur, kanskje vi endelig har truffet bunnen.
Kantarell
11.06.2021 kl 08:46
4045
Hvor stort er selskapet i Norge? Hva er q2-4 prognosen?
Lurer på om det er fortsatt noe å sette penger i, selv om ledelse laster opp?
Lurer på om det er fortsatt noe å sette penger i, selv om ledelse laster opp?
Brusselgeren
09.06.2021 kl 11:42
4148
Kantarell skrev Fra 22,5 til 13,2 siden 19 februar. Er det på tid å investere?
Veldig fort ned om dagen, flere interne kjøp nå. Får håpe vi snart treffer bunnen og forhåpentligvis kan komme like fort opp igjen som vi har falt.
Redigert 25.10.2021 kl 13:29
Klausre
28.04.2021 kl 08:15
5134
Da var Q1 ut - og de leverer så til de grader!
Her er det bare å komme seg ombord ;)
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/investor.otovo.com/Otovo+-+Q1+2021+presentation_vf.pdf
Her er det bare å komme seg ombord ;)
https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/investor.otovo.com/Otovo+-+Q1+2021+presentation_vf.pdf
Hva i alle dager har Nysnø med aksjeprogrammet til Otovo? Blir for dumt å dra inn disse her.
Klausre
27.04.2021 kl 08:47
5201
Dette er ikke noe unormalt.
Å gi bonus ift. av opsjoner er helt innafor, og noe de aller fleste firmaer har som intensiv. Det er mye bedre enn å betale ut rene kroner som lønn eller lønnsbonus. Dette er personer som jobber knallhardt, og at de lykkes må til for at aksjonærene skal oppnå økt selskapsverdi/ avkastning.
Men tåpelig innslag fra Finansavisen.
Å gi bonus ift. av opsjoner er helt innafor, og noe de aller fleste firmaer har som intensiv. Det er mye bedre enn å betale ut rene kroner som lønn eller lønnsbonus. Dette er personer som jobber knallhardt, og at de lykkes må til for at aksjonærene skal oppnå økt selskapsverdi/ avkastning.
Men tåpelig innslag fra Finansavisen.
Ikke bra dette , delvis statlig finansiering går til beriking av innsidere :
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/04/26/7662297/fikk-aksjer-milevis-under-borskursen
.....
Hvis ikke noen begynner å reagere snart blir jeg forbauset.. dette er en hype støttet av. Nysnø og statlige subsidier .. man blir kvalm.. ikke annet enn tyveri .
Nysnø har fått x antall millioner statlige midler som de siden spiller vekk på børsen og i tillegg bruker til å smøre sk hjørnesteins-investorer med billige emisjonsaksjer som disse siden benytter første anledning til å flippe / selge med stor profitt .
Økte midler til Nysnø
Regjeringen foreslår å styrke Nysnø med 300 mill. kroner, noe som innebærer at Nysnø totalt sett bevilges 1 milliard kroner i 2020. Økt kapital skal fremme kapitaltilgang for vekstbedrifter i en fase der det antas være lavere investeringsvilje fra det private til små bedrifter med høy risiko. Selskapets mandat er å bidra til reduserte klimagassutslipp gjennom lønnsomme investeringer
https://www.finansnorge.no/aktuelt/nyheter/2020/05/revidert-nasjonalbudsjett-saker-med-betydning-for-finansnaringen/
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/04/26/7662297/fikk-aksjer-milevis-under-borskursen
.....
Hvis ikke noen begynner å reagere snart blir jeg forbauset.. dette er en hype støttet av. Nysnø og statlige subsidier .. man blir kvalm.. ikke annet enn tyveri .
Nysnø har fått x antall millioner statlige midler som de siden spiller vekk på børsen og i tillegg bruker til å smøre sk hjørnesteins-investorer med billige emisjonsaksjer som disse siden benytter første anledning til å flippe / selge med stor profitt .
Økte midler til Nysnø
Regjeringen foreslår å styrke Nysnø med 300 mill. kroner, noe som innebærer at Nysnø totalt sett bevilges 1 milliard kroner i 2020. Økt kapital skal fremme kapitaltilgang for vekstbedrifter i en fase der det antas være lavere investeringsvilje fra det private til små bedrifter med høy risiko. Selskapets mandat er å bidra til reduserte klimagassutslipp gjennom lønnsomme investeringer
https://www.finansnorge.no/aktuelt/nyheter/2020/05/revidert-nasjonalbudsjett-saker-med-betydning-for-finansnaringen/
Redigert 27.04.2021 kl 02:15
Single Malt
15.04.2021 kl 08:35
5541
ikke mange grønne selskap som får inn kroner, synes den italia saken var bra.
Alt dette med Italia var kjent fra før. Burde ikke ha betydning for kursen egentlig. Var nok derfor kursen korrigerte ned senere på dagen
Otovo launches its operations in Italy, which becomes the company's 6th European market. The residential solar market in Italy is one of the most attractive in Europe and expected to be worth more than 1,200 million euros annually by 2025. Otovo expects the Italian unit to contribute more than 100 million euros in revenues annually by 2025.
Da var Otovo i gang i Italia. Skjønner ikke helt hvorfor kursen skal opp så mye, dette burde vel strengt tatt være innbakt i kursen
Da var Otovo i gang i Italia. Skjønner ikke helt hvorfor kursen skal opp så mye, dette burde vel strengt tatt være innbakt i kursen
Single Malt
13.04.2021 kl 08:55
5915
OTOVO:
1) Will release Q1/21 results on Wed 28 April
2) We expect revenues of NOK 36m, down 7% q/q but up 3% y/y, which signals Otovo being back at pre-Covid levels
3) Entry into new markets will dilute gross margins to ~18%, down from 26% in Q4/20 but up from 16% in Q1/20
4) We expect negative EBITDA of NOK -26m, which is flat q/q but down 46% y/y on the back of high customer acquisition costs (CAC) and establishment costs in new markets
5) We reit. BUY with NOK 41 TP as we remain confident on the market outlook!
Fra Arctic i da, synes vel det kursmålet er hårete
1) Will release Q1/21 results on Wed 28 April
2) We expect revenues of NOK 36m, down 7% q/q but up 3% y/y, which signals Otovo being back at pre-Covid levels
3) Entry into new markets will dilute gross margins to ~18%, down from 26% in Q4/20 but up from 16% in Q1/20
4) We expect negative EBITDA of NOK -26m, which is flat q/q but down 46% y/y on the back of high customer acquisition costs (CAC) and establishment costs in new markets
5) We reit. BUY with NOK 41 TP as we remain confident on the market outlook!
Fra Arctic i da, synes vel det kursmålet er hårete
-
«
- 1
- 2 »