PEN: 50 millioner kroner ekstra netto pr. år

Trond.heim
PEN 09.10.2018 kl 07:41 22504

Produksjonstallene fra Dussafu har veldig stor betydning, derfor venter vi med spenning.

Forskjellen mellom 10 000 fat og 15 000 fat tilsvarer ca. 50 millioner årlig netto til PEN


(USD. 8.26)
PEN har skissert at nettofortjeneste fra Dussafu vil ligge på 31-33 USD ved
Oljepris 59 USD.
Oljeprisen nærmer seg 85 USD, konservativt regnet vil netto fra Dussafu ligge over 40 USD pr. Fat.
Ved 10 000 fat pr. Døgn: Netto 400 000 USD
Ved 15 000 fat pr. Døgn: Netto 600 000 USD
Forskjellen 200 000 USD : 1 652 000 kr. Pr. Døgn
For PEN ( 8.33%) 137 611 pr. Døgn
Dette gir en differanse på 50 millioner på årsbasis.


Redigert 21.01.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 13:50 7373

Mimsa

Jeg foreslo vel ikke det? oppfordret derimot å lese de to siste presentasjonene. En for Tunisiakjøpet og en for Paretokonferansn i høst.
helloween
10.10.2018 kl 13:57 7339

mimsa

Sitter godt med mine PEN aksjer:)
Er mer opptatt med IOX for tiden fordi det kommer antagelig mye fra den fronten i inneværende kvartal.

Pen har gått fra en mareritt aksje til en forhåpentlig utbytte aksje:D
Mitt kursmål ved nyttår er 36 kroner, du har 7,5 kroner.

Vent å se.
gunnarius
10.10.2018 kl 14:05 7294

Har snakket med folk som sitter helt i øverste sjikt av topp 20 og disse har rimeligvis satt seg godt inn i Tunisa som asset. Videre ligger det i sakens natur at disse gutta verner om sine favorittbiter og etter dette er ikke Tunisa - og da særlig Salloum prosjektet - ansett som bitter pille, men snarere den der biten som terning det kun var en eneste av i Twist-posen tidligere.

Skjønner ikke denne angivelige uroen over Tunisa. Må skyldes at dette er rimelig nytt og selskapet ikke har informert godt nok, selv om det finnes tilfredsstillende info allerede på PENs hjemmeside. Man må forstå selskapet med dets styremedlemmer og særlig styreformann Julien. Bra jobba så langt vil nå jeg si.

Tunisa vil trolig bli større eller like stort i verdi for aksjonærene som Dussafu. Tiden vil fortelle. Per i dag reserver på Salloum som er vesentlig større enn PENs Dussafu Fase 1 & 2 tilsammen.

Flere av oss er iallefall henrykte og flere vil tilkomme. Det er mitt bet hvor jeg vil anata at CAPEX dekkes av ny partner for Salloum prosjektet, ref. denne O&G familien og PEN har meldt med farm out som ongoing.

Med fast-track utbygging og ny produksjon trolig i løpet av 2019 - testet en brønn 1.800 f/d - 2 brønner tiltenkt, ny partner som tar CAPEX eller i det minste spytter inn peng i kassen, very low CAPEX og OPEX, infrastruktur tilstede - hva var spørsmålet?
Redigert 10.10.2018 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
canarias
10.10.2018 kl 14:08 7268

Mimsa, selskapet har en dårlig forhistorie som enda henger igjen hos noen , men nå er det nye dyktige koster i førersetet, med Torstein Sannes som sitter i styret , mest kjent som mannen som bygde opp Lundin Petroleum og ledet teamet som fant Johan Sverdrup feltet, det å ha Torstein i styret i Panoro er betryggende og tillitsvekkende.
canarias
10.10.2018 kl 14:15 7242

Gunnarius helt enig , styreformann Julien gjør også en kjempeflott og betyggende jobb for selskapet.
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 14:19 7222

Gunnarius

Det er lenge siden denne testen som ga 1848 mbod, men forhåpenlig er den «still going strong» Vi får håpe på flere treff

«An initial work plan includes drilling two exploration/appraisal wells in 2014, one on the Salloum discovery and the other on the Jawhara discovery.
The Salloum-1 well was drilled in 1991 and tested at 1848 bbls/d and the Jawhara-1 well drilled in 1976 testing at 1484 bbls/d. The Rash El Besh-1 well drilled in 1997 and tested 612 bbls/d.

https://www.oedigital.com/subsea/item/3141-dno-increases-tunisia-acreage
helloween
10.10.2018 kl 14:24 7202

Mimsa tror du virkelig at Julien gikk med på å kjøpe Tunisia om det skulle være «katta i sekken».
Tunisia kan bli stort for Pen på lik linje Som Dussafu.
Sist eg sjekket aksjonær lista ligger han inne med over 5% av PEN:)

For meg som har vært med fra «bunnen» synes det bare er fint at Pen ligger på 20 tallet og rensker ut slike som meg;)
Som sagt, mine er ikke til salgs.
SinnaNecer'n
10.10.2018 kl 14:31 7169

Flowen i disse brønnene er vel relativt lav og variabel. Dette kan være en utfordring for karbonat reservoarer, vanskelig å predikere kvalitet og strømningsegenskaper. Det trengs kanskje flere brønner for å få et bra volum.
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 14:41 7131

Tja

Også litt skeptisk til karbonat son jeg skrev høyere opp. Når det er sagt er det mange eksempler på at de har innfridd også.

Når det gjelder Dussafu synes jeg Mupale ser interessant ut. Kort vei til både Ruche og Moubenga. Ressurser predrill er omtrent som Ruche NV eller litt større. Tipper at dette er neste prospekt ut.

Side 17 her

http://www.panoroenergy.com/wp-content/uploads/2018/01/Dussafu-development-summary-January-2018.pdf

Slettet bruker
10.10.2018 kl 14:49 7087

Er nok ventetidene som frynser tålmodigheten til folk. Derav synkende kurs. Tunisia er et veldig nytt demokrati. Sugen på arbeidsplasser og inntekter. Her er mulighetene absolutt til stede for PEN. Myndighetene virker å være opptatt av fortgang og samtidig ta vare på miljø og folks rettigheter. Kan likevel bety ting tar tid, men neppe i klasse med forviklinger QEC opplever. Men at det kan koste oss store deler av, eller hele utbytte betviler jeg ikke. Forundrer meg ikke om vi siger godt under 20 ett eller annet om intet meldes før Q3. Near future er et ganske ullent tidsestimat.
Redigert 10.10.2018 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
mimsa
10.10.2018 kl 14:55 6533

Takk for hyggelig svar. Som sagt har jeg langt fra nok informasjon om Tunisia, men er fortsatt sterkt i tvil om inngang i Tunisia er en fornuftig strategi. Her hadde PEN etter år med motgang og uroligheter en gyllen mulighet til å ta en pust i bakken. Men i stedet for først å få orden på Aje (salg/fortsettelse), redusere organisasjon til et minimum, samt å bygge opp en finansiel buffer, valgte de å investere i et nytt og ukjent felt og femdoble anntall ansatte i Tunisia.

1) Hva var hovedgrunnen til problemene i Nigeria? Min forståelse er at første fase blei mer eller mindre kjørt på ræva av en lokal, uerfaren og upålitelig operatør, med støtte av en vanskelig partner New Age.
2) Hva er grunnen til Dussafu suksess? En profesjonell, muligens uerfaren, men fullt ut troverdig operatør og partner BWO.
3) I Tunisia skal PEN samarbeide med en lokal familie og også være operatør. Hvilen erfaring har PEN som operatør og hvilke meritter har de i så måte å vise til. Hva er deres efaring i å drive en stor oranisasjon? Her tror jeg det er veldig mye som kan gå galt.

Phoenix
10.10.2018 kl 15:03 6504

Litt om Tunisia.
Denne er litt gammel, men mulig regelverket ikke har endret seg så mye...?
http://www.nortonrosefulbright.com/knowledge/publications/103912/ten-things-to-know-about-oil-and-gas-in-tunisia

PEN har en Exploration Permit (Sfax Offshore), som de planlegger en fornyelse av. Den kan fornyes inntil max 5 år om gangen. Videre har de en Exploitation Concession (Ras El Besh). En slik konsesjon kan gis for max 30 år med mulighet for fornyelse. Vil det si at PEN ikke trenger å fornye Ras El Besh Concession på en stund, og at de faktisk har kommersiell drivbart funn der allerede?

Det ser også ut som PEN har det meste på plass i forhold til å kunne få en forlengelse av Sfax Offshore Exploration Permit, ettersom jeg tolker det at de oppfyller det meste av "9 Local content" (DNOs Tunisia-team mm) og i forhold til "8 Applicant’s requirements" har de "Strategically partnered for Tunisia with major international trading company" og er "In advanced discussions with well known respected Tunisian family office with oil and gas track record to partner and coinvest in Tunisian growth" (de to siste sakset fra Pareto-presentasjonen sept 2018).

Tiden vil vise, men jeg synes dette virker gjennomtenkt og gjennomførbart, så lenge de klarer å holde tunga rett i munnen. PEN begynner å ha samlet en del internasjonal erfaring nå, og de har styremedlemmer som har erfaring fra store organisasjoner.
canarias
10.10.2018 kl 15:08 6475

Det er sikkert og visst Phoenix , de har blant annet Torstein Sanner som bygget opp Lundin Petroleum
canarias
10.10.2018 kl 15:11 6465

Det er sikkert og visst Phoenix , de har blant annet Torstein Sanner som bygget opp Lundin Petroleum
polion
10.10.2018 kl 15:57 6358

Og til tross for Torstein Sanner, så har vi faktisk vært nede på kr. 19,95 i dag. Siden kursen nå egentlig burde ligget på mellom kr. 25,- til 30,-, så er dette både sørgelig og trist. Eneste lyspunktet er dog at formuesfastsettelsen blir forholdsvis lav hvis kursen holder seg på dette nivået ut året.
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 15:59 6341

Tror muligens at litt av nedgangen er utålmodighet vdr. flowtall. Det er dessuten ikke så rart at man tar gevinst hvis man har gått inn på rundt 10 kr. eller lavere.
Slettet bruker
10.10.2018 kl 16:03 6318

Nok av de som mangler tålmodighet. Mimsa får nok "ønsket" sitt delvis oppfylt. Kurshavari er på vei til å bli et faktum. Trøste oss med lavere formuesfastsettelse.
mimsa
10.10.2018 kl 16:12 6264

PEN største taperen på børsen i dag, BWO i bunnsjiktet også. Dette når dollaren fortsatt sterk og oljepris på nesten $85,-. Spørs om det ikke er noen som vet noe her.
canarias
10.10.2018 kl 16:16 6244

De som ikke tåler kurssvingninger får drive med noe annet , Panoro stiger på store volum og faller på små volum , og den lange trenden er opp, styrketegn
Alby
10.10.2018 kl 16:30 6159

Pyt. pyt det er jo bare paapirpenger, jo :-)
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 16:35 6185

Tittet kort på hva som er vanlig tid mellm produksjonstart og melding om flow. Denne må vel ha rekorden med 5 timer:

“According to Otto, within 5 hours from the start of production, the SM 71 F1 well was producing at rates approaching 2,000 bopd with little or no water.

The well has been on continuous production ever since at a controlled rate. Last test data at 3 PM USCDT on 25 March 2018 was 2,118 bopd of 42 degree API oil, approximately 1 mmcfpd and less than 1% water cut with 1500 psi flowing tubing pressure on a 22/64ths choke.”

Det må sies at det varierer voldsomt hvor lenge de tester før de melder. Slett ikke uvanlig med to måneder...
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Jajaja
10.10.2018 kl 16:47 6126

Da sitter jeg helt rolig, ....og noen helt andre får evt. jobbe med å løpe etter når Tortue produksjonsmelding kommer. ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
gunnarius
10.10.2018 kl 16:59 6078

Omsatt 335T, dvs. 0.7% av utestående aksjer og ned -5.69%. Synes dette ble vel heftig nedgang og vektlegger ikke BWO nedgangen særlig mye, ettersom den aksjen har blitt utsatt for shorting. Og disse to selskapene, BWO og PEN har kun Dussafu felles.

Erfaring har lært meg at dette her kan snu like fort som en nedgang. Økonomien i PENs prosjekter er for Aje, $60, Dussafu $59 og Salloum foreløpig oppgitt til very low OPEX and very low CAPEX, med farm out på gang.

Oljeprisen nå mellom $83-84. PEN kan leve med god inntjening selv for oljepris ned på $70-tallet.

Gi dette her noe noen dager. I det minste til like etter Q3, 13. november, dvs. 23 børsdager - så står jeg likefullt på at aksjekursen er >NOK 25.

Nå hører dere ikke mer kurssnakk fra min side til Q3 og vil heller konsentrere meg om det substansielle i aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
gunnarius
10.10.2018 kl 17:48 5944

Tillater meg å gjengi et innlegg fra agawu av 8. okt. og da hentet fra AIE. Denne media kilden pleier være meget treffsikker. Dog, kanskje ikke like god på fakta som news.

Denne linken har tidligere blitt postet på forumet, men mener ingen har lagt ut noe innhold fra artikkelen.
Innholdet må tas med en klype salt, eksempelvis er det som står i siste setning delvis feil. Det er kun BWEH som får sin andel redusert.

https://www.africaintelligence.com/aem/oil/2018/10/02/who-will-snap-up-bw-offshore-s-first-cargo-of-oil,108326208-bre
Who will snap up BW Offshore's first cargo of oil?

More than a few majors and traders are keen to get in on the action after first oil was achieved at the Tortue field located on the Dussafu licence, ...
According to our sources, Total, Shell, Mercuria, Glencore and Vitol are already jostling to become the buyer of the first cargo of 900,000 barrels that should be up for sale in December or January. The Dussafu block operator, Norwegian firm BW Offshore and its partner Panoro currently produce some 10,000 bpd and expect to soon reach 15,000 bpd. The Gabon Oil Co (GOC) should also shortly enter the Dussafu licence after picking up a 10% stake carried by two other partners (AEI 823). – sitat slutt gjengitt av agawu.


Det er ikke opplyst endringer på Aje. Dvs. Glencore er fremdeles off-taker og trolig med god grunn. Funding (prosjektfinansiering) videre utbygging/boring på Aje via off-taker agreemnet. Også slik som skissert i Align Research sin analyse/rapport, trolig med innspill fra innsiden, MXO. Iallefall en mulighet.

Det er derfor interessant at bl.a. Glencore angivelig skal være en av flere kandidater på off-taker listen til olje fra Dussafu. Glencore er i allefall en off-taker som tilbyr funding via avtalene de gjør. Dette kan medføre at Dussafu JV inngår avtale om funding ifm. FID Fase 2 på Dussafu. Kun et mulig scenario. Men PEN kjenner godt til Glencore fra Aje, hvor funding trolig vil bli en realitet og PEN kan viderebringe info til BWO.

Man er egentlig på den tid hvor BWO skisserte beslutning FID Fase 2 på Dussafu - en tid etter first oil. Med den speed Dussafu-teamet opererer bør dette kunne passe godt for Glencore, med mer olje fra Fase 2, trolig i H1 2020. Forundrer meg ikke om Dussafu JV kan få til first oil Fase 2 primo 2020 – gitt Norve blir ferdig i Gabon iht. flåteplan.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 18:22 5872

Perenco skal være ferdig med Norve i februar.Det er et gap mellom dette og ny slutning i juli. Jeg tror dette betyr at riggen skal til en eller annen tilsynsmyndighet eller gjøres noen ombygginger.

“The company, owning 37 offshore rigs, on Thursday said the jack-up would work for Total in the Netherlands starting September. The rig’s previous contract with Perenco expired this month.

According to Bassoe Analytics, the two-month contract is with Total in the Netherlands starting on September 25, 2018, ending late in November. Total will have an option to extend the contract further for the 1982-built rig.

Also worth noting, Borr’s Norve jack-up which has been used for drilling in Gabon by BW, will this month go on a contract with Perenco for Gabon/Cameroon work until February.

Borr also said that it had secured a letter of intent for the deployment 2013-built Norve with an undisclosed client starting in July 2019 until April 2020.

C20051 Rig Info / Data from Bassoe Analytics
C20051 Rig Info / Data from Bassoe Analytics
Borr Drilling currently has 11 rigs either drilling or with a secured contract waiting to start drilling.

Modern Jack-up demand rising

In its quarterly report on Thursday, Borr noted that the jack-up rig utilization was on the rise, also noting an increased number of fixtures and preference for modern rigs.

The company currently has eleven modern-jack-ups under construction in Singapore at PPL Shipyard and Keppel, with delivery dates spread between September 2018 – and December 2020. It also has eleven premium jack-up rigs warm-stacked and available for work. Five of these have been built in 2018 and are warm-stacked in Singapore.

Bassoe Analytics data shows that the jack-up market is currently enjoying the best utilization, compared to drillships and semi-submersible rigs. Jack-ups utilization is at 68 percent, semis at 57 percent, and drillships at 52 percent.

Bassoe, a Norwegian offshore rig broker, on Thursday lifted its outlook for jack-up rig values on the back of the increased number of contracts.

“As a result of higher contracting activity and our outlook for increased demand and dayrates, values for jack-ups have risen by 2% on average over the last 4-8 weeks. We see interest in higher spec, new (premium) jack-ups continuing to build and expect jack-up values to follow a steady upward trend over the next few months,” Bassoe said.

It’s worth noting that Borr Drilling alone sold 17 rigs jack-up drilling rigs for scrap during the second quarter for total proceeds of $35.2 million. More of this is expected to continue in the jack-up space.

“The supply of newbuild rigs entering the market will be more than offset by additional demand and scrapping of older rigs,” Bassoe said»

Riktignok fra 24. august, men gjelder vel ennå

https://www.offshoreenergytoday.com/total-hires-borrs-jack-up-demand-growing-driller-says/





Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
gunnarius
10.10.2018 kl 18:25 5853

Hentet fra SEB analysen på Dussafu, som vi har sitert mye fra:

”Selskapet (min komm. – PEN) har også et fremførbart underskudd i norsk ASA på 800 mill NOK.”

Var det ikke dette som kun kan benyttes på norsk sokkel. Bør vel passe DNO meget bra, dersom PEN blir slukt av DNO:

Chevron selger Korpfjell-andel til DNO

https://e24.no/energi/olje/chevron-selger-korpfjell-andel-til-dno/24462282
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
10.10.2018 kl 18:30 5831

Gunnarius

Det var bl.a det jeg hadde i tankene da jeg tidligere idag sa at jeg hadde håpet på Norge. I tilegg har vi ekstremt gode vilkår for leting her i landet ved at Staten betaler 78% av kostnadene.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
gunnarius
10.10.2018 kl 18:36 5809

(E24) Publisert: 08:13 - 04.04.2018, Oppdatert: 08:48 - 04.04.2018

DNO satser igjen i Nordsjøen, og onsdag melder oljeselskapet at det kjøper seg inn i Faroe Petroleum.

DNO har inngått en avtale med Delek Group om å kjøpe 15,37 prosent av Faroe for en pris som tilsvarer 777 millioner kroner.

I henhold til avtalen kjøper DNO 56,36 millioner aksjer, hver til en pris av 1,25 pund.

Det gir et samlet beløp på 70,44 millioner pund.

Sammenlignet med siste sluttkurs i Faroe betaler DNO en premie på 19 prosent.

Tilbake i Nordsjøen

Tilbake i 2017 gjorde DNO comeback i Nordsjøen med kjøpet av Origo Exploration Holding.

Dette kjøpet ga selskapet eierandeler i lisenser i Nordsjøen, fordelt på britisk og norsk sokkel.

Deltagelse i ti lisenser til ble sikret i TFO-runden for 2017, der én er i Norskehavet, syv i Nordsjøen og to i Barentshavet.

DNO trapper opp pengebruken: – Vi har foten tilbake på gasspedalen

Etter tildelingene har DNO andeler i 19 letelisenser offshore Norge og Storbritannia, i tillegg til at det vil satse på flere investeringer og partnerskap med etablerte aktører.

I forbindelse med presentasjonen av fjerde kvartal opplyste selskapet at omtrent halvparten av de planlagte leteinvesteringene i 2018 skal gjøres i Norge.

De foregående årene har oljeselskapet satset i spesielt den kurdiske regionen i Irak, der det har sitt viktigste felt Tawke.

Langsiktig satsing

I meldingen skriver selskapet videre at det vil satse langsiktig i Faroe Petroleum, og at det støtter strategien om vekst i Nordsjøen.

Faroe Petroleum har vært notert på Storbritannias AIM-liste siden 2003.

Selskapet har fokusert på leting og produksjon i Norge og Storbritannia.

Onsdag morgen melder Faroe at det er funnet gass i prospektene Hades og Iris i Norskehavet, der selskapet er medeier.

Ved utgangen av 2017 hadde Faroe påviste og sannsynlige reserver (2P) på 97,7 millioner fat oljeekvivalenter, og en daglig produksjon på i snitt 14.300 fat olje per dag.

Til sammenligning var DNOs reserver (2P) på 384,1 millioner fat oljeekvivalenter.

https://e24.no/boers-og-finans/dno/dno-kjoeper-seg-inn-i-faroe-petroleum-for-777-millioner/24301352
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Alby
10.10.2018 kl 19:03 5728


Hvis DNO skulle kjøpe Pen, vil noen prøve seg på en aksjepris. Jeg skulle mene at under 50,- kan det ikke bli, spesielt når det gjelder de verdier Pen vent. besitter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Alby
11.10.2018 kl 08:28 5307


Ingen som ville prøve ?

Nå håper jeg den snart vender nesen oppover ??
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Alby
11.10.2018 kl 08:38 5266


Børsene faller verden over, er det nå man må ha et tykt islag i magen ??
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 08:44 5241

Stålis i magen kan være bra nå. Bare å stålsette seg for ytterligere nedgang slik det utvikler seg på børsene akkurat nå. Faller nok i takt med resten av korrigeringen på verdens børser. Forventet oppgang ved melding kan allerede være spist opp av usikkerheten. Dagtraderer og roboter slipper vi ikke unna åkke som. Lyspunktet er olja som kryper litt oppover igjen, men det gir uansett ikke utslag på kurs. Med siste hendelser i mente bør man ikke bli sjokkert om nedre støtte skal testes. Noen melding reddes vi neppe av. Bare puste dypt og å rette blikket mot Q3 og videre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Svindel2
11.10.2018 kl 09:02 5175

Nå er det tilbud på PEN, løp og kjøp. 10% rabatt! Varer nok ikke lenge :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
11.10.2018 kl 09:17 5109

Får bare håpe at melding om produksjonstall ikke kommer før uroen har stilnet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Kadash
11.10.2018 kl 09:23 5079

Ja pust pes fikk skviset inn et kjøp midt på 18 tallet. Mulig den svaier litt ned igjen før opp og opp. Ser på Markedwatch at Futures klatrer, selv oljen, så satser på optimisme.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2018 kl 09:24 5069

Enig. Det vil være lite aksjonærvennlig å melde noe som helst nå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
bmw5
11.10.2018 kl 09:27 5058

Det fundamentale i Pen er i orden så hvorfor denne panikken. Aksjen vil gå opp igjen til 23.25 kr på litt sikt. Å få panikk er aldri bra. Denne panikken er \ var antagelig satt i gang av noen store investorer i USA som sedvanlig tjener stort på å få aksjer ned for å kjøpe billig. Slik er det å være på børs. Man kan også takke for billige Pen aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Black Peter
11.10.2018 kl 10:00 4920

Som Stein Ove sier; ikke fare på ferde før hovedtrenden blir brutt (880). Dette er forbigående, men jeg er ganske jealous på de som kom seg ut i går. Kan ikke følge med så tett dessverre.. 18kr fy faen billig!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
11.10.2018 kl 10:10 4883

Vent og se vi ender i plus i dag .
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
gunnarius
11.10.2018 kl 10:13 4871

"I love the smell of napalm in the morning"

Oljeprisen holder stand over $80. Og frykten er killer på børs. Vi får se i neste uke, er ikke aksjekursen noe korrigert innen den tid får vi heller snakkes.

Igjen, oljeprisen må her være styrende. Nesten dobbelt ned enn BWO og masse småposter omsatt i PEN. Noen har det tydeligvis travelt. Dette ordner seg, om ikke olja krakker.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare