Hold på aksjene folkens
Synes jeg ser tydelige tegn på kursmanipulasjon i AKSO nå. Oljeprisen stiger, positive nyheter på rekke og rad. Er nok mange som vil inn i påvente av nyheter nå.
Mange kjøp/salg på 1 og 3 aksjer som legger seg ett hakk under nåværende kurs...
Tips: Hold på aksjene deres👍 Snart smeller det.
Mange kjøp/salg på 1 og 3 aksjer som legger seg ett hakk under nåværende kurs...
Tips: Hold på aksjene deres👍 Snart smeller det.
KalleIvars
15.02.2021 kl 20:59
3863
Hadde aldri trodd brent oljen skulle komme over 60 kr som nå, men OPEC viser disiplin. Disiplin forsvinner ikke over natta. Så her kan vi få en voldsom økning i råvarer generelt framover. Ja markedet er høyt priset, men det har det vært mange ganger, og markedet har fortsatt å øke uavbrutt historisk sett. Å vente på et forventet fall kan lett føre til at man går glipp av oppgang. Dog uansett lurt å ha noe i kontanter også i tilfelle muligheter åpner seg for billigsalg som i AKSO i dag.
Ja hva når OPEC skal skru kranene over på open igjen om noen uker, AKSO står i 13 med oljepris tett på 64 dollar .Hva blir det om olja skal mot lav 40 og børsen korrigerer som forventet.
canarias
15.02.2021 kl 20:45
3948
Dette var for dårlig med guiding hele 2021 med røde tall ,solgte alt på åpningen.
KalleIvars
15.02.2021 kl 20:31
4007
Snitter ned om den skulle synke mer. Råvarer som olje og oljerelaterte service næring vil få en ny vår. Tilbud etterspørsel vil øke etter covid lockdown. Grønne aksjer, er dog farlig høyt priset, men oppdrag blir det på AKSO hokke som om det er grønt eller brunt.
Har inngang i AKSO på 11,30 kr, men mener fortsatt at den skal ned i 11-12 kr hvis dem ikke melder noe positivt denne uka, så du kunne ha venta. Denne kommer til å fortsette nedover i morgen også.
Redigert 15.02.2021 kl 20:09
Du må logge inn for å svare
Har litt problemer med å fange det du mener.
KalleIvars
15.02.2021 kl 19:47
4224
Etter å ha vært kjempe negativ til AKSO i det siste er jeg nå postiv til AKSO igjen. Som det ligger i kortene har jeg kjøpt en del AKSO i dag🤗 Godt å få Q4 på bordet så vi har all fakta i "vater". Antatte positivt overraskelser er ikke priset inn lenger, men det betyr ikke at de kan dukke opp i en nær framtid 🚀
Dynamitten
15.02.2021 kl 19:24
4359
Børsen er ein lovlige arena for å flytta penger frå dei som ønsker å bli rike til dei som allerede er rike😉😉😉💰💰
Sanna mine ord om ei lita stund fram i tid💰👌
Sanna mine ord om ei lita stund fram i tid💰👌
2020 har nesten ikke vært "snill" med noen. Særlig dem innenfor oljesektoren. For noen uker siden når jeg leste om AKSO var det tilnærmet euforisk "halleluja" stemning, forhåpninger om utbytte, visdoms ord om hydrogen. I dag anspores et totalt annerledes sentiment for selskapet..Underskuddet, ble vi kjent med gjennom børsmeldingen 2. februar 2021. Jeg reagerte selv på ledelsens guiding for 2021, men jeg vil heller bli presentert et realistisk fremsyn enn at dem lover gull og grønne skoger. På tross av skuffende tall er det ingenting som har endret seg på de to siste ukene når det gjelder det fundamentale i selskapet. Covid-19 kommer vi nok ikke til å bli kvitt, men mye tyder på bedring i smittetall, vaksinenes effektivitet, oljepris - altså alle faktorene som ligger bak det inadekvate driftsresultatet til AKSO.
Jeg tror også at dersom ledelsen i AKSO er helt på "kjøret" så tar KIR grep.
Jeg tror også at dersom ledelsen i AKSO er helt på "kjøret" så tar KIR grep.
Redigert 15.02.2021 kl 18:50
Superduke_1290
15.02.2021 kl 18:35
4537
Man må må jo ikke selge på 13-tallet i dag. Hvis man ikke hadde tro på AKSO burde man vel som du sier solgt før. For under en måned siden så har kursmålet vært 20 og 22kr fra kjente meglerhus. Vi får se hva nye analyser sier etter hvert. Skal ikke ha konspirasjonsteorier, men kan jo hende at noen er tjent med lav kurs i påvente av ting som skjer i Aker-systemet i nær fremtid....
Redigert 15.02.2021 kl 18:50
Pust med magen, nyt påskeværet og hold på gullet. Har man ikke nervene til dette så kjøp index fond.. evt ORKLA.. Her skjer det så mye i kulissene at det blir for dumt å gnage på argumentasjonen som hyles ut. Dette blir bra, snakkes om 10 dager..
rischioso
15.02.2021 kl 18:23
4606
Dagens backlogg er på hele 36 milliarder og i tillegg er man pr i dag med i en mengde anbudsrunder til en totalverdi av hele 76 milliarder som vil avsluttes fortløpende fremover og flere vil det bli så man bør ikke bli overrasket om det tikker inn 1 melding eller 3 den nærmeste tiden som forteller at de har vunnet flere - mao, det er ikke snakk om hvis, men når så både 15 og 16 tallet kan komme raskere enn de fleste tør og håpe på ... ;)
Redigert 15.02.2021 kl 18:24
Yuri_Milner
15.02.2021 kl 18:19
4650
Nå måtte jeg le. Ja, det viser mye mer kompetanse om de lyver om guidingen for året.
SL
15.02.2021 kl 18:18
4648
jeg sier det bare som det er ?, ta og se kursen til akso over årene sitter i akso men halverte beholdningen min etter jeg har mistet troen på ledelsen. Oljepris fortsetter oppover men akso har allerede gitt opp hele 2021, sier litt om troen de har.
Vi får håpe Aker kan komme med litt bedre ting utover uka ,så småaksjonærer kan komme seg ut av AKSO også kalt ASKO,
Hvorfor selge på 18 for litt siden når enn kan selge på 13 i dag?? Litt ydmykhet fra dem som har rådet mange små aksjonærer i denne tenker jeg,evt slutte med disse skråsikre fasitene om når en skal holde og når en skal selge.
Ja, vi sku hatt SL i toppen av ledelsen, meld deg til tjeneste du
hill
15.02.2021 kl 18:08
4716
Regner med at du heller ikke kommer fra Snåsa! Derfor kan det være litt utfordrende for oss, til tider, å spå om fremtiden,
spesiellt også med tanke på hvordan handlerobotene kjører aksjekursene opp og ned.
Uansett er det som du sier, at det grunnleggende i AKSO, ikke er forandret - sammen med en backlog, som fortsatt er på 38 mrd
og utestående anbud på nye jobber på 76 mrd. NOK.
Med tanke på disse anbudene og hva som blir status i forbindelse med hydrogenutskillingen, lever vi AKSO aksjonærer
i en meget spennende tid.
spesiellt også med tanke på hvordan handlerobotene kjører aksjekursene opp og ned.
Uansett er det som du sier, at det grunnleggende i AKSO, ikke er forandret - sammen med en backlog, som fortsatt er på 38 mrd
og utestående anbud på nye jobber på 76 mrd. NOK.
Med tanke på disse anbudene og hva som blir status i forbindelse med hydrogenutskillingen, lever vi AKSO aksjonærer
i en meget spennende tid.
SL
15.02.2021 kl 17:31
4902
hjelper ikke med ordrereserve når de ikke tjener penger. Akso må forandre noe med ledelsen eller måten de operer på. Hjelper ikke med milliardkontrakt hvis de ikke tjener penger på det. Det at de allerede går ut nå og sier de ikke kommer til og gå i pluss i år er et utrolig dårlig tegn og viser til inkompetanse i toppen av ledelsen.
Superduke_1290
15.02.2021 kl 17:17
4987
Må innrømme at jeg ikke så den komme. Spesielt siden dette var varslet tidligere.
Ordrereserven har økt og føler fortsatt at det grunnleggende ikke er så forandret. Tror heller ikke siste ordet er sagt i denne omgang. Vi får håpe på gode nyheter om utbytte i 2021. Forholdene ligger i hvert fall tilrette for vekst videre.Guidingen for oljepris er positiv og det må jo bety at AKSO skal tjene gode penger fremover. Vi er bare i starten av det grønne skiftet som AKSO også er en del av.
Ordrereserven har økt og føler fortsatt at det grunnleggende ikke er så forandret. Tror heller ikke siste ordet er sagt i denne omgang. Vi får håpe på gode nyheter om utbytte i 2021. Forholdene ligger i hvert fall tilrette for vekst videre.Guidingen for oljepris er positiv og det må jo bety at AKSO skal tjene gode penger fremover. Vi er bare i starten av det grønne skiftet som AKSO også er en del av.
rischioso
15.02.2021 kl 15:45
5330
Det fine med disse saueflokkene er at de om ikke lenge skal inn igjen og løftet - ja, det blir nok desto større ... ;)
hill
15.02.2021 kl 15:36
5379
Ja Spartan - slik kan aksjemarkedet være - resultatet som ble presentert idag var gjort kjent i forkant.
Likevel faller aksjen kraftig også idag - til trods for at denne allerede hadde fallt mye etter at prewarning ble meldt.
Med en backlogg på 38 milliarder, er det nok mange større aktører som skal inn og selvsagt til lavest mulig kurs.
Benyttet selv anledningen til å akumulert ekstra i dag og har lagt dem på bunnen av skuffen,
hvor de blir værende til mitt kursmål er nådd, eventuellt lenger, om det blir faste utbytter i tiden som kommer.
Likevel faller aksjen kraftig også idag - til trods for at denne allerede hadde fallt mye etter at prewarning ble meldt.
Med en backlogg på 38 milliarder, er det nok mange større aktører som skal inn og selvsagt til lavest mulig kurs.
Benyttet selv anledningen til å akumulert ekstra i dag og har lagt dem på bunnen av skuffen,
hvor de blir værende til mitt kursmål er nådd, eventuellt lenger, om det blir faste utbytter i tiden som kommer.
Redigert 15.02.2021 kl 18:10
Ja- Og vise til at hele 2021 blir rødt. Snodig.
..ser den.. de fleste har vel "dystre" utsikter og enda lenger enn AKSO, da Covid er noe som aldri forsvinner, og en ny hverdag er over oss, men "vi" sitter med et bein i olja, og et bein i den grønne boblen. Så får 2021 guiding være om de er. Men jeg holder værtfall på godsakene, mange vil få seg en overraskelse her.. Vi vet mer om en uke, da er de fleste klokere og enda en helg med refleksjoner før nok en mandag :-)
suspekt
15.02.2021 kl 15:23
5489
Det jo de dystre utsiktene for 2021 som gjør utslag her. Et kvartal med umderskudd tåler vel de fleste, men når hele 21 skal gi røde tall ifølge røkke så selger mange seg uy, for lenge å vente.
Hvilken agenda har Røkke med å uttale dette? det var vel ikke nødvendig. Skal han ha billige aksjer selv???
Hvilken agenda har Røkke med å uttale dette? det var vel ikke nødvendig. Skal han ha billige aksjer selv???
Aker Clean Hydrogen får vi info om på fredag, om det er ut fra AKSO eller ei, det er vel det vi ikke vet helt noen her. Vi vet at Kværner hadde sitt med inn i AKSO, vi vet at Greenstat ble investert i, men jeg tipper Røkke vil ha en del av markedet som type NEL, HYPRO osv, som er leverandører til hydrogen og ikke kun produsenter osv.. correct me if am wrong...
275 mil...tipper det er mest småtasser som selger til storfiskere... og et par som oss da, som handler det vi kan, hehe
Redigert 15.02.2021 kl 15:18
Bobby
15.02.2021 kl 15:06
5604
Omsatt ca 20 mill aksjer i Akso så langt i dag. Undrer meg på hvem som kjøper? Er det mange småsparere som oss, eller har vi større aktører på kjøpesiden i dag?
Garcia
15.02.2021 kl 15:04
5547
Er vel ikke AKH som kommer til å melde om hva som skal skje med hydrogen delen som ligger i AKSO...
Aker Clean Hydrogen kjøpte seg inn i Greenstat ja.. ikke noe mer info enn det.. mulig de er fornøyd med den investeringen fra start, noe jeg tviler på.
Helt klart, eneste bekymring er at det er ikke mer i krigskassa :-)
SL
15.02.2021 kl 14:56
5366
er det ikke allerede så og si bekreftet at greenstat tar hydrogen delen ?
Bobby
15.02.2021 kl 14:54
5351
Du har kanskje rett i det. Uansett for meg, skal ha med meg oppturen som kommer.
Vi får vel ikke noe info rundt Aker Clean Hydrogen før fredag, onsdag er vel generelt Aker tallene og planer videre, der vil man kunne oppleve noe mer info rundt AKSO, RECSIL osv. Så er vel freddan Horizons og junior sin dag...
Garcia
15.02.2021 kl 14:35
5374
Jeg tror mye av nedslaget i dag skyldes at mange hadde ventet nyheter vedr hydrogen..
Ellers er jo den lange gudingen meget bra..
Med 3 milliarder innen slutten av 2022..
At de er usikre i år under denne epidemien skulle forsåvidt bare mangle..
De siste nyhetene nå er jo at vaksinen virker bra..
At Digre tar de nedskrivninger han kan nå er jo også forståelig.
Tror selv dette er en mulighet til å få billige aksjer i ett selskap som leverer det de lover når viruset er under kontroll...
Vi hadde jo også store fall her for ett år siden også men jeg er glad jeg satt rolig i båten..
Ellers er jo den lange gudingen meget bra..
Med 3 milliarder innen slutten av 2022..
At de er usikre i år under denne epidemien skulle forsåvidt bare mangle..
De siste nyhetene nå er jo at vaksinen virker bra..
At Digre tar de nedskrivninger han kan nå er jo også forståelig.
Tror selv dette er en mulighet til å få billige aksjer i ett selskap som leverer det de lover når viruset er under kontroll...
Vi hadde jo også store fall her for ett år siden også men jeg er glad jeg satt rolig i båten..
Babbai
15.02.2021 kl 14:08
5411
Dersom man ser på nyheten fra TDN Finans som ligger på Nordnet (AKSO: LAVERE MARGINUTSIKTER ENN VENTET OG UTBYTTEUSIKKERHET GIR KURSFALL -ANALYTIKERE), så kan man merke seg følgende sitater:
- Han mener også Aker Solutions er utydelige rundt utbytteutsikter
- en litt vag utbytteguiding
- Det de kommer med er ganske vagt. Det er lite spesifikt
- En mer konkret tone på hva som skal til for at utbyttet kan komme neste år manglet også
Hvor for så vagt? Det kan godt være de har fått beskjed om å være vage for ikke å avsløre noe relatert til hydrogen hvis det skal tas fra AKSO.
Husk også denne nyheten "Aker ønsker å se et attraktivt utbytte etter fusjonen med Kværner" (https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/07/17/7548459/aker-onsker-a-se-et-attraktivt-utbytte-etter-fusjon).
Det må vel kunne forventes at et profesjonelt selskap som AKSO er mer konkrete. Særlig når Aker også har sagt at de ønsker et ATTRAKTIVT utbytte etter fusjonen. Jeg regner med at de hadde nogen lunde kontroll på regnskapene før fusjonen da de sa dette. I tillegg må vi vel kunne anta at "etter fusjonen" ikke refererer til 2022/23...
- Han mener også Aker Solutions er utydelige rundt utbytteutsikter
- en litt vag utbytteguiding
- Det de kommer med er ganske vagt. Det er lite spesifikt
- En mer konkret tone på hva som skal til for at utbyttet kan komme neste år manglet også
Hvor for så vagt? Det kan godt være de har fått beskjed om å være vage for ikke å avsløre noe relatert til hydrogen hvis det skal tas fra AKSO.
Husk også denne nyheten "Aker ønsker å se et attraktivt utbytte etter fusjonen med Kværner" (https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/07/17/7548459/aker-onsker-a-se-et-attraktivt-utbytte-etter-fusjon).
Det må vel kunne forventes at et profesjonelt selskap som AKSO er mer konkrete. Særlig når Aker også har sagt at de ønsker et ATTRAKTIVT utbytte etter fusjonen. Jeg regner med at de hadde nogen lunde kontroll på regnskapene før fusjonen da de sa dette. I tillegg må vi vel kunne anta at "etter fusjonen" ikke refererer til 2022/23...
Bobby
15.02.2021 kl 13:22
3461
Slik jeg har "lest" nyheter rundt Aker, Akso mm, vil et eventuelt utbytte i form av aksjer (hydrogen) ikke bli uttalt før Q4 guiding Aker på onsdag. Nå vet vi fortsatt ikke om det skjer, men kaste kortene i dag på dette nivået kan man fort angre på. Selv har jeg økt på med 10000 ekstra aksjer. Lever fortsatt i trua. Jeg anser uansett Akso som en fin aksje å ha i porteføljen min.
Skalleknarp
15.02.2021 kl 12:57
3447
Bare for å legge til at om AOW eller ACC får noe jobb så ser det ut til at store deler av dette tilfaler AKSO som har utførende personell. Satser på at det skjer noe mht. Hydrogen ala etableringen av de to førstnevnte selskapene. I så måte og egetlig uansett så er jeg evig takknemmelig for bidraget fra AKSO så langt.
Det dette nedsalget vitner om er at det er ekstremt mye inkompetente småaksjonærer i markedet om dagen. Min advarsel til nye aksjonærer uansett selskap er å aldri basere investeringsbeslutninger på hva man leser i disse forumene. Det er svært viktig å gjøre egen due diligence fordi kunnskapen til de aller fleste småsparere som de fleste i denne tråden er alvorlig mangelhetsfull. Selv sitter jeg med 2/3 i cash og gleder meg til bobblen som kommer til å sprekke før eller siden. Når det er sagt, så ble jeg skuffet over 2021 guiding forsåvdt, men den lengre guidingen var intet annet enn fantastisk. Fremtidig fri kontantstrøm på 1 milliard. Regner med at fåtallet her klarer å gjøre det enkle regnestykket og verdsette denne. Isåfall ville du kanskje ikke solgt. Er det noen som leste mellom linjene ifht Hydrogen og Fish farming i kombinasjon med at det ikke blir cash utbytte i år? Det eneste jeg er glad for når det gjelder antallet kjøtthuer i denne aksjen og aksjemarkedet forøvrig er at dere skaper god likviditet.
Vurderer å selge unna bil og båt i dag, for å gå hardt til verks. Forventet en reduksjon mot resultatet, MEN dette var bedre enn forventet i forhold til rimelige andeler. Noen har presset hardt for å holde den tilbake, og bruker et allerede kjent regnskap for alt det er verdt.. Storfiskene får det litt for enkelt her nå vil jeg si.. men bare å go with the flow, takker og bukker til dere som gir bort penger :-)
Stian
15.02.2021 kl 12:33
3545
Synes det er overraskende at fallet er så betydelig samt kraftig omsetning. Håper det er noen som dekker inn short samt overnervøse småsparere. Dissen "ny"hetene kom jo også ved forrige varsel.
Spartan
15.02.2021 kl 12:32
3525
Takk for elendige tips Superduke og Hill m flere.... Selger nok ikke, men dette er jo bare sorgen. Elendig guiding for 2021, får nok ikke tilbake cash før tidligst 2022.
Bobby
15.02.2021 kl 12:12
3633
Yuri_Milner skrev Her venter det rekyl. Er vel nå proffene handler og amatørene selger
Er ikke proff,men ble et støttekjøp på noe tusen aksjer i dag. Håper vi kan se på det som billig om ikke lenge:)
KalleIvars
15.02.2021 kl 11:34
3768
wielkikrol skrev Gå dere en tur i skogen.
Ja går man ut i skogen får man svar wielkikrol https://images.app.goo.gl/dqFLi1T6afEfpRhR8
Redigert 15.02.2021 kl 11:35